Справа № 677/416/22
Провадження № 2/677/395/22
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 вересня 2022 року м. Красилів
Красилівський районний суд Хмельницької області
в складі: головуючої судді Гладій Л.М.,
з участю секретаряВладюк Н.В.,
розглянув за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні в залі суду справу за позовом ОСОБА_1 доХмельницької обласноїдержавної адміністрації,треті особи:Департамент природнихресурсів таекології Хмельницької обласноїдержавної адміністрації, ОСОБА_2 ,про визнаннянезаконними розпоряджень,визнання недійсним договоруоренди, -
В С Т А Н О В И В:
01 квітня 2022 року ОСОБА_1 звернувся до суду із позовом до Хмельницької обласної державної адміністрації, треті особи: Департамент природних ресурсів та екології Хмельницької обласної державної адміністрації, ОСОБА_2 , у якому просив визнати незаконним та не дійсним розпорядження голови Хмельницької обласної державної адміністрації від 28 жовтня 2014 року №415/2014-р. «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки водного фонду ОСОБА_2 », визнати незаконним та не дійсним розпорядження голови Хмельницької обласної державної адміністрації від 29 березня 2016 року №145/2016-р. «Про передачу в оренду водного об`єкта громадянину ОСОБА_2 », визнання недійсним договору оренди водного об`єкта №3/9 від 18 серпня 2016 року.
Позовні вимоги ОСОБА_1 обґрунтовував тим, що 28жовтня 2014року відповідачем було видано розпорядження від 28 жовтня 2014 року №415/2014-р. «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки водного фонду ОСОБА_2 » та розпорядження від 29 березня 2016 року №145/2016-р. Про передачу в оренду водного об`єкту у комплексі із земельними ділянками водного фонду за кадастровим номер 6822786000:02:002:0123, площею 68,2105 га, та кадастровим номером 6822787100:03:003:0039, площею 0,3990 га.
Вважає, що вказані розпорядження були прийнято всупереч вимогам ч.ч.3, 4 ст. 51 Водного кодексу України, оскільки рішення про передачу в оренду земельних ділянок з водним об`єктом було прийнято відповідачем без проведення земельних торгів.
Порядок передачі земельних ділянок водного фонду в оренду передбачає спеціальну процедуру такої передачі, а саме проведення земельних торгів без будь-яких виключень, оскільки в даному випадку в оренду передається не лише земля, а й об`єкти водного фонду.
Діючим законодавством не передбачено передачі в оренду земель водного фонду у комплексі з земельною ділянкою поза проведенням земельного аукціону.
Оскільки розпорядження голови Хмельницької обласної державної адміністрації від 28 жовтня 2014 року №415/2014-р. та від 29 березня 2016 року №145/2016-р є незаконними, договір оренди укладений на підставі таких розпоряджень в силу вимог ст. 215 ЦК України слід визнати недійсним.
Зазначене, як стверджує позивач, порушило його право взяти участь у конкурсі та отримати зазначені водні об`єкти в оренду.
Представник відповідача Хмельницької обласної державної адміністрації надіслала відзив на позов, в якому вважає позовну заяву безпідставною та такою, що не підлягає задоволенню з наступних підстав. Статтею 51 Водного кодексу України, абзацом 1 частини 2 статті 14 Закону України «Про аквакультуру» передбачено можливість передачі водних об`єктів у користування на умовах оренди. В силу ст. 85 Водного кодексу України порядок надання земель водного фонду в користування та припинення права користування ним встановлюється земельним законодавством. Порядок надання земельної ділянки державної чи комунальної власності в користування без дотримання обов`язкової процедури земельних торгів, визначається спеціальною нормою Земельного кодексу України. Згідно приписів абзацу 2 частини 2 статті 134 Земельного кодексу України передбачено, що не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них, зокрема у випадку спеціального водокористування відповідно до отриманих дозволів. Вказане свідчить, що наявність дозволу на спеціальне водокористування є підставою для отримання в користування земельної ділянки без проведення земельних торгів.
10 вересня 2014 року Департаментом природнихресурсів таекології Хмельницької обласноїдержавної адміністраціїПасці О.В. видано дозвіл на спеціальне водокористування для рибогосподарських потреб, об`єкт ставок за межами населених пунктів на території Кульчинківської та Манівецької сільських рад Красилівського району. Термін дії з 10 вересня 2014 року по 10 вересня 2039 рік. Вказаний дозвіл є чинним та порядок його отримання не оскаржувався.
Відповідно до паспорту водного об`єкта від 2015 року, погодженого 25 листопада 2015 Державним агентством водних ресурсів України, ставок площею 57,1162 га, що розташований за межами населених пунктів на території Кульчинківської та Манівецької сільських рад Красилівського району Хмельницької області є рибогосподарською технологічною створеною водоймою, яка наповнюється штучно за допомогою гідротехнічних споруд.
Таким чином, водний об`єкт із земельними ділянками, який наданий в оренду ОСОБА_2 відповідно до аб. 2 ч. 2 ст. 135 Земельного кодексу України не підлягав продажу на конкурентних засадах, оскільки має місце спеціальне водокористування, відповідно до отриманого ОСОБА_2 дозволу, який не визнаний в встановленому порядку недійсним.
Зважаючи на вказане оспорювані рішення винесені відповідачем відповідно та в поряду визначеному законом, підстав для їх скасування немає, як і не має підстав для визнання недійсним договору оренди від 18 серпня 2016 року.
Позивач ОСОБА_1 подав до суду відповідь на відзив, у якому щодо доводів представника Хмельницької обласної державної адміністрації заперечив, просив позов задовольнити.
Представник Хмельницької обласної державної адміністрації подала до суду додаткові пояснення у яких наголосив, що питання дотримання суб`єктом владних повноважень щодо надання водного об`єкта у комплексі із земельними ділянками водного фонду кадастровий номер 6822786000:02:002:0123, площею 68,2105 га, та кадастровий номер 6822787100:03:003:0039, площею 0,3990 га, що знаходиться за межами населених пунктів Кульчинківської та Манівецької сільських рад Красилівського району, для рибогосподарських потреб вже досліджувалося Старокостянтинівським районним судом Хмельницької області. Рішення набрало законної сили.
Позивач ОСОБА_1 подав до суду письмові пояснення у яких щодо доводів представника Хмельницької обласної державної адміністрації заперечив, просив позов задовольнити.
08 квітня 2022 року ухвалою суду відкрито провадження у справі.
В судовому засіданні ОСОБА_1 присутній не був, подав письмову заяву про розгляд справи у його відсутності, вимоги позову підтримав, наполягав на їх задоволенні.
Представник відповідача Хмельницької обласноїдержавної адміністрації подав письмову заяву про розгляд справи у їх відсутності, вимоги позову не визнала, просив відмовити в повному обсязі.
Представник третьої особи Департамен6ту природних ресурсів та екології Хмельницької ОДА в судове засідання не з`явився, про день та час розгляду справи повідомлений належним чином.
Представник третьої особи Паски О.В. подав заяву про розгляд справи у його відсутності, проти позову к4атегорчино заперечив та просив в позові відмовити.
Дослідивши письмові матеріали справи приходить до висновку, що позов не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
12 вересня 2014 року ОСОБА_2 звернувся до Хмельницької обласної державної адміністрації із заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки водного фонду з наступною передачею її в оренду для рибогосподарських потреб.
Розпорядженням голови Хмельницької обласної державної адміністрації № 415/2014-р від 28 жовтня 2014 року «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки водного фонду ОСОБА_2 » надано дозвіл ОСОБА_2 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки водного фонду із земель державної власності загальною площею 68,6095 га, яка розташована за межами населених пунктів на території Кульчинківської та Манівецької сільських рад Красилівського району, з метою подальшої передачі у користування на умовах оренди для рибогосподарських потреб.
Проект землеустрою пройшов обов`язкову державну експертизу землевпорядної організації в Державному агентстві земельних ресурсів України (висновок від 04.12.2014 № 1516-14).
Згідно Висновку про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки віл 03 листопада 2014 року №399 Відділом Держземагенства у Красилівському районі Хмельницької області погоджено проект землеустрою щодо щодо відведення земельної ділянки водного фонду із земель державної власності загальною площею 68,6095 га, яка розташована за межами населених пунктів на території Кульчинківської та Манівецької сільських рад Красилівського району, та його подальшу передачу у користування на умовах оренди.
Розпорядженням голови Хмельницької обласної державної адміністрації № 145/2016-р від 29 березня 2016 року «Про передачу в оренду водного об`єкта громадянину ОСОБА_2 » затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки водного фонду для рибогосподарських потреб ОСОБА_2 , що розташована за межами населених пунктів на території Кульчинківської та Манівецької сільських рад Красилівського району. Надано в оренду до 10.09.2039 ОСОБА_2 водний об`єкт у комплексі із земельною ділянкою водного фонду із земель, державної власності (кадастровий номер 6822786000:02:002:0123) площею 68,2105 га, яка знаходиться за межами населених пунктів на території Кульчинівської сільської ради, та із земельною ділянкою водного фонду із земель, державної власності (кадастровий номер 6822787100:03:003:0039) площею 0,3990 га, яка знаходиться за межами населених пунктів на території Манівецької сільської ради Красилівського району, для рибогосподарських потреб.
Рішенням Красилівської районної ради Хмельницької області № 26 від 23.06.2016 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельних ділянок водного фонду, з цільовим призначенням: для рибогосподарських потреб, що розташовані на території Кульчинівської та Манівецької сільських рад Красилівського району Хмельницької області і надаються в оренду ОСОБА_2 площами: 0,3990 га, кадастровий номер 6822787100:03:003:0039, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 4176,89 грн; 68,2105 га, кадастровий номер 6822786000:02:002:0123, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 714054,59 грн.
Згідно листів Хмельницької обласної державної адміністрації земельні торги по набуттю права оренди земельних ділянок площею з кадастровими номерами 6822786000:02:002:0123, площею 68,2105 га, 6822787100:03:003:0039, площею 0,3990 га.
18.08.2016 на підставі Розпорядження № 145/2016-р між Хмельницькою обласною державною адміністрацією та ОСОБА_2 укладено договір оренди водного об`єкта № 3/9 (надалі Договір), за яким ОСОБА_2 отримав на умовах оренди водний об`єкт у комплексі із земельними ділянками під водним об`єктом з кадастровими номерами 6822786000:02:002:0123, площею 68,2105 га, 6822787100:03:003:0039, площею 0,3990 га для рибогосподарських потреб, строком дії до 10.09.2039.
Згідно з пунктом 2 цього договору об`єктом оренди є вода (водний простір) водного об`єкта 753200 тис. м. куб. площею 57,1162 га, земельна ділянка під водним об`єктом площею 56,8670 га; 3,7295 га під болотами; 7,6140 га під прибережними захисними смугами на території Кульчинівської сільської ради Красилівського району Хмельницької області, кадастровий номер 6822786000:02:002:0123 та земельна ділянка під водним об`єктом площею 0,2492 га; 0,1498 га - під прибережними захисними смугами на території Манівецької сільської ради Красилівського району Хмельницької області, кадастровий номер 6822787100:03:003:0039.
Згідно договору оренди водного об`єкта №б/н 2/2 від 12 серпня 2016 року ОСОБА_1 передано в оренду у строкове платне користування до 05 березня 2018 року водний об`єкт для рибогосподарських потреб водосховище площею 81,8000 га, що розташоване за межами населених пунктів на території Женишковецької сільської ради Віньковецького району Хмельницької області на р. Рів (правобережна притока р. Південний Буг (басейн р. Південний Буг) і об`єктом оренди є: вода (водний простір) водного об`єкта 1495,70 тис. м. куб. площею 81,8000 га та земельна ділянка під водним об`єктом площею 81,8000 га, що знаходиться на території Женишковецької сільської ради Віньковецького району, кадастровий номер 6820683000:04:002:0001.
ОСОБА_2 з дотриманнямвимог ПостановиКМУ №321від 13.03.2002«Про затвердженняПорядку погодженнята видачідозволів наспеціальне водокористуваннята внесеннязмін допостанови КМУвід 10.08.1992№ 459»(вредакціїПостанови КМУ від 19.11.2012 № 1203, чинній на момент отримання дозволу на спеціальне водокористування) отримано дозвіл на спеціальне водокористування № 258 від 10 вересня 2014 року, виданий на термін з 10 вересня 2014 року до 10 вересня 2039 року, об`єкт ставок за межами населених пунктів на території Кульчинківської та Манівецької сільських рад Красилівського району, який є чинним і порядок його отримання не оскаржувався.
Відповідно до паспорту водного об`єкта від 2015 року, погодженого 25 листопада 2015 року Державним агентством водних ресурсів України, ставок площею 57,1162 га, що розташований за межами населених пунктів на території Кульчинківської та Манівецької сільських рад Красилівського району Хмельницької області є рибогосподарською технологічною створеною водоймою, яка наповнюється штучно за допомогою гідротехнічних споруд.
Суд, здійснюючи правосуддя на засадах верховенства права, забезпечує кожному право на справедливий суд та повагу до інших прав і свобод, гарантованихКонституцієюі законами України, а також міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України (стаття 2 Закону України «Про судоустрій і статус суддів»).
Статтею 15 ЦК Українивизначено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частинами першою та четвертою статті 11 ЦК України передбачено, що цивільні права і обов`язки виникають як із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, так і з інших дій, які за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. У випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов`язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування.
Згідно з пунктом 10 частини другої статті 16 ЦК України одним із способів захисту цивільних прав та інтересів є визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
Частиною першою статті 21 ЦК України передбачено, що суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що в разі звернення з вимогами про визнання незаконним та скасування, зокрема, правового акта індивідуальної дії, виданого органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, встановленню та доведенню підлягають як обставини, що оскаржуваний акт суперечить актам цивільного законодавства (не відповідає законові), так і обставини, що цей акт порушує цивільні права або інтереси особи, яка звернулась із відповідними позовними вимогами, а метою захисту порушеного або оспорюваного права є відповідні наслідки у вигляді відновлення порушеного права або охоронюваного інтересу саме особи, яка звернулась за їх захистом. Наведена правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 23 жовтня 2018 року у справі № 903/857/18, від 20 серпня 2019 року у справі № 911/714/18.
Отже, підставами для визнання недійсним (незаконним) акта (рішення) є невідповідність його вимогам законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт, і водночас порушення у зв`язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів позивача у справі. Аналогічний правовий висновок викладено у постановах Верховного Суду від 05 грудня 2019 року у справі № 914/73/18, від 14 січня 2020 року у справі № 910/21404/17.
За правилами статей12,81 ЦПК Україникожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Позивач обґрунтовуючи незаконність розпорядження голови Хмельницької обласної державної адміністрації від 28 жовтня 2014 року №415/2014-р. «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки водного фонду ОСОБА_2 », та розпорядження голови Хмельницької обласної державної адміністрації від 29. березня 2016 року №145/2016-р. «Про передачу в оренду водного об`єкта громадянину ОСОБА_2 » тим, що оспорюваний водний об`єктуу комплексііз земельнимиділянками водногофонду закадастровим номер6822786000:02:002:0123,площею 68,2105га,та кадастровимномером 6822787100:03:003:0039,площею 0,3990га були передані в оренду без дотримання процедури такої передачі, а саме без оголошення земельних торгів (аукціону).
Суд не погоджується з доводами ОСОБА_1 зважаючи на таке.
Згідно ст. 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами. Земельні відносини, що виникають при використанні надр, лісів, вод, а також рослинного і тваринного світу, атмосферного повітря, регулюються цим Кодексом, нормативно-правовими актами про надра, ліси, води, рослинний і тваринний світ, атмосферне повітря, якщо вони не суперечать цьому Кодексу.
Судом встановлено, що водним об`єктом із земельними ділянками, який наданий ОСОБА_2 в оренду Розпорядженням № 145/2016-р від 29 березня 2016 року є технологічна водойма ставок, площею 57,1162 га, що розташований за межами населених пунктів на території Кульчинківської та Манівецької сільських рад Красилівського району Хмельницької області, яка наповнюється штучно за допомогою гідротехнічних споруд (греблі).
Частинами першою, другою статті 14 Закону України «Про аквакультуру» (тут і далі в редакції на дату винесення оспорюваних розпоряджень) Рибогосподарський водний об`єкт для цілей аквакультури надається в користування на умовах оренди юридичній чи фізичній особі відповідно доВодного кодексу України. Частини рибогосподарського водного об`єкта надаються в користування на умовах оренди юридичній чи фізичній особі органами, які здійснюють розпорядження земельними ділянками під водою (водним простором) відповідно доЗемельного кодексу України,лише длярозміщення плавучихрибницьких садків.У такомуразі межінаданої вкористування частинирибогосподарського водногооб`єкта визначаютьсякоординатами відведеноїакваторії.Відведення земельноїділянки водногофонду підводою (воднимпростором)та встановленняїї межу натурі(намісцевості)не здійснюються. Рибогосподарська технологічна водойма для цілей аквакультури надається юридичній чи фізичній особі органом, який здійснює розпорядження земельною ділянкою під водою (водним простором) відповідно доЗемельного кодексу України,за договороморенди землі(земельводного фонду). Припередачі юридичнійчи фізичнійособі воренду рибогосподарськоїтехнологічної водоймитакій особіодночасно можутьпередаватися вкористування гідротехнічніспоруди. Наданнярибогосподарської технологічноїводойми укористування наумовах орендиздійснюється занаявності паспортарибогосподарської технологічноїводойми та/аботехнічного проектурибогосподарської технологічноїводойми. Порядокрозроблення таформа паспортазатверджуються центральниморганом виконавчоївлади,що забезпечуєформування тареалізацію державноїполітики усфері рибногогосподарства.
Відповідно до ч.ч. 3, 4, 5 ст. 51 Водного кодексу України водні об`єкти надаються у користування за договором оренди земель водного фонду на земельних торгах у комплексі із земельною ділянкою. Водні об`єкти надаються у користування на умовах оренди органами, що здійснюють розпорядження земельними ділянками під водою (водним простором) згідно з повноваженнями, визначеними Земельним кодексом України, відповідно до договору оренди, погодженого з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері водного господарства. Надання водних об`єктів у користування на умовах оренди здійснюється за наявності паспорта водного об`єкта. Порядок розроблення та форма паспорта затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.
За правилами частини першої статті 85 Водного кодексу України порядок надання земель водного фонду в користування та припинення права користування ними встановлюється земельним законодавством.
Згідно ч.4 ст. 59 Земельного кодексу України (тут і далі в редакції на дату винесення оспорюваних розпоряджень) громадянам та юридичним особам органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування із земель водного фонду можуть передаватися на умовах оренди земельні ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення і берегових смуг водних шляхів, озера, водосховища, інші водойми, болота та острови для сінокосіння, рибогосподарських потреб (у тому числі рибництва (аквакультури), культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково-дослідних робіт, догляду, розміщення та обслуговування об`єктів портової інфраструктури і гідротехнічних споруд тощо, а також штучно створені земельні ділянки для будівництва та експлуатації об`єктів портової інфраструктури та інших об`єктів водного транспорту. Землі водного фонду можуть бути віднесені до земель морського і внутрішнього водного транспорту в порядку, встановленому законом.
Стаття 122 Земельного кодексу України регулює повноваження органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування.
Відповідно до ч. 5 ст. 122 Земельного кодексу України обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб.
В силу ч. 1 ст. 134 Земельного кодексу України земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.
Абзацом 2 частини 2 статті 134 Земельного кодексу України передбачено, що не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі: використання земельних ділянок для потреб, пов`язаних з користуванням надрами, та спеціального водокористування відповідно до отриманих спеціальних дозволів (ліцензій).
Відповідно доч.ч.1,2ст.48Водного кодексуУкраїни Спеціальневодокористування -це забірводи зводних об`єктівіз застосуваннямспоруд аботехнічних пристроїв,використання водита скиданнязабруднюючих речовину водніоб`єкти,включаючи забірводи таскидання забруднюючихречовин іззворотними водамиіз застосуваннямканалів. Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських (у тому числі для цілей аквакультури) та інших державних і громадських потреб.
Відповідно до ч.ч. 1,2 ст. 49 Водного кодексу України спеціальне водокористування є платним та здійснюється на підставі дозволу на спеціальне водокористування. Дозвіл на спеціальне водокористування видається територіальними органами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства.
Строки спеціального водокористування встановлюються органами, які видали дозвіл на спеціальне водокористування. Спеціальне водокористування може бути короткостроковим (на три роки) або довгостроковим (від трьох до двадцяти п`яти років) (ч.ч.1,2 ст. 50 Водного кодексу України).
Станом на дату ухвалення Хмельницькою обласною державною адміністрацією оспорюваних розпоряджень, ОСОБА_2 отримав дозвіл на спеціальне водокористування для рибогосподарських потреб, об`єкт ставок за межами населених пунктів на території Кульчинківської та Манівецької сільських рад Красилівського району. Термін дії з 10 вересня 2014 року по 10 вересня 2039 рік. Вказаний дозвіл є чинним.
Таким чином оскільки в даній справі має місце спеціальне водокористування, відповідно до отриманого ОСОБА_2 дозволу, який не визнаний недійсним у встановленому порядку, на даний об`єкт розповсюджується порядок надання його в оренду, передбачений ч. 2 ст. 14 ЗУ «Про аквакультуру», відповідно до Земельного кодексу України, згідно приписів абз. 2 ч. 2 ст. 134 якого, право користування оспорюваним водним об`єктом із земельними ділянками не підлягало продажу на конкурентних засадах (земельних торгах).
На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що передача в оренду водного об`єкту у комплексі із земельними ділянками ОСОБА_2 поза проведенням земельних торгів є правомірною, а тому суд не вбачає порушень закону при винесенні Хмельницькою обласною державною адміністрацією оспорюваних розпоряджень №415/2014-р. від 28 жовтня 2014 року «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки водного фонду ОСОБА_2 » та №145/2016-р. від 29 березня 2016 року «Про передачу в оренду водного об`єкта громадянину ОСОБА_2 », а тому в задоволені позову в цій частині слід відмовити.
Позовна вимога ОСОБА_1 про визнання недійсним договору оренди водного об`єкта №3/9 від 18 серпня 2016 року також не підлягає задоволенню, оскільки є похідною від вимог про визнання незаконним та не дійсними розпоряджень №415/2014-р. від 28 жовтня 2014 року «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки водного фонду ОСОБА_2 » та №145/2016-р. від 29 березня 2016 року «Про передачу в оренду водного об`єкта громадянину ОСОБА_2 » та не потребує додаткового правового обґрунтування.
Аналогічні висновки зроблені Верховним Судом у постанові від 17 травня 2021 року в справі № 670/95/17 (провадження № 61-12726св20).
Відповідно до ч. 1 ст. 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Згідно з п. 2 ч. 2 ст. 141 ЦПК України інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються у разі відмови в позові - на позивача.
Відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір», від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються позивачі - особи з інвалідністю I та II груп, законні представники дітей з інвалідністю і недієздатних осіб з інвалідністю.
Згідно довідки МСЕК серії МСЕ №298293 (а.с.14) позивач є особою з інвалідністю першої групи, а тому звільнений від сплати судового збору.
А тому судові витрати по сплаті судового збору слід покласти за рахунок держави.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.7,10,76-82,89,133,141,263-265 ЦПК України, ст.ст.11,15, 16, 21, 256-257, 327, 759, 770, ЦК України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», Законом України «Прооренду державногота комунальногомайна», суд -
У Х В А Л И В:
У задоволенні позову ОСОБА_1 до Хмельницької обласної державної адміністрації, треті особи: Департамент природних ресурсів та екології Хмельницької обласної державної адміністрації, ОСОБА_2 , про визнання незаконними розпоряджень, визнання не дійсним договору оренди, - відмовити.
Позивач ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 .
Відповідач Хмельницька обласна державна адміністрація, місцезнаходження: 29000, Хмельницька область, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 2, код ЄДРПОУ 22985083.
Третя особа: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 .
Третя особа: Департамент природних ресурсів та екології Хмельницької обласної державної адміністрації, місцезнаходження: 29000, Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Свободи, 70, код ЄДРПОУ 42814282.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Хмельницького апеляційного суду через Красилівський районний суд Хмельницької області протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Л.М. Гладій
Суд | Красилівський районний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 01.09.2022 |
Оприлюднено | 05.09.2022 |
Номер документу | 106021632 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: |
Цивільне
Красилівський районний суд Хмельницької області
Гладій Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні