Рішення
від 30.06.2022 по справі 160/2046/22
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 липня 2022 рокуСправа № 160/2046/22

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Верба І.О., розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Приватного підприємства «Філінг» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

І. ПРОЦЕДУРА

1.28.01.2022 Приватне підприємство «Філінг» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про:

1)визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 3371269/32887658 від 15.11.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 22 від 02.09.2021 та її зупинення;

2)зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 22 від 02.09.2021 датою її фактичного направлення позивачем для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

2.Ухвалою суду від 02.02.2022 прийнято позов до розгляду, відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, учасникам справи надано строк для подання заяв по суті спору, витребувано докази у позивача.

3.10.03.2022 від ГУ ДПС у Дніпропетровській області надійшло клопотання про продовження строку для надання відзиву на позовну заяву.

4.16.03.2022 від ГУ ДПС у Дніпропетровській області та ДПС України надійшли відзиви на позовну заяву.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

5.ПП «Філінг» направлено до податкового органу для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних наступну податкову накладну № 22 від 02.09.2021 (сума 134843,28 грн, у тому числі ПДВ 22473,88 грн).

6.Позивачем направлені пояснення із підтверджуючими документами, однак відповідачем прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, яке позивач вважає необґрунтованим та таким, що підлягає визнанню протиправним та скасуванню.

7.Надані контролюючому органу документи повністю підтверджували реальність здійснення господарської операції.

ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧІВ

ГУ ППС у Дніпропетровській області

8.Відповідач проти позову заперечив повністю, із посиланням на норми Порядку № 1165 та Порядку № 520 зазначив про правомірність прийнятого рішення про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з ненаданням повного пакету первинних документів, а саме: відсутні первинні документи зберігання ТМЦ (договір оренди офісу та складу, акт приймання-передачі до них, акти наданих послуг оренди приміщень за період вересень 2021 року), наявні операції по взаємодії з ризиковими СГ, тощо.

9.Платник податку, яким подано для реєстрації податкову накладну в ЄРПК, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

10. 12.03.2021 за рішенням № 6471 Комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області ТОВ «Кью.Еф.Ем.Клінінг» (код 33421302) включено до переліку ризикових, як такого, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку (протокол від 12.03.2021 № 114).

ДПС України

11.Відповідач проти позову заперечив повністю та зазначив, що для ухвалення рішення про зобов`язання зареєструвати податкову накладну, суд повинен перевірити той факт, що податкова накладна яка була подана позивачем відповідає всім критеріям відповідно до пункту 12 Порядку № 1246 і її можливо зареєструвати у ЄРПН.

12.Реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу.

ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

13.ПП «Філінг» (код 32887658) зареєстроване 20.04.2004, основним видом діяльності є оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та сантехнічним обладнанням (46.73).

14.Додатковими видами діяльності є: діяльність агентів з торгівлі товарами широкого асортименту (46.19), неспеціалізована оптова торгівля (46.90), ремонт машин та обладнання (33.12), будівництво житлових та нежитлових будівель (41.20), оптова торгівля хімічною продукцією (46.75), пакувальна діяльність (82.92), виробництво фарб, лаків та аналогічних фарбуючих речовин, друкарської фарби та мастики (20.30), виробництво парфумерних та косметичних засобів (20.42).

15.04.01.2021 між ПП «Філінг» (постачальник) та ТОВ «Кью.Еф.Ем.Клінінг» (покупець) укладено договір поставки № 13257 відповідно до якого постачальник протягом терміну дії договору зобов`язується постачати (передавати) у власність покупцеві будівельні і оздоблювальні матеріали згідно з виставленим рахунком, а покупець зобов`язується приймати цей товарі і своєчасно здійснювати його оплату на умовах, визначених цим договором.

16.Поставка товару оформлена видатковою накладною від 02.09.2021 № 5698, ТТН від 02.09.2021 № Р5695.

17.Сплата за товар згідно рахунку від 01.09.2021 № 5698 у сумі 134843,28 грн, у тому числі ПДВ 20% у сумі 22478,88 грн здійснена відповідно до платіжного доручення від 01.09.2021 № 639, проведена банком 02.09.2021.

18.24.09.2021 ПП «Філінг» подано на реєстрацію податкову накладну від 02.09.2021 № 22, складену на ТОВ «Кью.Еф.Ем.Клінінг» за номенклатурою товарів/послуг продавця:

1)620 арт. Долоні Рукавички трикотажні робочі білосніжні пвх «Лотос» 10 клас розмір 9 (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 39 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 257,40 грн, сума ПДВ 51,48 грн;

2)851 Рукавички робочі нитрилові, повний облив, гладкі (манжети - крапі) № 1604-1 (120 пар/міш) Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116102000), кількість 50 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 1355,50 грн, сума ПДВ 271,10 грн;

3)794 Рукавички робочі помаранчеві з синім ПВХ «Долонька», Стандарт, 7 клас (200 шт.) Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 50 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 456 грн, сума ПДВ 91,20 грн;

4)4598 Рукавички D-FLEX рукавички трикотажні з поліурітаноним покриттям, неповний облив, мілітарі, розмір 10 (код згідно з УКТ ЗЕД 6116102000), кількість 12 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 168,72 грн, сума ПДВ 33,74 грн;

5)4598 Рукавички D-FLEX рукавички трикотажні з поліурітаноним покриттям, неповний облив, мілітарі, розмір 10 (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 38 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 534,28 грн, сума ПДВ 106,86 грн;

6)4593 Рукавички D-OILтрикот. фіолетові з нітриловим покриттям, неповний облив, розмір 7 (код згідно з УКТ ЗЕД 6116102000), кількість 50 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 609 грн, сума ПДВ 121,80 грн;

7)4590 Рукавички D-OILтрикот. сині з нітриловим покриттям, неповний облив, розмір 10 (код згідно з УКТ ЗЕД 6116102000), кількість 50 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 608,50 грн, сума ПДВ 121,70 грн;

8)4589 Рукавички D-OILтрикот. помаранчеві з нітриловим покриттям, неповний облив, розмір 10 (код згідно з УКТ ЗЕД 6116102000), кількість 50 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 601 грн, сума ПДВ 120,20 грн;

9)4110 Рукавички зелені з 2-х стороннім чорним пвх малюнком «Авто» 13 клас (60 пар) (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 50 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 479 грн, сума ПДВ 95,80 грн;

10)4197 арт. Долоні Рукавички трикотажні EXTRAGRAB помаранчеві з латексним покриттям, неповний облив, розмір 11 (код згідно з УКТ ЗЕД 6116), кількість 50 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 714 грн, сума ПДВ 142,80 грн;

11)4154 арт Долоні Рукавички трикотажні EXTRAGRAB сірі з латексним покриттям, неповний облив, чорний, розмір 10 (код згідно з УКТ ЗЕД 6116), кількість 50 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 695,50 грн, сума ПДВ 139,10 грн;

12)4507 Крапі зварювальні з підкладкою, жовтий спилок, розмір 10 (30 пар/міш) Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 4203291000), кількість 50 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 5271,02 грн, сума ПДВ 1054,20 грн;

13)4552 Рукавички трикотажні з ПВХ-покриттям, неповний облив, зелені 9 розмір (60 пар/міш) Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 50 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 747 грн, сума ПДВ 149,40 грн;

14)4190 Рукавички трикотажні чорні з латексним покриттям, неповний облив, розмір 10 (код згідно з УКТ ЗЕД 6116), кількість 50 шт., обсяги постачання без урахування ПДВ 699,50 грн, сума ПДВ 139,90 грн;

15)4547 Рукавички трикотажні з поліуретановим покриттям, неповний облив, зелені, розмір 8 (60пар) Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 50 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 697 грн, сума ПДВ 139,40 грн;

16)4193 Рукавички трикотажні EXTRAGRAB червоні з латексним покриттям, неповний облив розм 10 (код згідно з УКТ ЗЕД 6116), кількість 50 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 738,50 грн, сума ПДВ 147,70 грн;

17)4199 Рукавички трикотажні EXTRAGRAB жовто-зелені з латексним покриттям, неповний облив розм 10 (код згідно з УКТ ЗЕД 6116), кількість 80 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 1131,20 грн, сума ПДВ 226,24 грн;

18)4563 Рукавички господарчі, латексні, розмір XL (144 пар/ящ) Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 4015190000), кількість 80 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 668 грн, сума ПДВ 133,60 грн;

19)4585 Рукавички D-OIL трикот. червоні з нітриловим покриттям, неповний облив розмір 8 (код згідно з УКТ ЗЕД 6116102000), кількість 80 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 962,40 грн, сума ПДВ 192,48 грн;

20)876 Рукавички трикотажні робочі білосніжні без пвх Універсал 10 клас (300 пар) Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116), кількість 80 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 418,40 грн, сума ПДВ 83,68 грн;

21)4188 арт Допоїв Рукавички трикотажні EXTRAGRAB ECO зелені з латексним покриттям, неповний облив, розмір 10 (код згідно з УКТ ЗЕД 6116102000), кількість 80 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 1359,20 грн, сума ПДВ 271,84 грн;

22)5601 Рукавички «Нова Зірка» трикот. робоч. з червоним ПВХ 7 кл 10 розм. (код згідно з УКТ ЗЕД 6116), кількість 90 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 882 грн, сума ПДВ 176,40 грн;

23)4191 Рукавички трикотажні чорні з латексним покриттям, неповний обпив, розмір 11 (код згідно з УКТ ЗЕД 6116), кількість 90 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 1221,30 грн, сума ПДВ 244,26 грн;

24)622 Рукавички трикотажні робочі білі з рожевим пвх / чорнові з білим пвх «Мак» (арт.4130) 10 клас, розмір 9 (100 пар) Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 90 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 617,40 грн, сума ПДВ 123,48 грн;

25)4413 арт Рукавички Долоні трикотажні сірі з мікроточкою пвх 13 клас 10 розмір (код згідно з УКТ ЗЕД 6116), кількість 90 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 426,60 грн, сума ПДВ 85,32 грн;

26)4450 Рукавички трикотажні сині з пвх Універсал PROFI 10 клас Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 90 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 770,40 грн, сума ПДВ 154,08 грн;

27)4182 Рукавички трикотажні х/б з неповним латексним покриттям, білі, розмір 10 Долоні (120) (код згідно з УКТ ЗЕД 6116), кількість 90 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 1080,90 грн, сума ПДВ 216,18 грн;

28)4594 Рукавички D-OILтрикот. фіолетові з нітриловим покриттям, неповний облив, розмір 8 (код згідно з УКТ ЗЕД 6116102000), кількість 90 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 1125 грн, сума ПДВ 225 грн;

29)4111 Рукавички помаранчеві з 2-х стороннім чорним ПВХ малюнком «Авто», 13 кл. (60 пар) (код згідно з УКТ ЗЕД 6005370090), кількість 60 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 594,60 грн, сума ПДВ 118,92 грн;

30)4111 Рукавички помаранчеві з 2-х стороннім чорним ПВХ малюнком «Авто», 13 кл. (60 пар) (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 30 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 297,30 грн, сума ПДВ 59,46 грн;

31)4572 Рукавички трикотажні з поліуретановим покриттям, неповний облив, сірі, розмір 10 Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 90 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 1121,40 грн, сума ПДВ 224,28 грн;

32)711 (4269) Рукавички трикотажні робочі білі з блакитним/ чорні з рубіновим пвх малюнком «Метелики» 10 клас (100 пар/міш) Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 90 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 646,20 грн, сума ПДВ 129,24 грн;

33)4565 Рукавички трикотажні з латексним покриттям, подвійний облив, червоний, розмір 10 Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116102000), кількість 100 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 2331 грн, сума ПДВ 466,20 грн;

34)4581 арт. Долоні Рукавички трикотажні з нітриловим покриттям, повний облив, сині, розмір 10 (код згідно з УКТ ЗЕД 6116102000), кількість 100 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 2028 грн, сума ПДВ 405,60 грн;

35)648 Рукавички трикотажні робочі чорні подвійні з синім пвх Універсал. 10+7 клас. (150 пар) Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 100 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 906 грн, сума ПДВ 181,20 грн;

36)4596 Рукавички D-OIL Garden трикотажні з нітриловим покриттям. Неповний облив, «троянди», розмір 8 (код згідно з УКТ ЗЕД 6116102000), кількість 100 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 1266 грн, сума ПДВ 253,20 грн;

37)5600 Рукавички «Нова Зірка» трикот. робоч. з чорним ПВХ 7 кл 10 розм (код згідно з УКТ ЗЕД 6116), кількість 100 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 969 грн, сума ПДВ 193,80 грн;

38)5640 Рукавички «Зірка» трикотажні робочі червоні з ПВХ 7 клас, 12 розмір (200 пар) (5) Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 100 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 1046 грн, сума ПДВ 209,20 грн;

39)4545 Рукавички універсальні господарчі DOLONI латексні, розмір М (144 пар/ящ (12 уп*12 пар)) (код згідно з УКТ ЗЕД 4015190000), кількість 100 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 839 грн, сума ПДВ 167,80 грн;

40)4198 Рукавички трикотажні EXTRAGRAB сині з латексним покриттям, неповний облив розм 10 (код згідно з УКТ ЗЕД 6116), кількість 100 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 1467 грн, сума ПДВ 293,40 грн;

41)4196 Рукавички трикотажні EXTRAGRAB помаранчеві з латексним покриттям, неповний облив розм 10 (код згідно з УКТ ЗЕД 6116), кількість 100 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 1450 грн, сума ПДВ 290 грн;

42)10316 арт. Долоні Рукавички трикотажні робочі чорні з 2-х сторон пвх Стандарт 7 клас (код згідно з УКТ ЗЕД 6116), кількість 100 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 639 грн, сума ПДВ 127,80 грн;

43)4470 Рукавички трикотажні помаранчеві з 2-х сторон пвх Універсал PROFI 10 клас Долоні (200) (код згідно з УКТ ЗЕД 6116), кількість 100 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 877 грн, сума ПДВ 175,40 грн;

44)5664 Рукавички «Зірка» трикотажні робочі помаранчеві з ПВХ 7 клас, 12 розмір (200 пар) (5) Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 120 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 1248 грн, сума ПДВ 249,60 грн;

45)4894 арт. Долоні Рукавички трикотажні чорні з пвх «КотоФан», 10 клас, 8 розмір (код згідно з УКТ ЗЕД 6116102000), кількість 130 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 941,20 грн, сума ПДВ 188,24 грн;

46)4526 Рукавички трикотажні з латексним покриттям, повний облив, зелений, розмір 10 (120 пар) Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116102000), кількість 140 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 2959,60 грн, сума ПДВ 591,92 грн;

47)5602 Рукавички «Нова Зірка» трикот. робоч. з жовтним ПВХ 7 кл 10 розм (код згідно з УКТ ЗЕД 6116), кількість 140 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 1384,60 грн, сума ПДВ 276,92 грн;

48)584 Рукавички трикотажні робочі помаранчеві з 2-х сторон ПВХ Стандарт 7 клас ущільнені (200 пар) Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 140 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 1425,20 грн, сума ПДВ 285,04 грн;

49)15000 FORA Рукавички трикотажні білі з малюнком пвх, 10 клас (300 пар) (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 190 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 758,10 грн, сума ПДВ 151,62 грн;

50)520 (4459) Рукавички трикотажні робочі білі з пвх Універсал 10 клас (300 пар) (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 190 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 1286,30 грн, сума ПДВ 257,26 грн;

51)4544 Рукавички універсальні господарчі DOLONI латексні, розмір S (144 пар/ящ (12 уп*12 пар)) (код згідно з УКТ ЗЕД 4015190000), кількість 190 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 1592,20 грн, сума ПДВ 318,44 грн;

52)4546 Рукавички універсальні господарчі DOLONI латексні, розмір L (144 пар/ящ (12 уп*12 пар)) (код згідно з УКТ ЗЕД 4015190000), кількість 190 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 1592,20 грн, сума ПДВ 318,44 грн;

53)4078 Рукавички «Будівник» трикотажні робочі жовтні з ПВХ, 7 клас, 10 розмір (200 пар) (код згідно з УКТ ЗЕД 6116), кількість 194 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 2151,46 грн, сума ПДВ 430,29 грн;

54)4412 Рукавички трикотажні сині з мікроточкою ПВХ 13 клас 10 розмір (код згідно з УКТ ЗЕД 6116), кількість 200 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 946 грн, сума ПДВ 189,20 грн;

55)4080 Рукавички трикотажні чорні 7 клас з пвх малюнком «Зірка» (200 пар) Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 200 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 2042 грн, сума ПДВ 408,40 грн;

56)4242 Рукавички трикотажні жовті з ІІВХ «Рябушка», 10 клас (200 пар) Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 200 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 1330 грн, сума ПДВ 266 грн;

57)4518 Рукавички трикотажні з ПВХ-покриттям, повний облив, червоні, розмір 10 (120 пар/міш) Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 200 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 4484 грн, сума ПДВ 896,80 грн;

58)562 Рукавички «Зірка» трикотажні робочі чорні з ПВХ 7 клас, 10 розмір (200 пар) Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 200 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 2128 грн, сума ПДВ 425,60 грн;

59)646 Рукавички трикотажні робочі сині з синім ПВХ Універсал 10 клас (300 пар) Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 300 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 2115 грн, сума ПДВ 423 грн;

60)4461 Рукавички трикотажні робочі червоні з пвх Універсал 10 клас Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 300 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 2088 грн, сума ПДВ 417,60 грн;

61)10315 арт. Долоні Рукавички трикотажні робочі чорні з пвх Стандарт 7 клас (код згідно з УКТ ЗЕД 6116), кількість 311 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 2015,28 грн, сума ПДВ 403,06 грн;

62)554 Рукавички трикотажні робочі білі без ПВХ Стандарт 7 клас (300 пар) Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116920000), кількість 350 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 1739,50 грн, сума ПДВ 347,90 грн;

63)15200 Рукавички робочі білі з ПВХ крапкою, 7 клас (300 пар) (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 350 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 1463 грн, сума ПДВ 292,60 грн;

64)4577 Рукавички трикотажні з нітріловим покриттям, неповний облив, сірий, розмір 10 Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116102000), кількість 350 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 4214 грн, сума ПДВ 842,80 грн;

65)10319 арт. Долоні Рукавички трикотажні робочі чорні з пвх Стандарт 7 клас 10 розмір (код згідно з УКТ ЗЕД 6116), кількість 350 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 2383,50 грн, сума ПДВ 476,70 грн;

66)667 Рукавички трикотажні робочі чорні з синім ПВХ Універсал 10 клас (300 пар) Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116), кількість 361 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 2577,54 грн, сума ПДВ 515,51 грн;

67)4410 Рукавички трикотажні чорні з мікроточкою ПВХ 13 клас 10 розмір (код згідно з УКТ ЗЕД 6116), кількість 380 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 1805 грн, сума ПДВ 361 грн;

68)621 Рукавички трикотажні робочі білі з ПВХ «Волна» Універсал 10 клас (300 пар) Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 400 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 2728 грн, сума ПДВ 545,60 грн;

69)547 Рукавички трикотажні робочі білі з синьою крапкою ПВХ Стандарт 7 клас (300 пар) Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 450 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 2749,50 грн, сума ПДВ 549,90 грн;

70)526 Рукавички трикотажні робочі помаранчеві з синім ПВХ Універсал, підвищеної щільності (300 пар) Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116), кількість 450 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 3154,50 грн, сума ПДВ 630,90 грн;

71)4040 Рукавички робочі червоні з ПВХ малюнком «Зірка» 7 клас 11 розмір (200 пар) Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116108000), кількість 450 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 4608 грн, сума ПДВ 921,60 грн;

72)4502 Рукавички трикотажні з латексним покриттям, подвійний облив, синій, розмір 10 (120 пар) Долоні (код згідно з УКТ ЗЕД 6116102000), кількість 450 пар, обсяги постачання без урахування ПДВ 10687,50 грн, сума ПДВ 2137,50 грн.

19.Згідно із квитанцією податкова накладна від 02.09.2021 № 22 надійшла 24.09.2021 о 19:17:22 та зареєстрована за № 9279295417, результат обробки: Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація ПН/РК від 02.09.2021 № 22 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 6005 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D» = 2.6360%, «P» = 42921.98.

20.З журналу розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, наданого ГУ ДПС у Дніпропетровській області, вбачається, що платником податків 10.11.2021 направлено Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, по податковій накладній від 02.09.2021 № 22 із поясненнями: пояснення додаються окремим документом. До Повідомлення додано 54 документа.

21.Згідно квитанції № 2 документи доставлено до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Соборна ДПІ (Соборний район м. Дніпра) 10.11.2021 о 14:45:31, реєстраційний № 9338947795, Повідомлення від 10.11.2021 № 1 прийнято до розгляду.

22.У поясненнях від 10.11.2021 вих. № 10, наданих до Повідомлення, зокрема, зазначено:

1)ПП «Філінг» є юридичною особою приватного права, що було створено 20.04.2004. Профільними видами діяльності підприємства є: «Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням»(код УКТЗЕД 46.73), «Неспеціалізована оптова торгівля»(код УКТЗЕД 46.90). Специфіка вказаних видів діяльності полягає в ідентичності кодів товарів на «вході» кодам товарів на «виході», оскільки компанія реалізує ТМЦ у тому самому стані, що придбавала;

2)ПП «Філінг» реалізувало ТОВ «Кью.Еф.Ем.Клінінг» (код 33421302) «рукавички» за видатковою накладною № МБ-5698 від 02.09.2021 на суму 134843,28 грн, у тому числі ПДВ 22473,88 грн за договором постачання № 13256 від 04.01.2021 (ТТН № 5698 від 02.09.2021), у зв`язку з чим була складена податкова накладна № 22 від 02.09.2021 ТОВ «Кью.Еф.Ем.Клінінг». 02.09.2021 зробили сплату за товар у повному обсязі;

3)код УКТЗЕД в податковій накладній № 22 від 02.09.2021 на товар: « 4111 Рукавичка помаранчева з 2-х стороннім чорним ПВХ малюнком «Авто»,13 кл. (60 пар)» був вказаний помилково. Замість коду УКТ ЗЕД 6005370090 повинен бути код УКТ ЗЕД 6116;

4)« 4111 Рукавичка помаранчева з 2-х стороннім чорним ПВХ малюнком «Авто», 13 кл. (60 пар)» були придбані у TOB «ВО Дніпрошкіргалантерея» (код 35268422) за видатковою накладною № 428519 від 30.07.2021 у сумі 48472,32 грн згідно договору купівлі-продажу № 1630 від 01.11.2019. Передплату за товар постачальнику ПП «Філінг» зробило 29.07.2021 у сумі 48472,32 грн.

23.15.11.2021 комісією регіонального рівня прийнято рішення № 3371269/32887658 про відмову у реєстрації податкової накладної від 02.09.2021 № 22 у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме:

1)договорів, зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них;

2)первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити);

3)додаткова інформація: відсутні документи зберігання ТМЦ (договір оренди офісу та складу, акт приймання-передачі до них), наявні операції по взаємодії з ризиковим СГ (реалізація ТМЦ на ризикового контрагента).

24.ПП «Філінг» подано скаргу від 17.11.2021 за вих. № 61 (реєстраційний № 9350235494, дата реєстрації 18.11.2021) на спірне рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій, зокрема, зазначено:

1)« 4111 Рукавичка помаранчева з 2-х стороннім чорним ПВХ малюнком «Авто», 13 кл. (60 пар)» були придбані у TOB «ВО Дніпрошкіргалантерея» (код 35268422) за видатковою накладною № 428519 від 30.07.2021 у сумі 48472,32 грн згідно договору купівлі-продажу № 1630 від 01.11.2019. Передплату за товар постачальнику ПП «Філінг» зробило 29.07.2021 у сумі 48472,32 грн;

2)код УКТЗЕД в податковій накладній № 22 від 02.09.2021 на товар: « 4111 Рукавичка помаранчева з 2-х стороннім чорним ПВХ малюнком «Авто», 13 кл, (60 пар)» був вказаний помилково. Замість коду УКТ ЗЕД 6005370090 повинен бути код УКТ ЗЕД 6116;

3)ПП «Філінг» було направлено ДФС Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, копії договорів до нього, видаткових накладних, ТТН, докази оплати ТМЦ та інші. Отже було надано усі необхідні документи, які підтверджують реальності здійснення операцій по зазначеній податковій накладній;

4)ПП «Філінг» зовнішньо-економічну діяльність не здійснює, то ж не має зовнішньоекономічних контрактів.

25.Додатками до скарги зазначені наступні документи: копії договорів на придбання та реалізацію товару; копії рахунку на оплату; копія видаткової накладної; докази оплати вартості ТМЦ; копії первинних документів на придбання ТМЦ (ВН, докази оплати); докази наявності належної матеріально-технічної бази.

26.Рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.11.2021 № 54582/32887658/2 скаргу залишено без задоволення, рішення комісії від 15.11.2021 № 3371269/32887658 залишено без змін.

V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

27.На дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін (пункт 201.1 статті 201 ПК України).

28.Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статті 201 ПК України).

29.При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (пункт 201.10 статті 201 ПК України).

30.Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

31.Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165, яка набрала чинності 01.02.2020 затверджено «Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі - Порядок № 1165) яким визначено механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

32.Порядком № 1165 передбачено здійснення автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків.

33.Пунктом 3 Порядку № 1165 (у редакції чинній на момент спірних правовідносин) визначені ознаки безумовної реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації) на які перевіряються податкові накладні / розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі.

34.Пунктом 4 Порядку № 1165 визначено, що у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

35.Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2) (абзац перший пункту 5 Порядку № 1165).

36.Згідно із пунктом 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

37.У разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку № 1165).

38.Пунктом 10 Порядку № 1165 встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

39.Згідно з пунктом 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

1)номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування;

2)критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3)пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

40.Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (абзац другий пункту 25 Порядку № 1165).

41.Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном (пункт 26 Порядку № 1165).

42.Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) (пункт 44 Порядку № 1165).

43.Згідно із пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку № 1165) відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

44.«Порядком прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/342216 (далі - Порядок № 520) визначено механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

45.Прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня) (пункт 2 Порядку № 520).

46.Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3 Порядку № 520).

47.У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 4 Порядку № 520).

48.Згідно із пунктом 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

-договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

-договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

-первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

-розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

-документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

49.Відповідно до пункту 6 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

50.Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (пункт 9 Порядку № 520).

51.Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку (пункт 10 Порядку № 520).

52.Згідно із пунктом 11 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

-ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

-та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

-та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

53.«Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних» затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок № 1246), згідно пункту 17 якого у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

54.Згідно із пунктом 18 Порядку № 1246 на момент прийняття у встановленому порядку рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування щодо таких податкової накладної та/або розрахунку коригування проводяться перевірки, визначені пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого).

55.За результатами таких перевірок формується квитанція про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, яка надсилається платнику податку разом з відповідним рішенням.

56.Квитанція про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування, щодо яких прийнято рішення про їх реєстрацію, одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

57.Пунктом 19 Порядку № 1246 визначено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

-прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування

-набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

-неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

58.Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням (пункт 20 Порядку № 1246).

VІ. ОЦІНКА СУДУ

59.Враховуючи обов`язок платника податків відповідно до пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивач склав податкову накладну та направив її для реєстрації.

60.Судом встановлено, що в розглянутому спорі контролюючий орган:

1)зупинив реєстрацію податкової накладної згідно із пунктом 1 «Критеріїв ризиковості платника податків» та

2)оскаржуваним рішенням відмовив у реєстрації податкової накладної з підстав ненаданням платником податку копій документів, а саме:

-договорів, зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них;

-первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити);

-додаткова інформація: відсутні документи зберігання ТМЦ (договір оренди офісу та складу, акт приймання-передачі до них), наявні операції по взаємодії з ризиковим СГ (реалізація ТМЦ на ризикового контрагента).

61.Вирішуючи спір по суті, надаючи оцінку доводам сторін, суд виходить із того, що одним із способів здійснення податкового контролю є ведення обліку платників податків та інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів, яке є комплексом заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій (статті 62, 71 ПК України).

62.Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

63.Ризик, відповідно до підпункту 14.1.221 пункту 14.1 статті 14 ПК України це ймовірність недекларування (неповного декларування) платником податків податкових зобов`язань, невиконання платником податків іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

64.Процедура зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування впроваджена з метою виконання функції податкового контролю, який здійснюється за діяльністю платників податку в цілому, та з метою перевірки додержання податкового законодавства при реєстрації в ЄРПН певно визначеної податкової накладної / розрахунку коригування.

65.При цьому, згідно із пунктом 2 Порядку № 1165 ризик порушення норм податкового законодавства це ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту «а» або «б» пункту 185.1 статті 185, підпункту «а» або «б» пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником ПДВ виконання свого податкового обов`язку.

66.З матеріалів справи судом не встановлено, а відповідачем не підтверджено, що на момент зупинення реєстрації податкової накладної платником податків було подано таблицю даних платника ПДВ.

67.Здійснивши зупинення реєстрації податкової накладної, відповідач посилався на відсутність в таблиці даних платника ПДВ товарів/послуг за кодом УКТ ЗЕД 6005, як пункт 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції.

68.Розрахунок, відповідно до якого відповідач дійшов висновку про відповідність першому критерію ризиковості здійснення операцій, до матеріалів справи не надано, у квитанції повідомлено показники «D», «P».

69.Суд звертає увагу, що у відповідних таблицях зазначається товар (роботи, послуги), що постачаються на постійній основі, отже відсутність певного коду товару у таблиці не унеможливлює здійснення господарської операції із її відображенням у податковому обліку.

70.Матеріалами справи та доводами відповідача не підтверджено правомірність зупинення податкової накладної.

71.Крім того, позивач у поясненнях, наданих до Повідомлення від 10.11.2021, та скарзі на оскаржуване рішення зазначив про помилковість у коді УКТ ЗЕД, а саме: замість коду УКТ ЗЕД 6005370090 повинен бути код УКТ ЗЕД 6116.

72.Відповідач, на виконання контрольних функцій, зупинивши реєстрацію податкової накладної, запропонував платнику податків надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної у Реєстрі, без визначення переліку документів.

73.При цьому, як підтверджується змістом пункту 5 Порядку № 520, передбачений цим пунктом перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, не є вичерпним.

74.В залежності від виду господарської операції, за наслідками якої подається податкова накладна для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також відповідних договірних зобов`язань між суб`єктами господарювання, обсяг документів може бути відмінним, залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

75.Наведена позиція відповідає висновкам Верховного Суду, викладеним у постановах Верховного Суду від 18.12.2019 у справі № 560/435/19 (ЄДРСР 86504198), від 01.12.2021 у справі № 600/1878/20-а (ЄДРСР 101568674).

76.У постанові від 03.11.2021 у справі № 360/2460/20 (ЄДРСР 100789179) Верховний Суд за наслідками аналізу положень Порядку № 520 зазначив, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної до реєстрації в ЄРПН прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.

77.Суд зазначає, що в надісланій позивачу квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не було зазначено вичерпного переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.

78.У разі спору щодо правомірності рішення суб`єкт владних повноважень може посилатися тільки на ті обставини, що зазначені у рішенні як підставу його прийняття. Не зазначення в рішенні цих обставин тлумачиться на користь висновку про його неправомірність. З огляду на неконкретність вимоги контролюючого органу про надання документів рішення про відмову в реєстрації ПН не відповідає критерію обґрунтованості.

79.У постанові Верховного Суду від 20.11.2019 у справі № 826/9457/18 (ЄДРСР 85803891) зазначено, що надаючи правову оцінку прийнятим податковим органом рішенням, суди також повинні з`ясувати, чи містять вони конкретну інформацію щодо причин та підстав для їх прийняття, із зазначенням того, яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, як того вимагає форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН визначена Порядком.

80.Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 21.05.2019 у справах № 620/3556/18 (ЄДРСР 81857391), № 815/2791/18 (ЄДРСР 81858145), від 14.05.2019 у справі № 817/1356/18 (ЄДРСР 81727808), від 22.04.2019 у справі № 2040/5445/18 (ЄДРСР 81366622), від 03.06.2021 у справі № 2040/7098/18 (ЄДРСР 97461230).

81.Здійснення моніторингу відповідності ПН / РК критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, що складені з порушенням законодавства.

82.Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

83.Аналогічний висновок викладено у постановах Верховного Суду від 18.07.2019 у справі № 1740/2004/18 (ЄДРСР 83105330), від 21.05.2020 у справі № 0940/1240/18 (ЄДРСР 81858144), від 25.10.2019 у справі № 0340/1834/18 (ЄДРСР 85207548), від 12.11.2019 у справі № 816/2183/18 (ЄДРСР 85574619).

84.Верховний Суд за результатами аналізу пунктів 9 та 11 Порядку № 520 у постанові від 18.11.2021 у справі № 380/3498/20 (ЄДРСР 101191343) дійшов висновку, що чинними нормативно-правовими актами визначено вичерпний перелік обставин, які можуть слугувати підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.

85.Відмовляючи у реєстрації податкової накладної від 02.09.2021 № 22 відповідач зазначив про ненаданням платником податку копій документів, а саме:

-договорів, зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них;

-первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити);

-додаткова інформація: відсутні документи зберігання ТМЦ (договір оренди офісу та складу, акт приймання-передачі до них), наявні операції по взаємодії з ризиковим СГ (реалізація ТМЦ на ризикового контрагента).

86.Однак, такі документи не було запропоновано подати позивачу при зупиненні реєстрації податкових накладних.

87.З метою реєстрації податкової накладної позивачем було виконано вимоги контролюючого органу та надано відповідні пояснення до яких долучено копії наявних документів, що підтверджують проведення господарської операції.

88.Крім того, до матеріалів справи позивачем надані документи на підтвердження господарської діяльності платника податків, у тому числі документи на підтвердження зазначеної у податковій накладній господарської операції. Зазначені документи були надані до Повідомлення від 10.11.2021 та до скарги від 17.11.2021 (дата реєстрації 18.11.2021).

89.В оскаржуваному рішенні зазначена додаткова інформація, як підстава для відмови у реєстрації податкової накладної від 02.09.2021 № 22, зокрема: наявні операції по взаємодії з ризиковим СГ (реалізація ТМЦ на ризикового контрагента).

90.При цьому, суд звертає увагу, що при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому під час розгляду справи суд не робить висновків щодо реальності операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.

91.Отже, в даному випадку суд зазначає, що використання податковим органом загального пункту щодо різновидів оцінки за критеріями ризику є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути обізнаним у моделюванні поведінки та таким, що не повідомлений про необхідність надання документів за вичерпним і зрозумілим переліком.

92.Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії має наслідком визнання його протиправним.

93.Рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

94.Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення. При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.

95.Отже, суд доходить висновку про протиправність оскаржуваного рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

щодо зобов`язання вчинити певні дії

96.Виходячи з аналізу пунктів 19, 20 Порядку № 1246, суд зазначає, що законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, у зв`язку із чим суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, порушеного оскаржуваним рішенням.

VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

97.З системного аналізу матеріалів справи суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

щодо розподілу судових витрат

98.З урахуванням викладеного, відповідно до частини першої статті 139 КАС України, суд присуджує на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Дніпропетровській області понесені судові витрати на сплату судового збору у розмірі 2481 грн.

99.Керуючись статтями 241-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

100.Адміністративний позов Приватного підприємства «Філінг» (код 32887658; вул. Шевченка, буд. 10, офіс 247, м. Дніпро, 49000) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ВП 44118658; вул. Сімферопольська, буд. 17-А, м. Дніпро, 49005), Державної податкової служби України (код 43005393; Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

101.Визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.11.2021 № 3371269/32887658, прийняте Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

102.Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 02.09.2021 № 22, подану Приватним підприємством «Філінг», датою її фактичного отримання для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

103.Стягнути на користь Приватного підприємства «Філінг» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області судові витрати на сплату судового збору у розмірі 2481 грн.

104.Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 КАС України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 КАС України.

Суддя І.О. Верба

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.06.2022
Оприлюднено04.07.2022
Номер документу105043206
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —160/2046/22

Ухвала від 31.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 26.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 30.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 07.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 26.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 04.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Рішення від 30.06.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 02.02.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні