ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 липня 2010 р. м. Чернівці Справа № 2а-2461/10/2470
09:42
Чернівецький окружн ий адміністративний суд в ск ладі:
головуючого судді Левицьк ого В.К.,
при секретарі судового зас ідання Левчуку Д.С..
за участю представників ст орін:
позивача - Арич О.І., Д оскалюк М.Г., за дорученням;
відповідача - Кройтор Н.П .,
розглянувши у відкри тому судовому засіданні адмі ністративну справу за позово м Державної інспекції з конт ролю за цінами в Чернівецькі й області до відділу Держком зему у Глибоцькому районі пр о стягнення економічних та ф інансових (штрафних) санкцій ,-
ВСТАНОВИВ:
Державна інспекція з контролю за цінами в Черніве цькій області (далі - позивач) звернулась до суду з адмініс тративним позовом до Відділ у Держкомзему у Глибоцькому районі Чернівецької області (далі - відповідач) з вимогою п ро стягнення з відповідача е кономічної та фінансової (шт рафної) санкції в розмірі 102780,00 г рн.
Обґрунтовуючи позовні вим оги позивач посилається на т е, що відповідач в добровільн ому порядку не сплачує до Дер жавного бюджету України заст осовані до нього економічні санкції за порушення державн ої дисципліни цін.
В судовому засіданні предс тавники позивача позов підтр имали та просили суд задовол ьнити його у повному обсязі, п осилаючись на обставини, вик ладені в позовній заяві.
Відповідачем подано письм ові заперечення проти прозов у, відповідно до яких вважає п озовні вимоги необґрунтован ими та просить суд у задоволе нні позову відмовити, зазнач аючи, що висновки позивача пр о порушення п. 5 постанови Кабі нету Міністрів України від 01.1 1.2000 р. № 1619 «Про затвердження Пор ядку виконання земельно-када стрових робіт та надання пос луг на платній основі держав ними органами земельних ресу рсів» є необґрунтованими, ос кільки наказом Державного ко мітету України по земельних ресурсах, Міністерства фінан сів України, Міністерства ек ономіки України від 15.06.2001 р. № 97/29 8/124 «Про затвердження Розмірі в оплати земельно-кадастрови х робіт та послуг» визначено додатковий перелік платних земельно-кадастрових робіт т а надання послуг, до якого від несена підготовка висновків з надання земельних ділянок у користування на замовленн я юридичних та фізичних осіб . За наведених обставин, вважа є, що застосовані позивачем е кономічні санкції не підляга ють стягненню.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, просив у його задовол енні відмовити та надав пояс нення аналогічні викладеним у запереченнях проти позову .
Суд, заслухавши пояснення п редставника відповідача, дос лідивши письмові докази по с праві встановив наступне.
Відділ Держкомзему у Глибо цькому районі Чернівецької о бласті є територіальним орга ном Держекомзему і підзвітни й та підконтрольний відповід но, головному управлінню Дер жкомзему у Чернівецькій обла сті.
Відповідно до Положення, ві дділ, відповідно до покладен их на нього завдань, організо вує та здійснює у встановлен ому порядку надання платних послуг згідно з переліком, що затверджується Кабінетом Мі ністрів України.
Працівниками Державної ін спекції з контролю за цінами в Чернівецькій області, відп овідно до плану роботи на ІІ к вартал 2010 р., проведено планову перевірку Відділу Держкомзе му у Глибоцькому районі Черн івецької області з питань до тримання державної дисциплі ни цін при формуванні, встано вленні та застосуванні тари фів (розмірів плати) на землев порядні роботи, роботи та пос луги, пов' язані з оформленн ям документів, в тому числі, як і посвідчують право власност і на земельні ділянки при пер едачі їх у безоплатну власні сть громадян України, про що с кладено акт № 186 від 08.06.2010 р.
Проведеною перевіркою вст ановлено, надання відповідач ем в період з 01.05.2009 р. по 30.04.2010 р. на п латній основі послуги «Підго товка висновків з надання зе мельних ділянок у користуван ня на замовлення юридичних т а фізичних осіб», вартість як ої складає 30,00 грн. за 1 висновок для фізичних осіб та 80,00 грн. за 1 висновок для юридичних осіб .
За результатами перевірки зроблено висновки про поруш ення відповідачем п. 5 Постано ви Кабінету Міністрів Украї ни від 01.11.2000 року № 1619 «Про затвер дження порядку виконання зем ельно-кадастрових робіт на н адання послуг на платній осн ові державними органами земе льних ресурсів», в результат і чого останнім необґрунтова но отримано виручку за надан ня послуги «Підготовка висно вків з надання земельних діл янок у користування на замов лення юридичних та фізичних осіб» у сумі 34260,00 грн.
На підставі висновків акту перевірки, 11.06.2010 р. відповідаче м винесено рішення № 42 про зас тосування економічних санкц ій за порушення державної ди сципліни цін, згідно якого ви рішено вилучити у відповідач а в дохід державного бюджету 34260,00 грн. необґрунтовано отрим аної виручки та 68520,00 грн. (34260 Х 2) шт рафу.
Крім цього, позивачем напра влено відповідачу претензію № 42 від 11.06.2010 р. щодо самостійног о перерахування до Державног о бюджету України застосован ої економічної санкції за по рушення державної дисциплін и цін, яку відповідачем залиш ено без задоволення.
Розглянувши матеріали спр ави, встановивши фактичні об ставини в справі, на яких ґрун туються позовні вимоги та за перечення проти позову, досл ідивши та оцінивши надані до кази в сукупності, проаналіз увавши законодавство, яке ре гулює спірні правовідносини , суд дійшов висновку про наяв ність підстав для задоволенн я позову частково з огляду на таке.
Основні принципи встановл ення і застосування цін і тар ифів та організацію контролю за їх дотриманням на територ ії республіки визначаються З аконом України «Про ціни та ц іноутворення» від 03.12.1990 р. № 507-XII (д алі - Закон № 507-XII).
Згідно ст. 4 цього Закону пов новаження визначати перелік продукції, товарів і послуг, д ержавні фіксовані та регульо вані ціни і тарифи на які затв ерджуються відповідними орг анами державного управління , а також визначати повноваже ння органів державного управ ління в галузі встановлення і застосування цін (тарифів) н адано виключно Кабінету Міні стрів України.
Відповідно до п.5 Постанови Кабінету Міністрів України в ід 01.11.2000 року № 1619 «Про затвердже ння Порядку виконання земель но-кадастрових робіт та нада ння послуг на платній основі державними органами земельн их ресурсів» ( далі - Постано ва № 1619) державні органи земель них ресурсів можуть виконува ти та надавати на платній осн ові такі види земельно-кадас трових робіт і послуг: розроб лення нормативно-технічної т а науково-методичної докумен тації з питань землевпорядни х, ґрунтових, геоботанічних, р адіологічних, лісотипологіч них, містобудівних та інших о бстежень і розвідувань земел ьних угідь з метою отримання земельно-кадастрової інформ ації; виготовлення планово-к артографічних матеріалів; п роведення спеціальних обсте жень і розвідувань, в тому чис лі збирання, обробка, аналіз, з берігання, надання та публік ація земельно-кадастрової ін формації; проведення землев порядних та землеоціночних р обіт, у тому числі грошова оці нка земель та експертна грош ова оцінка земельних ділянок ; проведення робіт з паспорти зації земельних ділянок; вне сення записів до державного реєстру земель; розроблення проектів оптимізації структ ури земельних угідь новоство рених господарств; складанн я схем землеустрою, розробле ння техніко-економічних обґр унтувань з використання й ох орони земельних ресурсів, ви значення меж земельних ділян ок, а також виконання інших ро біт щодо проведення землеуст рою; проведення державної зе млевпорядної експертизи; над ання консультацій з питань о формлення прав на земельні д ілянки, державного земельног о кадастру, кількісної та які сної характеристики земельн их угідь, економічної та грош ової оцінки земель, інших пит ань використання та охорони земель; підготовка дублікаті в державних актів на право вл асності на землю та на право п остійного користування земл ею, сертифікатів на право на земельну частку (пай); публіка ція матеріалів статистичних даних про стан та склад земел ьних угідь; розповсюдження с татистичної та іншої інформа ції на паперових і електронн их носіях; підготовка та вида ння довідників, збірників, бю летенів, брошур, буклетів тощ о; підготовка та надання анал ітичних записок щодо стану з емельних ресурсів України, з емельно-кадастрової інформа ції на замовлення, відомосте й з бази даних державного зем ельного кадастру; розробленн я програмного забезпечення т а технології автоматизовано ї обробки даних; запроваджен ня та експлуатація програмно -технічних комплексів для зб ирання, обробки, систематиза ції, зберігання та аналізу зе мельно-кадастрової інформац ії; підготовка та підвищення кваліфікації спеціалістів-з емлевпорядників, супроводже ння процесу автоматизованог о ведення державного земельн ого кадастру, інших спеціалі стів у галузі використання, о цінки та охорони земель; нада ння витягів з державного зем ельного кадастру; надання ви тягів з Державного реєстру о цінювачів з експертної грошо вої оцінки земельних ділянок .
Відповідно до п.2 Постанови № 1619 виконання земельно-кадас трових робіт та надання посл уг здійснюється на платній о снові відповідно до поданих заяв та укладених договорів. Згідно п. 8 Постанови № 1619 від повідальність за дотримання встановленого порядку надан ня земельно-кадастрової інфо рмації та послуг на платній о снові, визначення їх вартост і несуть державні органи зем ельних ресурсів.
З огляду на вищенаведене д ержавні органи земельних рес урсів мають право стягувати плату, встановлену спільним наказом Державного комітету по земельних ресурсах, Мініс терства фінансів України, Мі ністерства економіки Україн и № 97/298/124 від 15.06.2001 року лише, за ті в иди землевпорядних робіт та послуги, право які надавати н а платній основі їм надано По становою № 1619.
Згідно ч. 1 ст. 14 Закону № 507-XII вся необґрунтовано одержана під приємством, організацією сум а виручки в результаті поруш ення державної дисципліни ці н та діючого порядку визначе ння вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету Ук раїни, бюджету Автономної Ре спубліки Крим, місцевих бюдж етів, а також коштів державни х підприємств, установ та орг анізацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджет у залежно від підпорядковано сті підприємства, організаці ї. Крім того, в позабюджетні фо нди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної су ми виручки. Вказані суми спис уються з рахунків підприємст в і організацій в банківськи х установах за рішенням суду .
Відповідач зобов' язання по сплаті застосованих еконо мічних санкцій належним чино м не виконував, у результаті в иникла заборгованість по еко номічних санкціях у розмірі 102780,00 грн., яку він зобов ' язаний сплатити.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції У країни органи державної влад и, їх посадові особи зобов'яза ні діяти лише на підставі, в ме жах та у спосіб, що передбачен і Конституцією та Законами У країни. Відповідно п. 4 ч. 3 ст. 129 К онституції України та ст. 71 КА С України кожна сторона пови нна довести ті обставини, на я кі вона посилається як на під ставу своїх вимог і заперече нь. На час вирішення справи ві дповідач не надав доказів ві дсутності або погашення ним в добровільному порядку заст осованої економічної санкці ї, або оскарження рішення в су довому порядку.
З урахуванням вищенаведен их у справі обставин суд дійш ов висновку, що заявлені позо вні вимоги підтверджуються м атеріалами справи та доказам и наявними в ній, є правомірни ми та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір), відповідно до ст. 94 КАС України, стягненню з від повідача не підлягають.
У процесі розгляду справи н е виявлено інших фактичних о бставин, що мають суттєве зна чення для правильного виріше ння спору, і доказів на підтве рдження цих обставин.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 19, 129 Конституції України. ст. ст. 2, 71, 86, 94, 158, 160-163 КАС Ук раїни суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити частково.
2. Стягнути з відділу Держко мзему у Глибоцькому районі Ч ернівецької області (60400, Черні вецька область, с.м.т. Глибока, вул. Піонерська, 2 "А", ідентифік аційний код 26075099) в дохід Держав ного бюджету України економі чні та фінансові санкції в су мі 102780,00 грн.
3. В частині стягнення судов их витрат відмовити.
Порядок та строки набр ання постановою законної сил и та оскарження.
Постанова відповідно до ст. 254 КАС України набирає зако нної сили після закінчення с троку подання заяви про апел яційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо бул о подано заяву про апеляційн е оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк , встановлений цим Кодексом, п останова суду першої інстанц ії набирає законної сили піс ля закінчення цього строку.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Львівського апеляційного а дміністративного суду протя гом десяти днів з дня складан ня її в повному обсязі за прав илами, встановленими ст. ст. 185-1 87 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції з аяви про апеляційне оскаржен ня з наступним поданням прот ягом 20 днів апеляційної скарг и. Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Повний текст постанови ви готовлено та підписано судом 02.08.2010 р.
Суддя В.К. Левицьк ий
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.07.2010 |
Оприлюднено | 06.08.2010 |
Номер документу | 10609128 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні