Постанова
від 28.02.2023 по справі 440/16042/21
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 лютого 2023 р.Справа № 440/16042/21Другий апеляційний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Присяжнюк О.В.,

Суддів: П`янової Я.В. , Любчич Л.В. ,

за участю секретаря судового засідання Кролівець П.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної служби геології та надр України на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 17.08.2022 р. (ухвалене суддею Алексєєвою Н.Ю.) у по справі № 440/16042/21 за позовом Державної служби геології та надр України до Комунального підприємства "Диканський комбінат комунальних підприємств" про припинення права користування надрами,

ВСТАНОВИВ:

Державна служба геології та надр України звернувся до суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства "Диканський комбінат комунальних підприємств" (в подальшому КП "Диканський комбінат комунальних підприємств"), в якому просила: припинити право користування надрами, шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 3978 від 28.07.2006 р.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 17.08.2022 р. відмовлено у задоволенні позову.

Не погодившись рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, в якій просить скасувати рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 17.08.2022 р. та ухвалити нове судове рішення, яким позов задовольнити в повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги посилається на порушення норм процесуального права та неправильним застосуванням норм матеріального права, а саме, Закону України «Про питну воду та питне водопостачання», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», Кодексу України про надра, Кодексу адміністративного судочинства України та на не відповідність висновків суду обставинам справи.

Відповідач подав до суду апеляційної інстанції письмовий відзив на апеляційну скаргу, в якому, посилаючись на законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції, просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції залишити без змін.

У судове засідання учасники справи своїх представників не направили, про дату, час і місце судового засідання повідомленні своєчасно та належним чином.

Суд, перевіривши підстави для апеляційного перегляду, вважає, що вимоги апеляційної скарги непідлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно із ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Судовим розглядом встановлено, що на підставі наказу Державної служби геології та надр України № 290 «Про проведення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною службою геології та надр України у жовтні 2018 року» від 23.08.2018 р., яким призначено проведення планової перевірки надрокористувачів, зокрема, КП «Диканський комбінат комунальних підприємств», дотримання вимог законодавства у сфері геологічного вивчення надр та раціонального і ефективного використання надр України (видобування підземних вод, лікувальних грязей, ропи та розсолів), який протягом 5 робочих днів розміщений на сайті Держгеонадр та в ІАС на сайті Державної регуляторної служби України.

На підставі вищевказаного наказу та направлення на перевірку № 50 від 28.09.2018 р. фахівцями позивача проведено перевірку дотримання вимог законодавства у сфері видобування корисних копалин (води, грязі лікувальні), за результатами якої складено Акт № 74/3978 від 25.10.2018 р., яким виявлено порушення вимог законодавства у сфері надрокористування, а саме: 1) на підприємстві відсутній проект розробки (технологічна схема) родовища питних підземних вод Диканської ділянки, чим порушено вимогист. 51 Кодексу України про надра; 2) підприємством не наданий план видобутку та витрат підземних вод на 2018 рік, погоджений в установленому порядку, чим порушено вимогист. 51 Кодексу України про надрата НПАОН 14.0-1.01-87; 3) підприємством не надані документи, що посвідчують право на земельну ділянку для потреб, пов`язаних з користуванням надрами, чим порушено вимоги ст. ст.125,126 Земельного кодексу України,ст. 18 Кодексу України про надра;ст. 16 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення»; 4) відсутній Акт про передачу Диканської ділянки родовища питних підземних вод для промислового освоєння, чим порушено вимогист. 40 Кодексу України про надра,Постанови Кабінету Міністрів України «Про Порядок передачі розвіданих родовищ корисних копалин для промислового освоєння» № 114; 5) не виконується Угода про умови користування надрами від 28.07.2006 р. в частині: ст. 4 Основні умови користування Ділянкою надр. п. 4.1.2. По раціональному використанню запасів корисних копалин і охороні надр надрокористувач повинен забезпечити: виконання вимог законодавства, а також затверджених в установленому порядку стандартів (норм, правил) по технології ведення робіт, пов`язаних з використанням надр (відсутній проект розробки (технологічна схема) родовища питних підземних вод Диканської ділянки); ст. 13 Інформування Сторін. Щорічна звітність. пункт 13.1. (надрокористувачем не подана до Держгеонадр щорічна інформацію щодо стану виконання Програми робіт за формою згідно з законодавством), чим порушено вимогист. 24 Кодексу України про надра,Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами» № 615 від 30.05.2011 р.; 6) геологічне (гідрогеологічне) обслуговування на підприємстві не проводиться, чим порушено вимоги ст. ст.37,38 Кодексу України про надра,Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Класифікації запасів і ресурсів корисних копалин державного фонду надр» № 432, наказ № 30, наказ № 23, наказ № 32, наказ № 298, наказ № 182, наказ № 393, НПАОН14.0-1.02- 85, НПАОП14.0-1.01-87; 7) геологічна (гідрогеологічна) документація не надана в повному обсязі, а саме: відсутній проект розробки (технологічна схема) родовища питних підземних вод Диканської ділянки, не наданий план видобутку та витрат підземних вод на 2018 рік, не надані журнали режимних спостережень за статичним та динамічним рівнем води в експлуатаційних свердловинах, чим порушено вимогист. 53 Кодексу України про надра, наказ № 30, наказ № 23, наказ № 32, наказ № 298, наказ № 182, наказ № 393, НПАОП 14.0-1.01-87, НПАОН 14.0-1.02-85; 8) режимні дослідження за статичним та динамічним рівнем води в експлуатаційних свердловинах на ділянці Диканської родовища питних підземних вод не проводяться, чим порушено вимоги Наказу № 30, наказу № 23, наказу № 32, наказу № 298, наказу № 182, наказу № 393, НПАОП14.0-1.01-87, НПАОН 14.0- 1.02-85, Д СанПіН 2.2.4-171-10; 9) не подані копії паспортів артезіанських свердловин (№ № 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8) до Держгеонадр України, чим порушено вимогиПостанови Кабінету Міністрів України «Про Порядок державного обліку артезіанських свердловин, облаштування їх засобами вимірювання об`єму видобутих підземних вод» № 963; 10) невиконання рішень ДКЗ України (ДКЗ СРСР, УТКЗ) (Протокол ДКЗ СРСР від 31.08.1983 № 9291): п. 3.6 продовжити спостереження за режимом роботи водозаборів (дебітами, рівнями в свердловинах, що експлуатуються) і якістю води, в тому числі по спеціалізованій сітці спостережних свердловин для спостереження за рухом до водозабору слабосолоних вод, а також здійснити організацію зон санітарної на заново розвіданих ділянках (не надані журнали режимних спостережень за статичним та динамічним рівнем води в експлуатаційних свердловинах ділянки Диканського родовища питних підземних вод), чим порушено вимогист. 45 Кодексу України про надра; 11) невиконання приписів органів державного геологічного контролю щодо усунення порушень законодавства у сфері надрокористування (припис від 25.11.2013 р. № 116/3978), а саме: відсутній проект розробки (технологічна схема) родовища питних підземних вод Диканської ділянки, не наданий план видобутку та витрат підземних вод на 2018 рік, не надані документи, що посвідчують право на земельну ділянку для потреб, відсутній акт про передачу родовища для промислового освоєння пов`язаних з користуванням надрами, не проводиться геологічне (гідрогеологічне) обслуговування, не надані журнали режимних спостережень за статичним та динамічним рівнем води (н. 3.6 Протоколу ДКЗ СРСР від 31.08.1983 р. № 9291) в експлуатаційних свердловинах, чим порушено вимогист. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Відповідачем винесено припис № 74/3978 від 25.10.2018 р. про усунення вищевказаних порушень в строк до 26.11.2018 р.

Наказом Державної служби геології та надр України № 237 від 31.03.2021 р. строк для усунення порушень КП «Диканський комбінат комунальних підприємств» встановлено до 01.07.2021 р.

У зв`язку з невиконанням відповідачем у встановлений строк вимоги Держгеонадра, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що підприємством вчинено ряд дій на усунення порушень у сфері надрокористування, а позивачем не надано належних та допустимих доказів правомірності вимог в частині припинення користування надрами, шляхом анулювання спеціального дозволу № 3978 від 28.07.2006 р.

Суд апеляційної інстанції погоджується з такими висновками суду першої інстанції з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 р. № 1174 затверджено Положення про Державну службу геології та надр України (в подальшому Положення № 1174).

Відповідно до п. 1 Положення № 1174, державна служба геології та надр України (Держгеонадра) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

Пунктом 3 Положення № 1174 встановлено, що основними завданнями Держгеонадр є: реалізація державної політики у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр; внесення на розгляд Міністра екології та природних ресурсів пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

Відповідно до ч.ч. 1-3 ст. 15 Кодексу України про надра, надра надаються у постійне або тимчасове користування. Постійним визнається користування надрами без заздалегідь встановленого строку. Тимчасове користування надрами може бути короткостроковим (до 5 років) і довгостроковим (до 50 років). У разі необхідності строки тимчасового користування надрами може бути продовжено.

Згідно із ч. 1ст. 19 Кодексу України про надра, надра надаються у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам лише за наявності у них спеціального дозволу на користування ділянкою надр. Право на користування надрами засвідчується актом про надання гірничого відводу.

Відповідно до ч. 1 ст. 24 Кодексу України про надра, що користувачі надр мають право: здійснювати на наданій їм ділянці надр геологічне вивчення, комплексну розробку родовищ корисних копалин та інші роботи згідно з умовами спеціального дозволу або угоди про розподіл продукції; розпоряджатися видобутими корисними копалинами, якщо інше не передбачено законодавством або умовами спеціального дозволу; здійснювати на умовах спеціального дозволу консервацію наданого в користування родовища корисних копалин або його частини; на першочергове продовження строку тимчасового користування надрами; користуватися додатковими правами, передбаченими угодою про розподіл продукції.

Згідно із ч. 2 ст. 24 Кодексу України про надра, користувачі надр зобов`язані: використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; 5) виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції. Права та обов`язки користувача надр виникають з моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами, а в разі надання права користування надрами на умовах угод про розподіл продукції - з моменту набрання чинності такою угодою, якщо інше не передбачено цією угодою.

Статтею 60 Кодексу України про надравстановлено, що державний контроль і нагляд за веденням робіт по геологічному вивченню надр, їх використанням та охороною спрямовані на забезпечення додержання всіма державними органами, підприємствами, установами, організаціями та громадянами встановленого порядку користування надрами, виконання інших обов`язків щодо охорони надр, встановлених законодавством України.

Згідно із ч. 1ст. 61 Кодексу України про надра,державний контроль за геологічним вивченням надр (державний геологічний контроль) та раціональним і ефективним використанням надр України здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 р. № 615затверджено Порядок надання спеціальних дозволів на користування надрами (в подальшому Порядок № 615).

Відповідно до п. 10 Порядку № 615, невід`ємною частиною дозволу є угода про умови користування надрами, що укладається між органом з питань надання дозволу і надрокористувачем і містить програму робіт, яка оформляється як додаток, та особливі умови надрокористування, що передбачають: вимоги до ефективності робіт; сучасні технології видобування та переробки корисних копалин; порядок видобування корисних копалин, зокрема з метою запобігання негативним екологічним наслідкам і забезпечення безпеки забудованих територій; види, обсяги і строки виконання робіт на ділянці надр; підстави для припинення діяльності, пов`язаної з використанням ділянки надр.

Згідно із п. 22 Порядку № 615, дія дозволу може бути зупинена органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням Мінприроди з підстав, передбаченихЗаконом України "Про оцінку впливу на довкілля", центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері здійснення державного гірничого нагляду, епідеміологічного нагляду (спостереження), державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, органів місцевого самоврядування, органів ДФС у разі, зокрема: - порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр; - невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення порушень законодавства у сфері надрокористування або охорони навколишнього природного середовища.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 26 Кодексу України про надра,право користування надрами припиняється у разі: якщо відпала потреба у користуванні надрами; закінчення встановленого строку користування надрами; припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано у користування; користування надрами з застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров`я населення; використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр; якщо користувач без поважних причин протягом двох років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу - 180 календарних днів не приступив до користування надрами; вилучення у встановленому законодавством порядку наданої у користування ділянки надр. Право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктах 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку. При цьому, питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.

Суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що зазначена норма спрямована на захист інтересів надрокористувачів шляхом надання їм права вимагати (шляхом надання/висловлення письмової незгоди) від уповноваженого органу судової, а не адміністративної процедури припинення права користування надрами.

Саме судовий порядок є додатковою гарантією ефективного захисту прав надрокористувача, що і було забезпечено позивачем у цій справі шляхом звернення до суду.

Тобто, орган, який надав надра у користування, повноважний припинити право користування надрами у випадку, встановленому п. 5 ч. 1ст. 26 Кодексу України про надра, лише за наявності згоди на це користувача надрами.

Відповідно до п. 23 Порядку № 1294, право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченомуКодексом України про надратаЗаконом України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".

Згідно із ч. 7ст. 4-1 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності"дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності хоча б однієї з таких підстав: встановлення факту надання в заяві про видачу документа дозвільного характеру та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації; здійснення суб`єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.

Аналіз вищевикладених норм законодавства вказує, що анулювання раніше зупиненого спеціального дозволу можливе, зокрема, у разі, якщо надрокористувачем не усунуто порушення, які стали підставою для зупинення дії дозволу.

Судовим розглядом встановлено, що листом КП «Диканський комбінат комунальних підприємств» від 26.10.2021 р. № 264 позивача повідомлено про усунення порушення в частинівідсутності проекту розробки (технологічна схема) родовища питних підземних вод Диканської ділянки, чим порушено вимогист. 51 Кодексу України про надра.

Крім того, листами № 919/01/10-20 від 20.01.2020 р. та № 09-12/5672 від 27.07.2020 р. позивача повідомлено про розроблення проекту «Технологічна схема розробки ділянки Диканська Полтавського родовища питних підземних вод, де розташований водозабір відповідача та направлено вказаний проект до відповідача, чим виконано п.1 припису № 74/3978 від 25.10.2018 р.

КП «Диканський комбінат комунальних підприємств» розроблений і погоджений «Річний план робіт щодо відбору та витрат питних підземних вод Диканської ділянки Полтавського родовища водозабору КП «Диканський комбінат комунальних підприємств», чим виконаний п.2. припису від 25.10.2018 № 74/3978.

Щодо підтвердження права користування земельними ділянками, КП «Диканський комбінат комунальних підприємств» надані копії рішення Диканської селищної ради про затвердження технічної документації із землеустрою, інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, чим підтверджене виконання вимог п. 3 припису від 25.10.2018 р. № 74/3978.

Листом ДНВП «Геоінформ України» від 09.11.2018 р. №05/305-3853 відповідача було повідомлено про невключення до переліку обов`язкових текстових додатків акту передачі розвіданого родовища для промислового освоєння і, відповідно, про відсутність такого в геологічному звіті Таким чином надання його можливе виключно після проведення переоцінки запасів, про що позивача повідомлено на виконання вимоги за п.4припису від 25.10.2018 р. № 74/3978.

Звіт за 2020 рік про виконання програми робіт, яка є додатком до угоди про умови користування надрами від 28.07.2006 р. № 3978 КП «Диканський комбінат комунальних підприємств» надіслано до Державної служби геології та надр України (вхідний номер в Державній службі геології та надр України № 2231/02/07-21 від 27.01.2021 р.).

Щорічна звітність за 2020 рік надіслана в повному об`ємі (копії паспорті артезіанських свердловин водозабору Диканського комбінату комунальних підприємств (вхідний номер в Державній службі геології та надр України № 14505 від 02.12.2020 р.), звіт за 2020 рік про виконання програми робіт, яка є додатком до угоди про умови користування надрами (вхідний номер в Державній службі геології та надр України № 2231/02/07-21 від 27.01.2021 р.), звітний баланс використання підземних вод за 2020 рік за формою 7-ГР (вхідний номер в Державній службі геології та надр України № 2237/02/10-21 від 27.01.2021 р.). Таким чином, вимоги п. 5 припису від 25.10.2018 р. № 74/3978 виконані.

КП «Диканський комбінат комунальних підприємств» укладений договір від 18.10.2018 р. з ТОВ «НВП «Укргеологстром» про проведення комплексу заходів з гідрогеологічного супроводу робіт під час видобування питних підземних вод, чим виконано п. 6 припису від 25.10.2018 р. №74/3978.

На усунення порушень, визначених п. 7 припису, позивачем була погоджена технологічна схема Державною службою геології та надр України (лист-погодження від 20.01.2020 р. № 919/01/10-20) та Управлінням Держпраці у Полтавській області (лист погодження від 27.07.2020 р. № 09-12/5672).

Розроблений і погоджений «Річний план робіт щодо відбору та витрат питних підземних вод Диканської ділянки Полтавського родовища водозабору КП «Диканський комбінат комунальних підприємств», які розташовані у смт Диканька Диканського району Полтавської області на 2021 рік» Управлінням Держпраці у Полтавській області.

На підприємстві КП «Диканський комбінат комунальних підприємств» заведені журнали режимних спостережень. Проводитимуться щомісячні заміри рівня та температури підземних вод в свердловинах № 846г, № 3145/1, № 3145/2. Заміри проводитимуться співробітниками Диканського комбінату комунальних підприємств за допомогою сертифікованої та повіреної гідрогеологічної рулетки ВРВТ-150. Результати замірів заносяться в журнал режимних спостережень.

Щодо виконання п.8 припису від 25.10.2018 №74/3978 відповідач вказав про ведення на підприємстві Диканський комбінат комунальних підприємств станом на 23.02.2021 року журналів режимних спостережень та пропроведення щомісячних замірів рівня та температури підземних вод в свердловинах № 846г №3), №3145/1 (№ 1), №3145/2 (№2). Заміри проводитимуться співробітниками Диканського комбінату комунальних підприємств за допомогою сертифікованої та повіреної гідрогеологічної рулетки ВРВТ-150. Результати замірів заносяться в журнал режимних спостережень.

На виконання вимог п. 9 від 25.10.2018 р. №74/3978припису відповідачем на адресу Держгеонадра направлені копії паспортів артезіанських свердловин №№ 1,2,3,4,5,6,7,8.

На виконання п. 10 припису від 25.10.2018 р. №74/3978 відповідачем заведені журнали режимних спостережень та проводяться щомісячні заміри рівня та температури підземних вод в свердловинах № 846г (№ 3), № 3145/1 (№ 1), № 3145/2 (№ 2), результати замірів заносяться в журнал режимних спостережень.

Також відповідачем розроблені та погоджені: проект розробки родовища питних підземних вод «Технологічна схема розробки родовища питних підземних вод Диканської ділянки (свердловини № № 1,8) в смт. Диканька Полтавської області», «Річний план робіт щодо відбору та витрат питних підземних вод Диканської ділянки Полтавського родовища водозабору КП «Диканський комбінат комунальних підприємств» та укладений договір від 18.10.2018 р. з ТОВ «НВП «Укргеологстром» про проведення комплексу заходів з гідрогеологічного супроводу робіт під час видобування питних підземних вод, чим виконані вимоги п. 11 припису від 25.10.2018 р. № 74/3978.

Крім того, листом Державної служби геології та надр України повідомлено підприємство про продовження дії спеціального дозволу на користування надрами № 3978 від 28.07.2006 р.

Згідно із ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Із врахуванням вищевикладених обставин, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскільки підприємством на усунення встановлених порушень вчинялися відповідні дії, то відсутні правові підстави для припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 3978 від 28.07.2006 р., виданого КП "Диканський комбінат комунальних підприємств").

Аналогічний висновок щодо застосування норм матеріального права, викладений в постанові Верховного Суду 25.02.2021 р. у справі № № 812/1105/17.

Таким чином, суд переглянувши, у межах апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, ретельно дослідив наявні докази, дав їм належну оцінку та прийняв законне та обґрунтоване рішення відповідно до вимог матеріального та процесуального права.

Згідно із ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення Полтавського окружного адміністративного суд від 17.08.2022 р. - без змін, оскільки суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Доводи апелянта спростовані приведеними вище обставинами та нормативно-правовим обґрунтуванням.

Відповідно до п. 30. Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Hirvisaari v. Finland" від 27 вересня 2001 р., рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя.

Однак, згідно із п. 29 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Ruiz Torija v. Spain" від 9 грудня 1994 р., статтю 6 п. 1 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.

Пунктом 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень визначено, що обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Керуючись ст. ст. 77, 242, 243, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної служби геології та надр України залишити без задоволення.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 17.08.2022 р. по справі № 440/16042/21 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя О.В. ПрисяжнюкСудді Я.В. П`янова Л.В. Любчич Повний текст постанови складено 07.03.2023 року

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.02.2023
Оприлюднено09.03.2023
Номер документу109404599
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —440/16042/21

Постанова від 24.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 16.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 03.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Постанова від 28.02.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Постанова від 28.02.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 01.02.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 01.02.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 07.11.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Рішення від 16.08.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні