Ухвала
від 18.07.2022 по справі 569/5205/22
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

Справа № 569/5205/22

1-кс/569/3164/22

18 липня 2022 року м. Рівне

Слідчий суддя Рівненського міського суду Рівненської області ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , дізнавача ОСОБА_4 , розглянув клопотання дізнавача СД Рівненського районного управління поліції ГУНП в Рівненській області ОСОБА_4 про проведення огляду,

ВСТАНОВИВ:

Дізнавач СД Рівненського районного управління поліції ГУНП в Рівненській області ОСОБА_4 за погодженням із прокурором Рівненської окружної прокуратури ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про проведення огляду земельних ділянок із кадастровими номерами 5610100000:01:030:0234,5610100000:01:030:0067, власником яких є ОСОБА_5 та об`єктів незавершеного будівництва, інших споруд та будівель, які знаходяться на них за адресою: АДРЕСА_1 за участі судових експертів та інших спеціалістів.

В обґрунтування клопотання зазначив, що у провадженні СД Рівненського районного управління поліції ГУ НП в Рівненській області перебуває кримінальне провадження № 42022181110000022 від 22.04.2022, яке розпочато за зверненням Управління державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Рівненської міської ради за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 275 КК України.

Із матеріалів клопотання убачається, що до звернення УДАБК виконавчого комітету Рівненської міської ради, 07.07.2021 Управлінням ДАБК видано наказ № 28-ПП «Про проведення позапланової перевірки», відповідно до якого головному спеціалісту інспекційно-адміністративного відділу ОСОБА_6 , доручено провести позапланову перевірку на об`єкті будівництва «Реконструкція кафетерію «Торнадо» під багатоквартирний житловий будинок з вбудованими нежитловими приміщеннями» за адресою: АДРЕСА_1 , замовник - ОСОБА_5 .

15.07.2021 оформлено направлення для проведення планового (позапланового) заходу №№ 28-ПП/1, 28-ПП/2, 28-ПП/3, в яких визначено строк проведення позапланової перевірки з 27.07.2021 по 09.08.2021.

Інформацію про проведення позапланової перевірки було розміщено на офіційному веб-сайті Управління ДАБК за посиланням: http://udabkrv.gov.ua/state-architectural-and-construction-control/pozaplanovi-perevirki/.

До Управління ДАБК надійшли листи від замовника будівництва, генерального підрядника та проектної організації, згідно з якими суб`єкти містобудування повідомили про неможливість взяти участь у проведенні перевірки з різних причин.

Абзацом 1 пункту 9 Порядку № 553 передбачено, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб`єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об`єкт будівництва, а пунктом 13 Порядку № 553 закріплено право суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, бути присутнім під час здійснення такого контролю.

25.08.2021 Управлінням ДАБК видано наказ № 53-ПП Про внесення змін до наказу від 07.07.2021 № 28-ПП Про проведення позапланової перевірки, відповідно до якого проведення позапланової перевірки на зазначеному вище об`єкті будівництва доручено головному спеціалісту інспекційно-адміністративного відділу Управління ДАБК ОСОБА_7 .

Спеціалістами Управління ДАБК неодноразово здійснювався виїзд на об`єкт будівництва, однак забезпечити присутність суб`єктів містобудування на об`єкті не вдалося.

Відповідно до положень статті 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право, зокрема: безперешкодного доступу до місць будівництва об`єктів та до об`єктів, що підлягають обов`язковому обстеженню; складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону; у разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил, містобудівних умов та обмежень, затвердженого проекту або будівельного паспорта забудови земельної ділянки видавати обов`язкові для виконання приписи щодо: а) усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил; б) зупинення підготовчих та будівельних робіт у випадках, визначених цим Законом; проводити перевірку відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт вимогам будівельних норм і правил, затвердженим проектним вимогам, рішенням, технічним умовам, своєчасності та якості проведення передбачених нормативно-технічною і проектною документацією зйомки, замірів, випробувань, а також ведення журналів робіт, наявності у передбачених законодавством випадках паспортів, актів та протоколів випробувань, сертифікатів та іншої документації; проводити перевірку відповідності будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, що використовуються під час будівництва об`єктів, вимогам норм і правил згідно із законодавством; вимагати у випадках, визначених законодавством, вибіркового розкриття окремих конструктивних елементів будинків і споруд, проведення зйомки і замірів, додаткових лабораторних та інших випробувань будівельних матеріалів, виробів і конструкцій.

Пунктом 14 Порядку № 553 закріплено обов`язок суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, допускати посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки.

Натомість, ухилення суб`єктів містобудування від проведення перевірки унеможливлює реалізацію органом державного архітектурно-будівельного контролю своєї компетенції, встановленої законодавством.

Беручи до уваги факти завчасного надіслання суб`єктам містобудування листів з повідомленням про проведення перевірки, а також розміщення відповідної інформації на офіційному веб-сайті Управління ДАБК, переконані, що вчинено усі можливі дії для забезпечення присутності замовника будівництва, генерального підрядника та проектної організації з метою здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю.

Враховуючи обізнаність суб`єктів містобудування про намір Управління ДАБК проводити позапланову перевірку та маючи об`єктивну можливість направити уповноважених представників на об`єкт будівництва, проте не вчиняючи жодних дій для цього, суб`єкти містобудування свідомо ухиляються від виконання обов`язку допускати посадових осіб Управління ДАБК до перевірки, тобто перешкоджають її проведенню.

Незважаючи на відсутність суб`єктів містобудування в момент відвідування об`єкта посадовими особами Управління ДАБК, будівельні роботи активно виконуються, що підтверджується фотофіксацією цього об`єкта, здійсненою в період з 03.08.2021 по 25.08.2021.

Виконання будівельних робіт здійснюється відповідно до зареєстрованої 14.03.2016 Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області за № РВ 083160740341 декларації про початок виконання будівельних робіт. Згідно з цією декларацією об`єктом будівництва є Реконструкція кафетерію Торнадо під багатоквартирний житловий будинок з вбудованими нежитловими приміщеннями за адресою: АДРЕСА_1 , замовник - ОСОБА_5 .

24.06.2020 Управлінням зареєстровано за № РВ 102201761561 повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації про початок виконання підготовчих/будівельних робіт. Згідно з цим повідомленням змінено особу, відповідальну за проведення авторського нагляду, проведено коригування проектної документації, а також змінено генерального підрядника.

25.06.2021 Управлінням ДАБК зареєстровано за № РВ 083160740341-1 повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації про початок виконання підготовчих/будівельних робіт. Згідно з цим повідомленням змінено генерального підрядника.

З 25.06.2021 по 21.04.2022 зміни у зареєстровану декларацію про початок виконання будівельних робіт від 14.03.2016 № РВ 083160740341 не вносилися.

Таким чином, суб`єктами містобудування, які виконують будівельні роботи на згаданому вище об`єкті будівництва, є: замовник - ОСОБА_5 ; генеральний підрядник (підрядник) - Товариство з обмеженою відповідальністю Архітектурне бюро Янкор (код ЄДРПОУ 33353494); розробник проектної документації - Приватне підприємство Скіф-17 (код ЄДРПОУ 41676784).

Під час аналізу вищевказаної дозвільної документації дає право на виконання будівельних робіт з Реконструкція кафетерію ІНФОРМАЦІЯ_1 під багатоквартирний житловий будинок з вбудованими нежитловими приміщеннями за адресою: АДРЕСА_1 та фактично виконаних будівельних робіт на об`єкті наявні порушення містобудівного законодавства, а саме: Не реконструкція, а нове будівництво; Попередньо відсоток забудови земельної ділянки перевищує проектний і максимально допустимий згідно МУіО (МУіО 50%, згідно ДБН Б.2.2-12:2019 для 10 поверхової забудови 35%); Не забезпечено круговий проїзд навколо ж/б (не дотримано нормативні відстані); ставиться під сумнів відповідність ТЕП по проекту і факту (поверховість, загальна кількість квартир та їх житлові і загальні площі, площі нежитлових та вбудованих приміщень та ін.); В збудованому підвальному приміщенні, що запроектоване як паркінг не дотримано нормативні відстані для проїзду та радіуси поворотів. По факту підземного паркінгу немає; Не забезпечено належною кількістю паркомісць з 97 необхідних запроектовано 30 (в підземному паркінгу); На даний час (20.04.2022) збудовано 10 поверх, що суперечить МУіО та проекту (8 поверхів); Прокладання інженерних мереж водовідведення, газопостачання за межами відведеної ділянки; Згідно з експертним висновком відведення дощових і талих вод з покрівлі будинку запроектовано з порушенням абз.4 п.5.13 ДБН В.2.2-15:2019, а саме зливні води відводяться на поверхню прилеглої території; Другий експлуатаційний вихід під час пожежі (на балкон) по факту не відповідає запроектованому (згідно експертизи) і ДБН не забезпечено відстані 1,2 м від торця балкону до віконного прорізу; Паркінг споруда подвійного призначення (споруда цивільного захисту); Огородження будівельного майданчика здійснено за межами відведеної земельної ділянки.

10.05.2022 на підставі ухвали слідчого судді Рівненського міського суду проведено огляд місцевості, а саме земельних ділянок з кадастровими номерами: 5610100000:01:030:0234, 5610100000:01:030:0067 та об`єктів незавершеного будівництва, що за адресою АДРЕСА_1 , із залученням до огляду спеціалістів Управління Державного архітектурно-будівельного контролю, Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради, Рівненського районного управління ГУ ДСНС в Рівненській області, Управління Держпраці в Рівненській області.

За результатами огляду встановлено фактичну невідповідність об`єкта будівництва наявним дозвільним документам - Декларації про початок виконання будівельних робіт та містобудівним умовам та обмеженням забудови земельної ділянки «Реконструкція кафетерію « ІНФОРМАЦІЯ_1 » під багатоквартирний житловий будинок з вбудованими нежитловими приміщеннями на АДРЕСА_1 ».

Рівненське районне управління ГУ ДСНС України у Рівненській області виявило порушення вимог законодавства України у сфері пожежної та техногенної безпеки, а саме:1. Споруджуваний будинок, тимчасова споруда, а також будівельний майданчик не забезпечені первинними засобами пожежогасіння, що є порушенням вимог п. 4.6 розділу VII Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 (далі - ППБУ). Дане порушення унеможливлює ліквідацію ймовірної пожежі на початковій стадії її виникнення, що в свою чергу може призвести до травмування або загибелі людей. 2. Біля в`їздів на будмайданчик відсутні плани з нанесеними на них будинками та спорудами, що будуються, а також допоміжними будинками і спорудами, в`їздами, під`їздами, водо джерелами, засобами пожежогасіння та зв`язку, що є порушенням вимог п. 4.9 розділу VII ППБУ. Дане порушення може призвести до неправильних дій працівників ДСНС під час доїзду до будівлі, незнання шляхів евакуації, розташування водо джерел. А це створює загрозу життю і здоров`ю людей, внаслідок збільшення часу евакуації з будівлі під час пожежі, та пошуку розташування найближчих вододжерел, понаднормативний. 3. До будинку що будується, та допоміжних споруд, у тому числі тимчасових, місць відкритого зберігання будівельних матеріалів, конструкцій та устаткування не забезпечений вільний під`їзд, що є порушенням вимог п 4 9 розділу VII ППБУ. У разі виникнення пожежі ускладнить під`їзд та встановлення пожежної техніки, ускладнить швидку та безпечну евакуацію людей, що в свою чергу може призвести до загибелі і травмування людей. 4. Електричні проводи (кабелі) прокладені на горючій основі без підкладання шару негорючого матеріалу, який виступає з кожного боку проводу (кабелю) не менше ніж на 0,01 метра, що є порушенням вимог п. 1.16 глави 1 розділу IV ППБУ. У разі короткого замикання електричних проводів може призвести до поширення пожежі на будівлі які розташовані поруч, що в свою чергу призведе до значних збитків.

Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради вказує, що замовнику ОСОБА_5 надано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки «Реконструкція кафетерію «Торнадо» під багатоквартирний житловий будинок з вбудованими нежитловими приміщеннями на АДРЕСА_1 » від 22.10.2015 №01-М/166.

В пункті 10 загальних даних містобудівних умов та обмежень зазначено поверховість - 7 поверхів (1-й поверх вбудовані нежитлові приміщення, кількість технічних поверхів визначити проектом).

В пункті 1 містобудівних умов та обмежень зазначено, що гранично допустима висота будівель визначається проектом, але не більше 40,0 м від поверхні ґрунту до рівня даху (виняток: вежі, шпилі без обмежень).

10.05.2022 під час проведення слідчої (розшукової) дії огляду місцевості було виявлено, що об`єкт будівництва знаходиться на стадії будівництва. Зокрема,зі сторони проїзду до Рівненського коледжу економіки та бізнесу влаштовані цегляні несучі стіни з залізобетонним перекриттям - 7 наземних поверхів, а зі сторони вул. Київської - 10 наземних поверхів.

Замовник об`єкта будівництва за адресою: АДРЕСА_1 для внесення змін до містобудівних умов та обмежень ід 22.10.2015 № 01-М/166 до Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради не звертався.

Під час проведення огляду за адресою: АДРЕСА_1 ,Управлінням Державного архітектурно-будівельного контролю виявлені грубі порушення під час проектування та будівництва правил та стандартів, що стосуються безпечної експлуатації будівель, особою, яка зобов`язана дотримувати таких правил. Зокрема: зі сторони вул. Київської вже вбудовано 10 поверхів, а з східної сторони проводяться роботи па рівні 6-го поверху. Згідно техніко-економічних показників повідомлення про зміну даних в декларації про початок виконання будівельних робіт даний будинок має бути 8-ми поверховим та мати 112 квартир.

Таким чином, надбудова додаткових двох поверхів, не передбачених робочою документацією, може суттєво вплинути на стійкість та надійність будівельних конструкцій: фундаментів, колон та несучих стін, що може нести небезпеку для здоров`я і життя людей, які постійно перебувають на об`єкті, також тих, які періодично перебувають на об`єкті та людей, що перебувають поза об`єктом; на об`єкті будівництва відсутній стенд з схемами позначення в`їздів, маршрутів проїзду, місць розвороту транспортних засобів, небезпечних зон тощо. На самому об`єкті розміщено два будівельні крани, хаотично розміщені будівельні матеріали, огороджувальний паркан знаходиться на землях запасу Рівненської міської ради, а зі сторони прохідного тротуару відсутній захисний піддашок, що також несе небезпеку оточуючим під час виконання будівельних робіт на об`єкті. порушено проти пожежні вимоги, а саме не забезпечено круговий проїзд пожежної машини та не забезпечено другого експлуатаційного виходу під час пожежі або протипожежних відстійників з глухою стіною на балконах, чим порушено п.8.10 ДБН В 2.2 15:2019.

У житлових будинках з умовною висотою більше 26,5 м вихід з квартир організовується через незадимлювану сходову клітку типу. Невиконання вказаних умов у випадку настання пожежі чи інших надзвичайних ситуацій нестиме непередбачувані негативні наслідки для мешканців будинку або осіб, які в ньому перебуватимуть.

У зв`язку з цими зазначеними порушеннями експлуатація нерухомості за адресою: АДРЕСА_1 є вкрай небезпечною, з метою дотримання будівельних стандартів на цьому необхідно вносити будівельні корективи на самому об`єкті будівництва.

Дані обставини підтверджуються показаннями свідків ОСОБА_6 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 .

Користувачем земельних ділянок за адресою: АДРЕСА_1 із кадастровими номерами 5610100000:01:030:0234,5610100000:01:030:0067, є ОСОБА_5 .

Правова кваліфікація кримінального правопорушення: ч.1 ст.275 КК України - порушення під час проектування чи будівництва правил, що стосуються безпечної експлуатації будівель і споруд, особою, яка зобов`язана дотримувати таких правил, якщо це створило загрозу загибелі людей, настання інших тяжких наслідків.

Підстави проведення огляду: згідно зі ст.223 КПК України слідчі (розшукові) дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні. Підставами для проведення слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.

Відповідно до ст. 237 КПК України, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів. Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Необхідність проведення у вказаному випадку саме огляду обґрунтовується вищевикладеним та тим, що мета досудового розслідування даного кримінального провадження, в даному випадку може бути досягнута лише шляхом проведення слідчих дій на території об`єктів нерухомості, які перебувають у приватній власності.

Разом з тим, у кримінальному провадженні призначено судову будівельно-технічну експертизу, для якісного її проведення необхідно здійснити огляд об`єкта за участі судового експерта.

Місце де планується провести огляд: планується провести земельних ділянок із кадастровими номерами 5610100000:01:030:0234,5610100000:01:030:0067, власником яких є ОСОБА_5 та об`єктів незавершеного будівництва, інших споруд та будівель, які знаходяться на них, за адресою: АДРЕСА_1 .

Особа, якій належить володіння, де планується провести огляд та особа, у власності/фактичному володінні якої воно знаходиться: земельні ділянки за вказаною адресою належать ОСОБА_5 , згідно дозвільних документів, які подавались до УДБАК виконавчого комітету Рівненської міської ради, Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради.

Заслухавши прокурора, дізнавача, які клопотання підтримали, дослідив клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя прийшов до висновку, що клопотання слід задоволити із наступних підстав.

Відповідно доч.ч.1,2ст.237КПК Україниз метоювиявлення тафіксації відомостейщодо обставинвчинення кримінальногоправопорушення слідчий,прокурор проводятьогляд місцевості,приміщення,речей тадокументів. Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Згідно ч.1ст.234КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Згідно ч.5 ст.234 КПК України, слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що:

1) було вчинено кримінальне правопорушення;

2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування;

3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду;

4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.

5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.

Згідно ч. 3 ст. 237 КПК України, з метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів.

Відповідно до ст. 71 КПК України, спеціалістом у кримінальному провадженні є особа, яка володіє спеціальними знаннями та навичками застосування технічних або інших засобів і може надавати консультації під час досудового розслідування і судового розгляду з питань, що потребують відповідних спеціальних знань і навичок.

Спеціаліст може бути залучений для надання безпосередньої технічної допомоги (фотографування, складення схем, планів, креслень, відбір зразків для проведення експертизи тощо) сторонами кримінального провадження під час досудового розслідування і судом під час судового розгляду.

Таким чином, оцінюючи надані слідчим матеріали, заслухавши прокурора, слідчий суддя вважає їх достатніми для надання дозволу на проведення огляду земельних ділянок із кадастровими номерами 5610100000:01:030:0234,5610100000:01:030:0067, власником яких є ОСОБА_5 та об`єктів незавершеного будівництва, інших споруд та будівель, які знаходяться на них за адресою: АДРЕСА_1 за участі судових експертів та інших спеціалістів

На підставі вищенаведеного та керуючись ст.ст. 234, 235, 237 КПК України, слідчий суддя -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання задоволити.

Надати дозвіл на проведення огляду земельних ділянок із кадастровими номерами 5610100000:01:030:0234,5610100000:01:030:0067, власником яких є ОСОБА_5 та об`єктів незавершеного будівництва, інших споруд та будівель, які знаходяться на них за адресою: АДРЕСА_1 за участі судових експертів та інших спеціалістів.

Ухвала залишається в силі протягом одного місяця з дня її постановлення.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя Рівненського міського суду Рівненської області ОСОБА_10

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення18.07.2022
Оприлюднено23.01.2023
Номер документу105495590
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —569/5205/22

Ухвала від 29.11.2022

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Даш’ян К. Е.

Ухвала від 22.07.2022

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Денисюк П. Д.

Ухвала від 18.07.2022

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Денисюк П. Д.

Ухвала від 19.07.2022

Кримінальне

Рівненський апеляційний суд

Гладкий С. В.

Ухвала від 19.07.2022

Кримінальне

Рівненський апеляційний суд

Гладкий С. В.

Ухвала від 17.06.2022

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Денисюк П. Д.

Ухвала від 17.06.2022

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Денисюк П. Д.

Ухвала від 08.06.2022

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Доля В. А.

Ухвала від 31.05.2022

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Денисюк П. Д.

Ухвала від 25.05.2022

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Доля В. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні