КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
07 липня 2022 року м. Київ№ 320/6944/19
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панової Г.В. розглянувши заяву ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі
за позовом ОСОБА_1
до Великоолександрівської сільської ради
про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До Київського окружного адміністративного суду звернулась ОСОБА_1 з позовом до Великоолександрівської сільської ради, в якому просить суд:
- визнати протиправними дії відповідача, що полягають у порушенні місячного строку та порядку розгляду заяви позивача про затвердження проекту землеустрою;
- розглянути клопотання позивача від 12.06.2019 і зобов`язати відповідача затвердити проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки із земель для ведення особистого селянського господарства на землі для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) на території Великоолександрівської сільської ради Бориспільського Київської області площею 0,068 га, кадастровий номер:3220880903:04:003:0056.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 31.07.2020 вказаний позов задоволено повністю.
Визнано протиправними дії Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області, що полягають у порушенні місячного строку та порядку розгляду заяви про затвердження проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки ОСОБА_2 .
Зобов`язано Великоолександрівську сільську раду Бориспільського району Київської області (ідентифікаційний код 04363484; місцезнаходження: 08320, Київська область, Бориспільський район, с. Велика Олександрівка, вул. Гагаріна, 11) розглянути клопотання ОСОБА_2 від 12.06.2019 та затвердити проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки із земель для ведення особистого селянського господарства на землі для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) громадянці ОСОБА_3 на території Великоолександрівської сільської ради Бориспільського Київської області площею 0,0968 га, кадастровий номер:3220880903:04:003:0056.
Стягнуто на користь ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області (ідентифікаційний код 04363484; місцезнаходження: 08320, Київська область, Бориспільський район, с. Велика Олександрівка, вул. Гагаріна, 11) судові витрати у розмірі 1536 (одна тисяча п`ятсот тридцять шість) грн. 80 коп.
На виконання зазначеного рішення суду 07.09.2020 Київським окружним адміністративним судом видано виконавчі листи № 320/6944/19.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 10.02.2021 суд відмовив у задоволенні заяви ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі №320/6944/19.
Ухвалами Київського окружного адміністративного суду від 06.06.2022 суд повернув без розгляду заяви ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у справі № 320/6944/19 та про заміну сторони виконавчого провадження від 17.05.2022 б/н.
До Київського окружного адміністративного суду надійшла заява ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження та видачу нового виконавчого листа, яка передана на розгляд головуючій судді Пановій Г.В. згідно акта від 27.06.2022. Позивач просить суд замінити боржника в адміністративній справі № 320/6944/19 з Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області (код ЄДРПОУ 04363484; місцезнаходження: Київська область, Бориспільський район, с. Велика Олександрівка, вул. Гагаріна, 11) на його правонаступника Пристоличну сільську раду (код ЄДРПОУ 04527520; місцезнаходження: Київська область, Бориспільський район, с. Щасливе, вул. Фестивальна, 39.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 28.06.2022 суд призначив заяву ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження до розгляду в судовому засіданні на 05.07.2022.
У судове засідання призначене у справі на 05.07.2022 сторони не з`явилися, хоча були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду заяви у передбачений законодавством строк.
Водночас, судом встановлено, що у заяві про заміну сторони виконавчого провадження позивач просить суд розглядати вказану заяву за її відсутності.
Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 05.07.2022 суд ухвалив подальший розгляд заяви здійснювати у порядку письмового провадження.
Враховуючи положення частини дев`ятої статті 205 та частину третю статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд заяви здійснено судом без участі представників сторін у порядку письмового провадження.
Частиною другою статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що заява про заміну сторони виконавчого провадження підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Як вбачається із виконавчих листів № 320/6944/19 виданих Київським окружним адміністративним судом 07.09.2020, боржниками у них зазначено Великоолександрівська сільська рада Бориспільського району Київської області (код ЄДРПОУ 04363484; місцезнаходження: вул. Гагаріна, 11, с. Велика Олександрівка, Бориспільський район, Київська область, 08320).
Відповідно до частини першої статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Аналогічні приписи закріплені також частиною п`ятою статті 15 Закону України «Про виконавче провадження», відповідно до якої, у разі вибуття однієї зі сторін державний виконавець з власної ініціативи або за заявою сторони, а також сама заінтересована сторона мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, обов`язкові тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Згідно з частиною четвертою статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Частиною першою статті 104 Цивільного кодексу України встановлено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Відповідно до підпунктів 1-4 пункту 2 Розділу ІІ Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад» від 16 квітня 2020 року №562-IX установлено:
1) визначення адміністративних центрів територіальних громад та затвердження територій територіальних громад здійснюються на основі затверджених Кабінетом Міністрів України перспективних планів формування територій громад Автономної Республіки Крим, областей;
2) у 2020 році перші місцеві вибори депутатів сільських, селищних, міських рад і відповідних сільських, селищних, міських голів територіальних громад, території яких затверджені Кабінетом Міністрів України на підставі цього Закону, проводяться одночасно з черговими місцевими виборами 2020 року;
3) вибори депутатів сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, старост сіл, селищ територіальних громад, які увійшли до складу територіальних громад, території яких затверджено Кабінетом Міністрів України на підставі цього Закону, не проводяться;
4) повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, старост сіл, селищ територіальних громад, які увійшли до складу територіальних громад, території яких затверджено Кабінетом Міністрів України на підставі цього Закону, припиняються в день набуття повноважень сільських, селищних, міських рад, обраних на перших місцевих виборах у 2020 році відповідно до підпункту 2 цього пункту.
Пунктом 7-1 Розділу V «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21 травня 1997 року №280/97-ВР визначено, що до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України визначення адміністративних центрів територіальних громад та затвердження територій територіальних громад здійснює Кабінет Міністрів України.
Рішення Кабінету Міністрів України про визначення адміністративних центрів територіальних громад та затвердження територій територіальних громад подається до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших місцевих виборів депутатів сільських, селищних, міських рад і сільських, селищних, міських голів відповідних територіальних громад.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України №600-р від 20.05.2020 «Про затвердження перспективного плану формування територій громад Київської області» до складу Пристоличної територіальної громади (3220888001, с. Щасливе) включено наступні територіальні громади: Щасливська, Великоолександрівська, Дударківська.
Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій» №1009-IX, до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.07.1997 за №280/97-ВР внесено зміни, відповідно до яких Розділ V «Прикінцеві та перехідні положення» доповнено пунктом 6-1 наступного змісту
«До прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України закінчення повноважень сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів, а також реорганізація сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів як юридичних осіб у зв`язку із змінами в адміністративно-територіальному устрої України здійснюються з урахуванням таких положень:
1) у день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої затверджена Кабінетом Міністрів України (далі - сформована територіальна громада), припиняються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких включена до території сформованої територіальної громади (далі - розформовані територіальні громади) (підпункт 1);
2) після припинення повноважень сільського голови, який одноособово виконував функції виконавчого органу ради, що припиняється, відповідні функції одноособово виконує сільський, селищний, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою, з дня набуття ним повноважень до затвердження новообраною радою персонального складу її виконавчого комітету (підпункт 3);
3) сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків розформованої територіальної громади з урахуванням особливостей, визначених підпунктами 5 і 6 цього пункту (підпункт 4);
8) не пізніше завершення другої сесії новообраної ради у порядку, визначеному цим пунктом, починається реорганізація відповідних юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами та розміщених поза адміністративним центром сформованої територіальної громади, шляхом їх приєднання до юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі сформованої територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні сільські, селищні, міські ради припиняються як юридичні особи з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом (підпункт 8);
9) юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі сформованої територіальної громади, є правонаступником прав та обов`язків усіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами, з дня набуття повноважень новообраною радою (підпункт 9);
10) з дня затвердження новообраною радою персонального складу її виконавчого комітету починається реорганізація відповідних юридичних осіб - виконавчих комітетів рад, що припиняються, шляхом їх приєднання до юридичної особи - виконавчого комітету новообраної ради. Після завершення реорганізації відповідні юридичні особи - виконавчі комітети сільських, селищних, міських рад припиняються у порядку, визначеному цим пунктом (підпункт 10);
12) під час проведення реорганізації юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад та/або їхніх виконавчих комітетів повноваження з управління справами таких юридичних осіб здійснює сільський, селищний, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою. За поданням сільського, селищного, міського голови, обраного сформованою територіальною громадою, сільська, селищна, міська рада може утворювати комісії для забезпечення здійснення ним повноважень з управління справами юридичних осіб, що реорганізуються (абзац 5 і 6 підпункту 12);
13) після закінчення повноважень рад, що припиняються, їхніх виконавчих комітетів, сільського голови, який одноособово виконував функції виконавчого органу сільської ради, що припиняється, видані ними нормативно-правові акти, невиконані акти індивідуальної дії зберігають чинність на відповідних територіях та для відповідних осіб (підпункт 13);
14) новообрана рада, її виконавчий комітет можуть вносити зміни, визнавати такими, що втратили чинність, або скасовувати акти відповідних органів місцевого самоврядування, правонаступниками яких вони є, та їх посадових осіб (підпункт 14);
18) державна реєстрація припинення юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих комітетів здійснюється на підставі заяви, поданої суб`єкту державної реєстрації сільським, селищним, міським головою, обраним сформованою територіальною громадою, або уповноваженою ним особою. Сільські, селищні, міські ради та їхні виконавчі органи розформованих територіальних громад припиняються як юридичні особи з дня внесення запису про їх припинення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Згідно з приписів частини 3 статті 8 Закону України «Про добровільне об`єднання територіальних громад» об`єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків територіальних громад, що об`єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об`єднаною територіальною громадою.
У відповідності до частини 2 статті 8 вказаного Закону повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, що об`єдналися, завершуються в день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об`єднаною територіальною громадою.
Згідно з частиною четвертою статті 87 Цивільного кодексу України юридична особа вважається створеною з дня її державної реєстрації.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Київської області» від 12.06.2020 №715-р було утворено Пристоличну сільську об`єднану територіальну громаду, до якої увійшла й Великоолександрівська сільська рада Бориспільського району Київської області.
Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Пристолична сільська рада із присвоєним ідентифікаційним кодом 04527520 (08325, Київська область, Бориспільський район, село Щасливе, вул. Фестивальна, 39) перебуває зареєстрованою як юридична особа публічного права.
Згідно із Рішенням Пристоличної сільської ради Бориспільського району Київської області від 10.12.2020 № 23-1-VІІІ «Про початок реорганізації Великоолександрівської сільської ради та Дударківської сільської ради шляхом приєднання до Пристоличної сільської ради» розпочато процедуру реорганізації Великоолександрівської сільської ради (ЄДРПОУ 04363484) місцезнаходження: Київська обл., Бориспільський р-н, с. Велика Олександрівка, вул. Гагаріна, буд. 11 шляхом приєднання до Пристоличної сільської ради (ЄДРПОУ 04527520) місцезнаходження: Київська обл., Бориспільський р-н, с. Щасливе, вул. Фестивальна, буд. 39. Реорганізацію завершено у строк до 31 грудня 2020 року.
У вказаному рішенні зазначено, що Пристолична сільська рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Великоолександрівської сільської ради.
Відтак, з метою встановлення моменту припинення повноважень Великоолександрівської сільської ради, та переходу її прав та обов`язків в порядку правонаступництва до Пристоличної сільської ради, слід застосовувати приписи пунктів 8 і 9 розділу 5 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», із змісту яких слідує таке:
- не пізніше завершення другої сесії новообраної ради у порядку, визначеному цим пунктом, починається реорганізація відповідних юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами та розміщених поза адміністративним центром сформованої територіальної громади, шляхом їх приєднання до юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі сформованої територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні сільські, селищні, міські ради припиняються як юридичні особи з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом;
- юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі сформованої територіальної громади, є правонаступником прав та обов`язків усіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами, з дня набуття повноважень новообраною радою.
Аналізуючи наведені правові норми суд вважає, що Пристолична сільська рада (ідентифікаційний код юридичної особи 04527520) є правонаступником прав та обов`язків Великоолександрівської сільської ради.
Відтак, наявні процесуальні підстави для заміни Великоолександрівської сільської ради її правонаступником Пристоличною сільською радою.
З огляду на зазначене, та враховуючи, що Пристолична сільська рада (код ЄДРПОУ 04527520) є правонаступником майна, прав та обов`язків Великоолександрівської сільської ради (код ЄДРПОУ 04363484), суд дійшов висновку про те, що заява ОСОБА_1 про заміну боржника по адміністративній справі №320/6944/19 підлягає задоволенню.
У зв`язку з цим, суд вважає за необхідне задовольнити заяву позивача та замінити боржника у виконавчих листах Великоолександрівську сільську раду на правонаступника Пистоличну сільську раду.
При цьому суд відмовляє у задоволенні клопотання позивача про видачу нового виконавчого листа, оскільки виконавчий лист є виконавчим документом, який може бути виданий в одному оригінальному екземплярі та може бути виданий повторно у разі втрати.
Оскільки позивачем не було заявлено клопотання про повторну видачу виконавчого листа на підставі втрати оригіналів виконавчих документів, з підстав видачі виконавчого листа у зв`язку із заміною боржника слід відмовити.
Керуючись статтями 243, 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
У Х В А Л И В:
Заяву ОСОБА_1 про заміну боржника у виконавчих листах виданих в адміністративній справі №320/6944/19- задовольнити.
Замінити боржника у виконавчих листах № 320/6944/19 виданих Київським окружним адміністративним судом 07 вересня 2020, а саме - Великоолександрівську сільську раду Бориспільського району Київської області (код ЄДРПОУ 04363484; місцезнаходження: вул. Гагаріна, 11, с. Велика Олександрівка, Бориспільський район, Київська область, 08320) на правонаступника Пристоличну сільську раду (код ЄДРПОУ 04527520, місцезнаходження: вул. Фестивальна, 39, с. Щасливе, Бориспільський район, Київська область, 08325).
Копію ухвали надіслати учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.
Суддя Панова Г. В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.07.2022 |
Оприлюднено | 11.07.2022 |
Номер документу | 105159246 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панова Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні