Рішення
від 28.06.2022 по справі 240/5530/22
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 червня 2022 року м. Житомир справа № 240/5530/22

категорія 109010000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Попової О. Г., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Громадської організації "Громадська оборона" до Департаменту містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради про визнання протиправними та скасування містобудівних умов і обмежень,

встановив:

Громадська організація "Громадська оборона" звернулася до суду з позовом, в якому просить визнати протиправними і скасувати містобудівні умови та обмеження, затверджені наказом Департаменту містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради № 140/20 від 19 жовтня 2020 року (із змінами № 123/21 від 16 серпня 2021 року) на "Нове будівництво багатоквартирного секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованим паркінгом для постійного зберігання автомобілів на орендованих земельних ділянках за адресою: м. Житомир, проїзд Шпаковський, 22".

В обґрунтування своїх вимог зазначає, що земельні ділянки за адресою: м. Житомир, проїзд Шпаковський, 22, знаходяться в зоні підтопленості грунтовими водами і зоні прибережних захисних смуг, що відповідно до статті 61 Земельного кодексу України і статті 90 Водного кодексу України виключає можливість будівництва на них багатоквартирного житлового будинку. Крім того, у даному випадку має місце невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 22 березня 2022 року відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні). Встановлено відповідачу строк для подання до суду відзиву на позовну заяву.

14 червня 2022 року позов Громадської організації "Громадська оборона" було залишено без руху. Після усунення недоліків розгляд справи було продовжено, про що 22 червня 2022 року постановлено відповідну ухвалу.

У відзиві на позов відповідач просить у задоволенні позовних вимог відмовити. Зазначає, що рішенням Житомирської міської ради від 12 квітня 2018 року № 1003 «Про внесення змін до детального плану території в районі вулиць Чуднівської та річки Тетерів» дозволено внести зміни до детального плану території в районі вул. Чуднівська та річки Тетерів. Внесення змін до детального плану території в районі вул. Чуднівської та річки Тетерів в м. Житомирі затверджено рішенням Житомирської міської ради від 27 вересня 2018 року № 1133. Даним детальним планом території передбачено будівництво багатоквартирного секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованим паркінгом для постійного зберігання автомобілів по проїзду Шпаковському, 22 в м. Житомирі в межах земельних ділянок з кадастровими номерами 1810136300:11:010:0017, 1810136300:11:010:0016. Зазначені земельні ділянки на даний час знаходяться в комунальній власності Житомирської міської територіальної громади та передані в оренду ОК ЖБК «ДОБРОБАТ» для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку відповідно до детального плану території в районі вилиці Чуднівська та річки Тетерів з внесеними змінами з метою забезпечення житлом сімей загиблих учасників АТО, інвалідів 1,2,3 групи та учасників бойових дій в АТО. Розроблена в установленому порядку містобудівна документація на місцевому рівні - детальний план території в районі вулиці Чуднівської та річки Тетерів з внесеними змінами пройшла процедуру громадського обговорення щодо врахування громадських інтересів відповідно до статті 21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Частину обмежень прибережно-захисної смуги водойми (нормативної) з схеми планувальних обмежень плану зонування території м. Житомира, а саме між пров. Корбутівським та проїздом Івана Богуна (де і знаходяться земельні ділянки з кадастровими номерами 1810136300:11:010:0017 і 1810136300:11:010:0016 за адресою: м. Житомир, проїзд Шпаковський, 22), відповідно до графічних матеріалів вищезазначеного детального плану території знято рішенням Житомирської міської ради від 23 квітня 2019 року № 1439. Відповідно до пункту 5.1 містобудівних умов та обмежень, затвердженних Наказом Департаменту № 140/20 від 19 жовтня 2020 року (зі змінами № 123/21 від 16 серпня 2021 року) земельні ділянки частково розташовані в зоні підтопленості грунтовими водами, що згідно з статтею 61 Земельного кодексу України не містить заборони у будівництві на них багатоквартирного житлового будинку.

Суд, розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику учасників справи (у письмовому провадженні), з особливостями, визначеними статтями 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, позовну заяву та відзив, повно і всебічно з`ясувавши всі обставини справи в їх сукупності, перевіривши їх наявними в матеріалах справи і дослідженими доказами, дійшов наступних висновків.

Встановлено, що наказом Департаменту містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради № 140/20 від 19 жовтня 2020 року (із змінами № 123/21 від 16 серпня 2021 року) було затверджено містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва - "Нове будівництво багатоквартирного секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованим паркінгом для постійного зберігання автомобілів на орендованих земельних ділянках за адресою: м. Житомир, проїзд Шпаковський, 22".

Вважаючи вказані містобудівні умови протиправними, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законом України «Про основи містобудування» від 16 листопада 1992 року № 2780-XII (далі - Закон №2780-ХІІ) визначені основні вимоги до містобудівної діяльності. Зокрема, при здійсненні містобудівної діяльності повинні бути забезпечені розробка містобудівної документації, проектів конкретних об`єктів згідно з вихідними даними на проектування, з дотриманням норм і правил.

Відповідно до статті 17 Закону №2780-ХІІ, містобудівна документація є основою, зокрема, для вирішення питань щодо розташування та проектування нового будівництва, здійснення реконструкції, реставрації, капітального ремонту об`єктів містобудування та упорядкування територій.

Відповідно до визначень, зазначених у статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17 лютого 2011 року № 3038-VI (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин; далі Закон № 3038-VI), будівництво - нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт об`єкта будівництва; генеральний план населеного пункту - одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та землевпорядна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту; детальний план території - одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та землевпорядна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території; містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Згідно з статтею 29 Закону № 3038-VI, основними складовими вихідних даних є:

1) містобудівні умови та обмеження;

2) технічні умови;

3) завдання на проектування.

Фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.

Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника (із зазначенням кадастрового номера земельної ділянки).

Підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є:

1) неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень;

2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці;

3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Відмова у наданні містобудівних умов та обмежень з обґрунтуванням підстав такої відмови надається у строк, що не перевищує встановлений строк їх надання.

Містобудівні умови та обмеження містять:

1) назву об`єкта будівництва, що повинна відображати вид будівництва та місце розташування об`єкта;

1-1) ідентифікатор об`єкта будівництва або закінченого будівництвом об`єкта (для об`єктів нового будівництва та закінчених будівництвом об`єктів, яким присвоєно ідентифікатор об`єкта будівництва до видачі містобудівних умов та обмежень);

2) інформацію про замовника;

3) відповідність на дату надання містобудівних умов та обмежень цільового та функціонального призначення земельної ділянки містобудівній документації на місцевому рівні;

4) гранично допустиму висотність будинків, будівель та споруд у метрах (з урахуванням обмежень використання приаеродромних територій, встановлених відповідно до Повітряного кодексу України);

5) максимально допустимий відсоток забудови земельної ділянки;

6) максимально допустиму щільність населення в межах житлової забудови відповідної житлової одиниці (кварталу, мікрорайону);

7) мінімально допустимі відстані від об`єкта, що проектується, до червоних ліній, ліній регулювання забудови, існуючих будинків та споруд;

8) планувальні обмеження (охоронні зони пам`яток культурної спадщини, межі історичних ареалів, зони регулювання забудови, зони охоронюваного ландшафту, зони охорони археологічного культурного шару, в межах яких діє спеціальний режим їх використання, охоронні зони об`єктів природно-заповідного фонду, прибережні захисні смуги, зони санітарної охорони, планувальні обмеження використання приаеродромних територій, встановлені відповідно до Повітряного кодексу України, зони, встановлені відповідно до законодавства за результатами визначення рівнів ризиків виникнення надзвичайних ситуацій, відображені у містобудівній документації);

9) охоронні зони об`єктів транспорту, зв`язку, інженерних комунікацій, відстані від об`єкта, що проектується, до існуючих інженерних мереж.

Перелік зазначених умов є вичерпним.

Відомості, визначені пунктами 3, 4, 6-9 цієї частини, визначаються у містобудівних умовах та обмеженнях на підставі відомостей Державного земельного кадастру. Дія цього положення не поширюється на випадки, коли такі дані були встановлені містобудівною документацією до набрання чинності цим абзацом і відомості про них не внесені до Державного земельного кадастру.

Надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову в їх наданні здійснюється відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом 10 робочих днів з дня реєстрації заяви, затверджується наказом такого органу.

Містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об`єкта незалежно від зміни замовника.

Скасування містобудівних умов та обмежень здійснюється: за заявою замовника; за рішенням суду.

У разі скасування за рішенням суду містобудівних умов та обмежень посадові особи відповідного уповноваженого органу містобудування та архітектури несуть відповідальність згідно із законом.

Із змісту наведених правових норм слідує, що невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для ненадання містобудівних умов та обмежень. При цьому, невідповідність намірів забудови означає, що запланований для будівництва об`єкт не відповідає вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, тобто затвердженим текстовим та графічним матеріалам з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій конкретного населеного пункту.

Як вбачається з матеріалів справи, спірні містобудівні умови та обмеження видані стосовно нового будівництва багатоквартирного секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованим паркінгом для постійного зберігання автомобілів на орендованих земельних ділянках за адресою: м. Житомир, проїзд Шпаковський, 22, замовником якого є обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Добробат". Відведені для такого будівництва земельні ділянки мають кадастрові номери 1810136300:11:010:0017 і 1810136300:11:010:0016.

У пункті 3.1 містобудівних умов зазначено, що відповідно до Генерального плану м. Житомира, затвердженого рішенням 15 сесії міської ради 7 скликання від 30 листопада 2016 року № 454, земельні ділянки розташовані на території житлової багатоквартирної забудови. Відповідно до Плану зонування території міста Житомира, затвердженого рішенням 20-ї сесії міської ради 7 скликання від 04 квітня 2017 року № 579, земельні ділянки розташовані в зоні Ж-4 мішаної багатоповерхової житлової забудови та громадської забудови. Рішенням Житомирської міської ради від 27 вересня 2018 року № 1133 внесено зміни та затверджено детальний план території в районі вул. Чуднівської та річки Тетерів у м. Житомирі. У відповідності до зазначеного ДПТ на орендованих земельних ділянках по проїзду Шпаковському, 22 (з кадастровими номерами 1810136300:11:010:0017, 1810136300:11:010:0016) передбачено нове будівництво багатоквартирного секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованим паркінгом для постійного зберігання автомобілів.

При дослідженні детального плану території в районі вул. Чуднівської та річки Тетерів судом становлено, що спірні містобудівні умови стосуються ділянки № 9 на детальному плані.

Забудова багатоквартирного секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованим паркінгом для постійного зберігання автомобілів за адресою: м. Житомир, проїзд Шпаковський, 22, запланована на наданих обслуговуючому кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Добробат" в оренду земельних ділянках з кадастровими номерами 1810136300:11:010:0017 площею 0,2672 га і 1810136300:11:010:0016 площею 0,0433 га.

На наданій позивачем схемі генплану М1:500 вказано розміщення зазначених ділянок, яке в порівнянні з детальним планом території в районі вул. Чуднівської та річки Тетерів частково накладається на майданчик для господарських цілей, ігровий майданчик для дітей і майданчик для відпочинку дорослого населення (№ 7, 8, 10 експлікації).

Наведені обставини свідчать про невідповідність намірів забудови багатоквартирного секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованим паркінгом для постійного зберігання автомобілів за адресою: АДРЕСА_1 вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, що є підставою для скасування містобудівних умов та обмежень. Відповідачем як суб`єктом владних повноважень протилежного не доведено шляхом надання належних доказів.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва, затверджені наказом Департаменту містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради № 140/20 від 19 жовтня 2020 року (із змінами № 123/21 від 16 серпня 2021 року) на "Нове будівництво багатоквартирного секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованим паркінгом для постійного зберігання автомобілів на орендованих земельних ділянках за адресою: АДРЕСА_1 " є протиправними, не відповідають вимогам чинного законодавства, відтак наявні підстави для їх скасування.

Разом з цим, суд не приймає до уваги доводи позивача про перебування зазначених вище земельних ділянок за адресою: АДРЕСА_1 , в зоні підтопленості ґрунтовими водами і зоні прибережних захисних смуг як підставу для скасування містобудівних умов, оскільки матеріали справи не містять доказів їх віднесення до прибережної захисної смуги, а наявність підтопленості ґрунтовими водами не виключає можливість будівництва на них багатоквартирного житлового будинку.

Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, доводи сторін, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 77, 90, 139, 242-246,256 КАС України, суд, -

вирішив:

Адміністративний позов Громадської організації "Громадська оборона" (вул. Шевченка, 14, кв. 34, м. Житомир, 10002, код ЄДРПОУ 43322143) до Департаменту містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради (вул. Покровська, 6, м. Житомир, 10014, код ЄДРПОУ 02498429) про визнання протиправними та скасування містобудівних умов і обмежень - задовольнити.

Визнати протиправними і скасувати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва, затверджені наказом Департаменту містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради № 140/20 від 19 жовтня 2020 року (із змінами № 123/21 від 16 серпня 2021 року) на "Нове будівництво багатоквартирного секційного житлового будинку з вбудовано-прибудованим паркінгом для постійного зберігання автомобілів на орендованих земельних ділянках за адресою: м. Житомир, проїзд Шпаковський, 22".

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради на користь Громадської організації "Громадська оборона" 2481,00 грн. сплаченого судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.Г. Попова

29 червня 2022 р.

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.06.2022
Оприлюднено04.07.2022
Номер документу105020605
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —240/5530/22

Постанова від 25.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 09.08.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 26.07.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Постанова від 15.11.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 20.09.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 04.09.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 16.08.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 08.08.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Рішення від 28.06.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

Ухвала від 21.06.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні