Рішення
від 24.08.2022 по справі 300/1999/22
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"25" серпня 2022 р. справа № 300/1999/22

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Тимощука О.Л.,

за участю:

секретаря судового засідання - Зюбак Н.І.,

позивачки - ОСОБА_1 ,

представників третьої особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Коломийського ліцею №6 ім. Героя України Тараса Сенюка Коломийської міської ради Івано-Франківської області - ОСОБА_2 , адвоката Баранова Ю.Г.,

представниці відповідача - Максим`юк В.Я.,

представниці третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Управління освіти Коломийської міської ради - Буджак О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовною заявою ОСОБА_1 ,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивачки Коломийський ліцей №6 ім. Героя України Тараса Сенюка Коломийської міської ради Івано-Франківської області

до Коломийської міської ради,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Управління освіти Коломийської міської ради

про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Івано-Франківського окружного адміністративного суду 13.05.2022 надійшла позовна заява ОСОБА_1 (надалі, також - позивачка, ОСОБА_1 ), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Коломийський ліцей №6 ім. Героя України Тараса Сенюка Коломийської міської ради Івано-Франківської області (надалі, також - третя особа на стороні позивачки, Ліцей №6) до Коломийської міської ради (надалі, також відповідач, міська рада) про визнання протиправним та скасування рішення Коломийської міської ради №1875-28/2022 від 24.02.2022 «Про реорганізацію Коломийського ліцею №6 імені Героя України Тараса Сенюка Коломийської міської ради Івано-Франківської області» (надалі, також - рішення №1875-28/2022 від 24.02.2022, спірне рішення).

Позовні вимоги мотивовані тим, що міською радою протиправно прийнято рішення №1875-28/2022 від 24.02.2022, яким вирішено припинити діяльність юридичної особи в результаті реорганізації шляхом приєднання Коломийського ліцею №6 імені Героя України Тараса Сенюка Коломийської міської ради Івано-Франківської області до Коломийського ліцею №9 Коломийської міської ради Івано-Франківської області (надалі, також - Ліцей №9). На підтвердження своєї позиції ОСОБА_1 зазначила, що спірне рішення прийнято без участі та думки самого педагогічного колективу навчального закладу, батьківської спільноти навчального закладу, профспілкової організації та учнівського самоврядування, ігноруючи думку громадськості та при прийнятті рішення про ліквідацію навчального закладу не допущено жодного представника Ліцею №6. Також зауважила, що вирішуючи питання про реорганізацію Ліцею №6 шляхом приєднання до Ліцею №9 як опорного навчального закладу відповідачем не враховано питання економічної обґрунтованості, а також порушено Порядок проведення конкурсу на визначення опорного закладу освіти Коломийської територіальної громади, затверджений рішенням від 18.02.2021, відповідно до якого, опорним закладом освіти визначено заклад загальної середньої освіти, що має зручне розташування для підвезення дітей, сучасну матеріально-технічну і навчально-методичну базу та спроможний забезпечувати на належному рівні здобуття профільної освіти, яким, на переконання ОСОБА_1 , є саме Ліцей №6, в той час як Ліцей №9 абсолютно не відповідає зазначеним вимогам. Окрім цього, позивачка звернула увагу, що спірне рішення прийнято відповідачем на закритій сесії у перший день воєнного стану, що є неприпустимим, оскільки за наявності відповідних обмежень прав та свобод громадян батьківська спільнота не може в повній мірі захистити права своїх дітей через інститут уповноваженого з прав людини. Окрім цього, позивачка вважає, що така реорганізація позбавить її неповнолітніх дітей права отримати відповідні знання і вміння, а також створить небезпечні умови для їх здоров`я та навчання через значну віддаленість Ліцею №9 від місця проживання та відсутність можливості безпечного перевезення учнів до даного навчального закладу. Враховуючи зазначене, вважає, що спірне рішення є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Разом із позовною заявою ОСОБА_1 подала до суду заяву про забезпечення позову від 12.05.2022 шляхом зупинення дії рішення Коломийської міської ради №1875-28/2022 від 24.02.2022 Про реорганізацію Коломийського ліцею №6 імені Героя України Тараса Сенюка Коломийської міської ради Івано-Франківської області на період розгляду справи в суді (том 1, а.с. 77-81), у задоволенні якої ухвалою суду від 16.05.2022 відмовлено (том 1, а.с. 83-86).

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 18.05.2022 відкрито провадження у цій справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) в порядку, визначеному статтею 262 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі, також КАС України) (том 1, а.с.89-90).

ОСОБА_1 24.05.2022 повторно звернулася із заявою про забезпечення позову від 23.05.2022 шляхом зупинення дії рішення Коломийської міської ради №1875-28/2022 від 24.02.2022 «Про реорганізацію Коломийського ліцею №6 імені Героя України Тараса Сенюка Коломийської міської ради Івано-Франківської області» на період розгляду справи в суді (том 1, а.с. 100-104), у задоволенні якої ухвалою суду від 26.05.2022 відмовлено (том 1, а.с. 117-120).

На поштову адресу суду 06.06.2022 надійшло клопотання представника відповідача №659/01.5.-11/08в від 03.06.2022 про залучення Управління освіти Коломийської міської ради до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача (том 1, а.с. 126-128).

Цього ж дня від представника відповідача також надійшло клопотання №661/01.5.-11/08в від 03.06.2022 про проведення розгляду справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін (том 1, а.с. 131-132).

Судом 07.06.2022 постановлено ухвалу, якою зазначені клопотання представника відповідача задоволено та залучено третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Управління освіти Коломийської міської ради (надалі, також Управління освіти, третя особа на стороні відповідача) до участі в адміністративній справі №300/1999/22 та призначено судовий розгляд цієї справи на 22 червня 2022 року о 10:00 год (том 2, а.с. 1-3).

Коломийська міська рада скористалася правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду 06.06.2022. У відзиві №662/01.5.-11/08в від 03.06.2022 (том 1, а.с. 147-159) представник відповідача вказав на необґрунтованість позовних вимог. На підтвердження своєї позицій зазначив, що доводи позивачки щодо порушення оскаржуваним рішенням її прав та законних інтересів, а саме, що внаслідок реорганізації Ліцею №6 її діти будуть позбавлені можливості отримати відповідні знання та вміння, що суперечить її вибору, є помилковими, оскільки приєднання Ліцею №6 до Ліцею №9 та утворення на його базі філії, яка забезпечуватиме здобуття початкової та базової середньої освіти жодним чином не вплине на порушення прав та інтересів позивачки та її неповнолітніх дітей, а навпаки надасть ширші можливості щодо доступу до освіти. З приводу дотримання процедури реорганізації навчального закладу, зазначив, що відповідно до Порядку проведення конкурсу на визначення опорного закладу освіти Коломийської територіальної громади, затвердженого рішенням міської ради №344-9/2021 від 22.02.2021, в червні 2021 року проведено конкурс на визначення опорного закладу освіти та відповідно до протоколу засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на визначення опорного закладу освіти Коломийської територіальної громади від 11.06.2021 вирішено визнати Ліцей №9 переможцем. Рішенням міської ради №826-16/2021 від 24.06.2021 «Про утворення опорного закладу освіти Коломийський ліцей №9 та його філій» утворено опорний заклад освіти Коломийський ліцей №9 Коломийської міської ради Івано-Франківської області. Звернув увагу на те, що документи на участь у зазначеному конкурсі Ліцей №6 не подавав, однак брав участь у конкурсі в березні 2021 року, за результатами якого опорними визначено інші навчальні заклади, що Ліцеєм №6 не оскаржувалося. З приводу доводів позивачки щодо непроведення консультацій з громадськістю перед прийняттям спірного рішення, представник відповідача вказав на відсутність законодавчо визначеного обов`язку проведення громадського обговорення проектів рішень стосовно реорганізації навчальних закладів, які розташовані у містах. Додатково зазначив про проведення відповідних слухань, результати яких оформлені протоколом від 22.02.2022, який має рекомендаційних характер. Також, представник міської ради вказав на помилковість доводів позивачки щодо порушення відповідачем норм Положення про освітній округ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №777 від 27.08.2020, оскільки зазначене положення втратило чинність на момент виникнення спірних правовідносин. На переконання представника відповідача, спірне рішення прийняте з дотриманням усіх норм матеріального права, тому відсутні будь-які правові підстави для його скасування. Таким чином, просив суд у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 відмовити в повному обсязі.

На поштову адресу суду 21.06.2022 надійшли пояснення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Управління освіти Коломийської міської ради (том 2, а.с. 15-21). У поданих поясненнях №254/01-18/7 від 17.09.2022 представниця Управління освіти зазначила, що в межах процесу децентралізації влади в Україні відбулося активне утворення об`єднання територіальних громад, освітніх округів та опорних навчальних закладів. З огляду на зазначене, в Коломийській територіальній громаді у 2021 році розпочато процес реформування загальної середньої освіти шляхом створення опорних закладів. Стратегія розвитку Ліцею №9 як опорного закладу освіти Коломийської територіальної громади на 2021-2026 роки, яка розглянута на конкурсі на визначення опорного закладу, передбачає увесь перелік основних заходів для організації якісної профільної світи. Саме такий заклад дасть можливість учням старшої школи здобути якісну профільну освіту. На підставі зазначеного, просила у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.

У судове засідання, призначене на 22.06.2022, учасники справи не з`явилися, хоча про дату, час та місце судового розгляду повідомлялися належним чином (том 2, а.с. 26). Представником позивача попередньо на електронну адресу суду подано клопотання про відкладення розгляду справи (том 2, а.с. 13-14).

На електронну адресу суду позивачкою подано заяву, в якій остання просить залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самосійних вимог Івано-Франківську обласну організацію Профспілки працівників освіти і науки України (том 2, а.с. 32).

У судовому засіданні 06.07.2022 протокольною ухвалою суду відмовлено у задоволенні заяви позивачки від 22.06.2022 про залучення в якості третьої особи, яка не заявляє самосійних вимог на стороні позивачки - Івано-Франківську обласну організацію Профспілки працівників освіти і науки України (том 2, а.с. 48-51). Також, у зазначеному судовому засіданні представником Управління освіти подано письмові пояснення, які долучено до матеріалів справи. Судом оголошено перерву для надання представником третьої особи на стороні позивача пояснень та додаткових доказів. Наступне судове засідання призначено на 13.07.2022 о 10:00 год (том 2, а.с. 48-51).

Представником Управління освіти подано 12.07.2022 на електронну адресу суду (том 2, а.с. 55), 13.07.2022 вже на поштову адресу суду (том 2, а.с. 70-71), клопотання №284/01-18/07 від 12.07.2022 про долучення документів до матеріалів справи, яким надані додаткові докази по справі, зокрема, порівняльну таблицю про рівень матеріально-технічного забезпечення, організації та результатів освітнього процесу Ліцею №6 та Ліцею №9 та звіти закладів освіти - Ліцею №6 та Ліцею №9 (форма ЗНЗ-1).

Представник позивачки адвокат Семків М.Н.13.07.2022 подав заперечення на відзив до позовної заяви (том 2, а.с. 99-104), в яких звернув увагу на порушення, допущені відповідачем при прийнятті спірного рішення. Зокрема, на підтвердження своєї позиції вказав на недопустимість прийняття рішення в перший день воєнного стану з огляду на встановлені у такий період обмеження, через які батьківська спільнота не може в повній мірі захистити права своїх дітей. Також звернув увагу, що спірне рішення щодо ліквідації навчального закладу з 01.06.2022 прийнято в період незавершеного навчального процесу, а ліквідація має відбутися за 10 днів до завершення навчання. Вказав на недоцільність приєднання до Ліцею №9 більшого за матеріально-технічною базою та викладацьким складом Ліцею №6. Також звернув увагу на необхідність врахування думки громадськості при прийнятті спірного рішення, чого відповідачем не було зроблено. З огляду на викладене, просив визнати протиправним та скасувати спірне рішення.

У судовому засіданні 13.07.2022 судом оголошено перерву у зв`язку з витребуванням додаткових доказів та призначено наступне судове засідання на 15.08.2022 о 10:00 год (том 2, а.с. 124-126).

На поштову адресу суду 20.07.2022 представниця Ліцею №6 подала пояснення (том 2, а.с. 128-130), відповідно до яких звернула увагу на те, що представників Ліцею №6 цілеспрямовано не допущено на засідання міської ради, на якому приймалося спірне рішення. Також зауважила, що при розробленні проекту рішення не надано економічне обґрунтування приєднання Ліцею №6 до Ліцею №9. Просила врахувати пояснення при прийнятті рішення у цій справі.

Представником відповідача 25.07.2022 подано до суду заперечення на відповідь №862/01.5.-11/16в від 20.07.2022 (том 2, а.с.133-138), в яких останній зазначив про необґрунтованість доводів позивачки, викладених у відповіді на відзив. Зокрема, звернув увагу на результати голосування за спірне рішення депутатами виборчого округу, на території якого знаходиться Ліцей №6 та які представляють інтереси мешканців громади, відповідно до яких троє депутатів по цьому округу голосували «за», четверо «не голосували» і один «проти». З приводу недопуску представників Ліцею №6 на сесію міської ради вказав, що рішення про проведення закритої сесії депутатами не приймалося, однак у зв`язку з тим, що 24.02.2022 було завдано кілька ракетних ударів по об`єктах військової інфраструктури міста Коломия, сесія проводилася виключно за участі депутатів ради, міського голови та представників ЗМІ для здійснення відеофіксації, а доступ членів територіальної громади був обмежений з метою запобігання загрози їхньому життю та здоров`ю. На підставі наведеного, просив відмовити у задоволенні позовної заяви в повному обсязі.

Також представником міської ради 04.08.2022 подано до суду клопотання №906/01.5.-114/16в від 01.08.2022, яким приєднано до матеріалів справи електронний доказ (том 2, а.с.167-169).

Представницею Ліцею №6 подано до суду додаток до пояснення, в якому остання звернула увагу на порушення, допущені відповідачем при прийнятті спірного рішення (том 2, а.с. 177).

У судовому засіданні 15.08.2022 оголошено перерву у зв`язку з витребуванням додаткових доказів та призначено наступне судове засідання на 25.08.2022 о 10:00 год (том 2, а.с.201-202).

Представником Ліцею №6 адвокатом Барановим Ю.Г. подано суду заяву (том 2, а.с. 204), якою долучено до матеріалів справи додаткові докази.

Також представником відповідача 25.08.2022 подано до суду клопотання (том 2, а.с. 212-214), яким приєднано до матеріалів справи додаткові докази.

Окрім цього, представником міської ради 25.08.2022 подано до суду заяву, в якій останній просив викликати в судове засідання свідка ОСОБА_3 - заступницю начальника Управління освіти Коломийської міської ради (том 2, а.с.235-236).

У судовому засіданні 25.08.2022 позивачка позовні вимоги підтримала з підстав, викладених у позовній заяві, відповіді на відзив та додаткових поясненнях. Вказала, що спірне рішення порушує права її неповнолітніх дітей на вільний вибір навчального закладу та на безпечні умови навчання. Просила суд визнати протиправним та скасувати рішення Коломийської міської ради №1875-28/2022 від 24.02.2022.

Представники третьої особи на стороні позивачки надали суду пояснення, аналогічні поданим письмовим поясненням, які містяться в матеріалах справи. Присили врахувати такі пояснення при розгляді справи.

Представниця відповідача у зазначеному судовому засіданні заперечила щодо позовних вимог ОСОБА_1 з підстав, викладених у відзиві на позов, запереченнях та додаткових поясненнях. Вказала, що спірне рішення прийняте з дотримання чинних норм, тому відсутні підстави для його скасування. Просили суд відмовити у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 .

Представниця третьої особи на стороні відповідача у судовому засіданні підтримала позицію, викладену у поданих суду письмових поясненнях №254/01-18/7 від 17.09.2022 та просила суд врахувати їх при розгляді цієї справи.

Допитана в судовому засіданні свідок заступниця начальника Управління освіти Коломийської міської ради Тимків Юлія Йосипівна суду пояснила, що конкурсною комісією при прийнятті рішення про реорганізацію Ліцею №6 враховувався весь обсяг наявних документів та статистичних даних щодо навчального закладу та його можливості приєднання до опорного закладу. Також зауважила про присутність серед членів конкурсної комісії депутатів міської ради та вказала, що будь-яке рішення конкурсної комісії, яке передається на розгляд відповідної постійної комісії міської ради відповідає вимогам законів.

Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 262 КАС України справу за правилами спрощеного позовного провадження, заслухавши позиції сторін, пояснення представників третіх осіб, показання свідка, дослідивши в сукупності заяви по суті справи та докази, наявні в матеріалах цієї адміністративної справи, встановив такі обставини.

ОСОБА_4 є матір`ю неповлітнього ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (том 1, а.с. 17), та малолітнього ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (том 1, а.с. 16), які, відповідно до довідок №02-12/57 від 03.05.2022 та №02-12/57 від 03.05.2022 є учнями Ліцею №6 (том 1, а.с. 18-19).

Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 07.03.2019 (том 2, а.с. 71) Коломийський ліцей №6 ім. Героя України Тараса Сенюка Коломийської міської ради Івано-Франківської області 21.06.1995 зареєстрований у зазначеному реєстрі; основний вид діяльності 85.31 Загальна середня освіта; керівник - ОСОБА_2 .

Рішенням Коломийської міської ради №344/-9/2021 від 22.02.2021 затверджено Порядок проведення конкурсу на визначення опорного закладу освіти Коломийської територіальної громади (пункт 1 рішення) та затверджено склад конкурсної комісії з проведення конкурсу на визначення опорного закладу освіти Коломийської територіальної громади (пункт 2 рішення) (том 1, а.с. 194-197).

Відповідно до протоколу засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на визначення опорного закладу освіти Коломийської територіальної громади від 11.06.2021 Ліцей №9 визнано переможцем у конкурсі з визначення опорного закладу Коломийської територіальної громади (том 1, а.с. 198-200).

Також, відповідно до протоколу засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на визначення опорного закладу освіти Коломийської територіальної громади від 30.03.2021, на якому розглядалася, серед іншого, заявка Ліцею №6, переможцями у конкурсі з визначення опорного закладу Коломийської територіальної громади визнано Коломийський ліцей №5 імені Т.Г.Шевченка Коломийської міської ради Івано-Франківської області та Коломийський ліцей №8 Коломийської міської ради Івано-Франківської області (том 1, а.с. 224-226).

Рішенням міської ради «Про утворення опорного закладу освіти Коломийський ліцей №9 та його філії» №826-16/2021 від 24.06.2021 утворено опорний заклад освіти Коломийський ліцей №9 Коломийської міської ради Івано-Франківської області (пункт 1) (том 1, а.с. 201).

Відповідно до протоколу засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на визначення опорного закладу освіти Коломийської територіальної громади від 02.02.2022 Ліцей №6 визнано філією Ліцею №9 (2 питання порядку денного) (том 1, а.с.219-222).

Рішенням Коломийської міської ради №1875-28/2022 від 24.02.2022 "Про реорганізацію Коломийського ліцею №6 імені Героя України Тараса Сенюка Коломийської міської ради Івано-Франківської області" (том 1, а.с. 21) вирішено припинити діяльність юридичної особи в результаті реорганізації шляхом приєднання Коломийського ліцею №6 імені Героя України Тараса Сенюка Коломийської міської ради Івано-Франківської області до Коломийського ліцею №9 Коломийської міської ради Івано-Франківської області (пункт 1).

Пунктом 2 рішення №1875-28/2022 від 24.02.2022 вирішено утворити філію опорного закладу освіти Коломийського ліцею №9 Коломийської міської ради Івано-Франківської області, яка забезпечуватиме здобуття початкової та базової середньої освіти:

2.1. Коломийська філія №6 імені Героя України Тараса Сенюка Коломийського ліцею №9 Коломийської міської ради Івано-Франківської області.

Дане рішення вступило в дію з 01 червня 2022 року (пункт 11).

Не погоджуючись зі спірним рішенням №1875-28/2022 від 24.02.2022, ОСОБА_1 , вважаючи його незаконним, прийнятим з порушенням норм чинного законодавства та таким, що порушує права її малолітніх дітей, звернулася з цим позовом до суду.

Надаючи оцінку правовідносинам, що склались між сторонами, суд виходить з таких підстав та мотивів.

У відповідності до вимог пункту 3 частини 1 статті 244 Кодексу адміністративного судочинства України, визначаючи яку правову норму слід застосувати до спірних правовідносин суд при вирішенні даної справи керується нормами законів та підзаконних нормативно-правових актів в тій редакції, яка чинна на момент виникнення чи дії конкретної події, обставини і врегулювання відповідних правовідносин.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частинами 1-3 статті 53 Основного Закону передбачено, що кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов`язковою.

Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам.

Згідно із статтею 2 Закону України "Про місцеве самоврядування" від 21.05.1997 №280/97-ВР (надалі, також - Закон №280/97-ВР), місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Відповідно до частини 1 статті 10 Закону №280/97-ВР, сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Підпунктами 1, 2 пункту "а" статті 32 Закону №280/97-ВР визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження: управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, молодіжними центрами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення; забезпечення здобуття повної загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти у державних і комунальних закладах освіти, створення необхідних умов для виховання дітей та молоді, розвитку їхніх здібностей, трудового навчання, професійної орієнтації, продуктивної праці учнів, сприяння діяльності дошкільних та позашкільних закладів освіти, дитячих, молодіжних та науково-просвітницьких громадських об`єднань, молодіжних центрів.

Суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов`язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права, а також визначення компетенції державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері освіти регулюються Законом України "Про освіту" №2145-VIІІ від 05.09.2017 (надалі, також Закон №2145-VІІІ).

Преамбулою Закону №2145-VІІІ визначено, що освіта є основою інтелектуального, духовного, фізичного і культурного розвитку особистості, її успішної соціалізації, економічного добробуту, запорукою розвитку суспільства, об`єднаного спільними цінностями і культурою, та держави.

Відповідно до частини 2 статті 24 Закону №2145-VІІІ управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють, зокрема, засновник (засновники); керівник закладу освіти.

Засновник закладу освіти - орган державної влади від імені держави, відповідна рада від імені територіальної громади (громад), фізична та/або юридична особа, рішенням та за рахунок майна яких засновано заклад освіти або які в інший спосіб відповідно до законодавства набули прав і обов`язків засновника (пункт 7 частини 1 статті 1 Закону №2145-VІІІ).

Згідно з частинами 1, 2 статті 13 Закону №2145-VІІІ для забезпечення територіальної доступності повної загальної середньої освіти органи місцевого самоврядування створюють і утримують мережу закладів освіти та їхніх філій.

Кожна особа має право здобувати початкову та базову середню освіту в закладі освіти (його філії), що найбільш доступний та наближений до місця проживання особи.

Право особи здобувати початкову та базову середню освіту у державному або комунальному закладі освіти (його філії), за яким закріплена територія обслуговування, на якій проживає ця особа, гарантується, що не обмежує право особи обрати інший заклад освіти.

З метою створення умов для здобуття загальної середньої освіти, раціонального та ефективного використання наявних ресурсів і матеріально-технічної бази заклад освіти може мати статус опорного.

Положення про опорний заклад освіти затверджується Кабінетом Міністрів України.

Правові, організаційні та економічні засади функціонування і розвитку системи загальної середньої освіти визначає Закон України "Про повну загальну середню освіту" №463-IXвід 16.01.2020 (надалі, також - Закон №463-IX).

Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 1 Закону №463-IX заклад загальної середньої освіти - юридична особа, основним видом діяльності якої є освітня діяльність, що провадиться на певному рівні (рівнях) повної загальної середньої освіти.

Частинами 1-3 статті 6 Закону №463-IX передбачено, що в Україні створюються рівні умови для здобуття повної загальної середньої освіти.

Кожному забезпечується доступність та якість повної загальної середньої освіти.

Кожному громадянину України, іншим особам, які перебувають в Україні на законних підставах, а також кожній дитині незалежно від підстав її перебування в Україні гарантується безоплатне здобуття у державних та комунальних закладах освіти повної загальної середньої освіти на кожному її рівні за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів один раз протягом життя.

Відповідно до частини 1 статті 7 Закону №463-IX територіальну доступність повної загальної середньої освіти забезпечують у межах повноважень органи державної влади та органи місцевого самоврядування шляхом: формування та утримання мережі закладів освіти, у тому числі опорних, їхніх структурних підрозділів (філій); функціонування міжшкільних ресурсних центрів; закріплення території обслуговування за комунальними закладами освіти (їхніми структурними підрозділами), що забезпечують здобуття початкової та/або базової середньої освіти; підвезення учнів та педагогічних працівників до закладу освіти і у зворотному напрямку; створення та утримання пансіонів; сприяння запровадженню з урахуванням вибору батьків дітей або осіб, які досягли повноліття, різних форм здобуття повної загальної середньої освіти, їх забезпечення та підтримки тощо.

Кожна дитина має право на здобуття початкової та базової середньої освіти у найбільш доступному та наближеному до місця її проживання закладі освіти (його структурному підрозділі) (абзац 1 частини 2 статті 7 Закону №463-IX).

Відповідно до абзацу 2 пункту 30 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» №280/97-ВРвід 21.05.1997, реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради.

Абзацами 1 та 2 частини 1 статті 32 Закону №463-IX передбачено, що рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає засновник (засновники).

Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та /або суспільства.

Відповідно до абзацу 1 частини 2 статті 32 Закону №463-IX у разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов`язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти

Реорганізація, зміна типу, ліквідація закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості допускається лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення засновника, який оприлюднюється не менше ніж за один рік до прийняття відповідного рішення (абзац 2 частини 2 статті 32 Закону №463-IX).

На виконання вимог частини 2 статті 13 Закону №2145-VІІІ Кабінетом Міністрів України постановою №532 від 19.06.2019 затверджено Положення про опорний заклад освіти (надалі, також Положення №532), яким визначено правовий статус, порядок утворення та основні засади діяльності опорного закладу освіти.

Відповідно до абзаців 1-6 пункту 4 Положення №532 опорний заклад освіти та його філії утворюються з метою: створення єдиного освітнього простору та безпечного освітнього середовища; забезпечення рівного доступу осіб, у тому числі з особливими освітніми потребами, до здобуття якісної освіти; створення умов для здобуття особами початкової та базової середньої освіти, зокрема шляхом проведення профорієнтаційної роботи серед здобувачів освіти, забезпечення реалізації їх індивідуальної освітньої траєкторії, впровадження курсів за вибором, факультативів, гуртків; раціонального і ефективного використання наявних у закладах освіти та їх філіях ресурсів, їх модернізації.

Завданнями опорного закладу освіти та його філій є створення безпечного освітнього середовища, концентрація та ефективне використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб здобувачів освіти, створення єдиної системи виховної роботи.

Також пунктом 5 Положення №532 передбачено, що засновник для прийняття рішення про утворення опорного закладу освіти та його філій: проводить аналіз рівня матеріально-технічного забезпечення та кадрового потенціалу закладів освіти, культури, фізичної культури і спорту, що належать до сфери його управління, з урахуванням методичних рекомендацій МОН та Мінрегіону; вивчають стан впровадження профільної середньої освіти у закладах освіти та якість надання освітніх послуг; прогнозують витрати на зміцнення матеріально-технічної бази опорних закладів освіти та їх філій, створення в них нового освітнього простору, придбання шкільних автобусів з метою організації підвезення здобувачів освіти і педагогічних працівників до місця навчання, роботи та до місця проживання, введення у разі потреби додаткових посад педагогічних працівників, створення безперешкодного (безбар`єрного) середовища для осіб з особливими освітніми потребами; організовують проведення інформаційно-роз`яснювальної роботи серед громадськості щодо утворення опорних закладів освіти та їх філій.

Відповідно до частини 6 Положення №532 засновник присвоює закладу загальної середньої освіти статус опорного за результатами конкурсу, проведеного відповідно до затверджених ним умов.

Під час проведення конкурсу обов`язково враховуються:

рівень забезпечення кваліфікованими педагогічними кадрами;

наявність сучасної матеріально-технічної бази (належним чином обладнаних спортивних об`єктів, кабінетів природничо-математичного та іншого спрямування, лабораторій, навчальних майстерень, комп`ютерного і мультимедійного обладнання, швидкісного доступу до Інтернету тощо);

укомплектування бібліотечного фонду підручниками, науково-методичною, художньою та довідковою літературою;

наявність та зручність автомобільних доріг з твердим покриттям для забезпечення безпечного підвезення здобувачів освіти і педагогічних працівників до місця навчання, роботи та місця проживання.

Таким чином, метою створення опорного закладу є створення безпечного освітнього середовища, концентрація та ефективне використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб здобувачів освіти, створення єдиної системи виховної роботи. При цьому, опорний заклад визначається за результатами конкурсу, під час якого підлягають врахуванню рівень забезпечення навчального закладу кваліфікованими педагогічними кадрами, наявність сучасної матеріально-технічної бази, укомплектування бібліотечного фонду підручниками, науково-методичною, художньою та довідковою літературою, наявність та зручність автомобільних доріг з твердим покриттям для забезпечення безпечного підвезення учнів та педагогічних працівників.

Так, рішенням Коломийської міської ради №344/-9/2021 від 22.02.2021 затверджено Порядок проведення конкурсу на визначення опорного закладу освіти Коломийської територіальної громади (пункт 1 рішення) та затверджено склад конкурсної комісії з проведення конкурсу на визначення опорного закладу освіти Коломийської територіальної громади (пункт 2 рішення) (том 1, а.с. 194-197).

Відповідно до протоколу засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на визначення опорного закладу освіти Коломийської територіальної громади від 11.06.2021 Ліцей №9 визнано переможцем у конкурсі з визначення опорного закладу Коломийської територіальної громади (том 1, а.с. 198-200), що стало підставою для прийняття в подальшому міською радою рішення «Про утворення опорного закладу освіти Коломийський ліцей №9 та його філії» №826-16/2021 від 24.06.2021, яким утворено опорний заклад освіти Коломийський ліцей №9 Коломийської міської ради Івано-Франківської області (пункт 1) (том 1, а.с. 201).

Тобто, Коломийська міська рада як засновник закладу освіти утворила опорний заклад освіти Ліцей №9, до якого в подальшому, спірним рішенням приєднано - Коломийську філію №6 імені Героя України Тараса Сенюка Коломийського ліцею №9 Коломийської міської ради Івано-Франківської області.

Так, обґрунтовуючи позовні вимоги, позивачка посилається, серед іншого, на те, що вирішуючи питання про реорганізацію Ліцею №6 не було враховано питання економічної обґрунтованості та вказує на наявність в останнього можливості бути опорним навчальним закладом, з приводу чого суд звертає увагу на таке.

Як встановлено судом, відповідно до протоколу засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на визначення опорного закладу освіти Коломийської територіальної громади від 11.06.2021 Ліцей №9 визнано переможцем у конкурсі з визначення опорного закладу Коломийської територіальної громади (том 1, а.с. 198-200).

Також відповідно до протоколу засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на визначення опорного закладу освіти Коломийської територіальної громади від 30.03.2021, на якому розглядалася, серед іншого, заявка Ліцею №6, переможцями у конкурсі з визначення опорного закладу Коломийської територіальної громади визнано Коломийський ліцей №5 імені Т.Г.Шевченка Коломийської міської ради Івано-Франківської області та Коломийський ліцей №8 Коломийської міської ради Івано-Франківської області (том 1, а.с. 224-226).

При цьому, суд звертає увагу, що питання щодо правомірності рішення міської ради «Про утворення опорного закладу освіти Коломийський ліцей №9 та його філії» №826-16/2021 від 24.06.2021 не є предметом цього спору, а тому не підлягає встановленню в межах розгляду цієї справи дотримання відповідачем законодавчо визначених норм при його прийнятті.

Так само не підлягають оцінці в межах розгляду цієї справи на відповідність ознакам правомірності й інші рішення відповідача, якими визначалися опорні заклади в Коломийській територіальній громаді, в тому числі і рішення, прийняте за результатами конкурсу, в якому брав участь Ліцей №6, однак не був визначений переможцем.

Вищенаведені рішення відповідача в судовому порядку не оскаржувалися та на момент розгляду цієї справи є чинними.

При цьому, відповідно до основних аспектів організації освітнього процесу в Ліцеї №6 (том 2, а.с. 225-227), при аналізі роботи та організації освітнього процесу зазначеного навчального закладу встановлено, що проектна потужність Ліцею №6 становить 1200 учнів та протягом 2019-2020 навчального року у Ліцеї №6 навчалося 600 учнів, протягом 2020-2021 навчального року - 620 учнів, протягом 2021-2022 навчального року - 642 учні. Тобто встановлено, що заклад наполовину заповнений учнями при тому, що близько 300 дітей з території обслуговування Ліцею №6 навчаються в інших закладах. Упродовж останніх трьох років жоден вчитель Ліцею №6 не пройшов сертифікацію вчителів і не брав участі у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року». Учні Ліцею №6 упродовж останніх трьох років не брали участі в захисті робіт Малої академії наук.

Також, відповідно до листа оцінювання, який є додатком до протоколу засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на визначення опорного закладу освіти Коломийської територіальної громади (том 2, а.с.228-230), в якому, серед іншого, брав участь Ліцей №6, при проведенні зазначеного конкурсу враховувалися в сукупності такі критерії як: кількість учнів в опорному закладі, кількість класів на паралелі, середня наповнюваність класів, наявність факультативів, спецкурсів та курсів за вибором, кількість класів з поглибленим вивченням предметів, кількість випускників, які склали ЗНО на 160 і більше балів, кількість переможців та призерів предметних олімпіад, конкурсу МАН, інших конкурсів та спортивних змагань, використання проектної потужності закладу, кількість учнів, які будуть підвозитись до опорного закладу (старша школа), організація інклюзивної освіти, створення безперешкодного доступу для дітей з особливими освітніми потребами, наявність кабінетів фізики, хімії, біології, географії, інформатики, навчальних майстерень, спортивного залу, наявність актового залу, укомплектування бібліотечного фонду підручниками, науково-методичною, художньою та довідковою літературою, енергозберігаюче середовище, наявність мережі Wi-Fi з безкоштовним (безпечним) доступом, інвестиції у спортивні споруди, використання інвестиційних технологій в освітньому процесі, наявність у шкільній їдальні технологічного та холодильного обладнання, наявність у шкільній їдальні холодної та гарячої проточної води, термін проведення останнього капітального ремонту (протягом 5 років), наявність та зручність автомобільних доріг з твердим покриттям для забезпечення безпечного підвезення здобувачів освіти.

Таким чином, конкурсною комісією з проведення конкурсу на визначення опорного закладу освіти Коломийської територіальної громади на основі аналізу перелічених критеріїв в їх сукупності протоколом від 30.03.2021 визначено переможцями Коломийський ліцей №5 імені Т.Г.Шевченка Коломийської міської ради Івано-Франківської області та Коломийський ліцей №8 Коломийської міської ради Івано-Франківської області.

Як вже згадувалося судом, доказів судового оскарження результатів таких конкурсів на визначення опорного закладу освіти Коломийської територіальної громади та прийнятих на їх підставі рішень міської ради про визначення опорного закладу та їх скасування учасниками справи не надано.

Таким чином, доводи позивачки та пояснення представників третьої особи на стороні позивачки щодо можливості Ліцею №6 бути опорним закладом не можуть оцінюватися судом в межах розгляду цієї справи та слугувати підставою для скасування спірного рішення.

З приводу доводів позивачки щодо прийняття спірного рішення без врахування громадської думки та без опублікування проекту рішення не менше ніж за рік до прийняття такого рішення, суд звертає увагу на таке.

Як зазначено вище, реорганізація, зміна типу, ліквідація закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості допускається лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення засновника, який оприлюднюється не менше ніж за один рік до прийняття відповідного рішення (абзац 2 частини 2 статті 32 Закону №463-IX).

Тобто зі змісту наведеної норми вбачається, що обов`язковість громадського обговорення проекту відповідного рішення засновника, як і попереднє його оприлюднення не менше ніж за один рік до прийняття, визначена лише при прийнятті рішень щодо реорганізації, зміни типу, ліквідації закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості, яким Ліцей №6 не є, оскільки знаходиться у місті Коломия.

Разом з цим, перед прийняттям спірного рішення міською радою проводилися громадські слухання з питання реорганізації Ліцею №6 шляхом приєднання до Ліцею №9.

Так, розпорядженням міського голови від 04.02.2022 №29-р «Про проведення громадських слухань» вирішено провести 22 лютого 2022 року о 10:00 год у МПК «Народний дім» (вул. Театральна, 27) громадські слухання щодо врахування громадських інтересів під час розгляду проекту рішення міської ради «Про реорганізацію Коломийського ліцею № 6 імені Героя України Тараса Сенюка шляхом приєднання до Коломийського ліцею № 9» (том 1, а.с. 231). Проте, розглянувши звернення Ліцею №6 від 09.02.2022, розпорядженням міського голови від 17.02.2022 №44 «Про внесення змін до розпорядження міського від 04.02.2022 р. № 29-р «Про проведення громадських слухань» перенесено громадські слухання на 16:00 год 22 лютого 2022 року (том 1, а.с. 232).

Результати громадських слухань від 22 лютого 2022 року оформлено протоколом громадських слухань з питання «Про реорганізацію Коломийського ліцею №6 імені Героя України Тараса Сенюка шляхом приєднання до Коломийського ліцею №9», відповідно до якого за проголосувало 33 особи, проти 211 осіб, утримались 1 особа (том 1, а.с. 233-238).

Однак, як зазначено вище, статтею 32 Закону №463-IX, яка є спеціальною нормою, що регулює процедуру утворення, реорганізації, ліквідації та перепрофілювання закладу загальної середньої освіти та підлягає врахуванню у спірних правовідносинах, не передбачено обов`язковість громадського обговорення проекту рішення засновника про реорганізацію навчального закладу у міській місцевості.

Таким чином, за відсутності законодавчо визначеної обов`язковості громадського обговорення проекту рішення про реорганізацію закладу загальної середньої освіти у міській місцевості, результати такого громадського обговорення, навіть за умови його проведення, не можуть вважати обов`язковими та враховуватися при прийнятті відповідного рішення засновником, а носять рекомендаційний характер.

Відтак доводи позивачки щодо протиправності спірного рішення у зв`язку з неврахуванням при його прийнятті громадської думки, за відсутності законодавчо визначеної обов`язковості проведення громадських слухань при реорганізації закладу загальної середньої освіти у міській місцевості, є помилковими та не можуть слугувати підставою для визнання протиправним та скасування рішення №1875-28/2022 від 24.02.2022.

Разом з цим, суд звертає увагу, що питання реорганізації Ліцею №6 розглядалося на засіданні постійної комісії міської ради з питань освіти, культури, спорту, інформаційної та молодіжної політики, соціального захисту, охорони здоров`я, тендерної політики, депутатської діяльності, етики, регламенту, захисту прав людини та правопорядку, за результатами обговорення якого (під номером 14) вирішено рекомендувати сесії прийняти рішення, за що проголосували 5 депутатів, проти 0, утримались 0, що підтверджується протоколом №34 від 21.02.2022 (том 2, а.с. 215-219).

При цьому, на зазначеному засідання були присутніми та приймали участь у голосуванні члени комісії, зокрема депутати ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , які відповідно до листа Коломийської міської ради №11/01.3-26 від 18.07.2022 є обраними депутатами міської ради по територіальному виборчому округу №2, до якого входить вулиця Леонтовича у місті Коломиї, на якій розташований Ліцей №6 (том 2, а.с. 139).

Також, відповідно до витягу з протоколу засідання погоджувальної ради від 23.02.2022 під номером 33 розглянуто питання про реорганізацію Ліцею №6 та вирішено внести проект рішення до порядку денного 28 сесії (том 2, а.с. 220-224).

У подальшому, питання щодо реорганізації Ліцею №6 розглянуто на сесії міської ради та прийнято спірне рішення.

При цьому відповідно до поіменного голосування 28 сесії міської ради від 24.02.2022 за питання щодо реорганізації Ліцею №6 (том 2, а.с. 106), під час якого були присутніми усі вісім депутатів міської ради по територіальному виборчому округу №2, які є представниками інтересів територіальної громади на відповідному виборчому окрузі ( ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 ), лише один з них ( ОСОБА_12 ) проголосував проти зазначено рішення, троє депутатів не голосували ( ОСОБА_9 , ОСОБА_11 , ОСОБА_15 ), четверо депутатів (Галайчук Алла Миколаївна, ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_16 ) підтримали рішення про реорганізацію Ліцею №6.

У контексті наведеного, суд зазначає, що правовий статус депутата місцевої ради, як представника інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого органу та рівноправного члена місцевої ради, а також гарантії депутатської діяльності визначені та встановлені Конституцією України, Законом №280/97-ВР та Законом України «Про статус депутатів місцевих рад» №93-IV від 11.07.2002 (надалі, також Закон №93-IV), відповідно до положень яких депутат місцевої ради має право реалізувати свої права щодо внесення пропозицій для розгляду їх радою та її органами, пропозицій і зауважень до порядку денного засідань ради та її органів, порядку розгляду обговорюваних питань та їх суті, на розгляд ради та її органів пропозицій з питань, пов`язаних з його депутатською діяльністю. Саме у такий спосіб депутат місцевої ради реалізує своє право на участь у діяльності ради та у прийнятті радою відповідних рішень.

Аналогічного висновку щодо реалізації повноважень депутата місцевої ради як представника інтересів територіальної громади дійшов Верховний Суд у постановах від 30.01.2019 у справі № 803/413/18, від 13.01.2019 у справі №826/1291/17, від 05.08.2020 у справі № 811/1228/18.

Відповідно до статті 2 Закону №93-IV депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - депутат місцевої ради) є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад, який відповідно до Конституції України і закону про місцеві вибори обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування на строк, встановлений Конституцією України.

Депутат місцевої ради як представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу зобов`язаний виражати і захищати інтереси відповідної територіальної громади та її частини - виборців свого виборчого округу, виконувати їх доручення в межах своїх повноважень, наданих законом, брати активну участь у здійсненні місцевого самоврядування.

Таким чином, депутати Коломийської міської ради, які були обраними по територіальному виборчому округу №2, до якого входить вулиця Леонтовича у місті Коломиї, на якій розташований Ліцей №6, були присутніми на засіданні міської ради як представники інтересів відповідної територіальної громади та більшість з яких брали участь у голосуванні при прийнятті рішення про реорганізацію Ліцею №6 та проголосували за таку реорганізацію, у зв`язку з чим відсутні підстави вважати, що спірне рішення прийнято без врахування інтересів територіальної громади, інтересів якої стосується це рішення.

З приводу доводів позивачки щодо швидкого розгляду заяви про реорганізацію Ліцею №6 та прийняття протягом нетривалого проміжку часу спірного рішення, суд звертає увагу, що позивачкою не наведено, а судом не встановлено, імперативних норм, які забороняють вирішувати відповідні питання протягом такого періоду часу, у зв`язку з чим відсутні підстави стверджувати про протиправність спірного рішення з наведених мотивів.

Також з приводу доводів позивачки щодо недопуску членів громади на засідання міської ради 24.02.2022, на якому відповідачем прийнято спірне рішення, суд зазначає таке.

Відповідно до пункту 2 статті 2.3 Регламенту Коломийської міської ради 8 демократичного скликання, затвердженого рішенням міської ради від 08.12.2020 №3-2/2020 (надалі, також - Регламент) за рішенням ради може бути проведено закрите засідання ради.

Закриті пленарні засідання міської ради для розгляду окремо визначених питань відповідно до законодавства України в інтересах нерозголошення конфіденційної інформації про особу, державної чи іншої таємниці, що охороняється законами України, проводяться за рішенням міської ради, прийнятим більшістю депутатів від загального складу міської ради.

На закритому пленарному засіданні міської ради мають право бути присутніми особи, присутність яких визнана міською радою необхідною.

Прийняття рішень та підготовка протоколу закритого пленарного засідання міської ради здійснюються у порядку, встановленому окремим рішенням міської ради у межах чинного законодавства України.

Відповідачем не надано доказів прийняття рішення про проведення 24.02.2022 закритого засідання та заначено про усне погодження з депутатами такого режиму засідання.

При цьому, суд зазначає, що неприйняття міською радою окремого рішення щодо закритого засідання за умови попереднього усного погодження з депутатами такого режиму проведення для забезпечення безпеки життя та здоров`я громадян Коломийської територіального громади, територія якої зазнала ракетних ударів у перший день збройного вторгнення росії на територію України та введенного воєнного стану, на переконання суду, є виправданим при таких обставинах та не могло вплинути на результат голосування депутатами за спірне питання та прийняття відповідного рішення за умови дотримання усіх інших визначених норм щодо порядку прийняття рішення про реорганізацію закладу середньої освіти та, відповідно, не може бути підставою для скасування спірного рішення.

У статті 3 Конвенції "Про права дитини", схваленої резолюцією 44 сесії Генеральної Асамблеї ООН від 20.11.1989 № 44/25, ратифікованої постановою Верховної Ради України від 27.02.1991 № 789-XII, йдеться про те, що в усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративними чи законодавчими органами, першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини.

Це означає, що у випадку будь-якої правової колізії, неповноти, нечіткості або суперечливості законодавства, що регулює спірні правовідносини, що стосуються інтересів дітей, з урахуванням положень статті 3 Конвенції "Про права дитини", пріоритет повинен надаватися якнайкращому забезпеченню інтересів дітей.

У спірних правовідносинах, на переконання суду, реорганізація закладу освіти не порушує принципу якнайкращого забезпечення інтересів дітей, що проживають на території відповідної громади, оскільки здійснена з метою створення безпечного освітнього середовища, концентрацію та ефективне використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб здобувачів освіти, створення єдиної системи виховної роботи.

При цьому реорганізація Ліцею №6 шляхом приєднання його до Ліцею №9 як структурного підрозділу жодним чином не позбавить дітей позивачки права відвідувати зазначений навчальний заклад як структурний підрозділ Ліцею №9, який забезпечуватиме здобуття початкової та базової середньої освіти.

Суд вважає, що відповідач при прийнятті оскаржуваного рішення діяв в межах своїх повноважень та у спосіб, встановлений законом, добросовісно, розсудливо і з дотриманням принципу рівності перед законом, відтак позовна вимога про визнання протиправним та скасування рішення Коломийської міської ради №1875-28/2022 від 24.02.2022 «Про реорганізацію Коломийського ліцею №6 імені Героя України Тараса Сенюка Коломийської міської ради Івано-Франківської області» не підлягає до задоволення.

У зв`язку із відмовою в задоволенні позову та відсутністю доказів, що підтверджували б понесення відповідачем будь-яких витрат, пов`язаних з розглядом справи, судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись статтею 129-1 Конституції України, статями 241-246, 250, 255, 264, 265, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

позивач - ОСОБА_1 , адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП - НОМЕР_1 ;

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Коломийський ліцей №6 ім. Героя України Тараса Сенюка Коломийської міської ради Івано-Франківської області, адреса: вул. Леонтовича, буд. 14, м. Коломия, Івано-Франківська обл., 78200, код ЄДРПОУ - 20560965;

відповідач - Коломийська міська рада, адреса: вул. Грушевського, буд. 1, м. Коломия, Івано-Франківська обл., 78203, код ЄДРПОУ - 04054334;

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Управління освіти Коломийської міської ради, адреса: вул. Й. Кобринського, буд. 10, м. Коломия, Івано-Франківська обл., 78200, код ЄДРПОУ - 02143442.

Рішення складене в повному обсязі 30 серпня 2022 р.

Суддя /підпис/ Тимощук О.Л.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.08.2022
Оприлюднено01.09.2022
Номер документу105967612
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —300/1999/22

Рішення від 24.08.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Рішення від 24.08.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 06.06.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 25.05.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 17.05.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 15.05.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні