Рішення
від 02.07.2022 по справі 914/490/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03.07.2022 Справа № 914/490/22

Господарський суд Львівської області у складі головуючого судді Трускавецького В. П., розглянувши по суті матеріали справи

за позовом: Комунального підприємства «Центр електронних послуг» Криворізької міської ради, м. Кривий Ріг,до відповідача:Товариства з обмеженою відповідальністю «Кондор Логістик», м. Львів,про:стягнення 1'200,00 грн вартості недоотриманого товару.Вступ.

1.Товариство з обмеженою відповідальністю «Кондор Логістик» всупереч взятим на себе зобов`язанням за Договором на поставку палива № 42 від 15.06.2020 не здійснило відпуск оплаченого КП «Центр електронних послуг» Криворізької міської ради товару у повному обсязі, у добровільному порядку не замінило талони на отримання решти палива та не відшкодувало вартість недоотриманого товару.

2.Відтак, КП «Центр електронних послуг» Криворізької міської ради звернулося до суду із даним позовом про стягнення з ТзОВ «Кондор Логістик» 1'200,00 грн недоотриманого товару.

3.Основне питання у даному спорі полягає у з`ясуванні того, чи є правомірною вимога позивача про стягнення з відповідача заявленої заборгованості за Договором на поставку палива № 42 від 15.06.2020.

Аргументи сторін.

4.Позивач вказує про неналежне виконання ТзОВ «Кондор Логістик» Договору на поставку палива № 42 від 15.06.2020 в частині здійснення поставки дизельного палива у кількості 60 літрів на суму 1'200,00 грн.

5.Відповідач відзив на позов не подав, як і доказів виконання взятого на себе зобов`язання чи повернення коштів позивачу. Також, жодним іншим чином не заперечив проти задоволення позову.

Обставини справи.

6.15 червня 2020 року між КП «Центр електронних платежів» Криворізької міської ради, як Покупцем, та ТзОВ «Кондор Логістик», як Постачальником, укладено Договір на поставку палива № 42 (надалі Договір).

7.Пунктом 1.1. Договору передбачено, що Постачальник зобов`язується поставляти та передавати у власність Покупця дизельне паливо за талонами (скретч картами, смарт-картками), далі - Товар, належної якості, а Покупець зобов`язується приймати Товар та оплачувати його на умовах цього Договору.

8.Найменування Товару: код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо). Найменування, асортимент, кількість Товару (за кожною торговою маркою (знаком для товарів та послуг), ціна за одиницю та вартість Товару визначається у Специфікації (Додаток №1 до Договору) (п. 1.2. 1.3. Договору)

9.Згідно з пунктом 3.2. та 3.3.2. Договору загальна сума Договору становить 40000,00 грн (сорок тисяч гривень 00 копійок), в т.ч. ПДВ 6666,67 грн. Обсяги закупівлі можуть бути зменшеними, у зв`язку із зменшенням фактичного обсягу видатків Покупця.

10. Специфікацією (Додаток № 1 до Договору) визначено, що предметом закупівлі є Дизельне паливо в кількості 2000 л вартістю 40?000,00 грн (20,00 грн за 1 л).

11.Відповідно до пункту 4.4. Договору Оплата Товару Покупцем здійснюється протягом 7 (семи) банківських днів з дати підписання належним чином оформлених документів, передбачених даним Договором, на підставі відповідного рахунку-фактури, отриманого Покупцем від Постачальника.

12.Постачальник зобов`язується впродовж 2020 року здійснювати поставку Товару відповідно до заявки (- вок) Покупця. Поставка Товару здійснюється у строк до 5 робочих днів з дня подання заявки (- вок) Покупця. Терміном дії талонів (скретч-карток, смарт-карток) впродовж 2020 року або безстроково. Поставка Товару здійснюється за талонами (скретч-картками, смарт-картками) на АЗС Постачальника, впродовж усього строку дії талонів (скретч-карток, смарт-карток) (п. 5.1. - 5.2. Договору).

13.Згідно з пунктами 5.3. 5.4. Договору Постачальник зобов`язується здійснити передачу уповноваженому представнику Покупця талонів (скретч-карток, смарт-карток) та належним чином оформити товаросупроводжувальні документи за адресою: 50101, м. Кривий Ріг, вул. Героїв АТО, 30В, офіс 408 або іншою адресою, яка в разі необхідності вказується Покупцем. Право власності на Товар, переходить до Покупцю в день фактичної передачі талонів (скретч-карток, смарт-карток) Постачальником.

14.Пунктом 5.5. Договору передбачено, що у разі неможливості отримання Покупцем Товару за талонами (скретч-картками, смарт-картками) на АЗС Постачальника (незалежно від причин), Постачальник зобов`язується впродовж трьох робочих днів з дня повідомлення Покупцем здійснити заміну талонів (скретч-карток, смарт-карток) на талони (скретч- картки, смарт-картки), за якими Покупець та/або уповноважений ним Користувач має можливість безумовно одержати Товар за найменуванням та у кількості, вказаних у талоні (скретч-картці, смарт-картці) на АЗС Постачальника.

15.У пункті 10.1. Договору закріплено, що цей Договір набирає чинності з моменту підписання його Сторонами та діє до 31 грудня 2020 року, але у будь-якому разі до повного виконання Сторонами своїх зобов`язань за даним Договором.

16.Згідно з Видатковою накладною № 61020/5 від 06.10.2020 відповідачем передано, а позивачем одержано 400 л Палива дизельного MUSTANG вартістю 8?000,00 грн.

17.Зазначений товар оплачений позивачем у повному обсязі відповідно до платіжного доручення № 335 від 23.10.2020 на суму 8?000,00 грн.

18.Додатковою угодою № 1 до Договору від 10.11.2020 сторонами внесено зміни до розділу «Реквізити сторін».

19.Постачальник згідно з Актом приймання - передачі паливних талонів на зміну від 18.12.2020 передав у власність, а Покупець прийняв паливну карку у кількості 1 (одна) шт. 78259900002740264 на 140 літрів палива.

20.28 грудня 2020 року сторонами підписано Додаткову угоду № 1/1 про внесення змін у п. 3.2. Договору і викладення її у наступній редакції « 3.2. Загальна сума Договору становить 24000,00 грн (двадцять чотири тисячі гривень 00 копійок), в т.ч. ПДВ 4000,00 грн». Крім того сторони вирішили внести зміни до Специфікації (Додаток № 1 до Договору) та викласти її у новій редакції.

Відповідно до Специфікації викладеної у новій редакції вбачається, що предметом договору є Дизельне паливо у кількості 1200 літрів загальною вартістю 24000,00 грн.

21.30 вересня 2021 року позивач звернувся до відповідача із Претензією № 392, де повідомив останнього про те, що з січня 2021 року підприємство не має можливості використати паливну картку з залишком 60 літрів палива, відтак, вимагає протягом 10 (десяти) робочих днів виконати своє зобов`язання за Договором або відшкодувати вартість дизельного пального у кількості 60 літрів. У матеріалах справи наявний опис вкладення у цінний лист, яким на юридичну адресу відповідача скеровувалась дана претензія.

22.Оскільки, відповідач не виконав взятого на себе зобов`язання та не повернув кошти за неотриманий товар, для відновлення порушених прав та законних інтересів позивач звернувся до суду із даним позовом.

23. Ухвалою від 28.02.2022 судом визнано подані позивачем матеріали недостатніми для відкриття провадження у справі та залишено позовну заяву без руху у зв`язку із недотриманням позивачем положень процесуального закону щодо необхідності надіслання учасникам справи копії позовної заяви та додатків до неї.

24.29 квітня 2022 року канцелярією суду зареєстровано надіслану позивачем позовну заяву про стягнення вартості за недоотриманий товар (уточнену) (вх. № 8727/22), у якій заявником:

- виправлено недоліки, вказані в ухвалі суду від 28.02.2022;

- змінено вимогу, з якою позивач звернувся до відповідача та викладено її наступним чином: «Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Кондор Логістик» (код ЄДРПОУ 39046990) на користь Комунального підприємства «Центр електронних платежів» Криворізької міської ради (код ЄДРПОУ 43022656) вартість недоотриманого товару в розмірі 1'200,00 грн (одна тисяча двісті гривень 00 копійок)».

25.Ухвалою суду від 03.05.2022 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд справи постановлено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

26.Ухвалу про відкриття провадження у справі позивач отримав 01.06.2022, а відповідач - 09.05.2022, що підтверджується перевіркою статусу поштових відправлень з штрих-кодовими ідентифікаторами 7901414538501, 7901414538498, якими на юридичні адреси сторін надсилались копії зазначеної ухвали. Реєстр згрупованої поштової кореспонденції, згідно з яким судом направлялись копії відповідних ухвал, долучено до матеріалів справи.

27.На електронну пошту суду 06.05.2022 надійшла заява позивача, у якій повідомлено суд, що з 26.04.2022 внесено зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань стосовно його найменування, а саме назву «Комунальне підприємство «Центр електронних платежів» Криворізької міської ради» змінено на «Комунальне підприємство «Центр електронних послуг» Криворізької міської ради.

28.Таким чином, суд констатує, що сторони є належним чином повідомлені про розгляд їхньої справи у суді та мали можливість передбачену законом на реалізацію своїх прав та виконання обов`язків.

29.Статтею 248 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що суд розглядає справи у порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.

30.Частиною дев`ятою статті 165 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

31.Враховуючи належне повідомлення сторін про судовий розгляд справи, неподання відповідачем відзиву на позовну заяву та достатність доказів наявних у матеріалах справи для вирішення спору, з урахуванням закінчення строків розгляду справи, суд дійшов висновку про можливість розгляду спору по суті.

Позиція суду.

32.Між сторонами у справі виникли зобов`язання на підставі Договору в силу пункту 1 частини 2 статті 11 Цивільного кодексу України. Згідно зі статтею 174 Господарського кодексу України, однією з підстав виникнення господарського зобов`язання є господарський договір та інші угоди, передбачені законом, а також угоди не передбачені законом, але такі, які йому не суперечать.

33.Як вбачається із описаних обставин справи, між сторонами виникли зобов`язання на підставі Договору на поставку палива № 42 від 15.06.2020.

34.За договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін (ч. ч. 1, 2 ст. 712 Цивільного кодексу України).

35.Згідно з частиною першою статті 692 Цивільного кодексу України, покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

36.Позивачем, виконано умови договору в повному обсязі, здійснено оплату палива на загальну суму 8?000,00 грн відповідно до платіжного доручення № 335 від 23.10.2020.

37.Як вбачається з матеріалів справи, відповідач на виконання умов п. 1.1, 1.2. Договору передав позивачу паливну карку у кількості 1 (одна) шт. 78259900002740264 на 140 літрів палива, що підтверджено Актом приймання - передачі паливних талонів на зміну від 18.12.2020.

38.Проте, позивач не зміг отримати 60 літрів пального по паливній картці 78259900002740264 на суму 1'200,00 грн, придбаними за Договором у відповідача. Доказів протилежного матеріали справи не містять.

39.Згідно зі ст.ст. 662, 663 ЦК України, продавець зобов`язаний передати покупцеві товар, визначений договором купівлі-продажу. Продавець повинен одночасно з товаром передати покупцеві його приналежності та документи (технічний паспорт, сертифікат якості тощо), що стосуються товару та підлягають переданню разом із товаром відповідно до договору або актів цивільного законодавства. Продавець зобов`язаний передати товар покупцеві у строк, встановлений договором купівлі-продажу, а якщо зміст договору не дає змоги визначити цей строк, - відповідно до положень статті 530 цього Кодексу.

40.Згідно з пунктами 5.3. 5.4. Договору Постачальник зобов`язується здійснити передачу уповноваженому представнику Покупця талонів (скретч-карток, смарт-карток) та належним чином оформити товаросупроводжувальні документи за адресою: 50101, м. Кривий Ріг, вул. Героїв АТО, 30В, офіс 408 або іншою адресою, яка в разі необхідності вказується Покупцем. Право власності на Товар, переходить до Покупцю в день фактичної передачі талонів (скретч-карток, смарт-карток) Постачальником.

41.Постачальник зобов`язується впродовж 2020 року здійснювати поставку Товару відповідно до заявки (- вок) Покупця. Поставка Товару здійснюється у строк до 5 робочих днів з дня подання заявки (- вок) Покупця. Терміном дії талонів (скретч-карток, смарт-карток) впродовж 2020 року або безстроково. Поставка Товару здійснюється за талонами (скретч-картками, смарт-картками) на АЗС Постачальника, впродовж усього строку дії талонів (скретч-карток, смарт-карток) (п. 5.1. - 5.2. Договору).

42.Відповідно до частини першої статті 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

43.Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України зобов`язання повинні виконуватися належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Аналогічно, відповідно до ст. 526 ЦК України, зобов`язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

44.Відповідно до ст. 610 ЦК України, порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання). За умовами ст. 612 ЦК України, боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання свого зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

45.Приписами ч. 1 ст. 670 Цивільного кодексу України встановлено, якщо продавець передав покупцеві меншу кількість товару, ніж це встановлено договором купівлі-продажу, покупець має право вимагати передання кількості товару, якої не вистачає, або відмовитися від переданого товару та його оплати, а якщо він оплачений, - вимагати повернення сплаченої за нього грошової суми.

46.З системного аналізу умов договору та суті правовідносин між сторонами, вбачається, що під поставкою товару розуміється саме поставка палива, в свою чергу передача паливної картки не свідчить про повне виконання умов договору поставки, а лише є формою виконання умов договору, пов`язаною із заправленням ТЗ (транспортного засобу) позивача паливом.

47.Крім того, враховуючи суть правовідносин між сторонами та специфіку придбання палива у талонах, мету придбання таких - мати можливість їх пред`явлення на АЗС для отримання палива у погодженій кількості та у межах строку дії таких карток, позивачу мали бути передані картки, які в момент передачі мали бути забезпечені узгодженою кількістю палива, доступного для фактичного отримання позивачем при пред`явленні картки на АЗС. Договором між сторонами не визначалося додаткових умов чи дій позивача для отримання палива на АЗС при пред`явленні карток.

48.Також, суд зазначає, що відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв`язку України, Держпродспоживстандарту України 20.05.2008 № 281/171/578/155, талон це спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.

49.Як встановлено у матеріалах справи, позивач отримав паливну картку, однак залишок палива на цій карті у кількості 60 літрів не зміг отримати на АЗС з вини відповідача, отже факт поставки палива за відповідною паливною карткою повністю не відбулась з незалежних від позивача обставин.

50.Отже, незважаючи на своєчасне виконання позивачем обов`язків з оплати вартості товару, відповідач не забезпечив готового до передання покупцеві товару на суму 1?200,00 грн, що підтверджено матеріалами справи. Відтак, враховуючи реалізоване право позивача на повернення коштів за неотриманий товар, заявлена вимоги про стягнення зазначеного розміру оплаченого та непоставленого товару є обґрунтованою та підлягає задоволенню у повному розмірі.

Судові витрати.

51.Пунктом 2 частини першої статті 129 Господарського процесуального кодексу України встановлено, судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Відтак, з відповідача підлягає до стягнення 2'481,00 грн відшкодування витрат на оплату судового збору.

Керуючись ст.ст. 10, 12, 13, 20, 73, 74, 76, 79, 129, 165, 178, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241, 247 - 252 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Кондор Логістик» (79044, Львівська область, місто Львів, вулиця Єфремова, будинок 84, квартира 1Б; ідентифікаційний код 39046990) на користь Комунільного підприємства «Центр електронних послуг» Криворізької міської ради (50101, Дніпропетровська область, місто Кривий Ріг, вулиця Героїв АТО, будинок 30В; ідентифікаційний код 43022656) 1'200,00 грн вартості недоотриманого товару та 2'481,00 грн відшкодування витрат на оплату судового збору.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Рішення господарського суду може бути оскаржено в порядку, визначеному розділом IV Господарського процесуального кодексу України.

Суддя Трускавецький В.П.

Дата ухвалення рішення02.07.2022
Оприлюднено13.07.2022
Номер документу105189507
СудочинствоГосподарське
Сутьненалежне виконання ТзОВ «Кондор Логістик» Договору на поставку палива № 42 від 15.06.2020 в частині здійснення поставки дизельного палива у кількості 60 літрів на суму 1'200,00 грн. 5.Відповідач відзив на позов не подав, як і доказів виконання взятого на себе зобов`язання чи повернення коштів позивачу. Також, жодним іншим чином не заперечив проти задоволення позову

Судовий реєстр по справі —914/490/22

Ухвала від 03.07.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Трускавецький В.П.

Рішення від 02.07.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Трускавецький В.П.

Ухвала від 02.05.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Трускавецький В.П.

Ухвала від 27.02.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Трускавецький В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні