КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про заміну боржника у виконавчому листі
25 серпня 2022 року Київ № 320/14243/20
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Басая О.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження, яка подана в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Великопріцьківської сільської ради Кагарлицького району Київської області про визнання протиправним та скасування рішення,
в с т а н о в и в:
У грудні 2020 року до Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до Великопріцьківської сільської ради Кагарлицького району Київської області про визнання протиправним та скасування рішення.
Київський окружний адміністративний суд рішенням від 21.05.2021 адміністративний позов задовольнив:
визнав протиправним і скасував рішення Великопріцьківської сільської ради Кагарлицького району Київської області від 09.06.2020 № 2.14.1-54-V;
стягнув на користь ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ) за рахунок Великопріцьківської сільської ради Кагарлицького району Київської області (09236, Київська область, Кагарлицький р-н., с. Великі Пріцьки, код ЄДРПОУ 04358253) судові витрати у сумі 840 (вісімсот сорок) грн 80 коп.
Вказане рішення не було оскаржено у встановленому законом порядку та набрало законної сили 22.06.2021.
На виконання рішення суду, 30.09.2021 позивачеві було направлено виконавчий лист.
ОСОБА_1 звернувся до Київського окружного адміністративного суду з заявою, в якій просить суд замінити сторону виконавчого провадження, а саме боржника у виконавчому листі № 320/14243/20 з Великопріцьківської сільської ради Кагарлицького району Київської області на правонаступника - Ржищівську міську раду Київської області.
Ухвалою суду від 22 червня 2022 року розгляд заяви про заміну сторони виконавчого провадження було призначено на 28.06.2022.
У судовому засіданні 28.06.2022 розгляд заяви було відкладено, у зв`язку з необхідністю витребування доказів
У судовому засіданні 19 липня 2022 року суд ухвалив подальший розгляд заяви здійснювати в порядку письмового провадження.
Розглянувши заяву про заміну сторони, суд зазначає таке.
Частиною 1 ст. 379 КАС України визначено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Згідно з ст. 1 Закону України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 № 1404 (далі - Закон № 1404) виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник (ч. 1 ст. 15 Закону № 1404).
Відповідно до ч. 2 ст. 15 Закону № 1404 стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.
Згідно з ч. 5 ст. 15 Закону № 1404 у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Суд зазначає, що публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.
У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.
Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
У такому випадку відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.
Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.
Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.
Така позиція суду узгоджується з висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 30.12.2020 у справі № 805/4361/17-а, які є обов`язковими для врахування судом в силу вимог ч. 5 ст.242 КАС України.
Відповідно до пп. 22 п. 1 Постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 № 807-IX (далі Постанова № 807), утворено у Київській області, зокрема, Обухівський район (з адміністративним центром у місті Обухів) у складі територій Богуславської міської, Васильківської міської, Кагарлицької міської, Козинської селищної, Миронівської міської, Обухівської міської, Ржищівської міської, Української міської, Феодосіївської сільської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.
При цьому пунктом 3 Постанови № 807-IX ліквідовано у Київській області: Баришівський, Білоцерківський, Богуславський, Бориспільський, Бородянський, Броварський, Васильківський, Вишгородський, Володарський, Згурівський, Іванківський, Кагарлицький, Києво-Святошинський, Макарівський, Миронівський, Обухівський, Переяслав-Хмельницький, Поліський, Рокитнянський, Сквирський, Ставищенський, Таращанський, Тетіївський, Фастівський, Яготинський райони.
Рішенням Ржищівської міської ради Київської області № 34 02 08 від 09 грудня 2020 року "Про початок реорганізації Великопріцьківської, Грушівської, Кузьминецької, малобукринської, Стайківської, Стрітівської сільських рад шляхом приєднання до Ржищівської міської ради Київської області", зокрема, - розпочато процедуру реорганізації Великопріцьківської сільської ради шляхом (ЄДРПОУ 04358253, місцезнаходження: вул. Центральна, 33, с. Великі Пріцьки, Кагарлицького району, Київської області, 09236) шляхом приєднання до Ржищівської міської ради Київської області (ЄДРПОУ 04358218), місцезнаходження: вул. Соборна, 22, м. Ржищів, Київської області, 09230. Реорганізацію завершити в строк до 15 січня 2021року.
Ржишівська міська рада Київської області є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Великопріцьківської сільської ради.
В свою чергу слід зазначити, що особливості припинення повноважень сільської, селищної ради, сільського, селищного голови територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади визначено у Законі України "Про добровільне об`єднання територіальних громад".
Статтею 8-3 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" зокрема передбачено, що повноваження сільської, селищної ради та сільського, селищного голови територіальної громади, що приєдналася до сільської, селищної об`єднаної територіальної громади, припиняються з моменту офіційного оголошення відповідною територіальною виборчою комісією на сесії сільської, селищної ради об`єднаної територіальної громади рішення про підсумки додаткових виборів та визнання повноважень не менше половини депутатів від територіальної громади, що приєдналася, обраних на виборах до сільської, селищної ради об`єднаної територіальної громади.
Повноваження сільської, селищної ради, її виконавчого комітету та сільського, селищного голови територіальної громади, що приєдналася до міської об`єднаної територіальної громади, припиняються з дня набрання чинності рішенням сільської, селищної ради та рішенням міської ради об`єднаної територіальної громади про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади. З моменту припинення повноважень сільської, селищної ради повноваження міської ради поширюються на територію територіальної громади, що приєдналася до міської об`єднаної територіальної громади.
З моменту припинення повноважень сільського, селищного голови територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади, повноваження сільського, селищного, міського голови об`єднаної територіальної громади поширюються на територію територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади.
З дня припинення повноважень сільською, селищною радою територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади, у порядку, визначеному цим Законом, здійснюється реорганізація відповідних юридичних осіб - сільської, селищної ради, її виконавчого комітету шляхом їх приєднання до відповідних юридичних осіб - сільської, селищної, міської ради, її виконавчого комітету об`єднаної територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні юридичні особи - сільська, селищна рада, її виконавчий комітет припиняються у порядку, визначеному цим Законом.
Об`єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади, з дня припинення повноважень сільською, селищною радою територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади.
Відповідні юридичні особи - сільська, селищна, міська рада, її виконавчий комітет об`єднаної територіальної громади є правонаступниками прав та обов`язків відповідних юридичних осіб - сільської, селищної ради, її виконавчого комітету територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади, з дня припинення повноважень сільською, селищною радою територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади.
Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 04.08.2022 до Реєстру внесено рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу 1003381270010000381 від 10.12.2020 щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації.
У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що Ржищівська міська рада Київської області є правонаступником Великопріцьківської сільської ради Кагарлицького району Київської області, а отже має певне коло прав та обов`язків останньої.
Статтею 124 Конституції України визначено, що судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання на всій території України.
Відповідно до ч. 2 ст. 14 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
У рішенні від 20.07.2004 у справі "Шматько проти України" Європейський Суд з прав людини, зазначив, що "право на суд" було б ілюзорним, якби правова система держави допускала, щоб остаточне судове рішення, яке має обов`язкову силу, не виконувалося на шкоду одній зі сторін.
З матеріалів справи випливає, що строк пред`явлення виконавчих листів до виконання закінчується 23 червня 2024, однак, докази відкриття виконавчого провадежння відсутні.
Відтак, з огляду на вищенаведене та з метою виконання судового рішення у справі № 320/142434/20, суд дійшов висновку щодо необхідності замінити сторону у виконавому листі, а саме боржника - "Великопріцьківську сільську раду Кагарлицького району Київської області " на її правонаступника - "Ржищівську міську раду " (ідентифікаційний код: 35486602, адреса місцезнаходження: 09230, Київська область, м. Ржищів, вул. Соборна, 22).
Керуючись статтями 243, 248, 256, 294, 295, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
Заяву ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження, яка подана в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Великопріцьківської сільської ради Кагарлицького району Київської області про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити частково.
Замінити боржника у виконавчому листі № 320/14243/20, виданому Київським окружним адміністративним судом 10.09.2021, а саме "Великопріцьківську сільську раду Кагарлицького району Київської області" (місцезнаходження: Київська область, Кагарлицький р-н., с. Великі Пріцьки, вул. Центральна, 33, код ЄДРПОУ 04358253) на її правонаступника - "Ржищівську міську раду" (місцезнаходження: Київська область, м. Ржищів, вул. Соборна, 22, код ЄДРПОУ: 04358218).
Копію ухвали видати (надіслати) учасникам справи та заінтересованим особам.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.
СуддяБасай О.В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.08.2022 |
Оприлюднено | 29.08.2022 |
Номер документу | 105916349 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Басай О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні