ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 липня 2022 року Справа № 160/1056/22 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Бондар М.В.
при секретарі судового засідання Букрєєвій К.Е.
за участі:
представника позивача Кузьміної І.С.
представника відповідача Тарана А.М.
розглянув у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Дніпропетровськгаз» до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Дніпропетровськгаз» (далі - АТ «Оператор газорозподільної системи «Дніпропетровськгаз», позивач) звернулось з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (далі - ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області, відповідач), в якому, з урахуванням зміни предмета позову, просить:
- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо не видачі позивачу витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок;
- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області видати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастрові номери: 1210100000:03:293:0010; 1210100000:02:128:0001 на підставі нормативної грошової оцінки земель та технічної документації за 2021 рік.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що 10.08.2021 та 18.08.2021 року звернувся до відповідача з заявою про надання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок (кадастрові номери: 1210100000:03:293:0010; 1210100000:02:128:0001), скориставшись Електронними сервісами земельного кадастру. Вказані заявки опрацьовані не були, витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок у встановлені строки отримано не було. На дату подання позовної заяви витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок не видано.
Ухвалою суду від 24.01.2022 року прийнято позовну заяву та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи в порядку статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.
На підставі ухвали від 29.03.2022 року суд перейшов до розгляду справи в порядку загального позовного провадження і призначив підготовче засідання на 28.04.2022 року.
28.04.2022 року оголошено перерву у підготовчому засіданні до 18.05.2022 року.
18.05.2022 року судом продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів та оголошено перерву у підготовчому засіданні до 01.06.2022 року.
01.06.2022 року представником позивача засоби електронного зв`язку надано до суду заяву про зміну предмета позову, в якій позивач просить:
- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо не видачі позивачу витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок;
- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області видати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастрові номери: 1210100000:03:293:0010; 1210100000:02:128:0001 на підставі нормативної грошової оцінки земель та технічної документації за 2021 рік.
01.06.2022 року судом оголошено перерву у підготовчому засіданні до 15.06.2022 року.
15.06.2022 року судом оголошено перерву у підготовчому засіданні до 29.06.2022 року.
24.06.2022 року від відповідача до суду надійшов відзив на позов, у якому останній просив відмовити у задоволенні позовних вимог. В обґрунтування позиції відповідача зазначено, що рішенням Дніпровської міської ради від 20.05.2020 № 12/57 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпра» затверджено нову технічну документації з нормативної грошової оцінки земель міста Дніпро. Зазначена документація актом приймання-передачі примірника технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Дніпро до відділу передано 10.12.2020, оновлене програмне забезпечення для формування витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок передано актом приймання-передачі 13.04.2021. Така ситуація призвела до того, що у відділі накопичилась велика кількість неопрацьованих заяв про надання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок. Всі заяви, в тому числі заяви АТ «Оператор газорозподільної системи «Дніпропетровськгаз», знаходяться в роботі та відпрацьовуються головним спеціалістом відділу в порядку черговості, тобто однією особою. У зв`язку з викладеним, заяви від 10.08.2021 року та 18.08.2021 року АТ «Оператор газорозподільної системи «Дніпропетровськгаз» щодо надання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастрові номери: 1210100000:03:293:0010; 1210100000:02:128:0001 були опрацьовані в порядку черговості та сформовані 13.01.2022 року, після чого надані позивачу через Центр надання адміністративних послуг 17.01.2022 року.
19.06.2022 року судом оголошено перерву у підготовчому засіданні до 13.07.2022 року.
22.06.2022 року представником позивача надано відповідь на відзив, в якій підтримано доводи, які викладені в позовній заяві.
13.07.2022 року закрито підготовче провадження та за письмової згоди учасників справи, суд перейшов до розгляду справи по суті в судовому засіданні, в якому оголошено перерву до 15.07.2022 року.
В судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги та просила задовольнити позов в повному обсязі; представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог та просив у задоволенні позову відмовити.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Рішенням Дніпровської міської ради VII скликання № 12/57 від 20.05.2020 затверджено нормативно грошову оцінку земель міста Дніпра.
Рішення Дніпровської міської ради VII скликання № 12/57 від 20.05.2020 оприлюднено в газеті «Наше місто» 28.05.2020 № 22/1 (4069/1).
Пунктом 2 Рішення Дніпровської міської ради VII скликання № 12/57 від 20.05.2020 року визначено ввести в дію з 01.01.2021 нормативну грошову оцінку земель міста Дніпра, середня (базова) вартість 1 кв. м землі на 01.01.2019 - 644,05 грн.
Пунктом 5 Рішення Дніпровської міської ради VII скликання № 12/57 від 20.05.2020 визначено Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради:
5.1. Передати Головному управлінню Держгеокадастру у Дніпропетровській області примірник технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Дніпра (на паперовому та електронному носіях) для зберігання та використання в роботі;
5.2. Забезпечити застосування нової нормативної грошової оцінки земель м. Дніпра (п.2 цього рішення) для визначення розміру земельного податку, витрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також при укладанні договорів оренди землі та при перегляді річної орендної плати за землю в чинних договорах;
5.3. Організувати та провести наради з територіальними органами Державної податкової служби України стосовно розроблення заходів, що сприятимуть введенню в дію затвердженої нормативної грошової оцінки земель міста Дніпра та нарахуванню з 01.01.2021 року земельного податку і орендної плати за землю на підставі відповідних витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок у м. Дніпрі (п. 2 цього рішення).
За допомогою Електронного сервісу земельного кадастру (https://e-lancj.aov.ua/services) 10.08.2021 та 18.08.2021 року АТ «Оператор газорозподільної системи «Дніпропетровськгаз» звернулось до ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області з заявами про надання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а саме:
- кадастровий номер 1210100000:03:293:0010 - місце розташування м. Дніпро, вул. Шевченко,2;
- кадастровий номер 1210100000:02:128:0001 - місце розташування м. Дніпро, вул. Старокодацька, 3.
У зв`язку з неотриманням витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок позивачем 06.10.2021 вих. №490-Сл-16834-1021 направлено лист до начальника відділу у м. Дніпро ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо надання Витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.
Відповіді на лист від 06.10.2021 вих.№490-Сл-16834-1021 АТ«Оператор газорозподільної системи «Дніпропетровськгаз» не отримало.
13.01.2022 року ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області сформовано Витяги із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок:
- кадастровий номер 1210100000:03:293:0010 нормативна грошова оцінка 2250331,48 грн, який зареєстровано за вих. №750/303-22 від 14.01.2022 року;
- кадастровий номер 1210100000:02:128:0001 - нормативна грошова оцінка 19739393,51 грн, який зареєстровано за вих. №749/303-22 від 14.01.2022 року.
Вважаючи протиправною бездіяльність ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо не видачі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок за 2021 рік, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Підпунктом 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Згідно із підпунктами 14.1.72 і 14.1.73 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України земельним податком визнається обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів. Землекористувачами можуть бути юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.
Відповідно до підпунктів 269.1.1 і 269.1.2 пункту 269.1 статті 269 Податкового кодексу України платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
Згідно з підпунктом 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 Податкового кодексу України об`єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
Згідно з пунктом 286.1. статті 286 Податкового кодексу України, підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Пунктом 286.2 статті 286 Податкового кодексу України визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Таким чином, наведеною нормою закріплено обов`язок платника земельного податку, а відповідно до пункту 288.7 статті 288 Податкового кодексу України й платника орендної плати за землю, подавати дані ДЗК про нормативну грошову оцінку землі разом із першою декларацією та у разі зміни такої оцінки.
Відповідно до частини другої статті 18 Закону України від 11 грудня 2003 року № 1378-ІУ «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5 - 7 років.
Відповідно до частини 2 статті 20 Закону України «Про оцінку земель», дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
У відповідності до статті 1 Закону України «Про Державний земельний кадастр», Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.
Відповідно до частини 3 статті 5 Закону України «Про Державний земельний кадастр» порядок ведення Державного земельного кадастру визначається Кабінетом Міністрів України відповідно до вимог цього Закону.
Згідно з частиною 1 статті 6 Закону України «Про Державний земельний кадастр» ведення та адміністрування Державного земельного кадастру забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Статтею 15 Земельного кодексу України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, належить, серед іншого, ведення та адміністрування Державного земельного кадастру.
Згідно з частинами 1, 4 статті 9 Закону України «Про Державний земельний кадастр» внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Державний кадастровий реєстратор: здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законодавства; формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг; здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; присвоює кадастрові номери земельним ділянкам; надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні; здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі; передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки.
Згідно зі статтею 11 цього Закону, відомості про об`єкти Державного земельного кадастру під час внесення їх до Державного земельного кадастру мають відповідати існуючим характеристикам об`єктів у натурі (на місцевості), визначеним з точністю відповідно до державних стандартів, норм та правил, технічних регламентів. Зміна вимог державних стандартів, норм та правил, технічних регламентів щодо показників точності або способів її визначення, зміна геодезичної або картографічної основи Державного земельного кадастру (у тому числі систем координат), що використовувалися для його ведення, не є підставою для визнання відомостей Державного земельного кадастру такими, що підлягають уточненню, якщо на момент їх внесення вони відповідали державним стандартам, нормам та правилам, технічним регламентам.
Згідно з частиною 1 статті 6 Закону України «Про Державний земельний кадастр» ведення та адміністрування Державного земельного кадастру забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Статтею 15 Земельного кодексу України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, належить, серед іншого, ведення та адміністрування Державного земельного кадастру.
Постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 5 «Про утворення територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру» утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, зокрема, утворено Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області.
Відповідно до п. 1 Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 29.09.2016 року № 333 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.10.2016 за № 1391/29521, Головне управління Держгеокадастру в області (далі - Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.
Згідно з підпунктом 4 пункту 4 вказаного Положення, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань надає адміністративні послуги згідно із законом у відповідній сфері.
Аналіз наведених норм свідчить про те, що на відповідача як суб`єкта владних повноважень покладені обов`язки щодо видачі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок на основі затвердженої рішенням органу місцевого самоврядування технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
Постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання надання Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг» від 01.08.2011 № 835 з подальшими змінами, затверджено переліки адміністративних послуг, що надаються на платній та безоплатній основі Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами.
Вищевказаною постановою, крім іншого, передбачено надання територіальними органами Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру адміністративної послуги: видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Тобто, в даному випадку, ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області має виключну компетенцію в питаннях формування і видачі витягу на підставі нормативної грошової оцінки земель та технічної документації.
Відповідно до п. 2-1 Методики нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 № 213 з подальшими змінами, дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.
У відповідності до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Матеріали справи засвідчили, що 10.08.2021 та 18.08.2021 року АТ «Оператор газорозподільної системи «Дніпропетровськгаз» звернулось до ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області з заявами про надання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок: кадастровий номер 1210100000:03:293:0010 - місце розташування м. Дніпро, вул. Шевченко,2; кадастровий номер 1210100000:02:128:0001 - місце розташування м. Дніпро, вул. Старокодацька, 3.
Проте, у встановлений строк (що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви) ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області не видано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель.
Витяги із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок сформовано ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області лише 13.01.2022 року.
Суд критично оцінює посилання представника відповідача на ненадання Дніпровською міською радою оновленого програмного забезпечення для формування витягів з технічної документації, оскільки всі надані представником відповідача звернення датовані ще січнем березнем 2021 року. Жодних доказів відсутності технічної можливості та наявності інших непереборних обставин, які чинили перешкоди для формування Витягів із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок станом на серпень 2021 року, відповідачем суду не надано.
Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про наявність протиправної бездіяльності ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо несвоєчасної видачі позивачу витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.
В частині позовних вимог про зобов`язання ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області видати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастрові номери: 1210100000:03:293:0010; 1210100000:02:128:0001 на підставі нормативної грошової оцінки земель та технічної документації за 2021 рік, суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 1 Розділу III Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого 25.11.2016 наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №489, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 за №1647/29777, за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація.
Додатками 8, 9 Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 року №489, визначено форму витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, якою не передбачено можливості зазначення дати (року), на які необхідно визначити нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Тобто нормативно-правовими актами, які регулюють проведення нормативної грошової оцінки земель, не передбачена можливість замовлення та складання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки на інші дати, ніж безпосередньо дати формування відповідного витягу.
Таким чином, в цій частині позовних вимог підстави для задоволення позову відсутні.
За наведених обставин позовні вимоги АТ «Оператор газорозподільної системи «Дніпропетровськгаз» підлягають частковому задоволенню.
Згідно з частиною 3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позовної заяви до суду в розмірі 2 481,00 грн., що документально підтверджується платіжним дорученням №37 від 12.01.2022 року.
Отже, враховуючи часткове задоволення позовних вимог, сплачений позивачем судовий збір за подачу позовної заяви до суду підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача в сумі 1240, 50 грн.
На підставі викладеного, керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Дніпропетровськгаз» (адреса: вул. Шавченка, 2, м. Дніпро, 49000; ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 03340920) до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (адреса: вул. Філософська, 39-А, м. Дніпро, 49006; ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 39835428) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо несвоєчасної видачі Акціонерному товариству «Оператор газорозподільної системи «Дніпропетровськгаз» витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами: 1210100000:03:293:0010 (за заявою від 10.08.2021 року), 1210100000:02:128:0001 (за заявою від 18.08.2021 року).
У задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.
Стягнути на користь Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Дніпропетровськгаз» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області судові витрати у розмірі 1240 (одна тисяча двісті сорок) гривень 50 копійок.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення в повному обсязі складено 02.08.2022 року.
Суддя М.В. Бондар
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2022 |
Оприлюднено | 03.08.2022 |
Номер документу | 105528448 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні