Постанова
від 23.08.2006 по справі 13/76
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

13/76

                                ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ  

                                                             ПОСТАНОВА

                                                        ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  

23.08.06 р.                                                                             Справа № 13/76

9год. 15хв.- 10год.25хв.            Зала судових засідань № 1

                                                                                               місто Донецьк, вулиця Артема 157

Господарський суд Донецької області  у складі судді Темкіжева Ігоря Хажмуридовича

при  секретарі судового засідання Кужель Ю.В.,   

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали за позовною заявою   

за позовом Прокурора м. Донецька в інтересах держави в особі Донецького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку м. Донецьк

до: Відкритого акціонерного товариства “Інвестиційна компанія „Атон Національ Інвест” м. Донецьк

про: стягнення штрафної санкції у розмірі  510грн.00коп.

За участю

прокурора: не з'явився

представників сторін:

від позивача: – Сьомка Т.А.- за дов. від 22.08.06р.-гол.спец.від.

                          Часовников Д.В. – за довір. від 18.01.06р. – заст.. нач. від.

від відповідача: Рухлядін В.І.- президент

                                                       

                                                                                                у судовому засіданні 15.08.06р.

                                                                                      оголошувалась перерва до 23.08.06р.

ВСТАНОВИВ:

Прокурор м. Донецька звернувся з позовом в інтересах держави в особі Донецького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку м. Донецьк до Відкритого акціонерного товариства “Інвестиційна компанія „Атон Національ Інвест” м. Донецьк про стягнення штрафної санкції у розмірі  510 грн.00коп.

В обґрунтування заявлених вимог прокурор та позивач посилаються на норми Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” № 448/96-ВР від 30.10.1996р., Закон України „Про цінні папери і фондову біржу” № 1202-ХІІ від 18.06.1991р., п.3 розділу ХІ Прикінцевих положень Закону України „Про інститути спільного інвестування (пайові та корпоративні інвестиційні фонди)” № 2299-ІІІ від 15.03.01р.; Положення про інвестиційні фонди та інвестиційні компанії, затверджений Указом Президента України від 19 лютого 1994року № 55/94 „Про інвестиційні фонди та інвестиційні компанії”; Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій”, затверджених наказом  Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 2 від 09.01.97р., розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №  218-ДО від 11.05.05р., акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 485-ДО від 10.08.2005р., постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 485-ДО від 18.08.2005р.

Розгляд справи здійснювався без застосування засобів технічної фіксації судового процесу відповідно до пункту 2-1 розділу 7 “Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України.

Прокурор та позивач наполягали на заявлених вимогах.

У судовому засіданні 15.08.06р. представник  відповідача заперечив проти позовних вимог посилаючись на те, що позивачем накладаються штрафні санкції до товариства багаторазово за одне й те саме порушення, а це, на його думку, непередбачено чинним законодавством.

Дії Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку представник позивача аргументував посилаючись на  п. 10 ст. 8  та ст.. 11 ЗУ „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” та зазначив, що тільки такими засобами впливу Комісія може принудити емітентів виконувати приписи діючого законодавства про цінні папери та фондову біржу.  

Під час судового розгляду були досліджені: розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 218-ДО від 11.05.05р., постанова  про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів № 619-ДО від 03.08.05р., акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 485-ДО від 10.08.2005р., постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 10.08.05р., постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №  485-ДО від 18.08.2005р.

Дослідивши матеріали справи та вислухавши пояснення представників сторін суд встановив наступне.

          Заявлений відповідачем  термін діяльності Донецького та Мелітопольського закритих взаємних фондів ВАТ „Атон Національ Інвест”  закінчився у 1999році. Відповідно до вимог п. 3 розділу Прикінцевих положень Закону України „Про інститути спільного інвестування (пайові та  корпоративні інвестиційні фонди)” № 2299 –ІІІ від 15.03.01р.  закриті інвестиційні фонди та закриті взаємні фонди інвестиційних компаній, які були створені у встановленому законодавством  порядку до набрання чинності цим Законом, здійснюють свою діяльність відповідно до Положення про інвестиційні фонди та інвестиційні компанії,  затвердженого Указом Президента  України  від  19  лютого  1994  року  N   55/94 "Про інвестиційні фонди та інвестиційні компанії",  протягом строку, на який вони були створені. У разі закінчення строку діяльності таких інвестиційних фондів  та  взаємних  фондів  інвестиційних  компаній вони повинні ліквідуватися або прийняти рішення про реорганізацію в пайовий або корпоративний   інвестиційний   фонд   шляхом   приведення   своїх установчих документів та діяльності  у  відповідність  з  вимогами цього Закону.

Відповідно до частини 2 статті 2 ЗУ “Про цінні папери і фондову біржу” №1201-ХІІ від 18.06.1991р. (із змінами та доповненнями) емітент повинен усі зобов'язання, що виникають у зв'язку з випуском цінних паперів, виконувати в строки і в порядку, передбачені цим Законом, іншими актами законодавства України, а також рішеннями про випуск цінних паперів.

Згідно п. 1.8 “Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій”, затверджених наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 09.01.97р. № 2, розгляд справ про правопорушення здійснюється виключно уповноваженими особами Комісії та її територіальних органів у межах наданих повноважень відповідно до розподілу обов'язків чи письмового доручення. Пунктом 2.6 зазначених Правил закріплено, що розгляд справ про ухилення юридичних осіб від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень про усунення порушень чинного законодавства щодо цінних паперів та застосування санкцій по цим справам покладено на керівника територіального органу Комісії.

          Відповідно до пункту 10 статті 8 ЗУ „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” № 448/96-ВР від 30.10.1996р. (із змінами та доповненнями) Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Відповідач не виконав вимогу п. 3 розділу Прикінцевих положень Закону України „Про інститути спільного інвестування (пайові та  корпоративні інвестиційні фонди)” № 2299 –ІІІ від 15.03.01р., тому Донецьким територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у межах своїх повноважень, передбачених вищезазначеною нормою Закону, було винесено та направлене на адресу Відкритого акціонерного товариства “Інвестиційна компанія „Атон Національ Інвест” Розпорядження № 218-ДО від 11.05.2005р. про усунення порушень чинного законодавства про цінні папери у термін до 01 серпня 2005р. та в цей же термін письмово проінформувати Донецьке територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про виконання цього розпорядження.

Розпорядження відповідачем у порядку, визначеному Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій”, затверджених наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 2 від 09.01.97р. не оскаржено.

Оскільки у визначений строк вказане розпорядження виконане не було уповноваженою особою Державної Комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі –ДКЦПФР) було винесено постанову № 619-ДО від 03.08.05р. про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

Ст.. 11 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” №448/96-ВР від 30.10.1996р. встановлена відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень про усунення порушень щодо цінних паперів ДКЦПФР накладає на юридичних осіб штрафи у розмірі до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Штрафи, передбачені ст.. 11 цього Закону, накладаються встановленими статтею особами після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.

Про вчинення правопорушення, зазначеного у ст. 11, уповноваженою особою ДКЦПФР, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.

В даному випадку був складений акт №  485-ДО від 10.08.2005р. про правопорушення на ринку цінних паперів та постанова про розгляд справи  про правопорушення на ринку цінних паперів, якою  викликалися  представники відповідача на розгляд справи 18.08.05р.

Розглянувши справу  про правопорушення, уповноважена особа Комісії приймає рішення по справі. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів позивачем було прийнято постанову № 485-ДО від 18.08.2005р. про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу у розмірі 510грн. Зміст постанови свідчить, що санкція була застосована до відповідача за ухилення від виконання розпорядження  №  218-ДО від 11.05.05р. про усунення порушення вимог законодавства про цінні папери.

Суму штрафу відповідачу було запропоновано сплатити за вказаними в Постанові  реквізитами,  протягом 15-ти днів з моменту її отримання.

Доказів оскарження постанови  до ДКЦПФР або в судовому порядку відповідачем до матеріалів справи не представлено.

Відповідно до ст..11 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” штрафи, накладені ДКЦПФР, стягуються у судовому порядку.

Доказів сплати суми штрафу суду не представлені.

Суд  виходячи з аналізу викладених норм закону дійшов висновку, що дії позивача ґрунтуються  на діючому законодавстві, так як  законодавець не обмежує позивача у винесенні розпоряджень та  у ст.. 11 ЗУ „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” передбачена окрема відповідальність за такий вид порушення як  ухилення від невиконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень про усунення порушень щодо цінних паперів.

Враховуючи вищевикладене, заявлені позовні вимоги Прокурора м. Донецьк в інтересах держави в особі Донецького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку м. Донецьк до Відкритого акціонерного товариства “Інвестиційна компанія „Атон Національ Інвест” м. Донецьк про стягнення штрафної санкції  за правопорушення на ринку цінних паперів у розмір 510грн. є обґрунтованими, доведеними належним чином та  підлягають задоволенню.

Враховуючи вищенаведене та керуючись статтями 8, 9, 11, 12 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” №1201-XII від 18.06.1991р., статєю 2 Закону України „Про цінні папери та фондову біржу” № 448/96-ВР від 30.10.1996р., п. 3 розділу Прикінцевих положень Закону України „Про інститути спільного інвестування (пайові та  корпоративні інвестиційні фонди)” № 2299 –ІІІ від 15.03.01р., статтями   ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254, пунктами 2-1, 6 розділу 7 “Прикінцеві та перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд  -

                                                       

                                                                 ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Прокурора м. Донецька в інтересах держави в особі Донецького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку м. Донецьк до Відкритого акціонерного товариства “Інвестиційна компанія „Атон Національ Інвест” м. Донецьк про стягнення штрафної санкції у розмірі 510грн. 00коп. задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства “Інвестиційна компанія „Атон Національ Інвест” (83037, м. Донецьк, вул. Кірова, 145, ЄДРПОУ 20353953) в доход Державного бюджету України суму штрафної санкції в розмірі  510грн.00коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня складання постанови в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку частини 5 статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

                                              

                                                     Вступну та резолютивну частину постанови  оголошено  23.08.2006р.

                                                       Повний текст постанови складено і  підписано  28.08.2006р.                                         

          

Суддя                                                                                              Темкіжев І.Х.           

Надруковано 5 примір:

1-до справи

2,3 – прокурору

4-позивачу

5-відповідачу

                                                                                             

Дата ухвалення рішення23.08.2006
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу105639
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —13/76

Ухвала від 22.06.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Первушин Юрій Юрійович

Ухвала від 17.08.2010

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Івакіна В.О.

Ухвала від 16.09.2010

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Івакіна В.О.

Рішення від 16.07.2010

Господарське

Господарський суд Одеської області

Панченко О.Л.

Рішення від 20.11.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Курдельчук І.Д.

Ухвала від 20.11.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Курдельчук І.Д.

Ухвала від 14.11.2013

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фетисова І.А.

Ухвала від 11.11.2013

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фетисова І.А.

Ухвала від 04.11.2013

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фетисова І.А.

Ухвала від 04.11.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Курдельчук І.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні