ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
27 липня 2022 року м. Чернігів Справа № 620/4123/22
Суддя Чернігівського окружного адміністративного суду Бородавкіна С.В. розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін клопотання Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "БІО ТЕРРА ТЕХНОЛОДЖІ" до Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "БІО ТЕРРА ТЕХНОЛОДЖІ" звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області, Державної податкової служби України, у якому просить:
- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії ГУДПС у Чернігівській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації: від 16.02.2022 №381204/42784756 про відмову в реєстрації податкової накладної від 19.04.2021 №20; від 09.12.2021 №3497380/42784756 про відмову в реєстрації податкової накладної від 21.04.2021 №21; від 16.02.2022 №3812038/42784756 про відмову в реєстрації податкової накладної від 24.04.2021 №22; від 16.02.2022 №3812037/42784756 про відмову в реєстрації податкової накладної від 27.04.2021 №23; від 16.02.2022 №3812040/42784756 про відмову в реєстрації податкової накладної від 27.04.2021 №24; від 16.02.2022 №3812039/42784756 про відмову в реєстрації податкової накладної від 05.05.2021 №28; від 21.02.2022 №3830805/42784756 про відмову в реєстрації податкової накладної від 06.50.2021 №29;від 21.02.2022 №3830808/42784756 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2021 №30; від 21.02.2022 №3830810/42784756 про відмову в реєстрації податкової накладної від 08.05.2021 №31; від 21.02.2022 №3830806/42784756 про відмову в реєстрації податкової накладної від 08.05.2021 №32; від 21.02.2022 №3830807/42784756 про відмову в реєстрації податкової накладної від 10.05.2021 №33; від 21.02.2022 №3830809/42784756 про відмову в реєстрації податкової накладної від 11.05.2021 №34; від 21.02.2022 №3830804/42784756 про відмову в реєстрації податкової накладної від 13.05.2021 №35;
- зобов`язати ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні: від 19.04.2021 №20, від 21.04.2021 №21; від 24.04.2021 №22; від 27.04.2021 №23; від 27.04.2021 №24; від 05.05.2021 №28; від 06.50.2021 №29; від 07.05.2021 №30; від 08.05.2021 №31; від 08.05.2021 №32; від 10.05.2021 №33; від 11.05.2021 №34; від 13.05.2021 №35.
Ухвалою судді від 12.07.2022 відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.
26.07.2022 від представника ГУДПС у Чернігівській області на адресу суду надійшло клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
Вказане клопотання мотивоване тим, що враховуючи характер спірних правовідносин, а також зважаючи на складність обставин справи, розгляд за правилами загального позовного провадження дозволить всебічно та повно з`ясувати всі обставини спору, з огляду на різне тлумачення сторонами норм податкового законодавства.
Вирішуючи вказане клопотання по суті, суд враховує таке.
Згідно із частиною третьою статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Вирішення питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження та переходу зі спрощеного позовного провадження до розгляду справи за правилами загального позовного провадження регламентує стаття 260 Кодексу адміністративного судочинства України.
Так, відповідно до частини четвертої статті 260 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо відповідач в установлений судом строк подасть заяву із запереченнями проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, суд залежно від обґрунтованості заперечень відповідача протягом двох днів із дня її надходження до суду постановляє ухвалу про: 1) залишення заяви відповідача без задоволення; 2) розгляд справи за правилами загального позовного провадження та заміну засідання для розгляду справи по суті підготовчим засіданням.
За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті (частина друга статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України).
При цьому, згідно із частиною третьою статті 257 КАС України, при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
З урахуванням того, що розгляд даної справи здійснюється у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, та за умови визначеності даної категорії справи як справи незначної складності, клопотання представника ГУДПС у Чернігівській області про розгляд справи у порядку загального позовного провадження слід залишити без задоволення.
Одночасно суд звертає увагу, що ГУДПС у Чернігівській області не позбавлене права викласти свою правову позицію та надати відповідні докази у відзиві на позов, запереченнях на відповідь на відзив.
Крім того, суд звертає увагу, що відповідно до частини третьої статті 43 Кодексу адміністративного судочинства України здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить органам державної влади, іншим державним органам, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування, їх посадовим і службовим особам, підприємствам, установам, організаціям (юридичним особам).
За приписами статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» (далі - Постанова №893) ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком (у тому числі, Головне управління ДПС у Чернігівській області).
Територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.
Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи (пункт 2 Постанови №893).
Згідно із наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 №529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» утворені як відокремлені підрозділи Державної податкової служби України територіальні органи згідно з переліком (додаток до цього наказу), серед яких Головне управління ДПС у Чернігівській області.
Згідно із Положенням про Головне управління ДПС у Чернігівській області, затвердженим наказом Державної податкової служби України від 12.11.2020 №643, Головне управління ДПС у Чернігівській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ ВП 44094124), забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Чернігівської області та є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Чернігівській області (ЄДРПОУ 43143966).
Наказом Державної податкової служби України від 24.12.2020 №755 «Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій» розпочато з 01.01.2021 здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30.09.2020 №529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби», повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до пункту 1 Постанови №893.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про можливість здійснити заміну неналежного відповідача Головне управління ДПС у Чернігівській області на належного Головне управління ДПС у Чернігівській області відокремлений підрозділ Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ ВП 44094124).
На підставі викладеного та керуючись статтями 12, 52, 248, 256, 257, 260 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
Клопотання представника Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області про розгляд справи за правилами загального позовного провадження залишити без задоволення.
Замінити Головне управління ДПС у Чернігівській області на Головне управління ДПС у Чернігівській області (код ЄДРПОУ ВП 44094124, вул. Реміснича, 11, м. Чернігів).
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання. Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя С.В. Бородавкіна
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2022 |
Оприлюднено | 29.07.2022 |
Номер документу | 105442583 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Парінов Андрій Борисович
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Бородавкіна С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні