Рішення
від 13.07.2022 по справі 160/108/22
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 липня 2022 року Справа № 160/108/22

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Кучугурної Н.В.

секретаря судового засідання Кондратенко А.О.

за участю:

від позивача (відповідача за зустрічною позовною заявою) Павлюк В.С., представник;

від відповідача (позивача за зустрічною позовною заявою) Зоц А.О., представник,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Дніпрі за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Креатив Компані Україна» про стягнення адміністративно-господарських санкцій, зустрічною позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Креатив Компані Україна» до Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області про визнання протиправними та скасування постанов,-

Обставини справи: 05.01.2022 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява (згідно зі штемпелем на поштовому конверті направлена до суду 30.12.2021) Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Креатив Компані Україна», в якій позивач просить суд:

- стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Креатив Компані Україна» (код ЄДРПОУ: 41090698, адреса: 49000, м. Дніпро, пр. Поля Олександра, буд. 46, літ. И-3, прим. 301-313) до Державного бюджету України адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу у загальному розмірі 170 000,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач, користуючись наданими Законом України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» повноваженнями у період з 06.05.2021 по 12.05.2021 провів планову перевірку характеристик продукції суб`єкта господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю «Креатив Компані Україна», місце розміщення продукції: м. Одеса, вул. Давида Ойстраха, 32, ТРЦ «Сити Центр Котовський», магазин «Akvarel» ТРЦ «FontanSkycenter». За результатами перевірки характеристик продукції (іграшок) були виявлені порушення Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженого Постановою КМУ від 28.02.2018 №151. Позивачем були прийняті рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів з терміном виконання 20.06.2021. За клопотанням ТОВ «Креатив Компані Україна» строк виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів був продовжений до 06.08.2021. У зв`язку з неотриманням повідомлення від відповідача про виконання рішень про застосування обмежувальних (корегувальних) заходів позивачем у період з 17.08.2021 по 20.08.2021 проведено позапланову перевірку стану виконання суб`єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів. За результатами позапланової перевірки встановлено виконання відповідачем не всіх рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, тому постановами від 27.08.2021 №50, №51, №52 на відповідача за порушення вимог пунктів 2, 3 ч.4 ст.44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» накладено штрафні санкції у загальному розмірі 10 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у сумі 170 000,00 грн. У зв`язку з тим, що ТОВ «Креатив Компані Україна» зазначена сума сплачена не була, Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області звернулось до суду про її стягнення з відповідача.

Справі за цією позовною заявою присвоєно №160/108/22 та за результатами автоматизованого розподілу справу передано для розгляду судді Кучугурній Н.В.

Позовна заява не відповідала вимогам, установленим статтями 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), тому ухвалою суду від 10.01.2022 була залишена без руху, з наданням позивачу строку для усунення недоліків.

На виконання вимог ухвали суду від 10.01.2022, від Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області 19.01.2022 до суду надійшла заява про усунення недоліків адміністративного позову.

Ухвалою суду від 24.01.2022 прийнято до розгляду позовну заяву Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Креатив Компані Україна» про стягнення адміністративно-господарських санкцій і відкрито провадження у справі №160/108/22 за наведеним позовом; постановлено здійснювати розгляд адміністративної справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін; встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву (у разі заперечення проти позовної заяви) протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення копії цієї ухвали, разом із доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача.

18.02.2022 до суду від відповідача ТОВ «Креатив Компані Україна» надійшов відзив на позовну заяву, згідно з яким відповідач заперечує проти позовних вимог. Відповідач зазначає, що у зв`язку із вчиненням ним дій, спрямованих на повернення відповідного товару, а також з огляду на те, що відповідач не є виробником та не є особою, яка вводила товар у обіг, рішення відповідача не відповідає принципам результативності та пропорційності відповідальності суб`єктів господарювання за порушення вимог Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції». Крім цього, позивачем порушено порядок складання документів за результатами перевірки та розгляду справи про накладення штрафів за порушення, визначені ст.44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції».

21.03.2022 до суду від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій позивач указує, що ним подано позов про стягнення адміністративно-господарських санкцій, тому у межах спірних правовідносин адміністративним судом не перевіряється правомірність постанов про накладення штрафних санкцій, а предметом адміністративного позову є стягнення грошових сум, що ґрунтуються на рішеннях суб`єкта владних повноважень.

18.02.2022 до суду від відповідача ТОВ «Креатив Компані Україна» надійшла зустрічна позовна заява до Головного управління Держпроспоживслужби в Одеській області, в якій Товариство з обмеженою відповідальністю «Креатив Компані Україна» просить суд:

- прийняти зустрічну позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Креатив Компані Україна» до Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області про визнання протиправними та скасування постанов до спільного розгляду з первісним позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Креатив Компані Україна» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та об`єднати їх в одне провадження по справі №160/108/22;

- постановити ухвалу про перехід до розгляду справи №160/108/22 за правилами загального позовного провадження;

- визнати протиправними та скасувати постанови Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області (код ЄДРПОУ 40342996, вул. 7-а Пересипська, 6, м. Одеса, 65042) відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «Креатив Компані Україна» (код ЄДРПОУ 41090698, місцезнаходження: пр. Поля Олександра, буд. 46, літ. И-3, прим. 301-313, м. Дніпро, 49000) про накладення штрафу від 27 серпня 2021 року №№ 50, 51, 52.

В обґрунтування зустрічної позовної заяви зазначено, що на вимогу відповідача (позивача за первісним позовом) ТОВ «Креатив Компані Украна» були надані документи на придбання зазначених іграшок, а також документи, що підтверджують відповідність іграшок вимогам Технічного регламенту. Позивач за зустрічним позовом указує на відсутність з його сторони порушень Технічного регламенту безпечності іграшок, які стосуються розповсюджувачів продукції, та неможливість приведення продукції у відповідність із встановленими вимогами та усунення формальної невідповідності позивачем за зустрічним позовом згідно з рішеннями №№137-139 від 12 травня 2021 року, оскільки ТОВ «Креатив Компані Україна» є розповсюджувачем продукції, а не її виробником чи імпортером. Порушення ж, виявлені відповідачем за зустрічним позовом за результатами перевірки, стосуються невиконання обов`язків виробниками чи імпортерами відповідної продукції. За доводами позивача за зустрічним позовом, обов`язки виробника, у тому числі й щодо нанесення маркувань про безпечність продукції та попереджень про іграшку, покладаються на розповсюджувача за умови випуску продукції під своєю торговельною маркою або здійснення модифікації такої продукції. Положення, закріплені у Технічному регламенті перерозподіляють обсяг обов`язків за умови наявності конкретних підстав, перелік яких є вичерпним та розширеному тлумаченню не підлягає. Водночас підстав вважати, що обов`язки виробника перейшли до позивача за зустрічним позовом як розповсюджувача продукції відсутні, тому ТОВ «Креатив Компані Україна» не є належним суб`єктом відповідальності за недотримання вимог тих пунктів Технічного регламенту, які виявлені відповідачем за зустрічним позовом. Крім цього, позивач за зустрічним позовом зазначає, що рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів №№135-139 від 12 травня 2021 року містять лише вид заходу, проте у них не вказано пов`язані з ним дії, які особа має вчинити, але від цього залежить ефективність та результативність виконання таких рішень. Позивачем за зустрічним позовом виконано саме ті рішення, які можливо було виконати ним як розповсюджувачем продукції. Посилається позивач за зустрічним позов і на порушення Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області порядку складання документів за результатами перевірки та розгляду справи про накладення штрафів за порушення, визначені ст. 44 ЗУ «Про державний ринковий нагляд та контроль нехарчової продукції»: уповноважену особу ТОВ «Креатив Компані Україна» не запрошено на складання акту від 12.05.2021 №906; ТОВ «Креатив Компані Україна» не надіслано проекти рішень про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів з пропозицією надати в письмовій формі свої пояснення, заперечення до проекту рішення, інформацію про вжиття ним заходів, спрямованих на запобігання або уникнення ризиків суспільним інтересам, усунення невідповідності продукції, що є предметом проекту рішення, встановленим вимогам; відповідач за зустрічним позовом не повідомив про складання протоколу від 25.08.2021 №24, тому ТОВ «Креатив Компані Україна» не мало можливості надати відповідні пояснення та забезпечити явку уповноваженого представника на складання протоколу; оскаржувані постанови №№50-52 від 27 серпня 2021 року були винесені за невиконання рішень від 12.05.2021 №№135-139, проте з 20 серпня 2021 року зазначені рішення діяли вже в редакції рішення про внесення змін від 20 серпня 2021 року, а саме до 12 жовтня 2021 року.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21.02.2022 прийнято зустрічну позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Креатив Компані Україна» до Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області про визнання протиправними та скасування постанов до спільного розгляду з первісним позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Креатив Компані Україна» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та об`єднано їх в одне провадження у справі №160/108/22; здійснено перехід до розгляду адміністративної справи №160/108/22 за правилами загального позовного провадження. Призначено справу до розгляду у підготовчому засіданні на 16.03.2022 на 11:00 год.

У підготовче засідання 16.03.2022 сторони не з`явились, про дату, час та місце судового засідання були повідомлені належним чином. 15.03.2022 від представника Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області надійшло клопотання про відкладення розгляду справи, представник ТОВ «Креатив Компані Україна» причин неявки суду не повідомив. Засідання було відкладено на 04.04.2022 на 11:00 год.

04.04.2022 у підготовче засідання сторони не з`явились, причин неявки суду не повідомили.

Ухвалою суду від 04.04.2022 продовжено підготовче провадження у справі №160/108/22 на 30 днів; відкладено підготовче судове засідання у справі №160/108/22 на 04 травня 2022 року на 10:30 год; встановлено відповідачу за зустрічним позовом строк для подання відзиву на зустрічну позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення копії цієї ухвали, разом із доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача за зустрічним позовом.

03.05.2022 до суду від Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області надійшов відзив на зустрічну позовну заяву, в якому відповідач за зустрічним позовом просить суд відмовити в задоволенні зустрічних позовних вимог. В обґрунтування відзиву відповідач за зустрічним позовом зазначає, що відповідно до Технічного регламенту безпечності іграшок, перед наданням іграшки на ринку розповсюджувачі перевіряють наявність на іграшці знака відповідності технічним регламентам, необхідних документів тощо. Якщо розповсюджувач вважає або має підстави вважати, що іграшка не відповідає суттєвим вимогам, визначеним у пунктах 33-35 цього Технічного регламенту і додатку 2, він не надає таку іграшку на ринку України до приведення її у відповідність з такими вимогами. Крім цього, розповсюджувачі на обґрунтований запит органу державного ринкового нагляду подають йому всю інформацію та документацію, необхідні для демонстрування відповідності іграшки. На вимогу зазначеного органу державного ринкового нагляду розповсюджувачі співпрацюють з ним для усунення ризиків, які становлять надані ними на ринку іграшки. З огляду на викладене, відповідач за зустрічним позовом уважає необґрунтованими посилання ТОВ «Креатив Компані Україна» на те, що виявлені під час перевірки порушення стосуються виробників чи імпортерів продукції, а не розповсюджувачів. Також, відповідач за зустрічним позовом уважає необґрунтованими доводи позивача за зустрічним позовом про те, що для надання пояснень та отримання акту від 12.05.2021 №906 уповноважена особа ТОВ «Креатив Компані Україна» запрошена не була, оскільки в матеріалах справи міститься вимога, яка вручена керуючій магазином товариства і, яка містить повідомлення про те, що в останній день перевірки складається акт перевірки і що керівник суб`єкта господарювання має право з`явитися для ознайомлення та отримання другого примірника акту. За доводами відповідача за зустрічним позовом, можливі порушення процедури прийняття рішень від 12.05.2021 №№135-139 та їх правомірність знаходяться поза межами дослідження предмета зустрічного позову, тому відповідні твердження позивача за зустрічним позовом підлягають відхиленню. Відповідач за зустрічним позовом зауважує, що Законом України «Про державний ринковий нагляд та контроль нехарчової продукції» не встановлено обов`язку для органу ринкового нагляду направляти повідомлення про дату та час складення протоколу, а матеріали справи містять підтвердження про належне повідомлення керівника ТОВ «Креатив Компані України» про складення протоколу від 21.08.2021 №24. Відповідач за зустрічним позовом уважає необґрунтованими й доводи проте, що оскаржувані постанови №№50-52 від 27 серпня 2021 року були винесені за невиконання рішень від 12.05.2021 №135-139, які з 20 серпня 2021 року діяли вже в редакції рішення про внесення змін від 20 серпня 2021 року, оскільки ці доводи не спростовують факту невиконання позивачем за зустрічним позовом обмежувальних (коригувальних) заходів.

04.05.2022 у підготовче судове засідання сторони не з`явились. Відповідач (позивач за зустрічним позовом) причин неявки суду не повідомив. 02.05.2022 від позивача (відповідача за зустрічним позовом) надійшло клопотання про відкладення розгляду справи, призначеної на 04.05.2022. Засідання було відкладено на 16.05.2022 на 10:30 год.

06.05.2022 від представника Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області надійшла заява про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду.

Ухвалою суду від 10.05.2022 заяву представника Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області Павлюк В.С. про участь у судовому засіданні, призначеному на 16.05.2022 на 10:30 год, в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів за допомогою програми «EasyСon» у справі №160/108/22 задоволено.

16.05.2022 у зв`язку з технічною неможливістю проведення відеоконференції, розгляд справи було відкладено на 23.05.2022 на 10:30 год.

17.05.2022 від представника Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області надійшла заява про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду.

Ухвалою суду від 19.05.2022 клопотання представника Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області Павлюк В.С. про участь у судовому засіданні, призначеному на 23.05.2022 на 10:30 год, в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів за допомогою програми «EasyСon» у справі №160/108/22 задоволено.

23.05.2022 підготовче судове засідання було проведено за участю представника позивача Павлюк В.С. та представника відповідача Зоц А.О.

Ухвалою суду від 23.05.2022 закрито підготовче провадження; призначено судове засідання для розгляду справи №160/108/22 по суті на 06 червня 2022 року на 13:00 год.

06.06.2022 судове засідання відбулося за участю представника позивача Павлюк В.С. та представника відповідача Зоц А.О. В судовому засіданні була оголошена перерва до 20.06.2022 до 11:00 год. для надання додаткових пояснень у справі.

15.06.2022 до суду від ТОВ «Креатив Компані Україна» надійшли додаткові пояснення, у яких відповідач (позивач за зустрічним позовом) зазначає, що термін виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів №№135-139 був встановлений до 20.06.2021. Рішенням від 08.07.2021 №101 термін виконання рішень продовжено до 06.08.2021. За результатами перевірки стану виконання ТОВ «Креатив Компані Україна» обмежувальних (корегувальних) заходів ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області складено акт від 20.08.2021 №33, згідно з яким встановлено невиконання рішень №137, №138 та №139 від 12.05.2021 та повне виконання рішень №135 та №136 від 12.05.2021. Крім цього, 20.08.2021 були винесені рішення про внесення змін до рішень №135, №136, №137, №138, №139. Зазначеними рішеннями були застосовані нові обмежувальні заходи у вигляді заборони надання продукції на ринку відносно продукції набір для гри «Гоночные машины» деревянные машинки и 6 картонных фигурок людей ш/к 9785389148376 та пазлів «Мої друзі», арт. 13005, ш/к 120123456834120, виробник: ПП «Левеня», с. Шешори, Косівський р-н, Івано-Франківська обл., 78623. Новий термін виконання рішень від 12.05.2021 №№135-139 12 жовтня 2021 року. З огляду на зазначене, ТОВ «Креатив Компані Україна» вважає, що прийняті посадовими особами відповідача за зустрічним позовом рішення від 12.05.2021 №№135-139 набули чинності 20.08.2021 і з цієї дати вони діяли вже в новій редакції, тобто зі зміненим обмежувальним (корегувальним) заходом та з новим терміном виконання 12 жовтня 2021 року. У цей строк ТОВ «Креатив Компані Україна» рішення були виконані. Незважаючи на це, ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області 27.08.2021 були прийняті оскаржувані постанови про накладення адміністративно-господарських санкцій.

15.06.2022 до суду від ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області надійшли додаткові пояснення, згідно з якими позивач (відповідач за зустрічним позовом) зазначає, що термін виконання рішень про вжиття обмежувальних заходів №№135-139 був встановлений до 20.06.2021. Рішенням від 08.07.2021 №101 термін виконання рішень продовжено до 06.08.2021. За результатами перевірки стану виконання ТОВ «Креатив Компані Україна» обмежувальних (корегувальних) заходів ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області складені: акт від 20.08.2021 №33, згідно з яким встановлено невиконання рішень №137, №138 та №139 від 12.05.2021 та виконання рішень №135 та №136 від 12.05.2021; протокол про виявлені порушення від 25.08.2021 №24 та винесені постанови про накладення штрафу від 27.08.2021 №№50-52. ТОВ «Креатив Компані Україна» не скористалось додатковим часом (до 06.08.2021) для виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, тому були прийняті рішення від 20.08.2021 №116, №117 про внесення змін до рішень від 12.05.2021 №№135-139, якими вжиті нові обмежувальні (корегувальні) заходи у вигляді заборони надання продукції на ринку. Також спеціалістами проведено аналіз оцінки ризику продукції, виявленого під час проведення планової перевірки (дитячих іграшок), та розроблено сценарний план ймовірності виникнення ризику. При друкуванні сценарного плану допущено технічну помилку в графі «рівень загрози», а саме замість слова «середній» має бути «високий», а згідно з Методикою вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, у разі, коли за результатами оцінки ризику встановлено, що продукція становить високий рівень загрози, органи ринкового нагляду вживають обмежувальні (корегувальні) заходи відповідно до ст.ст.30, 31 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції». Крім цього, наявність можливих процедурних порушень прийняття рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів могла б вплинути на правомірність таких рішень, але ніяк не може вплинути на правомірність рішень про застосування штрафних санкцій.

20.06.2022 розгляд справи не відбувся у зв`язку з перебуванням судді Кучугурної Н.В. у відпустці. Розгляд справи призначено на 04.07.2022 на 11:00 год.

04.07.2022 судове засідання відбулося за участю представника позивача Павлюк В.С. та представника відповідача Зоц А.О. В судовому засіданні розгляд справи відкладено на 13.07.2022 на 10:00 год.

17.05.2022, 24.05.2022, 10.06.2022, 27.06.2022 та 06.07.2022 від представника Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області надійшли заяви про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду.

Ухвалами суду від 19.05.2022, 26.05.2022, 14.06.2022, 29.06.2022 та 08.07.2022 зазначені заяви представника Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області Павлюк В.С. про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів за допомогою програми «EasyСon» у справі №160/108/22 були задоволені.

В судовому засіданні представник Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області підтримав позовні вимоги про стягнення адміністративно-господарських санкцій і просив їх задовольнити, в задоволенні зустрічної позовної заяви про визнання протиправними і скасування постанов представник Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області просив відмовити. В свою чергу, представник Товариства обмеженою відповідальністю «Креатив Компані Україна» просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області про стягнення адміністративно-господарських санкцій і наполягав на задоволенні зустрічних позовних вимог про визнання протиправними і скасування постанов.

У судовому засіданні 13.07.2022 було оголошено вступну і резолютивну частини рішення.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позовна заява, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

УСТАНОВИВ:

На підставі наказу Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області «Про проведення планової перевірки» №1037 від 05.05.2021 та направлення на проведення перевірки №956 від 05.05.2021, посадовими особами Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області з 06.05.2021 по 12.05.2021 проведено планову перевірку характеристик продукції суб`єкта господарювання ТОВ «Креатив Компані Україна».

Предметом перевірки були характеристики електричного та електронного обладнання, в т.ч. низьковольтного; іграшок, місце розміщення продукції: м. Одеса, вул. Давида Ойстраха, 32, ТРЦ «Сити Центр Котовський», магазин «Akvarel» ТРЦ «FontanSkycenter».

Підстава проведення перевірки: секторальний план державного ринкового нагляду на 2021 рік.

За результатами перевірки характеристик продукції у ТОВ «Креатив Компані Україна» складено акт перевірки характеристик продукції від 12.05.2021 №906, в якому зафіксовано виявлені порушення:

- на іграшці та її пакуванні (пазли «Мої друзі», арт. 13005, ш/к 120123456834120) відсутнє попередження із зазначенням конкретної небезпеки, що є порушенням пп. 36, 37, ч. Б додатка 5 Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2018 №151;

- на іграшці (деревянные машинки и 6 картонных фигурок людей ш/к 9785389148376) відсутній знак відповідності технічного регламенту, відсутнє комерційне найменування виробника, імпортера та контактна поштова адреса, відсутнє попередження із зазначенням конкретно її небезпеки, відсутня інструкція та інформація щодо безпечності згідно з вимогами закону про порядок застосування мов, що є порушенням пп. 10, 11, 18, 19, 20, 27, 34. 37. 44. 45, додаток 5 Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2018 №151.

12.05.2021 цей акт був направлений відповідачеві за допомогою засобів поштового зв`язку (відправлення №6500142261108), відповідно до трекінгу відправлення №6500142261108 акт вручено 30.06.2021.

12.05.2021 Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області застосовано наступні обмежувальні (коригувальні) заходи:

1) відповідно до рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів №135 - обмеження надання продукції на ринку шляхом тимчасової заборони надання продукції на ринку - щодо продукції набір для гри «Гоночные машины» деревянные машинки и 6 картонных фигурок людей ш/к 9785389148376;

2) відповідно до рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів №136 - обмеження надання продукції на ринку шляхом тимчасової заборони надання продукції на ринку - щодо продукції пазли «Мої друзі», арт. 13005, ш/к 120123456834120, виробник: ПП «Левеня», с. Шешори, Косівський р-н, Івано-Франківська обл., 78623;

3) відповідно до рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів №137 обмеження надання продукції на ринку шляхом приведення продукції у відповідність до встановлених вимог - щодо продукції набір для гри «Гоночные машины» деревянные машинки и 6 картонных фигурок людей ш/к 9785389148376;

4) відповідно до рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів №138 обмеження надання продукції на ринку шляхом приведення продукції у відповідність до встановлених вимог - щодо продукції пазли «Мої друзі», арт. 13005, ш/к 120123456834120, виробник: ПП «Левеня», с. Шешори, Косівський р-н, Івано-Франківська;

5) відповідно до рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів №139 - обмеження надання продукції на ринку шляхом усунення формальної невідповідності - щодо продукції набір для гри «Гоночные машины» деревянные машинки и 6 картонных фигурок людей ш/к 9785389148376.

Термін виконання зазначених рішень - 20 червня 2021 року.

01.06.2021 рішення направлені відповідачеві за допомогою засобів поштового зв`язку (відправлення №6500142283403) і відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення отримані відповідачем 23.06.2021.

06.07.2021 до Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області надійшло клопотання про продовження терміну виконання рішень Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області у зв`язку з неотриманням рішень суб`єктом господарювання (№вх-8381/25-21 від 06.07.2021).

У зв`язку з цим, 08.07.2021 Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області прийнято рішення №101 про внесення змін до рішень, відповідно до якого термін виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів №№135-139 від 12.05.2021 продовжено до 06.08.2021.

10.08.2021 ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області було видано наказ від №2043 «Про проведення позапланової перевірки» та направлення на проведення перевірки від 10.08.2021 №1807.

Відповідно до наказу та направлення спеціалістам Головного управління наказано провести з 17.08.2021 по 20.08.2021 позапланову перевірку стану виконання суб`єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів.

Підстава проведення перевірки: ненадання інформації про стан виконання рішень від 12.05.2021 №№ 135-139.

За результатами перевірки стану виконання ТОВ «Креатив Компані Україна» обмежувальних (корегувальних) заходів складено акт перевірки стану виконання суб`єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 20.08.2021 №33.

Відповідно до акту перевірки стану виконання суб`єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 20.08.2021 №33 встановлено невиконання рішень №№ 137, 138, 139 від 12.05.2021.

20.08.2021 акт був направлений відповідачеві за допомогою засобів поштового зв`язку і відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення був вручений відповідачу 14.09.2021.

20.08.2021 Головним управлінням Держпродспоживслужби складено протокол №24 про виявлені порушення вимог Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» та Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції».

Відповідачу протокол був направлений 25.08.2021 засобами поштового зв`язку, відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення був вручений відповідачу 14.09.2021.

За результатами розгляду справи були складені постанови про накладення штрафних санкцій №№ 50-52 від 27.08.2021, якими на TОB «Креатив Компані Україна» накладено штрафні санкції у загальному розмірі 10 000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян у сумі 170 000,00 грн за порушення вимог пп. 2, 3 ч. 4 ст. 44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції»:

1. невиконання або неповне виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів (рішення від 12.05.2021 №138), визначених статтею 29 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», крім усунення формальної невідповідності, передбаченої частиною третьою статті 29 цього Закону (постанова №50, штраф у розмірі 4000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у сумі 68000,00 грн);

2. невиконання або неповне виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів (рішення від 12.05.2021 №137), визначених статтею 29 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», крім усунення формальної невідповідності, передбаченої частиною третьою статті 29 цього Закону (постанова №51, штраф у розмірі 4000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у сумі 68000,00 грн);

3. невиконання або неповне виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів (рішення від 12.05.2021 №139) щодо усунення формальної невідповідності, визначених частиною третьою статті 29 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» (постанова №52, штраф у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у сумі 34 000,00 грн).

Постанови були направлені відповідачу 27.08.2021 засобами поштового зв`язку, відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення вручені відповідачу 14.09.2021).

Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області зазначає про те, що ТОВ «Креатив Компані Україна» в добровільному порядку не сплатило суму адміністративно-господарських санкцій, тому управління змушено було звернутись до суду з позовом про їх стягнення.

В свою чергу, ТОВ «Креатив Компані Україна» посилається на протиправність постанов Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області від 27.08.2021 №№50-52, у зв`язку з чим, подало до суду зустрічну позовну заяву про їх скасування.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, що склались між сторонами, суд зазначає, що для вирішення питання про стягнення адміністративно-господарських санкцій, у першу чергу, необхідним є дослідження правомірності прийняття постанов, якими такі санкції були накладені.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні засади здійснення державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції визначено Законом України від 02.12.2010 №2735-VI «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» (далі - Закон №2735-VI).

Статтею 3 Закону №2735-VІ встановлено, що законодавство України про державний ринковий нагляд і контроль продукції складається з цього Закону, Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції», інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини в цій сфері, у тому числі технічних регламентів.

Згідно зі статтею 4 Закону №2735-VІ, метою здійснення ринкового нагляду є вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів з відповідним інформуванням про це громадськості щодо продукції, яка при її використанні за призначенням або за обґрунтовано передбачуваних умов і при належному встановленні та технічному обслуговуванні становить загрозу суспільним інтересам чи яка в інший спосіб не відповідає встановленим вимогам.

Метою здійснення контролю продукції є забезпечення відповідності продукції, що ввозиться на митну територію України, встановленим вимогам до моменту її випуску у вільний обіг на митній території України та недопущення ввезення на митну територію України продукції, яка становить серйозний ризик суспільним інтересам.

Відповідно до ч.1 ст.22 Закону №2735-VІ, заходами ринкового нагляду є: 1) перевірки характеристик продукції, у тому числі відбір зразків продукції та їх експертиза (випробування); 2) обмежувальні (корегувальні) заходи, що включають: а) обмеження надання продукції на ринку; б) заборону надання продукції на ринку; в) вилучення продукції з обігу; г) відкликання продукції; 3) контроль стану виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів; 4) попередження органами ринкового нагляду споживачів (користувачів) про виявлену цими органами небезпеку, що становить продукція.

Згідно з ч. 1 ст.33 Закону №2735-VІ, обмежувальні (корегувальні) заходи запроваджуються відповідними рішеннями органів ринкового нагляду.

Рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів можуть бути прийняті за результатами проведених органами ринкового нагляду перевірок характеристик продукції (крім перевірок, що проводяться відповідно до статті 26 цього Закону), у тому числі перевірок, що проводяться на підставі повідомлень митних органів про призупинення митного оформлення продукції відповідно до частини шостої статті 38 цього Закону (п.1 ч.2 ст.33 Закону №2735-VІ).

Частиною 4 статті 33 Закону №2735-VІ передбачено, що рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, внесення змін до таких рішень чи їх скасування приймаються керівниками органів ринкового нагляду або їх заступниками (головою та членами або уповноваженою особою державного колегіального органу) відповідно до їх повноважень, визначених законами України.

Згідно з частинами 11-15 Закону №2735-VІ, до прийняття рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів орган ринкового нагляду надає (надсилає) суб`єкту господарювання, щодо якого передбачається прийняти рішення, проект відповідного рішення з пропозицією надати в письмовій формі свої пояснення, заперечення до проекту рішення, інформацію про вжиття ним заходів, спрямованих на запобігання або уникнення ризиків суспільним інтересам, усунення невідповідності продукції, що є предметом проекту рішення, встановленим вимогам.

Суб`єкт господарювання, якого стосується проект рішення, має право надати (надіслати) органу ринкового нагляду свої пояснення, заперечення та/або інформацію до проекту такого рішення протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту. Цей строк може бути продовжено органом ринкового нагляду за обґрунтованим клопотанням відповідного суб`єкта господарювання.

До своїх пояснень, заперечень та/або інформації суб`єкт господарювання може додавати документи чи їх копії, що обґрунтовують його позицію та підтверджують наведені ним дані.

Пояснення, заперечення та інформація до проекту рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, надані (надіслані) суб`єктом господарювання, підлягають обов`язковому розгляду органом ринкового нагляду та зберігаються в органі ринкового нагляду.

У разі необхідності термінового вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів з метою запобігання або уникнення ризиків суспільним інтересам орган ринкового нагляду може прийняти рішення про вжиття відповідних обмежувальних (корегувальних) заходів без надання (надіслання) суб`єкту господарювання проекту такого рішення. У такому разі суб`єкт господарювання, якого стосується рішення, має право надати (надіслати) свої пояснення, заперечення та/або інформацію до такого рішення в будь-який час після його прийняття, але до закінчення визначеного строку виконання такого рішення. Орган ринкового нагляду має негайно розглянути одержані пояснення, заперечення та інформацію суб`єкта господарювання та за результатами такого розгляду оцінити адекватність і пропорційність прийнятого ним рішення.

Таким чином, метою здійснення контролю продукції та вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів є забезпечення відповідності продукції, що ввозиться на митну територію України, встановленим вимогам до моменту її випуску у вільний обіг на митній території України та недопущення ввезення на митну територію України продукції, яка становить серйозний ризик суспільним інтересам. При цьому, обмежувальні (корегувальні) заходи запроваджуються відповідними рішеннями органів ринкового нагляду, проекти яких мають бути надані (надіслані) суб`єкту господарювання для надання відповідних пояснень. Винятком з цього правила є необхідність термінового вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів з метою запобігання або уникнення ризиків суспільним інтересам.

Як зазначено вище, за результатами проведеної у період з 06.05.2021 по 12.05.2021 Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області перевірки характеристик іграшок у суб`єкта господарювання ТОВ «Креатив Компані Україна», були прийняті:

1) рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів №135 - обмеження надання продукції на ринку шляхом тимчасової заборони надання продукції на ринку - щодо продукції набір для гри «Гоночные машины» деревянные машинки и 6 картонных фигурок людей ш/к 9785389148376;

2) рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів №136 - обмеження надання продукції на ринку шляхом тимчасової заборони надання продукції на ринку - щодо продукції пазли «Мої друзі», арт. 13005, ш/к 120123456834120, виробник: ПП «Левеня», с. Шешори, Косівський р-н, Івано-Франківська обл., 78623;

3) рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів №137 - обмеження надання продукції на ринку шляхом приведення продукції у відповідність до встановлених вимог - щодо продукції набір для гри «Гоночные машины» деревянные машинки и 6 картонных фигурок людей ш/к 9785389148376;

4) рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів №138 - обмеження надання продукції на ринку шляхом приведення продукції у відповідність до встановлених вимог - щодо продукції пазли «Мої друзі», арт. 13005, ш/к 120123456834120, виробник: ПП «Левеня», с. Шешори, Косівський р-н, Івано-Франківська обл., 78623;

5) рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів №139 - обмеження надання продукції на ринку шляхом усунення формальної невідповідності - щодо продукції набір для гри «Гоночные машины» деревянные машинки и 6 картонных фигурок людей ш/к 9785389148376.

Проте доказів того, що позивач (відповідач за зустрічним позовом) надсилав проекти цих рішень відповідачу (позивачу за зустрічним позовом) для надання пояснень останнім, як того вимагають норми ст.33 Закону №2735-VІ, позивачем (відповідачем за зустрічним позовом) до матеріалів справи не надано.

Згідно з ч.17 ст.33 Закону №2735-VІ, зміни до рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів вносяться у порядку прийняття рішення, встановленому цією статтею.

Так, зазначеними вище рішеннями №№135-139 про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів установлений термін їх виконання 20 червня 2021 року. За клопотанням ТОВ «Креатив Компані Україна» про продовження терміну виконання цих рішень 08.07.2021 Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області прийнято рішення №101 про внесення змін до рішень, відповідно до якого термін виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів №№135-139 від 12.05.2021 продовжено до 06.08.2021.

Відповідно до ч.2 ст.34 Закону №2735-VІ, суб`єкт господарювання, якого стосується рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, має у визначений у такому рішенні строк надати (надіслати) органу ринкового нагляду, що прийняв відповідне рішення, повідомлення про його виконання. До цього повідомлення суб`єкт господарювання може додавати документи або їх копії, що підтверджують виконання рішення.

Наказом від 03.08.2021 директора ТОВ «Креатив Компані Україна» №ККУ-01/03/08 «Про тимчасову заборону надання продукції в торговельній мережі», на виконання рішень ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 12.05.2021 №135-139, тимчасово заборонено в торговельній мережі AKVAREL надання продукції, а саме: пазли «Мої друзі», арт. 13005, ш/к 120123456834120, виробник: ПП «Левеня», с. Шешори, Косівський р-н, Івано-Франківська обл., 78623; набір для гри «Гоночные машины» деревянные машинки и 6 картонных фигурок людей ш/к 9785389148376. Наказано здійснити повернення залишків зазначеної продукції постачальникам для приведення її у відповідність із встановленими вимогами, відповідно до Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції».

Крім цього, відповідачем (позивачем за зустрічним позовом) надсилались виробнику пазлів «Мої друзі» Приватному підприємству «Левеня» та Приватному підприємству «Видавництво «Махаон-Україна» щодо набору для гри «Гоночные машины» деревянные машинки и 6 картонных фигурок людей ш/к 9785389148376 листи про можливість розгляду питання про здійснення повернення залишків зазначеної продукції з метою приведення її у відповідність. У цих листах ТОВ «Креатив Компані Україна» посилається на те, що не є виробником зазначеної продукції та не може привести її у відповідність до встановлених вимог (листи від 03.08.2021 №03/09/2021 та 03/09/01).

Частиною 1 статті 34 Закону №2735-VІ передбачено, що з метою контролю стану виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів органи ринкового нагляду:

1) аналізують повідомлення про виконання цих рішень, надані (надіслані) суб`єктами господарювання, яких стосувалися такі рішення;

2) проводять перевірки стану виконання суб`єктами господарювання цих рішень;

3) здійснюють моніторинг результативності вжитих обмежувальних (корегувальних) заходів.

Згідно з частинами 3-8 статті 34 Закону №2735-VІ, у разі якщо інформація, що міститься в повідомленні суб`єкта господарювання про виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, та долучені до рішення документи є недостатніми для підтвердження результативності виконання цього рішення, а також за наявності обґрунтованих сумнівів щодо достовірності цієї інформації відповідний орган ринкового нагляду проводить перевірку стану виконання суб`єктом господарювання такого рішення.

Перевірка стану виконання рішення починається не пізніше десяти робочих днів з дня одержання органом ринкового нагляду повідомлення суб`єкта господарювання про виконання відповідного рішення, а в разі ненадання суб`єктом господарювання такого повідомлення у визначений у рішенні строк - не пізніше десяти робочих днів з дня настання визначеного строку.

Перевірка стану виконання рішення проводиться відповідно до вимог, встановлених статтею 23 цього Закону. За потреби може бути проведено обстеження зразків продукції, а за наявності підстав вважати, що продукція є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам, - відбір і експертизу (випробування) зразків продукції.

Під час проведення перевірки стану виконання рішення орган ринкового нагляду встановлює ступінь виконання суб`єктом господарювання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів та результативність їх виконання.

У разі якщо за результатами аналізу повідомлення суб`єкта господарювання про виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів та/або перевірки стану виконання цього рішення встановлено факт повного та результативного виконання суб`єктом господарювання відповідного рішення (крім рішення про заборону надання продукції на ринку), орган ринкового нагляду невідкладно приймає рішення про скасування такого рішення.

У разі якщо за результатами аналізу повідомлення суб`єкта господарювання про виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів та/або перевірки стану виконання цього рішення встановлено факт невиконання чи часткового виконання суб`єктом господарювання відповідного рішення або виконання рішення не може бути визнано результативним, орган ринкового нагляду невідкладно приймає рішення про внесення змін до зазначеного рішення. Такі зміни можуть передбачати вжиття нових обмежувальних (корегувальних) заходів.

Отже, на позивача у цій справі (відповідача за зустрічним позовом) покладено обов`язок перевірити через проведення відповідної перевірки виконання суб`єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів і прийняти за результатами такої перевірки: рішення про скасування обмежувальних (корегувальних) заходів у разі встановлення факту повного та результативного виконання рішення; рішення про внесення змін до рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів у разі встановлення факту невиконання чи часткового виконання відповідного рішення або у разі, коли виконання рішення не може бути визнано результативним. При цьому, такі зміни можуть передбачати вжиття нових обмежувальних (корегувальних) заходів.

Судом установлено, що з 17.08.2021 по 20.08.2021 Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області проведено позапланову перевірку стану виконання ТОВ «Креатив Компані Україна» рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 12.05.2021 №№135-139. Підстава проведення перевірки: ненадання інформації про стан виконання рішень від 12.05.2021 №№135-139.

Відповідно до акту перевірки стану виконання суб`єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 20.08.2021 №33, складеного за результатами цієї перевірки, встановлено невиконання рішень №№137, 138, 139 від 12.05.2021.

Водночас визнано повним та результативним виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів №135 - обмеження надання продукції на ринку шляхом тимчасової заборони надання продукції на ринку - щодо продукції набір для гри «Гоночные машины» деревянные машинки и 6 картонных фигурок людей ш/к 9785389148376 та рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів №136 - обмеження надання продукції на ринку шляхом тимчасової заборони надання продукції на ринку - щодо продукції пазли «Мої друзі», арт. 13005, ш/к 120123456834120, виробник: ПП «Левеня», с. Шешори, Косівський р-н, Івано-Франківська обл., 78623.

25.08.2021 Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області складено протокол №24 про виявлені порушення вимог Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» та Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції».

Згідно з цим протоколом, порушення полягають у такому:

- невиконання або неповне виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів (рішення від 12.05.2021 №137) щодо приведення продукції у відповідність до встановлених вимог, визначених частиною 3 статті 29 цього Закону. За виявлене порушення передбачається відповідальність згідно п.2 ч.4 ст.44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» у розмірі у розмірі 4000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для розповсюджувачів;

- невиконання або неповне виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів (рішення від 12.05.2021 №138) щодо приведення продукції у відповідність до встановлених вимог, визначених частиною 3 статті 29 цього Закону. За виявлене порушення передбачається відповідальність згідно п.2 ч.4 ст.44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» у розмірі у розмірі 4000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для розповсюджувачів;

- невиконання або неповне виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів (рішення від 12.05.2021 №139) щодо усунення формальної невідповідності, визначених частиною 3 статті 29 цього Закону. За виявлене порушення передбачається відповідальність згідно п.3 ч.4 ст.44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для розповсюджувачів.

Крім цього, Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області прийняті рішення від 20.08.2021 №117 та №116 про внесення змін до рішень від 12.05.2021 №№135, 136, 137, 138, 139 шляхом вжиття нових обмежувальних (корегувальних) заходів у вигляді заборони надання продукції на ринку. Суб`єкт господарювання ТОВ «Креатив Компані Україна» має вжити заходи необхідні для заборони надання на ринку продукції (пазли «Мої друзі», арт. 13005, ш/к 120123456834120; набір для гри «Гоночные машины» ш/к 9785389148376) повідомити споживачів (користувачів) відповідної продукції про ризики, які становить ця продукція, або іншим шляхом, що не суперечить чинному законодавству, виконати рішення. Термін виконання 12 жовтня 2021 року.

Водночас суд зазначає, що рішеннями від 20.08.2021 №116 та №117 були внесені зміни, у тому числі, до рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 12.05.2021 №135 та №136, виконання яких, відповідно до акту перевірки стану виконання суб`єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 20.08.2021 №33, визнано повним та результативним, а відповідно до ч.7 ст.34 Закону №2735-VІ, у разі встановлення факту повного та результативного виконання суб`єктом господарювання відповідного рішення (крім рішення про заборону надання продукції на ринку), орган ринкового нагляду невідкладно приймає рішення про скасування такого рішення, що позивачем (відповідачем за зустрічним позовом) здійснено не було.

Скасування рішень від 12.05.2021 №135 та №136 не впливає на повернення продукції на ринок, оскільки рішеннями від 20.08.2021 №116 та №117 були внесені зміни до рішень від 12.05.2021 №№135-139 шляхом вжиття нових обмежувальних (корегувальних) заходів у вигляді заборони надання продукції на ринку з терміном виконання 12 жовтня 2021 року.

Наказом від 14.09.2021 директора ТОВ «Креатив Компані Україна» №ККУ-01/14/09 «Про заборону надання продукції в торговельній мережі», на виконання рішень ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 12.05.2021 №135-139, з урахуванням змін, внесених наказами від 20.08.2021, заборонено розповсюдження в торговельній мережі AKVAREL продукції, а саме: пазли «Мої друзі», арт. 13005, ш/к 120123456834120, виробник: ПП «Левеня», с. Шешори, Косівський р-н, Івано-Франківська обл., 78623; набір для гри «Гоночные машины» деревянные машинки и 6 картонных фигурок людей ш/к 9785389148376. Наказано здійснити повернення залишків зазначеної продукції постачальникам.

Також відповідачем (позивачем за зустрічним позовом) надсилались виробнику пазлів «Мої друзі» Приватному підприємству «Левеня» та Приватному підприємству «Видавництво «Махаон-Україна» щодо набору для гри «Гоночные машины» деревянные машинки и 6 картонных фигурок людей ш/к 9785389148376 листи про повторний розгляд питання щодо здійснення повернення залишків продукції з метою приведення її у відповідність. У цих листах ТОВ «Креатив Компані Україна» звертає увагу на те, що діє заборона надання даної продукції на ринку, і просить вжити заходи та повідомити споживачів, покупців даної продукції (листи від 04.20.2021 №04/10/01 та 04/10/2021).

До матеріалів справи надані накладні на повернення зазначеної продукції її постачальникам: ПП «Видавництво «Махаон Україна» та ПП «Левеня» (№КУ 210003511 від 06.10.2021, №КУ 210003512 від 06.10.2021, №КУ210003513 від 06.10.2021, №1825 від 06.10.2021).

Крім цього, Головному управлінню Держпродспоживслужби в Одеській області Товариством з обмеженою відповідальністю «Креатив Компані Україна» надіслано повідомлення від 12.10.2021 про виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів.

Таким чином, ТОВ «Креатив Компані Україна» виконало рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 12.05.2021 №№135-139 з урахуванням внесених до них змін рішеннями від 20.08.2021 №116, №117 з терміном виконання 12.10.2021.

Але, постановами від 27.08.2021 №№51-52 за невиконання рішень від 12.05.2021 №137, №138 та №139 про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів на ТОВ «Креатив Компані Україна» накладені адміністративно-господарські санкції у сумі 170 000,00 грн відповідно до пунктів 2, 3 частини 4 ст.44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції».

Так, згідно з пунктами 2, 3 частини 4 статті 44 Закону №2735-VІ, до суб`єкта господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу в разі: невиконання або неповного виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, визначених статтею 29 цього Закону, крім усунення формальної невідповідності, передбаченої частиною третьою статті 29 цього Закону, - у розмірі шести тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для осіб, які ввели продукцію в обіг або відповідно до цього Закону вважаються такими, що ввели продукцію в обіг, та у розмірі чотирьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для розповсюджувачів; невиконання або неповного виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів щодо усунення формальної невідповідності, визначених частиною третьою статті 29 цього Закону, - у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для осіб, які ввели продукцію в обіг або відповідно до цього Закону вважаються такими, що ввели продукцію в обіг, та у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для розповсюджувачів.

Отже, Головний управлінням Держпродспожислужби в Одеській області на ТОВ «Креатив Компані Україна» накладені адміністративно-господарські санкції як на розповсюджувача продукції.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» №124-VIII від 15.01.2015 у редакції спірних правовідносин (далі - Закон №124-VIII):

- розповсюджувач - будь-яка інша, ніж виробник або імпортер, фізична чи юридична особа в ланцюгу постачання продукції, яка надає продукцію на ринку;

- виробник - будь-яка фізична чи юридична особа (резидент чи нерезидент України), яка виготовляє продукцію або доручає її розроблення чи виготовлення та реалізує цю продукцію під своїм найменуванням або торговельною маркою (знаком для товарів і послуг);

- імпортер - будь-яка фізична чи юридична особа - резидент України, яка вводить в обіг на ринку України продукцію походженням з іншої країни.

Обов`язки виробників, імпортерів та розповсюджувачів щодо безпечності іграшок та їх обігу на території України передбачені Технічним регламентом безпечності іграшок, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2018 №151 (далі - Технічний регламент).

Згідно з пунктами 11, 19, 20 Технічного регламенту, виробники забезпечують супроводження іграшки інструкціями та інформацією щодо безпечності згідно з вимогами закону про порядок застосування мов.

Перед введенням іграшки в обіг імпортери пересвідчуються у тому, що виробником застосовано відповідну процедуру оцінки відповідності, складено технічну документацію, на іграшку нанесено знак відповідності технічним регламентам, іграшка супроводжується необхідними документами, а також виробник виконав вимоги, визначені в пунктах 9 і 10 цього Технічного регламенту.

Імпортери зазначають своє найменування, зареєстроване комерційне найменування чи зареєстровану торговельну марку (знак для товарів і послуг), контактну поштову адресу на іграшці, а у разі, коли нанесення відповідної інформації неможливе, - на її пакуванні або в документі, що супроводжує таку іграшку.

Імпортери забезпечують супроводження іграшки інструкціями та інформацією щодо безпечності, які виконуються згідно з вимогами закону про порядок застосування мов.

Відповідно до пункту 27 Технічного регламенту, перед наданням іграшки на ринку розповсюджувачі перевіряють наявність на іграшці знака відповідності технічним регламентам, необхідних документів, інструкцій з експлуатації та інформації щодо безпечності, що складені згідно з вимогами закону про порядок застосування мов, та виконання виробником та імпортером вимог, визначених у пунктах 9, 10 і 19 цього Технічного регламенту.

Якщо розповсюджувач вважає або має підстави вважати, що іграшка не відповідає суттєвим вимогам, визначеним у пунктах 33-35 цього Технічного регламенту і додатку 2, він не надає таку іграшку на ринку України до приведення її у відповідність з такими вимогами. Крім того, якщо зазначена іграшка становить ризик, розповсюджувач повідомляє про це виробнику або імпортеру, а також відповідному органу державного ринкового нагляду.

Пунктом 29 Технічного регламенту встановлено, що розповсюджувачі, які вважають або мають підстави вважати, що іграшка, яку вони надали на ринку України, не відповідає вимогам усіх технічних регламентів, які застосовуються до такої іграшки, пересвідчуються у здійсненні коригувальних заходів, необхідних для приведення такої іграшки у відповідність із зазначеними вимогами, вилучення її з обігу та/або її відкликання (з урахуванням обставин). Крім того, якщо така іграшка становить ризик, розповсюджувачі негайно повідомляють про це відповідному органу державного ринкового нагляду та подають йому детальну інформацію, зокрема про невідповідність такої іграшки вимогам усіх технічних регламентів, які застосовуються до неї, та вжиті коригувальні заходи.

Згідно з пунктом 30 Технічного регламенту, розповсюджувачі на обґрунтований запит органу державного ринкового нагляду подають йому всю інформацію та документацію, необхідні для демонстрування відповідності іграшки. На вимогу зазначеного органу державного ринкового нагляду розповсюджувачі співпрацюють з ним для усунення ризиків, які становлять надані ними на ринку іграшки.

Так, під час проведення у період з 06.05.2021 по 12.05.2021 планової перевірки ТОВ «Креатив Компані Україна», останнім на вимогу органів державного ринкового нагляду надана декларація про відповідність продукції вимогам Технічних регламентів ігри настільні для дітей пазли в асортименті згідно з додатками, код ДКПП: 32.40.32; код УКТ ЗЕД 9503, термін дії реєстрації до 10.09.2021. Найменування та адреса виробника або його уповноваженого представника: Приватне підприємство «Левеня» (78623, Івано-Франківська обл., Косівський р-н, с. Шешори, код ЄДРПОУ 31265386). У цій декларації та додатку до неї вказано, що пазли настільні «Мої друзі», арт. 13005 відповідають, у тому числі, вимогам Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженого Постановою КМУ від 28.02.2018 №151.

Також, ТОВ «Креатив Компані Україна» надано висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 21.02.2021 №602-123-20-3/6294 (терміном дії на п`ять років) щодо серії настільно-друкованих ігор «Читай, играй, учись!», «Читай, играй, учись», заявник експертизи «ПП «Видавництво «Махаон_Україна», 04050, Україна, м. Київ, вул. Мельникова, 12, фактичне місцезнаходження: 04073, Україна, м. Київ, пр. Степана Бандери, 6. За результатами державної санітарно-епідеміологічної експертизи, за наданим заявником зразком відповідає вимогам діючого санітарного законодавства України і за умов дотримання цього висновку може бути використаний в заявленій сфері застосування.

Актом перевірки характеристик продукції від 12.05.2021 №906 встановлені порушення: щодо іграшки пазли «Мої друзі» арт. 13005, ш/к 120123456834120 порушення п.п. 36, 37, ч. Б додатка 5 Технічного регламенту; щодо іграшки деревянные машинки и 6 картонных фигурок людей ш/к 9785389148376 порушення п.п. 10, 11, 18, 19, 20, 27, 34, 37, 44, 45, додаток 5 Технічного регламенту.

Згідно з пунктами 33, 34 Технічного регламенту, введення іграшок в обіг здійснюється за умови їх відповідності встановленим суттєвим вимогам щодо безпечності, а саме загальним вимогам щодо безпечності, визначеним у пункті 34 цього Технічного регламенту, та особливим вимогам щодо безпечності, які їх стосуються і наведені в додатку 2.

Іграшки, у тому числі хімічні речовини, які вони містять, не повинні загрожувати безпеці чи здоров`ю користувачів або третіх осіб, коли вони використовуються за призначенням або з урахуванням передбачуваної поведінки дітей.

Можливості дітей та осіб, які наглядають за ними, повинні враховуватися, зокрема, у разі, коли іграшки призначені для використання дітьми віком до 36 місяців або інших визначених вікових груп.

Маркування, нанесене відповідно до пункту 37 цього Технічного регламенту, та інструкції з експлуатації, які супроводжують іграшку, повинні звертати увагу користувачів або осіб, які наглядають за ними, на небезпеку та ризики заподіяння шкоди під час використання іграшки та шляхи їх уникнення.

Пунктами 36, 37 Технічного регламенту передбачено, що для безпечного користування іграшкою попередження, виконані для цілей пункту 34 цього Технічного регламенту, повинні містити інформацію про обмеження, визначені згідно з пунктом 1 частини А додатка 5.

Для категорій іграшок, наведених у пунктах 2-11 частини Б додатка 5, повинні використовуватися відповідні попередження.

Іграшка не повинна містити жодного із попереджень, наведених у пунктах 2-11 частини Б додатка 5, якщо попередження суперечить використанню іграшки за призначенням, що визначається залежно від її функції, розміру і характеристик.

Виробник повинен наносити чітко видимі, розбірливі, зрозумілі та точні попередження на іграшку, прикріплений до неї ярлик (етикетку) або пакування та у разі потреби зазначати попередження в інструкціях з експлуатації, які супроводжують іграшку. Маленькі іграшки, які продаються без упаковки, повинні мати відповідні попередження, прикріплені до них.

Попередженням повинні передувати слова «Увага» або «Попередження».

Попередження, які впливають на рішення щодо придбання іграшки, зокрема ті, що визначають мінімальний та максимальний вік користувачів, та інші попередження, наведені в додатку 5, повинні зазначатися на споживчій упаковці або бути чітко видимі в інший спосіб для споживача перед купівлею, в тому числі у разі, коли купівля здійснюється шляхом електронної торгівлі.

Іграшки, які надаються на ринку, повинні мати зображення знака відповідності технічним регламентам. Знак відповідності технічним регламентам наноситься згідно із загальними принципами маркування зазначеним знаком, установленим законом. Іграшки, на які нанесено знак відповідності технічним регламентам, вважаються такими, що відповідають вимогам цього Технічного регламенту (п.44-46 Технічного регламенту).

Відповідно до п.49 Технічного регламенту, знак відповідності технічним регламентам наноситься перед введенням іграшки в обіг. Він може супроводжуватися символом або будь-яким знаком, який вказує на особливості ризику або використання.

Разом з цим, як зазначено вище, особою, яка вводить в обіг продукцію на ринку України є імпортер, який перед введенням іграшки в обіг пересвідчується у тому, що виробником на іграшку нанесено знак відповідності технічним регламентам.

Таким чином обов`язок щодо нанесення маркувань, попереджень та знака відповідності на іграшку покладається на виробника особу, яка виготовляє продукцію або доручає її розроблення чи виготовлення та реалізує цю продукцію під своїм найменуванням або торговельною маркою (знаком для товарів і послуг).

Випадки, в яких обов`язки виробників покладаються на імпортерів і розповсюджувачів, передбачені пунктом 31 Технічного регламенту, згідно з яким, у разі коли імпортер або розповсюджувач вводить іграшку в обіг під своїм найменуванням чи торговельною маркою (знаком для товарів і послуг) або модифікує вже введену в обіг іграшку таким чином, що це може вплинути на її відповідність визначеним вимогам, він вважається виробником для цілей цього Технічного регламенту та повинен виконувати обов`язки виробника, визначені у пунктах 5-13 цього Технічного регламенту.

Виробники під час введення іграшки в обіг повинні забезпечити, щоб іграшка була розроблена та виготовлена відповідно до суттєвих вимог щодо безпечності, визначених у пунктах 33-35 цього Технічного регламенту та додатку 2 (пункт 5 Технічного регламенту).

Таким чином, обов`язки виробника, у тому числі й щодо нанесення маркувань про безпечність продукції та попереджень про іграшку, покладаються на розповсюджувача за умови випуску продукції під своєю торговельною маркою або здійснення модифікації такої продукції. Положення, закріплене пунктом 31 Технічного регламенту перерозподіляє обсяг обов`язків за умови наявності конкретних підстав, перелік яких є вичерпним та розширеному тлумаченню не підлягає.

У цій справі, підстав уважати, що обов`язки виробника перейшли до позивача як до розповсюджувача продукції відсутні.

Згідно з позицією Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах «Салов проти України» (заява №65518/01; пункт 89), «Проніна проти України» (заява №63566/00; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

Згідно з вимогами частин 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З огляду на встановлені обставини справи, наведені положення чинного законодавства, суд зазначає, що постанови від 27.08.2021 №50, №51 та №52 про накладення штрафу є протиправними і такими, що підлягають скасуванню, а зустрічні позовні вимоги задоволенню.

Оскільки адміністративно-господарські санкції у сумі 170 000,00 грн, про стягнення яких заявлено Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області у первісній позовній заяві, були накладені постановами від 27.08.2021 №50, №51 та №52, які визнані протиправними і скасовані в судовому порядку, відсутні підстави для задоволення позовних вимог Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Креатив Компані Україна» про стягнення цих адміністративно-господарських санкцій.

Відповідно до ч.1 ст.143 КАС України, суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду із зустрічною позовною заявою ТОВ «Креатив Компані Україна» сплачено судовий збір у сумі 2550,00 грн.

З огляду на задоволення зустрічної позовної заяви, витрати зі сплати судового збору у сумі 2550,00 грн підлягають стягненню на користь ТОВ «Креатив Компані Україна» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держпродспожислужби в Одеській області.

Підстави для розподілу судових витрат за позовною заявою Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Креатив Компані Україна» про стягнення адміністративно-господарських санкцій відсутні, оскільки у задоволенні позову відмовлено.

Керуючись ст. ст. 90, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області (вул. 7-а Пересипська, 6, м. Одеса, 65042, код ЄДРПОУ 40342996) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Креатив Компані Україна» (пр. Поля Олександра, буд. 46, літ. И-3, прим. 301-313, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 41090698) залишити без задоволення.

Зустрічну позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Креатив Компані Україна» (пр. Поля Олександра, буд. 46, літ. И-3, прим. 301-313, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 41090698) до Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області (вул. 7-а Пересипська, 6, м. Одеса, 65042, код ЄДРПОУ 40342996) про визнання протиправними та скасування постанов задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати постанови Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області (вул. 7-а Пересипська, 6, м. Одеса, 65042, код ЄДРПОУ 40342996) відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «Креатив Компані Україна» (пр. Поля Олександра, буд. 46, літ. И-3, прим. 301-313, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 41090698) про накладення штрафу від 27 серпня 2021 року №№ 50, 51, 52.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області (вул. 7-а Пересипська, 6, м. Одеса, 65042, код ЄДРПОУ 40342996) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Креатив Компані Україна» (пр. Поля Олександра, буд. 46, літ. И-3, прим. 301-313, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 41090698) судові витрати з оплати судового збору у сумі 2550 (дві тисячі п`ятсот п`ятдесят) грн 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.

Позивач (відповідач за зустрічною позовною заявою): Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області (вул. 7-а Пересипська, 6, м. Одеса, 65042, код ЄДРПОУ 40342996).

Відповідач (позивач за зустрічною позовною заявою): Товариство з обмеженою відповідальністю «Креатив Компані Україна» (пр. Поля Олександра, буд. 46, літ. И-3, прим. 301-313, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 41090698).

Повний текст рішення складено 25.07.2022.

Суддя Н.В. Кучугурна

Дата ухвалення рішення13.07.2022
Оприлюднено28.07.2022
Номер документу105416149
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності

Судовий реєстр по справі —160/108/22

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 22.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 23.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 09.12.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 21.11.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 20.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 20.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 06.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Рішення від 13.07.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучугурна Наталія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні