Ухвала
від 19.07.2022 по справі 140/3754/22
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про відмову у задоволенні клопотання

19 липня 2022 року ЛуцькСправа № 140/3754/22 Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Сороки Ю.Ю.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Товариства з обмеженою відповідальністю ПЕРША про стягнення адміністративно-господарських санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Волинське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю звернулось з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю ПЕРША про стягнення на користь Держави в особі Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю в дохід Державного бюджету України на рахунки відкриті в управліннях Державної казначейської служби України (ГУК у Волинській області/м.Луцьк/50070000, код ЄДРПОУ 38009371, р/р UA528999980313151230000003550, Казначейство України) адміністративно-господарські санкції в розмірі 63600,00 грн., та пені в розмірі 7441, 20 грн. (всього на суму 71041 грн. 20 коп.).

Ухвалою суду від 13.05.2022 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у даній справі, ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

31.05.2022 до суду надійшов відзив на позовну заяву, одночасно з яким представником відповідача заявлено клопотання про залишення позову без розгляду. В обґрунтування якого, із посиланням на положення статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", Інструкцію щодо заповнення форми № 10-ПІ, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.02.2017 №42, зазначено, що саме з 16.04.2021 у позивача виникло право на стягнення несплачених у строк до 15.04.2021 ТОВ ПЕРША у судовому порядку. Оскільки позивач звернувся до суду лише у травні 2022 року, а строк пред`явлення позову закінчився ще 15 липня 2021 року, позов має бути залишено без розгляду у зв`язку з пропуском тримісячного строку звернення до суду з даним позовом.

Представник позивача у відповіді на відзив зазначає, що Управління Держпраці у Волинській області лише 19.04.2022 року надало ВОВФСЗІ акт перевірки від 11.02.2022 №ВЛ106/01 Об/АВ щодо додержання суб`єктом господарювання ТОВ «ПЕРША» вимог законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю в 2020 році.

Оскільки відповідач, в порушення вимог закону, подав до Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю звіт форми 10-ПІ ВОВФСЗІ за 2020 рік з завідомо недостовірною інформацією, а саме вказав про виконання ним нормативу з працевлаштування однієї особи з інвалідністю, а тому у Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю підстав стверджувати про існування у відповідача боргу зі слати АГС та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб не було аж до моменту отримання результату проведеної перевірки, Управлінням Держпраці у Волинській області.

Таким чином, у Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю виникла підстава для звернення з позовом до суду, починаючи з 20.04.2022, з наступного дня після отримання Акту перевірки Управління Держпраці у Волинській області від 11.02,2022 №ВЛ106/0106/АВ, оскільки до подання вказаних документів відділенню Фонду не було відомо про те, що у відповідача протягом 2020 року працювало 19 осіб, а середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність фактично становила 0 осіб.

А відтак, просить позовні вимоги задовольнити повністю.

В запереченнях на відповідь на відзив представник відповідача заяву про залишення позовної заяви без розгляду підтримала з підстав викладених у самій заяві від 31.05.2022 про залишення позовної заяви без розгляду.

Згідно з частиною третьою статті 166 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) заяви, клопотання і заперечення подаються та розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом. У випадках, коли цим Кодексом такий порядок не встановлений, він встановлюється судом.

Оскільки КАС України не встановлений порядок розгляду заяви про залишення позовної заяви без розгляду, тому розгляд вказаної заяви проведено у письмовому провадженні.

Дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд прийшов до висновку, що у задоволенні клопотання представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду слід відмовити, виходячи з наступного.

Статтею 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З позовної заяви вбачається, що позивач просить стягнути з відповідача на користь держави в особі Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів в дохід Державного бюджету адміністративно-господарські санкції в розмірі 63600,00 грн., та пені в розмірі 7441, 20 грн., а всього на суму 71041 грн. 20 коп., за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2020 рік.

Відповідно до ч.1 ст.122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Частиною 2 ст.122 КАС України передбачено, що для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.

Згідно ч.3 ст.123 КАС України якщо факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду буде виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і позивач не заявить про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані ним у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду.

Із матеріалів справи вбачається, що 24.02.2021 Товариство з обмеженою відповідальністю ПЕРША подало до Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2020 рік (форма №10-ПІ), у якому відображено, що середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу у 2020 році становила 19 осіб (рядок 01 звіту), з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність, становила 1 особа (рядок 02 звіту).

ВОВФСЗОІ виявило недостовірність (розбіжності) поданого відповідачем звіту з інформацією, отриманою від Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області за 2020 рік про середньооблікову кількість осіб з інвалідністю, працевлаштованих роботодавцями Волинської області, в тому числі відповідачем.

У зв`язку із чим, 14.07.2021 позивач звернувся до Управління Держпраці у Волинській області для проведення перевірки виявленої розбіжності у звіті Товариства з обмеженою відповідальністю ПЕРША.

Управління Держпраці у Волинській області провело перевірку ТОВ ПЕРША щодо додержання суб`єктом господарювання ТОВ ПЕРША вимог законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю в 2020 році, про що складено акт перевірки від 11.02.2022 №ВЛ106/0106/АВ.

Актом перевірки Управління Держпраці у Волинській області від 11.02.2022 №ВЛ106/0106/АВ встановлено, що середньооблікова кількість працюючих у ТОВ ПЕРША у 2020 році складала 19 осіб, а середньооблікова кількість працюючих осіб з інвалідністю становила 0 осіб.

Копію акта перевірки від 11.02.2022 №ВЛ106/0106/АВ було отримано позивачем 19.04.2022.

Отже, у Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів виникла підстава для звернення з позовом до суду, починаючи з 20.04.2022, з наступного дня після отримання акту перевірки ТОВ ПЕРША від 11.02.2022 №ВЛ106/0106/АВ, оскільки до його отримання відділенню Фонду не було відомо про те, що у відповідача протягом 2020 року працювало 19 осіб, а середньооблікова кількість працюючих осіб з інвалідністю становила 0 осіб, тобто, що відповідач не виконав встановлений законом норматив працевлаштування інвалідів.

Разом з тим, суд звертає увагу, що ні Законом України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні, ні іншими нормативно-правовими актами не встановлено обов`язок відділень Фонду соціального захисту інвалідів щодо самостійного проведення перевірок роботодавців, у яких виявлено невідповідність звітів форми № ІО-ПОІ в порівнянні з отриманою інформацією від Пенсійного Фонду України.

Такий обов`язок законом покладено на органи Держпраці України, інформація від якого, як встановлено судом, отримана позивачем лише 19.04.2022.

Таким чином, з аналізу вказаних норм та обставин справи, суд дійшов висновку, що Волинським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів не пропущено строк звернення до суду із вказаним позовом.

Керуючись статями 122,123, 240, 255 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю ПЕРША про залишення позову без розгляду, відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.

СуддяЮ.Ю. Сорока

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.07.2022
Оприлюднено21.07.2022
Номер документу105326052
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —140/3754/22

Постанова від 18.01.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 26.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 26.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 05.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Рішення від 19.07.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Сорока Юрій Юрійович

Ухвала від 19.07.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Сорока Юрій Юрійович

Ухвала від 12.05.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Сорока Юрій Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні