Герб України

Рішення від 07.07.2022 по справі 380/16074/21

Миколаївський районний суд львівської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 липня 2022 року справа №380/16074/21

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Сакалоша В.М.,

секретар судового засідання Наум`як Х.О.,

за участю:

представника позивача Гордієнко О.Ю.,

представника позивача Бендерецька Ю.Ю.,

представника відповідача Дорош Н.Б.,

розглянув у судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом ПП фірми «Грін» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового-повідомлення-рішення,-

в с т а н о в и в :

на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ПП фірми «Грін» до Головного управління ДПС у Львівській області в якій позивач просить суд:

- визнати протиправними та скасувати Податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС у Львівській області від 18.06.2021р якими повідомлено нас - ПП Фірма «Грин» (20838679), що на підставі акту від 31.05.2021 №11783/13-01-07-01/20838679, збільшено наші податкові зобов`язання та донараховано фінансові санкції а саме:

1.№14672/13-01-07-01 збільшено суму нашого грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів, робіт, послуг (14060100 ) у сумі 92275,00 гри., в тому числі у сумі 73820,00 грн. за податковими зобов`язаннями та 18455,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями;

2. №14670/13-01-07-01 яким зменшено наше від`ємне значення суми податку на додану вартість за липень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2021 р. на 201381,00 грн.;

3. №14676/13-01-07-01 яким .збільшено суму нашого грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток у сумі 25461,00 грн.;

4. № 14667/13-01-07-1601 яким .збільшено суму нашого грошового зобов`язання за платежем податок на доходи фізичних осіб у сумі 35272,76 грн.;

5. № 14668/13-01-07-1601 яким .збільшено суму нашого грошового зобов`язання за платежем військовий збір у сумі 2515,56 грн.

Позовні вимоги обгрунтовані тим, що Головним управлінням ДПС у Львівській області проведена планова виїзна перевірка з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період діяльності з 01.01.2017 року по 31.12.2010 року, про що складено акт від 31.05.2021 року № 11783/13-01-07-01/20838679. За наслідками перевірки відповідачем прийняті податкові повідомлення рішення. Позивач вважає, що спірні рішення є протиправними та таким, що підлягають скасуванню.

Ухвалою суду від 27.09.2021 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі та призначено підготовче засідання.

Від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву та додаткові пояснення в яких просить суд відмовити у задоволенні позову. Зазначає, що Головним управлінням ДПС у Львівській області проведена планова виїзна перевірка з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період діяльності з 01.01.2017 року по 31.12.2010 року, про що складено акт від 31.05.2021 року № 11783/13-01-07-01/20838679. За наслідками перевірки прийнято податкові повідомлення-рішення, а саме: №14672/13-01-07-01 збільшено суму нашого грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів, робіт, послуг (14060100 ) у сумі 92275,00 гри., в тому числі у сумі 73820,00 грн. за податковими зобов`язаннями та 18455,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями; №14670/13-01-07-01 яким зменшено наше від`ємне значення суми податку на додану вартість за липень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2021 р. на 201381,00 грн.; №14676/13-01-07-01 яким збільшено суму нашого грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток у сумі 25461,00 грн.; № 14667/13-01-07-1601 яким .збільшено суму нашого грошового зобов`язання за платежем податок на доходи фізичних осіб у сумі 35272,76 грн.; № 14668/13-01-07-1601 яким збільшено суму нашого грошового зобов`язання за платежем військовий збір у сумі 2515,56 грн.

Від представника позивача надійшли заперечення на відзив в яких просить позов задовольнити з мотивів наведених у позовній заяві та заперечення на відзив.

В судовому засідання допитано свідка ОСОБА_1 , яка надала аналогічно пояснення викладенні у відзиві на позовну заяву та додаткових поясненнях. Зазначила, що відповідач діяв правомірно, а тому вважає, що податкові повідомлення-рішення не підлягають скасуванню.

Протокольною ухвалою від 09.12.2021 суд перейшов до розгляду справи по суті.

В судовому засіданні представник позивача просив позов задовольнити в повному обсязі, представник відповідача просив відмовити у задоволенні позову.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які мають значення для справи, заслухавши представника позивача та представника відповідача, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

ГУ ДПС у Львівській області проведена планова виїзна перевірка з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період діяльності з 01.01.2017 року по 31.12.2010 року, про що складено акт від 31.05.2021 року № 11783/13-01-07-01/20838679.

За наслідками перевірки ГУ ДПС у Львівській області прийнято податкове повідомлення- рішення від 18.06.2021 року № 14676/13-01-07-01, яким визначено грошове зобов`язання з податку на прибуток у сумі 25491,00 грн., від 18.06.2021 року № 14667/13-01-07-01, яким визначено грошове зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб у сумі 35272,760 грн., від 18.06.2021 року № 14672/13-01- 07-01, яким визначено грошове зобов`язання з податку на додану вартість у сумі 92275,00 грн., податкове повідомлення-рішення від 18.06.2021 року № 14668/13-01-07-16, яким визначено грошове зобов`язання із військового збору у сумі 2515,56 грн., податкове повідомлення -рішення від 18.06.2021 року № 14670/13-01-07-01, яким визначено завищення від`ємного значення з ПДВ у сумі 201381,00 грн.

Документальною плановою виїзною перевіркою СП «Київ-Захід» у формі ТзОВ встановлено порушення вимог:

п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134, п. 135.1 ст. 135, п. 137 ст. 137 Податкового кодексу України, п.6, п.7, п.9 п.18 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 № 318, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.01.2000 за № 27/4248, підприємством в результаті чого підприємством занижено податок на прибуток на загальну суму 25 461 грн., в тому числі за 2020 рік на суму 25 261 грн.

п. 185.1 ст. 185 п. 187.1 ст. 187, п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України в результаті чого завищено сум від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (ряд. 21 Декларації) на загальну суму 201 381 грн, в тому числі липень 2020 року в сумі - 7 049 грн., вересень 2020 року в сумі - 46 203 грн., жовтень 2020 року в сумі - 11 967 грн., листопад 2020 року в сумі - 6 622 грн., грудень 2020 року в сумі - 129 540 грн., та заниження податку на додану вартість в сумі 73 820 грн., в тому числі серпень 2020 року в сумі - 10 029 грн., листопад 2020 року в сумі - 49 930 грн., грудень 2020 року в сумі - 13 861 грн.

п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України, а саме: не складено та не зареєстровано податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений Кодексом термін.

п.п. 14.1.11, п.п. 14.1.47 п. 14.1 ст. 14, "д" п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164, п. 164.5 ст. 164, п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168. Податкового кодексу України в результаті чого донараховано податок з доходів фізичних осіб за грудень 2020 року в сумі 35272,26 грн.

пункт 16і підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України, встановленими Законом України від 31 липня 2014 року № 1621 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів», в результаті чого донараховано військового збору за грудень 2020 року в сумі 2515,56 грн.

Не погоджуючись з оскаржуваними податковими повідомленнями-рішеннями, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно п.п.20.1.4 п.20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право: проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно до п.п.61.1 статті 61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Також, підпунктом 62.1.3 п.62.1 статті 62 Податкового кодексу України визначено, що податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

У пункті 75.1 ст.75 ПК України вказано, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Щодо твердження позивача про помилковість висновків податкового органу щодо наявності у бухгалтерському обліку протермінованої кредиторької заборгованості по ФОП ОСОБА_2 суд зазначає таке.

Перевіркою повноти визначення задекларованих ПП Фірма «Грин» показників у рядку Декларацій «Дохід» від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений правилами бухгалтерського обліку за період з 01.07.2017 по 31.12.2020 встановлено їх я загальну суму 141 450 грн., в тому числі за 2020 рік на суму 141 450 грн.

Судом встановлено, що в ПП - ФІРМА «ГРИН» відповідно до наданих для перевірки оборотно-сальдових відомостей та журналів-ордерів по бухгалтерському рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» станом на 01.07.2017, 01.01.2018. 01.01.2020 та 31.12.2020 року обліковується кредиторська заборгованість, за якою минув строк позовної давності, по взаєморозрахункам з наступними контрагентами: ФОП ОСОБА_2 у сумі 133 950 грн., та ТОВ Професіонал плюс у сумі 7 500 грн. На момент проведення перевірки дана заборгованість позивачем не погашена.

Загальна позовна давність встановлюється тривалістю утри роки (ст. 257 ЦКУ і позовна давність - скорочена або більш тривала порівняно із загальною позовною дії -1 встановлюватися законом для окремих видів вимог (ст. 258 ЦКУ).

Стаття 261 ЦКУ уточнює, що перебіг строку позовної давності починається: від д-л. довідалася або могла довідатися про порушення свого права або про особу, яка йоте : закінченням строку виконання - за зобов`язаннями з визначеним строком виконання від дня коли у кредитора виникає право пред`явити вимогу про виконання зобов`язання за зобов`язаннями строк виконання яких не визначений або визначений моментом вимоги.

Згідно з п.п. 14.1.11 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, безнадійна заборгованість - це заборгованість, яка відповідає одній з таких ознак: а) заборгованість за зобов`язаннями, щодо яких минув строк позовної давності; б) прострочена заборгованість, яка не погашена внаслідок недостатності майна фізичної особи, за умови, що дії кредитора, спрямовані на примусове стягнення майна боржника, не призвели до повного погашення заборгованості; в) заборгованість суб`єктів господарювання, визнаних банкрутами у встановленому законом порядку або припинених як юридичні особи у зв`язку з їх ліквідацією; г) заборгованість, яка виявилася непогашеною внаслідок недостатності коштів, одержаних після звернення кредитором стягнення на заставлене майно відповідно до закону та договору, за умови, що інші дії кредитора щодо примусового стягнення іншого майна позичальника, визначені нормативно-правовими актами, не призвели до повного покриття заборгованості; г) заборгованість, стягнення якої стало неможливим у зв`язку з дією обставин непереборної сили, стихійного лиха (форс- мажорних обставин), підтверджених у порядку, передбаченому законодавством; д) прострочена заборгованість померлих фізичних осіб, а також осіб, які у судовому порядку визнані безвісно відсутніми, недієздатними або оголошені померлими, а також прострочена заборгованість фізичних осіб, засуджених до позбавлення волі.

Згідно з пунктом 44.1 статті 44 ПКУ для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Пунктом 44.2 статті 44 ПКУ передбачено, що для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Порядок розрахунку об`єкта оподаткування з податку на прибуток викладено у статті 134 ПКУ, згідно якої оподатковується прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу ІІ ПКУ (підприємства у яких річний дохід від будь-якої діяльності за останній річний звітний період не перевищує двадцять мільйонів гривень мають право прийняти рішення про незастосування коригувань фінансового результату).

Відповідно до п. 135.1 ст.135, п. 137.1 ст.137 ПКУ базою оподаткування є грошове вираження об`єкту оподаткування, визначеного згідно із статтею 134 Податкового кодексу, а податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 Податкового кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зі статтею 135 Податкового кодексу.

Згідно з пунктом 3 Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку №1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого наказом Міністерства фінансів України Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» від 07.02.2013 року №73 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.02.2013 року за №336/22868, зобов`язання - заборгованість підприємства, яка виникла внаслідок минулих подій і погашення якої в майбутньому, як очікується, призведе до зменшення ресурсів підприємства, що втілюють у собі економічні вигоди.

Пунктом 15 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 15 «Дохід», затвердженого наказом Міністерства фінансів України Про затвердження Положення (стандарту) бухгалтерського обліку від 29.11.99 року № 290, визначено, що доходом визнається сума зобов`язання, яке не підлягає погашенню.

Відповідно до п. 7 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 15 «Дохід», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.11.1999 № 290 (далі - П(С)БО 15) дохід визнається під час збільшення активу або зменшення зобов`язання, що зумовлює зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків учасників підприємства), за умови, що оцінка доходу може бути достовірно визначена.

Критерії визнання доходу, наведені в П(С) БО 15, застосовуються окремо до кожної операції. Проте, ці критерії потрібно застосовувати до окремих елементів однієї операції або до двох чи більше операцій разом, якщо це випливає із суті такої господарської операції (операцій).

До складу інших операційних доходів включаються суми інших доходів від операційної діяльності підприємства, крім чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), зокрема: дохід від операційної оренди активів; дохід від операційних курсових різниць; відшкодування раніше списаних активів; дохід від роялті, відсотків, отриманих на залишки коштів на поточних рахунках в банках, дохід від реалізації оборотних активів (крім фінансових інвестицій), необоротних активів, утримуваних для продажу, та групи вибуття, тощо.

До складу фінансових доходів включаються дивіденди, відсотки та інші доходи, отримані від фінансових інвестицій (крім доходів, які обліковуються за методом участі в капіталі).

До складу інших доходів, зокрема, включаються дохід від реалізації фінансових інвестицій; дохід від не операційних курсових різниць та інші доходи, які виникають у процесі господарської діяльності, але не пов`язані з операційною діяльністю підприємства.

Методологічні засади формування в бухгалтерському обліку інформації про зобов`язання та її розкриття у фінансовій звітності викладені у Положенні (стандарті) бухгалтерського обліку №11 «Зобов`язання», затвердженому наказом Міністерства фінансів України Про затвердження Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 11 "Зобов`язання" від 31.01.2000 року №20 (далі - П(С)БО №11).

Відповідно до вимог пункту 5 П(С)БО №11, якщо на дату балансу раніше визнане зобов`язання не підлягає погашенню, то його сума включається до складу доходу звітного періоду.

З метою ведення бухгалтерського обліку зобов`язання поділяються на: довгострокові та поточні (пункт 6 П(С)БО №11).

Поточні зобов`язання включають в тому числі поточну кредиторську заборгованість за довгостроковими зобов`язаннями, за товари, роботи, послуги, за розрахунками з бюджетом, у тому числі з податку на прибуток, за розрахунками зі страхування, за розрахунками з оплати праці, за розрахунками з учасниками, за розрахунками із внутрішніх розрахунків; короткострокові векселі видані (пункт 11 П(С)БО№11).

Тобто, списання з балансу кредиторської заборгованості відбувається одночасно з визнанням цього зобов`язання іншим операційним доходом того періоду, в якому зобов`язання визнано таким, що не підлягає погашенню, з відображенням у рядку 2120 Звіту про фінансові результати (форма №2). Показник цього рядка враховується при визначенні фінансового результату до оподаткування та впливає таким чином на об`єкт оподаткування податком на прибуток.

Розділом ІІІ «Податок на прибуток підприємств» ПКУ не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на різниці на суму списання безнадійної кредиторської заборгованості.

З урахуванням вищевикладеного, при списанні кредиторської заборгованості підприємство формує доходи на всю суму такої заборгованості без коригування фінансового результату до оподаткування в податковому обліку.

Для відображення визнаного доходу від списання кредиторської заборгованості, що виникла в ході операційного циклу, по закінченні строку позовної давності), згідно з Інструкцією № 291 використовується субрахунок 717.

Враховуючи вищенаведене, сума протермінованої кредиторської заборгованості на загальну суму 141 450 грн. по контрагентах ФОП ОСОБА_2 ІПН НОМЕР_1 у сумі 133 950 грн., та ТОВ Професіонал плюс у сумі 7 500грн., вважається безнадійною кредиторською заборгованістю у звітному податковому періоді (2020 рік).

В підтвердження обставин щодо відсутності кредиторської заборгованості по ФОП ОСОБА_2 позивачем долучено накладну від 01.08.17 №1531 на реалізацію товару на суму 133949,94 грн., видаткову накладну від 30.08.17 №30/08-1 на повернення товару на суму 133949,94 грн., угоду на погашення боргу від 31.08.17 №1, картку рахунку 36.11 за 4 кв.2017року.

Під час проведення перевірки позивачем надано картку рахунку 36.11 за 4 кв.2020 року, з якої вбачається наявність кредитового сальда по ФОП ОСОБА_2 в сумі 133949,92 грн., згідно якої у бухгалтерському обліку станом на кінець перевіряємого періоду обліковується кредиторська заборгованість по ФОП ОСОБА_2 у сумі 133 950 грн.

підтвердження обставин щодо відсутності кредиторської заборгованості по ПП «Правовий центр Професіонал» позивачем долучено договір про правове обслуговування від 01.10.12 №10/12, акт виконаних робіт від 06.03.13 №10/12, договір про відступлення права вимоги від 01.03.21.

Під час проведення перевірки позивачем надано картку рахунку 36.13 за 4 кв.2014 року та 4 кв.2020 року, з якої вбачається наявність кредитового сальда по ПП «Правовий центр Професіонал» в сумі 7500,00 грн., згідно якої у бухгалтерському обліку станом, на кінець перевіряємого періоду обліковується кредиторська заборгованість по ПП «Правовий центр Професіонал» у сумі 7500,00 грн.

Враховуючи вищезазначене судом встановлено,що в порушення п.п.14.1.11 п. 14.1 ст. 14, п.п.134.1.1 п.134,1 ст.134, п.135.1 ст.135 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-У1 (із змінами і доповненнями) та вимог Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.99р. №996- XIV (із змінами та доповненнями), занижено інші операційні доходи за період з 01.07.2017 по 31.12,2020 на загальну суму 141 450 грн., в тому числі 2020рік у сумі 141 450 гривень.

Щодо тверджень позивача про те що, у ревізорів не було підстав донараховувати ПДФО та військового збору по кредиторській заборгованості по ФОП, суд зазначає таке.

Перевіркою встановлено: станом на 31.12.2020р. на ПП Фірма Грин обліковується безнадійна дебіторська заборгованість (більше трьох років) по рахунках НОМЕР_2 за фізичними особами на загальну суму 167705,01 грн., а саме: по ФОП ОСОБА_3 в сумі 4126,20 грн., ФОП ОСОБА_4 в сумі 7000,00 грн., ФОП ОСОБА_2 в сумі 133949,94 грн., ФОП ОСОБА_5 в сумі 10306,20 грн., ФОП ОСОБА_6 в сумі 6978,36 грн., ФОП ОСОБА_7 в сумі 5344,31 грн. Підприємством не вжито жодних заходів щодо погашення суми боргу.

Згідно пп. "д" п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 Податкового кодексу), у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов`язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує 25 % однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року. Кредитор зобов`язаний повідомити платника податку - боржника шляхом направлення рекомендованного листа з повідомленням про вручення або шляхом укладання відповідного договору, або надання повідомлення боржнику під підпис особисто про прощення (анулювання) боргу та включити суму прощеного (анульованого) боргу до податкового розрахунку суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платника податку, за підсумками звітного періоду, у якому такий борг було прошено. Боржник самостійно сплачує податок з таких доходів та відображає їх у річній податковій декларації. У разі неповідомлення кредитором боржника про прощення (анулювання) боргу у порядку, визначеному цим підпунктом, такий кредитор зобов`язаний виконати всі обов`язки податкового агента щодо доходів, визначених цим підпунктом.

Згідно п.п. 14.1.11 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України безнадійна заборгованість визначається такою у податковому обліку, якщо вона відповідає хоча б одній із нижчеперелічених ознак: заборгованість за зобов`язаннями щодо яких минув строк позовної давності; прострочена заборгованість померлої фізичної особи, за відсутності у неї спадкового майна, на яке може бути звернено стягнення; прострочена заборгованість осіб, які у судовому порядку визнані безвісно відсутніми, оголошені померлими; заборгованість фізичних осіб, прощена кредитором, за винятком заборгованості осіб, пов`язаних з таким кредитором, та осіб, які перебувають (перебували) з таким кредитором у трудових відносинах.

Згідно п.п.,14.1.47 п.,14.1 ст..14 Податкового кодексу України додаткові блага кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику податку податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов`язаний з виконанням обов`язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами, укладеними з таким платником податку.

Якщо додаткові блага надаються у негрошовій формі, сума податку об`єкта оподаткування обчислюється за правилами визначеними пунктом 164.5 цієї статті.

Згідно п. 164.5 ст. 164 Податкового кодексу України під час нарахування (надання) доходів у будь-якій не грошовій формі базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно з цим Кодексом, помножена на коефіцієнт, який обчислюється за такою формулою: К = 100 : (100- Сп), де К - коефіцієнт; Сп - ставка податку, встановлена для таких доходів на момент їх нарахування.

Коефіцієнт К у 2017 році становить 1,21951.

Відповідно до п.п..168.1.1 п..168.1 ст.,168 Податкового кодексу України, податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов`язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену ст. 167 цього кодексу.

Враховуючи вищенаведене ПП Фірма «Грин» не оподатковано податком на доходи фізичних осіб суму анульованого боргу платників податку, а саме:

заборгованість фізичної особи ОСОБА_3 в сумі 4126,20 грн. без врахування 25% однієї мінімальної заробітної плати (1180,75 грн.) та з врахуванням коефіцієнта К становить 3593,45грн., сума податку на доходи фізичних осіб не утриманого та не перерахованого до бюджету становить 646,82 грн.;

заборгованість фізичної особи ОСОБА_4 в сумі 7000,00 грн. без врахування 25% однієї мінімальної заробітної плати (1180,75 грн.) та з врахуванням коефіцієнта К становить 7099,48 грн., сума податку на доходи фізичних осіб не утриманого та не перерахованого до бюджету становить 1277,90 грн.;

заборгованість фізичної особи ОСОБА_2 ( РНОКПП НОМЕР_3 ) в сумі 133949,94грн без врахування 25% однієї мінімальної заробітної плати (1180,75 грн.) та з врахуванням коефіцієнта К становить 161978,41 грн., сума податку на доходи фізичних осіб не утриманого та не перерахованого до бюджету становить 29156,11 грн.;

заборгованість фізичної особи ОСОБА_5 в сумі 10306,20 грн без врахування 25% однієї мінімальної заробітної плати (1180,75 грн.) та з врахуванням коефіцієнта К становить 11133,05 грн., сума податку на доходи фізичних осіб не утриманого та не перерахованого до бюджету становить 2003,95 грн.;

заборгованість фізичної особи ОСОБА_6 в сумі 6978,36 грн. без врахування 25% однієї мінімальної заробітної плати (1180,75 грн.) та з врахуванням коефіцієнта К становить 7073,08 грн., сума податку на доходи фізичних осіб не утриманого та не перерахованого до бюджету становить 1273,15 грн.;

заборгованість фізичної особи ОСОБА_8 в сумі 5344,31 грн.. без врахування 25% однієї мінімальної заробітної плати (1 180,75 грн.) та з врахуванням коефіцієнта К становить 5079,54грн., сума податку на доходи фізичних осіб не утриманого та не перерахованого до бюджету становить 914,32 грн.;

Загальна сума безнадійної дебіторської заборгованості без врахування 25% однієї мінімальної заробітної плати (1180,75 грн.) та з врахуванням коефіцієнта К становить 195957,01 грн. Сума несплаченого податку з доходів фізичних осіб 35272,26 грн.

ПП Фірма Грин відповідно до п. 16і підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України , встановленими Законом України від 31 липня 2014 року № 1621 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів», з 01.08.2014 року є платником військового збору.

Платниками військового збору є-установи визначені п. 162.1 ст. 162 Податкового кодексу.

Об`єктом оподаткування збором є доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв`язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграш гравця (учасника), отриманий від організатора азартної гри.

Ставка збору становить 1,5% від об`єкта оподаткування, визначеного п.п. 1.2 п. 161.

Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому статтею 168 Податкового кодексу, за ставкою, визначеною п.п.. 1.3 п.,161.

Відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) збору до бюджету є організації, визначені у статті 171 Податкового кодексу.

Платники збору зобов`язані забезпечувати виконання податкових зобов`язань у формі та спосіб, визначені статтею 176 Податкового кодексу .

Так, відповідно до п. 2.2 довідки перевірки, ППФ Грин надано додаткове благо у вигляді дебіторської заборгованості фізичним особам, по якій минув термін позовної давності.

Сума дебіторської заборгованості станом на 31.12.2020 року становить 167705,01 грн. Сума не нарахованого військового збору становить 2515,56 грн.

В підтвердження обставин щодо відсутності кредиторської заборгованості по ФОП позивачем долучено картку рахунку 36.11 за 4 кв.2017, за 4 кв. 2020 року по ФОП ОСОБА_5 , рах. 36.11 за 4 кв.2017, за 4 кв. 2002 року по ФОП ОСОБА_3 , pax. 36.11 за 4 кв.2006 по ФОП ОСОБА_9 , рах. 36.11 за 4 кв.2017 по ФОП ОСОБА_6 , рах. 36.11 за 4 кв.2010, за 4 кв. 2011 року по ФОП ОСОБА_7 .

Під час проведення перевірки позивачем надано картку рахунку 36.11 за 4 кв.2020 року, з якої вбачається наявність дебетового сальда по даних ФО., згідно яких у бухгалтерському обліку станом на кінець перевіряємого періоду обліковується дебіторська заборгованість по ФОП ОСОБА_3 в сумі 4126,20 грн., ФОП ОСОБА_4 в сумі 7000.00 грн., ФОП ОСОБА_2 в сумі 133949,94 грн., ФОП ОСОБА_5 в сумі 10306,20 грн., ФОП ОСОБА_6 в сумі 6978,36 грн., ФОП ОСОБА_7 в сумі 5344,31 грн.

Судом встановлено, що ПП Фірма Грин порушено вимоги п.п. 14.1,11, п.п. 14.1.47 п. 14.1 ст. 14, "д" п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164, п. 164.5 ст. 164, п.п, 168.1.1 п. 168.1 ст, 168. Податкового Кодексу України - не утримано та не перераховано податок з доходів фізичних осіб за грудень 2020 рік в сумі 35272,26 грн. ПП Фірма Грин порушено пункт 16і підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу встановленими Законом України від 31 липня 2014 року № 1621 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів», не нараховано та не сплачено до бюджету військового збору за грудень 2020 року у розмірі 2515,56 грн.

Щодо тверджень позивача на помилковість висновків ревізорів про заниження податкового зобов`язання з ПДВ у 2020 році, оскільки підприємством задекларовано та сплачено ПДВ повністю, суд зазначає таке.

Перевіркою повноти визначення податкових зобов`язань за період з 01.07.2017 по 31.12.2020 встановлено заниження податкових зобов`язань на загальну суму 275 201 гривень, в тому числі липень 2020 року в сумі - 7 049 грн., серпень 2020 року в сумі -10 029 грн., вересень 2020 року в сумі - 46 203грн., жовтень 2020 року в сумі - 11 967 грн., листопад 2020 року в сумі - 56 552 грн., грудень 2020 року в сумі - 143 401 грн.

В ході проведення перевірки відповідно до представлених оборотно сальдових відомостей по рах. 361 встановлено розбіжність між задекларованими сумами податкових зобов`язань по податку на додану вартість та сумами податкових зобов`язань в рядку 1.1 Декларацій з податку на додану вартість «Операції на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою та ставкою 7 %, крім ввезення товарів на митну територію України».

Згідно п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу об`єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.

У відповідності до п. 187.1 ст.187 Податкового кодексу України дата виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а)дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б)дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

На дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) у встановлений ПКУ термін.

Згідно із п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Податкова накладна складається у день виникнення податкових зобов`язань продавця (п. 201.4 ст. 201 розділу V Кодексу).

Відповідно до наданих первинних документів (видаткових накладних) Дт 70 Кт 361 встановлено реалізацію товарів фізичним особам у липні-грудні 2020 року.

У відповідності до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами та доповненнями): при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний у встановлений термін скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Таким чином, ПП Фірма «Грин» допущено порушення вимог п. 201.10 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, зі змінами та доповненнями, внаслідок не складання за цією операцією податкової накладної та не реєстрації її у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків.

У разі порушення таких термінів застосовуються штрафні санкції згідно з Податковим кодексом.

Відповідно до п. 52і підрозділу 10 розділу XX Податкового Кодексу України, за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються.

Під дію цієї статті підпадає період, який обревізовується в ході перевірки, з 01.03.2020 по день підписання акту перевірки.

В підтвердження обставин щодо декларування та сплати ПДВ позивачем долучено податкові декларації з ПДВ за липень-грудень 2020року та додатки №5 (Розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту) витяги щодо сум ПДВ. на які платник має право зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних та платіжні доручення про сплату ПДВ.

Під час проведення перевірки позивачем надано оборотно-сальдові відомості, з яких вбачається відображення у бухгалтерському обліку продажну вартість реалізованої готової продукції, ТМЦ, послуг та податкове зобов`язання з ПДВ при реалізації товарів на території України, Позивачем не надано первинних бухгалтерських документів, в т.ч. видаткових накладних, які б спростовували висновки перевірки.

Таким чином, на порушення п. 185.1 ст. 185 п. 187.1 ст. 187, п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України ПП Фірма «Грин» занижено податкове зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 275 201 гривень, в тому числі липень 2020 року в сумі - 7 049 грн., серпень 2020 року в сумі - 10 029 грн., вересень 2020 року в сумі - 46 203грн.. жовтень 2020 року в сумі - 11 967 грн., листопад 2020 року в сумі -56 552 грн.. грудень 2020 року в сумі - 143 401 грн.

З огляду на вищевказане, відсутні підстави для скасування податкових повідомлень-рішень №14672/13-01-07-01, №14670/13-01-07-01, №14676/13-01-07-01, № 14667/13-01-07-1601, № 14668/13-01-07-1601.

Згідно з частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що в задоволенні позову необхідно відмовити повністю.

Відповідно до ст.139 КАС України судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.

Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -

в и р і ш и в:

у задоволенні позову ПП фірми «Грін» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового-повідомлення-рішення - відмовити повністю.

Судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складено та підписано 18.07.2022.

Суддя В.М.Сакалош

СудМиколаївський районний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення07.07.2022
Оприлюднено21.07.2022
Номер документу105308863
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —380/16074/21

Постанова від 27.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 13.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 08.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 27.10.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 03.10.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 03.10.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 14.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 31.08.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Рішення від 07.07.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні