Ухвала
від 03.08.2022 по справі 154/1164/22
ВОЛОДИМИР-ВОЛИНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

154/1164/22

1-кс/154/595/22

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 серпня 2022 року Володимир-Волинський міський суд Волинської області у складі:

слідчого судді ОСОБА_1

при секретарі ОСОБА_2

за участю: прокурора ОСОБА_3

підозрюваного ОСОБА_4

захисника ОСОБА_5

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Володимир клопотання прокурора Володимир-Волинської окружної прокуратури ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №42022032060000013 від 19.04.2022 року про продовження строку застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання та обов`язків, передбачених ч.5 ст.194 КПК України стосовно:

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця міста Донецька, Донецької області, громадянина України, з вищою освітою, адвоката, начальника юридичного відділу ТОВ «Шляхове будівництво «Альтком»», інженера-консультанта Асоціації інженерів-консультантів України FIDIC, одруженого, який має на утриманні двох малолітніх дітей, раніше не судимого, який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , фактично проживає за адресою: АДРЕСА_2 ,

-підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.332, ч.3 ст.369-2 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Володимир-Волинської окружної прокуратури ОСОБА_3 02 серпня 2022 року звернувся до слідчого судді Володимир-Волинського міського суду Волинської області із клопотанням про продовження строку застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання та обов`язків, передбачених ч.5 ст.194 КПК України стосовно ОСОБА_4 , підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.332, ч.3 ст.369-2 КК України.

Своє клопотання прокурор обґрунтовує тим, що ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , обґрунтовано підозрюється у вчиненні зловживанні впливом, а саме в одержанні неправомірної вигоди для себе за вплив на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій місцевого самоврядування, поєднаними з вимаганням такої вигоди, а також у вчиненні сприянні незаконному переправленню осіб через державний кордон України порадами, вказівками, наданням засобів або усуненням перешкод, вчиненими з корисливих мотивів, тобто у кримінальних правопорушеннях, передбачених ч. 3 ст. 369-2, ч. 3 ст. 332 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_4 , згідно свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю № 4535 від 19.09.2012, виданого на підставі рішення Донецької обласної кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатів № 77 від 19.09.2012, має право здійснювати індивідуальну адвокатську діяльність.

Так, ОСОБА_4 , будучи, згідно листа Нововолинського міського голови ОСОБА_6 , відповідальною особою від Нововолинської міської ради за міжнародну та внутрішню доставку гуманітарних вантажів у період воєнного стану в Україні, здійснюючи вищевказану діяльність на добровільних засадах та безоплатній основі, набув тісні робочі стосунки із службовими особами Нововолинської міської ради, а саме із заступником Нововолинського міського голови ОСОБА_7 та головним спеціалістом відділу міжнародного співробітництва, туризму та промоції Нововолинської міської ради ОСОБА_8 , які згідно усної вказівки Нововолинського міського голови ОСОБА_6 визначені службовими особами від Нововолинської міської ради як відповідальні за вирішення питання щодо подання пропозицій до Волинської обласної військової адміністрації для бронювання від призову військовозобов`язаних водіїв, які мали бажання привезти з-за кордону вантажі гуманітарної допомоги, та які згідно підпункту «в» пункту 1 частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» та примітки до ст. 369-2 КК України є особами, уповноваженими на виконання функцій місцевого самоврядування, внаслідок чого міг здійснити відповідний влив на них, в силу довірливих і щоденних робочих відносин, а також у зв`язку з неодноразовими зверненнями з подібних питань в силу зайняття волонтерською діяльністю, щодо прийняття вказаними службовими особами рішень про включення громадян України, які мали бажання привезти вантажі гуманітарної допомоги з-за кордону, до письмових пропозицій, які в подальшому скеровувалися, згідно п.п. 2, 7 постанови Кабінету Міністрів України № 194 від 03.03.2022 "Деякі питання бронювання військовозобов`язаних в умовах правового режиму воєнного стану" (в редакції станом на 07.03.2022) Нововолинським міським головою до Волинської обласної військової адміністрації для видачі на підставі вказаних пропозицій начальником Волинської обласної військової адміністрації наказів про бронювання вказаних громадян України як військовозобов`язаних, яким надавалася відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час, та в подальшому внесення вказаних громадян України службовими особами Волинської обласної військової адміністрації, на підставі згаданих вище наказів начальника Волинської обласної військової адміністрації, до телекомунікаційної системи «Шлях» в якості водіїв, що мають право привезти з-за кордону вантажі гуманітарної допомоги, вчинив зловживання впливом, а саме вимагав та одержав неправомірну вигоду для себе за вплив за надання такої вигоди на прийняття рішення особами, уповноваженими на виконання функцій місцевого самоврядування при наступних обставинах.

Так, 05.04.2022, ОСОБА_4 , перебуваючи в приміщенні Нововолинського ліцею №4 імені Т.Г. Шевченка, що по бульварі Шевченка, 12 в місті Нововолинськ Волинської області, а також біля нього, точний час в ході досудового розслідування не встановлено, під час особистої зустрічі із ОСОБА_9 , повідомив, що він, будучи відповідальною особою від Нововолинської міської ради за міжнародну та внутрішню доставку гуманітарних вантажів у період воєнного стану в Україні, зможе вирішити питання щодо отримання дозволу ОСОБА_9 для виїзду за кордон з метою привезення вантажів гуманітарної допомоги, шляхом впливу на прийняття рішення службовими особами Нововолинської міської ради щодо включення останнього до пропозицій, які в подальшому скеруються Нововолинським міським головою до Волинської обласної військової адміністрації для видачі на підставі вказаних пропозицій начальником Волинської обласної військової адміністрації наказу про бронювання ОСОБА_9 як військовозобов`язаного, якому буде надано відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час, та в подальшому внесено ОСОБА_9 службовими особами Волинської обласної військової адміністрації, на підставі згаданого вище наказу начальника Волинської обласної військової адміністрації, до телекомунікаційної системи «Шлях», в якості водія, що має право привезти з-за кордону вантажі гуманітарної допомоги.

Для цього ОСОБА_9 , 05.04.2022, за вказівкою ОСОБА_4 , надав останньому копію тимчасового посвідчення військовозобов`язаного, копію закордонного паспорту, копію посвідчення водія, а також заповнив бланк заяви, адресованої керівнику Громадського формування з охорони громадського порядку «Самооборона Нововолинська» ОСОБА_10 , згідно якої ОСОБА_9 мав виїжджати за кордон для привезення вантажів гуманітарної допомоги від імені вказаного громадського формування.

У подальшому, 06.04.2022 ОСОБА_4 по мобільному телефону повідомив ОСОБА_9 про те, що останньому надано дозвіл для виїзду за кордон шляхом його бронювання від призову терміном на 14 днів, тобто по 20.04.2022 включно, і внесено до телекомунікаційної системи «Шлях» службовими особами Волинської обласної військової адміністрації в якості водія, що має право привезти з-за кордону вантажі гуманітарної допомоги.

ОСОБА_9 , 10.04.2022, о 12 год. 15 хв., легковим автомобілем марки «Фіат», з номерним знаком НОМЕР_1 , безперешкодно перетнув державний кордон України в міжнародному автомобільному пункті пропуску «Устилуг», та цього ж дня о 17 год. 48 хв. цим же автомобілем повернувся в Україну через міжнародний автомобільний пункт пропуску «Устилуг», привізши з м. Дорогуськ Республіки Польща в якості гуманітарного вантажу корм тваринам для Луцького зоопарку.

В подальшому, 16.04.2022, ОСОБА_4 діючи умисно, протиправно, з корисливих мотивів, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, перебуваючи в приміщенні Нововолинського ліцею №4 імені Т.Г. Шевченка, що по бульварі Шевченка, 12 в місті Нововолинськ Волинської області, а також біля нього, більш точний час в ході досудового розслідування не встановлено, під час наступної особистої зустрічі із ОСОБА_9 , висунув останньому вимогу про необхідність передання йому неправомірної вигоди у розмірі 100 доларів США за кожен випадок впливу ОСОБА_4 на прийняття рішення службовими особами Нововолинської міської ради щодо включення ОСОБА_9 до пропозицій Нововолинської міської ради, які в подальшому будуть скеровані Нововолинським міським головою до Волинської обласної військової адміністрації для бронювання ОСОБА_9 від призову і включення останнього до телекомунікаційної системи «Шлях» в якості водія, що має право привезти з-за кордону вантажі гуманітарної допомоги, службовими особами Волинської обласної військової адміністрації.

Крім того, 16.04.2022, під час цієї ж зустрічі ОСОБА_4 повідомив ОСОБА_9 , що за неправомірну вигоду в розмірі 100 доларів США з однієї особи, шляхом впливу на прийняття рішення службовими особами Нововолинської міської ради може також вирішити питання про включення інших військовозобов`язаних громадян України до пропозицій Нововолинської міської ради, які в подальшому скеровуватимуться Нововолинським міським головою до Волинської обласної військової адміністрації для бронювання даних громадян від призову і включення їх до телекомунікаційної системи «Шлях» службовими особами Волинської обласної військової адміністрації в якості водіїв від імені Нововолинської міської ради повинні були б привезти вантажі гуманітарної допомоги з-за кордону, однак фактично зможуть здійснити доставку транспортних засобів в митному режимі «імпорт» під так зване «нульове розмитнення», для власних потреб.

ОСОБА_9 , 17.04.2022, об 11 год. 10 хв., легковим автомобілем марки «Фіат», з номерним знаком НОМЕР_1 , повторно безперешкодно перетнув державний кордон України в міжнародному автомобільному пункті пропуску «Устилуг», та цього ж дня, о 15 год. 19 хв., цим же автомобілем повернувся в Україну через міжнародний автомобільний пункт пропуску «Устилуг», привізши з м. Дорогуськ Республіки Польща в якості гуманітарного вантажу знову корм тваринам для Луцького зоопарку.

В подальшому ОСОБА_9 , будучи обізнаним у тому, що ОСОБА_4 дійсно є відповідальною особою від Нововолинської міської ради за міжнародну та внутрішню доставку гуманітарних вантажів у період воєнного стану в Україні та переконавшись, що він завдяки своїй волонтерській діяльності реально впливає на прийняття рішень службовими особами Нововолинської міської ради - заступником Нововолинського міського голови ОСОБА_7 та головним спеціалістом відділу міжнародного співробітництва, туризму та промоції Нововолинської міської ради ОСОБА_8 щодо включення ними військовозобов`язаних громадян до пропозицій, які в подальшому скеровувалися Нововолинським міським головою до Волинської обласної військової адміністрації для видачі на підставі вказаних пропозицій начальником Волинської обласної військової адміністрації наказів про бронювання таких громадян України як військовозобов`язаних, яким надавалася відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час, та в подальшому внесення цих же громадян України службовими особами Волинської обласної військової адміністрації, на підставі згаданих вище наказів начальника Волинської обласної військової адміністрації, до телекомунікаційної системи «Шлях» в якості водіїв, що мають право привезти з-за кордону вантажі гуманітарної допомоги, змушений був погодитися на протиправні вимоги ОСОБА_4 .

Так, 26.04.2022, близько 12 год. 08 хв., ОСОБА_4 , діючи умисно, протиправно з корисливих мотивів, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, перебуваючи біля приміщення Нововолинського ліцею № 4 імені Т.Г. Шевченка, що по бульварі Шевченка, 12 в місті Нововолинськ Волинської області, під час зустрічі із ОСОБА_9 , отримав від останнього раніше обумовлену суму неправомірної вигоди у розмірі 3200 (три тисячі двісті) гривень, за здійснений вплив на заступника Нововолинського міського голови ОСОБА_7 та головного спеціаліста відділу міжнародного співробітництва, туризму та промоції Нововолинської міської ради ОСОБА_8 щодо включення ними ОСОБА_9 до письмових пропозицій, які 06.04.2022 за вихідним номером 20/04/22Н, та 20.04.2022 за вихідним номером 86/04/22Н, скерувалися Нововолинським міським головою до Волинської обласної військової адміністрації для видачі на підставі вказаних пропозицій начальником Волинської обласної військової адміністрації 06.04.2022 наказу № 100 та 20.04.2022 наказу № 130 про бронювання ОСОБА_9 як військовозобов`язаного, якому надавалася кожного разу відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час терміном 14 днів, та подальшого внесення відомостей про ОСОБА_9 службовими особами Волинської обласної військової адміністрації, на підставі згаданих вище наказів начальника Волинської обласної військової адміністрації, до телекомунікаційної системи «Шлях», в якості водія, що має право привезти з-за кордону вантажі гуманітарної допомоги.

ОСОБА_4 , усвідомивши можливість легкого заробітку та дізнавшись від ОСОБА_9 інформацію про те, що декілька осіб разом з ОСОБА_9 , не маючи законних підстав для виїзду за кордон України, оскільки являються військовозобов`язаними, хочуть здійснити доставку транспортних засобів в митному режимі «імпорт» під так зване «нульове розмитнення», вирішив одержати неправомірну вигоду і від цих осіб у згаданий вище спосіб.

Для цього, 26.04.2022, ОСОБА_4 діючи умисно, протиправно, з корисливих мотивів, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, перебуваючи в приміщенні Нововолинського ліцею №4 імені Т.Г. Шевченка, що по бульварі Шевченка, 12 в місті Нововолинськ Волинської області, а також біля нього, в період з 11 год. 58 хв. по 12 год. 11 хв., під час особистої зустрічі із ОСОБА_9 , висунув нову вимогу про необхідність передання йому неправомірної вигоди уже в розмірі по 100 доларів США з особи та по 100 доларів США за автомобіль, який ввезуть ці особи для себе під так зване "нульове розмитнення", тобто в сукупності 600 доларів США за трьох осіб і три автомобілі, за вплив на прийняття рішень вищезгаданими службовими особами Нововолинської міської ради про включення, крім ОСОБА_9 , ще і військовозобов`язаних громадян ОСОБА_11 та ОСОБА_12 до пропозицій Нововолинської міської ради, які в подальшому скеруються Нововолинським міським головою до Волинської обласної військової адміністрації для бронювання даних громадян від призову і включення їх до телекомунікаційної системи «Шлях» службовими особами Волинської обласної військової адміністрації в якості водіїв, які повинні були б привезти вантажі гуманітарної допомоги з-за кордону, однак фактично зможуть здійснити доставку транспортних засобів в митному режимі «імпорт» під так зване «нульове розмитнення», для власних потреб.

ОСОБА_9 , будучи обізнаним у тому, що ОСОБА_4 дійсно є відповідальною особою від Нововолинської міської ради за міжнародну та внутрішню доставку гуманітарних вантажів у період воєнного стану в Україні та переконаним, що він завдяки своїй волонтерській діяльності реально впливає на прийняття рішень службовими особами Нововолинської міської ради - заступником Нововолинського міського голови ОСОБА_7 та головним спеціалістом відділу міжнародного співробітництва, туризму та промоції Нововолинської міської ради ОСОБА_8 щодо включення ними громадян до пропозицій, які в подальшому скеровуються Нововолинським міським головою до Волинської обласної військової адміністрації для видачі на підставі вказаних пропозицій начальником Волинської обласної військової адміністрації наказів про бронювання громадян України як військовозобов`язаних, яким надавалася відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час, та в подальшому внесення таких громадян України службовими особами Волинської обласної військової адміністрації, на підставі згаданих вище наказів начальника Волинської обласної військової адміністрації, до телекомунікаційної системи «Шлях» в якості водіїв, що мають право привезти з-за кордону вантажі гуманітарної допомоги, враховуючи попередній досвід виїзду за такою схемою, змушений був погодитися на такі протиправні вимоги ОСОБА_4 .

Для цього, ОСОБА_9 26.04.2022 та 27.04.2022, за вказівкою ОСОБА_4 , шляхом пересилання через мобільний месенджер «WhatsApp», надав останньому копії військових квитків, копії закордонних паспортів, копії посвідчень водіїв громадян ОСОБА_11 та ОСОБА_12 , а також копію свідоцтва про зміну імені ОСОБА_12 . При цьому, ОСОБА_4 достеменно усвідомлював, що ОСОБА_9 , ОСОБА_13 та ОСОБА_12 мали намір здійснити виїзд за кордон не з метою доставки вантажів гуманітарної допомоги, а для імпорту транспортних засобів під так зване «нульове розмитнення».

Крім цього, 27.04.2022 громадяни ОСОБА_11 та ОСОБА_12 за вказівкою ОСОБА_4 приїхали до Нововолинського ліцею №4 імені Т.Г. Шевченка, що по бульварі Шевченка, 12 в місті Нововолинськ Волинської області, в приміщенні якого на вимогу ОСОБА_4 заповнили бланки заяв, адресовані директору благодійного фонду «Фонд розвитку громади» ОСОБА_14 , згідно яких ОСОБА_11 та ОСОБА_12 нібито мали виїжджати за кордон для привезення вантажів гуманітарної допомоги від імені вказаного благодійного фонду. ОСОБА_4 28.04.2022 по мобільному телефону повідомив ОСОБА_9 про те, що останньому та громадянам ОСОБА_11 та ОСОБА_12 надано дозвіл для виїзду за кордон шляхом видачі відповідних наказів про їх бронювання начальником Волинської обласної військової адміністрації на підставі пропозицій, наданих службовцями Нововолинської міської ради, на яких вплинув ОСОБА_4 від призову і включено до телекомунікаційної системи «Шлях» в якості водіїв, що мають право привезти з-за кордону вантажі гуманітарної допомоги.

ОСОБА_9 , ОСОБА_11 та ОСОБА_12 28.04.2022, о 16 год. 08 хв., пасажирським автобусом з номерним знаком НОМЕР_2 , завдяки вчиненому протиправному впливу ОСОБА_4 на службових осіб Нововолинської міської ради та отриманим вищезгаданим документам, безперешкодно перетнули державний кордон України в міжнародному автомобільному пункті пропуску «Ягодин» в напрямку Республіки Польща.

В подальшому, 28.04.2022, о 20 год. 44 хв., в ході спілкування по мобільному месенджеру «WhatsApp», ОСОБА_4 , діючи умисно, протиправно, з корисливих мотивів, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, висловив ОСОБА_9 нову вимогу про необхідність надання йому неправомірної вигоди в сумі уже 800 (вісімсот) доларів США, що в еквіваленті становить 27 (двадцять сім) тисяч гривень, за здійснений вплив на прийняття рішень службовими особами Нововолинської міської ради про включення громадян ОСОБА_11 та ОСОБА_12 до пропозицій Нововолинської міської ради, які скерувалися Нововолинським міським головою до Волинської обласної військової адміністрації для їх бронювання від призову і включення до телекомунікаційної системи «Шлях» службовими особами Волинської обласної військової адміністрації. В ході цієї ж розмови ОСОБА_4 пояснив ОСОБА_9 , що оскільки останній уже раніше був внесений до телекомунікаційної системи «Шлях», то повинен передати ОСОБА_4 неправомірну вигоду лише в розмірі 100 доларів США за привезений з-за кордону автомобіль для власних цілей, а ОСОБА_11 та ОСОБА_12 повинні передати ОСОБА_4 неправомірну вигоду в розмірі по 100 доларів США з особи та по 100 доларів США за ввезений кожним з них автомобіль під так зване "нульове розмитнення".

ОСОБА_11 30.04.2022, о 17 год. 14 хв., через міжнародний автомобільний пункт пропуску «Устилуг» ввіз з Республіки Польща до України в митному режимі "імпорт" легковий транспортний засіб марки «Мазда», з номерними знаками НОМЕР_3 , під так зване «нульове розмитнення», не привізши при цьому будь-яких вантажів гуманітарної допомоги.

Також, 30.04.2022, о 17 год. 15 хв., ОСОБА_9 через міжнародний автомобільний пункт пропуску «Устилуг» ввіз з Республіки Польща до України в митному режимі "імпорт" легковий транспортний засіб марки «Шкода», з номерними знаками НОМЕР_4 , під так зване «нульове розмитнення», не привізши будь-яких вантажів гуманітарної допомоги.

В свою чергу, 30.04.2022, о 17 год. 16 хв., ОСОБА_12 через міжнародний автомобільний пункт пропуску «Устилуг» ввіз з Республіки Польща до України в митному режимі "імпорт" легковий транспортний засіб марки «БМВ», з номерними знаками НОМЕР_5 , під так зване «нульове розмитнення», не привізши будь-яких вантажів гуманітарної допомоги.

Після цього, 02.05.2022, близько 10 год. 41 хв., ОСОБА_4 , діючи умисно, протиправно з корисливих мотивів, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, перебуваючи біля приміщення Нововолинського ліцею № 4 імені Т.Г. Шевченка, що по бульварі Шевченка, 12 в місті Нововолинськ Волинської області, під час зустрічі із ОСОБА_9 отримав від останнього неправомірну вигоду у розмірі 27 000 (двадцять сім тисяч) гривень, яку раніше вимагав за здійснений вплив на заступника Нововолинського міського голови ОСОБА_7 та головного спеціаліста відділу міжнародного співробітництва, туризму та промоції Нововолинської міської ради ОСОБА_8 щодо включення ними ОСОБА_11 та ОСОБА_12 до письмових пропозицій, які 27.04.2022 за вихідним номером 115/04/22Н скерувалися Нововолинським міським головою до Волинської обласної військової адміністрації для видачі на підставі вказаних пропозицій начальником Волинської обласної військової адміністрації 27.04.2022 наказу № 144 про бронювання ОСОБА_11 та ОСОБА_12 як військовозобов`язаних, яким надано відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час терміном 14 днів, та в подальшому внесено ОСОБА_11 та ОСОБА_12 службовими особами Волинської обласної військової адміністрації, на підставі згаданого вище наказу начальника Волинської обласної військової адміністрації, до телекомунікаційної системи «Шлях», в якості водіїв, що мали право привезти з-за кордону вантажі гуманітарної допомоги.

Одразу після отримання неправомірної вигоди протиправна діяльність ОСОБА_4 припинена працівниками правоохоронних органів

Крім цього, Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX затверджено Указ Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні».

У подальшому Законами України від 15.03.2022 № 2119-IX та від 21.04.2022 № 2212-IX затверджено Укази Президента України від 14.03.2022 № 133/2022, від 18.04.2022 № 259/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні».

Також Указом Президента України від 24.02.2022 № 69/2022 в Україні оголошено проведення загальної мобілізації до Збройних Сил України, з урахуванням чого запроваджено обмеження виїзду за межі України громадян чоловічої статі віком від 18 до 60 років.

В той же час, порядок виїзду військовозобов`язаних водіїв, які здійснюють перевезення для потреб Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також медичних вантажів та вантажів гуманітарної допомоги, за межі території України врегульований нормами зазначеного нижче законодавства.

Зокрема, п. 8 Порядку встановлення особливого режиму в`їзду і виїзду, обмеження свободи пересування громадян, іноземців та осіб без громадянства, а також руху транспортних засобів в Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1455 від 29.12.2021, передбачено, що перетинання державного кордону в пунктах пропуску через державний кордон та пунктах контролю на території, де введено воєнний стан, здійснюється з урахуванням обмежень, встановлених законодавством.

За ч. 4 ст. 37 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», у воєнний час забороняється виїзд призовників, військовозобов`язаних та резервістів з місця проживання без дозволу керівника відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військовозобов`язаних та резервістів Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України - без дозволу відповідного керівника).

Із ч. 1 ст. 39 вказаного Закону вбачається, що на військову службу під час мобілізації призиваються резервісти та військовозобов`язані, які перебувають у запасі і не заброньовані в установленому порядку на період мобілізації. За приписами п. 2 ч. 2 ст. 28 вказаного Закону слідує, що граничний вік перебування в резерві встановлюється для військовозобов`язаних до 60 років.

Постановою Кабінету Міністрів України № 57 від 27.01.1995 (в редакції станом на 08.04.2022) «Про затвердження Правил перетинання державного кордону громадянами України», зокрема у п. 2-6, встановлено, що у разі введення на території України надзвичайного або воєнного стану право на перетин державного кордону, крім осіб, зазначених у пунктах 2-1 та 2-2 цих Правил, також мають інші військовозобов`язані особи, які не підлягають призову на військову службу під час мобілізації. Ця норма не поширюється на осіб, визначених в абзацах другому - восьмому частини третьої статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».

У відповідності до пунктів 1-3, 5, 7 постанови Кабінету Міністрів України № 194 «Деякі питання бронювання військовозобов`язаних в умовах правового режиму воєнного стану» (в редакції станом на 07.03.2022) рішення про бронювання військовозобов`язаних водіїв, які здійснюють перевезення для потреб Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також медичних вантажів та вантажів гуманітарної допомоги, у період з 07.03.2022 по 20.05.2022, приймали обласні військові адміністрації на підставі пропозицій органів державної влади, інших державних органів, а також підприємств, установ, організацій за формою згідно з додатком 1 до даної постанови в друкованій формі та/або в електронній формі з відповідним обґрунтуванням.

У свою чергу, ОСОБА_4 , будучи згідно листа Нововолинського міського голови ОСОБА_15 , відповідальною особою від Нововолинської міської ради за міжнародну та внутрішню доставку гуманітарних вантажів у період воєнного стану в Україні, достовірно знаючи про введення із 24.02.2022 на всій території України воєнного стану строком на 30 діб, та подальшого його продовження Указами Президента України від 14.03.2022 № 133/2022 та від 18.04.2022 № 259/2022, затверджених Законами України від 15.03.2022 № 2119-IX та від 21.04.2022 № 2212-IX, будучи обізнаним про проведення загальної мобілізації на підставі Указу Президента України № 69/2022, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України та забезпеченням оборони держави, підтриманням бойової і мобілізаційної готовності Збройних Сил України, інших військових формувань, а також про наявність діючих обмежень на виїзд за кордон військовозобов`язаних чоловіків віком від 18 до 60 років, переслідуючи умисний корисливий мотив, направлений на отримання грошової винагороди, порадами, вказівками, наданням засобів та усуненням перешкод сприяв незаконному переправленню громадян ОСОБА_9 , ОСОБА_11 та ОСОБА_12 через державний кордон України при наступних обставинах.

Так, 26.04.2022, ОСОБА_9 , перебуваючи в приміщенні Нововолинського ліцею №4 імені Т.Г. Шевченка, що по бульварі Шевченка, 12 в місті Нововолинськ Волинської області, а також біля нього, в період з 11 год. 58 хв. по 12 год. 11 хв., під час особистої зустрічі із ОСОБА_4 звернувся з проханням до останнього посприяти у незаконному виїзді за кордон України, окрім себе, ще громадянам ОСОБА_12 та ОСОБА_11 , оскільки вони також є військовозобов`язаними та не можуть законно безперешкодно виїхати за кордон з метою імпорту транспортних засобів для власного використання під так зване «нульове розмитнення», в силу вищевказаних норм чинного законодавства України.

Цього ж дня, в період з 11 год. 58 хв. по 12 год. 11 хв., під час вищезгаданої зустрічі в описаному місці ОСОБА_4 , діючи умисно, протиправно, з корисливих мотивів, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, повідомив ОСОБА_9 , що може посприяти їм у такому виїзді за кордон під виглядом поїздки в якості водіїв від імені Нововолинської міської ради для привезення нібито вантажів гуманітарної допомоги, при цьому фактично ОСОБА_9 , ОСОБА_12 та ОСОБА_11 зможуть здійснити доставку транспортних засобів в митному режимі «імпорт» під так зване «нульове розмитнення», а для цього ОСОБА_4 виготовить їм потрібні документи та вплине на прийняття рішення службовими особами Нововолинської міської ради про включення ОСОБА_11 та ОСОБА_12 до пропозицій Нововолинської міської ради, які в подальшому скеруються Нововолинським міським головою до Волинської обласної військової адміністрації для їх бронювання від призову і включення їх до телекомунікаційної системи «Шлях» в якості водіїв, що мають право привезти з-за кордону вантажі гуманітарної допомоги, таким чином порадами, вказівками, усуненням перешкод та наданням засобів сприятиме їх незаконному переправленню через державний кордон України. При цьому, ОСОБА_4 висловив вимогу надати йому грошові кошти в сумі 600 доларів США за такі послуги.

Після цього, ОСОБА_4 , з метою реалізації обумовленого злочинного наміру з усунення перешкод та надання засобів для незаконного переправлення вищезгаданих осіб через державний кордон України, 26.04.2022 та 27.04.2022, шляхом пересилання через мобільний месенджер «WhatsApp», отримав від ОСОБА_9 копії військових квитків, копії закордонних паспортів, копії посвідчень водіїв громадян ОСОБА_11 та ОСОБА_12 , а також копію свідоцтва про зміну імені ОСОБА_12 .

Крім цього, ОСОБА_4 , з метою реалізації обумовленого злочинного наміру з усунення перешкод та надання засобів для незаконного переправлення осіб через державний кордон України, дав вказівку приїхати ОСОБА_11 та ОСОБА_12 27.04.2022 до Нововолинського ліцею №4 імені Т.Г. Шевченка, що по бульварі Шевченка, 12 в місті Нововолинськ Волинської області, в приміщенні якого останні, на виконання вказівок ОСОБА_4 , цього ж дня, заповнили бланки заяв, адресовані директору благодійного фонду «Фонд розвитку громади» ОСОБА_14 , згідно яких ОСОБА_11 та ОСОБА_12 мали виїжджати за кордон нібито для привезення вантажів гуманітарної допомоги від імені вказаного благодійного фонду.

В той же час, ОСОБА_4 , з метою реалізації обумовленого злочинного наміру з усунення перешкод та надання засобів для незаконного переправлення осіб через державний кордон України, ще 05.04.2022 отримав від ОСОБА_9 копію тимчасового посвідчення військовозобов`язаного, копію закордонного паспорту, копію посвідчення водія, а також 05.04.2022 ОСОБА_9 на виконання вказівок ОСОБА_4 заповнив бланк заяви, адресованої керівнику Громадського формування з охорони громадського порядку «Самооборона Нововолинська» ОСОБА_10 , згідно якої ОСОБА_9 мав виїжджати за кордон нібито для привезення вантажів гуманітарної допомоги від імені вказаного громадського формування. У зв`язку з цим, ОСОБА_9 ще 20.04.2022, за сприяння ОСОБА_4 , включено службовими особами Нововолинської міської ради до письмових пропозицій та службовими особами Волинської обласної військової адміністрації цього ж дня на підставі вказаних пропозицій заброньовано строком на 14 днів від призову і включено до телекомунікаційної системи «Шлях» в якості водія, що мав право привезти з-за кордону вантажі гуманітарної допомоги.

В подальшому, 28.04.2022 ОСОБА_4 по мобільному телефону повідомив ОСОБА_9 про те, що громадянам ОСОБА_11 , ОСОБА_12 також надано дозвіл для виїзду за кордон шляхом їх бронювання строком на 14 днів від призову і включено 27.04.2022 до телекомунікаційної системи «Шлях» в якості водіїв, що мали право привезти з-за кордону вантажі гуманітарної допомоги, службовими особами Волинської обласної військової адміністрації, таким чином усунув будь-які перешкоди та надав необхідні засоби для їх незаконного переправлення через державний кордон України.

ОСОБА_9 , ОСОБА_11 та ОСОБА_12 28.04.2022, о 16 год. 08 хв. пасажирським автобусом з номерним знаком НОМЕР_2 , безперешкодно незаконно, не маючи на те права, перетнули державний кордон України в міжнародному автомобільному пункті пропуску «Ягодин» в Республіку Польща, завдяки усуненим перешкодам та наданням необхідних засобів ОСОБА_4 .

В подальшому,28.04.2022,о 20год.44хв.,в ходіспілкування помобільному месенджеру«WhatsApp», ОСОБА_4 ,діючи умисно,протиправно,з корисливихмотивів,усвідомлюючи суспільно-небезпечнийхарактер своїхдій,висловив ОСОБА_9 нову вимогупро необхідністьнадання йомунеправомірної вигодив суміуже 800(вісімсот)доларів США,що веквіваленті становить27(двадцятьсім)тисяч гривень,за виготовлення ОСОБА_9 , ОСОБА_12 та ОСОБА_11 вищевказаних документівта завплив нимна прийняттярішень службовимиособами Нововолинськоїміської радипро їхвключення допропозицій Нововолинськоїміської ради,які скерувалисяНововолинським міськимголовою доВолинської обласноївійськової адміністраціїдля бронюванняданих громадянвід призовуі включенняїх дотелекомунікаційної системи«Шлях» службовимиособами Волинськоїобласної військовоїадміністрації.В ходіцієї жрозмови ОСОБА_4 пояснив ОСОБА_9 , що оскільки останній уже раніше був внесений до телекомунікаційної системи «Шлях», то повинен передати ОСОБА_4 неправомірну вигоду лише в розмірі 100 доларів США за привезений з-за кордону автомобіль, а ОСОБА_11 та ОСОБА_12 повинні передати ОСОБА_4 неправомірну вигоду в розмірі по 100 доларів США з особи та по 100 доларів США за автомобіль за усунені перешкоди та надані засоби для незаконного перетину державного кордону.

ОСОБА_11 30.04.2022, о 17 год. 14 хв., завдяки незаконному сприянню ОСОБА_4 , через міжнародний автомобільний пункт пропуску «Устилуг» ввіз з Республіки Польща до України в митному режимі "імпорт" легковий транспортний засіб марки «Мазда», з номерними знаками НОМЕР_3 , під так зване «нульове розмитнення», не привізши будь-яких вантажів гуманітарної допомоги.

Також, 30.04.2022, о 17 год. 15 хв., ОСОБА_9 , завдяки незаконному сприянню ОСОБА_4 , через міжнародний автомобільний пункт пропуску «Устилуг» ввіз з Республіки Польща до України в митному режимі "імпорт" легковий транспортний засіб марки «Шкода», з номерними знаками НОМЕР_4 , під так зване «нульове розмитнення», не привізши будь-яких вантажів гуманітарної допомоги.

В свою чергу, 30.04.2022, о 17 год. 16 хв., ОСОБА_12 , завдяки незаконному сприянню ОСОБА_4 , через міжнародний автомобільний пункт пропуску «Устилуг» ввіз з Республіки Польща до України в митному режимі "імпорт" легковий транспортний засіб марки «БМВ», з номерними знаками НОМЕР_5 , під так зване «нульове розмитнення», не привізши будь-яких вантажів гуманітарної допомоги.

Після цього, 02.05.2022 близько 10 год. 41 хв., ОСОБА_4 , діючи умисно, протиправно з корисливих мотивів, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, продовжуючи реалізацію свого злочинного умислу, перебуваючи біля приміщення Нововолинського ліцею № 4 імені Т.Г. Шевченка, що по бульварі Шевченка, 12 в місті Нововолинськ Волинської області, під час зустрічі із ОСОБА_9 отримав від останнього раніше обумовлену суму неправомірної вигоди у розмірі 27 000 (двадцять сім тисяч) гривень за виготовлення ОСОБА_9 , ОСОБА_12 та ОСОБА_11 документів, необхідних для виїзду за кордон для привезення в режимі імпорту транспортних засобів для власного використання під так зване «нульове розмитнення», та за вплив ним на прийняття рішень службовими особами Нововолинської міської ради про включення ОСОБА_9 , а також громадян ОСОБА_11 та ОСОБА_12 до пропозицій Нововолинської міської ради, які скерувалися Нововолинським міським головою до Волинської обласної військової адміністрації для бронювання даних громадян від призову і включення їх до телекомунікаційної системи «Шлях» в якості водіїв, що мали право привезти за кордону вантажі гуманітарної допомоги, службовими особами Волинської обласної військової адміністрації, таким чином порадами, вказівками, наданням засобів та усуненням перешкод сприяв їх незаконному переправленню через державний кордон України з корисливих мотивів.

03.05.2022 ОСОБА_4 , вручено письмове повідомлення про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 369-2, ч.3 ст. 332 КК України.

У зв`язку з неможливістю завершити досудове розслідування кримінального провадження № 42022032060000013 від 19.04.2022 в двохмісячний строк, який завершувався 03.07.2022, постановою керівника Володимир-Волинської окружної прокуратури строк досудового розслідування продовжено до 03.08.2022.

25.07.2022, ОСОБА_4 , вручено письмове повідомлення про зміну раніше повідомленої підозри у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 369-2, ч.3 ст. 332 КК України.

Прокурор зазначає, що наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_4 інкримінованих йому злочинів, передбачених ст.ст. 369-2 ч. 3, 332 ч. 3 КК України, повністю підтверджується зібраними у кримінальному проваджені доказами, а саме: протоколами огляду місця події та освідування, протоколами негласних слідчих (розшукових дій), протоколами допиту свідків ОСОБА_9 , ОСОБА_12 , ОСОБА_11 та інших, висновками експертизи з дослідження речовин хімічних виробництв та спеціальних хімічних речовин та технічної експертизи документів, іншими матеріалами кримінального провадження.

Ухвалою слідчого судді Володимир-Волинського міського суду Волинської області від 01.07.2022 відмовлено в задоволенні клопотання прокурора Володимир-Волинської окружної прокуратури про продовження строку застосування запобіжного заходу у вигляді цілодобового домашнього арешту відносно підозрюваного ОСОБА_4 . Цією ж ухвалою застосовано до підозрюваного ОСОБА_4 запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання в межах строку досудового розслідування, тобто до 03.08.2022 включно, з покладенням на останнього обов`язків, передбачених ч.5 ст. 194 КПК України, а саме : 1. Прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора, суду. 2. Не відлучатися з м. Нововолинськ, Волинської області без дозволу слідчого, прокурора або суду. 3. Повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання. 4. Здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

11.07.2022 колегією суддів Волинського апеляційного суду апеляційну скаргу процесуального прокурора на ухвалу слідчого судді Володимир-Волинського міського суду Волинської області від 01.07.2022 про відмову в задоволенні клопотання про продовження строку застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту відносно підозрюваного ОСОБА_4 залишено без задоволення, а ухвалу без змін.

25.07.2022 стороні захисту, а саме підозрюваному ОСОБА_4 та його захиснику ОСОБА_16 , за дорученням прокурора Володимир-Волинської окружної прокуратури Волинської області, слідчим Володимир-Волинського РВП ГУНП у Волинській області повідомлено про завершення досудового розслідування та надано доступ до матеріалів досудового розслідування для ознайомлення, тобто повідомлено про відкриття матеріалів в порядку ст. 290 КПК України.

У відповідності до ч. 5 ст. 219 КПК України строк ознайомлення з матеріалами досудового розслідування сторонами кримінального провадження в порядку, передбаченому ст. 290 КПК України, не включається у строки досудового розслідування визначенні ст. 219 КПК України.

З вказаної норми випливає, що перебіг строку досудового розслідування у кримінальному проваджені №42022032060000013 від 19.04.2022 з моменту відкриття 25.07.2022 матеріалів кримінального провадження стороні захисту в порядку ст. 290 КПК України призупинився та він зберігся в кількості 10 днів, оскільки граничний його строк закінчується 03.08.2022.

Зазначені норми вказують, що в даний час наявні достатні підстави для продовження строку запобіжного заходу у виді особистого зобов`язання та обов`язків, передбачених ч. 5 ст. 194 КПК України, відносно підозрюваного ОСОБА_4 в межах збереженого строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42022032060000013 від 19.04.2022, тото на 10 днів, що і передбаченого вимогами ч. 7 ст. 197, ст. 199 КПК України.

Разом з тим, завершити досудове розслідування у кримінальному провадженні в даний час не можливо, оскільки 29.07.2022 стороною захисту заявлено, що усі матеріали кримінального провадження відфотографовані та ознайомлення з ними буде проводитись у робочому приміщенні адвоката у м. Києві, крім того стороні захисту необхідний час для побудови правової позиції, направлення адвокатських запитів, скарг та заперечень.

У зв`язку з чим, стороною обвинувачення 29.07.2022 подано до Володимир-Волинського міського суду клопотання про встановлення строку стороні захисту для ознайомлення з матеріалами досудового розслідування № 42022032060000013 від 19.04.2022.

На даний час у кримінальному провадженні з метою забезпечення швидкого, повного та неупередженого досудового розслідування, залишилося завершити виконання вимог ст. 290 КПК України, вручити підозрюваному ОСОБА_4 та його захиснику реєстр матеріалів досудового розслідування та обвинувальний акт.

У відповідності до вимог ч.7 ст. 194 КПК України, обов`язки, передбаченічастинами п`ятоюташостоюцієї статті, можуть бути покладені на підозрюваного, обвинуваченого на строк не більше двох місяців. У разі необхідності цей строк може бути продовжений за клопотанням прокурора в порядку, передбаченомустаттею 199цього Кодексу.

В той же час, виявлений під час обрання запобіжного заходу ОСОБА_4 ризик, визначений п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК, не зменшився і продовжує існувати. Зокрема, на даний час збереглися достатні підстави вважати, що підозрюваний ОСОБА_4 може переховуватись від органу досудового розслідування та/або суду.

Про наявність ризику того, що ОСОБА_4 може переховуватись від органу досудового розслідування та/або суду свідчить те, що останній підозрюється у вчиненні двох тяжких злочинів, один з яких є корупційний, за які передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк від трьох до восьми років та на строк від семи до дев`яти років відповідноз конфіскацієюмайна. У зв`язку із чим, ОСОБА_4 розуміючи тяжкість та невідворотність покарання, наслідки та ризики втечі для нього, які можуть бути визнані підозрюваним менш небезпечними ніж можливе покарання, він може переховуватися від органів досудового розслідування та суду.

Також підозрюваний ОСОБА_4 , згідно довідки від 26.05.2021 № 3007-5000362022 «про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи»: уродженець міста Донецька, Донецької області, зареєстрований та проживає у АДРЕСА_1 , однак фактично на момент затримання 02.05.2022 проживав у АДРЕСА_2 . Сім`я останнього, а саме дружина та двоє малолітніх дітей, перебувають на даний час у Франції, а мати пенсіонер перебуває в окупованому місті Донецьку. З моменту початку війни Російської федерації проти України, тобто з кінця лютого 2022 року і по час затримання 02.05.2022 останній проживає в місті Нововолинську.

Саме наведені вище обставини свідчать про реальну наявність ризику, передбаченого ч.1 ст.177 КПК України, і дають підстави зробити висновок, що запобіжний захід у виді особистого зобов`язання з покладенням відповідних обов`язків, передбачених ч.5 ст.194 КПК України, є достатніми для запобігання ризику, що існує на даній стадії досудового розслідування кримінального провадження, а тому існує необхідність у продовженні запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання в межах строку досудового розслідування тобто по 13.08.2022 включно, оскільки такий запобіжний захід є виправданим за наявності суспільного інтересу, який незважаючи на презумпцію невинуватості, превалює над принципом поваги до свободи особистості.

У судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 підтримав клопотання та просив його задовольнити.

Підозрюваний ОСОБА_4 та його захисник ОСОБА_5 у судовому засіданні заперечували проти задоволення клопотання прокурора про продовження строку запобіжного заходу у виді особистого зобов`язання та обов`язків, передбачених ч.5 ст.194 КПК України, оскільки на їх думку прокурором не надано жодного доказу на підтвердження наявності обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_4 інкримінованих йому кримінальних правопорушень, а також наявності ризиків, на які прокурор посилається у своєму клопотанні, як на підставу для продовження запобіжного заходу. Зазначили, що ОСОБА_4 своєю поведінкою довів своє сумлінне ставлення до виконання процесуальних обов`язків, покладених судовим рішенням на нього, відсутність у нього наміру переховуватись від органу досудового розслідування, суду, та існування взагалі будь-яких ризиків, передбачених ст..177 КПК України. Покладення на ОСОБА_4 обов`язку не відлучатися з м. Нововолинська без дозволу слідчого, прокурора або суду є необґрунтованим та таким, що істотно порушує конституційні права останнього на працю, на захист та значно ускладнює підозрюваному здійснювати матеріальне забезпечення своєї родини, яка перебуває у нього на утриманні. Крім того, захисник вважав, що клопотання прокурора про продовження запобіжного заходу повинно бути повернуто прокурору у зв`язку з порушенням строків на його подання, встановлених ч.1 ст.199 КПК України.

Слідчий суддя, вислухавши прокурора, підозрюваного та його захисника, дослідивши матеріали долучені до клопотання, дійшов таких висновків.

У відповідності до ст.131 КПК України запобіжні заходи є заходами забезпечення кримінального провадження, які застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Згідно ч.1 ст.177 КПК України метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: 1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; 2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; 4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

Відповідно до вимог ч.2 ст.177 КПК України підставою для застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, передбачених у ч.1 ст.177 КПК України.

Згідно ст.179 КПК Україниособисте зобов`язання полягає у покладенні на підозрюваного, обвинуваченого зобов`язання виконувати покладені на нього слідчим суддею, судом обов`язки, передбаченістаттею 194цього Кодексу.

Відповідно до ч.7 ст. 194 КПК України обов`язки, передбаченічастинами п`ятоюташостоюцієї статті, можуть бути покладені на підозрюваного, обвинуваченого на строк не більше двох місяців. У разі необхідності цей строк може бути продовжений за клопотанням прокурора в порядку, передбаченомустаттею 199цього Кодексу. Після закінчення строку, в тому числі продовженого, на який на підозрюваного, обвинуваченого були покладені відповідні обов`язки, ухвала про застосування запобіжного заходу в цій частині припиняє свою дію і обов`язки скасовуються.

Відповідно до ч. 3 ст.199 КПК Україниклопотання про продовження строку тримання під вартою, крім відомостей, зазначених устатті 184цього Кодексу, повинно містити:1) виклад обставин, які свідчать про те, що заявлений ризик не зменшився або з`явилися нові ризики, які виправдовують тримання особи під вартою;2) виклад обставин, які перешкоджають завершенню досудового розслідування до закінчення дії попередньої ухвали про тримання під вартою.

Відповідно до ч.5 ст.199 КПК України слідчий суддя зобов`язаний відмовити у продовженні строку тримання під вартою, якщо прокурор, слідчий не доведе, що обставини, зазначені участині третійцієї статті, виправдовують подальше тримання підозрюваного, обвинуваченого під вартою.

В судовому засіданні встановлено, що органом досудового розслідування ОСОБА_4 підозрюється в одержанні неправомірної вигоди для себе за вплив на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій місцевого самоврядування, поєднане з вимаганням такої вигоди, а також у сприянні незаконному переправленню осіб через державний кордон України порадами, вказівками, наданням засобів або усунення перешкод, вчиненими з корисливих мотивів, тобто у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.369-2, ч.3 ст.332 КК України.

03 травня 2022 року ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.369-2, ч.3 ст.332 КК України.

25.07.2022, ОСОБА_4 , вручено письмове повідомлення про зміну раніше повідомленої підозри у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 369-2, ч.3 ст. 332 КК України.

Наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_4 інкримінованих йому кримінальних правопорушень неодноразово була предметом дослідження слідчим суддею під час розгляду клопотань слідчого та прокурора про обрання та продовження стосовно ОСОБА_4 запобіжного заходу.

04 травня 2022 року до підозрюваного ОСОБА_4 слідчим суддею Володимир-Волинського міського суду Волинської області застосовано запобіжний захід у вигляді домашнього арешту із забороною залишати житло цілодобово на строк до 04.07.2022.

28 червня 2022 року постановою керівника Володимир-Волинської окружної прокуратури ОСОБА_17 строк досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні продовжено до трьох місяців, тобто до 03.08.2022.

Ухвалою слідчого судді Володимир-Волинського міського суду Волинської області від 01.07.2022 відмовлено в задоволенні клопотання прокурора Володимир-Волинської окружної прокуратури про продовження строку застосування запобіжного заходу у вигляді цілодобового домашнього арешту відносно підозрюваного ОСОБА_4 . Цією ж ухвалою застосовано до підозрюваного ОСОБА_4 запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання в межах строку досудового розслідування, тобто до 03.08.2022 включно, з покладенням на останнього обов`язків, передбачених ч.5 ст. 194 КПК України, а саме : 1. Прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора, суду. 2. Не відлучатися з м. Нововолинськ, Волинської області без дозволу слідчого, прокурора або суду. 3. Повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання. 4. Здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

25.07.2022 стороні захисту, а саме підозрюваному ОСОБА_4 та його захиснику ОСОБА_16 , за дорученням прокурора Володимир-Волинської окружної прокуратури Волинської області, слідчим Володимир-Волинського РВП ГУНП у Волинській області повідомлено про завершення досудового розслідування та надано доступ до матеріалів досудового розслідування для ознайомлення, тобто повідомлено про відкриття матеріалів в порядку ст. 290 КПК України.

29.07.2022 стороною обвинувачення подано до Володимир-Волинського міського суду клопотання про встановлення стороні захисту строку для ознайомлення з матеріалами досудового розслідування № 42022032060000013 від 19.04.2022.

Ухвалою слідчого судді Володимир-Волинського міського суду Волинської області від 02.08.2022 підозрюваному ОСОБА_4 та його захисникам ОСОБА_16 , ОСОБА_5 встановлений строк для ознайомлення з матеріалами кримінального провадження№42022032060000013від 19.04.2022 року до 03 серпня 2022 року включно.

Слідчий суддя погоджується з прокурором, що закінчити досудове розслідування по кримінальному провадженню до завершення стоку дії запобіжного заходу щодо підозрюваного ОСОБА_4 , тобто до 03.08.2022 року, неможливо, оскільки для цього необхідно завершити виконання вимог ст..290 КПК України, вручити підозрюваному та його захисникам реєстр матеріалів досудового розслідування та обвинувальний акт.

Слідчий суддя також приходить до висновку, що ризик, який був підставою для обрання ОСОБА_4 запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання, а саме ризик переховування ОСОБА_4 від органів досудового розслідування та/або суду, не зник та продовжує існувати.

ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні двох тяжких злочинів, у зв`язку із чим, розуміючи тяжкість та невідворотність покарання, наслідки та ризики втечі для нього, які можуть бути визнані підозрюваним менш небезпечними ніж можливе покарання, він може переховуватися від органів досудового розслідування та суду.

Ступінь ризику втечі слідчим суддею оцінено в сукупності факторів, пов`язаних з характером особи підозрюваного, його відношенням до інкримінованого кримінального правопорушення, місцем проживання, родом занять, майновим станом, особистими та соціальними обставинами його життя, сімейними зв`язками та зв`язками з суспільством.

Крім того, слідчий суддя вважає, що зазначені вище обставини виправдовують подальше застосування до підозрюваного ОСОБА_4 самого м`якого запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання та обов`язків, передбачених ч.5 ст.194 КПК України, з метою запобігання спробам підозрюваного переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду.

З урахуванням викладеного, слідчий суддя вважає необхідним продовжити строк застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання та обов`язків, передбачених ч.5 ст.194 КПК України стосовно підозрюваного ОСОБА_4 , а саме: 1)Прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора, суду; 2)Не відлучатися з м. Нововолинськ, Волинської області без дозволу слідчого, прокурора або суду; 3)Повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання.

Щодо строку, на який має бути продовжений запобіжний захід стосовно ОСОБА_4 , слідчий суддя зазначає таке.

У своєму клопотанні прокурор просить продовжити строк застосування запобіжного заходу до підозрюваного на 10 днів, тобто до 13.08.2022 включно, зазначаючи, що це саме той строк, на який призупинилося досудове розслідування, у зв`язку з ознайомленням стороною захисту з матеріалами кримінального провадження, доступ до яких було надано 25.07.2022.

Проте, слідчий суддя вважає, що строк застосування запобіжного заходу до підозрюваного ОСОБА_4 може бути продовжений лише на 9 днів, тобто до 12.08.2022, оскільки, у відповідності до ч.5 ст.219 КПК України, день повідомлення підозрюваному та його захиснику про завершення досудового розслідування та надання доступу до матеріалів досудового розслідування включається в строк досудового розслідування.

Стосовно доводів захисника щодо порушення прокурором строків звернення до слідчого судді з клопотанням про продовження строків запобіжного заходу, слідчий суддя вважає необхідним зазначити, що ч.1 ст.199 КПК України дійсно встановлено обов`язок слідчого, прокурора подати відповідне клопотання не пізніше ніж за п`ять днів до закінчення дії попередньої ухвали. Проте, нормами діючого Кримінального процесуального кодексу України не передбачені наслідки порушення вказаних строків. Слідчий суддя у будь-якому разі зобов`заний розглянути клопотання про продовження строку запобіжного заходу до закінчення строку дії попередньої ухвали.

Керуючись вимогами ст.ст.131, 132, 176-178, 179, 184, 194, 199 КПК України, -

УХВАЛИВ:

Клопотання прокурора Володимир-Волинської окружної прокуратури ОСОБА_3 про продовження строку застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання та обов`язків, передбачених ч.5 ст.194 КПК України стосовно ОСОБА_4 задовольнити частково.

Продовжити до 12.08.2022 року включно строк застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання та обов`язків, передбачених ч.5 ст.194 КПК України стосовно підозрюваного ОСОБА_4 , а саме:

1.Прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора, суду;

2.Не відлучатися з м. Нововолинськ, Волинської області без дозволу слідчого, прокурора або суду;

3.Повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання;

Роз`яснити підозрюваному, що у разі не виконання покладених на нього обов`язківдо нього може бути застосований більш жорсткий запобіжний захід і на нього може бути накладено грошове стягнення в розмірі від 0,25 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб до 2 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Контроль за виконанням особистого зобов`язання здійснює слідчий.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Вступна і резолютивна частини ухвали виготовлені в нарадчій кімнаті та проголошені 03.08.2022.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудВолодимир-Волинський міський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення03.08.2022
Оприлюднено25.01.2023
Номер документу105615472
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку обов'язків

Судовий реєстр по справі —154/1164/22

Ухвала від 03.08.2022

Кримінальне

Володимир-Волинський міський суд Волинської області

Лутай А. М.

Ухвала від 03.08.2022

Кримінальне

Володимир-Волинський міський суд Волинської області

Лутай А. М.

Ухвала від 03.08.2022

Кримінальне

Володимир-Волинський міський суд Волинської області

Пустовойт Т. В.

Ухвала від 02.08.2022

Кримінальне

Володимир-Волинський міський суд Волинської області

Лутай А. М.

Ухвала від 02.08.2022

Кримінальне

Володимир-Волинський міський суд Волинської області

Пустовойт Т. В.

Ухвала від 01.08.2022

Кримінальне

Володимир-Волинський міський суд Волинської області

Пустовойт Т. В.

Ухвала від 12.07.2022

Кримінальне

Володимир-Волинський міський суд Волинської області

Каліщук А. А.

Ухвала від 11.07.2022

Кримінальне

Волинський апеляційний суд

Клок О. М.

Ухвала від 11.07.2022

Кримінальне

Волинський апеляційний суд

Клок О. М.

Ухвала від 11.07.2022

Кримінальне

Волинський апеляційний суд

Клок О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні