Постанова
від 14.07.2022 по справі 734/1793/20
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

іменем України

15 липня 2022 року м. Чернігів

Унікальний номер справи № 734/1793/20

Головуючий у першій інстанції Бараненко С. М.

Апеляційне провадження № 22-ц/4823/190/22

Суд у складі:

головуючого - судді Євстафіїва О.К.,

суддів: Скрипки А.А., Шарапової О.Л.,

за участю секретаря Шапко В.М.,

позивач: ОСОБА_1 ,

відповідачі: Міжшкільний навчально-виробничий комбінат Козелецької селищної ради Козелецького району Чернігівської області, Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради,

особа, яка подала апеляційну скаргу: Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради,

на рішення Козелецького районного суду Чернігівської області від 22 вересня 2021 року; час, місце ухвалення і дата складання повного його тексту: 30.09.2021, смт Козелець,

В С Т А Н О В И В:

У липні 2020 р. ОСОБА_1 звернулася з позовом до Міжшкільного навчально-виробничого комбінату Козелецької селищної ради Козелецького району Чернігівської області (далі за текстом Козелецький МНВК) та Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради Козелецького району Чернігівської області (далі за текстом Управління освіти Козелецької селищної ради), в якому просила поновити строк звернення до суду, поновити її на посаді викладача спецпредметів Козелецького МНВК, стягти з Управління освіти Козелецької селищної ради середній заробіток за час вимушеного прогулу з 30.01.2020 по день ухвалення рішення суду і відшкодування судових витрат. Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що ОСОБА_1 з 18.07.1994 працювала на посаді викладача спецпредметів у Козелецькому МНВК. 25.09.2019 Козелецька селищна рада прийняла рішення № 16-32/VIII про припинення Козелецького МНВК шляхом ліквідації. Наказом голови ліквідаційної комісії цього комбінату від 21.11.2019 № 52 «Про скорочення чисельності та штату працівників Міжшкільного навчально-виробничого комбінату Козелецької селищної ради» скорочено займану позивачем посаду, а останню попереджено про наступне вивільнення згідно з п. 1 ст. 40 КЗпП України. Наказом цієї ж посадової особи від 29.01.2020 № 1 ОСОБА_1 звільнено з вказаної посади 30.01.2020 у зв`язку зі скороченням чисельності та штату працівників, за п. 1 ст. 40 КЗпП України. Своє звільнення позивач вважає протиправним, оскільки:

- постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 01.06.2020 у справі № 620/3135/19, що набрала законної сили, рішення Козелецької селищної ради від 25.09.2019 № 16-32/VIII визнане протиправним та скасоване. Отже ця постанова є обов`язковою для виконання і має наслідком скасування дій, спрямованих на виконання скасованого рішення ради, та відновлення права позивача на працю, яке існувало до прийняття рішення ради; про яке йдеться,

- на день звільнення ОСОБА_1 директором Козелецького МНВК був ОСОБА_2 , який не видавав наказів про скорочення чисельності та штату працівників комбінату і про її звільнення;

- Управління освіти Козелецької селищної ради просило первинну профспілкову організацію розглянути питання скорочення чисельності посад працівників МНВК у зв`язку з запланованою ліквідацією цього закладу, однак не отримало на таке згоди;

- у наказі голови ліквідаційної комісії Козелецького МНВК від 21.11.2019 № 52 причиною скорочення штатів працівників комбінату зазначається «відсутність контингенту учнів». Проте ця відсутність пов`язана саме з планами ліквідації комбінату, оскільки 30.08.2019 його директор повідомляв про надходження 25 заяв на навчання, що складає 2 навчальні групи, а 04.09.2019 вже було оприлюднено проект рішення селищної ради про ліквідацію комбінату;

- скорочення штату і звільнення працівників Козелецького МНВК відбулось в процесі його ліквідації: в один день одночасно були звільнені всі працівники комбінату, включаючи директора, що свідчить про те, що їх фактично звільнено не у зв`язку з скороченням чисельності працівників та штату комбінату, а у зв`язку з його ліквідацією.

Разом з позовною заявою ОСОБА_1 подала заяву про поновлення їй строку звернення до суду, у якій остання посилається на те, що:

- до прийняття Шостим апеляційним адміністративним судом постанови у справі № 620/3135/19, яку ОСОБА_1 отримано 20.06.2020, вона не мала підстав для оспорювання наказу про звільнення, так як вважала, що цей наказ виданий правомірно;

- відновлення діяльності Козелецького МНВК є неможливим без поновлення її на посаді, яку позивач обіймала до моменту звільнення.

Оскаржуваним рішенням позов задоволено. Ухвалюючи його, суд І інстанції виходив з того, що:

- у ході розгляду справи не доведено, що позивачеві запропоновано вакантні посади,

- звільнення ОСОБА_1 у зв`язку зі скороченням штату і чисельності працівників відбулося у процесі ліквідації Козелецького МНВК на підставі рішення Козелецької селищної ради Чернігівської області від 25.09.2019 № 16-32/VIII, яке в судовому порядку визнане протиправним і скасоване. Внаслідок цього наказ про її звільнення є незаконним;

- строк звернення ОСОБА_1 до суду підлягає поновленню, оскільки зверненню останньої до суду перешкоджали об`єктивні причини, зокрема, судовий розгляд справи № 620/3135/19;

- виходячи зі змісту позовних вимог, суд вважає за необхідне вийти за їх межі й визнати незаконним і скасувати наказ про звільнення ОСОБА_1 ;

- на користь позивача належить стягти середній заробіток за час вимушеного прогулу за період із 30.01.2020 до 22.09.2021 (день ухвалення рішення) в розмірі 156000 грн 90 коп. виходячи з розміру заробітної плати позивача за останні два місяці перед звільненням за грудень 2019 р. і січень 2020 р.: 380 грн 94 коп. х 410 робочих днів, з якого слід утримати податки та обов`язкові платежі.

В апеляційній скарзі представник Управління освіти Козелецької селищної ради адвокат Торута Л.П. просить скасувати вказане рішення та ухвалити рішення, яким відмовити ОСОБА_1 у задоволенні позову. Доводи апеляційної скарги зводяться до такого:

- натепер не розглянуто ні заяву про роз`яснення постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 01.06.2020, якою визнане протиправним та скасовано рішення Козелецької селищної ради від 25.09.2019 № 16-32/VIII, ні касаційну скаргу на неї. Отже наразі не існує чіткого розуміння резолютивної частини цієї постанови, що перешкоджає правильному вирішенню цієї справи;

- Козелецький МНВК не має уповноваженого представника, що унеможливлює його участь у справі;

- строк звернення до суду ОСОБА_1 поновлено помилково;

- вирішуючи спір, суд піддав аналізу рішення засновника Козелецького МНВК щодо доцільності та підстав змін в організації виробництва і праці на комбінаті, хоча втручання в господарську та іншу діяльність підприємства не допускається;

- скасувавши наказ про звільнення позивача, суд вийшов за межі позовних вимог;

- ліквідація Козелецького МНВК не була підставою для звільнення ОСОБА_1 ;

- згода профспілкової організації на звільнення працівника у випадку ліквідації установи-роботодавця не передбачена;

- постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 01.06.2020, якою визнано протиправним і скасовано рішення Козелецької селищної ради Козелецького району Чернігівської області від 25.09.2019 № 16-32/VIII, набрала законної сили 01.06.2020, а тому на день звільнення позивача 29.01.2020 це рішення ради було чинним;

- поновлення на роботі у ліквідованому Козелецькому МНВК не є ефективним і належним способом захисту, адже воно не може бути виконане.

Відзив на апеляційну скаргу не надійшов.

Клопотання Управління освіти Козелецької селищної ради про приєднання до справи копії постанови Верховного Суду від 01.06.2022 у справі № 734/1791/20 залишено без розгляду у зв`язку з недотриманням Управлінням освіти Козелецької селищної ради приписів сукупності ст.ст. 183 ч. 7, 365 ч. 2 і 368 ЦПК України: копію цього клопотання з додатками не направлено іншим учасникам справи.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та обговоривши доводи апеляційної скарги, суд вважає, що вона підлягає відхиленню.

У справі встановлено таке.

З 18.07.1994 ОСОБА_1 працювала в Козелецькому МНВК на посаді викладача швейної справи і спецдисциплін, що підтверджується копією її трудової книжки серії НОМЕР_1 і жодним з учасників справи не заперечується (арк. 13-16 т. 1).

Листом № 450 від 03.06.2019 Управління освіти Козелецької селищної ради звернулось до Первинної профспілкової організації Козелецької територіальної громади Профспілки працівників освіти і науки України з поданням про проведення скорочень чисельності посад працівників Козелецького МНВК у зв`язку з запланованою ліквідацією до 01.01.2020 (копія подання арк. 20 т. 1).

Листом від 06.06.2019 № 17 голова вищеназваної профспілкової організації повідомив Управління освіти Козелецької селищної ради про неможливість розгляду його подання, виходячи з такого. Відповідно до ч. 2 ст. 49-4 КЗпП України та ч. 3 ст. 22 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності», в разі, якщо роботодавець планує звільнення працівників з причин економічного, структурного характеру або у зв`язку з ліквідацією закладу освіти, він повинен завчасно, не пізніше як за три місяці до намічуваних звільнень, надати профспілкам інформацію щодо цих заходів, включаючи інформацію про причини наступних звільнень, кількість і категорію працівників, яких може це стосуватися, про терміни проведення звільнення тощо. У зв`язку з відсутністю такої інформації профспілкова організація не в змозі призначити консультації стосовно заходів щодо запобігання звільненню працівників Козелецького МНВК (копія листа арк. 21 т. 1).

Листом від 30.08.2019 № 18 дирекція Козелецького МНВК повідомила Управління освіти Козелецької селищної ради, що станом на 30.08.2019 до комбінату подано 20 заяв на навчання по підготовці водіїв категорії «В» та «С1» і 5 заяв на швейну справу (це 2 навчальні групи), у зв`язку з чим комбінат просить забезпечити виділення навчальних годин для підготовки учнів по вказаних професіях згідно з навчальним планом та бажанням батьків і учнів відповідно до Закону України «Про освіту» (копія листа арк. 22).

Рішенням Козелецької селищної ради Козелецького району Чернігівської області (тридцять друга сесія восьмого скликання) від 25.09.2019 № 16-32/VIII ухвалено припинити Козелецький МНВК шляхом ліквідації та створено відповідну ліквідаційну комісію. Рішення про ліквідацію обґрунтовувалось поданням Управління освіти Козелецької селищної ради № 651/1 від 02.09.2019 та рекомендаціями постійної комісії з питань освіти, охорони здоров`я, культури, соціального захисту населення, законності та правопорядку, постійної комісії з питань житлово-комунального господарства, комунальної власності, будівництва, земельних відносин та питань надзвичайних ситуацій і постійної комісії з питань бюджету, соціально-економічного розвитку та інвестиційної діяльності цієї ради (копія рішення арк. 248-250 т. 1).

Наказом голови ліквідаційної комісії Козелецького МНВК № 52 від 21.11.2019 «Про скорочення чисельності та штату працівників Міжшкільного навчально-виробничого комбінату Козелецької селищної ради» скорочено та виключено із штатного розпису, зокрема, три штатні одиниці посад викладача спецпредметів (копія наказу арк. 162-163 т. 1). Позивач відмовилась посвідчити своїм підписом факт ознайомлення з цим наказом, про що свідчить акт відповідного змісту від 21.11.2019 (його копія на арк. 164 т. 1)

За повідомленням заступника начальника Управління освіти Козелецької селищної ради від 05.11.2020 № 01-08/942, усі посади, які вказані у штатному розписі Козелецького МНВК, що існували станом на 21.11.2019, були скорочені та виключені зі штатного розпису (копія листа арк. 239 т. 1).

ОСОБА_1 попереджено про наступне вивільнення за п. 1 ч. 1 ст. 40 КЗпП України, у зв`язку зі скороченням чисельності та штату працівників, і їй запропоновано переведення на вакантні посади, зокрема педагогічних працівників, згідно з наявним у цьому попередженні переліком, в якому відсутні посади викладача спецпредмету (копія попередження, що надана суду ОСОБА_1 як додаток до позовної заяви арк. 12 т. 1),

Наказом голови ліквідаційної комісії Козелецького МНВК № 11 від 29.01.2020 ОСОБА_1 30.01.2020 звільнено з посади викладача спецпредметів у зв`язку із скороченням чисельності та штату працівників, за п. 1 ст. 40 КЗпП України. При ознайомленні з цим наказом 30.01.2020 ОСОБА_1 вчинила на ньому напис, сенс якого зводиться до того, що наказ є неправомірним як такий, що виданий без погодження з профкомом, що вона його оскаржуватиме у встановленому чинним законодавством порядку і що трудову книжку нею отримано (копія наказу арк. 160 т. 1).

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 01.06.2020 у справі № 620/3135/19, яка залишена без змін постановою Верховного Суду від 02.02.2021, адміністративний позов ОСОБА_2 , ОСОБА_1 і ОСОБА_3 задоволено й визнано протиправним та скасовано рішення Козелецької селищної ради Козелецького району Чернігівської області від 25.09.2019 №16-32/VIII. Приймаючи ці постанови, суди виходили, зокрема, з того, що ухваленню оспорюваних рішень, на підставі яких ліквідовано Козелецький МНВК, не передувало обговорення можливості ухвалення цих рішень з метою урахування відповідних інтересів батьків та дітей (копії постанов арк. 17-19, 241-247 т. 1).

23.06.2020 ОСОБА_1 звернулась з заявою до начальника Управління освіти Козелецької селищної ради про поновлення її на посаді вчителя спецпредметів Козелецького МНВК згідно з ст. 235 КЗпП, у зв`язку з прийняттям судом постанови у справі № 620/3135/19 (копія заяви арк. 23 т. 1). Відомості про спосіб вирішення цієї заяви у справі відсутні.

З копії довідки голови Первинної профспілкової організації Козелецької громади Профспілки працівників освіти і науки України № 17 від 28.07.2020 вбачається, що до неї від ліквідаційної комісії по припиненню Козелецького МНВК та до профспілкової організації Міжшкільного навчально-виробничого комбінату Козелецької селищної ради не надходило подання про надання згоди на звільнення працівників цього закладу у зв`язку із скороченням чисельності його штату (арк. 234 т. 1).

З довідки Управління освіти Козелецької селищної ради від 23.07.2020 № 01-11/41 вбачається, що середньоденна заробітна плата ОСОБА_1 за листопад-грудень 2019 р. за 1 робочий день становить 380 грн 49 коп. (копія довідки арк. 240 т. 1).

Наказом Управління освіти Козелецької селищної ради від 04.08.2021 № 106-ос ОСОБА_2 поновлено на посаді директора Козелецького МНВК з 30.01.2020 (копія наказу арк. 66 т. 2), який згідно з наказом по цьому комбінату від 09.08.2021 № 1-ос приступив до виконання обов`язків на посаді директора з 09.08.2021 (його копія на арк. 67 т. 2).

Наказом директора Козелецького МНВК від 09.08.2021 № 2-ос скасовано наказ від 21.11.2019 № 52 «Про скорочення чисельності та штату працівників Міжшкільного навчально-виробничого комбінату Козелецької селищної ради» (арк. 68-69 т. 2).

Аналізуючи надані докази і правові норми, що регулюють спірні правовідносини, суд доходить таких висновків.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 40 КЗпП України, трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом лише у випадках змін в організації виробництва і праці, тобто у разі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації - роботодавця, скорочення у нього чисельності або штату працівників.

В частині 4 ст. 82 ЦПК України зазначено, що обставини, встановлені рішенням суду у адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом. В контексті спору між сторонами інше законом не встановлено. Отже висновки, що містяться у постановах Шостого апеляційного адміністративного суду від 01.06.2020 і Верховного Суду від 02.02.2021 у справі № 620/3135/19, є преюдиціальними для вирішення цієї справи. Тому встановлена цими постановами незаконність рішення Козелецької селищної ради Козелецького району Чернігівської області (тридцять друга сесія восьмого скликання) від 25.09.2019 № 16-32/VIII про припинення Козелецького МНВК шляхом ліквідації та про створення відповідної ліквідаційної комісії доведена належними й допустимими доказами.

Частина 2 ст. 19 Конституції України приписує, що органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У абзаці 5 п. 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 16.04.2009 № 7-рп/2009 у справі № 1-9/2009 зазначено, що в Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (ст. 3). Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (ст. 74 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

З наведеного у попередніх трьох абзацах випливає, що незаконне рішення Козелецької селищної ради Козелецького району Чернігівської області від 25.09.2019 №16-32/VIII не може спричинити законні наслідки при його виконанні. Тож будь-які акти, в тому числі й накази МНВК Козелецької селищної ради № 52 від 21.11.2019 про скорочення чисельності та штату працівників та № 11 від 29.01.2020 про звільнення ОСОБА_1 як такі, що прийняті на підставі вказаного рішення ради, не можуть мати будь-якої юридичної сили з дня їх винесення, адже настання обумовлених цими наказами наслідків спричинене насамперед тим, що порушення, внаслідок яких рішення було визнане незаконним, мали місце вже на час видання цих наказів.

З наведеного випливає, що висновок місцевого суду про незаконність звільнення ОСОБА_1 є вірним.

Разом з тим в період виникнення спірних правовідносин (з 30.01.2020 дата звільнення позивача) і до 01.04.2020 строк звернення до суду за захистом прав, наданих КЗпП України, у справах про звільнення регламентувався тільки частиною 1 ст. 233 цього Кодексу, яка приписувала, що працівник може звернутися з заявою про вирішення трудового спору безпосередньо до місцевого загального суду у справах про звільнення в місячний строк з дня вручення копії наказу (розпорядження) про звільнення або трудової книжки. Виходячи з цього і в силу ч. 3 ст. 241-1 КЗпП України останнім днем строку звернення ОСОБА_1 до суду з позовом, що є об`єктом розгляду в цій справі, є 02.03.2020. Проте остання його пред`явила 01.07.2020 (арк. 1-5), тобто з пропуском вказаного строку, і не навела поважності причин його пропуску. Так, з копії наказу про звільнення позивача вбачається, що в день звільнення (30.01.2020) вона, ознайомившись з наказом, достовірно взнала дату, причину і підставу її звільнення відповідачем з роботи й висловила незгоду з цим наказом та намір його оспорити, а також отримала трудову книжку. Тобто принаймні в цей же день 30.01.2020 позивач взнала, що звільнення її відповідачем є незаконним;

Підстави, зазначені ОСОБА_1 у заяві про поновлення їй строку звернення до суду з позовом, апеляційним судом розцінюються як неповажні. Так:

- твердження про те, що до прийняття Шостим апеляційним адміністративним судом постанови у справі № 620/3135/19 позивач не мала підстав для оспорювання наказу про звільнення та що вона вважала, що цей наказ виданий правомірно, суперечить змісту зауваження, яке остання письмово виклала у наказі про звільнення після ознайомлення з ним у день видачі наказу;

- посилання на те, що відновлення діяльності Козелецького МНВК є неможливим без поновлення ОСОБА_1 на посаді, яку вона обіймала до моменту оспорюваного звільнення, є обставино, що у разі доведеності порушує права Козелецького МНВК, а не ОСОБА_1 .

З викладеного випливає, що рішення суду І інстанції підлягає скасуванню з прийняттям постанови про відмову в задоволенні позову у зв`язку з пропуском строку звернення ОСОБА_1 до суду з позовом і відсутністю підстав для його поновлення.

В порядку ч. 13 ст. 141 ЦПК України, у зв`язку з держави на користь Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради належить стягти 3702 грн 02 коп. на повернення судового збору, сплаченого за подання апеляційної скарги.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 374, 376 ч. 1 п. 4, 381, 382 ЦПК України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради задовольнити, рішення Козелецького районного суду Чернігівської області від 22 вересня 2021 року скасувати.

У задоволенні позову ОСОБА_1 до Міжшкільного навчально-виробничого комбінату Козелецької селищної ради Козелецького району Чернігівської області, Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради про поновлення на роботі, стягнення середньомісячного заробітку за вимушений прогул відмовити.

Стягти з рахунка № (IBAN) UA798999980313111206080025739 (код класифікації доходів бюджету 22030101), отримувач УК у м. Чернігові/ м. Чернігів/ 22030101, код ЄДРПОУ 37972475, банк одержувача Казначейство України (ЕАП) на користь Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради 3702 грн 02 коп. на повернення судового збору.

Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття, але вона може бути оскаржена до Верховного Суду у випадках, передбачених п. 2 ч. 3 ст. 389 ЦПК України, протягом 30 днів з дня її складення.

Ідентифікаційні дані учасників справи:

- позивач: ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_2 ;

- відповідач: Міжшкільний навчально-виробничий комбінат Козелецької селищної ради Козелецького району Чернігівської області, вул. Свято-Преображенська, буд. № 29, смт Козелець, Чернігівська обл.; код 25786042;

- відповідач: Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради, вул. Ф. Сидорука, буд. № 9, смт Козелець, Чернігівська обл.; код 41777072.

Головуючий: Судді:

СудЧернігівський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення14.07.2022
Оприлюднено19.07.2022
Номер документу105272899
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них у зв’язку з іншими підставами звільнення за ініціативою роботодавця

Судовий реєстр по справі —734/1793/20

Постанова від 28.06.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Сакара Наталія Юріївна

Ухвала від 14.06.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Сакара Наталія Юріївна

Ухвала від 01.03.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Сакара Наталія Юріївна

Постанова від 24.01.2023

Цивільне

Чернігівський апеляційний суд

Висоцька Н. В.

Постанова від 24.01.2023

Цивільне

Чернігівський апеляційний суд

Висоцька Н. В.

Ухвала від 17.01.2023

Цивільне

Чернігівський апеляційний суд

Висоцька Н. В.

Ухвала від 12.01.2023

Цивільне

Чернігівський апеляційний суд

Висоцька Н. В.

Ухвала від 10.01.2023

Цивільне

Чернігівський апеляційний суд

Висоцька Н. В.

Постанова від 23.12.2022

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Мартєв Сергій Юрійович

Ухвала від 21.09.2022

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Мартєв Сергій Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні