Рішення
від 30.08.2022 по справі 620/392/22
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 серпня 2022 року Чернігів Справа № 620/392/22

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Заяць О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Північного офісу Держаудитслужби до Відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Чернігівської районної державної адміністрації про стягнення коштів,

У С Т А Н О В И В:

Північний офіс Держаудитслужби звернувся до суду з позовом до Відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Чернігівської районної державної адміністрації про стягнення з відповідача до бюджету Чернігівського району кошти в сумі 187771,90 гривень.

В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що за результатами проведеної ревізії діяльності відповідача встановлено низку порушень, що відображені в акті ревізії від 03.08.2020 № 03-30/04. Вказує, що у зв`язку з не усуненням виявлених порушень згідно пункту 7статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю» відповідачу було направлено відповіднувимогу щодо усунення виявлених порушень законодавства, проте Відділом освіти не були усунуті порушення, а саме: не забезпечено відшкодування понесених зайвих витрат в сумі 187771,90 грн на проведення будівельно-монтажних робіт, які не відповідали проектно-кошторисній документації.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та встановлено відповідачу 15-денний строк, з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі, для подання відзиву на позов.

Відповідачем відзиву на позов подано не було.

Про відкриття провадження у справі відповідач був повідомлений належним чином за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, у якому вказано, що поштове відправлення вручено за довіреністю 05.02.2022.

Відповідно до частини шостої статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

На виконання пункту 5.4.2 Плану проведення заходів державного фінансового контролю Північного офісу Держаудитслужби на І півріччя 2020 року Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Чернігівській області в період з 01.07.2017 по 31.05.2020 проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Чернігівської районної державної адміністрації, за результатами якої встановлено низку порушень, що відображено в акті ревізії від 03.08.2020 № 03-30/04.

Ревізією встановлено, що Відділом освіти укладалися договори-підряду з фізичними особами підприємцями з проведення ремонтно-будівельних робіт на об`єктах, підпорядкованих відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Чернігівської районної державної адміністрації, а саме:

зФОП ОСОБА_1 :

- договір підряду з капітального ремонту частини приміщень (влаштування туалетів) Брусилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 20/09 від 20.09.2019 року на суму 320 133,00 гривень. Відповідно до п.2.1 Договору договірна ціна є динамічною і визначається відповідно до ДСТУ БД. 1.1-1-2013. Фінансування робіт, передбачених цим договором, здійснюється за рахунок коштів субвенції з державного бюджету - 288 120,00 грн, за рахунок коштів співфінансування з місцевого бюджету - 32 013,00 гривень.

-договір підряду з капітального ремонту частини приміщень (влаштування туалетів) Брусилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 16/12 від 16.12.2019 року на суму 49 999,00 гривень. Відповідно до п.2.2 Договору договірна ціна є динамічною і визначається відповідно до ДСТУ БД. 1.1-1-2013. Фінансування робіт, передбачених цим договором, здійснюється за рахунок коштів субвенції з державного бюджету - 44 999,00 грн, за рахунок коштів співфінансування з місцевого бюджету - 4 999,90 гривень.

Відповідно до Експертного звіту № 02/411/19 щодо розгляду кошторисної частини проектної документації згідно робочого проекту «Капітального ремонту частини приміщень (влаштування туалетів) Брусилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, за адресою: с. Брусилів, вул. Шевченка, 50, Чернігівського району». Коригування, затвердженого директором ТОВ «Сіверексперт» Маляренко О.І. 30.07.2019 року, кошторисна документація після зняття зауважень, враховує обсяги робіт, передбачені робочим проектом і складено відповідно до вимог ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 «Правил визначення вартості будівництва». Загальна кошторисна вартість будівництва у поточних цінах станом на 22.07.2019 року складає 4921 72,00 грн, у тому числі: будівельні роботи - 364 911,00 грн, інші витрати - 127 261,00 гривень.

-договір підряду з поточного ремонту частини приміщень Брусилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №31/03 від 31.03.2020 року на суму 96 049,00 гривень. Відповідно до п.2.1 Договору договірна ціна є динамічною і визначається відповідно до ДСТУ БД. 1.1-1-2013.

-договір підряду з капітального ремонту котельні Рудківської ЗОШ І-ІІ ступенів №28/09 від 28.09.2018 року на суму 423 064,00 гривень. Відповідно до п.2.1 Договору договірна ціна є динамічною і визначається відповідно до ДСТУ БД. 1.1-1-2013. Фінансування робіт, передбачених цим договором, здійснюється за рахунок: в 2018 році - 423 064,00 грн - кошти Державного бюджету. Відповідно до Додаткової угоди №1 від 26.12.2018 року суму Договору було зменшено на 169 143,00 гривень.

Загальна сума договорів складає 720 102,00 гривень.

Відповідно до довідок про вартість виконаних підрядних робіт (ф.КБ-3) та актів приймання виконаних підрядних робіт (ф.КБ-2в) з капітального ремонту частини приміщень (влаштування туалетів) Брусилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів за вересень-грудень 2018 року, Підрядником було виконано робіт на загальну суму 370 132,00 гривень.

Відповідно до довідок про вартість виконаних підрядних робіт (ф.КБ-3) та актів приймання виконаних підрядних робіт (ф.КБ-2в) з поточного ремонту частини приміщень Брусилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів за квітень-травень 2020 року, Підрядником було виконано робіт на загальну суму 57 071,00 гривень.

Відповідно до довідки про вартість виконаних підрядних робіт (ф.КБ-3) та акту приймання виконаних підрядних робіт (ф.КБ-2в) з капітального ремонту котельні Рудківської ЗОШ І-ІІ ступенів за листопад 2018 року, Підрядником було виконано робіт на загальну суму 253 921,00 гривень.

Щодо забезпечення робіт Договору з капітального ремонту котельні Рудківської ЗОШ І-ІІ ступенів № 28/09 від 28.09.2018 року на суму 423 064,00 грн Відділом освіти до ревізії були надані документи: затверджений зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва та локальний кошторис на будівельні роботи № 2-1-1. Договір на виготовлення проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт котельні Рудківської ЗОШ укладений з СПД ФОП ОСОБА_2 №17-ПР-18 від 13.08.2018. Відповідно до договору вартість виконаних робіт становить 37 110,00 гривень. Акт виконаних робіт № 1 від 13.08.2018 року на суму 37 110,00 гривень. Експертний звіт.

Відповідно до Експертного звіту № 02/490/18 щодо розгляду кошторисної частини проектної документації згідно робочого проекту «Капітального ремонту котельні Рудківської ЗОШ І-ІІ ступенів Чернігівської районної ради, Чернігівської області за адресою: вул. Перемоги, 2 с. Рудка», затвердженого директором ТОВ «Сіверексперт» Маляренко О.І. 16.07.2018, кошторисна документація після зняття зауважень, враховує обсяги робіт, передбачені робочим проектом і складено відповідно до вимог ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 «Правил визначення вартості будівництва». Загальна кошторисна вартість будівництва у поточних цінах станом на 12.05.2018 року складає 1 071 481,00 грн, у тому числі : будівельні роботи - 754 531,00 грн, устаткування 62 083,00 грн, інші витрати - 254 867,00 гривень.

В ході ревізії при проведені контрольного обміру фактично виконаних у 2018 році окремих обсягів робіт з капітального ремонту котельні Рудківської ЗОНІ І-ІІ ступенів та звірці акту приймання виконаних підрядних робіт (ф.КБ- 2в) з капітального ремонту котельні Рудківської ЗОНІ І-ІІ з затвердженим зведеним кошторисним, розрахунком вартості капітального ремонту котельні Рудківської ЗОШ І-ІІ ступенів та локальним кошторисом на ремонтні роботи № 2-1-3, складеним в поточних цінах станом на 12.05.2018 року встановлено, що кошторисом передбачено встановлення: котлів сталевих водогрійних твердопаливних №=99 квт «BRS 100 Comfort ВМ» в кількості 2 шт, насос котловий контуру G=5.12M З/ч; Н= 3M^Wilo-Top-S 40/4-1а (230в) в кількості 2 шт, насос мережевий G=6,4M З/Ч; Н= 6М Wilo-Top-SD 50/10-Зф (400в) в кількості 1 щт, буферна ємність V=0.8M3 ARS.800W (з утеплювачем в комплекті), клапан 3-х ходовий сідальний Н540В дім.40 ммел. приводом LV230A-TPC.

Згідно акту (ф.КБ-2в) та проведеного контрольного обміру фактично встановлено:-котел сталевий водогрійний твердопаливний №=95квт «Альтеп» в кількості 2 шт, насос котлового контуру G=5.12M З/Ч; Н= ЗМ Leo 25/60/180 Акватика в кількості 2 шт, насос мережевий G=6,4M З/Ч; Н= 6М GPD 50-20F/280 АКВАТИКА в кількості І щт, буферна ємність V=0.8M3 ТАО.800.0 (З утеплювачем в комплекті), клапан змішувальний 3-х ходовий MUT 50.

В ході ревізії встановлено, що виконавцем було проведені будівельно - монтажні роботи (установлення обладнання) на суму 187 771,90 грн, в тому числі єдиний податок за ставкою 5% 8941,52 грн, які не відповідали проектно-кошторисній документації, що є порушенням пп.3.11,3.15,3.17 ДСТУ БД. 1.1-1-2013.

Зміни та доповнення до проектної документації або до журналу авторського нагляду не вносились.

Таким чином, внаслідок того, що ФОП ОСОБА_1 , як виконавцем робіт, було закуплено та установлено обладнання для котельні Рудківської ЗОШ не передбачене проектно-кошторисною документацією, відділом освіти як замовником, проведено зайвих виплат бюджетних коштів на суму 187 771,90 гривень.

Операцію з оплати капітального ремонту капітального ремонту котельні Рудківської ЗОШ І-ІІ ступенів в бухгалтерському обліку Відділу освіти відображено в меморіальному ордері №3 «Накопичувальна відомість руху грошових коштів спеціального фонду в органах Державного казначейства України» по Дт 6211 «Розрахунки з постачальниками і підрядчиками» та Кт рахунка 2313 «Реєстраційні рахунки в казначействі та в меморіальному ордері №6 «Накопичувальна відомість за розрахунками з іншими кредиторами» по Кт рахунка 6211 «Розрахунки з постачальниками та підрядниками» та Дт рахунка 1311 «Капітальні інвестиції в основні засоби».

Так, необґрунтовані касові видатки на суму 187 771,90 грн відображені у формі №4-3м «Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду» по КПКВК МБ 0611020 за КЕКВ 3132 «Реконструкція та реставрація інших об`єктів» за 2018 рік.

Кошти на загальну суму 187 771,90 гривень витрачені із бюджету, які відповідно до ч.І ст.57 Бюджетного кодексу України та п.7.1 Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженої Мінфін України від 22.06.2012 №758 повинні бути повернуті до бюджету, оскільки бюджетні рахунки, відкриті в поточному бюджетному періоді, закриваються не пізніше 31 грудня, а залишки бюджетних асигнувань загального фонду повертаються до відповідного бюджету.

На виконання вимоги щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства від 12.08.2020 №26-25-03-14/3116-2020 Відділом освіти листом від 10.09.2020 №01-15/698 повідомлено, що підрядною організацією порушення планується усунути або повернути кошти в строк до 30.09.2020.

Згідно листа Відділу освіти від 25.01.2021 №01-15/47, що підрядній організації направлено лист про необхідність усунути порушення або повернути кошти в строк до 01.03.2021.

Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області направлено лист від 08.02.2021 №262503-14/665-2021 та лист від 08.10.2021 №262503-14/3994-2021 про стан виконання вимог щодо усунення виявлених порушень законодавства.

Відділ освіти листом від 11.10.2021 №1-15/375 повідомив, що відповідно до рішення Чернігівської районної ради (тридцять перша сесія сьомого скликання) від 29.10.2019 року «Про передачу бюджетних установ та їх майна зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ Чернігівського району у комунальну власність Новобілоуської сільської об`єднаної територіальної громади» Рудківська ЗОШ, в т.ч. і котельня, були передані у власність Новобілоуській ОТГ. Оскільки роботи по Рудківській котельні відповідно до технічної документації ФОП ОСОБА_1 не завершені і об`єкт замовником не прийнятий в експлуатацію, Відділом проводиться робота з керівництвом Новобілоуській ОТГ щодо завершення капітального ремонту Рудківської котельні за рахунок коштів підрядника.

Зважаючи на те, що під час проведення ревізії виявлені порушення не усунуті згідно з п. 7 ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю», на підставі акту ревізії від 03.08.2020 №03-30/04 позивачем складено та надіслано Відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Чернігівської районної державної адміністрації вимогу щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства від 12.08.2020 №26-25-03-14/3116-2020.

Проте Відділом освіти не забезпечено відшкодування понесених зайвих витрат в сумі 187 771,90 грн на проведення будівельно-монтажних робіт, які не відповідали проектно-кошторисній документації з урахуванням статей 193,199 ГК України, статей 526, 629 ЦК України.

У зв`язку з тим, що відповідач не забезпечив усунення вимог законодавства в добровільному порядку, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.

Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні визначає Закон України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі Закон).

Відповідно до Закону здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю). Орган державного фінансового контролю у своїй діяльності керується Конституцією України, Бюджетним кодексом України, цим Законом, іншими законодавчими актами, актами Президента України та Кабінету Міністрів України (стаття 1 Закону).

Згідно частини першої статті 2 Закону головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Статтею 4 Закону визначено, що інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті. На підконтрольних установах, щодо яких за відповідний період їх фінансово-господарської діяльності відповідно до цього Закону проведено державний фінансовий аудит, інспектування за ініціативою органу державного фінансового контролю не проводиться.

Відповідно до пунктів 1, 7, 8, 10 статті 10 Закону органу державного фінансового контролю надається право перевіряти в ході державного фінансового контролю грошові та бухгалтерські документи, звіти, кошториси й інші документи, що підтверджують надходження і витрачання коштів та матеріальних цінностей, документи щодо проведення закупівель, проводити перевірки фактичної наявності цінностей (коштів, цінних паперів, сировини, матеріалів, готової продукції, устаткування тощо); пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства; порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених із порушенням законодавства, у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, отримані підконтрольними установами за незаконними договорами, без установлених законом підстав та з порушенням законодавства; звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Згідно частин першої-другої, четвертої статті 11 Закону плановою виїзною ревізією вважається ревізія у підконтрольних установах, яка передбачена у плані роботи органу державного фінансового контролю і проводиться за місцезнаходженням такої юридичної особи чи за місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така планова виїзна ревізія. Планова виїзна ревізія проводиться за сукупними показниками фінансово-господарської діяльності підконтрольних установ за письмовим рішенням керівника відповідного органу державного фінансового контролю не частіше одного разу на календарний рік. Проведення планових виїзних ревізій здійснюється органами державного фінансового контролю одночасно з іншими органами виконавчої влади, уповноваженими здійснювати контроль за нарахуванням і сплатою податків та зборів. Порядок координації проведення планових виїзних перевірок органами виконавчої влади, уповноваженими здійснювати контроль за нарахуванням і сплатою податків та зборів, визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до статті 2 Закону Кабінет Міністрів України постановою від 20.04.2006 № 550 затвердив Порядок проведення інспектування Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами (далі Порядок № 550).

Пунктами 1, 2, 4, 5 Порядку № 550 визначено, що цей Порядок визначає процедуру проведення інспектування в міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і у суб`єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували в період, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у період, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), а на підставі рішення суду - в інших суб`єктів господарювання. Інспектування полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності об`єкта контролю і проводиться у формі ревізії, яка повинна забезпечувати виявлення фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Планові та позапланові виїзні ревізії проводяться органами державного фінансового контролю відповідно до Закону та цього Порядку. Планові виїзні ревізії проводяться відповідно до планів проведення заходів державного фінансового контролю, затверджених в установленому порядку, позапланові виїзні ревізії - за наявності підстав, визначених Законом.

Згідно пунктами 35, 39, 40, 45, 46, 49, 50, 52 Порядку № 550 результати ревізії оформляються актом, який складається на паперовому носії державною мовою і повинен мати наскрізну нумерацію сторінок. На першому аркуші акта ревізії, який оформляється на бланку органу державного фінансового контролю, зазначається назва документа (акт), дата і номер, місце складення (назва міста, села чи селища).

Перший і третій примірники акта ревізії надаються для ознайомлення і підписання об`єкту контролю у строк не пізніше ніж 5 робочих днів після закінчення ревізії, зокрема, особисто під розписку керівнику або головному бухгалтеру об`єкта контролю.

Керівник, головний бухгалтер та інші визначені працівники об`єкта контролю зобов`язані ознайомитися з актом ревізії та у разі погодження з викладеними у ньому фактами підписати отримані примірники акта. У разі наявності заперечень (зауважень) щодо змісту акта ревізії керівник, головний бухгалтер чи інші особи підписують його із застереженням.

У міру виявлення ревізією порушень законодавства посадові особи органу державного фінансового контролю, не чекаючи закінчення ревізії, мають право усно рекомендувати керівникам об`єкта контролю невідкладно вжити заходів для їх усунення та запобігання у подальшому.

Якщо вжитими в період ревізії заходами не забезпечено повне усунення виявлених порушень, органом державного фінансового контролю у строк не пізніше ніж 10 робочих днів після реєстрації акта ревізії, а у разі надходження заперечень (зауважень) до нього - не пізніше ніж 3 робочих дні після надіслання висновків на такі заперечення (зауваження) надсилається об`єкту контролю письмова вимога щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із зазначенням строку зворотного інформування.

Про усунення виявлених ревізією фактів порушення законодавства цей об`єкт контролю у строк, визначений вимогою про їх усунення, повинен інформувати відповідний орган державного фінансового контролю з поданням завірених копій первинних, розпорядчих та інших документів, що підтверджують усунення порушень.

У разі коли діями чи бездіяльністю працівників об`єкта контролю державі або підконтрольній установі заподіяна матеріальна шкода, орган державного фінансового контролю ставить вимоги перед керівником об`єкта контролю та органом його управління щодо пред`явлення позовів до винних осіб.

За результатами проведеної ревізії у межах наданих прав органи державного фінансового контролю вживають заходів для забезпечення, зокрема: звернення до суду в інтересах держави щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів, а також стягнення у дохід держави коштів, одержаних за незаконними договорами, без встановлених законом підстав або з порушенням вимог законодавства; застосування заходів впливу за порушення бюджетного законодавства.

Органи державного фінансового контролю здійснюють контроль за усуненням об`єктами контролю порушень законодавства за результатами аналізу їх зворотного інформування про вжиті заходи, а також під час наступних ревізій цих об`єктів контролю, систематично вивчають матеріали ревізій і на підставі їх узагальнення вносять відповідним органам державної влади та органам місцевого самоврядування пропозиції щодо перегляду нормативно-правових актів, усунення причин і умов, що сприяли порушенням законодавства.

Відповідно до статті 15 Закону законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов`язковими для виконання службовими особами об`єктів, що контролюються.

Аналіз наведених норм дає підстави вважати, що органу державного фінансового контролю надано можливість здійснювати контроль за використанням коштів бюджетів усіх рівнів та у разі виявлення порушень законодавства пред`являти обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення таких правопорушень.

Окрім того, орган державного фінансового контролю має право звернутися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства.

Матеріали справи свідчать, що Відділом освіти, сім`ї, молоді та спорту Чернігівської районної державної адміністрації порушення законодавства, вказане у вимозі від 12.08.2020 №26-25-03-14/3116-2020 протягом встановленого строку не виконано, доказів сплати до бюджету Чернігівської району коштів у розмірі 187771,90 грн суду не надало.

Суд зазначає, що на момент ухвалення судового рішення у даній справі, доказів оскарження вимоги від 12.08.2020 №26-25-03-14/3116-2020 до суду відповідачем не надано, як і не надано жодних зауважень щодо наявності збитків бюджету, правильності їх обчислення.

За таких підстав, а також враховуючи відсутність спростування будь-якими належними та допустимими доказами в розумінні статей 73 та 74 Кодексу адміністративного судочинства України з боку відповідача доводів позивача, викладених у позовній заяві, неподання відповідачем відзиву на позовну заяву, суд вважає позовні вимоги про стягнення з відповідача до бюджету Чернігівської району коштів у розмірі 187771,90 грн обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Чернігівської районної державної адміністрації до бюджету Чернігівського району кошти в сумі 187771,90 гривень.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Позивач: Північний офіс Держаудитслужби, вул.Січових Стрільців, 18,м.Київ,04053, код ЄДРПОУ: 40479560.

Відповідач: Відділ освіти, сім`ї, молоді та спорту Чернігівської районної державної адміністрації, вул. Шевченка, буд.48,Чернігів,14035, код ЄДРПОУ: 02147569.

Повний текст рішення суду виготовлено 31 серпня 2022 року.

Суддя О.В. Заяць

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.08.2022
Оприлюднено05.09.2022
Номер документу106016068
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —620/392/22

Ухвала від 29.11.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Постанова від 29.11.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 21.09.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 21.09.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Рішення від 30.08.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Заяць О.В.

Ухвала від 01.02.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Заяць О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні