Ухвала
від 20.07.2022 по справі 167/6/22
РОЖИЩЕНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 167/6/22

Номер провадження 1-в/167/28/22

У Х В А Л А

20 липня 2022 року м. Рожище

Рожищенський районний суд Волинської області у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 ,

за участю:

секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Рожищенського районного суду Волинської області клопотання начальника Ківерцівського відділу Державної виконавчої служби у Луцькому районі Волинської області про зміну способу і порядку виконання вироку суду,

в с т а н о в и в :

Начальник Ківерцівського відділу Державної виконавчої служби у Луцькому районі Волинської області (далі Ківерцівський відділ ДВС) звернувся в суд із клопотанням про зміну способу і порядку виконання вироку Рожищенського районного суду Волинської області від 18 лютого 2022 року (справа № 167/6/22) в частині конфіскації речових доказів рушниці марки «ТОЗ-63» (заводський номер НОМЕР_1 ) та патронташу, шляхом заміни конфіскації рушниці на її знищення із покладенням виконання по знищенню на Головне управління Національної поліції у Волинській області

Клопотання обґрунтовується тим, що на виконанні у Ківерцівському відділі ДВС перебуває виконавче провадження № 68976962, відкрите на підставі виконавчого листа, виданого Рожищенським районним судом Волинської області 28 березня 2022 року в справі № 167/6/22, щодо конфіскації вказаної рушниці та патронташу. Так як рушниця є обмежено оборотоздатним майном, тому її реалізація не може здійснюватися шляхом проведення електронних торгів.

27 червня 2022 року комісією по розпорядженню майном, конфіскованим за рішенням суду і переданим органам державної виконавчої служби вирішено знищити рушницю та патронташ. Законодавством не врегульовано способу та порядку реалізації зброї та боєприпасів органами державної виконавчої служби, а тому, посилаючись на статті 33, 56, 61, 62 Закону України «Про виконавче провадження», Порядок розпорядження майном, конфіскованим за рішенням суду і переданим органам державної виконавчої служби, Інструкцію про порядок приймання, зберігання, обліку, знищення чи реалізації вилученої, добровільно зданої, знайденої зброї та боєприпасів до неї, п. 22 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про національну поліцію», просять задовольнити вищевказане клопотання.

Представник Ківерцівського відділу ДВС у судове засідання не з`явився. До суду від головного державного виконавця цього відділу ОСОБА_3 надійшла заява про підтримання вимог клопотання та його розгляд у її відсутності.

Прокурор Ківерцівського відділу Луцької окружної прокуратури в судове засідання не з`явився. До суду від прокурора ОСОБА_4 надійшла заява про розгляд клопотання у його відсутності.

Засуджений ОСОБА_5 , будучи належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду вказаного клопотання, в судове засідання не з`явився, причин неявки не повідомляв.

Згідно із ч. 5 ст. 539 Кримінального процесуального кодексу України (далі КПК), неприбуття в судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про місце та час розгляду клопотання (подання), не перешкоджає проведенню судового розгляду.

На підставі ч. 4 ст. 107 КПК фіксування судового засідання технічними засобами не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов таких висновків.

Відповідно до вироку Рожищенського районного суду Волинської області від 18 лютого 2022 року (справа № 167/6/22) ОСОБА_5 визнано винним у вчиненні кримінального правопорушення злочину, передбаченого ч. 4 ст. 296 Кримінального кодексу України (далі КК) та вирішено питання про речові докази, а саме: рушницю марки «ТОЗ-63» (заводський номер НОМЕР_1 ), патронташ конфіскувати.

28 березня 2022 року Рожищенським районним судом Волинської області видано виконавчий лист щодо конфіскації рушниці марки «ТОЗ-63» та патронташу.

Згідно із копією постанови головного державного виконавця Ківерцівського відділу ДВС ОСОБА_3 від 9 травня 2022 року відкрито виконавче провадження з виконання зазначеного виконавчого листа.

Відповідно до п. 14 ч. 1 ст. 537 КПК під час виконання вироків суд, визначений ч. 2 ст. 539 цього Кодексу, має право вирішувати інші питання про всякого роду сумніви і протиріччя, що виникають при виконанні вироку.

Згідно із копією протоколу комісії по розпорядженню майном, конфіскованим за рішенням суду і переданим органам державної виконавчої служби, від 27 червня 2022 року на підставі п. 16 Порядку розпорядження майном, конфіскованим за рішенням суду і переданим органам державної виконавчої служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів № 985 від 11 липня 2002 року, вирішено, зокрема рушницю марки «ТОЗ-63» (заводський номер НОМЕР_1 ), патронташ знищити. За змістом цього протоколу слідує, що проводити оцінку зазначеного майна є нераціонально, оскільки вартість проведеної роботи на поданих об`єктах значно перевищуватиме вартість вищезазначеного майна, станом на дату оцінки.

Пунктом п. 16 Порядку розпорядження майном, конфіскованим за рішенням суду і переданим органам державної виконавчої служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів № 985 від 11 липня 2002 року передбачено, що майно, якість якого не відповідає вимогам стандартів, небезпечне в санітарно-епідемічному відношенні або яке не пройшло відповідного випробування, карантинної обробки чи непридатне для реалізації, продукти харчування та іграшки для дітей віком до 7 років у разі відсутності супровідної документації за висновком відповідної експертизи підлягають переробці або знищенню (утилізації) з урахуванням ступеня зносу та фактичного стану.

Водночас з копії висновку експерта від 16 грудня 2021 року № СЕ-19/103-21/10543-БЛ слідує, що надана на дослідження рушниця марки «ТОЗ-63» (заводський номер НОМЕР_1 ) є гладкоствольною вогнепальною зброєю двохствольною гладкоствольною курковою мисливською рушницею, для стрільби придатна.

Із змісту поданого до суду клопотання вбачається, що як на підставу для його задоволення начальник Ківерцівського відділу ДВС посилається на неможливість конфіскації вказаної у вироку зброї, оскільки таке майно не підлягає реалізації через систему електронних торгів арештованим майном, і чинним законодавством не передбачено порядку реалізації органами державної виконавчої служби зброї.

Положеннями ст. 62 Закону України «Про виконавче провадження» визначено, що виконання рішень про конфіскацію майна здійснюється органами державної виконавчої служби в порядку, встановленому цим Законом. Реалізація конфіскованого майна здійснюється в порядку, встановленому цим Законом. Розпорядження конфіскованим майном та майном, яке не підлягає реалізації, здійснюється в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно із п. 19 Порядку зберігання речових доказів стороною обвинувачення, їх реалізації, технологічної переробки, знищення, здійснення витрат, пов`язаних з їх зберіганням і пересиланням, схоронності тимчасово вилученого майна під час кримінального провадження, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 листопада 2012 року № 1104 (далі Порядок) вилучені (отримані) під час кримінального провадження вогнепальна і холодна зброя та боєприпаси зберігаються в уповноважених підрозділах Національної поліції, СБУ, головних управлінь та управлінь СБУ після їх перевірки за інформаційними ресурсами єдиної інформаційної системи МВС і дослідження державною спеціалізованою установою, що здійснює судово-експертну діяльність. У разі необхідності поміщення зразків боєприпасів, вогнепальної або холодної зброї до натурно-довідкових колекцій такі зразки за узгодженням з прокурором, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у відповідному кримінальному провадженні, можуть зберігатися у державній спеціалізованій установі, що здійснює судово-експертну діяльність.

Відповідно до пунктів 12, 17 розділу «Розпорядження майном» Порядку обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 1998 року № 1340мисливська вогнепальна, пневматична та холодна зброя, боєприпаси до зброї, а також засоби самооборони, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії, реалізуються у встановленому законодавством порядку. Спеціальні технічні засоби негласного отримання інформації передаються Центральному управлінню Служби безпеки України, підпорядкованим йому регіональним органам для подальшого зберігання, знищення або використання в інтересах державної безпеки. Військова зброя та боєприпаси до неї, військова техніка, а також товари військового призначення та подвійного використання передаються Міноборони, МВС, Національній поліції, Державному бюро розслідувань, Державній прикордонній службі або СБУ. Передача здійснюється на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України.

Реалізація предметів здійснюється з дотриманням вимог Порядку обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 1998 року № 1340 (п. 28 Порядку).

Згідно із п. 15 Інструкції про порядок приймання, зберігання, обліку, знищення чи реалізації вилученої, добровільно зданої, знайденої зброї та боєприпасів до неї, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 31 травня 1993 року № 314 у випадку прийняття відповідними органами рішення про конфіскацію чи відшкодування вилучення зброї і боєприпасів вони передаються до складів управлінь (відділів) МТ і ТЗ ГУМВС, УМВС, УМВС України на транспорті.

Крім того, відповідно до п. 28 цієї ж Інструкції на зброю, бойові припаси, спеціальні засоби, що категоруються технічною комісією, складається акт (додаток 12), який підписується головою та членами комісії і затверджується начальником ГУМВС, УМВС, УМВС на транспорті, а згідно з абзацем 3 вказаного пункту Інструкції для реалізації зброї необхідно отримати дозвіл ДРЗ МВС України.

Пунктом 29 та підпунктом 29.1 зазначеної Інструкції передбачено, що на підставі рішення технічної комісії непридатні зброя і боєприпаси знищуються щокварталу у порядку, передбаченому пп. 30-41 даної Інструкції, придатні - для подальшого використання передаються працівниками служби озброєння управлінь (відділів) МТ і ТЗ за накладною (додаток № 10); мисливська нарізна і гладкоствольна зброя та боєприпаси до неї - у торговельні організації.

Нормою ч. 1 ст. 18 Закону України «Про виконавче провадження» визначено, що виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

З урахуванням викладеного, оскільки особою, яка звернулась із клопотанням не доведено, що вищевказана зброя не відповідає вимогам стандартів, небезпечна в санітарно-епідемічному відношенні або не пройшла відповідного випробування, карантинної обробки чи непридатна для реалізації, і головним державним виконавцем не вжито будь-яких дій щодо реалізації конфіскованого майна, а тому відсутні підстави для задоволення заяви про заміну способу та порядку виконання вироку суду.

Керуючись статтями 369, 372, 537, 539 КПК, суд, -

у х в а л и в :

Відмовити в задоволенні клопотання начальника Ківерцівського відділу Державної виконавчої служби у Луцькому районі Волинської області про зміну способу і порядку виконання вироку Рожищенського районного суду Волинської області від 18 лютого 2022 року (справа № 167/6/22).

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Волинського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом семи днів з дня її оголошення.

Суддя: ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення20.07.2022
Оприлюднено25.01.2023
Номер документу105338318
СудочинствоКримінальне
Сутьзміну способу і порядку виконання вироку суду

Судовий реєстр по справі —167/6/22

Ухвала від 28.02.2024

Кримінальне

Рожищенський районний суд Волинської області

Требик В. Б.

Ухвала від 13.02.2024

Кримінальне

Рожищенський районний суд Волинської області

Требик В. Б.

Ухвала від 20.07.2022

Кримінальне

Рожищенський районний суд Волинської області

Требик В. Б.

Вирок від 18.02.2022

Кримінальне

Рожищенський районний суд Волинської області

Требик В. Б.

Ухвала від 20.01.2022

Кримінальне

Рожищенський районний суд Волинської області

Требик В. Б.

Ухвала від 05.01.2022

Кримінальне

Рожищенський районний суд Волинської області

Требик В. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні