ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
18 січня 2023 року справа №200/2604/21-а
м. Дніпро
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
судді-доповідача Геращенка І.В., суддів Гайдара А.В., Казначеєва Е.Г.,
секретар судового засідання Меркулова К.С.,
за участю: позивача ОСОБА_1
представника відповідача 2 Вишневського Є.М.
розглянув у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції заяву Краматорської районної державної адміністрації Донецької області про зміну способу виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 26.01.2022 року у справі № 200/2604/21-а за позовом ОСОБА_1 до Олександрівської районної державної адміністрації Донецької області, Краматорської районної державної адміністрації Донецької області про визнання незаконним та скасування наказу, поновлення на роботі, стягнення заробітної плати за час вимушеного прогулу,-
В С Т А Н О В И В:
Представником Краматорської районної державної адміністрації Донецької області подано заяву про зміну способу виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 26.01.2022 року у справі № 200/2604/21-а, а саме: поновити позивача на посаді головного спеціаліста відділу управління документообігу, контролю та організаційного забезпечення управління документообігу, контролю по роботі зі зверненнями громадян та організаційного забезпечення Краматорської районної державної адміністрації Донецької області.
Заяву обгрунтовано тим, що поновлення позивача неможливе у зв`язку з припиненням юридичної особи в результаті реорганізації, а не ліквідації, тому визнання працівника таким, якого звільнено за п. 1 ст. 40 КЗпП України суперечить чинному законодавству.
За ч. 1 ст. 235 КЗпП України у разі звільнення без законної підстави або незаконного переведення на іншу роботу, у тому числі у зв`язку з повідомленням про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» іншою особою, працівник повинен бути поновлений на попередній роботі органом, який розглядає трудовий спір.
Згідно ст. 240-1 КЗпП України у разі, коли працівника звільнено без законної підстави або з порушенням встановленого порядку, але поновлення його на попередній роботі неможливе внаслідок ліквідації підприємства, установи, організації, орган, який розглядає трудовий спір, зобов`язує ліквідаційну комісію або роботодавця (орган, уповноважений управляти майном ліквідованого підприємства, установи, організації, а у відповідних випадках - правонаступника), виплатити працівникові заробітну плату за весь час вимушеного прогулу. Одночасно орган, який розглядає трудовий спір, визнає працівника таким, якого було звільнено за пунктом 1 статті 40 цього Кодексу. На такого працівника поширюються пільги і компенсації, передбачені статтею 49-3 цього Кодексу для вивільнюваних працівників, а його зайнятість забезпечується відповідно до Закону України «Про зайнятість населення».
Ухвалою суду від 29.08.2022 року роз`яснено, що Краматорська районна державна адміністрація Донецької області є тим суб`єктом, до якого перейшли повноваження ліквідованого органу - Олександрівської районної державної адміністрації Донецької області, та який повинен виконати судове рішення в частині поновлення позивача на посаді.
Згідно затвердженої структури у Краматорській РДА наявна посада - головного спеціаліста відділу управління документообігу, контролю та організаційного забезпечення управління документообігу, контролю по роботі зі зверненнями громадян та організаційного забезпечення Краматорської районної державної адміністрації Донецької області.
Представник відповідача 2 підтримав в судовому засіданні доводи заяви, проти чого заперечував позивач.
Суд апеляційної інстанції заслухав доповідь судді-доповідача, пояснення сторін, вивчив доводи заяви, додаткових пояснень з наданими документами, перевірив їх за матеріалами справи і дійшов висновку, що заява не підлягає задоволенню.
Згідно ч.ч. 1-3 ст. 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
За ч. 3 ст. 33 Закону України «Про виконавче провадження» від 2 червня 2016 року № 1404-VIII за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення або роблять його неможливим, сторони, а також виконавець за заявою сторін або державний виконавець з власної ініціативи у випадку, передбаченому Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», мають право звернутися до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції, із заявою про встановлення або зміну способу і порядку виконання рішення.
За ст. 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Статтею 129-1 Конституції України передбачено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України (ч. 2 ст. 14 КАС України).
Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 26.01.2022 року у справі № 200/2604/21-а рішення Донецького окружного адміністративного суду від 2 вересня 2021 року у справі № 200/2604/21-а за позовом ОСОБА_1 до Олександрівської районної державної адміністрації Донецької області, Краматорської районної державної адміністрації Донецької області про визнання незаконним та скасування наказу, поновлення на роботі, стягнення заробітної плати за час вимушеного прогулу скасовано.
Прийнято нову постанову.
Позов ОСОБА_1 до Олександрівської районної державної адміністрації Донецької області, Краматорської районної державної адміністрації Донецької області про визнання незаконним та скасування наказу, поновлення на роботі, стягнення заробітної плати за час вимушеного прогулу - задоволено.
Визнано протиправним та скасовано наказ Олександрівської районної державної адміністрації Донецької області № 21к від 15.02.2021 року про звільнення ОСОБА_1 .
Поновлено ОСОБА_1 на посаді головного спеціаліста відділу документообігу, контролю та роботи із зверненнями громадян Олександрівської райдержадміністрації з 16.02.2021 року.
Стягнуто з Краматорської районної державної адміністрації Донецької області на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу в сумі 129363,40 грн.
Рішення в частині поновлення на посаді та стягнення середньої заробітної плати у межах суми стягнення за один місяць (з відрахуванням податків, зборів та обов`язкових платежів) підлягає негайному виконанню.
Постановою апеляційного суду також встановлено такі обставини.
За матеріалами справи Олександрівську районну державну адміністрацію реорганізовано шляхом приєднання до Краматорської районної державної адміністрації -нової юридичної особи публічного права.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з 03.12.2021 року припинено юридичну особу -Олександрівську районну державну адміністрацію, підстава - рішення щодо реорганізації.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з 15.01.2021 року зареєстровано юридичну особу -Краматорську районну державну адміністрацію (а.с. 55).
Розпорядженням КМУ від 16 грудня 2020 року № 1635-р «Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій» в тому числі вирішено: утворити районні державні адміністрації в адміністративних центрах районів, утворених постановою Верховної Ради України від 17 липня 2020 р. № 807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів», як нові юридичні особи публічного права згідно з додатком 2 «ПЕРЕЛІК районних державних адміністрацій, що утворюються як нові юридичні особи публічного права», серед них - Краматорська райдержадміністрація Донецької області; здійснити реорганізацію районних державних адміністрацій районів, ліквідованих зазначеною постановою, шляхом їх приєднання до районних державних адміністрацій, утворених згідно з абзацом третім цього пункту, згідно з додатком 3 «ПЕРЕЛІК районних державних адміністрацій, що реорганізуються шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, утворених як нові юридичні особи публічного права», відповідно до якого Костянтинівська, Олександрівська, Слов`янська райдержадміністрації реорганізуються шляхом приєднання до новоутвореної Краматорської райдержаадміністрації. обласним державним адміністраціям: сприяти у здійсненні заходів, пов`язаних з реорганізацією районних державних адміністрацій згідно з абзацами другим та четвертим пункту 1 цього розпорядження та утворенням районних державних адміністрацій згідно з абзацом третім пункту 1 цього розпорядження; вжити заходів до реєстрації районних державних адміністрацій як юридичних осіб публічного права, утворених згідно з абзацом третім пункту 1 цього розпорядження, та подати протягом десяти днів пропозиції щодо призначення їх керівників у встановленому порядку; головам комісій з реорганізації районних державних адміністрацій: забезпечити здійснення заходів, пов`язаних з утворенням та реорганізацією районних державних адміністрацій внаслідок утворення та ліквідації районів, зокрема виконання планів вивільнення працівників районних державних адміністрацій, що припиняються; забезпечити виконання повноважень з управління справами районних державних адміністрацій ліквідованих районів, що реорганізуються шляхом приєднання до районних державних адміністрацій утворених районів, а також підготовку та прийняття районними державними адміністраціями, що припиняються, відповідних рішень; інформувати щомісяця обласні державні адміністрації про хід реорганізації районних державних адміністрацій (а.с. 36-46).
11.01.2021 року голова Донецької обласної державної адміністрації видав розпорядження № 11/5-21 «Про заходи з реорганізації районних державних адміністрації, розташованих у Краматорському районі Донецької області» відповідно до якого утворено комісію з реорганізації Костянтинівської, Олександрівської та Слов`янської районних державних адміністрацій, які приєднаються до Краматорської районної державної адміністрації Донецької області (а.с. 47-48).
Розпорядженням голови Краматорської районної державної адміністрації від 10.03.2021 року № 7 «Про упорядкування структури та загальної чисельності Краматорської районної державної адміністрації Донецької області» визначено граничну штатну чисельність працівників Краматорської районної державної адміністрації згідно з Додатком 2; утворено в структурі Краматорської районної державної адміністрації апарат загальною кількістю 31 штатна одиниця; визначено структуру апарату Краматорської районної державної адміністрації згідно з Додатком 3; утворено в структурі апарату Краматорської районної державної адміністрації управління, відділи та патронатну службу; утворено відповідні структурні підрозділи Краматорської районної державної адміністрації без права юридичної особи та зі статусом юридичної особи (а.с. 81-89).
Зі змісту вищенаведених нормативно-правових актів вбачається, що звільнення позивача зумовлене реорганізацією.
При цьому, Краматорською РДА набуто всіх прав і обов`язків Олександрівської районної державної адміністрації Донецької області.
Суд апеляційної інстанції зазначає, що в даному випадку має публічне правонаступництво, у зв`язку з передачею адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого.
Таким чином, за змістом постанови апеляційного суду Краматорська РДА є тим суб`єктом, до якого перейшли повноваження ліквідованого органу - Олександрівської РДА, та який повинен виконати судове рішення в частині поновлення позивача на посаді головного спеціаліста відділу документообігу, контролю та роботи із зверненнями громадян Олександрівської райдержадміністрації з 16.02.2021 року.
Ухвалою апеляційного суду від 29.08.2022 року заяву Краматорської районної державної адміністрації Донецької області про роз`яснення судового рішення - задоволено. Роз`яснено резолютивну частину постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 26 січня 2022 року у справі № 200/2604/21-а таким чином. Краматорська районна державна адміністрація Донецької області є тим суб`єктом, до якого перейшли повноваження ліквідованого органу - Олександрівської районної державної адміністрації Донецької області, та який повинен виконати судове рішення в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді головного спеціаліста відділу документообігу, контролю та роботи із зверненнями громадян Олександрівської райдержадміністрації з 16.02.2021 року.
Згідно додаткових пояснень відповідача 2 та наданої копії діючої структури Краматорської РДА, штатний розпис на 2023 рік знаходиться на погодженні у голови облдержадміністрації, начальника облвійськадміністрації. Посада, яка відповідає попередній роботі, на якій можливо поновлення позивача - головний спеціаліст відділу документообігу, контролю та організаційного забезпечення управління документообігу, контролю, по роботі зі зверненнями громадян та організаційного забезпечення Краматорської районної державної адміністрації Донецької області, яка тимчасово вакантна у зв`язку зі знаходженням працівника у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку до 26.08.2023 року. Після виходу основного працівника з відпустки подальші питання будуть вирішуватися згідно відповідної ситуації .
Суд зазначає, що за встановлених обставин подання заяви про зміну способу виконання в запропонованому відповідачем 2 вигляді є передчасним, оскільки посада, яка, за твердженням заявника, є рівнозначною тій, з якої незаконно звільнено позивача з Олександрівської РДА, на теперішній час не затверджена в штатній структурі Краматорської РДА на 2023 рік через знаходження на погодженні у голови Краматорської РДА, начальника облвійськадміністрації та не є постійною.
Отже, враховуючи встановлені обставини, апеляційний суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення заяви про зміну способу виконання через передчасність.
Керуючись ст. ст. 195, 241, 248, 310, 321, 325, 328, 378, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
У Х В А Л И В :
Заяву Краматорської районної державної адміністрації Донецької області про зміну способу виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 26.01.2022 року у справі № 200/2604/21-а - залишити без задоволення.
Повний текст ухвали складений та підписаний 18 січня 2023 року.
Ухвала суду набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом 30 днів з дати складення повного судового рішення.
Головуючий І.В. Геращенко
СуддіА.В. Гайдар
Е.Г. Казначеєв
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.01.2023 |
Оприлюднено | 20.01.2023 |
Номер документу | 108460127 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні