ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
29 серпня 2022 року справа №200/2604/21-а
м.Дніпро
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії: судді-доповідача Геращенка І.В., суддів: Гайдара А.В., Міронової Г.М., розглянув в письмовому провадженні заяву Краматорської районної державної адміністрації Донецької області про роз`яснення постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 26 січня 2022 року у справі № 200/2604/21-а за позовом ОСОБА_1 до Олександрівської районної державної адміністрації Донецької області, Краматорської районної державної адміністрації Донецької області про визнання незаконним та скасування наказу, поновлення на роботі, стягнення заробітної плати за час вимушеного прогулу, -
В С Т А Н О В И В:
Представником Краматорської районної державної адміністрації Донецької області подано заяву про роз`яснення постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 26.01.2022 року у справі № 200/2604/21-а, а саме: якого суб`єкта владних повноважень судом зобов`язано поновити позивача на посаді головного спеціаліста відділу документообігу, контролю та роботи із зверненнями громадян Олександрійської райдержадміністрацїї з 16.02.2021 року; яким чином такий суб`єкт владних повноважень має поновити позивача на в Олександрівській райдержадміністрації, стосовно якої проведено державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Заяву обгрунтовано тим, що зі змісту судового рішення не зрозуміло якого суб`єкта владних повноважень судом зобов`язано поновити позивача на посаді головного спеціаліста відділу документообігу, контролю та роботи із зверненнями громадян Олександрійської райдержадміністрацїї з 16.02.2021 року. На дату ухвалення постанови Олександрівська районна державна адміністрація Донецької області припинена як юридична особа, про що зазначено в постанові апеляційного суду від 26.01.2022 року.
Розпорядженням КМУ від 16 грудня 2020 року № 1635-р «Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій» 15.01.2021 року створено юридичну особу Краматорську районну державну адміністрацію Донецької області. Станом на дату ухвалення судового рішення всіх працівників колишньої Олександрійської райдержадміністрацїї звільнено. Суб`єкт призначення Олександрійської райдержадміністрації, який має повноваження видати наказ про поновлення відсутній, Олександрівська райдержадміністрація не може забезпечити працівника робочим місцем. Заявник вважає, що ані Олександрівська райдержадміністрація, ані Краматорська РДА не мають повноважень з поновлення позивача на посаді, яку займала на момент звільнення. Такі повноваження відсутні у Комісії з реорганізації Костянтинівської, Олександрівської та Слов`янської РДА, які приєднуються до Краматорської РДА, з урахуванням постанови КМУ від 16.12.2020 року № 1321.
Суд апеляційної інстанції заслухав доповідь судді-доповідача, вивчив доводи заяви, перевірив їх за матеріалами справи і дійшов висновку, що заява підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України за заявою учасника справи, державного виконавця суд роз`яснює ухвалене ним судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення, шляхом постановлення ухвали.
Подання заяви про роз`яснення судового рішення допускається, якщо воно ще не виконано або не закінчився строк, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання (ч. 2 ст. 254 КАС України).
Суд зазначає, що роз`яснення судового рішення за своєю правовою суттю є одним зі способів усунення його недоліків, яке не передбачає виправлення і постановлення додаткового рішення цим же судом.
Незрозумілість судового рішення означає, що таке рішення містить положення, які викликають суперечки щодо його розуміння та під час виконання.
В ухвалі про роз`яснення судового рішення суд викладає більш повно та зрозуміло ті частини рішення, розуміння яких викликає труднощі, не змінюючи при цьому суть рішення і не торкаючись питань, які не були предметом судового розгляду.
Роз`яснення полягає в тому, що суд не повинен давати відповідь на нові вимоги або на невирішені вимоги, він лише пояснює положення постановленого ним рішенням, які нечітко сформульовані, або є незрозумілими для заінтересованих осіб.
Таким чином, необхідність роз`яснення судового рішення пов`язана з незрозумілістю рішення як для сторін, так і для осіб, які уповноважені виконувати відповідне рішення. При цьому, роз`яснено може бути рішення суду у разі, якщо без такого роз`яснення його важко виконати, оскільки має місце ймовірність неправильного його виконання чи невиконання внаслідок неясності резолютивної частини рішення.
Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 26.01.2022 року у справі № 200/2604/21-а рішення Донецького окружного адміністративного суду від 2 вересня 2021 року у справі № 200/2604/21-а за позовом ОСОБА_1 до Олександрівської районної державної адміністрації Донецької області, Краматорської районної державної адміністрації Донецької області про визнання незаконним та скасування наказу, поновлення на роботі, стягнення заробітної плати за час вимушеного прогулу скасовано.
Прийнято нову постанову.
Позов ОСОБА_1 до Олександрівської районної державної адміністрації Донецької області, Краматорської районної державної адміністрації Донецької області про визнання незаконним та скасування наказу, поновлення на роботі, стягнення заробітної плати за час вимушеного прогулу - задоволено.
Визнано протиправним та скасовано наказ Олександрівської районної державної адміністрації Донецької області № 21к від 15.02.2021 року про звільнення ОСОБА_1 .
Поновлено ОСОБА_1 на посаді головного спеціаліста відділу документообігу, контролю та роботи із зверненнями громадян Олександрівської райдержадміністрації з 16.02.2021 року.
Стягнуто з Краматорської районної державної адміністрації Донецької області на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу в сумі 129363,40 грн. (сто двадцять дев`ять тисяч триста шістдесят три гриввні 40 копійок).
Рішення в частині поновлення на посаді та стягнення середньої заробітної плати у межах суми стягнення за один місяць (з відрахуванням податків, зборів та обов`язкових платежів) підлягає негайному виконанню.
Постановою апеляційного суду також встановлено такі обставини.
За матеріалами справи Олександрівську районну державну адміністрацію реорганізовано шляхом приєднання до Краматорської районної державної адміністрації -нової юридичної особи публічного права.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з 03.12.2021 року припинено юридичну особу -Олександрівську районну державну адміністрацію, підстава - рішення щодо реорганізації.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з 15.01.2021 року зареєстровано юридичну особу -Краматорську районну державну адміністрацію (а.с. 55).
Розпорядженням КМУ від 16 грудня 2020 року № 1635-р «Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій» в тому числі вирішено: утворити районні державні адміністрації в адміністративних центрах районів, утворених постановою Верховної Ради України від 17 липня 2020 р. № 807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів», як нові юридичні особи публічного права згідно з додатком 2 «ПЕРЕЛІК районних державних адміністрацій, що утворюються як нові юридичні особи публічного права», серед них - Краматорська райдержадміністрація Донецької області; здійснити реорганізацію районних державних адміністрацій районів, ліквідованих зазначеною постановою, шляхом їх приєднання до районних державних адміністрацій, утворених згідно з абзацом третім цього пункту, згідно з додатком 3 «ПЕРЕЛІК районних державних адміністрацій, що реорганізуються шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, утворених як нові юридичні особи публічного права», відповідно до якого Костянтинівська, Олександрівська, Слов`янська райдержадміністрації реорганізуються шляхом приєднання до новоутвореної Краматорської райдержаадміністрації. обласним державним адміністраціям: сприяти у здійсненні заходів, пов`язаних з реорганізацією районних державних адміністрацій згідно з абзацами другим та четвертим пункту 1 цього розпорядження та утворенням районних державних адміністрацій згідно з абзацом третім пункту 1 цього розпорядження; вжити заходів до реєстрації районних державних адміністрацій як юридичних осіб публічного права, утворених згідно з абзацом третім пункту 1 цього розпорядження, та подати протягом десяти днів пропозиції щодо призначення їх керівників у встановленому порядку; головам комісій з реорганізації районних державних адміністрацій: забезпечити здійснення заходів, пов`язаних з утворенням та реорганізацією районних державних адміністрацій внаслідок утворення та ліквідації районів, зокрема виконання планів вивільнення працівників районних державних адміністрацій, що припиняються; забезпечити виконання повноважень з управління справами районних державних адміністрацій ліквідованих районів, що реорганізуються шляхом приєднання до районних державних адміністрацій утворених районів, а також підготовку та прийняття районними державними адміністраціями, що припиняються, відповідних рішень; інформувати щомісяця обласні державні адміністрації про хід реорганізації районних державних адміністрацій (а.с. 36-46).
11.01.2021 року голова Донецької обласної державної адміністрації видав розпорядження № 11/5-21 «Про заходи з реорганізації районних державних адміністрації, розташованих у Краматорському районі Донецької області» відповідно до якого утворено комісію з реорганізації Костянтинівської, Олександрівської та Слов`янської районних державних адміністрацій, які приєднаються до Краматорської районної державної адміністрації Донецької області (а.с. 47-48).
Розпорядженням голови Краматорської районної державної адміністрації від 10.03.2021 року № 7 «Про упорядкування структури та загальної чисельності Краматорської районної державної адміністрації Донецької області» визначено граничну штатну чисельність працівників Краматорської районної державної адміністрації згідно з Додатком 2; утворено в структурі Краматорської районної державної адміністрації апарат загальною кількістю 31 штатна одиниця; визначено структуру апарату Краматорської районної державної адміністрації згідно з Додатком 3; утворено в структурі апарату Краматорської районної державної адміністрації управління, відділи та патронатну службу; утворено відповідні структурні підрозділи Краматорської районної державної адміністрації без права юридичної особи та зі статусом юридичної особи (а.с. 81-89).
Зі змісту вищенаведених нормативно-правових актів вбачається, що звільнення позивача зумовлене реорганізацією.
При цьому, Краматорською РДА набуто всіх прав і обов`язків Олександрівської районної державної адміністрації Донецької області.
Суд апеляційної інстанції зазначає, що в даному випадку має публічне правонаступництво, у зв`язку з передачею адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого.
Таким чином, за змістом постанови апеляційного суду Краматорська РДА є тим суб`єктом, до якого перейшли повноваження ліквідованого органу - Олександрівської РДА, та який повинен виконати судове рішення в частині поновлення позивача на посаді головного спеціаліста відділу документообігу, контролю та роботи із зверненнями громадян Олександрівської райдержадміністрації з 16.02.2021 року.
Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про наявність підстав для задоволення заяви та роз`яснення постанови апеляційного суду.
Керуючись ст. ст. 241, 248, 254, 311, 321, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В :
Заяву Краматорської районної державної адміністрації Донецької області про роз`яснення судового рішення - задовольнити.
Роз`яснити резолютивну частину постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 26 січня 2022 року у справі № 200/2604/21-а таким чином.
Краматорська районна державна адміністрація Донецької області є тим суб`єктом, до якого перейшли повноваження ліквідованого органу - Олександрівської районної державної адміністрації Донецької області, та який повинен виконати судове рішення в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді головного спеціаліста відділу документообігу, контролю та роботи із зверненнями громадян Олександрівської райдержадміністрації з 16.02.2021 року.
Повний текст ухвали складений та підписаний 29 серпня 2022 року.
Ухвала суду набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом 30 днів з дати складення повного судового рішення.
Головуючий І.В. Геращенко
Судді А.В. Гайдар
Г.М. Міронова
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2022 |
Оприлюднено | 01.09.2022 |
Номер документу | 105946277 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні