ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
пр. Волі, 54а, м. Луцьк, 43010, тел./факс 72-41-10
E-mail: inbox@vl.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 03499885
УХВАЛА
29 червня 2022 року Справа № 903/253/22 Суддя Господарського суду Волинської області Вороняк А. С., розглянувши матеріали по справі
за позовом заступника керівника Волинської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Західного офісу Держаудитслужби
до відповідачів:
1) Волинського академічного обласного українського музично-драматичного театру імені Т. Г.Шевченка
2) Товариства з обмеженою відповідальністю Волиньгаз Збут
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача-1 Волинська обласна рада
про визнання недійсними рішення, яке оформлено протоколом проведення переговорів та договору на постачання природного газу,
за участю представників-учасників справи:
від позивача: Кортоус Т. В., витяг з ЄДРПОУ;
від відповідача-1: Лялюга Л. В., адвокат, ордер серія АС № 1038591 від 07.05.2022;
від відповідача-2: Філюк П. П., адвокат, довіреність № 007.1 др-40-0720 від 02.07.2020;
від прокуратури: Гудков М. В., прокурор відділу, посвідчення № 059376 від 25.01.2021;
від 3-ї особи: н/з.
Права та обов`язки учасникам судового процесу роз`яснені відповідно до ст.ст. 42, 46 ГПК України.
Відводу складу суду не заявлено.
Запис розгляду судової справи здійснюється за допомогою технічних засобів, а саме: програмно-апаратного комплексу Діловодство суду.
В с т а н о в и в:
заступник керівника Волинської обласної прокуратури звернувся до Господарського суду Волинської області з позовом в інтересах держави в особі Західного офісу Держаудитслужби до Волинського академічного обласного українського музично-драматичного театру імені Т. Г.Шевченка та Товариства з обмеженою відповідальністю Волиньгаз Збут про визнання недійсними(з урахуванням зміни предмету позову):
- рішення комітету з конкурсних торгів Волинського академічного обласного українського музично-драматичного театру імені Т.Г. Шевченка щодо проведення закупівлі природного газу за переговорною процедурою закупівлі в одного учасника та про намір укласти договір про закупівлю із Товариством з обмеженою відповідальність «Волиньгаз Збут», яке оформлено протоколом проведення переговорів між Волинським академічним обласним українським музично-драматичним театром імені Т.Г. Шевченка та Товариством з обмеженою відповідальність «Волиньгаз Збут» від 28.12.2021 №5 (ідентифікатор закупівлі: №UA-2021 -12-31 -000522-а)»;
- договору на постачання природного газу для установ та організацій, що фінансуються з державного бюджету, від 06.01.2022 №41АВ437-13103-21, укладений між Волинським академічним обласним українським музично-драматичним театром імені Т.Г. Шевченка та Товариством з обмеженою відповідальність «Волиньгаз Збут» (ідентифікатор закупівлі: №UA-2021 -12-31 -000522-а).
При обґрунтуванні позовних вимог вказують, що замовником застосовано переговорну процедуру закупівлі № UA-2021-12-31-000522-а та в подальшому укладено договір від 06.01.2022 № 41АВ437-13103-21 без наявності умов, визначених п.3 ч.2 ст. 40 Закону України Про публічні закупівлі.
Ухвалою суду від 21.04.2022 відкрито провадження у справі, вирішено розглядати справу за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 24.05.2022, запропоновано відповідачам надати відзив на позов, позивачу та прокурору відповідь на відзиви.
10.05.2022 відповідач-2 через відділ документального забезпечення та контролю подав відзив на позовну заяву № VLz-CK-6994 від 10.05.2022 в якому просить відмовити в задоволенні позову, при цьому вказує, що прокурором при зверненні до суду не було дотримано порядку, передбаченого ст. 23 Закону України Про прокуратуру, в позові відсутнє обґрунтування щодо наявності в діях Держаудитслужби факту бездіяльності, крім того позивач наділений правом звернення до суду в інтересах держави. Щодо висновку Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-31-000522-а, вказує, що позивач дійшов хибного висновку, про те, що класифікація ситуації, що виникла у зв`язку з відсутністю постачання природного газу бюджетним установам, як надзвичайної ситуації техногенного характеру державного рівня, має наслідки виключно для бюджетних установ, а не для всіх підприємств, установ та організацій, фінансування газопостачання яких повністю або частково здійснюється за рахунок державного бюджету. Звертає увагу суду на те, що Меморандум про взаєморозуміння щодо врегулювання проблемних питань у сфері постачання теплової енергії та постачання гарячої води в опалювальному періоді 2021/2022, на який посилається позивач, було підписано 30.09.2021, тобто ще до того, як ситуацію, що виникла у зв`язку з відсутністю постачання природного газу, було кваліфіковано як надзвичайну ситуацію, що відбулось 12.10.2021. Даний Меморандум не породжує додаткових зобов`язань для будь-якої із сторін, не є нормативно-правовим актом, а лише домовленістю між сторонами, які його підписали, щодо подолання кризових явищ в сфері теплопостачання. Також вказує, що відповідач-1 не є суб`єктом ринку природного газу, який здійснює постачання чи видобуток природного газу, він не може повернути відповідачу-2 спожиті обсяги природного газу в натурі. Даний відзив з додатками приєднано до матеріалів справи.
16.05.2022 відповідач-1 через відділ документального забезпечення та контролю подав відзив на позовну заяву № 112/1-11 від 12.05.2022 в якому просить в позові відмовити, при цьому вказує, що театр є комунальним підприємством на балансі якого є власна котельня, яка забезпечує теплом сам театр та ще кілька установ. Оскільки театр не може самостійно покрити видатки на закупівлю природного газу за ринковою ціною, відповідач-1 звернувся до Волинської обласної ради, як власника театру, з проханням сприяти в укладенні договору за пільговою ціною з НАК Нафтогаз України, однак не було досягнуто позитивного результату, у зв`язку з чим Волинська обласна рада прийняла рішення № 10/21 від 09.12.2021 про передачу котельні та частини приміщення господарського корпусу площею 153,7 кв.м. з балансу театру на баланс ДП Луцьктепло, останнє після перевірки технічних характеристик котельні відмовилося приймати її на баланс, в результаті чого театр змушений був укласти спірний договір, в іншому випадку театр мав би припинити свою діяльність, оскільки приміщення не опалювалось в зимовий період, залишити без теплопостачання ще три установи, що фактично призвело б до зупинки цих установ спричинивши великі збитки. Даний відзив з додатками приєднано до матеріалів справи.
19.05.2022 прокурор через відділ документального забезпечення та контролю суду подав відповідь на відзив № 15-537ВИХ-22 від 16.05.2022 в якому просить відхилити наведені відповідачем-2 у відзиві заперечення, а позов задовольнити, при цьому вказує, що прямий інтерес держави полягає у неухильному дотриманні учасниками процедури закупівлі та замовником встановлених Законом України Про публічні закупівлі вимог. В даному випадку відповідачем-1 процедуру закупівлі проведено з порушенням Закону України Про публічні закупівлі, оскільки останнім не було дотримано принципу добросовісної конкуренції серед учасників, не проведено відкриті торги, де свої тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи, з метою забезпечення принципів максимальної економії і ефективності, та, як наслідок, постачальника природного газу визначено не в результаті конкурентного відбору, що й слугувало підставою для звернення прокурора з позовом до суду. Дана відповідь з додатками приєднано до матеріалів справи.
24.05.2022 відповідач-1 через відділ документального забезпечення та контролю подав заяву № 117/1-11 від 17.05.2022 про залучення до участі у справі третьою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача-1 - Волинську обласну раду, як власника майна театру, оскільки рішення у даній справі безпосередньо впливає на їхні права та обов`язки, а саме додаткове фінансування театру з бюджету Волинської області.
Ухвалою суду від 24.05.2022 повідомлено сторони про те, що підготовче засідання відбудеться 01.06.2022; запропоновано прокурору, позивачу та відповідачу-2 надати суду пояснення щодо клопотання про залучення до участі у справі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача-1 Волинської обласної ради.
24.05.2022 прокурор через відділ документального забезпечення та контролю суду подав відповідь на відзив № 15-552ВИХ-22 від 18.05.2022 в якому просить відхилити наведені відповідачем-1 у відзиві заперечення, а позов задовольнити з підстав наведених у відповіді. Дана відповідь з додатками приєднано до матеріалів справи.
30.05.2022 позивач через відділ документального забезпечення та контролю подав відповідь на відзиви № 130313-15/898-2022 від 24.05.2022 в якій просить врахувати дану відповідь при вирішенні спору по суті та задовольнити позов в повному обсязі з підстав наведених в позові та відповіді на відзиви. Дана відповідь з додатками приєднана до матеріалів справи.
30.05.2022 прокурор через відділ документального забезпечення та контролю суду подав пояснення № 15-580ВИХ-22 від 15.05.2022 в якому вказує, що відповідачем-1 не наведено належних підстав для залучення до участі у справі третьою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача-1 - Волинську обласну раду.
30.05.2022 відповідач-2 через відділ документального забезпечення та контролю суду подав заперечення № VLz-CK-7057 від 31.05.2022 на відповідь на відзив прокурора та пояснення № VLz-CK-7056 від 31.05.2022 в якому підтримує заяву відповідача-1 про залучення до участі у справі третьою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача-1 - Волинську обласну раду, оскільки у випадку задоволення позову у справі може мати місце збільшення витрат обласного бюджету. Дані заперечення та пояснення приєднано до матеріалів справи.
31.05.2022 позивач подав пояснення № 130313-15/951-2022 від 31.05.2022 в якому просить відмовити у задоволенні клопотання про залучення до участі у справі третьою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача-1 - Волинську обласну раду з підстав наведених в поясненні. Дане пояснення з додатками долучено до матеріалів справи.
В судовому засіданні 01.06.2022 представники відповідача-1 та відповідача-2 підтримали заяву про залучення до участі у справі третьою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача-1 - Волинську обласну раду; прокурор та позивач заперечили проти задоволення даного клопотання.
Ухвалою суду від 01.06.2022 залучено до участі в справі третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предметі спору на стороні відповідача-1 Волинську обласну раду; повідомлено сторони про те, що підготовче засідання відбудеться 14.06.2022; зобов`язано прокурора в строк 5 днів з моменту отримання ухвали суду направити третій особі позовну заяву з додатками, докази надіслання (опис вкладення) надати суду; запропоновано 3-й особі подати суду письмові пояснення.
13.06.2022 прокурор через відділ документального забезпечення та контролю суду подав заяву № 15-671ВИХ-22 від 09.06.2022 про зміну предмету позову, яка прийнята судом.
13.06.2022 третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предметі спору на стороні відповідача-1 через відділ документального забезпечення та контролю подала пояснення № 6481482-22 від 10.06.2022. Дані пояснення з додатками приєднано до матеріалів справи.
У судовому засідання 14.06.2022 судом ухвалено на місці відкласти підготовче засідання з метою надання можливості учасникам справи ознайомитися з зміненим предметом позову.
В судовому засіданні 29.06.2022 сторони не заперечували проти закриття підготовчого провадження та призначення справи до розгляду по суті.
Відповідно до ст. 195 ГПК України суд має розпочати розгляд справи по суті не пізніше ніж через шістдесят днів з дня відкриття провадження у справі, а у випадку продовження строку підготовчого провадження - не пізніше наступного дня з дня закінчення такого строку.
Беручи до уваги викладене, строки розгляду справи, суд ухвалив на місці закрити підготовче провадження та призначити справу до судового розгляду по суті на 20.07.2022.
Згідно із ч. 2 ст. 120 ГПК України, суд повідомляє учасників справи про дату, час і місце судового засідання чи вчинення відповідної процесуальної дії, якщо їх явка є не обов`язковою.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 120, 234 ГПК України, господарський суд,-
у х в а л и в :
Повідомити сторони та третю особу про те, що розгляд справи по суті відбудеться "20" липня 2022 р. об 11:00 год.
Судове засідання відбудеться в приміщенні Господарського суду Волинської області (м. Луцьк, пр. Волі, 54а).
Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://vl.arbitr.gov.ua.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та не підлягає оскарженню.
Ухвала підписана 30.06.2022.
Суддя А. С. Вороняк
Суд | Господарський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 28.06.2022 |
Оприлюднено | 01.07.2022 |
Номер документу | 105009618 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг енергоносіїв |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Вороняк Андрій Сергійович
Господарське
Господарський суд Волинської області
Вороняк Андрій Сергійович
Господарське
Господарський суд Волинської області
Вороняк Андрій Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні