Рішення
від 25.07.2022 по справі 160/27457/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 липня 2022 року Справа № 160/27457/21

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Рянської В.В., розглянувши у письмовому провадженні в місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Підприємства «Кривбасінстар» громадської організації «Всеукраїнська організація Союз осіб з інвалідністю України» про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ:

30.12.2021 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Підприємства «Кривбасінстар» громадської організації «Всеукраїнська організація Союз осіб з інвалідністю України», у якій позивач просить:

- застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єктів, а саме: будівель та споруд за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Тихвінська, 1-Б, Підприємства «Кривбасінстар» громадської організації «Всеукраїнська організація Союз осіб з інвалідністю України» до повного усунення порушень;

- встановити у судовому рішенні спосіб і порядок його виконання шляхом зобов`язання зупинити експлуатацію об`єктів, а саме: будівель та споруд за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Тихвінська, 1-Б, Підприємства «Кривбасінстар» громадської організації «Всеукраїнська організація Союз осіб з інвалідністю України» до повного усунення порушень.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що в період з 30.09.2021 до 01.10.2021 відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» було проведено планову перевірку Підприємства «Кривбасінстар» громадської організації «Всеукраїнська організація Союз осіб з інвалідністю України» за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Тихвінська, 1-Б, під час якої встановлено порушення пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, які зафіксовано актом перевірки № 601 від 01.10.2021. Подальша експлуатація зазначених об`єктів Підприємства «Кривбасінстар» громадської організації «Всеукраїнська організація Союз осіб з інвалідністю України» із встановленими порушеннями пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відсутність автоматичної системи пожежної сигналізації та системи оповіщення призведе до пізнього виявлення пожежі та оповіщення людей, які перебувають у будівлі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть неефективними, продукти горіння та чадний газ унеможливлять своєчасну та безпечну евакуацію людей з будівлі та призведуть до отруєння людей, що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі буде здійснено лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння.

Відсутність навчання з програми пожежно-технічного мінімуму призведе до паніки та неправильних дій персоналу при виникненні пожежі, що в свою чергу сприятиме розвитку пожежі, перешкоджатиме евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі, його порушення може призвести до виникнення пожежі або вибуху.

Відсутність навчання з питань цивільного захисту призведе до паніки та неправильних дій персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприятиме розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджатиме евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі, його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації.

Оздоблення стін, стелі, підлоги на шляху евакуації матеріалами з вищою пожежною небезпекою, ніж нормативно встановлено, може призвести до легкого займання, швидкого горіння, з високою димоутворювальною здатністю та за токсичністю продуктів горіння - надзвичайно небезпечними, що в свою чергу перешкоджатиме евакуації людей, сприятиме затору людського потоку та збільшенню часу евакуації, збільшить час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створюватиме загрозу життю та/або здоров`ю людей у будівлі.

Відсутність декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки не дозволяє початок роботи новоутворених підприємств, початок використання суб`єктом господарювання об`єктів нерухомості без погодження з органами ДСНС України у Дніпропетровській області.

Непроведення ідентифікації об`єкта господарської діяльності для встановлення наявності або відсутності джерел небезпеки, які можуть ініціювати виникнення надзвичайних ситуацій, унеможливлює визначення рівнів можливих надзвичайних ситуацій.

Відсутність засобів індивідуального захисту призведе до ураження органів дихання працюючого персоналу, що може збільшити кількість летальних випадків.

Відсутність відповідних знаків безпеки може призвести до перешкоджання знаходження шляхів евакуації та місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння.

Відсутність або невідповідність захисту будівлі від прямих ударів блискавки та захисту від вторинних дій блискавки у випадку удару блискавки в будівельні конструкції призведе до виникнення небезпечного іскріння, полум`я та електричного струму у результаті виносу високої напруги на струмопровідні частини конструкцій, апаратів, агрегатів, сприятиме виникненню пожежі з її небезпечними факторами та розповсюдженням їх до шляхів евакуації та місць перебування людей, та створюватиме загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Монтаж електророзеток та вимикачів на горючу основу без підкладання під них основи з негорючого матеріалу, яка виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 м, призведе до аварійної експлуатації електровиробів, нагрівання горючого матеріалу, що може призвести до займання та виникнення пожежі з подальшим впливом небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей та створить загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відсутність або невідповідність вогнезахисної обробки конструктивних елементів будівлі або невідповідність стану вогнезахисної обробки під впливом небезпечних факторів пожежі призводить до її руйнування, поширення пожежі зі збільшенням продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, їх розповсюдження до шляхів евакуації, що унеможливить евакуацію людей з будівлі.

Порушення виконання монтажу побутових кондиціонерів та їх невідповідність, призводить до аварійної експлуатації електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Порушення виконання монтажу проводів і кабелів, тобто не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (гвинтових, болтових тощо), призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відсутність аварійного (евакуаційного) освітлення не дасть можливість людям залишити небезпечне місце та не створить необхідні умови оглядовості та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння.

Позивач також просить зобов`язати зупинити експлуатацію зазначених об`єктів Підприємства «Кривбасінстар» громадської організації «Всеукраїнська організація Союз осіб з інвалідністю України» до повного усунення порушень, оскільки при виконанні судових рішень у справах такої категорії державні виконавці відмовляють у відкритті виконавчого провадження з тих підстав, що зазначення у виконавчому документі про застосування заходів реагування (а саме застосування заходів реагування у виді повного або часткового зупинення роботи підприємства) не є заходами примусового виконання рішення суду, які передбачені статтею 32 Закону України «Про виконавче провадження» та не зобов`язує боржника вчинити певні дії. Крім того, державні виконавці не мають можливості виконати такі рішення суду на підставі статті 75 Закону України «Про виконавче провадження». Виникла прогалина у законодавстві щодо виконання рішень судів про застосування заходів реагування у виді повного або часткового зупинення роботи підприємств, оскільки Кодексом цивільного захисту України не надано повноважень центральному органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, та його структурним підрозділам, повноважень щодо виконання вказаних судових рішень, а законодавством, що регулює порядок виконання рішень судів органами державної виконавчої служби, не визначено порядок та спосіб виконання рішень суду про застосування заходів реагування органами виконавчої служби, та у Законі України «Про виконавче провадження» відсутній такий захід примусу як застосування заходів реагування у виді повного або часткового зупинення роботи підприємства.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.01.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; призначено підготовче засідання на 02.02.2022; встановлено учасникам справи строки для подання заяв по суті справи, у тому числі відповідачу - строк для подання відзиву на позов разом з доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача - протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії цієї ухвали; витребувано у відповідача докази усунення порушень, вказаних в акті перевірки № 601 від 01.10.2021.

Копії ухвали суду від 04.01.2022 з повістками про виклик було надіслано учасникам справи (відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення за адресою його місцезнаходження, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань).

Підготовче засідання 02.02.2022 було відкладено до 23.02.2022 у зв`язку з неявкою представника відповідача, щодо якого відсутні відомості про належне його повідомлення про дату і час розгляду справи.

Копію ухвали суду від 04.01.2022 було повторно направлено відповідачу з повісткою про виклик у підготовче засідання, призначене на 23.02.2022.

08.02.2022 до суду було повернуто адресоване відповідачу поштове відправлення (копія ухвали суду від 04.01.2022 та повістка про виклик у підготовче засідання, призначене на 02.02.2022) з довідкою Укрпошти про причини повернення адресат відсутній.

23.02.2022 підготовче провадження було продовжено на 30 днів та у зв`язку з неявкою представника відповідача, щодо якого відсутні відомості про належне його повідомлення про дату і час розгляду справи, підготовче засідання відкладено до 16.03.2022.

16.03.2022 справу було знято з розгляду, наступне підготовче засідання призначено на 27.04.2022.

18.03.2022 до суду було повернуто адресоване відповідачу поштове відправлення (повторно направлена копія ухвали суду від 04.01.2022 та повістка про виклик у підготовче засідання, призначене на 23.02.2022) з довідкою Укрпошти про причини повернення за закінченням терміну зберігання.

31.03.2022 представника відповідача телефонограмою повідомлено про призначення судового засідання на 27.04.2022, а також про час і місце його проведення. Крім того, повістку про виклик направлено відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

31.03.2022 на електронну пошту суду надійшло клопотання відповідача (вих. № 15/03-1 від 15.03.2022) про надіслання на зазначену у клопотанні електронну пошту відповідача копій матеріалів справи № 160/27457/21 для ознайомлення.

01.04.2022 копії матеріалів справи № 160/27457/21 було надіслано на зазначену у клопотанні відповідача електронну пошту.

У підготовче засідання 27.04.2022 представники сторін не прибули, про дату, час і місце його проведення були повідомлені належним чином, що підтверджується розпискою представника позивача та рекомендованим повідомленням про вручення відповідачу 22.04.2022 повістки про виклик.

06.04.2022 до суду надійшли додаткові пояснення представника позивача, у яких зазначено, що після звернення до суду з даним адміністративним позовом, до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області від Підприємства «Кривбасінстар» громадської організації «Всеукраїнська організація Союз осіб з інвалідністю України» не надходило заяв та матеріалів про виконання протипожежних заходів щодо підтвердження усунення всіх порушень. Підстав для проведення позапланової перевірки не було. Обставини, які стали підставою для звернення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до суду щодо заходів реагування до відповідача не перестали існувати та не усунуті відповідачем.

26.04.2022 до суду надійшло клопотання відповідача про відкладення розгляду справи, яке обґрунтовано тим, що у зв`язку з введенням воєнного стану відрядження з м. Кривого Рогу до м. Дніпро становить небезпеку для працівників підприємства. У клопотанні також надано пояснення щодо часткового усунення порушень, виявлених під час проведення перевірки, зазначено, що підприємством ліквідувано більшу частину порушень, виявлених під час перевірки. Підприємство працює тільки у денний час, а в нічний час та вихідні дні на підприємстві організовано чергування. Будівля цеху розташована відокремлено від будівель офісу, тому у випадку пожежі не є об`єктом, небезпечним для працівників та інших будівель. Щодо відсутності автоматичної системи пожежної сигналізації та системи оповіщення, то будівля офісу підприємства є одноповерховою, складається з двох кабінетів, тому затримки щодо оповіщення у випадку пожежі не буде. Крім того, вихід з будівлі веде прямо на вулицю, тому затримки у пересуванні робітників також не може бути. Заторів та людських потоків не може бути, оскільки у приміщенні ніколи не буває більше 5-7 осіб. Щодо непроведення навчань з питань цивільного захисту відповідач зазначає, що раніше підприємство не отримувало приписів щодо проходження таких навчань. Якщо таке навчання необхідне та не потребує значних витрат, відповідач не заперечує проти проведення навчання. З початком роботи навчальних центрів працівники підприємства пройдуть навчання з протипожежної підготовки та цивільної оборони. Щодо засобів індивідуального захисту, то на підприємстві є необхідна кількість вогнегасників. Станом на вересень 2021 року здійснено їх техобслуговування, перезарядку та ремонт, що підтверджується документами щодо господарських операцій, а саме ФОП ОСОБА_1 16.09.2021 сплачено 330,00 грн за техобслуговування, перезарядку, ремонт вогнегасників згідно з paxунком Р1609/02 від 16.09.2021. ТОВ «ЕНЕРГОПРОМПОСТАЧ» на підприємстві було проведено перевірку заземлення, за надані послуги 22.09.2021 сплачено 1001,16 грн згідно з рахунком № 583 від 17.09.2021. На підприємстві у достатній кількості наявні засоби індивідуального захисту для дихання, а саме півмаски фільтрувальні з клапаном FFP3, придбані у кількості 250 одиниць у ТОВ «ВП СТАТУС» на суму 2375,00 грн.

Суд зауважує, що доказів усунення порушень, вказаних в акті перевірки № 601 від 01.10.2021, а також вжиття відповідачем заходів з метою їх усунення, про що зазначено у клопотанні, відповідачем суду не надано та не повідомлено суд про причини неможливості їх надання.

Підготовче засідання 27.04.2022 за клопотанням відповідача було відкладено до 25.05.2022.

Повістки про виклик у підготовче засідання, призначене на 25.05.2022 було надіслано сторонам, зокрема, відповідачу 02.05.2022 на зазначену у його клопотанні (вих. № 15/03-1 від 15.03.2022) електронну пошту разом з копією ухвали суду від 04.01.2022 та супровідним листом, у якому роз`яснено можливість участі в судовому засіданні у режимі відеоконференції.

Підготовче засідання 25.05.2022 було відкладено до 13.06.2022 у зв`язку з неявкою представника відповідача, щодо якого відсутні відомості про належне його повідомлення про дату і час розгляду справи.

У підготовче засідання 13.06.2022 учасники справи не прибули, про дату, час і місце його проведення повідомлені належним чином.

Відзиву, витребуваних судом доказів, клопотання про продовження строку їх подання або повідомлення про неможливість подання витребуваних доказів від відповідача до суду не надходило.

Відповідно до ч. 4 ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України (далі також КАС України) подання заяв по суті справи є правом учасників справи.

Ухвалою суду від 13.06.2022 було закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 11.07.2022.

У судове засідання 11.07.2022 представники сторін не з`явились, про дату, час та місце судового засідання повідомлені належним чином. У зв`язку з неявкою представника відповідача розгляд справи було відкладено до 25.07.2022.

Повістки про виклик у судове засідання, призначене на 25.07.2022 було надіслано сторонам, зокрема, відповідачу на зазначену у його клопотанні (вих. № 15/03-1 від 15.03.2022) електронну пошту із зазначенням про необхідність підтвердження про отримання повістки.

Протягом дня, наступного за днем надсилання тексту повістки, підтвердження від відповідача не надійшло, про що секретарем судового засідання складено довідку № 1036 від 22.07.2022.

Крім того, 20.07.2022 відповідача було повідомлено телефонограмою про дату, час і місце розгляду справи призначення судового засідання на 25.07.2022 о 10.00 годині.

У судове засідання 25.07.2022 учасники справи не прибули, про дату, час і місце його проведення повідомлені належним чином.

У матеріалах справи містяться додаткові пояснення представника позивача, в яких він просив розглядати справу без його участі у письмовому провадженні.

21.07.2022 на електронну пошту суду надійшло клопотання відповідача про відкладення розгляду справи, яке обґрунтовано тим, що з початку введення воєнного стану підприємство не працює, посадових осіб підприємства немає у країні, під час воєнного стану відрядження до м. Дніпро становить небезпеку для працівників підприємства. Доказів на підтвердження зазначених у клопотанні обставин, а саме, що з початку введення воєнного стану підприємство не працює та посадових осіб підприємства немає у країні, до клопотання додано не було. Клопотання про розгляд справи в режимі відеоконференції від відповідача також не надходило.

Відповідно до пункту 2 частини третьої статті 205 КАС України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі повторної неявки в судове засідання учасника справи (його представника), незалежно від причин неявки.

Частиною 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Беручи до уваги неприбуття в судове засідання представників сторін, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, клопотання представника позивача про розгляд справи без його участі у письмовому провадженні, враховуючи, що судове засідання з розгляду справи по суті 11.07.2022 відкладалося у зв`язку з неявкою представника відповідача, а також, що представник відповідача 25.07.2022 повторно не з`явився у судове засідання, та з огляду на строки розгляду адміністративної справи, ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.07.2022 постановлено подальший розгляд справи здійснювати у письмовому провадженні.

Дослідивши матеріали справи та надані докази, проаналізувавши зміст норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, з`ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов таких висновків.

Судом встановлено, що на підставі наказу начальника Криворізького районного управління Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області № 12 від 12.08.2021 «Про проведення планових перевірок», посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) № 697/02-5-21 від 02.09.2021 Криворізьким районним управлінням Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області було проведено планову перевірку додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту Підприємства «Кривбасінстар» громадської організації «Всеукраїнська організація Союз осіб з інвалідністю України» за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Тихвінська, 1-Б.

13.09.2021 повідомлення про проведення зазначеного планового заходу зі здійснення державного нагляду контролю було вручено особисто директору підприємства Літовко І.О. під розписку.

Планову перевірку проведено у період з 30.09.2021 до 01.10.2021. У проведенні заходу державного нагляду (контролю) брала участь директор Підприємства «Кривбасінстар» громадської організації «Всеукраїнська організація Союз осіб з інвалідністю України» Літовко Інна Олексіївна.

01.10.2021 за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання Підприємством «Кривбасінстар» громадської організації «Всеукраїнська організація Союз осіб з інвалідністю України» вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки було складено акт № 601. В акті зазначено, що захід проводився щодо приміщення адміністративної будівелі, будівлі цеху (код КВЕД 25.11 Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій (основний)) Підприємства «Кривбасінстар» громадської організації «Всеукраїнська організація Союз осіб з інвалідністю України» за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Тихвінська, 1-Б.

Актом № 601 від 01.10.2021 встановлено наявність таких порушень вимог законодавства:

1) пункту 1.2 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні (далі також ППБУ) приміщення адміністративної будівлі не обладнано системою пожежної сигналізації та системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей, а саме: «Будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту»;

2) п. 16, п. 20 розділу ІІ ППБУ посадові особи не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки (згідно з порядком, встановленим постановою Кабінету Міністрів України № 444 від 26.06.2013 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям, у надзвичайних ситуаціях» посадові особи до початку виконання своїх обов`язків і періодично (один раз на три роки) проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки);

3) п. 15 постанови КМУ № 444 від 26.06.2013 - не забезпечено проведення навчання керівника підприємства на курсах з питань цивільного захисту;

4) п. 2.17, п. 2.23 розділу III ППБУ - допущено опорядження (облицювання) стін у приміщенні коридору адміністративної будівлі матеріалом з вищою пожежною небезпекою, ніж: Г2, В2, Д2, Т2, а саме: «У приміщеннях громадського призначення (крім приміщень, розташованих у будинках V ступеня вогнестійкості), в яких можливе перебування 50 та більше осіб, опорядження (облицювання) стін та стель забороняється з матеріалів з вищою пожежною небезпекою, ніж: Г2, В2, Д2, Т2 - для приміщень, у яких можливе перебування до 1500 осіб; Г1, В1, Д1, Т2 - для приміщень, у яких можливе перебування 1500 та більше осіб»;

5) п. 1 розділу 1 статті 57 Кодексу цивільного захисту України (далі також КЦЗУ) - не надано декларацію відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки до державного адміністратора або центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах пожежної, техногенної безпеки (дозвільного органу);

6) ст. 69 КЦЗУ, п. 7 наказу МНС України № 338 від 18.12.2000, п. 2 наказу МНС України № 98 від 20.03.2006 - не проведено ідентифікацію для встановлення наявності або відсутності джерел небезпеки, які можуть ініціювати виникнення надзвичайних ситуацій, а також визначення рівнів можливих надзвичайних ситуацій, з подальшим узгодженням її з Головним управлінням ДСНС України у Дніпропетровській області;

7) п. 3 постанови КМУ № 1200 від 19.08.2002 із змінами внесеними постановою КМУ № 237 від 08.04.2013 - не забезпечено наявність на об`єкті засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин для працівників суб`єктів господарювання, які працюють у зоні можливого хімічного забруднення;

8) п. 3.10 розділу V ППБУ - у приміщеннях адміністративної будівлі, виробничого цеху відсутні вказівні знаки для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння, які повинні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги. Для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння слід установлювати вказівні знаки згідно);

9) п. 1.21 розділу IV ППБУ - об`єкт не обладнано системою блискавкозахисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів;

10) п. 1.17 розділу IV ППБУ - допущено встановлення вимикача на горючу основу в приміщенні коридору адміністративної будівлі;

11) п. 2.5 розділу IІІ ППБУ - не проведено обробку вогнезахисним розчином дерев`яних конструкцій горищного приміщення адміністративної будівлі, виробничого цеху;

12) п. 2.26 розділу IV ППБУ - у приміщенні адміністративної будівлі не забезпечено лінію живлення до побутового кондиціонера автономним пристроєм електричного захисту;

13) п.1.6 розділу IV ППБУ - допускається з`єднання жил проводів без опресування, зварювання, паяння або затискачів у будівлі виробничого цеху;

14) п.2.31 розділу ІІІ ППБУ - шляхи евакуації об`єкта не забезпечені евакуаційним освітленням. Світильники евакуаційного освітлення повинні вмикатися з настанням сутінків у разі перебування в будинку людей, а саме: «Сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації мають бути забезпечені евакуаційним освітленням. Світильники евакуаційного освітлення повинні вмикатися з настанням сутінків у разі перебування в будинку людей».

Один примірник зазначеного акту 01.10.2021 було направлено Підприємству «Кривбасінстар» громадської організації «Всеукраїнська організація Союз осіб з інвалідністю України» засобами поштового зв`язку.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» № 877-V від 05.04.2007 (далі - Закон № 877-V).

Відповідно до статті 1 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Абзацом першим частини п`ятої 5 статті 4 Закону № 877-V визначено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Згідно з частинами першою та шостою статті 7 Закону № 877-V для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки. За результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт. Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.

Відповідно до частини сьомої статті 7 Закону № 877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Відповідно до підпункту 39 пункту 4 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1052 від 16.12.2015, ДСНС організовує і здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, суб`єктами господарювання.

Згідно з підпунктами 27, 35 пункту 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, затвердженого наказом ДСНС України № 3 від 04.02.2013 (у редакції наказу ДСНС України від 12.11.2018 № 661) Головне управління відповідно до покладених на нього завдань організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання; складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертається до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно- монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.

На суб`єкта господарювання покладаються обов`язки щодо забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання; організація та здійснення під час виникнення надзвичайних ситуацій евакуаційних заходів щодо працівників та майна суб`єкта господарювання; здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; розроблення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики (стаття 20 Кодексу цивільного захисту України).

Відповідно до частини першої статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Згідно з підпунктом 12 частини першої статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до частини другої статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно з підпунктами 1, 4, 6, 8 частини першої статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:

- недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, нормами і правилами;

- нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

- невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

- відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій.

Відповідно до ч. 2 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Згідно із частиною третьою статті 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки покладається на власника (власників) земельної ділянки та іншого об`єкта нерухомого майна або наймачів (орендарів) земельної ділянки та іншого об`єкта нерухомого майна, якщо це обумовлено договором найму (оренди), а також на керівника (керівників) суб`єкта господарювання.

Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 1417 від 30.12.2014 затверджено Правила пожежної безпеки в Україні (далі - Правила), які є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами державної влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Пунктами 4, 5 розділу І Правил встановлено, що пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж. Особи, відповідальні за забезпечення пожежної безпеки на підприємствах та об`єктах, їх права та обов`язки визначаються відповідно до законодавства.

Діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств та об`єктів (пункт 1 розділу ІІ Правил).

Під час експлуатації об`єктів забороняється знижувати рівень пожежної безпеки, встановлений законодавством, яке було чинним на момент початку використання об`єкта (пункт 22 розділу ІІ Правил).

Спір у цій справі виник у зв`язку із застосуванням до Підприємства «Кривбасінстар» громадської організації «Всеукраїнська організація Союз осіб з інвалідністю України» заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єктів, а саме будівель та споруд за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Тихвінська, 1-Б, до повного усунення порушень, зазначених в акті № 601 від 01.10.2021.

Аналіз викладених правових норм дає підстави для висновку, що правовою підставою для застосування адміністративним судом заходів реагування є одночасна наявність таких умов: 1) факт порушення правил та норм пожежної і техногенної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей; 2) звернення компетентного органу, який здійснює державний нагляд у сфері пожежної і техногенної безпеки, із відповідним адміністративним позовом до суду; 3) наявність обов`язку у підконтрольного суб`єкта, зупинення експлуатації приміщень якого вимагає відповідний орган Державної служби України з надзвичайних ситуацій, забезпечувати дотримання вимог пожежної безпеки у відповідному приміщенні.

При обранні заходу реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, позивачем як суб`єктом владних повноважень, і судом, відповідно, мають враховуватися принцип співмірності обраного заходу реагування тим порушенням, які виникли та тим, які залишилися не усунутими на час розгляду справи, а також дотримання справедливого балансу між інтересами відповідача і публічними інтересами.

На момент розгляду справи доказів усунення відповідачем у повному обсязі виявлених перевіркою порушень суду не надано.

Вказані порушення не є формальними, а стосуються наявності у відповідача порушень, які можуть призвести до займання і відсутності необхідної системи заходів для уникнення пожежі, забезпечення своєчасного її виявлення та гасіння, попередження людей про небезпеку.

Поняття загроза життю та/або здоров`ю людини є оціночним поняттям, який лежить у сфері захисту населення, територій, навколишнього природного середовища та майна, функція контролю (нагляду) за чим, зокрема, покладена на позивача, посадові особи якого володіють спеціальними знаннями у цій сфері.

Так, згідно із пунктом 24 частини першої статті 2 Кодексу цивільного захисту України надзвичайна ситуація - обстановка на окремій території чи суб`єкті господарювання на ній або водному об`єкті, яка характеризується порушенням нормальних умов життєдіяльності населення, спричинена катастрофою, аварією, пожежею, стихійним лихом, епідемією, епізоотією, епіфітотією, застосуванням засобів ураження або іншою небезпечною подією, що призвела (може призвести) до виникнення загрози життю або здоров`ю населення, великої кількості загиблих і постраждалих, завдання значних матеріальних збитків, а також до неможливості проживання населення на такій території чи об`єкті, провадження на ній господарської діяльності.

Відповідно до вимог пункту 3.1 Національного класифікатору ДК 019:2010 Класифікатор надзвичайних ситуацій, затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 11 жовтня 2010 року № 457 (далі - Класифікатор) надзвичайна ситуація - порушення нормальних умов життя та діяльності людей на окремій території чи об`єкті на ній або на водному об`єкті, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом чи іншою небезпечною подією, зокрема епідемією, епізоотією, епіфітотією, пожежею, що призвело (може призвести) до виникнення великої кількості постраждалих, загрози життю та здоров`ю людей, їх загибелі, значних матеріальних утрат, а також до неможливості проживання населення на території чи об`єкті, ведення там господарської діяльності.

Відповідно до пункту 26 частини першої статті 2 Кодексу цивільного захисту України, небезпечним чинником є складова частина небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров`ю людини.

Згідно із вимогами пункту 33 частини першої статті 2 Кодексу цивільного захисту України пожежна безпека - відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю.

Отже, пожежі належать до надзвичайних ситуацій, а загроза життю та здоров`ю людей виникає як при наявності порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, так і за наявності інших порушень по нездійсненню заходів щодо захисту людей від наслідків такого порушення, що підвищують ризик виникнення пожеж та шкідливого впливу небезпечних чинників при пожежі, яка уже виникла.

Таким чином, підставами для застосування заходів реагування в першу чергу є встановлення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Наявність на час проведення перевірки порушень пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, які зафіксовано актом перевірки № 601 від 01.10.2021, відповідачем не заперечується. Відомості про подання відповідачем заперечень або зауважень до акту перевірки № 601 від 01.10.2021 в матеріалах справи також відсутні.

Надаючи оцінку виявленим під час контролюючого заходу та відображеним у акті перевірки порушенням, суд дійшов висновку, що у сукупності виявлені порушення відповідача у сфері пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту повинні кваліфікуватись як такі, що створюють реальну загрозу життю і здоров`ю людей, оскільки можуть призвести до займання та розповсюдження вогню в приміщеннях об`єкта відповідача та невідворотних негативних наслідків.

Як зазначив у додаткових поясненнях представник позивача, після звернення до суду з даним адміністративним позовом, до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області від Підприємства «Кривбасінстар» громадської організації «Всеукраїнська організація Союз осіб з інвалідністю України» не надходило заяв та матеріалів про виконання протипожежних заходів щодо підтвердження усунення всіх порушень, виявлених під час перевірки та зафіксованих актом № 601 від 01.10.2021. Підстав для проведення позапланової перевірки Підприємства «Кривбасінстар» громадської організації «Всеукраїнська організація Союз осіб з інвалідністю України» не було.

Верховний Суд у постанові від 29 жовтня 2020 року у справі № 815/6378/17 наголосив, що саме контролюючий орган наділений дискреційними повноваженнями щодо встановлення наявності або відсутності порушень у сфері техногенної та пожежної безпеки, та лише цей орган здійснює прогнозування імовірності виникнення надзвичайних ситуацій, визначає показники ризику, а єдиним доказом усунення зафіксованих в акті перевірки порушень є результати повторної перевірки.

Відсутність коштів не звільняє відповідача від виконання ним імперативних норм протипожежного законодавства. Чинне законодавство не ставить в залежність необхідність в застосуванні заходів реагування від наявності чи відсутності коштів (фінансової спроможності) відповідача. Сама по собі відсутність коштів на забезпечення протипожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту не може бути підставою для відкладення вжиття заходів щодо усунення факторів небезпеки життю та здоров`ю людей.

Зазначений висновок узгоджується з правовою позицією, викладеною в постанові Верховного Суду від 23.04.2020 у справі № 812/1262/18.

Суд дійшов висновку, що обставини, які стали підставою для звернення позивача до суду з даним позовом у грудні 2021 року, не перестали існувати та не усунуті в повному обсязі на час розгляду справи.

Відповідно до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Суд звертає увагу сторін на те, що застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єктів, а саме будівель та споруд Підприємства «Кривбасінстар» громадської організації «Всеукраїнська організація Союз осіб з інвалідністю України» за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Тихвінська, 1-Б до повного усунення порушень, зазначених в акті перевірки № 601 від 01.10.2021, є тимчасовим заходом, який направлений на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об`єктах відповідача порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

При цьому, суд враховує, що такий захід реагування як повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту - не є санкцією за порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, а є превентивним заходом, який спрямований на недопущення існування невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення.

Отже, оскільки на час розгляду справи належних доказів, які б свідчили про повне усунення відповідачем порушень, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, не було надано, суд дійшов висновку про те, що наявність наведених порушень вимог пожежної і техногенної безпеки становить реальну небезпеку і загрозу життю та здоров`ю людей.

Застосована правова позиція відповідає правовим висновкам Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, викладеним у постанові від 13.10.2021 у справі № П/320/1129/20.

Враховуючи зазначене вище, суд вважає слушними доводи позивача щодо наявності підстав для вжиття заходів реагування у обраний спосіб, заявлений захід є пропорційним, розумним та адекватним щодо допущених відповідачем порушень.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позову, наявність підстав для його задоволення.

Також, з метою належного виконання судового рішення, суд на підставі статті 372 Кодексу адміністративного судочинства України вважає за необхідне встановити спосіб і порядок виконання судового рішення шляхом зобов`язання відповідача зупинити експлуатацію об`єктів до повного усунення порушень.

Оскільки позивач є суб`єктом владних повноважень, відповідно до статті 139 КАС України розподіл понесених ним судових витрат зі сплати судового збору в сумі 2270,00 грн не здійснюється.

Керуючись ст.ст. 2, 9, 72-77, 243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Підприємства «Кривбасінстар» громадської організації «Всеукраїнська організація Союз осіб з інвалідністю України» про застосування заходів реагування - задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єктів, а саме будівель та споруд Підприємства «Кривбасінстар» громадської організації «Всеукраїнська організація Союз осіб з інвалідністю України» за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Тихвінська, 1-Б до повного усунення порушень, зазначених в акті № 601 від 01.10.2021.

Встановити спосіб і порядок виконання рішення суду шляхом зобов`язання зупинити експлуатацію об`єктів, а саме будівель та споруд Підприємства «Кривбасінстар» громадської організації «Всеукраїнська організація Союз осіб з інвалідністю України» за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Тихвінська, 1-Б, до повного усунення порушень, зазначених в акті № 601 від 01.10.2021.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Позивач: Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, місцезнаходження: 49001, м. Дніпро, вул. Короленка, 4, код ЄДРПОУ 38598371.

Відповідач: Підприємство «Кривбасінстар» громадської організації «Всеукраїнська організація Союз осіб з інвалідністю України», місцезнаходження: 50014, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Тихвінська, 1-Б, код ЄДРПОУ 30260298.

Повне рішення складено 25 липня 2022 року.

Суддя В.В. Рянська

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.07.2022
Оприлюднено27.07.2022
Номер документу105395786
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —160/27457/21

Ухвала від 21.11.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рянська Вікторія В'ячеславівна

Рішення від 25.07.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рянська Вікторія В'ячеславівна

Ухвала від 25.07.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рянська Вікторія В'ячеславівна

Ухвала від 12.06.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рянська Вікторія В'ячеславівна

Ухвала від 22.02.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рянська Вікторія В'ячеславівна

Ухвала від 04.01.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рянська Вікторія В'ячеславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні