11/429
ГОСПОДАРСЬКИЙ
СУД
Луганської області
91016, м.Луганськ
пл.Героїв ВВВ 3а
тел.55-17-32
ХОЗЯЙСТВЕННЫЙ
СУД
Луганской области
91016, г.Луганск
пл.Героев ВОВ 3а
тел.55-17-32
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17.08.07 Справа № 11/429
Господарський суд Луганської області у складі судді Москаленко М.О., при секретарі Мелеховій О.С., розглянувши матеріали справи за позовом
Державного підприємства «Придніпровська залізниця», м. Дніпропетровськ
до Державного підприємства «Донбасантрацит», с. Косіора, м. Красний Луч Луганської області
про стягнення 13020 грн. 00 коп.
в присутності представників сторін:
від позивача – Гладка А.В., дов. № 813 від 26.07.2007, Сінєвич В.В., дов. № 775 від 11.07.2007
від відповідача –не прибув
в с т а н о в и в:
Суть спору: позивачем заявлено вимогу про стягнення з відповідача 13020 грн. 00 коп. штрафу за неправильно зазначену у залізничній накладній масу вантажу.
В судове засідання представник відповідача не прибув, причини неявки суду не повідомив, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином.
Позов позивачем мотивований фактом неправильного зазначення відповідачем маси вантажу вагону № 64465545 у залізничній накладній 49163264, що призвело до затримки вагону для проведення відвантаження залишку вантажу. Надлишок вантажу з вагону було відвантажено засобами залізниці, про що складено відповідний акт загальної форми, та за досильною дорожньою відомістю вагон був відправлений на станцію призначення.
Відзивом на позовну заяву відповідач поти позову заперечив, посилаючись на те, що під час перевірки маси вантажу не визначалася маса тари, що відображено у відповідному комерційному акті і що є порушенням приписів Інструкції П-6.
Дослідивши обставини справи, надані матеріали, вислухавши представників позивача, суд встановив таке.
28.01.2007 зі станції Красний Луч Донецької залізниці відповідачем у справі було здійснене відправлення вагону № 64465545 з вантажем за залізничною накладною № 49163264 (а.с.11). Станцією призначення вантажовідправником була вказана станція Трипілля Дніпровське Південно-Західної залізниці.
Відповідно до ст. 908 Цивільного кодексу України перевезення вантажу здійснюється за договором перевезення; загальні умови визначаються Цивільним кодексом України, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них, умови перевезення вантажу окремими видами транспорту, а також відповідальність сторін щодо цих перевезень встановлюються договором, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.
Статтею 3 Закону України «Про залізничний транспорт» визначено, що законодавство про залізничний транспорт загального користування складається з Законів України «Про транспорт», «Про залізничний транспорт», Статуту залізниць України (далі за текстом – Статут) та інших актів законодавства України.
Згідно з ч.5 ст. 307 Господарського кодексу України умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб»єктів господарювання за цими перевезеннями встановлюються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно –правовими актами.
Статут залізниць України визначає обов»язки, права та відповідальність залізниць, а також підприємств, які користуються залізничним транспортом.
Відповідно до ст. 6 Статуту накладна є обов»язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони – одержувача.
Правилами перевезень вантажів, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 28.05.2002 № 334 та зареєстрованими Міністерством юстиції України 08.07.2002 за № 567/6855 (далі за текстом –Правила), а саме розділом 4 «Правила оформлення перевізних документів», а також ст. 23 Статуту передбачено, що відправник повинен надати станції навантаження на кожне відправлення вантажу заповнену накладну (комплект перевізних документів). У відповідності з Правилами графи «Маса вантажу, визначена відправником, кг» та «Спосіб визначення маси»заповнюються вантажовідправником.
У зазначеній вище залізничній накладній № 49163264 вантажовідправником –відповідачем у даній справі, вказана маса вантажу нетто 69000 кг, спосіб визначення маси - на 200т вагонних вагах. Маса вантажу згідно ст. 37 Статуту та п. 5 Правил приймання вантажів до перевезення, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 24.11.2000 за № 861/5082, визначається відправником.
Правильність внесених у накладну відомостей своїм підписом підтверджує представник відправника. Правильність внесення відомостей до накладної № 49163264 з боку відправника підтверджена підписом його представника Шевченко.
Згідно п. 28 Правил приймання вантажів до перевезення, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 24.11.2000 за № 861/5082 (далі за текстом –Правила приймання вантажів до перевезення), вантажі, завантажені відправником у вагони відкритого типу (платформи, напіввагони тощо) приймаються залізницею до перевезення шляхом візуального огляду вагону, його маркування (у т.ч. захисного) та кріплення у вагоні без перевірки маси та кількості вантажу. Вагон № 64465545, відправлений відповідачем у справі, був напіввагоном, що зафіксовано у накладній № 49163264.
Відповідно до ст. 24 Статуту залізниця має право перевірити правильність відомостей про вантаж, зазначених відправником у накладній на станції відправлення, під час перевезення та на станції призначення.
Під час проходження вказаного вище вагону № 64465545 через станцію Нижньодніпровськ-Вузол Придніпровської залізниці на підставі ст. 24 Статуту залізницею було перевірено масу вантажу у вагоні. За результатами перевірки працівниками позивача було виявлене неправильне зазначення у накладній № 49163264 маси вантажу, що знаходився у вагоні. Так, у накладній відправником вантажу були відображені відомості стосовно вантажу масою 69000 кг, в той час як фактично у вагоні знаходився вантаж масою 69760 кг.
За результатами виявленого порушення був складений акт загальної форми №2/ваги від 29.01.2007 (а.с. 13), вагон № 64465545 був відчеплений для контрольного переважування. За результатами контрольного переважування був складений акт загальної форми № 5/ваги від 29.01.2007 (а.с.13), на станцію відправлення направлено телеграму № 1366 від 29.01.2007.
Перевірка маси вантажу у вказаному вище вагоні була проведена позивачем у відповідності з вимогами п. 22 Правил видачі вантажів, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 24.11.2000 № 862/5083, яким передбачено, що перевірка маси вантажу на станції призначення провадиться, як правило, таким самим способом, яким цю масу було визначено на станції відправлення, у даному випадку на 150т вагонних вагах.
Таким чином, за результатами переважувань було встановлено, що вказана відповідачем у накладній маса вантажу складає 69000 кг, фактично встановлено масу вантажу 69760 кг, що на 760 кг більше, ніж вказано у заповненій відповідачем накладній та на 760 кг більш вантажопідйомності вагону.
У відповідності з п. 26 Правил забороняється приймати до перевезення вантажі у вагонах, навантажених з перевищенням їх вантажопідйомності.
З урахуванням викладених вище приписів чинного законодавства позивачем у справі було відвантажено надлишок вантажу з вказаного вище вагону, про що був складений акт загальної форми № 51/п від 11.02.2007 (а.с. 14) та за досильною дорожньою відомістю № ГУ 836591 вагон № 64465545 був відправлений на станцію призначення.
Ст.. 24 Статуту встановлено, щодо вантажовідправники несуть відповідальність за всі наслідки неправильності, неточності або неповноти відомостей, зазначених ними у накладній.
Крім того, ст. 122 Статуту визначає, що за неправильно зазначені у накладній масу, кількість місць вантажу, його назву, код та адресу одержувача з відправника, порта стягується штраф у розмірі згідно із ст. 118 Статуту. При цьому відправник несе відповідальність за наслідки, які виникли внаслідок такого порушення.
Згідно з наданим позивачем розрахунком провізна плата склала 2604 грн. 00 коп.
До стягнення з відповідача позивачем заявлено 13020 грн. 00 коп. штрафу за неправильно зазначену у накладній масу вантажу.
Розрахунок суми позову зроблений позивачем у справі з дотриманням приписів чинного законодавства та підтверджений наявними у матеріалах справи документами.
Заперечення відповідача на позовну заяву судом до уваги не приймаються з таких підстав.
Як зазначалося вище, згідно п. 28 Правил приймання вантажів до перевезення вантажі, завантажені відправником у вагони відкритого типу (платформи, напіввагони тощо) приймаються залізницею до перевезення шляхом візуального огляду вагону, його маркування (у т.ч. захисного) та кріплення у вагоні без перевірки маси та кількості вантажу, тому посилання те, що залізниця прийняла вантаж без зауважень та повинна відповідати за недостовірність даних у накладній, є безпідставними.
Посилання відповідача на той факт, що під час перевірки маси вантажу залізницею не визначалася маса тари, також не ґрунтується на фактичних обставинах справи, оскільки п. 2.1 Правил оформлення перевізних документів визначено, що у разі визначення маси на вагонних вагах у відповідних графах зазначається маса брутто, тари вагону і нетто вантажу; у графі «Тара пров./з бр.»непотрібне слід закреслювати залежно від того, перевірялася маса тари вагону чи ні. У даному випадку у заповненій відповідачем накладній № 49163264 на вагон № 64465545 відповідачем зазначено, що маса тари ним не перевірялася. Під час переважування вагону вказані відповідачем відомості були прийняті залізницею до уваги і даний факт зафіксований у складеному представниками позивача комерційному акті № БН 752516/11.
Із врахуванням викладеного вище суд доходить висновку, що позов є обґрунтованим, підтвердженим обставинами справи, її матеріалами та підлягає задоволенню у повному обсязі з віднесенням на відповідача судових витрат.
Керуючись ст.908 Цивільного кодексу України, ст.. 307 Господарського кодексу України, ст.ст. 22, 49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд
в и р і ш и в :
1.Позов задовольнити повністю.
2.Стягнути з Державного підприємства «Донбасантрацит», вул. Косіора, 10, м. Красний Луч, Луганська область, код 32446546, на користь Державного підприємства «Придніпровська залізниця”, пр. Карла Маркса, 108, м. Дніпропетровськ, код 26139824, розрахунковий рахунок 26006007123 у ДФ АБ «Експрес –Банк», МФО 306964, 13020 грн. 00 коп. штрафу за неправильно зазначену у накладній масу вантажу, витрати зі сплати державного мита у сумі 130 грн. 20 коп., а також на інформаційно –технічне забезпечення судового процесу у сумі 118 грн. 00 коп., видати наказ позивачу.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання, оформленого відповідно до ст. 84 Господарського процесуального кодексу України.
Дата підписання рішення –22.08.2007.
Суддя М.О. Москаленко
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 17.08.2007 |
Оприлюднено | 26.10.2007 |
Номер документу | 1052637 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Москаленко М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні