Рішення
від 16.08.2022 по справі 440/16042/21
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 серпня 2022 року м. ПолтаваСправа № 440/16042/21

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Алєксєєвої Н.Ю., розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Державної служби геології та надр України до Комунального підприємства "Диканський комбінат комунальних підприємств" про припинення права користування надрами, шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами,

В С Т А Н О В И В:

Позивач Державна служба геології та надр України звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства "Диканський комбінат комунальних підприємств" про припинення права користування надрами, шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №3978 від 28.07.2006.

В обґрунтування позовних вимог позивач (далі Позивач, Держгеонадра) зазначив про невиконання відповідачем (далі відповідач, КП «Диканський комбінат комунальних підприємств») зобов`язань, передбачених дозволом на користування надрами від 28.07.2006 №3978, Угодою про користування надрами з метою видобування корисних копалин, що є невід`ємною частиною дозволу від 28.07.2006 №3978, про що виявлено в ході проведення перевірки за наслідками чого складений акт від 25.10.2018 №74/3978. Про обов`язок відповідача усунути порушення, останньому внесений припис від 25.10.2018 №74/3978, вимоги якого КП «Диканський комбінат комунальних підприємств» у встановлений Держгеонадра термін не виконані. Вказує про незгоду відповідача щодо припинення права користування надрами, що унеможливлює самостійне анулювання спеціального дозволу від 28.07.2006 №3978 позивачем.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 06.12.2021 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрите провадження в адміністративній справі, вирішено розглядати справу за правилами загального позовного провадження.

04.01.2022 відповідачем наданий відзив на адміністративний позов, за змістом якого КП «Диканський комбінат комунальних підприємств» проти задоволення позовних вимог заперечувало, обґрунтовуючи свою позицію повним виконання вимог Держгеонарда, викладених в приписі від 25.10.2018 №74/3978, акті від 25.10.2018 №74/3978.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 29.06.2022 закрите підготовче провадження в адміністративній справі, призначена справа до судового розгляду по суті.

В судове засідання представники сторін не з`явилися, про дату , час та місце судового розгляду справи повідомлялися належним чином, позивач направив до суду заяву про розгляд справи за відсутності представника Держгеонадра.

Згідно з частиною 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Зважаючи на відсутність перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених статтею 205 Кодексу адміністративного судочинства України, а також відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд ухвалив розглянути справу у порядку письмового провадження.

Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази у сукупності, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дійшов наступних висновків.

Держгеонадра був виданий наказ від 23.08.2018 №290 «Про проведення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною службою геології та надр України у жовтні 2018 року», яким встановлено найменування суб`єкта господарювання КП «Диканський комбінат комунальних підприємств», та предмет перевірки - дотримання вимог законодавства у сфері геологічного вивчення надр та раціонального і ефективного використання надр України (видобування підземних вод, лікувальних грязей, ропи та розсолів), який протягом 5 робочих днів розміщений на сайті Держгеонадр та в ІАС на сайті Державної регуляторної служби України. Також Відповідачу направлено повідомлення про проведення планової перевірки від 27.08.2018 року (отримано 04.09.2018 року).

За результатами позапланової перевірки був складений Акт №74/3978 від 25.10.2018 року, яким виявлено порушення вимог законодавства у сфері надрокористування, а саме:

1) На підприємстві відсутній проект розробки (технологічна схема) родовища питних підземних вод Диканської ділянки, чим порушено вимоги ст. 51 Кодексу України про надра.

2) Підприємством не наданий план видобутку та витрат підземних вод на 2018 рік, погоджений в установленому порядку, чим порушено вимоги ст. 51 Кодексу України про надра та НПАОН 14.0-1.01-87.

3) Підприємством не надані документи, що посвідчують право на земельну ділянку для потреб, пов`язаних з користуванням надрами, чим порушено вимоги ст. 125, 126 Земельного кодексу України, ст. 18 Кодексу України про надра; ст. 16 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення».

4) Відсутній Акт про передачу Диканської ділянки родовища питних підземних вод для промислового освоєння, чим порушено вимоги ст. 40 Кодексу України про надра, Постанови Кабінету Міністрів України «Про Порядок передачі розвіданих родовищ корисних копалин для промислового освоєння» №114.

5) Не виконується Угода про умови користування надрами від 28 липня 2006 року в частині: ст. 4 Основні умови користування Ділянкою надр. п. 4.1.2. По раціональному використанню запасів корисних копалин і охороні надр надрокористувач повинен забезпечити: - виконання вимог законодавства, а також затверджених в установленому порядку стандартів (норм, правил) по технології ведення робіт, пов`язаних з використанням надр (відсутній проект розробки (технологічна схема) родовища питних підземних вод Диканської ділянки); ст. 13 Інформування Сторін. Щорічна звітність. пункт 13.1. (надрокористувачем не подана до Держгеонадр щорічна інформацію щодо стану виконання Програми робіт за формою згідно з законодавством), чим порушено вимоги ст. 24 Кодексу України про надра, Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами» №615 від 30.05.2011.

6) Геологічне (гідрогеологічне) обслуговування на підприємстві не проводиться, чим порушено вимоги ст. 37, 38 Кодексу України про надра, Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Класифікації запасів і ресурсів корисних копалин державного фонду надр» №432, наказ №30, наказ № 23, наказ № 32, наказ № 298, наказ № 182, наказ № 393, НПАОН14.0-1.02- 85, НПАОП14.0-1.01-87.

7) Геологічна (гідрогеологічна) документація не надана в повному обсязі, а саме: відсутній проект розробки (технологічна схема) родовища питних підземних вод Диканської ділянки, не наданий план видобутку та витрат підземних вод на 2018 рік, не надані журнали режимних спостережень за статичним та динамічним рівнем води в експлуатаційних свердловинах, чим порушено вимоги ст. 53 Кодексу України про надра, наказ № 30, наказ № 23, наказ № 32, наказ № 298, наказ № 182, наказ № 393, НПАОП 14.0-1.01-87, НПАОН 14.0-1.02-85.

8) Режимні дослідження за статичним та динамічним рівнем води в експлуатаційних свердловинах на ділянці Диканської родовища питних підземних вод не проводяться, чим порушено вимоги Наказу № 30, наказу № 23, наказу № 32, наказу № 298, наказу № 182, наказу № 393, НПАОП14.0-1.01-87, НПАОН 14.0- 1.02-85, Д СанПіН 2.2.4-171-10.

9) Не подані копії паспортів артезіанських свердловин (№№ 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8) до Держгеонадр України, чим порушено вимоги Постанови Кабінету Міністрів України «Про Порядок державного обліку артезіанських свердловин, облаштування їх засобами вимірювання об`єму видобутих підземних вод» № 963.

10) Невиконання рішень ДКЗ України (ДКЗ СРСР, УТКЗ) (Протокол ДКЗ СРСР від 31.08.1983 № 9291): п. 3.6 продовжити спостереження за режимом роботи водозаборів (дебітами, рівнями в свердловинах, що експлуатуються) і якістю води, в тому числі по спеціалізованій сітці спостережних свердловин для спостереження за рухом до водозабору слабосолоних вод, а також здійснити організацію зон санітарної на заново розвіданих ділянках (не надані журнали режимних спостережень за статичним та динамічним рівнем води в експлуатаційних свердловинах ділянки Диканського родовища питних підземних вод), чим порушено вимоги ст. 45 Кодексу України про надра.

11) Невиконання приписів органів державного геологічного контролю щодо усунення порушень законодавства у сфері надрокористування (припис від 25.11.2013 №116/3978), а саме: відсутній проект розробки (технологічна схема) родовища питних підземних вод Диканської ділянки, не наданий план видобутку та витрат підземних вод на 2018 рік, не надані документи, що посвідчують право на земельну ділянку для потреб, відсутній акт про передачу родовища для промислового освоєння пов`язаних з користуванням надрами, не проводиться геологічне (гідрогеологічне) обслуговування, не надані журнали режимних спостережень за статичним та динамічним рівнем води (н. 3.6 Протоколу ДКЗ СРСР від 31.08.1983 № 9291) в експлуатаційних свердловинах, чим порушено вимоги ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Про усунення вказаних порушення відповідачеві внесений припис від 25.10.2018 №74/3978, встановлений строк для усунення порушень до 26.11.2018.

Наказами Держгеонадр строк для усунення порушень КП «Диканський комбінат комунальних підприємств» неодноразово продовжувався і за наказом від 31.03.2021 №237 встановлений до 01.07.2021. У встановлений строк вимоги Держгеонадра відповідачем в повному обсязі не виконані, у зв`язку із чим позивач звернувся до суду із позовом про анулювання дії спеціального дозволу користування надрами від 28.07.2006 №3978.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно пункту 1 Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року № 1174, Державна служба геології та надр України (Держгеонадра) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

Пунктом 3 Положення № 1174 передбачено, що основними завданнями Держгеонадр є: 1) реалізація державної політики у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр; 2) внесення на розгляд Міністра екології та природних ресурсів пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

Статтею 15 Кодексу України про надра встановлено, що надра надаються у постійне або тимчасове користування. Постійним визнається користування надрами без заздалегідь встановленого строку. Тимчасове користування надрами може бути короткостроковим (до 5 років) і довгостроковим (до 50 років). У разі необхідності строки тимчасового користування надрами може бути продовжено.

Згідно частини 1 статті 19 Кодексу України про надра, надра надаються у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам лише за наявності у них спеціального дозволу на користування ділянкою надр. Право на користування надрами засвідчується актом про надання гірничого відводу.

У частині 1 статті 24 Кодексу України про надра визначено, що користувачі надр мають право: 1) здійснювати на наданій їм ділянці надр геологічне вивчення, комплексну розробку родовищ корисних копалин та інші роботи згідно з умовами спеціального дозволу або угоди про розподіл продукції; 2) розпоряджатися видобутими корисними копалинами, якщо інше не передбачено законодавством або умовами спеціального дозволу; 3) здійснювати на умовах спеціального дозволу консервацію наданого в користування родовища корисних копалин або його частини; 4) на першочергове продовження строку тимчасового користування надрами; 5) користуватися додатковими правами, передбаченими угодою про розподіл продукції.

Зі змісту частини 2 статті 24 Кодексу України про надра вбачається, що користувачі надр зобов`язані: 1) використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; 2) забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; 3) забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; 4) приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; 4-1) надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; 5) виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.

Права та обов`язки користувача надр виникають з моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами, а в разі надання права користування надрами на умовах угод про розподіл продукції - з моменту набрання чинності такою угодою, якщо інше не передбачено цією угодою.

Статтею 60 Кодексу України про надра передбачено, що державний контроль і нагляд за веденням робіт по геологічному вивченню надр, їх використанням та охороною спрямовані на забезпечення додержання всіма державними органами, підприємствами, установами, організаціями та громадянами встановленого порядку користування надрами, виконання інших обов`язків щодо охорони надр, встановлених законодавством України.

Згідно з частиною 1 статті 61 Кодексу України про надра державний контроль за геологічним вивченням надр (державний геологічний контроль) та раціональним і ефективним використанням надр України здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами (далі - дозволи) у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також визначення процедури продовження строку дії, переоформлення, видачі дубліката, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін врегульовані Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 №615 (надалі - Порядок № 615).

Відповідно до пункту 10 Порядку № 615 невід`ємною частиною дозволу є угода про умови користування надрами, що укладається між органом з питань надання дозволу і надрокористувачем і містить програму робіт, яка оформляється як додаток, та особливі умови надрокористування, що передбачають: вимоги до ефективності робіт; сучасні технології видобування та переробки корисних копалин; порядок видобування корисних копалин, зокрема з метою запобігання негативним екологічним наслідкам і забезпечення безпеки забудованих територій; види, обсяги і строки виконання робіт на ділянці надр; підстави для припинення діяльності, пов`язаної з використанням ділянки надр.

Відповідно до пункту 22 Порядку № 615 дія дозволу може бути зупинена органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням Мінприроди з підстав, передбачених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері здійснення державного гірничого нагляду, епідеміологічного нагляду (спостереження), державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, органів місцевого самоврядування, органів ДФС у разі, зокрема: - порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр; - невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення порушень законодавства у сфері надрокористування або охорони навколишнього природного середовища.

Відповідно до частин першої та другої статті 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється у разі: 1) якщо відпала потреба у користуванні надрами; 2) закінчення встановленого строку користування надрами; 3) припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано у користування; 4) користування надрами з застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров`я населення; 5) використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр; 6) якщо користувач без поважних причин протягом двох років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу - 180 календарних днів не приступив до користування надрами; 7) вилучення у встановленому законодавством порядку наданої у користування ділянки надр. Право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктах 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку. При цьому, питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.

Зазначена норма спрямована на захист інтересів надрокористувачів шляхом надання їм права вимагати (шляхом надання/висловлення письмової незгоди) від уповноваженого органу судової, а не адміністративної процедури припинення права користування надрами.

Водночас, законом презюмується, що саме судовий порядок є додатковою гарантією ефективного захисту прав надрокористувача, що і було забезпечено позивачем у цій справі шляхом звернення до суду.

Отже, орган, який надав надра у користування, повноважний припинити право користування надрами у випадку, передбаченому пунктом 5 частини 1 статті 26 Кодексу України про надра, лише за наявності згоди на це користувача надрами.

У свою чергу, відповідно до пункту 23 Порядку №1294 право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра та Законом України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".

Згідно з положеннями частини 7 статті 4-1 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) встановлення факту надання в заяві про видачу документа дозвільного характеру та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації; 2) здійснення суб`єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.

Аналіз наведених правових норм дає підстави дійти висновку про те, що анулювання раніше зупиненого спеціального дозволу можливе, зокрема, у разі, якщо надрокористувачем не усунуто порушення, які стали підставою для зупинення дії дозволу.

З матеріалів справи вбачається про проведення позивачем перевірки КП «Диканський комбінат комунальних підприємств» в ході якої встановлені порушення, щодо усунення яких Держгеонардра внесений припис від 25.10.2018 №74/3978.

Відповідач вказує, що всі вимоги, з урахуванням наказів позивача про продовження строків виконання вимог припису, виконані.

Так, листом від 26.10.2021 №264 /а.с.78 100/ Держгеонадра повідомлялося про усунення порушення в частині відсутності проекту розробки (технологічна схема) родовища питних підземних вод Диканської ділянки, чим порушено вимоги ст. 51 Кодексу України про надра.

Зі змісту листів від 20.01.2020 №919/01/10-20, від 27.07.2020 №09-12/5672 вбачається про розгляд та погодження Держгеонадра проекту /а.с.78-79/, чим виконаний п.1 припису від 25.10.2018 №74/3978.

КП «Диканський комбінат комунальних підприємств» розроблений і погоджений «Річний план робіт щодо відбору та витрат питних підземних вод Диканської ділянки Полтавського родовища водозабору КП «Диканський комбінат комунальних підприємств» /а.с.80/, чим виконаний п.2. припису від 25.10.2018 №74/3978.

Щодо підтвердження права користування земельними ділянками, КП «Диканський комбінат комунальних підприємств» надані копії рішення Диканської селищної ради про затвердження технічної документації із землеустрою, інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права /а.с.81-94, 104-108/, чим підтверджене виконання вимог п. 3 припису від 25.10.2018 №74/3978.

Листом від 09.11.2018 №05/305-3853 відповідача ДНВП «Геоінформ України» було повідомлено про невключення до переліку обов`язкових текстових додатків акту передачі розвіданого родовища для промислового освоєння і, відповідно, про відсутність такого в геологічному звіті /а.с.95/. Таким чином надання його можливе виключно після проведення переоцінки запасів, про що позивача повідомлено на виконання вимоги за п.4 припису від 25.10.2018 №74/3978.

Відповідачем розроблений проект розробки «Технологічна схема розробки ді лянки Диканська Полтавського' родовища питних підземних вод, де розташований водозабір КП «Диканський комбінат комунальних підприємств», який погоджений згідно ст. 51 Кодек су України «Про надра» (лист-погодження від 20.01.2020 р. № 919/01/10-20 Державної служ би геології та надр України та лист погодження від 27.07.2020 р. № 09-12/5672 Управлінням Держпраці у Полтавській області). Звіт за 2020 рік про виконання програми робіт, яка є додатком до угоди про умови ко ристування надрами від « 28» липня 2006 року № 3978 КП «Диканський комбінат комуналь них підприємств» надіслано до Державної служби геології та надр України (вхідний номер в Державній службі геології та надр України № 2231/02/07-21 від 27.01.2021 р.).

Щорічна звітність за 2020 рік була надіслана в повному об`ємі (копії паспорті артезі анських свердловин водозабору Диканського комбінату комунальних підприємств (вхідний номер в Державній службі геології та надр України № 14505 від 02.12.2020 р.), звіт за 2020 рік про виконання програми робіт, яка є додатком до угоди про умови користування надрами (вхідний номер в Державній службі геології та надр України № 2231/02/07-21 від 27.01.2021 р.), звітний баланс використання підземних вод за 2020 рік за формою 7-ГР (вхідний номер в Державній службі геології та надр України № 2237/02/10-21 від 27.01.2021 р.).

Таким чином, вимоги п. 5 припису від 25.10.2018 №74/3978 виконані.

КП «Диканський комбінат комунальних підприємств» укладений договір від 18.10.2018 з ТОВ «НВП «Укргеологстром» про проведення комплексу заходів з гідрогеологічного супроводу робіт під час видобування питних підземних вод /а.с.96-97/, чим виконано п. 6 припису від 25.10.2018 №74/3978.

На усунення порушень, визначених п. 7 припису, позивачем була погоджена технологічна схема Державною службою геології та надр України (лист-погодження від 20.01.2020 р. № 919/01/10-20) та Управлінням Держпраці у Полтавській області (лист погодження від 27.07.2020 р. № 09-12/5672).

Розроблений і погоджений «Річний план робіт щодо відбору та витрат питних підземних вод Диканської ділянки Полтавського родовища водозабору КП «Диканський комбінат ко мунальних підприємств», які розташовані у смт Диканька Диканського району Полтавської області на 2021 рік» Управлінням Держпраці у Полтавській області.

На підприємстві КП «Диканський комбінат комунальних підприємств» заведені журнали режимних спостережень. Проводитимуться щомісячні заміри рівня та температури підзем них вод в свердловинах № 846г, № 3145/1, № 3145/2. Заміри проводитимуться співробітни ками Диканського комбінату комунальних підприємств за допомогою сертифікованої та по віреної гідрогеологічної рулетки ВРВТ-150. Результати замірів заносяться в журнал режим них спостережень.

Щодо виконання п.8 припису від 25.10.2018 №74/3978 відповідач вказав про ведення на підприємстві Диканський комбінат комунальних підприємств станом на 23.02.2021 року журналів режимних спостережень та про проведення щомісячних замірів рівня та температури підземних вод в свердловинах № 846г №3), №3145/1 (№ 1), №3145/2 (№2). Заміри проводитимуться співробітниками Диканського комбінату комунальних підприємств за допомогою сертифікованої та повіреної гідроге ологічної рулетки ВРВТ-150. Результати замірів заносяться в журнал режимних спостере жень /а.с.41-42/.

На виконання вимог п.9 від 25.10.2018 №74/3978 припису відповідачем на адресу Держгеонадра направлені копії паспортів артезіанських свердловин №№1,2,3,4,5,6,7,8 /а.с.102/.

П.10 припису від 25.10.2018 №74/3978 предписує відповідачеві продовжити спостереження за режимом роботи водозаборів (дебітами, рівнями в свердловинах, що експлуатуються) і якістю води, в тому числі по спеці алізованій сітці спостережних свердловин для спостереження за рухом до водозабору слабосолоних вод, а також здійснити організацію зон санітарної охорони на заново розвіданих ді лянках (не надані журнали режимних спостережень за статичним та динамічним рівнем води і експлуатаційних свердловинах ділянки Диканського родовища питних підземних вод), на виконання чого відповідачем заведені журнали режимних спостережень та проводяться щомісячні заміри рівня та тем ператури підземних вод в свердловинах № 846г (№ 3), № 3145/1 (№ 1), № 3145/2 (№ 2), результати за мірів заносяться в журнал режимних спостережень /а.с.98,99/.

Також відповідачем розроблені та погоджені: проект розробки родовища питних підземних вод «Технологічна схема розробки родовища питних підземних вод Диканської ділянки (свердловини №№1 8) в смт Диканька Полтавської області», «Річний план робіт щодо відбору та витрат питних підземних вод Диканської ділянки Полтавського родовища водозабору КП «Диканський комбінат комунальних підприємств» /а.с.80/ та укладений договір від 18.10.2018 з ТОВ «НВП «Укргеологстром» про проведення комплексу заходів з гідрогеологічного супроводу робіт під час видобування питних підземних вод /а.с.96-97/, чим виконані вимоги п. 11 припису від 25.10.2018 №74/3978.

Листом від 02.11.2021 відповідача було проінфромовано про подальшу дію спеціального дозволу від 28.07.2006 №3978 /а.с.101/.

З урахування письмових доказів, наявних в матеріалах справи суд доходить висновку про вчинення відповідачем всіх дій, направлених на усунення порушень, виявлених Держгеонадра в ході проведення перевірки дотримання вимог законодавства в сфері видобування корисних копалин (води, грязі лікувальні) і виконання КП «Диканський комбінат комунальних підприємств» вимог, вміщених у приписі від 25.10.2018 №74/3978.

Відповідно до частини 1статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відтак, суд вважає обґрунтованими доводи представника КП «Диканський комбінат комунальних підприємств» про те, що підприємством було вчинено ряд дій на усунення порушень у сфері надрокористування, натомість представником Держгеонадра України не доведено правомірність вимог в частині припинення користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу від 28.07.2006 №3978 внаслідок не усунення таких порушень.

Враховуючи вищевикладене суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову Державної служби геології та надр України (вул. Антона Цедіка, 16, Київ 57, 03057) до Комунального підприємства "Диканський комбінат комунальних підприємств" (вул. Гоголя, буд.2, смт. Диканька, Диканський район, Полтавська область, 38500) відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених підпунктом 15.5 підпункту 15 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Головуючий суддя Н.Ю. Алєксєєва

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.08.2022
Оприлюднено19.08.2022
Номер документу105785393
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —440/16042/21

Постанова від 24.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 16.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 03.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Постанова від 28.02.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Постанова від 28.02.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 01.02.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 01.02.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 07.11.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Рішення від 16.08.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні