Ухвала
від 26.07.2022 по справі 918/420/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Набережна, 26-А, м. Рівне, 33013, тел. (0362) 62 03 12, код ЄДРПОУ: 03500111,

e-mail: inbox@rv.arbitr.gov.ua, вебсайт: https://rv.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

"26" липня 2022 р. Справа № 918/420/20

Господарський суд Рівненської області у складі судді А.Качура,

розглянув матеріали клопотання ліквідатора боржника про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу

у справі заявою боржника: Товариства з обмеженою відповідальністю "Геомак"

про: банкрутство

кредитор: АТ "Банк Інвестицій та заощаджень"

секретар судового засідання: С.Коваль;

представники:

від кредитора: І.Єфремова;

від арбітражного керуючого: не з`явився;

Товариство з обмеженою відповідальністю "Геомак" (35603, Рівненська область, місто Дубно, вул. Данила Галицького 1, код ЄДРПОУ 40262726) звернулося до Господарського суду Рівненської області із заявою про визнання його банкрутом.

Ухвалою Господарського суду Рівненської області від 12 травня 2020 року прийнято до розгляду заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Геомак" про відкриття провадження у справі про банкрутство. Призначено заяву до слухання у підготовчому засіданні на 21 травня 2020 року.

Ухвалою Господарського суду Рівненської області від 21 травня 2020 року відкрито провадження у справі №918/420/20 про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю "Геомак", проведення попереднього засідання суду призначено на 07 липня 2020 року.

21 травня 2020 року оприлюднене офіційне оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство ТзОВ "Геомак".

Ухвалою Господарського суду Рівненської області від 09 червня 2020 року відсторонено арбітражного керуючого Загоруйка А.А. від виконання повноважень розпорядника майна боржника, розпорядником майна призначено Завору О.І.

Ухвалою Господарського суду Рівненської області від 07 липня 2020 року визнано вимоги кредитора Акціонерного товариства "Банк Інвестицій та заощаджень" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Геомак" (35603, Рівненська область, місто Дубно, вул. Данила Галицького 1, код ЄДРПОУ 40262726) в розмірі: 4 204,00 грн. судового збору (перша черга); 55 720 601,19 грн. заборгованості по основному зобов`язанню (четверта черга); 3 939 301,42 грн. заборгованості по процентам (четверта черга); 1 520 406,44 грн. пені (шоста черга); 2 441 100,00 грн. штрафу (шоста черга). Підсумкове засідання призначено на 28 липня 2020 року.

Ухвалою Господарського суду Рівненської області від 27 липня 2020 року відсторонено арбітражного керуючого Завору Олега Івановича від виконання повноважень розпорядника майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Геомак", розпорядником майна призначено арбітражного керуючого Рудецьку Оксану Ярославівну. Підсумкове засідання відкладено на 27 серпня 2020 року.

21 серпня 2020 року розпорядником майна подано звіт, відповідно до змісту якого арбітражний керуючий повідомив, що після офіційного оприлюднення на адресу розпорядника майна заяв кредиторів із грошовими вимогами до боржника не надходили.

Згідно з наявною інформацією відсутні відомості щодо відкритих виконавчих проваджень щодо боржника та відсутня заборгованість боржника перед працівниками по заробітній платі.

Арбітражний керуючий повідомив, що в процесі аналізу фінансово - господарського стану підприємства не було виявлено ознак приховування стійкої фінансової неплатоспроможності, ознак фіктивного банкрутства чи дій, які можуть кваліфікуватися за статтею 219 ККУ.

В процесі інвентаризації майна боржника встановлено, що у боржника відсутні товарно - матеріальні цінності, грошові кошти, основні засоби, нерухоме майно, разом з тим у боржника наявна сума дебіторської заборгованості у розмірі 37 767 700,00 грн.

У зв`язку з наведеним розпорядник майна зазначає, що враховуючи відсутність у боржника будь-яких активів, станом на 20.08.2020 року можливість проведення санації боржника не вбачається, з огляду на що доцільно визнати боржника банкрутом та відкрити ліквідаційну процедуру.

21 серпня 2020 року головою комітету кредиторів подано клопотання про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю "Геомак" банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, та призначення ліквідатором Рудецьку Оксану Ярославівну.

Постановою суду від 27 серпня 2020 року визнано банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю "Геомак", відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців, припинено повноваження розпорядника майна Товариство з обмеженою відповідальністю "Геомак" арбітражного керуючого Рудецької О.Я., ліквідатором призначено арбітражного керуючого Рудецьку Оксану Ярославівну, підприємницьку діяльність банкрута завершено, припинено повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном з 27 серпня 2020 року, зобов`язано ліквідатора після завершення всіх розрахунків з кредиторами подати до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс.

28 серпня 2020 року здійснено офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

09 жовтня 2020 року ліквідатором подано звіт про проведену роботу станом на 30 вересня 2020 року.

21 вересня 2020 року від Акціонерного товариства "Банк Інвестицій та заощаджень" надійшла заява з вимогами поточного кредитора, в якій заявник просить суд визнати грошові вимоги до боржника ТОВ "Геомак" в розмірі 1 582 556,42 грн. за договором про відкриття кредитної лінії №173/V від 28.07.2016 року та включити вказані грошові вимоги до реєстру вимог кредиторів.

Ухвалою суду від 22 жовтня 2020 року відхилено вимоги поточного кредитора - Акціонерного товариства "Банк інвестицій та заощаджень" в сумі 1 582 556,42 грн.

04 листопада 2020 року ліквідатором подано звіт про проведену роботу станом на 30 жовтня 2020 року.

14 грудня 2020 року ліквідатором подано звіт про проведену роботу станом на 30 листопада 2020 року.

16 лютого 2021 року ліквідатором подано звіт про проведену роботу станом за грудень 2020 року.

08 листопада 2021 року ліквідатор боржника звернувся до Господарського суду Рівненської області із клопотанням про продовження строку ліквідаційної процедури Товариства з обмеженою відповідальністю "Геомак" та строку повноважень ліквідатора на шість місяців.

Ухвалою суду від 23 листопада 2021 року клопотання ліквідатора боржника про продовження строку ліквідаційної процедури та повноважень ліквідатора задоволено, продовжено строк ліквідаційної процедури Товариства з обмеженою відповідальністю "Геомак" на шість місяців, продовжено строк повноважень ліквідатора на шість місяців, зобов`язано ліквідатора після завершення всіх розрахунків з кредиторами подати до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс.

13 травня 2022 року ліквідатором подано проміжний ліквідаційний баланс.

04 липня 2022 року арбітражний керуючий звернувся до суду з клопотанням про затвердження ліквідаційного балансу боржника, затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого та ліквідацію боржника.

Ухвалою суду від 05 липня 2022 року призначено розгляд звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу у судовому засіданні на 26 липня 2022 року.

За наслідками судового засідання судом встановлено наступне.

Відповідно до статті 60 КУзПБ, у ліквідаційній процедурі ліквідатор виконує свої повноваження до завершення ліквідаційної процедури в порядку, встановленому цим Кодексом. У ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає скарги на дії (бездіяльність) ліквідатора та здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом. У ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом. Заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів.

Згідно з правилами статті 61 КУзПБ, ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, які звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Кодексом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному реєстратору в електронній формі через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості, необхідні для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства; у разі провадження банкрутом діяльності, пов`язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює дії щодо скасування реєстрації випуску акцій, передбачені законодавством, якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.

Згідно з нормами статті 62 КУзПБ, усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або господарського відання, включаються до складу ліквідаційної маси. Майно, визначене родовими ознаками, що належить банкруту на праві володіння або користування, включається до складу ліквідаційної маси.

За приписами статті 63 КУзПБ, після проведення інвентаризації та отримання згоди на продаж майна ліквідатор здійснює продаж майна банкрута на аукціоні.

Отже, ліквідатор в ліквідаційній процедурі вживає заходів щодо виявлення майна (активів) банкрута та формування ліквідаційної маси, організовує продаж майна та вчиняє інші дії відповідно до цього Кодексу.

Згідно з вимогами частини 1 статті 65 КУзПБ, після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів.

Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти дій, спрямованих на виявлення та повернення активів боржника.

Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

Отже, законодавством передбачено певну сукупність дій, яку необхідно ліквідатору вчинити в ході ліквідаційної процедури, та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом із зазначеним звітом та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, яке проводиться за участю кредиторів; подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених нім дій в ході ліквідаційної процедури.

Як слідує з поданого звіту ліквідатора, останній звернувся до керівника ТОВ "Геомак" з листом лист від 01.09.2020 року з повідомленням про визнання ТОВ "Геомак" банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, а також з вимогою передати ліквідатору за актами приймання-передачі бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки та штампи, матеріальні та інші цінності банкрута, про що підписаний відповідний акт прийому-передачі документів.

Також ліквідатором, у зв`язку з визнанням банкрута ТОВ "Геомак" та відкриттям ліквідаційної процедури, було видано наказ про звільнення директора товариства.

З метою виявлення майна банкрута (об`єкти нерухомого майна, транспортні засоби, земельні ділянки та ін.) для подальшого формування ліквідаційної маси було підготовлено та направлено занити до: "Український центр інноватики та патентно-інформаційних послуг"; Державної служби інтелектуальної власності України; Державної служби морського та річкового транспорту України; Державної авіаційної служби України; Управління Держпраці у Рівненській області; Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області; Департаменту льотної придатності; Рівненській митниці Державної фіскальної служби України; Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку; ГУ ДФС у Рівненській області; ДП "Український інститут промислової власності"; Головного Управління Держгеокадастру у Рівненській області; Головного Управління статистики у Рівненській області; Головного інформаційно-обчислювальний центр ПАТ "Укрзалізниця"; Головне управління Держпродспоживслужби у Рівненській області; Державне космічне агентство України; Державна служба геології та надр України; Регіональний сервісний центр МВС у Рівненській області.

На адресу ліквідатора надійшли наступні відповіді:

- Управління Держпраці у Рівненській області інформує, що за ТОВ "Геомак" великовантажних технологічних транспортних засобів, що не підлягають експлуатації на вулично - дорожній мережі загального користування не зареєстровано. Об`єкти котлонагляду та підіймальні споруди на обліку не перебувають;

- Державної авіаційної служби України, що у державному реєстрі цивільних повітряних суден України за ТОВ "Геомак" повітряні судна не зареєстровані;

- Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України;

- Державного космічного агентства України про те, що обставин реєстрації унікальних об`єктів космічної діяльності космічної техніки у ТОВ "Геомак" не встановлено;

- Державної податкової служби України Головне управління ДПС у Рівненській області, надано витяг з баз даних ДПС України щодо відкритих банківських рахунків ТОВ "Геомак", сформованих на підставі повідомлення платника податків та/або установ банків станом на 09.06.2020 року;

- Державної митної служби України. Поліська митниця Держмитслужби, повідомляє, що ТОВ "Геомак" не перебуває на обліку Державної митної служби, як особа що здійснює операції з товарами, в зоні діяльності Волинської митниці Держмитслужби митного оформлення товарів не здійснювало;

- Головне управління статистики у Рівненській області повідомляє, що ТОВ "Геомак" фінансову та статистичну звітність в головне управління статистики у Волинській області не подавало;

- Державна архітектурно-будівельна інспекція України. Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області повідомляє, що в Єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих і будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, не виявлено;

- Головне управління Держпродспоживслужби в Рівненській області повідомляє, що відповідно до даних інформаційної системи "АргоТех" за ТОВ "Геомак" на території Рівненської області зареєстрованої, перереєстрованої, знятої з обліку сільськогосподарської, дорожньо-будівельної, меліоративної та іншої техніки не значиться;

- Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області, повідомляє, що за даними територіальних структурних підрозділів у районах, містах Головного управління Держгеокадастру у Волинській області станом на 01.01.2012 р. за ТОВ "Геомак" не виявлено зареєстрованих земельних ділянок;

- Регіонального сервісного центру МВС у Рівненській області, яким повідомлено, що згідно з регіональною базою даних та Єдиним державним реєстром транспортних засобів, держателем якого є МВС інформація про реєстрацію транспортних засобів за ТОВ "Геомак" відсутня;

- Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України. ДП "Український інститут інтелектуальної власності" (Укрпатент);

- Державна служба морського та річкового транспорту України (Морська адміністрація), повідомляє, що за наявною інформацією відсутні записи щодо суден, власником або судновласником яких є ТОВ "Геомак";

- Державна служба геології та надр України (Держгеонадра) повідомляє, що спеціальні дозволи на користування надрами ТОВ "Геомак" не надавалися;

- Національна комісія з цінних паперів повідомляє, що станом на 31.06.2020 року ТОВ "Геомак" серед власників пакетів голосуючих акцій (5 відсотків і більше) акціонерних товариств відсутнє;

- АТ "Українська залізниця" повідомляє, що інформація про вагони за ТОВ "Геомак", як власника, в АБД немає. Крім того, в інформаційних базах відсутні відомості про зареєстровані локомотиви.

Крім цього, ліквідатором було видано наказ про проведення інвентаризації майна і активів банкрута станом на 05.11.2020 р. та розпочато її проведення з врахуванням інформації, одержаної від реєструючих активи та майно органів.

З отриманої інформації ліквідатор зазначає, що єдиним майновим активом ТОВ "Геомак" була дебіторська заборгованість Малого підприємства "Фірма ПТК" у формі Товариства з обмеженою відповідальністю.

Ухвалою Господарського суду Рівненської області від 25 травня 2020 року у справі №918/403/20 за заявою ТОВ "Геомак" відкрито провадження про визнання банкрутом МП "Фірма ПТК".

Ухвалою Господарського суду Рівненської області від 10 серпня 2020 року зобов`язано розпорядника майна внести до реєстру вимог кредиторів вимоги ТОВ "Геомак" в загальному розмірі 37 767 700 грн. (вимоги 4 черги) та 63 527, 00 (вимоги 1 черги).

Постановою Господарського суду Рівненської області від 12 жовтня 2020 року у справі №918/403/20 визнано банкрутом МП "Фірма ПТК" (код ЄДРПОУ 21569230), відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Григор`єва В.В., якому вручено лист-запит про хід ліквідаційної процедури та перспективи і графіку погашення даної заборгованості перед ТОВ "Геомак".

На лист-запит про хід ліквідаційної процедури та перспективи і графіку погашення даної заборгованості перед ТОВ "Геомак" отримано відповідь від ліквідатора МП "Фірма ПТК" про відсутність перспектив погашення заборгованості, так як єдиним активом банкрута є заставне майно, кошти від реалізації якого будуть спрямовані виключно на погашення вимог перед кредитором МП "Фірма ПТК" - банківською установою.

Ліквідатор вказує, що ним здійснювалась активна участь щодо задоволення кредиторських вимог ТОВ "Геомак", проте, так як реалізоване майно було у заставі АТ "Банк Інвестицій та Заощаджень", кошти отримані від реалізації заставного майна МП "Фірма ПТК" було перераховано забезпеченому кредитору АТ "Банк Інвестицій та Заощаджень", а кошти отримані від продажу майна, що не перебуває в заставі, а також кошти які обліковувалися на банківських рахунках банкрута були спрямовані на часткове погашення основної грошової винагороди арбітражного керуючого (ліквідатора в даній справі).

Ухвалою Господарського суду Рівненської області від 11 жовтня 2021 року у справі №918/403/20 МП "Фірма ПТК" ліквідовано, провадження у справі припинено, юридичну особу вилучено з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Відповідно, визнані вимоги кредиторів, що незадоволені за недостатністю майна банкрута, вважаються погашеними.

Ліквідатор вказує, що ним проведено всі необхідні дії по закриттю рахунків боржника в банківських установах, про що отримано відповідні довідки.

Внаслідок проведення ліквідатором аналізу на предмет можливості субсидіарної відповідальності посадових осіб боржника чи його засновників, які сприяли доведенню його до стану неплатоспроможності та виникненню заборгованості перед кредиторами, а також встановлення обставин можливого доведення боржника до банкрутства чи інших злочинів посадових осіб боржника, які сприяли настанню неплатоспроможності боржника, що може бути підставою для притягнення таких осіб до відповідальності за зобов`язаннями боржника у справі про банкрутство, підстав для звернення до суду з заявою про покладання субсидіарної чи солідарної відповідальності на третіх осіб не виявлено.

За результатами проведеного аналізу ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства на виявлено.

Таким чином, за результатами проведених досліджень ліквідатором не встановлено підстав та ознак для притягнення винних осіб до субсидіарної або солідарної відповідальності в процедурі ліквідації ТОВ "Геомак" та не виявлено угод, які могли б визнаватися недійсними у ліквідаційній процедурі.

На підставі вищевказаного ліквідатором зроблений висновок, що ознак умисних дій керівних осіб боржника, що б призвели до його стійкої фінансової неспроможності, а також дій доведення до банкрутства ТОВ "Геомак" не встановлено, а отже і відсутні підстави для застосування до цих осіб солідарної чи субсидіарної відповідальності.

Ліквідатор вказує, що станом на 31.05.2022 року в ТОВ "Геомак" будь-які активи відсутні. В банкрута немає відокремлених підрозділів, філій, дочірніх підприємств, товариство не є учасником (засновником/акціонером) інших юридичних осіб.

Ліквідатором ТОВ "Геомак" вжито всі необхідні заходи ліквідаційної процедури передбачені Кодексом України з процедури банкрутства, ліквідаційна процедура щодо банкрута завершена.

Таким чином, на переконання ліквідатора, за даних обставин, поданий ліквідатором для розгляду звіт та ліквідаційній баланс банкрута підлягає затвердженню, а юридична особа - ліквідації.

Згідно рішення комітету кредиторів у справі №918/420/20 про банкрутство ТОВ "Геомак", яке оформлено протоколом від 31 травня 2022 року, комітет кредиторів вирішив схвалити/затвердити звіт ліквідатора ТОВ "Геомак" про проведену роботу та ліквідаційний баланс банкрута.

Слід зазначити, що за підсумками ліквідаційної процедури вбачається, що ліквідатором вчинені належні дії по виявленню активів та пасивів боржника, внаслідок вжитих ліквідатором заходів доведена неможливість відновлення платоспроможності боржника та необхідність його ліквідації. Вказані висновки про встановлені обставини відповідають дійсності та підтверджуються достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні та долученими до справи.

Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута затвердити.

Крім того, суд розглядає звіт арбітражного керуючого про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат арбітражного керуючого в процедурі ліквідації за період з 01 листопада 2020 року по 31 травня 2022 року.

Виходячи з приписів частини 6 статті 30 КУзПБ, звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат має бути схвалений комітетом кредиторів (у процедурі банкрутства юридичної особи).

Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації, реструктуризації заборгованості, погашення боргів подається арбітражним керуючим до господарського суду за п`ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.

Рішення комітету кредиторів про схвалення звіту арбітражного керуючого про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат арбітражного керуючого в процедурі ліквідації за період з 01 листопада 2020 року по 31 травня 2022 року відсутнє, водночас як слідує з рішення комітету кредиторів, оформленого протоколом від 31 травня 2022 року, представник кредитора на зборах комітету кредиторів зазначив про те, що відсутні підстави для стягнення з кредитора грошової винагороди арбітражного керуючого, оскільки фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого не створювався, майно у боржника відсутнє, ліквідаційна процедура, строк якої встановлювався судом на 12 місяців продовжувалася, проте активів у боржника не виявлено, вимоги кредитора не погашено, а авансованих заявником коштів достатньо для оплати винагороди арбітражного керуючого за проведену роботу.

З врахуванням вищенаведеного суд вважає за необхідне відзначити, що постановою суду від 27 серпня 2020 року визнано банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю "Геомак", відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців, призначено ліквідатором Рудецьку Оксану Ярославівну, встановлено грошову винагороду ліквідатору - арбітражному керуючому Рудецькій Оксані Ярославівні у розмірі трьох мінімальних заробітних плат за кожен місяць виконання повноважень ліквідатора.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 1 КУзПБ, арбітражний керуючий - фізична особа, яка отримала відповідне свідоцтво та інформація про яку внесена до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України.

Відповідно до пункту 11 частини 1 статті 1 КУзПБ, ліквідатор - арбітражний керуючий, призначений господарським судом для здійснення ліквідаційної процедури.

Частиною 1 статті 12 КУзПБ передбачено, що арбітражний керуючий користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Кодексом.

Згідно з частиною 2 статті 30 КУзПБ, розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна або ліквідатора визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.

Витрати арбітражного керуючого, пов`язані з виконанням ним повноважень у справі, відшкодовуються в порядку, передбаченому цим Кодексом, крім витрат на страхування його професійної відповідальності за заподіяння шкоди, а також витрат, пов`язаних з виконанням таких повноважень у частині, в якій зазначені витрати перевищують регульовані державою ціни (тарифи) на відповідні товари, роботи, послуги чи ринкові ціни на день здійснення відповідних витрат або замовлення (придбання) товарів, робіт, послуг.

Однак, у зв`язку із відсутністю у боржника грошових коштів та майна, яке б підлягало продажу, грошова винагорода ліквідатора залишилася невиплаченою, а понесені витрати не було відшкодовано.

Водночас, відмова від авансування, відсутність майна у боржника або ж відсутність інших джерел для покриття витрат на виплату винагороди арбітражному керуючому можна розцінювати як примушування до безоплатної праці, що забороняється та прирівнюється до рабства в контексті ст. 4 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та інших міжнародних актів (зокрема, Конвенції 1926 року про заборону рабства. Конвенції Міжнародної організації праці про примусову чи обов`язкову працю 1930 року ратифіковану Україною 10 серпня 1956 року, Конвенції Міжнародної організації праці №105 про скасування примусової праці 1957 року ратифіковану Україною 05 жовтня 2000 року), резолюції Економічної і Соціальної Ради ООН (ЕКОСОС) 1996 року тощо) та суперечить ст. 43 Конституції України.

Отже, у випадку, коли оплата послуг арбітражного керуючого здійснюється не за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника у зв`язку з відсутністю таких коштів, то оплата послуг арбітражного керуючого, зокрема ліквідатора, має здійснюватись за рахунок коштів кредиторів, виходячи із принципу пропорційності їх грошовим вимогам.

Такої ж позиції дотримується Верховний Суд, практика якого викладена у постановах від 01 серпня 2018 року у справі № 912/1783/16, від 04 жовтня 2018 року у справі № 916/1503/17, а також у постанові від 26 лютого 2020 року у справі № 11/Б-921/1448/2013.

В силу положень частини 1 статті 4 ГПК України, господарський суд вирішує господарські спори на підставі Конституції України, цього Кодексу, інших законодавчих актів України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Так, права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави (ст. 3 Конституції України), права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані (ст. 22 Основного Закону).

На підставі статті 43 Конституції України, кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом. Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.

Таким чином, норми КУзПБ, які визначають право арбітражного керуючого на оплату послуг, надання яких в рамках даної справи не заперечувалось, конкретизують положення Основного Закону, є правовою підставою для отримання арбітражним керуючим винагороди за виконану роботу.

Приписами КУзПБ передбачена певна сукупність дій, яку необхідно вчинити ліквідатору в ході відповідної судової процедури, що застосовується до боржника.

Як видно з матеріалів справи, звіту ліквідатора, арбітражним керуючим вчинено ряд дій та заходів відповідно до вимог КУзПБ.

Імперативною нормою КУзПБ (абзац третій частини 4 статті 28) комітету кредиторів надане право у будь-який час (що фактично означає на будь-якій судовій процедурі банкрутства) звернутися до господарського суду з клопотанням про відсторонення арбітражного керуючого від виконання повноважень, водночас вказана правова норма прямо вказує на незалежність такого клопотання від наявності підстав відсторонення арбітражного керуючого.

Кредитори, за умови непогодження з роботою арбітражного керуючого, з належним виконанням покладених на нього функцій, з розміром оплати праці арбітражного керуючого, вправі подавати скарги на дії арбітражного керуючого, ставити питання про відсторонення його від виконання повноважень.

Разом з тим, кредитори як споживачі послуг арбітражного керуючого, які очікують на результат його діяльності, мають усвідомлювати, що арбітражний керуючий в свою чергу правомірно очікує на отримання передбаченої законом грошової винагороди у зв`язку із належним здійсненням ним повноважень розпорядника майна, ліквідатора.

Суд зауважує, що статус арбітражного керуючого характеризується не лише сукупністю прав та обов`язків останнього, а й ефективністю та невідворотністю інституту дисциплінарної відповідальності арбітражного керуючого за свої дії (постанова Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 10.07.2018 у справі № 910/18129/17).

За таких обставин, можливість покладення на кредиторів передбаченої законом грошової винагороди арбітражного керуючого у зв`язку із належним здійсненням ним повноважень керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, у разі якщо провадження у справі про банкрутство триває після закінчення авансованих заявником коштів, повинна стимулювати кредиторів боржника здійснювати належний контроль за діяльністю арбітражного керуючого, приймати активну участь у такому провадженні та ухилятися від зловживання своїми правами і нехтування обов`язками, що, зокрема, може мати наслідком недопущення безпідставного затягування розгляду справи.

Суд наголошує, що будь-які скарги чи заперечення з боку кредитора у справі, інші обставини, які б свідчили про бездіяльність чи неналежне виконання арбітражним керуючим своїх повноважень, в матеріалах справи відсутні.

Таким чином, арбітражний керуючий має право на оплату грошової винагороди та на відшкодування витрат за здійснення повноважень арбітражного керуючого (ліквідатора) у справі.

Суд враховує, що виплата грошової винагороди арбітражному керуючому здійснювалась за рахунок авансованих коштів. Остання сплата здійснена за період з 27 серпня 2020 року по 08 вересня 2020 року.

Тому, суд вважає правомірним затвердження звіту арбітражного керуючого про нарахування та виплату винагороди за період з 01 листопада 2020 року по 31 травня 2022 року.

Згідно з положеннями статті 65 КУзПБ, якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд постановляє ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - банкрута, а також власнику майна.

Якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов`язаний подати до господарського суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.

Ліквідатор виконує свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про припинення юридичної особи - банкрута.

Згідно з правилами статті 90 КУзПБ, господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство, якщо затверджено звіт керуючого санацією або ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом.

Про закриття провадження у справі про банкрутство постановляється ухвала.

У випадках, передбачених пунктами 4-6 частини першої цієї статті, господарський суд в ухвалі про закриття провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

Керуючись статтями 2, 30, 60, 65, 90 КУзПБ, статтею 232-235 ГПК України, суд -

УХВАЛИВ:

1. Затвердити звіт ліквідатора боржника про нарахування і виплату грошової винагороди.

2. Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "Геомак" (35603, Рівненська область, місто Дубно, вул. Данила Галицького 1, код ЄДРПОУ 40262726).

3. Ліквідувати юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "Геомак" (35603, Рівненська область, місто Дубно, вул. Данила Галицького 1, код ЄДРПОУ 40262726).

4. Вимоги, що не задоволені за недостатністю майна, вважати погашеними.

5. Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

6. Ліквідатор виконує свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про припинення юридичної особи - банкрута.

7. Зобов`язати державного реєстратора не пізніше наступного робочого дня з дати надходження цієї ухвали заповнити реєстраційну картку про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Геомак" (35603, Рівненська область, місто Дубно, вул. Данила Галицького 1, код ЄДРПОУ 40262726), внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

8. Закрити провадження у справі №918/420/20.

Копію ухвали направити кредитору, боржнику, арбітражному керуючому, Головному управлінню ДПС у Рівненській області, Управлінню забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради (33028, м. Рівне, майдан Просвіти, 2).

Ухвала набирає законної сили в порядку статті 235 ГПК України.

Ухвала може бути оскаржена до Північно-західного апеляційного господарського суду, через місцевий суд, що її постановив або безпосереднього до апеляційного суду протягом десяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається: http://rv.arbitr.gov.ua.

Суддя А.Качур

СудГосподарський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення26.07.2022
Оприлюднено29.07.2022
Номер документу105458629
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —918/420/20

Ухвала від 26.07.2022

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Качур А.М.

Ухвала від 26.07.2022

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Качур А.М.

Ухвала від 07.07.2022

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Качур А.М.

Ухвала від 04.07.2022

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Качур А.М.

Ухвала від 23.11.2021

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Качур А.М.

Ухвала від 23.11.2021

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Качур А.М.

Ухвала від 11.11.2021

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Качур А.М.

Ухвала від 08.11.2021

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Качур А.М.

Ухвала від 15.01.2021

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Качур А.М.

Ухвала від 25.11.2020

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Качур А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні