ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
18.06.10 Справа №2а-5860/10/7/0170
Окружний адміністратив ний суд Автономної Республік и Крим у складі колегії:
головуючий суддя Маргаріт ов М.В. ,
суддя - Яковлєв С.В.
суддя - Ольшанська Т.С.
при секретарі Силантьєвої О.А.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Кр имзернотранс"
до Державної податкової і нспекції в м. Сімферополі АР К рим, Державної податкової а дміністрації України
про визнання протиправним і скасування рішення та спон укання до виконання певних д ій,
за участю:
від позивача - представни к за довіреністю Дербеньов а Н.М.,
від відповідача - (Державн ої податкової адміністрації України) - представник за до віреністю Безверха Ю.А.
від відповідача - (Державн ої податкової інспекції в м. С імферополі АР Крим) представ ник за довіреністю Козінен ко Т.П.
Обставини справи: позивач з вернувся до суду з позовом до Державної податкової адміні страції України, Державної п одаткової інспекції в м. Сімф ерополі АР Крим, у якому з ура хуванням письмових уточнень позовних вимог (а.с.54) просить :
1. відмінити анулювання реєс трації платником податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальніст ю «Кримзернотранс», яке здій снено на підставі акту Держа вної податкової інспекції в м. Сімферополь АР Крим №318/15-2 від 09.04.2010р.;
2. визнати протиправним та с касувати рішення Державної п одаткової інспекції в м. Сімф ерополь АР Крим, яке оформлен о актом № 318/15-2 від 16.04.2010р., про ану лювання реєстрації платник а податку на додану вартість товариства з обмеженою відп овідальністю «Кримзернотра нс» ЕДРПОУ 34372052;
3. зобов'язати Державну пода ткову адміністрацію України внести до Реєстру платників податку на додану вартість з апис про відміну анулювання Свідоцтва № 00889772 про реєстраці ю товариства з обмеженою від повідальністю «Кримзернотр анс» платником податку на до дану вартість та включити то вариство з обмеженою відпові дальністю «Кримзернотранс» в Реєстр платників податку н а додану вартість шляхом вне сення до Реєстру запису на пі дставі Свідоцтва № 00889924 про реє страцію платником податку на додану вартість.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що 16.04.2010 року Державна по даткова інспекція в м. Сімфер ополі АР Крим прийняла рішен ня, що оформлене актом N 318/15-2, яки м анулювала реєстрацію платн ика податку на додану вартіс ть товариства з обмеженою ві дповідальністю «Кримзернот ранс» на підставі пп. " ґ " п. 9.8 ст . 9 Закону України "Про податок на додану вартість" у зв'язку з порушенням позивачем вимог , визначених законодавством стосовно порядку реєстрації суб'єктів господарювання - ві дсутність за юридичною адрес ою. Позивач вважає, що рішення від 16.04.2010р. про анулювання реєс трації платника податку на д одану вартість є незаконним , оскільки законодавством не передбачено анулювання реєс трації платника податку на д одану вартість з підстави ві дсутності юридичної особи за її місцезнаходженням.
У судовому засіданні 18.06.2010р. п редставник позивача заявив у сне клопотання про залишення без розгляду позовних вимог у частині пункту 1 позовної за яви щодо відміни анулювання реєстрації платником податк у на додану вартість товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Кримзернотранс», яке з дійснено на підставі акту Де ржавної податкової інспекці ї в м. Сімферополь АР Крим № 318/15-2 від 16.04.2010р.
Ухвалою суду від 18.06.10р. позовн і вимоги в цій частині залише ні без розгляду.
Відповідач (Державна подат кова інспекція в м. Сімферопо ль АР Крим) позовні вимоги не в изнав, просить у задоволенні позову відмовити. Відповіда ч зазначив, що позивач за юрид ичною адресою не знаходиться , що підтверджується Актом пе ревірки достовірності юриди чної адреси фактичному місце знаходженню суб'єкта підприє мницької діяльності 897/26-34 від 15. 04.10р., державному реєстратору направлено повідомлення за ф ормою № 18-ОПП та в ЄДР внесено з апис про відсутність платник а за місцезнаходженням, а том у рішення про анулювання реє страції платника податку на додану вартість, яке оформле но актом № 318/15-2 від 16.04.2010р. є закон ним, підстави для його скасув ання відсутні. Правова позиц ія відповідача викладена у п исьмових запереченнях (а.с.46-47)
Відповідач (Державна подат кова адміністрація в Україні ) також заперечував проти поз ову, вказавши, що згідно з пп. 25. 2.1 п. 25.2 Положення про реєстрац ію платників податку на дода ну вартість від 01.03.2000р. № 79 органи державної податкової служби приймають самостійне рішенн я про анулювання реєстрації відповідних платників подат ку на додану вартість. Акт № 318/1 5-2 від 16.04.2010 р. про анулювання реє страції платника податку на додану вартість винесено ДПІ в м. Сімферополь. У відповідно сті до п. 25.4 Положення про реєст рацію платників податку на д одану вартість від 01.03.2000р. № 79 під ставою для внесення до Реєст ру запису про відміну анулюв ання реєстрації, що відбулос я за ініціативою органу держ авної податкової служби, є рі шення суду, яке набрало закон ної сили або рішення органу д ержавної податкової служби п ро відміну анулювання реєстр ації та скасування акта про а нулювання реєстрації платни ка податку на додану вартіст ь. Відповідно до зазначених в ище норм чинного законодавст ва податкові органи після на брання чинності рішення в ча стині неправомірного анулюв ання позивача в якості платн ика ПДВ мають вчинити дії щод о поновлення відомостей про його реєстрацію у відповідно му державному реєстрі, а тому є передчасними заявлені вим оги щодо внесення до Реєстру платників податку на додану вартість запису про відміну анулювання Свідоцтва № 00889924 п ро реєстрацію товариства з о бмеженою відповідальністю « Кримзернотранс» платником п одатку на додану вартість та включити товариство з обмеж еною відповідальністю «Крим зернотранс» в Реєстр платник ів податку на додану вартіст ь шляхом внесення до Реєстру запису на підставі Свідоцтв а № 00889924 про реєстрацію платник ом податку на додану вартіст ь. Правова по зиція відповідача (Державна податкова адміністрація в Ук раїні) викладена у письмових запереченнях на адміністрат ивний позов (а.с.56).
Розглянувши матеріали спр ави, вислухавши пояснення пр едставників сторін, дослідив ши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
16.04.2010 р. Державна податков а інспекція в м. Сімферополі п рийняла рішення про анулюван ня реєстрації платника подат ку на додану вартість, яке офо рмлено актом N 318/15-2 (а.с.12-13), відпов ідно до якого анулювала реєс трацію платника податку на д одану вартість товариства з обмеженою відповідальністю "Кримзернотранс" на підставі пп. " ґ " п. 9.8 ст. 9 Закону України "П ро податок на додану вартіст ь", у зв'язку з порушенням пози вачем вимог, визначених зако нодавством стосовно порядку реєстрації суб'єктів господ арювання, яке полягає в відсу тності ТОВ «Кримзернотранс» за юридичною адресою.
Не погодившись з таким ріше нням позивач звернувся до су ду з адміністративним позово м.
Позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з на ступних підстав.
Відповідно до ст. 19 Конститу ції України органи державної влади та органи місцевого са моврядування зобов' язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.
Частиною 1 ст. 9 КАС України вс тановлено, що суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.3 ст. 2 КАС Укр аїни у справах щодо оскаржен ня рішень, дій чи бездіяльнос ті суб'єктів владних повнова жень адміністративні суди пе ревіряють, чи прийняті (вчине ні) вони: на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України; з використанн ям повноваження з метою, з яко ю це повноваження надано; обґ рунтовано, тобто з урахуванн ям усіх обставин, що мають зна чення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (н еупереджено); добросовісно; р озсудливо; з дотриманням при нципу рівності перед законом , запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення; своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Кримзернотр анс» (код ЄДРПОУ 34372052) зареєстро ване як юридична особа 11.05.2005р.
29 квітня 2010 року з ініціативи позивача, на підставі надані й ним реєстраційної картки п ро підтвердження відомостей про юридичну особу, у Єдиному державному реєстрі юридични х осіб та фізичних осіб-підпр иємців було внесено запис пр о заміну свідоцтва про держа вну реєстрацію у зв'язку зі з міною місцезнаходження. Това риству видано нове Свідоцтво про державну реєстрацію за а дресою: 95053, АР Крим, місто Сімфе рополь, вулиця Київська, буди нок 2 (а.с.25,35-39).
Товариство з обмеженою від повідальністю «Кримзернотр анс» взяте на облік в ДПІ в м. С імферополь 18.05.2006р., про що свідч ить довідка про взяття на обл ік за формою 4-ОПП від 30.04.10р. (а.с.14 ) за адресою: 95053, АР Крим, м. Сімфе рополь, вул. Київська, буд. 2.
Відповідно договору оренд и нежилого приміщення №20 від 1 5.04.10р. (а.с.61-64) позивач є орендарем приміщення розташованого у будівлі готелю «Москва», по в ул. Київська, 2, у м. Сімферополі , яке використовує для розміщ ення офісного приміщення (а.с .61-64).
Товариство з обмеженою від повідальністю «Кримзернотр анс» було зареєстроване як п латник податку на додану вар тість на підставі Свідоцтва N 00889924 про реєстрацію платника п одатку на додану вартість, як е діє з 30.05.2006р., позивачу присвоє но індивідуальний податкови й номер 343720501285(а.с.15).
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач, прийнявш и рішення про анулювання реє страції платника податку на додану вартість, в акті від 16.04. 2010р. зазначив, що державному ре єстратору спрямовано довідк у за формою № 18-ОПП, до ЄДР внесе ний запис про відсутність за місцезнаходженням платника , що ТОВ «Кримзернотранс» под ає податкові декларації з по датку на додану вартість про тягом з травня 2006 року до лютог о 2010 року з показниками, які сві дчать про наявність оподатко вуваних поставок; має за оста нні дванадцять календарних м ісяців обсяги оподатковуван их операцій; на момент склада ння акту товариство не має по даткової заборгованості з ПД В; факт відсутності чи неможл ивості установити місцезнах одження підтверджено за дани ми податкової міліції повідо мленням № 174/26-0 від 16.04.2010р. Докумен тами, які підтверджують наяв ність підстав для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, відповід ач зазначив акт перевірки до стовірності юридичної адрес и 897/26-34 від 15.04.10р. та доповідну зап иску( без зазначення даних пр о її складання).
Закон України «Про податок на додану вартість» визнача є платників податку на дода ну вартість, об'єкти, базу та с тавки оподаткування, перелік оподатковуваних та звільнен их від оподаткування операці й, особливості оподаткування експортних та імпортних опе рацій, поняття податкової на кладної, порядок обліку, зві тування та внесення податк у до бюджету.
Відповідно до п.п. “а” п. 2.1. ст. 2 Закону № 168 платником податку є будь-яка особа, яка здійснює або планує здійснювати госп одарську діяльність та реєс трується за своїм добровільн им рішенням як платник цього податку.
Статтею 9 Закону № 168 закріпле ний порядок реєстрації осіб як платників податку на дода ну вартість, де у п. 9.8 Закону ви значені випадки анулювання р еєстрації.
Відповідно до пп. " ґ " п. 9.8 ст. 9 З акону України "Про податок на додану вартість" встановлен о, що реєстрація особи як плат ника податку на додану варті сть діє до дати її анулювання , яка відбувається у випадку, я кщо особа, зареєстрована як п латник податку, не надає пода тковому органу декларації з цього податку протягом двана дцяти послідовних податкови х місяців або подає таку декл арацію (податковий розрахуно к), яка (який) свідчить про відс утність оподатковуваних пос тавок протягом такого період у, а також у випадках, визначен их законодавством стосовно п орядку реєстрації суб'єктів господарювання.
Згідно з вимогами ст. 93 Цивіл ьного кодексу України місцез находженням юридичної особи є адреса її органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи або закону виступають від її імені.
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців" місцезна ходження юридичної особи - ад реса органу або особи, які від повідно до установчих докуме нтів юридичної особи чи зако ну виступають від її імені (да лі - виконавчий орган).
В свою чергу Законом Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців» закріплени й порядок державної реєстрац ії юридичних осіб, відповідн о до якого юридична особа пов инна повідомити про зміну її місцезнаходження.
Згідно з п. 5 ст. 17 Закону «Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців» в Єдиному державному реєстрі містяться також від омості про відсутність юриди чної особи за її місцезнаход женням, про відсутність підт вердження відомостей про юри дичну особу, а також відомост і про зарезервовані найменув ання юридичних осіб.
Статтею 19 вказаного Закону закріплений порядок внесенн я змін до відомостей про юрид ичну особу, які містяться в Єд иному державному реєстрі.
З положень пункту 12 вказано ї норми вбачається, що у разі н адходження державному реєст ратору від органу державної податкової служби повідомле ння встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням дер жавний реєстратор зобов'язан ий надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочи х днів з дати надходження заз наченого повідомлення юриди чній особі повідомлення щодо необхідності подання держав ному реєстратору реєстрацій ної картки. У разі неподання ю ридичною особою протягом міс яця з дати надходження їй від повідного повідомлення реєс траційної картки про підтвер дження відомостей про юридич ну особу державний реєстрато р повинен внести до Єдиного д ержавного реєстру запис про відсутність підтвердження з азначених відомостей.
У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дат и надходження їй відповідног о повідомлення реєстраційно ї картки про підтвердження в ідомостей про юридичну особу державний реєстратор повине н внести до Єдиного державно го реєстру запис про відсутн ість підтвердження зазначен их відомостей. Якщо державно му реєстратору повернуто рек омендованого листа з відмітк ою відділення зв'язку про від сутність юридичної особи за зазначеною адресою, державни й реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстр у запис про відсутність юрид ичної особи за її місцезнахо дженням (п. 14 ст. 19 Закону «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підпри ємців»).
Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 19 лютого 1998 року №80, зареєстров аним в Міністерстві юстиції України 16 березня 1998 року за N172/261 2 затверджений Порядок облік у платників податків, зборів (обов'язкових платежів) (далі - Порядок).
Згідно з п. 11.2. Порядку, підроз діли органу державної податк ової служби: стосовно платни ків податків, якими не подано в зазначені терміни звіти, де кларації, у порядку, передбач еному законодавством, самост ійно визначають суму податко вого зобов'язання, проводять роботу з узгодження податко вого зобов'язання та інші зах оди; стосовно платників пода тків, які мають податковий бо рг, у порядку, передбаченому з аконодавством, здійснюють за ходи із скорочення податково го боргу з використанням пра ва податкової застави, адмін істративного арешту активів , стягнення та інші заходи.
У рамках проведення цих зах одів, а також при призначенні чи проведенні документально ї перевірки платника податкі в чи при виконанні інших служ бових обов'язків працівникам и органів державної податков ої служби здійснюється або м оже здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця про живання) платника податків. З а наслідками перевірки склад ається акт перевірки місцезн аходження платника податків . Якщо встановлено відсутніс ть платника податків за його місцезнаходженням (місцем п роживання), то проводиться ро бота із з'ясування фактичног о місця розташування (місцез находження) платника податкі в, відповідальних та афілійо ваних осіб. Якщо підрозділам и податкової міліції підтвер джено відсутність за місцезн аходженням юридичної особи, яка включена до Єдиного держ авного реєстру, то підрозділ и з обліку платників податкі в до відповідного державного реєстратора (органу державн ої реєстрації) надсилають по відомлення про відсутність ю ридичної особи за місцезнахо дженням за формою N 18-ОПП (додат ок 17), як це передбачено п. 11.5 Пор ядку обліку.
Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 01.03.2000 N79, зареєстрованим в Мініс терстві юстиції України 3 кві тня 2000 р. за N 208/4429, затверджене Пол оження про реєстрацію платни ків податку на додану вартіс ть (далі - Положення), відповід но до п. 1.1. якого ним визначаєть ся порядок реєстрації платни ків податку на додану вартіс ть; анулювання реєстрації пл атників податку на додану ва ртість; ведення реєстру плат ників податку на додану варт ість (далі - Реєстр); присвоєнн я індивідуального податков ого номера платника подат ку на додану вартість; оприлю днення даних з Реєстру; перер еєстрації платників податку на додану вартість та заміни свідоцтв про реєстрацію пла тників податку на додану вар тість; ведення документації при реєстрації / анулюванні реєстрації платників податк у на додану вартість; засвідч ення копій свідоцтв про реє страцію платників податку на додану вартість.
Підпункт «ґ» пункту 25 Полож ення, який по змісту є ідентич ним пп. " ґ " п. 9.8 ст. 9 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість» встановлено, що реєстр ація діє до дати її анулюванн я, яке відбувається у випадка х, визначених пунктом 9.8 статт і 9 Закону, у тому числі якщо ос оба, зареєстрована як платни к податку, не надає податково му органу декларації з цього податку протягом дванадцяти послідовних податкових міся ців або подає таку деклараці ю (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутніс ть оподатковуваних поставок протягом такого періоду, а та кож у випадках, визначених за конодавством стосовно поряд ку реєстрації суб'єктів госп одарювання.
У відповідності до п.п. 25.2.2 Пол оження, рішення про анулюван ня реєстрації платника подат ку на додану вартість за ініц іативою податкового органу о формляється актом про анулюв ання реєстрації платника под атку на додану вартість за фо рмою N 6-ПДВ (додаток 5). Такий акт складається у двох примірни ках комісією, утвореною відп овідно до розпорядження кері вника податкового органу, та затверджується керівником ( заступником керівника) подат кового органу. В акті про анул ювання реєстрації платника п одатку на додану вартість об ов'язково вказується підстав а для такого анулювання з пос иланням на відповідні норми Закону. Дата затвердження ак та про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість уважається днем прий няття такого рішення.
Пункт 25.2.1 Положення про реєс трацію платників податку на додану вартість встановлює, що органи державної податков ої служби здійснюють постійн ий моніторинг платників пода тку на додану вартість, які вк лючені до Реєстру, та приймаю ть рішення про анулювання ре єстрації відповідних платни ків податку на додану вартіс ть у разі існування підстав, в изначених у підпунктах "б" - "ґ " пункту 25 цього Положення. Такі рішення можуть бути прийнят і за наявності відповідних п ідтвердних документів (відом остей), у тому числі:
- повідомлення державного р еєстратора, відомостей з Єди ного державного реєстру, від омостей з ЄДРПОУ чи інших дер жавних реєстрів, якими підтв ерджується припинення (лікві дація) юридичної особи, припи нення підприємницької діяль ності фізичної особи - підпри ємця, представництва нерезид ента (підстава - підпункт "ґ" пу нкту 9.8 статті 9 Закону);
- судового рішення, повідомл ення державного реєстратора , відомостей з Єдиного держав ного реєстру щодо скасування державної реєстрації платни ка податку або визнання неді йсними змін до установчих до кументів (підстава - підпункт "ґ" пункту 9.8 статті 9 Закону).
З вищезазначеного перелік у вбачається, що тільки наявн ість зазначених документів м оже бути підставою для прийн яття рішення для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість у разі пор ушення платником вимог закон одавства про реєстрації суб' єктів господарювання.
В переліку підтверджуючих документів (відомостей) відс утній Акт перевірки достовір ності юридичної адреси факти чному місцезнаходженню суб'є кта підприємницької діяльно сті, як підтверджуючого доку менту, на підставі якого можл иво зробити висновок про від сутність особи за адресою.
Більш того, матеріали справ и свідчать про те, що акт перев ірки достовірності юридично ї адреси від 15.04.2010р. за № 897/26-34, на як ий відповідач посилається в акті № 318/15-2, у відповідача відсу тній.
Відповідач не надав належн их доказів його існування та складання його працівниками .
З положень вказаних вище но рм вбачається, що податковий орган має право анулювати ре єстрацію платника податку на додану вартість юридичної о соби тільки у випадках, визна чених в законодавстві, тоді я к в законодавчих актах відсу тня конкретна норма, яка визн ачає у яких саме випадках пор ушення порядку реєстрації ДП І може скасувати реєстрацію платника податку на додану в артість.
Крім того, акт відповідача п ро перевірку достовірності ю ридичної адреси не є належни м документом, який є підставо ю для проведення державної р еєстрації змін до відомостей про юридичну особу, які містя ться в ЄДР.
Позивачем у ході розгляду с прави надано копію довідки з ЄДРПОУ станом на 13.05.2010р., яка сві дчить про відсутність в ЄДР з апису про державну реєстраці ю припинення юридичної особи ТОВ «Кримзернотранс», копію договору суборенди приміщен ня від 15.04.2010р. № 20. (а.с.35-39, 61-64).
Згідно виписки з ЄДРПОУ ста ном на 13.05.2010 р. ТОВ "Кримзернотра нс" зареєстровано в єдиному д ержавному реєстрі та знаходи ться за адресою: 95053, АР Крим, м. С імферополь, вул. Київська, буд . 2. Отже, на момент складання ак ту № 318/15-2 та прийняття 16.04.2010р. відп овідачем рішення про анулюва ння реєстрації товариства пл атником ПДВ в Єдиному держав ному реєстрі не містяться ві домості про державну реєстра цію припинення юридичної осо би - ТОВ «Кримзернотранс», а також про відсутність юриди чної особи за її місцезнаход женням, що спростовує виклад ені в акті № 318/15-2 відомості про відсутність платника за міс цезнаходженням на дату прий няття оскаржуваного рішення .
В матеріалах справи відсут ні докази того, що на момент пр ийняття відповідачем рішенн я про анулювання реєстрації позивача платником ПДВ в Єди ному державному реєстрі міс тяться відомості про відсутн ість юридичної особи Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Кримзернотранс» за її місцезнаходженням або про в ідсутність підтвердження ві домостей про дану юридичну о собу. Як вбачається з оскаржу ваного акту, в ньому відсутні посилання на наявність таки х відомостей.
Анулювання реєстрації на п ідставах, визначених у підпу нктах "б" - "ґ" п. 9.8 ст. 9 Закону Укра їни "Про податок на додану вар тість", здійснюється за ініці ативою відповідного податко вого органу або такої особи (ч . 3 п. 9.8 ст. 9 Закону України "Про по даток на додану вартість").
Матеріали справи свідчать про те, що 15 квітня 2010 року товар иство повідомило відповідач а листом № 3 про фактичне місце знаходження за адресою: м. Сім ферополь, вул. Київська, 2 (а.с.16), отримання якого підтверджує ться штампом ДПІ м. Сімферопо ля від 15.04.10р.
Таким чином відповідач був повідомлений про фактичне м ісцезнаходження позивача на дату прийняття оскаржуваног о рішення від 16.04.2010р., отже інфор мація викладена в акті про ві дсутність юридичної особи за її місцезнаходженням від 15.04.10 р. є недостовірною.
У зв' язку з чим, позиція ві дповідача щодо незнаходженн я позивача за юридичною адре сою та відсутність основних засобів є безпідставною, оск ільки відповідач був належни м чином повідомлений про фак тичне місцезнаходження пози вача.
Вивчивши матеріали справи , суд дійшов висновку, що, вка зуючи п.п. “ґ ” п. 9.8 ст. 9 Закону У країни «Про податок на додан у вартість», як підставу для а нулювання реєстрації позив ача платником податку на дод ану вартість, відповідач дія в необґрунтовано, без урахув ання фактичних обставин, що м ають значення для прийняття рішення.
З урахуванням викладених н орм чинного законодавства Ук раїни, суд приходить до висно вку, що відсутність юридично ї особи за місцезнаходженням або неможливість встановити її місцезнаходження не може бути підставою для прийнятт я податковим органом рішення про анулювання реєстрації п латника податку на додану ва ртість відповідно до пп. "ґ" п. 9. 8 ст. 9 Закону України "Про подат ок на додану вартість".
Таким чином, ДПІ в м. Сімферо поль прийняла рішення, що офо рмлене актом N318/15-2 від 16.04.2010р., про а нулювання реєстрації ТОВ "Кр имзернотранс" платником пода тку на додану вартість з підс тав, які не встановлені п.п. "ґ" п . 9.8 ст. 9 Закону України «Про под аток на додану вартість» нео бґрунтовано з порушенням під став встановлених діючим зак онодавством.
Відповідач, як суб'єкт владн их повноважень, відповідно д о положень ч. 2 ст. 71 КАС України не надав суду належних доказ ів обґрунтування обставин, н а яких ґрунтуються його запе речення, і не довів правомірн ості прийнятого ним рішення щодо анулювання реєстрації п латником податку позивача.
Виходячи з викладеного суд не приймає до уваги доводи ві дповідачів по яких вони прос ять відмовити у задоволенні позову.
За таких обставин рішення Д ПІ про анулювання реєстраці ї платником податків на дода ну вартість товариства з обм еженою відповідальністю «Кр имзернотранс», яке оформлено актом № 318/15-2 від 16.04.2010р., є таким, що суперечить чинному законода вству, є протиправним та підл ягає скасуванню.
Позовні вимоги ТОВ «Кримзе рнотранс» про зобов'язання в ідповідача поновити реєстра цію товариства з обмеженою в ідповідальністю «Кримзерно транс» платником податку на додану вартість з дати реєст рації і поновити дію свідоцт ва № 00889924 про реєстрацію платни ком податку на додану вартіс ть товариства з обмеженою ві дповідальністю «Кримзернот ранс» з дати початку його дії задоволенню не підлягають з наступних підстав.
Як вказано вище, порядок про ведення процедури реєстраці ї та анулювання реєстрації платника податку на додану в артість визначено Положення м про реєстрацію платників п одатку на додану вартість, за твердженого наказом ДПА Укра їни від 01.03.2000р. №79, зареєстровано го в Міністерстві юстиції Ук раїни 03.04.2000р. за №208/4429 (далі Положе ння).
Відповідно до п.25 зазначено го Положення реєстрація діє до дати її анулювання, яке від бувається у випадках, визнач ених пунктом 9.8 статті 9 Закону «Про податок на додану варті сть».
Так, п. 25.2 Положення передбач е6но, що анулювання реєстраці ї на підставах, визначених у п ідпунктах "б" - "ґ" цього пункту, здійснюється за ініціативою відповідного податкового ор гану.
Рішення про анулювання реє страції платника податку на додану вартість за ініціатив ою органу державної податков ої служби може бути оскаржен е відповідно до чинного зако нодавства. Підставою для вне сення до Реєстру запису про в ідміну анулювання реєстраці ї, що відбулась за ініціативо ю органу державної податково ї служби, є рішення суду, яке н абрало законної сили, або ріш ення органу державної податк ової служби про відміну анул ювання реєстрації та скасува ння акта про анулювання реєс трації платника податку на д одану вартість. Рішення із ко піями відповідних документі в направляються до Державної податкової адміністрації Ук раїни для розгляду та внесен ня відповідних змін до Реєст ру (п.25.4 Положення) .
У зв' язку з викладеним, суд вважає позовні вимоги щодо з обов' язання відповідача по новити реєстрацію платником податку на додану вартість з дати реєстрації та поновити дію свідоцтва про реєстраці ю платником податку на додан у вартість з дати початку йог о дії передчасними, в зв' язк у з чим позовні вимоги в цій ча стині не підлягають задоволе нню.
За таких підстав позовні ви моги підлягають частковому з адоволенню.
Під час судового засідання оголошені вступна та резолю тивна частини постанови. Пос танова складена у повному об сязі 22.06.10р.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 94,160-163 КАС України , суд-
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити частково.
2. Визнати протиправним та с касувати рішення Державної п одаткової інспекції в м. Сімф ерополь АР Крим від 16.04.2010р. про а нулювання реєстрації товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Кримзернотранс» плат ником податку на додану варт ість, яке оформлено актом № 318/ 15-2 від 16.04.2010р.
3. У задоволенні решти позов них вимог відмовити.
4. Стягнути з Державного бюд жету України на користь тов ариства з обмеженою відповід альністю «Кримзернотранс» (9 5053, м. Сімферополь, вул. Київськ а, б. 2) судовий збір у розмірі 3,40 грн.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ання постанови у повному обс язі у разі неподання заяви пр о апеляційне оскарження (апе ляційної скарги).
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Протягом 10 днів з дня склада ння постанови у повному обся зі до Севастопольського апе ляційного адміністративног о суду через Окружний адміні стративний суд Автономної Ре спубліки Крим може бути пода на заява про апеляційне оска рження, після подачі якої про тягом 20 днів може бути подана апеляційна скарга.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, я ка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії постанови.
Судді Ма ргарітов М.В.
Яковлєв С.В.
Ольшанська Т.С.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2010 |
Оприлюднено | 04.08.2010 |
Номер документу | 10523819 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Маргарітов М.В.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Щепанська Ольга Анатоліївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Маргарітов М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні