Ухвала
від 19.07.2022 по справі 333/850/22
КОМУНАРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЗАПОРІЖЖЯ

Справа № 333/850/22

Пр. №1-кс/333/760/22

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 липня 2022 року м. Запоріжжя

Слідчий суддяКомунарського районногосуду м.Запоріжжя ОСОБА_1 ,за участюсекретаря судовогозасідання: ОСОБА_2 ,слідчої ОСОБА_3 ,прокурора ОСОБА_4 ,підозрюваної ОСОБА_5 ,захисника підозрюваної: ОСОБА_6 ,розглянувши увідкритому судовомузасіданні,у заліКомунарського районногосуду м.Запоріжжя,клопотання слідчоїВідділу поліції№4Запорізького управлінняполіції ГУНПвЗапорізькій області ОСОБА_3 , погоджене процесуальним прокурором, про арешт майна, заявлене у кримінальному провадженні № 12022082040000147 від 28.01.2022 р., за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, та додані до нього матеріали, -

ВСТАНОВИВ:

Слідчим відділенням відділу поліції № 4 Запорізького РУП ГУНП в Запорізькій області проводиться досудове розслідування, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань під №12022082040000147 від 28.01.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 367 КК України, за фактом службової недбалості, тобто неналежного виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом громадським інтересам.

Відповідно до розпорядження Запорізького міського голови від 08.09.2020 № 1581к/тр «Про призначення ОСОБА_5 » з 22.09.2020 ОСОБА_5 призначено на посаду начальника територіального відділу освіти Вознесенівського району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради.

Відповідно до Положення про департамент освіти і науки Запорізької міської ради, яке затверджено Рішенням міської ради № 71 від 28.02.2019, а саме до пункту 1.1. департамент освіти і науки Запорізької міської ради (далi департамент) є виконавчим органом Запорізької міської ради, що утворюється Запорізькою міською радою, підзвітний і підконтрольний Запорізький міський раді, підпорядкований виконавчому комітету Запорізької міської ради, міському голові, заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради за відповідним напрямом роботи, у здійсненні своїх повноважень підпорядкований державним органам управління освітою. Та відповідно до п.4.4. Департамент утримується за рахунок коштів бюджету міста.

Згідно з Положенням про територіальний відділ освіти Олександрівського, Вознесенівського, Дніпровського, Хортицького, Заводського, Шевченківського, Комунарського району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради (нова редакція), затвердженим наказом директора департаменту освіти і науки Запорізької міської ради від 28.12.2016 №824 р територіальний відділ освіти департаменту освіти і науки Запорізької міської ради є відокремленим структурним підрозділом департаменту освіти і науки Запорізької міської ради без права юридичної особи (п.1.1), територіальний відділ освіти реалізує визначені повноваження в галузі освіти (п.1.2), має рахунки в Державному казначействі (п.1.5).

До основних завдань територіального відділу освіти Вознесенівського району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради належать: організація харчування дітей у навчальних закладах освіти району (п.2.23), організація матеріально-технічного забезпечення навчальних закладів освіти (п.2.24).

До функцій територіального відділу освіти Вознесенівського району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради належать: забезпечення контролю та аналіз використання у загальноосвітніх навчальних закладах загального фонду бюджету, який формується за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів (п.3.4.4), організація харчування дітей у навчальних та дошкільних закладах за рахунок місцевого бюджету (п.3.6.3), забезпечення контролю за створенням в навчальних закладах комісій з бракеражу, за виконанням постачальниками умов договору про закупівлю товару за державні кошти та договору про закупівлю послуг за державні кошти, за станом організації харчування у навчальних закладах (п. 3.6.12), застосування необхідних заходів для усунення порушень договору про закупівлю товару за державні кошти та договору про закупівлю послуг за державні кошти, поставки продуктів харчування і організації харчування дітей в навчальних закладах району (п.3.6.15), здійснення управління бюджетними коштами, забезпечуючи ефективне, раціональне і цільове використання бюджетних коштів (п. 3.7.8), виконання функцій «Замовника» по договорам, укладеним департаментом освіти і науки Запорізької міської ради (п.3.7.15).

Територіальний відділ освіти Вознесенівського району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою; начальник територіального відділу освіти здійснює керівництво територіальним відділом освіти, персонально відповідає за виконання покладених на відділ завдань і здійснення ним своїх функцій, визначає функціональні обов`язки і ступінь відповідальності працівників відділу; розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису на утримання територіального відділу освіти (пункти 5.1, 5.2.2, 5.2.5).

Згідно із посадовою інструкцією начальника територіального відділу освіти Вознесенівського району Департаменту освіти і науки Запорізької міської ради, з якою ОСОБА_5 ознайомлена під особистий підпис, остання зобов`язана організовувати харчування дітей у закладах освіти району (п.2.26).

Водночас, пунктами 13 та 14 Положення про організацію харчування учнів закладів загальної середньої освіти денної форми навчання м. Запоріжжя, затвердженого рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради від 17.12.2018 №628, передбачено, що начальники територіальних відділів освіти департаменту освіти і науки ЗМР повинні протягом 10 робочих днів після укладання договорів про закупівлю послуг звернутися до виконавчого комітету ЗМР і департаменту комунальної власності і приватизації ЗМР із заявою про вчинення необхідних заходів для укладання договорів користування виробничими, складськими, побутовими приміщеннями та обладнанням шкільних їдалень, що знаходяться в закладах загальної середньої освіти і необхідних для надання послуг їдалень з суб`єктами господарювання, які є переможцями процедури відкритих торгів з закупівлі послуг і з якими укладено договори про закупівлю послуг та у подальшому на підставі рішення виконавчого комітету ЗМР про передачу в користування обладнання шкільних їдалень, що знаходяться в закладах і необхідне для надання послуг їдалень протягом 10 робочих днів після отримання оцінки майна повинні укласти відповідні договори користування обладнанням шкільних їдалень, що знаходяться в закладах і необхідне для надання послуг їдалень, з відповідними суб`єктами господарської діяльності.

У ході досудового розслідування встановлено, що 17.02.2021 між департаментом освіти та науки Запорозької міської ради (ЄДРПОУ 37573094) (Замовник) з однієї сторони та ТОВ «БАРХАН-АВТО» (ЄДРПОУ 23787238) (Виконавець) з другої сторони укладено договір № 5551-В про закупівлю послуг, а саме послуг їдалень (організації харчування дітей у закладах освіти Вознесенівського району м. Запоріжжя).

У розділі 6 даного Договору перелічено права та обов`язки сторін. Так, Виконавець, відповідно до п 6.3.31 зобов`язаний протягом 10 днів після укладання цього договору звернутися до Виконавчого комітету ЗМР із заявою про передачу в їх користування виробничих, складських, побутових приміщень та обладнання шкільних їдалень, що знаходиться у навчальних закладах і необхідне для надання послуг їдалень (організації харчування дітей у закладах освіти Вознесенівського району м. Запоріжжя).

Крім того, відповідно до п 6.3.32 Виконавець зобов`язаний після прийняття Виконавчим комітетом ЗМР рішення про передачу в їх користування виробничих, складських, побутових приміщень та обладнання шкільних їдалень, що знаходяться в навчальних закладах, і необхідне для надання послуг їдалень (організації харчування дітей у навчальних закладах), укласти відповідні договори та вчинити всі необхідні для цього заходи (у тому числі, але не виключно, оплатити послуги з проведення незалежної оцінки майна, що передається їм у користування, та здійснити страхування майна, що передається у користування).

Зокрема, відповідно до ч. 4 ст. 80 Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII об`єкти та майно державних і комунальних закладів освіти не підлягають приватизації чи використанню для провадження видів діяльності, не передбачених спеціальними законами, крім надання в оренду з метою надання послуг, які не можуть бути забезпечені безпосередньо закладами освіти, пов`язаних із забезпеченням освітнього процесу або обслуговуванням учасників освітнього процесу, з урахуванням визначення уповноваженим органом управління можливості користування державним або комунальним нерухомим майном відповідно до законодавства.

Крім того, Замовник має право: достроково розірвати цей Договір у разі невиконання або неналежного виконання Виконавцем зобов`язань, зазначених в цьому Договорі, повідомивши про це Виконавця у строк не менше ніж за 5 календарних днів до розірвання (п.6.2.1), контролювати надання послуг, визначених цим Договором (п.6.2.2), а також Замовник уповноважений: складати акт здійснення контролю за дотриманням Виконавцем умов Договору (п.п. 7.3, 7.6, 7.7, додаток 3) та застосовувати до Виконавця штрафні санкції за порушення виконання умов Договору про закупівлю послуг (п.п. 7.1, 7.5, 7.8, 7.10, додаток 4), застосувати оперативно-господарську санкцію відповідно до п.4 частини першої статті 236 Господарського кодексу України, а саме: відмова від встановлення на майбутнє господарських відносин із стороною, яка порушує зобов`язання, про що Замовник письмово повідомляє Виконавця (п.7.11), вирішувати спори або розбіжності шляхом взаємних переговорів та консультацій (9.1) або у судовому порядку за місцем знаходження Замовника (9.2).

Досудовим розслідуванням встановлено, що з 17.02.2021, точний час досудовим розслідуванням не встановлено, по 31.10.2021, точний час досудовим розслідуванням не встановлено, начальник територіального відділу освіти Вознесенівського району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради ОСОБА_5 , перебуваючи за адресою свого робочого місця: АДРЕСА_1 , здійснюючи свої повноваження, пов`язані з організацією харчування дітей за рахунок коштів місцевого бюджету у закладах освіти Вознесенівського району м.Запоріжжя, організацією матеріально-технічного забезпечення навчальних закладів освіти, забезпеченням контролю за виконанням постачальниками умов договору про закупівлю товару за державні кошти та договору про закупівлю послуг за державні кошти, застосуванням необхідних заходів для усунення порушень договору про закупівлю товару за державні кошти та договору про закупівлю послуг за державні кошти, поставки продуктів харчування і організації харчування дітей в навчальних закладах району, здійсненням управління бюджетними коштами, забезпечуючи ефективне, раціональне і цільове їх використання, виконанням функцій «Замовника» по договорам, укладеним департаментом освіти і науки Запорізької міської ради, відповідно до договору про закупівлю послуг від 17.02.2021 №5551-В, будучи службовою особою територіального відділу освіти Вознесенівського району Департаменту освіти і науки Запорозької міської, не виконаласвої службовіобов`язки черезнесумлінне ставленнядо них, нехтуючи своїми службовими обов`язками, які передбачені п. 2.26 посадової інструкції начальника територіального відділу освіти Вознесенівського району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради, пунктами 2.23, 2.24, 3.4.4, 3.6.3, 3.6.12, 3.6.15, 3.7.8, 3.7.15 Положення про територіальний відділ освіти Олександрівського, Вознесенівського, Дніпровського, Хортицького, Заводського, Шевченківського, Комунарського району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради, а також передбаченими п.п. 6.3.31, 6.3.32, 7.1, 7.3, 7.5, 7.6, 7.7, 7.8, 7.10, 7.11, 9.1, 9.2 договору про закупівлю послуг від 17.02.2021 № 5551-В, нехтуючи вимогами пунктів 13 та 14 Положення про організацію харчування учнів закладів загальної середньої освіти денної форми навчання м.Запоріжжя, затвердженого Рішенням виконавчого комітету міської ради від 17.12.2018 №628, та Статуту територіальної громади м. Запоріжжя, затвердженого рішенням Запорізької міської ради від 15.02.2006 №4 зі змінами, а також всупереч ст.193Господарського кодексуУкраїни,ст.629Цивільного кодексуУкраїни,Закону України«Про орендудержавного такомунального майна»від 03.10.2019№157-IX,Закону України«Про освіту»від 05.09.2017№2145-VIII,Закону України«Про повнузагальну середнюосвіту» від16.01.2020№ 463-IX,Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 № 483, не здійснила належних заходів щодо передачі за встановленою процедурою комунального майна в користування ТОВ «БАРХАН-АВТО» (ЄДРПОУ - 23787238), та допустила безпідставне безоплатне використання ТОВ «БАРХАН-АВТО» (ЄДРПОУ - 23787238) виробничих, складських, побутових приміщень шкільних їдалень, що знаходиться у навчальних закладах, а саме:

1)Запорізькій суспільно-гуманітарній гімназії № 27, розташованій за адресою: м. Запоріжжя, б-р.Центральний, 15-А;

2)Запорізькій гімназії № 28, розташованій за адресою: м.Запоріжжя, вул.Лермонтова, 16;

3)Запорізькій загальноосвітній школі I III ступенів № 94, розташованій за адресою: м. Запоріжжя, вул. Яценка, 3-А;

4)Запорізькому класичному ліцеї, розташованому за адресою: м. Запоріжжя, вул.Жаботинського, 23;

5)Запорізькому ліцеї «Логос», розташованому за адресою: м.Запоріжжя, вул.Рекордна, 27-А.

У результаті службової недбалості, ОСОБА_5 , не виконала свої службові обов`язки щодо організації харчування дітей у закладах освіти району, через несумлінне ставлення до них, не здійснила належних заходів щодо укладання відповідних договорів оренди вказаного нерухомого комунального майна з ТОВ «БАРХАН-АВТО» (ЄДРПОУ - 23787238), що спричинило тяжкі наслідки інтересам територіальної громади м. Запоріжжя в частині ненадходження до місцевого бюджету коштів за оренду об`єктів нерухомого майна комунальної власності.

Таким чином, у результаті злочинних дій ОСОБА_5 , які виразились у службовій недбалості, Департамент освіти і науки Запорізької міської ради, який утримується виключно за рахунок бюджетних коштів, не отримав орендної плати у розмірі 1078087, 48 гривень за період часу з січня по жовтень 2021 року, за використання ТОВ «БАРХАН-АВТО» (ЄДРПОУ - 23787238) виробничих, складських, побутових приміщень шкільних їдалень, що знаходиться у навчальних закладах, розташованих на території Вознесенівського району м. Запоріжжя, що спричинило тяжкі наслідки інтересам територіальної громади м. Запоріжжя.

11.07.2022року вмежах вказаногокримінального провадження ОСОБА_5 повідомлено пропідозру зач.2ст.367КК України,яке кваліфікується як службова недбалість, тобто невиконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки громадським інтересам.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно ОСОБА_5 на праві приватної власності належить квартира АДРЕСА_2 , загальною площею 51, 85 кв м, розмір частки 1/1.

Слідчапросить,з метоюзабезпечення майбутньогопозову провідшкодування шкодидержавним інтересам, яка складає 1 078 087,48 грн., спричиненої внаслідок інкримінованого підозрюваній ОСОБА_5 кримінального правопорушення, накласти арешт на майно цієї підозрюваної, а саме: квартиру АДРЕСА_2 .

У судовому засіданні слідча та процесуальний прокурор підтримали дане клопотання та просили його задовольнити, з підстав зазначених в позові. Зазначили, що наразі вже готовий проєкт цивільного позову про відшкодування спричиненої шкоди, внаслідок зазначеного правопорушення. Також прокурор зазначив, що розмір шкоди встановлювався на підставі судової експертизи, яка проводилась в межах іншого кримінального провадження. Оцінка майна, на яке просить слідча накласти арешт, не проводилась.

Підозрювана та її захисник в судовому засіданні заперечували відносно даного клопотання, послались, що в даному кримінальному провадженні відсутній належний потерпілий, залучена в якості потерпілого Запорізька міська рада не зверталась з відповідною заявою до органів досудового розслідування, тому підстави заявлені в клопотанні не обґрунтовані.

Вислухавши пояснення слідчого, думку прокурора, підозрюваної, яка є власником майна, на яке просить слідча накласти арешт, захисника підозрюваного, дослідивши клопотання і додані до нього матеріали у їх сукупності, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчої не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Слідчим суддею встановлено, що ВП №4 ЗРУП ГУ НП в Запорізькій області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження за 12022082040000147 від 28.01.2022 р., за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

В межах даного кримінального провадження ОСОБА_5 пред`явлена підозра у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Постановою органу досудового розслідування від 26.05.2022 р. потерпілим у даному кримінальному провадженні визнано Запорізьку міську раду. Дана постанова наразі є чинною, стороною захисту не оскаржувалась у встановленому законодавством порядку. Процесуальним прокурором, в інтересах Запорізької міської ради, готується цивільний позов до підозрюваної про відшкодування зазначеної в підозрі матеріальної шкоди.

Підозрювана є власником квартири АДРЕСА_2 , загальною площею 51, 85 кв.м, розмір частки 1/1.

Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.

Відповідно до ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Відповідно до ч.ч. 6, 8 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.Вартість майна, яке належить арештувати з метою забезпечення цивільного позову або стягнення отриманої неправомірної вигоди, повинна бути співмірною розміру шкоди, завданої кримінальним правопорушенням або зазначеної у цивільному позові, розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою.

Частиною 2 статті 173 КПК України передбачено, що при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя повинен враховувати: правову підставу для арешту майна; достатність доказів, що вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; розмір можливої конфіскації майна, можливий розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, та цивільного позову; наслідки арешту майна для інших осіб; розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження.

З проєкту цивільного позову, наданого прокурором, вбачається, що розмір шкоди заявлений для відшкодування зазначений у сумі 1078 087,48 грн., на підставі чого встановлена дана сума шкоди, ні в даному проєкті позову, ні в клопотанні слідчого не зазначено. Прокурор в судовому засіданні зазначив, що розмір шкоди встановлювався на підставі судової експертизи, яка проводилась в межах іншого кримінального провадження, при цьому заявлений прокурором висновок експерта слідчому судді не надавався, для дослідження. Тобто слідчою та прокурором не наведені переконливі доводи на підтвердження наявності обґрунтованого розміру цивільного позову, як того вимагають положення ч. 6 ст. 170 КПК України.

Також з доданих до клопотання документів, слідчим суддею не можливо встановити дійсну вартість майна (на яке слідчий просить накласти арешт), на теперішній час, внаслідок чого не можливо встановити співмірність цієї вартості до розміру шкоди, як того вимагають положення ч. 8 ст. 173 КПК України.

З огляду на вищевказане, слідча суддя дійшла висновку, що дане клопотання слідчого наразі необґрунтоване належним чином, тому підстави для його задоволення відсутні.

Керуючись ст.ст.170-175, 309, 372 КПК України, слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Відмовити в задоволенні клопотання слідчої Відділу поліції №4 Запорізького управління поліції ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 , погоджене процесуальним прокурором, про арешт майна, належного підозрюваній ОСОБА_5 , заявлене у кримінальному провадженні № 12022082040000147 від 28.01.2022 р., за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Ухвала слідчого судді набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала слідчого судді, якщо її не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на ухвалу слідчого судді може бути подана протягом п`яти днів з дня її проголошення безпосередньо до Запорізького апеляційного суду. У разі якщо ухвалу було постановлено без виклику особи, яка її оскаржує, то строк апеляційного оскарження для такої особи обчислюється з дня отримання нею копії судового рішення.

Слідчий суддя Комунарського

районного судум.Запоріжжя ОСОБА_1

СудКомунарський районний суд м.Запоріжжя
Дата ухвалення рішення19.07.2022
Оприлюднено15.05.2024
Номер документу105398674
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —333/850/22

Ухвала від 19.07.2022

Кримінальне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Наумова І. Й.

Ухвала від 19.07.2022

Кримінальне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Наумова І. Й.

Ухвала від 14.07.2022

Кримінальне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Наумова І. Й.

Ухвала від 14.07.2022

Кримінальне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Наумова І. Й.

Ухвала від 07.07.2022

Кримінальне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Наумова І. Й.

Ухвала від 07.07.2022

Кримінальне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Наумова І. Й.

Ухвала від 07.07.2022

Кримінальне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Наумова І. Й.

Ухвала від 07.07.2022

Кримінальне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Наумова І. Й.

Ухвала від 07.06.2022

Кримінальне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Наумова І. Й.

Ухвала від 31.05.2022

Кримінальне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Наумова І. Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні