Постанова
від 18.06.2010 по справі 2а-5590/10/7/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

18.06.10 Справа №2а-5590/10/7/0170

Окружний адміністратив ний суд Автономної Республік и Крим у складі колегії:

головуючий суддя - Маргаріт ов М.В. , суддя - Сидоренко Д.В.

суддя - Тоскіна Г.Л.при сек ретарі Силантьєвої О.А.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "ТЗ К"

до Державної податкової і нспекції в м. Сімферополі АР К рим, Державної податкової а дміністрації України

про визнання протиправним і скасування рішення та спон укання до виконання певних д ій

за участю:

від позивача - представни к за довіреністю Дербеньов а Н.М.,

від відповідача - (Державн ої податкової адміністрації України) - представник за до віреністю Безверха Ю.А.

від відповідача - (Державн ої податкової інспекції в м. С імферополі АР Крим) представ ник за довіреністю Козінен ко Т.П.

Обставини справи: позивач з вернувся до суду з позовом до Державної податкової адміні страції України, Державної п одаткової інспекції в м. Сімф ерополі АР Крим, у якому з ура хуванням письмових уточнень позовних вимог (а.с.81) просить :

1. Відмінити анулювання реєс трації платником податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальніст ю «ТЗК», яке здійснено на підс таві акту Державної податков ої інспекції в м. Сімферополь АР Крим № 212/15-2 від 09.04.2010р.

2. Визнати протиправним та с касувати рішення Державної п одаткової інспекції в м. Сімф ерополь АР Крим, яке оформлен о актом № 212/15-2 від 09.04.2010р., про анул ювання реєстрації платника податку на додану вартість т овариства з обмеженою відпов ідальністю «ТЗК» ЕДРПОУ 33772986.

3. Зобов'язати Державну пода ткову адміністрацію України внести до Реєстру платників податку на додану вартість з апис про відміну анулювання Свідоцтва № 00889772 про реєстраці ю товариства з обмеженою від повідальністю «ТЗК» платник ом податку на додану вартіст ь та включити товариство з об меженою відповідальністю «Т ЗК» в Реєстр платників подат ку на додану вартість шляхом внесення до Реєстру запису н а підставі Свідоцтва № 00889772 про реєстрацію платником податк у на додану вартість.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що 09.04.2010 року Державна по даткова інспекція в м. Сімфер ополі АР Крим прийняла рішен ня, оформлене актом N 212/15-2, яким а нулювала реєстрацію платник а податку на додану вартість товариства з обмеженою відп овідальністю «ТЗК» на підст аві пп. " ґ " п. 9.8 ст. 9 Закону Україн и "Про податок на додану варті сть" у зв'язку з порушенням Поз ивачем вимог, визначених зак онодавством стосовно порядк у реєстрації суб'єктів госпо дарювання - відсутність за юр идичною адресою. Позивач вва жає, що рішення від 09.04.2010р. про а нулювання реєстрації платни ка податку на додану вартіст ь є незаконним, оскільки зако нодавством не передбачено ан улювання реєстрації платник а податку на додану вартість з підстави відсутності юрид ичної особи за її місцезнахо дженням.

Позивачем надані письмові доповнення обґрунтування ад міністративного позову (а.с.45- 47)

У судовому засіданні 18.06.2010р. п редставник позивача заявив у сне клопотання про залишення без розгляду позовних вимог у частині пункту 1 позовної за яви щодо відміни анулювання реєстрації платником подат ку на додану вартість товари ства з обмеженою відповідаль ністю «ТЗК», яке здійснено на підставі акту Державної под аткової інспекції в м. Сімфер ополь АР Крим № 212/15-2 від 09.04.2010р.

Ухвалою суду від 18.06.10р. позовн і вимоги в цій частині залише ні без розгляду.

Відповідач (Державна подат кова інспекція в м. Сімферопо ль АР Крим) позовні вимоги не в изнав, просить у задоволенні позову відмовити. Відповіда ч зазначив, що позивач за юрид ичною адресою не знаходиться , що підтверджується Актом пе ревірки достовірності юриди чної адреси фактичному місце знаходженню суб'єкта підприє мницької діяльності від 02.04.2010р . N 713/26/34 та державному реєстрато ру направлено повідомлення з а формою № 18-ОПП, відповідач вв ажає, що рішення про анулюван ня реєстрації платника подат ку на додану вартість, яке офо рмлено актом № 212/15-2 від 09.04.2010 р. зак онним, а підстави для його ска сування відсутні. Правова по зиція відповідача викладена у письмових запереченнях (а.с .73-47).

Відповідач (Державна подат кова адміністрація в Україні )

також заперечував проти по зову, вказавши, що згідно з пп. 25.2.1 п. 25.2 Положення про реєстра цію платників податку на дод ану вартість від 01.03.2000р. № 79 орган и державної податкової служб и приймають самостійне рішен ня про анулювання реєстрації відповідних платників подат ку на додану вартість. У відпо відності до п. 25.4 Положення про реєстрацію платників податк у на додану вартість від 01.03.2000р. № 79 підставою для внесення до Реєстру запису про відміну а нулювання реєстрації, що від булося за ініціативою органу державної податкової служби , є рішення суду, яке набрало з аконної сили або рішення орг ану державної податкової слу жби про відміну анулювання р еєстрації та скасування акта про анулювання реєстрації п латника податку на додану ва ртість. Відповідно до зазнач ених вище норм чинного закон одавства податкові органи пі сля набрання чинності рішенн я в частині неправомірного а нулювання позивача в якості платника ПДВ мають вчинити д ії щодо поновлення відомосте й про його реєстрацію у відпо відному державному реєстрі, а тому є передчасними заявле ні вимоги щодо зобов'язання в ідповідача внести до Реєстру платників податку на додану вартість запис про відміну анулювання Свідоцтва № 00889772 пр о реєстрацію товариства з об меженою відповідальністю «Т ЗК» платником податку на дод ану вартість та включити тов ариство з обмеженою відповід альністю «ТЗК» в Реєстр плат ників податку на додану варт ість шляхом внесення до Реєс тру запису на підставі Свідо цтва № 00889772 про реєстрацію плат ником податку на додану варт ість. Правова позиція відпов ідача (Державна податкова ад міністрація в Україні) викла дена у письмових заперечення х на адміністративний позов (а.с.82).

Розглянувши матеріали спр ави, вислухавши пояснення пр едставників сторін, дослідив ши надані докази, суд

ВСТАНОВИВ:

09.04.2010 р. Державна податков а інспекція в м. Сімферополі п рийняла рішення про анулюван ня реєстрації платника подат ку на додану вартість, яке офо рмлено актом N 212/15-2 (а.с.58-59), відпов ідно до якого анулювала реєс трацію платника податку на д одану вартість товариства з обмеженою відповідальністю "ТЗК" на підставі пп. " ґ " п. 9.8 ст. 9 З акону України "Про податок на додану вартість", у зв'язку з п орушенням позивачем вимог, в изначених законодавством ст осовно порядку реєстрації су б'єктів господарювання, яке п олягає в відсутності ТОВ «ТЗ К» за юридичною адресою.

Не погодившись з таким ріше нням позивач звернувся до су ду з адміністративним позово м.

Позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з на ступних підстав.

Відповідно до ст. 19 Конститу ції України органи державної влади та органи місцевого са моврядування зобов' язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.

Частиною 1 ст. 9 КАС України вс тановлено, що суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.3 ст. 2 КАС Укр аїни у справах щодо оскаржен ня рішень, дій чи бездіяльнос ті суб'єктів владних повнова жень адміністративні суди пе ревіряють, чи прийняті (вчине ні) вони: на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України; з використанн ям повноваження з метою, з яко ю це повноваження надано; обґ рунтовано, тобто з урахуванн ям усіх обставин, що мають зна чення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (н еупереджено); добросовісно; р озсудливо; з дотриманням при нципу рівності перед законом , запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення; своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.

Товариство з обмеженою від повідальністю "ТЗК" (код ЄДРПО У 33772986) зареєстроване як юридич на особа 19.05.2005р.

13 квітня 2010 року з ініціативи позивача, на підставі надані й ним реєстраційної картки п ро підтвердження відомостей про юридичну особу, у Єдиному державному реєстрі юридични х осіб та фізичних осіб-підпр иємців було внесено запис пр о заміну свідоцтва про держа вну реєстрацію у зв'язку зі з міною місцезнаходження. Това риству видано нове Свідоцтво про державну реєстрацію сер ії А01 № 146740 за адресою: 95053, АР Крим , місто Сімферополь, вулиця Ки ївська, будинок 2 (а.с.35,36, 48-51).

Товариство з обмеженою від повідальністю «ТЗК» взяте на облік в ДПІ в м. Сімферополі 20.0 9.2005р. про що свідчить довідка п ро взяття на облік за формою 4- ОПП від 15.04.10р. (а.с.17) за адресою: 9505 3, АР Крим, м. Сімферополь, вул. К иївська, буд. 2.

Товариство з обмеженою від повідальністю «ТЗК» було зар еєстроване як платник податк у на додану вартість на підст аві Свідоцтва N 00889772 про реєстра цію платника податку на дода ну вартість, яке діє з 16.05.2006р., поз ивачу присвоєно індивідуаль ний податковий номер 337729801287.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач, прийнявш и рішення про анулювання реє страції платника податку на додану вартість, в акті від 09.04. 2010р. зазначив, що ТОВ «ТЗК» под ає податкові декларації з по датку на додану вартість про тягом з жовтня 2005 року до лютог о 2010 року з показниками, які сві дчать про наявність оподатко вуваних поставок; має за оста нні дванадцять календарних м ісяців обсяги оподатковуван их операцій; на момент склада ння акту товариство не має по даткової заборгованості з ПД В; факт відсутності чи неможл ивості установити місцезнах одження підтверджено за дани ми податкової міліції повідо мленням № 92 від 06.04.2010р. Документа ми, які підтверджують наявні сть підстав для анулювання р еєстрації платника податку н а додану вартість, відповіда ч зазначив акт перевірки дос товірності юридичної адреси № 713/26-34 від 02.04.10р., додаток К1/1 до дек ларації з податку на прибуто к за 2009 рік та доповідну записк у (без зазначення даних про її складання) (а.с.58-59).

Закон України «Про податок на додану вартість» визнача є платників податку на дода ну вартість, об'єкти, базу та с тавки оподаткування, перелік оподатковуваних та звільнен их від оподаткування операці й, особливості оподаткування експортних та імпортних опе рацій, поняття податкової на кладної, порядок обліку, зві тування та внесення податк у до бюджету.

Відповідно до п.п. “а” п. 2.1. ст. 2 Закону № 168 платником податку є будь-яка особа, яка здійснює або планує здійснювати госп одарську діяльність та реєст рується за своїм добровільни м рішенням як платник цього п одатку.

Статтею 9 Закону № 168 закріпле ний порядок реєстрації осіб як платників податку на дода ну вартість, де у п. 9.8 Закону ви значені випадки анулювання р еєстрації.

Відповідно до пп. "г" п. 9.8 ст. 9 За кону України "Про податок на д одану вартість" встановлено, що реєстрація особи як платн ика податку на додану вартіс ть діє до дати її анулювання, я ка відбувається у випадку, як що особа, зареєстрована як пл атник податку, не надає подат ковому органу декларації з ц ього податку протягом дванад цяти послідовних податкових місяців або подає таку декла рацію (податковий розрахунок ), яка (який) свідчить про відсу тність оподатковуваних пост авок протягом такого періоду , а також у випадках, визначени х законодавством стосовно по рядку реєстрації суб'єктів г осподарювання.

Згідно з вимогами ст. 93 Цивіл ьного кодексу України місцез находженням юридичної особи є адреса її органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи або закону виступають від її імені.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців" місцезна ходження юридичної особи - ад реса органу або особи, які від повідно до установчих докуме нтів юридичної особи чи зако ну виступають від її імені (да лі - виконавчий орган).

В свою чергу Законом Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців» закріплени й порядок державної реєстрац ії юридичних осіб, відповідн о до якого юридична особа пов инна повідомити про зміну її місцезнаходження.

Згідно з п. 5 ст. 17 Закону «Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців» в Єдиному державному реєстрі містяться також від омості про відсутність юриди чної особи за її місцезнаход женням, про відсутність підт вердження відомостей про юри дичну особу, а також відомост і про зарезервовані найменув ання юридичних осіб.

Статтею 19 вказаного Закону закріплений порядок внесенн я змін до відомостей про юрид ичну особу, які містяться в Єд иному державному реєстрі.

З положень пункту 12 вказано ї норми вбачається, що у разі н адходження державному реєст ратору від органу державної податкової служби повідомле ння встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням дер жавний реєстратор зобов'язан ий надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочи х днів з дати надходження заз наченого повідомлення юриди чній особі повідомлення щодо необхідності подання держав ному реєстратору реєстрацій ної картки. У разі неподання ю ридичною особою протягом міс яця з дати надходження їй від повідного повідомлення реєс траційної картки про підтвер дження відомостей про юридич ну особу державний реєстрато р повинен внести до Єдиного д ержавного реєстру запис про відсутність підтвердження з азначених відомостей.

У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дат и надходження їй відповідног о повідомлення реєстраційно ї картки про підтвердження в ідомостей про юридичну особу державний реєстратор повине н внести до Єдиного державно го реєстру запис про відсутн ість підтвердження зазначен их відомостей. Якщо державно му реєстратору повернуто рек омендованого листа з відмітк ою відділення зв'язку про від сутність юридичної особи за зазначеною адресою, державни й реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстр у запис про відсутність юрид ичної особи за її місцезнахо дженням (п. 14 ст. 19 Закону «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підпри ємців»).

Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 19 лютого 1998 року №80, зареєстров аним в Міністерстві юстиції України 16 березня 1998 року за N172/261 2 затверджений Порядок облік у платників податків, зборів (обов'язкових платежів) (далі - Порядок).

Згідно з п. 11.2. Порядку, підроз діли органу державної податк ової служби: стосовно платни ків податків, якими не подано в зазначені терміни звіти, де кларації, у порядку, передбач еному законодавством, самост ійно визначають суму податко вого зобов'язання, проводять роботу з узгодження податко вого зобов'язання та інші зах оди; стосовно платників пода тків, які мають податковий бо рг, у порядку, передбаченому з аконодавством, здійснюють за ходи із скорочення податково го боргу з використанням пра ва податкової застави, адмін істративного арешту активів , стягнення та інші заходи.

У рамках проведення цих зах одів, а також при призначенні чи проведенні документально ї перевірки платника податкі в чи при виконанні інших служ бових обов'язків працівникам и органів державної податков ої служби здійснюється або м оже здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця про живання) платника податків. З а наслідками перевірки склад ається акт перевірки місцезн аходження платника податків . Якщо встановлено відсутніс ть платника податків за його місцезнаходженням (місцем п роживання), то проводиться ро бота із з'ясування фактичног о місця розташування (місцез находження) платника податкі в, відповідальних та афілійо ваних осіб. Якщо підрозділам и податкової міліції підтвер джено відсутність за місцезн аходженням юридичної особи, яка включена до Єдиного держ авного реєстру, то підрозділ и з обліку платників податкі в до відповідного державного реєстратора (органу державн ої реєстрації) надсилають по відомлення про відсутність ю ридичної особи за місцезнахо дженням за формою N 18-ОПП (додат ок 17), як це передбачено п. 11.5 Пор ядку обліку.

Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 01.03.2000 N79, зареєстрованим в Мініс терстві юстиції України 3 кві тня 2000 р. за N 208/4429, затверджене Пол оження про реєстрацію платни ків податку на додану вартіс ть (далі - Положення), відповід но до п. 1.1. якого ним визначаєть ся порядок реєстрації платни ків податку на додану вартіс ть; анулювання реєстрації пл атників податку на додану ва ртість; ведення реєстру плат ників податку на додану варт ість (далі - Реєстр); присвоєнн я індивідуального податков ого номера платника подат ку на додану вартість; оприлю днення даних з Реєстру; перер еєстрації платників податку на додану вартість та заміни свідоцтв про реєстрацію пла тників податку на додану вар тість; ведення документації при реєстрації / анулюванні реєстрації платників податк у на додану вартість; засвідч ення копій свідоцтв про реє страцію платників податку на додану вартість.

Підпункт «ґ» пункту 25 Полож ення, який по змісту є ідентич ним пп. "г" п. 9.8 ст. 9 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість» встановлено, що реєстр ація діє до дати її анулюванн я, яке відбувається у випадка х, визначених пунктом 9.8 статт і 9 Закону, у тому числі якщо ос оба, зареєстрована як платни к податку, не надає податково му органу декларації з цього податку протягом дванадцяти послідовних податкових міся ців або подає таку деклараці ю (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутніс ть оподатковуваних поставок протягом такого періоду, а та кож у випадках, визначених за конодавством стосовно поряд ку реєстрації суб'єктів госп одарювання.

У відповідності до п.п. 25.2.2 Пол оження, рішення про анулюван ня реєстрації платника подат ку на додану вартість за ініц іативою податкового органу о формляється актом про анулюв ання реєстрації платника под атку на додану вартість за фо рмою N 6-ПДВ (додаток 5). Такий акт складається у двох примірни ках комісією, утвореною відп овідно до розпорядження кері вника податкового органу, та затверджується керівником ( заступником керівника) подат кового органу. В акті про анул ювання реєстрації платника п одатку на додану вартість об ов'язково вказується підстав а для такого анулювання з пос иланням на відповідні норми Закону. Дата затвердження ак та про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість уважається днем прий няття такого рішення.

Пункт 25.2.1 Положення про реєс трацію платників податку на додану вартість встановлює, що органи державної податков ої служби здійснюють постійн ий моніторинг платників пода тку на додану вартість, які вк лючені до Реєстру, та приймаю ть рішення про анулювання ре єстрації відповідних платни ків податку на додану вартіс ть у разі існування підстав, в изначених у підпунктах "б" - "ґ " пункту 25 цього Положення. Такі рішення можуть бути прийнят і за наявності відповідних п ідтвердних документів (відом остей), у тому числі:

- повідомлення державного р еєстратора, відомостей з Єди ного державного реєстру, від омостей з ЄДРПОУ чи інших дер жавних реєстрів, якими підтв ерджується припинення (лікві дація) юридичної особи, припи нення підприємницької діяль ності фізичної особи - підпри ємця, представництва нерезид ента (підстава - підпункт "ґ" пу нкту 9.8 статті 9 Закону);

- судового рішення, повідомл ення державного реєстратора , відомостей з Єдиного держав ного реєстру щодо скасування державної реєстрації платни ка податку або визнання неді йсними змін до установчих до кументів (підстава - підпункт "ґ" пункту 9.8 статті 9 Закону).

З вищезазначеного перелік у вбачається, що тільки наявн ість зазначених документів м оже бути підставою для прийн яття рішення для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість у разі пор ушення платником вимог закон одавства про реєстрації суб' єктів господарювання.

В переліку підтверджуючих документів (відомостей) відс утній Акт перевірки достовір ності юридичної адреси факти чному місцезнаходженню суб'є кта підприємницької діяльно сті, як підтверджуючого доку менту, на підставі якого можл иво зробити висновок про від сутність особи за адресою.

Більш того, матеріали справ и свідчать про те, що акт перев ірки достовірності юридично ї адреси від 02.04.2010р. за № 713/26-34, на як ий відповідач посилається в акті №212/15-2, у відповідача відсу тній. Відповідач не надав нал ежних доказів його існування та складання його працівник ами.

З положень вказаних вище но рм вбачається, що податковий орган має право анулювати ре єстрацію платника податку на додану вартість юридичної о соби тільки у випадках, визна чених в законодавстві, тоді я к в законодавчих актах відсу тня конкретна норма, яка визн ачає у яких саме випадках пор ушення порядку реєстрації ДП І може скасувати реєстрацію платника податку на додану в артість.

Крім того, відповідача про п еревірку достовірності юрид ичної адреси не є належним до кументом, який є підставою дл я проведення державної реєст рації змін до відомостей про юридичну особу, які містятьс я в ЄДР.

Відповідно довідки з ЄДРПО У (а.с.63-72), копія якої залучена до матеріалів справи, вбачаєть ся, що станом на 13.05.2010р. в ЄДР відс утній запис про державну реє страцію припинення юридично ї особи ТОВ «ТЗК».

Згідно виписки з ЄДРПОУ ста ном на 13.05.2010 р. ТОВ "ТЗК" зареєстро вано в єдиному державному ре єстрі та знаходиться за адре сою: 95053, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Київська, буд. 2. Отже, на мо мент складання акту № 212/15-2, та пр ийняття 09.04.2010р. відповідачем р ішення про анулювання реєстр ації товариства платником ПД В в Єдиному державному реєст рі не містяться відомості пр о державну реєстрацію припин ення юридичної особи - ТОВ « ТЗК», а також про відсутність юридичної особи за її місцез находженням, що спростовує в икладені в акті № 212/15-2 відомост і відповідача про відсутніст ь платника за місцезнаходжен ням або про відсутність підт вердження відомостей про дан у юридичну особу.

В матеріалах справи відсут ні докази того, що на момент пр ийняття відповідачем рішенн я про анулювання реєстрації позивача платником ПДВ в Єди ному державному реєстрі міс тяться відомості про відсутн ість юридичної особи Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «ТЗК» за її місцезнаход женням або про відсутність п ідтвердження відомостей про дану юридичну особу. Як вбача ється з оскаржуваного акту, в ньому відсутні посилання на наявність таких відомостей.

Анулювання реєстрації на п ідставах, визначених у підпу нктах "б" - "ґ" п. 9.8 ст. 9 Закону Укра їни "Про податок на додану вар тість", здійснюється за ініці ативою відповідного податко вого органу або такої особи (ч . 3 п. 9.8 ст. 9 Закону України "Про по даток на додану вартість").

Матеріали справи свідчать також про те, що 23 квітня 2010 року відповідач звернувся до Окр ужного адміністративного су ду з поданням про продовженн я строку застосування адміні стративного арешту активів п озивача. В поданні зазначено : «В соответствии с п. 11 ст. 11-1 Зак она України от 14.12.1990г. № 509-Х11 «О го сударственной налоговой слу жбе в Украине», а также на осно вании Направления ГНИ в г. Сим ферополе № 847/23-2 от 08.04.2010г. «О прове дении выездной плановой пров ерки ООО «ТЗК». Работниками Г НИ в г. Симферополь был соверш ен выход по юридическому адр есу и начата выездная докуме нтальная проверка указанног о юридического лица 08.04.2010г. Ди ректору ООО «ТЗК» было вруче но направление на проверку, о чем свидетельствует подпись Карлюковой О. В. 08.04.2010г. раб отники ГНИ в г. Симферополе пр иступили к проведению провер ки, о чем сделана запись в журн але проведения проверок.» (а.с .53-54).

Вищезазначене, а також нада ні позивачем копії журналу р еєстрації перевірок (а.с.55-56), по відомлення про проведення пе ревірки за № 13508/10/23-2 від 25.03.2010р. (а.с.57) , свідчать, що на дату прийнят тя оскаржуваного рішення від 09.04.2010р. відповідачу було відомо фактичне місцезнаходження п озивача, отже інформація вик ладена в акті про відсутніст ь юридичної особи за її місце знаходженням є недостовірно ю.

У зв' язку з чим, позиція ві дповідача щодо незнаходженн я позивача за юридичною адре сою та відсутність основних засобів є безпідставною, оск ільки відповідачу було відом о про фактичне місцезнаходж ення позивача.

Вивчивши матеріали справи , суд дійшов висновку, що, вка зуючи п.п. “ґ ” п. 9.8 ст. 9 Закону У країни «Про податок на додан у вартість», як підставу для а нулювання реєстрації позив ача платником податку на дод ану вартість, відповідач дія в необґрунтовано, без урахув ання фактичних обставин, що м ають значення для прийняття рішення.

З урахуванням викладених н орм чинного законодавства Ук раїни, суд приходить до висно вку, що відсутність юридично ї особи за місцезнаходженням або неможливість встановити її місцезнаходження не може бути підставою для прийнятт я податковим органом рішення про анулювання реєстрації п латника податку на додану ва ртість відповідно до пп. "ґ" п. 9. 8 ст. 9 Закону України "Про подат ок на додану вартість".

Таким чином, ДПІ в м. Сімферо поль прийняла рішення, що офо рмлене актом N212/15-2 від 09.04.2010р., про а нулювання реєстрації ТОВ "ТЗ К" платником податку на додан у вартість з підстав, які не вс тановлені п.п. "ґ" п. 9.8 ст. 9 Закону України «Про податок на дода ну вартість» необґрунтовано з порушенням підстав встано влених діючим законодавство м.

Відповідач, як суб'єкт владн их повноважень, відповідно д о положень ч. 2 ст. 71 КАС України не надав суду належних доказ ів обґрунтування обставин, н а яких ґрунтуються його запе речення, і не довів правомірн ості прийнятого ним рішення щодо анулювання реєстрації п латником податку позивача.

Виходячи з викладеного суд не приймає до уваги доводи ві дповідачів по яких вони прос ять відмовити у задоволенні позову.

За таких обставин рішення Д ПІ про анулювання реєстраці ї платником податків на дода ну вартість товариства з обм еженою відповідальністю «ТЗ К», яке оформлено актом №212/15-2 ві д 09.04.2010р., є таким, що суперечить ч инному законодавству, є прот иправним та підлягає скасува нню.

Позовні вимоги ТОВ «ТЗК» пр о зобов'язання відповідача п оновити реєстрацію товарист ва з обмеженою відповідальні стю «ТЗК» платником податку на додану вартість з дати реє страції і поновити дію свідо цтва № 00889772 про реєстрацію плат ником податку на додану варт ість товариства з обмеженою відповідальністю «ТЗК» з дат и початку його дії задоволен ню не підлягають з наступних підстав.

Як вказано вище, порядок про ведення процедури реєстраці ї та анулювання реєстрації платника податку на додану в артість визначено Положення м про реєстрацію платників п одатку на додану вартість, за твердженого наказом ДПА Укра їни від 01.03.2000р. №79, зареєстровано го в Міністерстві юстиції Ук раїни 03.04.2000р. за №208/4429 (далі Положе ння).

Відповідно до п.25 зазначено го Положення реєстрація діє до дати її анулювання, яке від бувається у випадках, визнач ених пунктом 9.8 статті 9 Закону «Про податок на додану варті сть».

Так, п. 25.2 Положення передбач е6но, що анулювання реєстраці ї на підставах, визначених у п ідпунктах "б" - "ґ" цього пункту, здійснюється за ініціативою відповідного податкового ор гану.

Рішення про анулювання реє страції платника податку на додану вартість за ініціатив ою органу державної податков ої служби може бути оскаржен е відповідно до чинного зако нодавства. Підставою для вне сення до Реєстру запису про в ідміну анулювання реєстраці ї, що відбулась за ініціативо ю органу державної податково ї служби, є рішення суду, яке н абрало законної сили, або ріш ення органу державної податк ової служби про відміну анул ювання реєстрації та скасува ння акта про анулювання реєс трації платника податку на д одану вартість. Рішення із ко піями відповідних документі в направляються до Державної податкової адміністрації Ук раїни для розгляду та внесен ня відповідних змін до Реєст ру (п.25.4 Положення) .

У зв' язку з викладеним, суд вважає позовні вимоги щодо з обов' язання відповідача по новити реєстрацію платником податку на додану вартість з дати реєстрації та поновити дію свідоцтва про реєстраці ю платником податку на додан у вартість з дати початку йог о дії передчасними, в зв' язк у з чим позовні вимоги в цій ча стині не підлягають задоволе нню.

За таких підстав позовні ви моги підлягають частковому з адоволенню.

Під час судового засідання оголошені вступна та резолю тивна частини постанови. Пос танова складена у повному об сязі 22.06.10р.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 94,160-163 КАС України , суд-

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та с касувати рішення Державної п одаткової інспекції в м. Сімф ерополь АР Крим від 09.04.2010р. про а нулювання реєстрації товари ства з обмеженою відповідаль ністю «ТЗК» платником подат ку на додану вартість, яке оф ормлено актом № 212/15-2 від 09.04.2010р.

3. У задоволенні решти позов них вимог відмовити.

4. Стягнути з Державного бюд жету України на користь тов ариства з обмеженою відповід альністю «ТЗК» (95053, м. Сімфероп оль, вул. Київська, б. 2) судовий збір у розмірі 3,40 грн.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ання постанови у повному обс язі у разі неподання заяви пр о апеляційне оскарження (апе ляційної скарги).

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Протягом 10 днів з дня склада ння постанови у повному обся зі до Севастопольського апе ляційного адміністративног о суду через Окружний адміні стративний суд Автономної Ре спубліки Крим може бути пода на заява про апеляційне оска рження, після подачі якої про тягом 20 днів може бути подана апеляційна скарга.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, я ка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії постанови.

Судді Ма ргарітов М.В.

Сидоренко Д.В.

Т оскіна Г.Л.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення18.06.2010
Оприлюднено04.08.2010
Номер документу10523820
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5590/10/7/0170

Ухвала від 18.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Маргарітов М.В.

Ухвала від 12.10.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Щепанська Ольга Анатоліївна

Ухвала від 19.08.2010

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Щепанська Ольга Анатоліївна

Постанова від 18.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Маргарітов М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні