154/1164/22
1-кс/154/587/22
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 серпня 2022 року слідчий суддя Володимир-Волинського міського суду Волинської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , прокурора ОСОБА_4 , підозрюваного ОСОБА_5 , захисника ОСОБА_6 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Володимирі в режимі відео конференції за заходами відеофіксації клопотання слідчого СВ Володимир-Волинського РВП ГУНП у Волинській області ОСОБА_3 про встановлення строку для ознайомлення з матеріалами досудового слідства у кримінальному провадженні №42022032060000013, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 19.04.2022р., за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.368-2, ч.3 ст.332 КК України,
В С Т А Н О В И В :
Слідчий СВ Володимир - Волинського РВП ГУ НП у Волинській області ОСОБА_3 ,за погодженням з прокурором Володимир - Волинської окружної прокуратури ОСОБА_4 звернувся до суду з клопотанням про встановлення строку для ознайомлення з матеріалами досудового слідства у кримінальному провадженні №42022032060000013, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 19.04.2022р., за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.368-2, ч.3 ст.332 КК України.
Своє клопотання слідчий мотивував тим, ОСОБА_5 , будучи, згідно листа Нововолинського міського голови ОСОБА_7 , відповідальною особою від Нововолинської міської ради за міжнародну та внутрішню доставку гуманітарних вантажів у період воєнного стану в Україні, здійснюючи вищевказану діяльність на добровільних засадах та безоплатній основі, набув тісні робочі стосунки із службовими особами Нововолинської міської ради, а саме із заступником Нововолинського міського голови ОСОБА_8 та головним спеціалістом відділу міжнародного співробітництва, туризму та промоції Нововолинської міської ради ОСОБА_9 , які згідно усної вказівки Нововолинського міського голови ОСОБА_7 визначені службовими особами від Нововолинської міської ради як відповідальні за вирішення питання щодо подання пропозицій до Волинської обласної військової адміністрації для бронювання від призову військовозобов`язаних водіїв, які мали бажання привезти з-за кордону вантажі гуманітарної допомоги, та які згідно підпункту «в» пункту 1 частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» та примітки до ст. 369-2 КК України є особами, уповноваженими на виконання функцій місцевого самоврядування, внаслідок чого міг здійснити відповідний влив на них, в силу довірливих і щоденних робочих відносин, а також у зв`язку з неодноразовими зверненнями з подібних питань в силу зайняття волонтерською діяльністю, щодо прийняття вказаними службовими особами рішень про включення громадян України, які мали бажання привезти вантажі гуманітарної допомоги з-за кордону, до письмових пропозицій, які в подальшому скеровувалися, згідно п.п. 2, 7 постанови Кабінету Міністрів України № 194 від 03.03.2022 "Деякі питання бронювання військовозобов`язаних в умовах правового режиму воєнного стану" (в редакції станом на 07.03.2022) Нововолинським міським головою до Волинської обласної військової адміністрації для видачі на підставі вказаних пропозицій начальником Волинської обласної військової адміністрації наказів про бронювання вказаних громадян України як військовозобов`язаних, яким надавалася відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час, та в подальшому внесення вказаних громадян України службовими особами Волинської обласної військової адміністрації, на підставі згаданих вище наказів начальника Волинської обласної військової адміністрації, до телекомунікаційної системи «Шлях» в якості водіїв, що мають право привезти з-за кордону вантажі гуманітарної допомоги, вчинив зловживання впливом, а саме вимагав та одержав неправомірну вигоду для себе за вплив за надання такої вигоди на прийняття рішення особами, уповноваженими на виконання функцій місцевого самоврядування при наступних обставинах.
Так, 05.04.2022, ОСОБА_5 , перебуваючи в приміщенні Нововолинського ліцею №4 імені Т.Г. Шевченка, що по бульварі Шевченка, 12 в місті Нововолинськ Волинської області, а також біля нього, точний час в ході досудового розслідування не встановлено, під час особистої зустрічі із ОСОБА_10 , повідомив, що він, будучи відповідальною особою від Нововолинської міської ради за міжнародну та внутрішню доставку гуманітарних вантажів у період воєнного стану в Україні, зможе вирішити питання щодо отримання дозволу ОСОБА_10 для виїзду за кордон з метою привезення вантажів гуманітарної допомоги, шляхом впливу на прийняття рішення службовими особами Нововолинської міської ради щодо включення останнього до пропозицій, які в подальшому скеруються Нововолинським міським головою до Волинської обласної військової адміністрації для видачі на підставі вказаних пропозицій начальником Волинської обласної військової адміністрації наказу про бронювання ОСОБА_10 як військовозобов`язаного, якому буде надано відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час, та в подальшому внесено ОСОБА_10 службовими особами Волинської обласної військової адміністрації, на підставі згаданого вище наказу начальника Волинської обласної військової адміністрації, до телекомунікаційної системи «Шлях», в якості водія, що має право привезти з-за кордону вантажі гуманітарної допомоги.
Для цього ОСОБА_10 , 05.04.2022, за вказівкою ОСОБА_5 , надав останньому копію тимчасового посвідчення військовозобов`язаного, копію закордонного паспорту, копію посвідчення водія, а також заповнив бланк заяви, адресованої керівнику Громадського формування з охорони громадського порядку «Самооборона Нововолинська» ОСОБА_11 , згідно якої ОСОБА_10 мав виїжджати за кордон для привезення вантажів гуманітарної допомоги від імені вказаного громадського формування.
У подальшому, 06.04.2022 ОСОБА_5 по мобільному телефону повідомив ОСОБА_10 про те, що останньому надано дозвіл для виїзду за кордон шляхом його бронювання від призову терміном на 14 днів, тобто по 20.04.2022 включно, і внесено до телекомунікаційної системи «Шлях» службовими особами Волинської обласної військової адміністрації в якості водія, що має право привезти з-за кордону вантажі гуманітарної допомоги.
ОСОБА_10 , 10.04.2022, о 12 год. 15 хв., легковим автомобілем марки «Фіат», з номерним знаком НОМЕР_1 , безперешкодно перетнув державний кордон України в міжнародному автомобільному пункті пропуску «Устилуг», та цього ж дня о 17 год. 48 хв. цим же автомобілем повернувся в Україну через міжнародний автомобільний пункт пропуску «Устилуг», привізши з м. Дорогуськ Республіки Польща в якості гуманітарного вантажу корм тваринам для Луцького зоопарку.
В подальшому, 16.04.2022, ОСОБА_5 діючи умисно, протиправно, з корисливих мотивів, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, перебуваючи в приміщенні Нововолинського ліцею №4 імені Т.Г. Шевченка, що по бульварі Шевченка, 12 в місті Нововолинськ Волинської області, а також біля нього, більш точний час в ході досудового розслідування не встановлено, під час наступної особистої зустрічі із ОСОБА_10 , висунув останньому вимогу про необхідність передання йому неправомірної вигоди у розмірі 100 доларів США за кожен випадок впливу ОСОБА_5 на прийняття рішення службовими особами Нововолинської міської ради щодо включення ОСОБА_10 до пропозицій Нововолинської міської ради, які в подальшому будуть скеровані Нововолинським міським головою до Волинської обласної військової адміністрації для бронювання ОСОБА_10 від призову і включення останнього до телекомунікаційної системи «Шлях» в якості водія, що має право привезти з-за кордону вантажі гуманітарної допомоги, службовими особами Волинської обласної військової адміністрації.
Крім того, 16.04.2022, під час цієї ж зустрічі ОСОБА_5 повідомив ОСОБА_10 , що за неправомірну вигоду в розмірі 100 доларів США з однієї особи, шляхом впливу на прийняття рішення службовими особами Нововолинської міської ради може також вирішити питання про включення інших військовозобов`язаних громадян України до пропозицій Нововолинської міської ради, які в подальшому скеровуватимуться Нововолинським міським головою до Волинської обласної військової адміністрації для бронювання даних громадян від призову і включення їх до телекомунікаційної системи «Шлях» службовими особами Волинської обласної військової адміністрації в якості водіїв від імені Нововолинської міської ради повинні були б привезти вантажі гуманітарної допомоги з-за кордону, однак фактично зможуть здійснити доставку транспортних засобів в митному режимі «імпорт» під так зване «нульове розмитнення», для власних потреб.
ОСОБА_10 , 17.04.2022, об 11 год. 10 хв., легковим автомобілем марки «Фіат», з номерним знаком НОМЕР_1 , повторно безперешкодно перетнув державний кордон України в міжнародному автомобільному пункті пропуску «Устилуг», та цього ж дня, о 15 год. 19 хв., цим же автомобілем повернувся в Україну через міжнародний автомобільний пункт пропуску «Устилуг», привізши з м. Дорогуськ Республіки Польща в якості гуманітарного вантажу знову корм тваринам для Луцького зоопарку.
В подальшому ОСОБА_10 , будучи обізнаним у тому, що ОСОБА_5 дійсно є відповідальною особою від Нововолинської міської ради за міжнародну та внутрішню доставку гуманітарних вантажів у період воєнного стану в Україні та переконавшись, що він завдяки своїй волонтерській діяльності реально впливає на прийняття рішень службовими особами Нововолинської міської ради - заступником Нововолинського міського голови ОСОБА_8 та головним спеціалістом відділу міжнародного співробітництва, туризму та промоції Нововолинської міської ради ОСОБА_9 щодо включення ними військовозобов`язаних громадян до пропозицій, які в подальшому скеровувалися Нововолинським міським головою до Волинської обласної військової адміністрації для видачі на підставі вказаних пропозицій начальником Волинської обласної військової адміністрації наказів про бронювання таких громадян України як військовозобов`язаних, яким надавалася відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час, та в подальшому внесення цих же громадян України службовими особами Волинської обласної військової адміністрації, на підставі згаданих вище наказів начальника Волинської обласної військової адміністрації, до телекомунікаційної системи «Шлях» в якості водіїв, що мають право привезти з-за кордону вантажі гуманітарної допомоги, змушений був погодитися на протиправні вимоги ОСОБА_5 .
Так, 26.04.2022, близько 12 год. 08 хв., ОСОБА_5 , діючи умисно, протиправно з корисливих мотивів, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, перебуваючи біля приміщення Нововолинського ліцею № 4 імені Т.Г. Шевченка, що по бульварі Шевченка, 12 в місті Нововолинськ Волинської області, під час зустрічі із ОСОБА_10 , отримав від останнього раніше обумовлену суму неправомірної вигоди у розмірі 3200 (три тисячі двісті) гривень, за здійснений вплив на заступника Нововолинського міського голови ОСОБА_8 та головного спеціаліста відділу міжнародного співробітництва, туризму та промоції Нововолинської міської ради ОСОБА_9 щодо включення ними ОСОБА_10 до письмових пропозицій, які 06.04.2022 за вихідним номером 20/04/22Н, та 20.04.2022 за вихідним номером 86/04/22Н, скерувалися Нововолинським міським головою до Волинської обласної військової адміністрації для видачі на підставі вказаних пропозицій начальником Волинської обласної військової адміністрації 06.04.2022 наказу № 100 та 20.04.2022 наказу № 130 про бронювання ОСОБА_10 як військовозобов`язаного, якому надавалася кожного разу відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час терміном 14 днів, та подальшого внесення відомостей про ОСОБА_10 службовими особами Волинської обласної військової адміністрації, на підставі згаданих вище наказів начальника Волинської обласної військової адміністрації, до телекомунікаційної системи «Шлях», в якості водія, що має право привезти з-за кордону вантажі гуманітарної допомоги.
ОСОБА_5 , усвідомивши можливість легкого заробітку та дізнавшись від ОСОБА_10 інформацію про те, що декілька осіб разом з ОСОБА_10 , не маючи законних підстав для виїзду за кордон України, оскільки являються військовозобов`язаними, хочуть здійснити доставку транспортних засобів в митному режимі «імпорт» під так зване «нульове розмитнення», вирішив одержати неправомірну вигоду і від цих осіб у згаданий вище спосіб.
Для цього, 26.04.2022, ОСОБА_5 діючи умисно, протиправно, з корисливих мотивів, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, перебуваючи в приміщенні Нововолинського ліцею №4 імені Т.Г. Шевченка, що по бульварі Шевченка, 12 в місті Нововолинськ Волинської області, а також біля нього, в період з 11 год. 58 хв. по 12 год. 11 хв., під час особистої зустрічі із ОСОБА_10 , висунув нову вимогу про необхідність передання йому неправомірної вигоди уже в розмірі по 100 доларів США з особи та по 100 доларів США за автомобіль, який ввезуть ці особи для себе під так зване "нульове розмитнення", тобто в сукупності 600 доларів США за трьох осіб і три автомобілі, за вплив на прийняття рішень вищезгаданими службовими особами Нововолинської міської ради про включення, крім ОСОБА_10 , ще і військовозобов`язаних громадян ОСОБА_12 та ОСОБА_13 до пропозицій Нововолинської міської ради, які в подальшому скеруються Нововолинським міським головою до Волинської обласної військової адміністрації для бронювання даних громадян від призову і включення їх до телекомунікаційної системи «Шлях» службовими особами Волинської обласної військової адміністрації в якості водіїв, які повинні були б привезти вантажі гуманітарної допомоги з-за кордону, однак фактично зможуть здійснити доставку транспортних засобів в митному режимі «імпорт» під так зване «нульове розмитнення», для власних потреб.
ОСОБА_10 , будучи обізнаним у тому, що ОСОБА_5 дійсно є відповідальною особою від Нововолинської міської ради за міжнародну та внутрішню доставку гуманітарних вантажів у період воєнного стану в Україні та переконаним, що він завдяки своїй волонтерській діяльності реально впливає на прийняття рішень службовими особами Нововолинської міської ради - заступником Нововолинського міського голови ОСОБА_8 та головним спеціалістом відділу міжнародного співробітництва, туризму та промоції Нововолинської міської ради ОСОБА_9 щодо включення ними громадян до пропозицій, які в подальшому скеровуються Нововолинським міським головою до Волинської обласної військової адміністрації для видачі на підставі вказаних пропозицій начальником Волинської обласної військової адміністрації наказів про бронювання громадян України як військовозобов`язаних, яким надавалася відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час, та в подальшому внесення таких громадян України службовими особами Волинської обласної військової адміністрації, на підставі згаданих вище наказів начальника Волинської обласної військової адміністрації, до телекомунікаційної системи «Шлях» в якості водіїв, що мають право привезти з-за кордону вантажі гуманітарної допомоги, враховуючи попередній досвід виїзду за такою схемою, змушений був погодився на такі протиправні вимоги ОСОБА_5 .
Для цього, ОСОБА_10 26.04.2022 та 27.04.2022, за вказівкою ОСОБА_5 , шляхом пересилання через мобільний месенджер «WhatsApp», надав останньому копії військових квитків, копії закордонних паспортів, копії посвідчень водіїв громадян ОСОБА_12 та ОСОБА_13 , а також копію свідоцтва про зміну імені ОСОБА_13 . При цьому, ОСОБА_5 достеменно усвідомлював, що ОСОБА_10 , ОСОБА_14 та ОСОБА_13 мали намір здійснити виїзд за кордон не з метою доставки вантажів гуманітарної допомоги, а для імпорту транспортних засобів під так зване «нульове розмитнення».
Крім цього, 27.04.2022 громадяни ОСОБА_12 та ОСОБА_13 за вказівкою ОСОБА_5 приїхали до Нововолинського ліцею №4 імені Т.Г. Шевченка, що по бульварі Шевченка, 12 в місті Нововолинськ Волинської області, в приміщенні якого на вимогу ОСОБА_5 заповнили бланки заяв, адресовані директору благодійного фонду «Фонд розвитку громади» ОСОБА_15 , згідно яких ОСОБА_12 та ОСОБА_13 нібито мали виїжджати за кордон для привезення вантажів гуманітарної допомоги від імені вказаного благодійного фонду. ОСОБА_5 28.04.2022 по мобільному телефону повідомив ОСОБА_10 про те, що останньому та громадянам ОСОБА_12 та ОСОБА_13 надано дозвіл для виїзду за кордон шляхом видачі відповідних наказів про їх бронювання начальником Волинської обласної військової адміністрації на підставі пропозицій, наданих службовцями Нововолинської міської ради, на яких вплинув ОСОБА_5 від призову і включено до телекомунікаційної системи «Шлях» в якості водіїв, що мають право привезти з-за кордону вантажі гуманітарної допомоги.
ОСОБА_10 , ОСОБА_12 та ОСОБА_13 28.04.2022, о 16 год. 08 хв., пасажирським автобусом з номерним знаком НОМЕР_2 , завдяки вчиненому протиправному впливу ОСОБА_5 на службових осіб Нововолинської міської ради та отриманим вищезгаданим документам, безперешкодно перетнули державний кордон України в міжнародному автомобільному пункті пропуску «Ягодин» в напрямку Республіки Польща.
В подальшому, 28.04.2022, о 20 год. 44 хв., в ході спілкування по мобільному месенджеру «WhatsApp», ОСОБА_5 , діючи умисно, протиправно, з корисливих мотивів, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, висловив ОСОБА_10 нову вимогу про необхідність надання йому неправомірної вигоди в сумі уже 800 (вісімсот) доларів США, що в еквіваленті становить 27 (двадцять сім) тисяч гривень, за здійснений вплив на прийняття рішень службовими особами Нововолинської міської ради про включення громадян ОСОБА_12 та ОСОБА_13 до пропозицій Нововолинської міської ради, які скерувалися Нововолинським міським головою до Волинської обласної військової адміністрації для їх бронювання від призову і включення до телекомунікаційної системи «Шлях» службовими особами Волинської обласної військової адміністрації. В ході цієї ж розмови ОСОБА_5 пояснив ОСОБА_10 , що оскільки останній уже раніше був внесений до телекомунікаційної системи «Шлях», то повинен передати ОСОБА_5 неправомірну вигоду лише в розмірі 100 доларів США за привезений з-за кордону автомобіль для власних цілей, а ОСОБА_12 та ОСОБА_13 повинні передати ОСОБА_5 неправомірну вигоду в розмірі по 100 доларів США з особи та по 100 доларів США за ввезений кожним з них автомобіль під так зване "нульове розмитнення".
ОСОБА_12 30.04.2022, о 17 год. 14 хв., через міжнародний автомобільний пункт пропуску «Устилуг» ввіз з Республіки Польща до України в митному режимі "імпорт" легковий транспортний засіб марки «Мазда», з номерними знаками НОМЕР_3 , під так зване «нульове розмитнення», не привізши при цьому будь-яких вантажів гуманітарної допомоги.
Також, 30.04.2022, о 17 год. 15 хв., ОСОБА_10 через міжнародний автомобільний пункт пропуску «Устилуг» ввіз з Республіки Польща до України в митному режимі "імпорт" легковий транспортний засіб марки «Шкода», з номерними знаками НОМЕР_4 , під так зване «нульове розмитнення», не привізши будь-яких вантажів гуманітарної допомоги.
В свою чергу, 30.04.2022, о 17 год. 16 хв., ОСОБА_13 через міжнародний автомобільний пункт пропуску «Устилуг» ввіз з Республіки Польща до України в митному режимі "імпорт" легковий транспортний засіб марки «БМВ», з номерними знаками НОМЕР_5 , під так зване «нульове розмитнення», не привізши будь-яких вантажів гуманітарної допомоги.
Після цього, 02.05.2022, близько 10 год. 41 хв., ОСОБА_5 , діючи умисно, протиправно з корисливих мотивів, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, перебуваючи біля приміщення Нововолинського ліцею № 4 імені Т.Г. Шевченка, що по бульварі Шевченка, 12 в місті Нововолинськ Волинської області, під час зустрічі із ОСОБА_10 отримав від останнього неправомірну вигоду у розмірі 27 000 (двадцять сім тисяч) гривень, яку раніше вимагав за здійснений вплив на заступника Нововолинського міського голови ОСОБА_8 та головного спеціаліста відділу міжнародного співробітництва, туризму та промоції Нововолинської міської ради ОСОБА_9 щодо включення ними ОСОБА_12 та ОСОБА_13 до письмових пропозицій, які 27.04.2022 за вихідним номером 115/04/22Н скерувалися Нововолинським міським головою до Волинської обласної військової адміністрації для видачі на підставі вказаних пропозицій начальником Волинської обласної військової адміністрації 27.04.2022 наказу № 144 про бронювання ОСОБА_12 та ОСОБА_13 як військовозобов`язаних, яким надано відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час терміном 14 днів, та в подальшому внесено ОСОБА_12 та ОСОБА_13 службовими особами Волинської обласної військової адміністрації, на підставі згаданого вище наказу начальника Волинської обласної військової адміністрації, до телекомунікаційної системи «Шлях», в якості водіїв, що мали право привезти з-за кордону вантажі гуманітарної допомоги.
Одразу після отримання неправомірної вигоди протиправна діяльність ОСОБА_5 припинена працівниками правоохоронних органів.
03.05.2022р. ОСОБА_5 , вручено письмове повідомлення про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 369-2, ч.3 ст. 332 КК України.
25.07.2022р. підозрюваному ОСОБА_5 та захиснику ОСОБА_6 , за дорученням прокурора Володимир-Волинської окружної прокуратури Волинської області ОСОБА_4 , повідомлено про завершення досудового розслідування та надано доступ до матеріалів досудового розслідування для ознайомлення.
Посилаючись на практику ЄСПЧ (підпункт «b» пункту 3 статті 6 Конвенції гарантує обвинуваченому «мати час і можливості, необхідні для підготовки свого захисту») та рішення Конституційного суду від 18 січня 2012 року (справа про ознайомлення обвинуваченого і захисника з матеріалами кримінальної справи), вказував на те, що підозрюваний ОСОБА_5 та його захисник ОСОБА_6 навмисно зволікають при ознайомленні з матеріалами кримінального провадження №42022032060000013, чим порушують вимоги ст.28 КПК України щодо виконання процесуальних дій у розумні строки.
У судовому засіданні прокурор та слідчий підтримали клопотання, просили встановити строк для ознайомлення з матеріалами в межах строку досудового слідства, зокрема до 03.08.2022р., враховуючи те, що досудове розслідування у кримінальному провадженні щодо ОСОБА_5 закінчено, дані матеріали складаються лише з двох томів, загальна кількість сторінок яких не перевищує 620 аркушів, для уникнення порушення процесуальних вимог ч.10 ст.290 КПК України та умисного затягування досудового розслідування, у відповідності з нормами Європейської Конвенції з прав людини, якою встановлені розумні строки на ознайомлення з матеріалами кримінального провадження. Щодо складності та об,єму матеріалів кримінального провадження, на які вказує захисник ОСОБА_6 , зазначили те, що стороною захисту в запереченнях на продовження строків досудового слідства вказувалось те, що справа не складна, не потребує витрачання багато часу, в той момент, як зараз зазначають протилежне.
Захисник ОСОБА_6 , якого підтримав підозрюваний ОСОБА_5 просили відмовити у задоволенні клопотання у повному обсязі, мотивуючи тим, що обвинувачення вводить суд в оману, оскільки не зазначає об,єм інформації , яка міститься на електроних носіях на яких записані проведені НСРД, а лише зазначає об,єм паперових документів матеріалів кримінального провадження. 29.07.2022р. під час ознайомлення з матеріалами досудового розслідування стороною обвинувачення, в порушення вимог ст.290 КПК України, не надано можливості скопіювати інформацію з певних електронних носіїв інформації, на яких містяться матеріали НСРД, а лише надано копії невідомих файлів, у зв,язку з чим вважають, що ознайомлення з матеріалами справи не завершено. Враховуючи складність кримінального провадження, вважає, що сторона захисту сумлінно виконує вимоги процесуального закону.
Заслухавши думку учасників кримінального провадження, дослідивши клопотання та додані до нього документів, слідчий суддя дійшов наступного висновку.
Слідчим суддею встановлено, що у провадженні СВ Володимир-Волинського РВПГУ НПу Волинськійобласті перебуває кримінальне провадження №42022032060000013 від 19.04.2022 року, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 19.04.2022р., за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.368-2, ч.3 ст.332 КК України.
03.05.2022р. ОСОБА_5 , вручено письмове повідомлення про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 369-2, ч.3 ст. 332 КК України.
28 червня 2022 року керівником Володимр-Волинської окружної прокуратури ОСОБА_16 задоволено клопотання слідчого СВ Володимир - Волинського РВП ГУ НП у Волинській області, та продовжено строк досудового слідства у кримінальному провадженні №42022032060000013 від 19.04.2022 року до трьох місяців, тобто до 03.08.2022р.
25.07.2022р. ОСОБА_5 , вручено письмове повідомлення про зміну раніше повідомленої підозри у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 369-2, ч.3 ст. 332 КК України.
25.07.2022р. підозрюваному ОСОБА_5 та захиснику ОСОБА_6 , за дорученням прокурора Володимир-Волинської окружної прокуратури Волинської області ОСОБА_4 , повідомлено про завершення досудового розслідування та надано доступ до матеріалів досудового розслідування для ознайомлення.
В той же день підозрюваним ОСОБА_5 та його захисником ОСОБА_6 сфотографовано матеріали двох томів ( 1- том на 298 арк. 2 том на 321 аркуш), однак стороні захисту не вдалося ознайомитись із чотирма флеш накопичувачами у зв`язку із їх кодуванням, про що зазначено стороною захисту у протоколі про надання доступу до матеріалів досудового розслідування від 25.07.2022.
25.07.2022, підозрюваному ОСОБА_5 та захиснику ОСОБА_6 вручено повістку про виклик та письмове повідомлення з метою прибути 29.07.2022 на 10 годину для завершення ознайомлення з матеріалами кримінального провадження у відповідності ст.290 КПК України.
29.07.2022 підозрюваний ОСОБА_5 та його захисник ОСОБА_6 прибули до Володимир-Волинського РВП ГУНП у Волинській області, та ознайомились з чотирма флеш накопичувачами вказаними вище, які спеціалістом УСБУ у Волинській області були розкодовані та надані на ознайомлення, про що зазначено у протоколі про надання доступу до матеріалів досудового розслідування від 29.07.2022. Однак стороною захисту заявлено, що матеріали кримінального провадження відфотографовані та ознайомлення з ними буде проводитись у робочому приміщенні адвоката у м. Києві, крім того стороні захисту необхідний час для побудови правової позиції, направлення адвокатських запитів, скарг та заперечень.
В судовому засіданні встановлено, що матеріали кримінального провадження складаються з двох томів, мають опис матеріалів досудового слідства, Том 1 -298арк., Том 2- 321арк., а також містять диски та флеш накопичувачі. Кожен том пронумеровано, зшито та скріплено відповідними підписами та печатками, в тому числі й підозрюваного та захисника ОСОБА_6 . Будь які зауваження не зазначені.
Прокурором зазначено, що загружено об,єм пам,яті флеш накопичувачів 25 Гб, що орієнтовно складає 6 год. 48хв. Інформація, яка записувалась на флеш-накопичувачі, копіювалась на цифрові носії інформації.
29 липня 2022р. підозрюваному ОСОБА_5 та його захиснику ОСОБА_6 були відкриті та надані для ознайомлення чотири флеш накопичувача.
Відповідно до частини 10 ст.290КПК України сторонам кримінального провадження, потерпілому, надається достатній час для ознайомлення з матеріалами, до яких їм надано доступ. У разі зволікання при ознайомленні з матеріалами, до яких надано доступ, слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження з урахуванням обсягу, складності матеріалів та умов доступу до них, зобов`язаний встановити строк для ознайомлення з матеріалами, після спливу якого сторона кримінального провадження або потерпілий, вважаються такими, що реалізували своє право на доступ до матеріалів.
Ознайомлення з матеріалами досудового розслідування має відбуватися без зловживань та без шкоди для кримінального провадження.
Сторонам кримінального провадження, потерпілому, представнику юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, надається достатній час для ознайомлення з матеріалами, до яких їм надано доступ.
Однак право на ознайомлення з матеріалами кримінального провадження не є абсолютним, про що також зазначив Конституційний Суд України у рішенні по справі № 1-4/2012.
Відповідно до ч.1,2ст.114 КПК Українидля забезпечення виконання сторонами кримінального провадження вимог розумного строку слідчий суддя, суд має право встановлювати процесуальні строки у межах граничного строку, передбаченого цим Кодексом, з урахуванням обставин, встановлених під час відповідного кримінального провадження. Будь-які строки, що встановлюються прокурором, слідчим суддею або судом, не можуть перевищувати меж граничного строку, передбаченого цим Кодексом, та мають бути такими, що дають достатньо часу для вчинення відповідних процесуальних дій або прийняття процесуальних рішень та не перешкоджають реалізації права на захист.
Конституційний Суд України у рішенні по справі № 1-4/2012 від 18.01.2012 року зазначив, що ознайомлення обвинуваченого чи його захисника з матеріалами справи в межах розумних строків відповідає завданням кримінального судочинства, визначеним устатті 2 Кримінального процесуального кодексу України, що з одного боку забезпечує реалізацію прав і свобод людини і громадянина, а з іншого - вимагає від особи відповідальної поведінки, зумовленої законними потребами, інтересами інших осіб (зокрема, потерпілого) та суспільства в цілому.
В судовому засіданні встановлено, що 29 липня 2022 року під час ознайомлення з матеріалами, які містяться на флеш накопичувачах, інформація проглядалась не від початку до кінця, а вибірково. Технічна можливість щодо отримання копій з первинних носіїв, саме з флешкарт відсутня.
При цьому, сторона захисту при ознайомленні з матеріалами не обмежена була у часі ані прокурором ані слідчим. В той час, як сам захисник ОСОБА_6 в судовому засіданні вказав на те, що після 29 липня 2022р. до моменту розгляду клопотання сторона захисту та підозрюваний з питанням щодо ознайомлення з матеріалами досудового слідства до сторони обвинувачення не звертались оскільки не можливо приділити весь час тільки одній справі.
Отже, слідчий суддя, аналізуючи встановлені обставини, приходить до висновку, що стороною обвинувачення фактично виконані вимоги ст.290 КПК України, в установленому процесуальним законом порядку стороні захисту та підозрюваному надано доступ до матеріалів досудового розслідування для ознайомлення, обмеження в часі не встановлені, однак захисником всупереч поставлені обставини щодо надання копій інформації саме з флеш-накопичувачів, ознайомлення з матеріалами у робочому приміщенні адвоката у м.Києві, витрачання часу для побудови правової позиції, направлення адвокатських запитів, скарг та заперечень.
Вирішуючи дане клопотання, зокрема встановлюючи строк для ознайомлення, слідчий суддя бере до уваги, що у строк досудового розслідування не включається весь період часу з моменту направлення або безпосереднього вручення такого повідомлення захисту про завершення досудового слідства до моменту закінчення ознайомлення цієї сторони з матеріалами досудового розслідування.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові ВС №758/12538/20 від 28.09.2021р.
Таким чином, беручи доуваги,що захисникамта підозрюваномустворено умовидля ознайомленняз матеріаламкримінального провадження, запобігання зволіканню з ознайомленням, задля дотримання розумних строків досудового слідства, а також враховуючи наявність двох захисників у справі, незначний обсяг матеріалів, вільний доступ до них, слідчий суддя вважає за необхідне встановити підозрюваному ОСОБА_5 та захисникам ОСОБА_6 , ОСОБА_17 строк для ознайомлення з матеріалами досудового слідства в рамках кримінального провадження № 420220032060000013 від 19.04.2022 року до 03 серпня 2022 року включно, оскільки на переконання слідчого судді, зазначеного строку буде достатньо для ознайомлення у повному обсязі з матеріалами кримінального провадження.
На підставівикладеного,керуючись,ст.114,ч.10ст.290КПК України,рішення КС Українипо справі№ 1-4/2012 від 18.01.2012, слідчий суддя -
У Х В А Л И В :
Клопотання слідчого СВ Володимир-Волинського РВП ГУНП у Волинській області ОСОБА_3 про встановлення строку для ознайомлення з матеріалами досудового слідства у кримінальному провадженні №42022032060000013, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 19.04.2022р., за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.368-2, ч.3 ст.332 КК України задовольнити.
Встановити підозрюваному ОСОБА_5 та його захисникам ОСОБА_6 , ОСОБА_17 строк для ознайомлення з матеріалами кримінального провадження №42022032060000013 від 19.04.2022 року до 03 серпня 2022 року включно.
Ухвала оскарженнюне підлягає.
Суддя ОСОБА_18
Суд | Володимир-Волинський міський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 03.08.2022 |
Оприлюднено | 23.01.2023 |
Номер документу | 105551194 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про встановлення строку ознайомлення з матеріалами кримінального провадження |
Кримінальне
Володимир-Волинський міський суд Волинської області
Пустовойт Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні