ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 серпня 2022 року Справа № 925/1846/21
Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді - Васяновича А.В.,
секретар судового засідання - Пріхно Л.А.,
за участі представників сторін:
від позивача - Мосійчук В. М. - адвокат,
від відповідача - Весеньов Є.В. - адвокат,
від третіх осіб:
від Господарського управління експлуатації приміщень Черкаської районної ради - представник не з'явився,
від комунального підприємства "Райтеплоенергія" Черкаської районної ради - представник не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Канівської міської ради Черкаської області, м. Канів,
Черкаської області
до Черкаської районної ради, м. Черкаси
за участі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача:
1. Господарського управління експлуатації приміщень Черкаської районної ради, с. Червона Слобода, Черкаського району, Черкаської області
2. комунального підприємства "Райтеплоенергія" Черкаської
районної ради, с. Пекарі, Черкаського району, Черкаської області
про визнання незаконними та скасування рішень, зобов'язання
передати майно,
ВСТАНОВИВ:
До Господарського суду Черкаської області з позовом звернулась Канівська міська рада Черкаської області до Черкаської районної ради про:
- визнання незаконним та скасування пункту 1 рішення Черкаської районної ради від 28 січня 2021 року №5-4/VIII "Про затвердження передавальних актів" та пункти 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, передавального акту від 25 січня 2021 року;
- визнання незаконним та скасування абзацу 2 пункту 6 рішення Черкаської районної ради від 28 січня 2021 року №5-5/VIII "Про передачу майна";
- визнання незаконним та скасування рішення Черкаської районної ради від 28 травня 2021 року №10-7/VIII "Про зміни юридичної особи - Канівське районне комунальне підприємство "Райтеплоенергія";
- зобов'язання Черкаську районну раду передати у комунальну власність територіальної громади - Канівської міської ради Черкаської області об'єкти спільної власності територіальної громади, а саме: нежилі приміщення Будинку рад в місті Каневі, гаражі та комунальне підприємство "Райтеплоенергія" Черкаської районної ради.
Ухвалою Господарського суду Черкаської області від 04 січня 2022 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження.
Підготовче засідання призначено на 11 год. 00 хв. 03 лютого 2022 року.
Залучено Господарське управління експлуатації приміщень Черкаської районної ради та комунальне підприємство "Райтеплоенергія" Черкаської районної ради до участі у справі як третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.
02 лютого 2022 року від позивача надійшла заява про зміну предмету позову в якій міська рада виклала п. 5 прохальної частини первісного позову в наступній редакції: зобов'язати Черкаську районну раду передати у комунальну власність територіальної громади - Канівської міської ради Черкаської області об'єкти спільної власності територіальної громади, а саме:
1) нежитлові приміщення Будинку рад загальною площею 1 417,5 кв.м., який складається: Будівля рад - "А-3", прибудова "а", ґанок, цокольний поверх - ц/п, стіна підпірна №1, ґанок №2, ґанок №3, вимощення - 1 і розташований за адресою: вул. Кошового Олега, буд. 3, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 2302243871200;
2) гараж загальною площею 19,7 кв.м., який складається: літ. 1 Б гараж, оглядова яма і розташований за адресою: вул. Енергетиків, 154в/2, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 2459410571080;
3) гараж загальною площею 22,7 кв.м., який складається: літ. Б гараж та розташований за адресою: вул. Енергетиків, 154 в/4, м. Канів,Черкаський район, Черкаська область, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 2459120671080;
4) гараж загальною площею 19,1 кв.м., який складається: літ.Б-1 гараж; оглядова яма та розташований за адресою: вул. Енергетиків, 154в/5, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 2459190871080;
5) гараж загальною площею 19,2 кв.м., який складається: літ. Б та розташований за адресою: вул. Енергетиків, 154 в/6, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 2459267171080;
6) гараж загальною площею 20,1 кв.м.. який складається: літ. 1Б гараж; оглядова яма та розташований за адресою: вул. Енергетиків, 154в/7, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 2459341671080;
7) гараж загальною площею 38,6 кв.м., який складається: літ. 1Б гараж; оглядова яма та розташований за адресою: вул. Енергетиків. 154в/8-9, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 2459300271080:
8) гараж загальною площею 20,2 кв.м., який складається: літ. 1Б гараж; оглядова яма та розташований за адресою: вул. Енергетиків, 154в/10, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 2459392671080:
9) гараж загальною площею 54,2 кв.м., який складається: літ. Б та розташований за адресою: вул. Енергетиків,30/9-10, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 2459073771080;
10) гараж загальною площею 27,6 кв.м., який складається: літ. Б та розташований за адресою: вул. Енергетиків. 30/11, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 2462218471080;
11) комунальне підприємство "Райтеплоенергія" Черкаської районної ради, код ЄДРПОУ 32342749. яке розташоване за адресою: вул. Шевченка, 68, с. Пекарі, Черкаський район, Черкаська область.
Ухвалою суду від 03 лютого 2022 року заяву Канівської міської ради Черкаської області про зміну предмету позову прийнято до розгляду.
Позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків, а саме: позивачу протягом десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху надати суду письмову заяву в якій вказати ціну позову та докази, що підтверджують вартість спірного майна, а також докази сплати судового збору до Державного бюджету України у розмірі та порядку визначеному Законом України "Про судовий збір" за вимогу майнового характеру з урахуванням ціни позову (вартості спірного майна).
У визначені судом строки від позивача до суду надійшла заява про усунення недоліків.
Ухвалою суду від 11 лютого 2022 року продовжено строк підготовчого провадження на тридцять днів. Підготовче засідання призначено на 11 год. 00 хв. 17 березня 2022 року.
Ухвалою суду від 17 березня 2022 року відкладено розгляд справи в підготовчому засіданні до стабілізації ситуації в регіоні, з урахуванням місцезнаходження учасників судового провадження та їх представників.
Ухвалою суду від 18 квітня 2022 року підготовче засідання суду призначено на 11 год. 00 хв. 05 травня 2022 року.
Ухвалою суду від 05 травня 2022 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті. Розгляд справи по суті призначено на 12 год. 00 хв. 07 червня 2022 року.
Ухвалою суду від 07 червня 2022 року відкладено розгляд справи по суті на 11 год. 30 хв. 28 червня 2022 року.
В судовому засіданні, яке відбулося 28 червня 2022 року суд оголосив перерву до 10 год. 30 хв. 21 липня 2022 року.
Ухвалою суду від 21 липня 2022 року клопотання позивача про відкладення розгляду справи задоволено. Відкладено розгляд справи по суті на 15 год. 00 хв. 01 серпня 2022 року.
01 серпня 2022 року від позивача надійшла заява про відмову від частини позовних вимог, а саме про:
- визнання незаконним та скасування пункту 1 рішення Черкаської районної ради від 28 січня 2021 року №5-4/VIII "Про затвердження передавальних актів" та пункти 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, передавального акту від 25 січня 2021 року;
- визнання незаконним та скасування абзацу 2 пункту 6 рішення Черкаської районної ради від 28 січня 2021 року №5-5/VIII "Про передачу майна".
Розглянувши відповідну заяву позивача, судом враховано наступне:
Згідно ч.ч. 1-3 ст. 191 ГПК України позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві.
До ухвалення судового рішення у зв'язку з відмовою позивача від позову або визнанням позову відповідачем суд роз'яснює сторонам наслідки відповідних процесуальних дій, перевіряє, чи не обмежений представник відповідної сторони у повноваженнях на їх вчинення.
У разі відмови позивача від позову суд постановляє ухвалу про закриття провадження у справі.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 231 ГПК України господарський суд закриває провадження у справі, якщо позивач відмовився від позову і відмову прийнято судом.
Заяву про відмову від частини позовних вимог підписано уповноваженою особою, наслідки відповідної процесуальної дії позивачу відомі.
Отже, суд вважає за необхідне відмову позивача від позову в цій частині прийняти, а провадження у справі в частині позовних вимог про визнання незаконним та скасування пункту 1 рішення Черкаської районної ради від 28 січня 2021 року №5-4/VIII "Про затвердження передавальних актів" та пункти 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, передавального акту від 25 січня 2021 року; визнання незаконним та скасування абзацу 2 пункту 6 рішення Черкаської районної ради від 28 січня 2021 року №5-5/VIII "Про передачу майна" - закрити.
Таким чином, судом розглядається позов про визнання незаконним та скасування рішення Черкаської районної ради від 28 травня 2021 року №10-7/VIII "Про зміни юридичної особи - Канівське районне комунальне підприємство "Райтеплоенергія" та зобов'язання Черкаську районну раду передати у комунальну власність територіальної громади - Канівської міської ради Черкаської області об'єктів нерухомого майна та підприємства як цілісного майнового комплексу.
Представник позивача в судовому засіданні наведені вище позовні вимоги підтримав та просив суд позов в цій частині задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував з підстав викладених у відзиві на позовну заяву та зазначав, що спірне рішення від 28 травня 2021 року №10-7/VIII про зміну найменування Канівського районного комунального підприємства "Райтеплоенергія" на комунальне підприємство "Райтеплоенергія" Черкаської районної ради та внесення відповідних змін до установчих документів було прийнято у зв'язку з правонаступництвом та у відповідності до вимог ч. 5 ст. 78 ГК України.
Позивачем не наведено норми законодавства, які були, на його думку, порушені відповідачем при прийнятті оскаржуваного рішення та правові підстави для визнання цього рішення незаконним.
Щодо решти вимог відповідач заперечував з наступних підстав:
Позивачем не враховано, що одним із критеріїв передачі об'єктів є розмежування видатків між бюджетами.
Проте, з урахуванням ст. 86 Бюджетного кодексу України всі групи видатків вказують на їх здійснення лише на функціонування бюджетних установ та реалізацію заходів.
Позивачем не враховано п. 39 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України.
Об'єкти нерухомого майна не є бюджетними установами, а тому відсутня пряма норма закону, з якої виникає у відповідача обов'язок з передачі вказаних об'єктів у власність територіальної громади до 01 липня 2021 року.
Позивачем не дотримано правового механізму з передачі об'єктів комунальної власності та не було ініційовано таку передачу.
При цьому позивач ототожнює поняття "ініціатива/пропозиція" щодо передачі майна з поняттям "згода" на прийняття майна.
Комунальне підприємство також не є бюджетною установою та не підпадає під критерії розмежування видатків між бюджетами місцевого самоврядування та місцевими бюджетами відповідно до абзацу 4 пункту 10 розділу V "Прикінцеві та перехідні положення" Закону та пункту 39 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України, а тому обов'язку у Черкаської районної ради щодо передачі у комунальну власність Канівської територіальної громади та виходу зі складу засновника комунального підприємства "Райтеплоенергія" Черкаської районної ради не встановлено жодним законодавчим актом України.
В зв'язку з чим, відповідач просить суд у задоволені позову відмовити повністю.
У відповіді на відзив позивач вказував, що до позовної заяви додано письмові докази, які відповідно до ст. 3 Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" доводять ініціативу позивача щодо передачі йому спірних об'єктів.
Правовий режим майна спільної власності територіальних громад визначається не учасниками, а законом.
Обов'язкова передача майна була запроваджена Законом України №1009-1Х від 17 листопада 2020, яким п. 10 Розділу V було доповнено абзацом 4.
Фактичне місце ведення діяльності комунального підприємства "Райтеплоенергія" Черкаської районної ради є с. Пекарі, вул. Шевченка, 68, що входить до Канівської міської територіальної громади.
Законодавством встановлено чіткий порядок дій органів місцевого самоврядування та окреслено критерії передачі майна спільної власності територіальних громад районів, які повинні виконуватися безумовно.
Повноваження щодо прийняття до комунальної власності відповідних територіальних громад окремих об'єктів спільної власності територіальних громад, які знаходяться на їх території і задовольняють потреби виключно цих територіальних громад, регламентовано положеннями абзаців 3 і 4 пункту 10 розділу V Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні". В силу вказаних вимог передбачається лише один вид правомірної поведінки та відсутність вибору між декількома можливими правомірними рішеннями, а саме: обов'язок передати та прийняти майно за вказаними законодавчими критеріями, тому зазначені повноваження не є дискреційними.
Норми, закріплені у пункті 10 розділу V Прикінцеві та перехідні положення Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" носять імперативний характер, позбавляючи районну раду можливості відмовити міській територіальній громаді у здійсненні передачі відповідних об'єктів чи майна.
Треті особи в судове засідання не з'явилися, про дату, час і місце проведення судового засідання були належним чином повідомлені, що підтверджується реєстром поштових відправлень Господарського суду Черкаської області.
В судовому засіданні, яке відбулося 01 серпня 2022 року згідно ч. 1 ст. 240 ГПК України було оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення зі справи №925/1846/21.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши докази, а також заслухавши пояснення представників сторін, суд вважає, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню виходячи з наступного:
У постанові від 26 лютого 2020 року у справі №287/167/18-ц Велика Палата Верховного Суду звертала увагу на те, що з метою якісної та чіткої роботи судової системи міжнародним і національним законодавством передбачено принцип спеціалізації судів.
Критеріями розмежування судової юрисдикції, тобто передбаченими законом умовами, за яких певна справа підлягає розгляду за правилами того чи іншого виду судочинства, є суб`єктний склад правовідносин, предмет спору та характер спірних матеріальних правовідносин.
Предметна та суб`єктна юрисдикція - це розмежування компетенції цивільних, кримінальних, господарських та адміністративних судів. Кожен суд має право розглядати і вирішувати тільки ті справи (спори), які віднесені до їх відання законодавчими актами, тобто діяти в межах встановленої компетенції, залежно від складу сторін спору.
При цьому у постанові Верховного Суду від 07 липня 2020 року у справі № 654/540/17-а, зазначено, що "визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є наявність публічно-правового спору, тобто спору, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції і виникнення якого пов`язане з виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій.
Публічно-правовий спір має особливий суб`єктний склад. Участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно-правовий. Однак сама по собі участь у спорі суб`єкта владних повноважень не дає підстав ототожнювати спір з публічно-правовим та відносити його до справ адміністративної юрисдикції. Необхідно з`ясувати, у зв`язку із чим виник спір та за захистом яких прав особа звернулася до суду.
Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.
При цьому визначальною ознакою приватноправових відносин є наявність майнового чи особистого немайнового інтересу. Оспорювані або невизнані майнові або права та інтереси підлягають захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть якщо до порушення такого права або інтересу призвели дії чи бездіяльність органу місцевого самоврядування.
Пунктом 6 частини першої статті 20 ГПК визначено, що господарські суди розглядають інші справи у визначених законом випадках, зокрема, справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на майно (рухоме та нерухоме, в тому числі землю), реєстрації або обліку прав на майно, яке (права на яке) є предметом спору, визнання недійсними актів, що порушують такі права.
Суд вважає, що спір у даній справі не пов`язаний із захистом прав, свобод чи інтересів позивача у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку саме органів державної влади, а пов`язаний з майновим інтересом позивача на отримання у комунальну власність спірних об'єктів нерухомого майна та комунального підприємства. Крім того, приймаючи спірне рішення відповідач не мав публічно-правових відносин саме з позивачем, що виключає розгляд цієї справи у порядку адміністративного судочинства.
Згідно з підпунктом 23 пункту 1 постанови Верховної Ради України від 17 липня 2020 року №807-ІХ "Про утворення та ліквідацію районів" в Черкаській області утворено Черкаський район (з адміністративним центром у місті Черкаси) у складі територій Балаклеївської сільської, Березняківської сільської, Білозірської сільської, Бобрицької сільської, Будищенської сільської, Городищенської міської, Кам'янської міської, Канівської міської, Корсунь-Шевченківської міської, Леськівської сільської, Ліплявської сільської, Медведівської сільської, Михайлівської сільської, Мліївської сільської, Мошнівської сільської, Набутівської сільської, Ротмістрівської сільської, Руськополянської сільської, Сагунівської сільської, Смілянської міської, Степанецької сільської, Степанківської сільської, Тернівської сільської, Червонослобідської сільської, Черкаської міської, Чигиринської міської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.
Згідно з підпунктом 23 пункту 3 цієї ж постанови, було ліквідовано Канівський район, у зв'язку з цим, Канівська районна рада (код ЄДРПОУ 25727252) на підставі рішення Черкаської районної ради від 11 грудня 2020 року №2-2/VIII "Про реорганізацію Канівської районної ради шляхом приєднання" була реорганізована шляхом приєднання до Черкаської районної ради, яка стала правонаступником всього майна, прав та обов'язків Канівської районної ради.
Згідно із підпунктом 2 пункту 4 постанови від 17 липня 2020 року № 807-ІХ повноваження депутатів районних рад у районах, ліквідованих відповідно до пункту 3 цієї Постанови, припиняються в день набуття повноважень депутатів районних рад, обраних на перших виборах до районних рад у районах, утворених відповідно до пункту 1 цієї Постанови.
16 грудня 2020 року внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань № 1000231120036000152 щодо припинення Канівської районної ради - юридичної особи в результаті її реорганізації.
28 січня 2021 року Черкаською районною радою прийнято рішення №5-4/VIII "Про затвердження передавальних актів".
Відповідно до пункту 1 даного рішення, Черкаська районна рада затвердила передавальний акт майна, активів та зобов'язань Канівської районної ради, зокрема:
1) нежитлового приміщення Будинку рад за адресою: вул. Олега Кошового, 3, м. Канів.
Опис об'єкта - загальна площа 1417,5 м2, будівля рад, прибудова, ґанок, цокольний поверх, ц/п, стіна підпірна, ґанок, ґанок, вимощення.
Разом з об'єктом передається:
інвентаризаційна справа №379 на приміщення;
свідоцтво на право власності на нерухоме майно серія ЯЯЯ №655948 від 10 січня 2007 року;
Витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно серія ССС №073155 від 10 січня 2007 року;
Державний акт на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ №340095 від 07 листопада 2008 року.
2) гаража за адресою: вул. Енергетиків, 154в/2, м. Канів.
Опис об'єкта - загальна площа 19,7 м2 ; гараж, оглядова яма.
Разом з об'єктом передасться:
технічний паспорт на гараж;
Свідоцтво на право власності на нерухоме майно серія САС №118690 від 31 березня 2009року;
Витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно серія ССО №135212 від 31 березня 2009 року.
3) гаража за адресою: вул. Енергетиків, 154в/4, м. Канів.
Опис об'єкта загальна площа 22,7 м2; гараж.
Разом з об'єктом передається:
технічний паспорт на гараж;
Свідоцтво направо власності на нерухоме майно серія САС №118688 від 31 березня 2009 року;
Витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно серія ССО №135210 від 31 березня 2009 року.
4) гаража за адресою: вул. Енергетиків, 154в/5, м. Канів.
Опис об'єкта - загальна площа 19,1 м2; гараж, оглядова яма.
Разом з об'єктом передається:
технічний паспорт на гараж;
Свідоцтво на право власності на нерухоме майно серія САС №118683 від 30 березня 2009 року;
Витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно серія ССО №135206 від 30 березня 2009 року.
5) гаража за адресою: вул. Енергетиків, 154в/6, м. Канів.
Опис об'єкта - загальна площа 19,2 м2; гараж, оглядова яма.
Разом з об'єктом передається:
технічний паспорт на гараж;
Свідоцтво на право власності на нерухоме майно серія САС №118687 від 30 березня 2009 року;
Витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно серія ССО №135209 від 30 березня 2009 року.
6) гаража за адресою: вул. Енергетиків, 154в/7, м. Канів.
Опис об'єкта - загальна площа 20,1 м2; гараж, оглядова яма.
Разом з об'єктом передається:
технічний паспорт на гараж;
Свідоцтво на право власності на нерухоме майно серія САС №118685 від 30 березня 2009 року;
Витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно серія ССО №135207 від 30 березня 2009 року.
7) гаража за адресою: вул. Енергетиків, 154в/8-9, м. Канів.
Опис об'єкта - загальна площа 38,6 м2; гараж, оглядова яма.
Разом з об'єктом передається:
технічний паспорт на гараж;
Свідоцтво на право власності на нерухоме майно серія САС №118689 від 31 березня 2009 року;
Витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно серія ССО №135211 від 31 березня 2009 року.
8) гаража за адресою: вул. Енергетиків, 154в/10, м. Канів.
Опис об'єкта - загальна площа 20,2 м2; гараж, оглядова яма.
Разом з об'єктом передається:
технічний паспорт на гараж;
Свідоцтво на право власності на нерухоме майно серія САС №118686 від 30 березня 2009 року;
Витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно серія ССО №135208 від 30 березня 2009 року.
9) гаража за адресою: вул. Енергетиків, 30/9-10, м. Канів.
Опис об'єкта - загальна площа 54,2 м2; гараж, оглядова яма.
Разом з об'єктом передається:
технічний паспорт на гараж;
Свідоцтво на право власності на нерухоме майно серія САС №118692 від 31 березня 2009 року;
Витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно серія ССО №135214 від 31 березня 2009 року.
10) гаража за адресою: вул. Енергетиків,30/11, м. Канів.
Опис об'єкта - загальна площа 27,6 м2; гараж.
Разом з об'єктом передається:
технічний паспорт на гараж;
Свідоцтво на право власності на нерухоме майно серія САС №118691 від 31 березня 2009 року;
Витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно серія ССО №135213 від 31 березня 2009 року.
11)Канівського районного комунального підприємства "Райтепллоенергія" (код ЄДРПОУ - 32342749) місцезнаходження: с. Пекарі, вул. Шевченка, 68 та майно призначене для його обслуговування згідно з додатком.
28 січня 2021 року Черкаською районною радою було прийнято рішення №5-5/VIII "Про передачу майна".
Відповідно до пунктів 1-2 даного рішення Черкаська районна рада передала безоплатно із спільної власності територіальних громад Канівського району у власність Канівської територіальної громади комунальний заклад "Районний будинок культури" Канівської районної ради (ЄДРПОУ 02135997) за адресою: вул. Героїв Небесної Сотні, 66, м. Канів, 19003 та майно призначене для його обслуговування і вийшла зі складу засновника зазначеного комунального закладу.
Відповідно до пунктів 6-7 вищевказаного рішення Черкаська районна рада вирішила:
Передати на баланс Господарського управління експлуатації приміщень Черкаської районної ради:
з балансу Канівської районної ради:
нежилі приміщення Будинку рад за адресою: вул. Кошового Олега, 3, м. Канів;
гараж за адресою: вул. Енергетиків, 154в/2, м. Канів;
гараж за адресою: вул. Енергетиків, 154в/4, м. Канів;
гараж за адресою: вул. Енергетиків, 154в/5, м. Канів;
гараж за адресою: вул. Енергетиків,154в/6, м. Канів;
гараж за адресою: вул. Енергетиків, 154в/7, м. Канів;
гараж за адресою: вул. Енергетиків, 154в/8-9, м. Канів;
гараж за адресою: вул. Енергетиків, 154в/10, м. Канів;
гараж за адресою: вул. Енергетиків, 30/9-10, м. Канів;
гараж за адресою: вул. Енергетиків,30/11, м. Канів;
Закріпити об'єкти, зазначені в пункті 6 цього рішення, на праві господарського відання за Господарським управлінням експлуатації приміщень Черкаської районної ради".
Відповідно до рішення Черкаської районної ради від 28 січня 2021 року № 5-6/VIII "Про зміну найменування юридичної особи та затвердження її Статуту" змінено найменування підприємства з Канівського районного підприємства "Райтеплоенергія" на комунальне підприємство "Райтеплоенергія" Черкаської районної ради.
02 квітня 2021 року Черкаською районною радою було прийнято рішення № 8-5/VIII "Про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", де п. 3 визначено:
Внести зміни до відомостей про Канівське районне комунальне підприємство "Райтеплоенергія" (код - 32342749), що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, виключивши зі складу засновників Канівську районну раду (код - 25727252) та включивши Черкаську районну раду (код - 25659510) юридична адреса: вул. В'ячеслава Чорновола,157, м. Черкаси, 18003".
В подальшому 28 травня 2021 року Черкаською районною радою було прийнято рішення №10-7/VIII "Про зміни юридичної особи - Канівське районне комунальне підприємство "Райтеплоенергія", яким було вирішено:
Внести зміни до відомостей про Канівське районне комунальне підприємство "Райтеплоенергія" (код - 32342749), що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, виключивши зі складу засновників Канівську районну раду (код - 25727252) та включивши Черкаську районну раду (код - 25659510) юридична адреса: вул. В'ячеслава Чорновола, 157, м. Черкаси, 18003.
Змінити повне найменування з Канівське районне комунальне підприємство "Райтеплоенергія" (код 32342749) на комунальне підприємство "Райтеплоенергія" Черкасько районної ради та скорочене найменування з Канівське РКП "Райтеплоенергія" на КП "Райтеплоенергія".
Затвердити Статут комунального підприємства "Райтеплоенергія" Черкаської районної ради (в новій редакції), що додається.
Також зазначеним рішенням було внесено зміни до видів економічної діяльності та визнано таким, що втратило чинність рішення Черкаської районної ради від 28 січня 2021 року №5-6/VIII "Про зміну найменування юридичної особи та затвердження її Статуту".
На підставі вказаних рішень Черкаська районна рада зареєструвала право власності на вищевказані об'єкти нерухомості та зареєструвала зміни до відомостей про юридичну особу (стосовно КП "Райтеплоенергія"; номер реєстраційної дії 1000231070025001061).
Так, у Статуті КП "Райтеплоенергія" Черкаської районної ради (нова редакція) затвердженого рішенням Черкаської районної ради від 28 травня 2021 року №10-7/VIII:
Комунальне підприємство "Райтеплоенергія" Черкаської районної ради (далі - підприємство) є комунальним підприємством, що належить до спільної власності територіальних громад Черкаського району.
Місцезнаходження підприємства: вул. Шевченка, 68, с. Пекарі, Черкаський район, Черкаська область, 19025.
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 №728-р "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Черкаської області" до Канівської міської територіальної громади, крім міста Канів увійшло 5 територіальних громад раніше існуючого Канівського району: Конончанська, Межиріцька, Пекарівська, Хмільнянська, Яблунівська, які в своєму складі об'єднували по декілька населених пунктів.
Станом на даний час до Канівської міської територіальної громади увійшло 10 сіл раніше існуючого Канівського району: Кононча, Гамарня, Межиріч, Бабичі, Лука, Пекарі, Хмільна, Михайлівка, Хутір Хмільна, Яблунів.
До реорганізації, вказані села входили до складу Канівського району Черкаської області.
Відповідно до ч. 3 ст. 8 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" об'єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов'язків територіальних громад, що об'єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об'єднаною територіальною громадою.
Порядок набуття у комунальну власність територіальної громади майна передбачено п. 2 ч. 9 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", відповідно до якої сільські, селищні, міські, районні в містах (у разі їх створення) ради мають право на переважне придбання в комунальну власність приміщень, споруд, інших об'єктів, розташованих на відповідній території, якщо вони можуть бути використані для забезпечення комунально-побутових та соціально-культурних потреб територіальних громад.
Цим же Законом визначено спеціальний порядок передачі певних об'єктів комунальної власності.
Згідно ч.ч. 3, 4, 8 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" територіальні громади сіл, селищ, міст, районів у містах безпосередньо або через органи місцевого самоврядування можуть об'єднувати на договірних засадах на праві спільної власності об'єкти права комунальної власності, а також кошти місцевих бюджетів для виконання спільних проектів або для спільного фінансування (утримання) комунальних підприємств, установ та організацій і створювати для цього відповідні органи і служби.
Районні та обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об'єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад.
Визначення місцезнаходження комунального підприємства, установи, організації, що перебуває в управлінні відповідної районної, обласної ради, яке зазначається в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань при державній реєстрації зазначеного комунального підприємства, установи, організації як юридичної особи або державній реєстрації змін до відомостей про таку юридичну особу, здійснюється відповідно до статті 93 Цивільного кодексу України.
Право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб'єктів. Об'єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб'єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.
Згідно з абзацами 2, 3 пункту 10 Розділу V (Прикінцеві та перехідні положення) Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (в редакції, чинній до 05 грудня 2020 року) майно, передане до комунальної власності областей і районів, а також набуте на інших законних підставах, є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст, управління яким відповідно до Конституції України здійснюють районні та обласні ради або уповноважені ними органи. Відчуження зазначеного майна здійснюється лише за рішенням власника або уповноваженого ним органу. За пропозицією сільських, селищних, міських рад районні, обласні ради повинні приймати рішення про передачу до комунальної власності відповідних територіальних громад окремих об`єктів, спільної власності територіальних громад, які знаходяться на їх території і задовольняють колективні потреби виключно цих територіальних громад.
Верховний Суд у постанові від 15 лютого 2022 року зі справи №904/4109/21 вказав, що за своїм змістом норма абзацу 3 пункту 10 Розділу V (Прикінцеві та перехідні положення) Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (в редакції, чинній до 05 грудня 2020 року) має імперативний характер, позаяк у співвідношенні з частиною 8 статті 60 цього Закону встановлює дві виняткові підстави обов`язкового відчуження районною чи обласною радою об`єктів права спільної власності територіальних громад на користь конкретної місцевої територіальної громади району чи області незалежно від наявності згоди інших територіальних громад району чи області на вилучення вказаних об`єктів, а саме: 1) окремі об`єкти права спільної власності територіальних громад знаходяться на території місцевої територіальної громади (сільської, селищної, міської, об`єднаної); 2) зазначені об`єкти задовольняють колективні потреби виключно тієї територіальної громади, на території якої вони знаходяться.
Судом враховано, що пункт 10 розділу V доповнено новим абзацом - четвертим, згідно із Законом України від 17 листопада 2020 року №1009-IX, редакція вказаного Закону діє з 06 грудня 2020 року.
Так, відповідно до чинної редакції пункту 10 розділу V Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що з набранням чинності цим Законом майно, яке до прийняття Конституції України у встановленому законодавством порядку передане державою до комунальної власності адміністративно-територіальних одиниць та набуте ними на інших законних підставах, крім майна, що відчужене у встановленому законом порядку, є комунальною власністю відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст.
Майно, передане до комунальної власності областей і районів, а також набуте на інших законних підставах, є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст, управління яким відповідно до Конституції України здійснюють районні і обласні ради або уповноважені ними органи. Відчуження зазначеного майна здійснюється лише за рішенням власника або уповноваженого ним органу.
За пропозицією сільських, селищних, міських рад районні, обласні ради повинні приймати рішення про передачу до комунальної власності відповідних територіальних громад окремих об'єктів, спільної власності територіальних громад, які знаходяться на їх території і задовольняють колективні потреби виключно цих територіальних громад.
Правонаступник районної ради району, ліквідованого Верховною Радою України, після припинення відповідних районних рад як юридичних осіб, але не пізніше 1 липня 2021 року, зобов'язаний передати у комунальну власність територіальних громад усі об'єкти спільної власності територіальних громад району, які знаходяться на території цих територіальних громад, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, встановлених Бюджетним кодексом України.
Правовий режим майна спільної власності територіальних громад визначається законом.
Кабінет Міністрів України разом з Фондом державного майна України у двомісячний строк з дня набрання чинності цим Законом подають на розгляд Верховної Ради України проект закону про комунальну власність.
Відповідно до ч.3 ст.11 ЦК України цивільні права та обов'язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства.
Незважаючи на те, що після змін внесених Законом України від 17 листопада 2020 року №1009-IX норма абзацу 3 пункту 10 Розділу V (Прикінцеві та перехідні положення) Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" залишилася чинною, з нової імперативної норми абзацу 4 пункту 10 Розділу V Закону у Черкаської районної ради, як правонаступника Канівської районної ради виникло зобов'язання передати не пізніше 1 липня 2021 року у комунальну власність територіальних громад усі об'єкти спільної власності територіальних громад району, які знаходяться на території цих територіальних громад, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, встановлених Бюджетним кодексом України.
При цьому, необхідно враховувати розмежування видатків між бюджетами територіальних громад, а не бюджетні видатки між районною радою та відповідною територіальною громадою.
Аабзацом 4 пункту 10 Розділу V Закону передбачено передачу не окремих об'єктів, спільної власності територіальних громад, які знаходяться на їх території і задовольняють колективні потреби виключно цих територіальних громад, а усіх об'єктів та не залежно від колективних потреб громад.
Верховний Суд у своїх постановах вказував, що Конституція України не встановлює пріоритету застосування того чи іншого закону, в тому числі залежно від предмета правового регулювання. Немає також закону України, який би регулював питання подолання колізії норм законів, що мають однакову юридичну силу.
Водночас Конституційний Суд України у пункті 3 мотивувальної частини Рішення від 3 жовтня 1997 року № 4-зп у справі про набуття чинності Конституцією України зазначив: "Конкретна сфера суспільних відносин не може бути водночас врегульована однопредметними нормативними правовими актами однакової сили, які за змістом суперечать один одному. Звичайною є практика, коли наступний у часі акт містить пряме застереження щодо повного або часткового скасування попереднього. Загальновизнаним є й те, що з прийняттям нового акта, якщо інше не передбачено самим цим актом, автоматично скасовується однопредметний акт, який діяв у часі раніше".
В даному випадку Черкаська районна рада, як правонаступник припиненої Канівської районної ради зобов'язана була передати у період з 06 грудня 2020 року, але не пізніше 01 липня 2021 року усі об'єкти до відповідних територіальних громад, а не лише бюджетні установи.
При цьому суд вважає, що Черкаська районна рада для належного виконання свого обов'язку не була позбавлена можливості самостійно з'ясувати питання про розмежування видатків між бюджетами територіальних громад, що входять до складу району.
З матеріалів справи вбачається, що все нерухоме майно, а також комунальне підприємство, як цілісний майновий комплекс знаходяться на території Канівської міської територіальної громади.
В статті 86 Бюджетного кодексу України вказано, що розмежування видів видатків, визначених пунктами 2 і 3 частини першої статті 82 цього Кодексу, між місцевими бюджетами здійснюється на основі принципу субсидіарності з урахуванням критеріїв повноти надання публічних послуг та наближення їх до безпосереднього споживача. Відповідно до цих критеріїв види видатків поділяються на такі групи:
1) перша група - видатки на функціонування бюджетних установ та реалізацію заходів, які забезпечують необхідне першочергове надання публічних послуг і які розташовані найближче до споживачів;
2) друга група - видатки на функціонування бюджетних установ та реалізацію заходів, які забезпечують надання основних публічних послуг для всіх громадян України;
3) третя група - видатки на функціонування бюджетних установ та реалізацію заходів, які забезпечують публічні послуги для окремих категорій громадян, або реалізацію програм, потреба в яких існує в усіх регіонах України.
Видатки першої групи здійснюються з бюджетів місцевого самоврядування.
Видатки другої групи здійснюються з бюджетів місцевого самоврядування, а також районних бюджетів.
Видатки третьої групи здійснюються з бюджету Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів.
З бюджетів міст Києва та Севастополя здійснюються видатки всіх трьох груп.
Доказів того, що будь-яка інша територіальна громада, що входить до складу Черкаського району крім Канівської міської територіальної громади з урахуванням розмежування видатків між бюджетами претендує на спірне майно та надала згоду на його прийняття матеріали справи не містять.
Суд погоджується з доводами позивача, що в силу вказаних вимог закону в даному випадку передбачається лише один вид правомірної поведінки районної ради та відсутність вибору між декількома можливими правомірними рішеннями.
Водночас, матеріалами справи підтверджується, що Канівська міська територіальна громада в особі Канівської міської ради здійснювала видатки, зокрема, на проведення ремонтних робіт приміщення Будинку рад (платіжні доручення №899 від 25 жовтня 2021 року на суму 14 836 грн. 80 коп.; №338 від 06 травня 2021 року на суму 12 751 грн. 20 коп.; №337 від 06 травня 2021 року на суму 10 750 грн. 80 коп.).
В бюджеті Канівської міської територіальної громади на 2022 рік на утримання адміністративних приміщень Канівської міської ради та виконавчого комітету передбачено кошти в сумі 780 тис. грн.
Крім того, з матеріалів справи вбачається, що листом від 25 травня 2020 року №80/05.01.09 Канівська районна рада Черкаської області зверталася до Канівського міського голови з пропозицією: розглянути можливість прийняття у комунальну власність Канівської міської ради об'єднаної територіальної громади Черкаської області комплексу майна, що належить територіальним громадам Канівського району.
Канівською міською радою було прийнято рішення від 25 червня 2020 року №19-57 "Про надання згоди на прийняття в комунальну власність Канівської міської ради Черкаської області комплексу майна, що належить територіальним громадам Канівського району".
Даним рішенням Канівська міська рада Черкаської області надала згоду на прийняття в комунальну власність Канівської міської ради Черкаської області комплексу майна, що належить територіальним громадам Канівського району згідно з додатком, в якому пунктом 1 зазначено: нежилі приміщення будинку рад, вул. Олега Кошового, 3 в м. Каневі.
Також на адресу Канівської районної ради за підписом Канівського міського голови направлявся лист від 15 жовтня 2020 року за №01-01-30/1779 із намірами щодо отримання у власність майна, яке належало територіальним громадам, раніше існуючого Канівського району.
25 січня 2021 року Канівською міською радою було прийнято ще одне рішення за №4-8 "Про надання згоди на прийняття в комунальну власність Канівської міської ради Черкаської області основних засобів та малоцінних необоротних активів".
Даним рішенням Канівська міська рада надала згоду на прийняття в комунальну власність Канівської міської ради Черкаської області основних засобів, що належить територіальній громаді Канівського району у тому числі і адміністративної будівлі та гаражів (п.11 додатку 1 до вказаного рішення).
В подальшому, за підписом Канівського міського голови неодноразово направлялися звернення до відповідача з пропозицією передати Будинок рад, гаражі, комунальне підприємство "Райтеплоенергія" до комунальної власності Канівської територіальної громади: клопотання №01-01-30/97 від 16 січня 2021 року; лист від 26 січня 2021 року №01-01-30/182; лист №01-01-30/285 від 05 лютого 2021 року із додатками.
13 серпня 2021 року виконавчий комітет Канівської міської ради в черговий раз звернувся (вих.01-01-30/1818) до Черкаської районної ради з клопотанням щодо передачі Канівській міській територіальній громаді об'єктів спільної власності територіальних громад ліквідованого Канівського району, в тому числі нежилого приміщення Будинку рад в м. Каневі, гаражів, Канівського районного підприємства "Райтеплоенергія".
14 вересня 2021 року на дане звернення надійшла відповідь від Черкаської районної ради, якою було відмовлено у передачі майна до територіальної громади.
Доводи відповідача, що наведені в письмових поясненнях від 21 липня 2022 року стосовно того, що позивач звертався з приводу вчинення дій направлених на отримання в оренду окремих приміщень адмінбудівлі по вул. О.Кошового, 3 судом до уваги не приймаються, оскільки орендні правовідносини не є предметом розгляду по даній справі. Відповідного договору оренди між сторонами укладено не було.
Крім того, попередні наміри позивача на укладання договору оренди не припиняють зобов'язання відповідача, що встановлені Законом.
Суд дійшов висновку, що відповідач протиправно у граничний строк встановлений Законом не здійснив передачу у комунальну власність територіальної громади нежилих приміщень Будинку рад в м. Каневі, гаражів та комунального підприємства "Райтеплоенергія", чим порушив абзац 4 пункту 10 розділу V Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Отже, позов в частині вимог про зобов'язання Черкаську районну раду передати у комунальну власність територіальної громади - Канівської міської ради Черкаської області об'єктів спільної власності територіальної громади підлягає задоволенню.
Що стосується позовних вимог про визнання незаконним та скасування рішення Черкаської районної ради від 28 травня 2021 року №10-7/VIII "Про зміни юридичної особи - Канівське районне комунальне підприємство "Райтеплоенергія", судом враховано наступне:
Відповідно до ст. 78 ГК України комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління.
Орган, до сфери управління якого входить комунальне унітарне підприємство, є представником власника - відповідної територіальної громади і виконує його функції у межах, визначених цим Кодексом та іншими законодавчими актами.
Майно комунального унітарного підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство).
Найменування комунального унітарного підприємства повинно містити слова "комунальне підприємство" та вказівку на орган місцевого самоврядування, до сфери управління якого входить дане підприємство.
Відповідач в установленому законом порядку став правонаступником Канівської районної ради.
З метою приведення відомостей про Канівське районне комунальне підприємство "Райтеплоенергія" у відповідність з нормами Господарського кодексу України та враховуючи зміну засновника, в зв'язку з правонаступництвом, Черкаською районною радою було прийнято оскаржуване рішення від 28 травня 2021 року №10-7/VIII про зміну найменування Канівського районного комунального підприємства "Райтеплоенергія" на комунальне підприємство "Райтеплоенергія" Черкаської районної ради та внесення відповідних змін до установчих документів.
Статтею 4 Європейської хартії місцевого самоврядування передбачено, що органи місцевого самоврядування в межах закону мають повне право вільно вирішувати будь-яке питання, яке не вилучене зі сфери їхньої компетенції і вирішення якого не доручене жодному іншому органу.
В даному випадку відповідач як власник мав право прийняти відповідне рішення.
Крім того, спірне рішення було прийнято до 01 липня 2021 року.
Рішення, дії чи бездіяльність органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, за загальним правилом, не можна визнати неправомірними, якщо вони ґрунтуються на законі, чинному на момент прийняття відповідного рішення таким суб`єктом.
Відповідний висновок ґрунтується на положеннях статті 19 Конституції України, відповідно до якої органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У судових рішеннях даний висновок зроблено, зокрема, відносно необхідності застосування тієї норми права, яка була чинною на момент прийняття оскаржуваного рішення, вчинення дії або бездіяльності суб'єктом владних повноважень. У разі, якщо чинна на той час норма визначала такі рішення, дії або бездіяльність як правомірні, то відсутні підстави визнавати їх у судовому порядку протиправними навіть, якщо на момент розгляду справи в суді відбулися зміни в законодавстві і такі рішення суб`єкта владних повноважень вже не відповідають вимогам закону. Отже, до таких ситуацій з певними особливостями варто застосовувати правило Nullum crimen, nulla poena sine praevia lege poena lige ‒ "ніхто не може бути покараний за вчинення чогось, що не заборонено законом".
Відповідно до статті 21 ЦК України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Підставами для визнання акта незаконним (недійсним) є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта незаконним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації - позивача у справі.
Черкаська районна рада, як правонаступник Канівської районної ради приймаючи спірне рішення діяла у межах своїх повноважень.
Позивач не наводить у своєму позові акти цивільного законодавства, яким суперечить спірне рішення.
Таким чином суд не вбачає підстав для визнання незаконним та скасування рішення від 28 травня 2021 року №10-7/VIII немає.
Судові витрати підлягають розподілу між сторонами відповідно до вимог ст. 129 ГПК України.
У заяві про відмову від частини позовних вимог позивач просиву суд повернути частину судового збору.
Згідно ч. 1 ст. 130 ГПК України У разі укладення мирової угоди до прийняття рішення у справі судом першої інстанції, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову, а в разі якщо домовленості про укладення мирової угоди, відмову позивача від позову або визнання позову відповідачем досягнуто сторонами за результатами проведення медіації - 60 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.
Аналогічна норма міститься в ч. 3 ст. 7 Закону України "Про судовий збір".
Водночас, оскільки позивач відмовився від частини своїх позовних вимог після початку розгляду справи по суті, то підстав для повернення судового збору з Державного бюджету немає.
На підставі викладеного, та керуючись ст. 129, п. 4 ч. 1 ст. 231, ст. 237, 238, 240 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Відмову позивача від позову в частині позовних вимог про визнання незаконними та скасування рішень №5-4/VIII та №5-5/VIII від 28 січня 2021 року, а також пунктів 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, передавального акту від 25 січня 2021 року - прийняти.
3. Провадження у справі в частині позовних вимог про визнання незаконним та скасування пункту 1 рішення Черкаської районної ради від 28 січня 2021 року №5-4/VIII "Про затвердження передавальних актів" та пункти 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, передавального акту від 25 січня 2021 року; визнання незаконним та скасування абзацу 2 пункту 6 рішення Черкаської районної ради від 28 січня 2021 року №5-5/VIII "Про передачу майна" - закрити.
4. Зобов'язати Черкаську районну раду (вул. В.Чорновола, 157, м. Черкаси, ідентифікаційний код 25659510) передати у комунальну власність територіальної громади - Канівської міської ради Черкаської області (вул. О.Кошового, 3, м. Канів, Черкаської області, ідентифікаційний код 33362991) об'єкти спільної власності територіальної громади, а саме:
1) нежитлові приміщення Будинку рад загальною площею 1 417,5 кв.м., який складається: Будівля рад - "А-3", прибудова "а", ґанок, цокольний поверх - ц/п, стіна підпірна №1, ґанок №2, ґанок №3, вимощення - 1 і розташований за адресою: вул. Кошового Олега, буд. 3, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 2302243871200;
2) гараж загальною площею 19,7 кв.м., який складається: літ. 1 Б гараж, оглядова яма і розташований за адресою: вул. Енергетиків, 154в/2, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 2459410571080;
3) гараж загальною площею 22,7 кв.м., який складається: літ. Б гараж та розташований за адресою: вул. Енергетиків, 154 в/4, м. Канів,Черкаський район, Черкаська область, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 2459120671080;
4) гараж загальною площею 19,1 кв.м., який складається: літ.Б-1 гараж; оглядова яма та розташований за адресою: вул. Енергетиків, 154в/5, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 2459190871080;
5) гараж загальною площею 19,2 кв.м., який складається: літ. Б та розташований за адресою: вул. Енергетиків, 154 в/6, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 2459267171080;
6) гараж загальною площею 20,1 кв.м., який складається: літ. 1Б гараж; оглядова яма та розташований за адресою: вул. Енергетиків, 154в/7, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 2459341671080;
7) гараж загальною площею 38,6 кв.м., який складається: літ. 1Б гараж; оглядова яма та розташований за адресою: вул. Енергетиків. 154в/8-9, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 2459300271080:
8) гараж загальною площею 20,2 кв.м., який складається: літ. 1Б гараж; оглядова яма та розташований за адресою: вул. Енергетиків, 154в/10, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 2459392671080:
9) гараж загальною площею 54,2 кв.м., який складається: літ. Б та розташований за адресою: вул. Енергетиків,30/9-10, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 2459073771080;
10) гараж загальною площею 27,6 кв.м., який складається: літ. Б та розташований за адресою: вул. Енергетиків. 30/11, м. Канів, Черкаський район, Черкаська область, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 2462218471080;
11) комунальне підприємство "Райтеплоенергія" Черкаської районної ради, код ЄДРПОУ 32342749, яке розташоване за адресою: вул. Шевченка, 68, с. Пекарі, Черкаський район, Черкаська область.
5. В решті вимог - в позові відмовити.
6. Стягнути з Черкаської районної ради, вул. В.Чорновола, 157, м. Черкаси, ідентифікаційний код 25659510 на користь Канівської міської ради Черкаської області, вул. О. Кошового, 3, м. Канів, Черкаської області, ідентифікаційний код 33362991 - 10 710 грн. 73 коп. судового збору.
Видати відповідний наказ після набрання рішення законної сили.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строк визначені ст. 241 ГПК України.
Рішення суду може бути оскаржено до Північного апеляційного господарського суду в порядку та строки передбачені розділом ІV ГПК України.
Повне рішення складено 09 серпня 2022 року.
Суддя А.В.Васянович
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 31.07.2022 |
Оприлюднено | 10.08.2022 |
Номер документу | 105636867 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо оскарження актів (рішень) суб'єктів господарювання та їхніх органів, посадових та службових осіб у сфері організації та здійснення господарської діяльності |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні