Ухвала
від 06.09.2022 по справі 320/490/19
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А

07 вересня 2022 року № 320/490/19

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Щавінського В.Р., розглянувши у порядку письмового провадження заяву ОСОБА_1 про забезпечення доказів та витребування доказів у адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Броварської міської ради Київської області, Виконавчого комітету Броварської міської ради Броварського району Київської області, третя особа: Комунальне підприємство Броварської міської ради «Бровари-землеустрій», про визнання протиправним та скасування рішення і визнання дій протиправними,

в с т а н о в и в:

У провадженні Київського окружного адміністративного суду перебуває справа за позовом ОСОБА_1 (далі позивач) до Броварської міської ради Київської області (далі відповідач-1), Виконавчого комітету Броварської міської ради Броварського району Київської області (далі відповідач-2), третя особа: Комунальне підприємство Броварської міської ради «Бровари-землеустрій» (далі третя особа), про визнання протиправним та скасування рішення і визнання дій протиправними.

До суду від позивача 18.08.2022 надійшла заява про забезпечення доказів та витребування доказів (далі Заява). На обґрунтування даної заяви позивач зазначив, що з метою повного та всебічного з`ясування обставин справи потрібно забезпечити надання доказів, а саме:

- зобов`язати КП «Бровари землеустрій» надати належно завірену копію довіреності від імені позивача КП «Бровари землеустрій» щодо повноважень діяти від імені позивача, щодо передачі до органів Держгеокадастру проекту землеустрою від імені позивача (або інших документів чи іншої винагороди за вчинення неправомірних дій);

- зобов`язати КП «Бровари землеустрій» надати копії розпорядження міського голови м. Бровари, або іншої особи, щодо вчинення дій щодо повноважень діяти від імені позивача та передачі до органів Держгеокадастру проекту землеустрою від імені позивача та без підпису позивача, тобто нікчемних документів;

- зобов`язати органи Держгеокадастру надати копії повноважень щодо розгляду заяв від імені позивача та без його підпису та без довіреності, та відповідно повернення проекту землеустрою до КП «Бровари землеустрій» яке не мало повноважень на дії від імені позивача та відповідно не було власником проекту землеустрою;

- зобов`язати КП «Бровари землеустрій» надати докази, щодо правомірності вилучення з проекту землеустрою документів наданих позивачем, щодо стану земельної ділянки за адресом Дорошенко Петра, 46 та передачі даного документу до заяви іншої особи, щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою чоловіку головного спеціаліста Броварської міської ради;

- зобов`язати Броварську міську раду надати докази щодо правомірності надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо земельної ділянки за адресом Дорошенко Петра, 46 чоловіку головного спеціаліста Броварської міської ради на підстави документів вилучених з проекту землеустрою позивача, щодо стану земельної ділянки за адресом Дорошенко Петра, 46 на ім`я ОСОБА_1 ;

- зобов`язати Броварську міську раду та управління містобудування та архітектури Броварської міської ради надати докази щодо правомірності надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо земельної ділянки за адресом Дорошенко Петра, 46 чоловіку головного спеціаліста Броварської міської ради без звернення до органів Держгеокадастру, щодо стану земельної ділянки за адресом Дорошенко Петра, 46 та вчинення даних дій на підстави незаконно здобутих документів виданих на ім`я позивача ОСОБА_1 ;

- забезпечити надання доказів відповідачем-2 щодо правомірності надання висновку про погодження двом особам проектів землеустрою, якими Законами це передбачено, чому не було вказано повну адресу земельної ділянки в іншої особи, та чому вилучено документи отримані за заявою позивача щодо стосовно стану земельної ділянки по АДРЕСА_1 та чому долучили їх до заяви іншої особи, та надати всі копії документів до суду та позивачу;

- забезпечити надання доказів відповідачем-2 щодо правомірності та правові підстави передачі від КП «Бровари землеустрій» до органів Держгеокадастру проектів землеустрою на погодження та заяву від імені позивача, щодо реєстрації земельної ділянки до органів Держгеокадастру, зважаючи що позивач не надавав КП «Бровари землеустрій» довіреності діяти від імені позивача, та строк виготовлення проекту землеустрою закінчився та надати всі копії документів до суду та позивачу;

- забезпечити надання доказів КП «Бровари землеустрій» щодо правомірності порушення умов договору, щодо виготовлення проекту землеустрою позивачу, підстави передачі документів з проекту землеустрою, отримані за заявою позивача щодо стосовно стану земельної ділянки по АДРЕСА_1 та правові підстави повторного звернення до органів Держгеокадастру стосовно стану земельної ділянки по АДРЕСА_1 , підстави тривалого усунення «недоліків» виявлених відповідачем-2, підстави надання недостовірної інформації позивачу та відповідачам у справи, щодо відсутності порушень терміну виготовлення проекту землеустрою та надати всі копії документів до суду та позивачу;

- забезпечити надання доказів КП «Бровари землеустрій» правомірності дій стосовно передачі до органів Держгеокадастру проектів землеустрою на погодження та заяву від імені позивача, щодо реєстрації земельної ділянки до органів Держгеокадастру, зважаючи що позивач не надавав КП «Бровари землеустрій» довіреності діяти від імені позивача, також правові підстави не передання позивачу проекту землеустрою який був погоджений органами Держгеокадастру, зважаючи що проект землеустрою був погоджений органами Держгеокадастру 11.05.2018, а позивачу наданий лише 05.09.2018 року, правові підстави передачі до органів Держгеокадастру на реєстрацію земельної ділянки непогодженого проекту землеустрою, незважаючи на наявність погодженого проекту землеустрою, правові підстави надання недостовірної інформації позивачу та неповідомлення, що дана земельна ділянка зареєстрована за іншою особою, тривалого чотириразового усунення недоліків проекту землеустрою, поданого до органів Держгеокадастру на погодження та надати всі копії документів до суду та позивачу

- забезпечити надання доказів відповідачем-1 та відповідачем-2 щодо правових підстав порушення терміну затвердження проекту землеустрою поданого позивачем 05.09.2018 року, докази правомірності відмови відповідачів в перенесенні погодження проекту землеустрою іншій особі стосовно земельної ділянки по АДРЕСА_1 , та розгляду двох проектів одночасно, докази правомірності голосування за затвердження проекту землеустрою іншій особі, враховуючи що частина депутатів підтримала заяву позивача щодо перенесення голосування на інший час та відповідно не було достатньо голосів для затвердження проекту землеустрою іншій особі, також докази правомірності не виконання головою міської ради контролю за діями відповідачів та підпис рішення сесії міської ради яке не було підтримано більшістю голосів та підстави повторного голосування за затвердження проекту землеустрою іншій особі, надати докази правомірності не врахування законних інтересів позивача, якому відповідач-1 надав дозвіл на виготовлення проекту землеустрою, відповідач-2 надав висновок про погодження проекту землеустрою-та відповідно позивач мав законні сподівання на отримання у власність земельної ділянки, враховуючи клопотання відповідача-1 до суду у справи №361/4236/17 в якій відповідач-1 просив надати строк, для затвердження проекту землеустрою позивачу та надати всі копії документів до суду та позивачу;

- забезпечити надання доказів відповідачем-1 щодо правомірності розглядати заяву про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою іншій особі, разом з документами стосовно стану земельної ділянки по АДРЕСА_1 отриману за заявою ОСОБА_1 , якими нормами законодавства це передбачено, та надати всі копії документів до суду та позивачу;

- забезпечити надання доказів відповідачем-1 щодо Рішення Броварської міської ради від 29.03.2018 року, яким було відмовлено в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою ОСОБА_2 , в зв`язку з тим, що на місце розташування земельної ділянки позначене на графічному матеріалі вже надано дозвіл на розробку документації іншому громадянину;

- забезпечити надання доказів відповідачем-1 щодо рішення Броварської міської ради, яким було відмовлено в наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою ОСОБА_3 та дану заяву відповідач-1 три рази розглядав, та змінював свої рішення, підробляючи підстави відмови також учасникам АТО та іншим особам відповідач-1 в багато разів перевищив строк розгляду заяв про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою;

- забезпечити надання доказів від відповідача-1, щодо Положення про постійні комісії Броварської міської ради, на час розгляду заяв позивача, про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою та відмови в реєстрації земельної ділянки на земельній комісії з повноваженнями якими були наділені постійні комісії Броварської міської ради та чи були виконані дані повноваження при розгляді заяв позивача та надати всі копії документів до суду та позивачу;

- забезпечити надання доказів від відповідачів, це протоколи розгляду заяв позивача про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою та відмови в реєстрації земельної ділянки на земельній комісії, та надати копії проектів рішення сесій міської ради, щодо розгляду вищевказаних заяв позивача, також необхідно встановити, ким та коли виготовлявся проект рішення міської ради, щодо заяв позивача, з посиланням на норми законодавства та де, коли і ким опубліковано та надати всі копії документів до суду та позивачу;

- забезпечити надання доказів відповідачем-1 щодо відмови виконувати свої повноваження які передбачені п 2. п.6, 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»;

- забезпечити надання доказів відповідачем-1 щодо відмови виконувати свої повноваження які передбачені частина 2 п. 18 ст.13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; «Органи виконавчої влади, виконавчі комітети місцевих рад зобов`язані подавати допомогу інвалідам війни у будівництві індивідуальних жилих будинків. Земельні ділянки для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва відводяться зазначеним особам у першочерговому порядку....».

- забезпечити надання доказів відповідачем-1 щодо відмови виконувати свої повноваження які передбачені згідно ст. 2.10 міждержавної угоди « Угода про взаємне визнання пільг і гарантій для учасників та інвалідів Великої Вітчизняної війни, учасників бойових дій на території інших держав, сімей загиблих військовослужбовців», інвалідам ВВВ передбачено; «...їм надаються різного роду сприяння у будівництві індивідуальних житлових будинків,..», А якщо дані норми законодавства не є чинними на території м. Бровари то повідомити ким та коли дану норму законодавства скасовано та де, коли і ким дані зміни опубліковано;

- забезпечити надання доказів відповідачем-1 щодо відмови виконувати свої повноваження які передбачені згідно; Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», яким передбачено; «п.20.ст.20 обов`язкове (протягом року після подання заяви) відведення місцевими радами земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва ... також відведення земельних ділянок для будівництва індивідуальних гаражів і дач». Закон України «Про приєднання України до Віденської конвенції про цивільну відповідальність за ядерну шкоду», Держава взяла на себе відповідальність за подолання наслідків Чорнобильської катастрофи. А якщо дані норми законодавства не є чинними на території м. Бровари то повідомити ким та коли дану норму законодавства скасовано та де, коли і ким дані зміни опубліковано;

- забезпечити надання доказів відповідачем-1, враховуючи, що заявник звертався до Броварської міської ради з заявами про пільгове відведення земельної ділянки, як особа з інвалідністю внаслідок війни та прирівняний до інвалідів ВВВ з 1983 року, та також набув права на відведення земельної ділянки як відселений із зони зараження від ЧАЕС в 1990 р. відповідно до вищевказаних Законів, заявник мав надати копію посвідчення та заяву, але на сесіях розглядали не мої заяви, а проекти рішень, в яких змінено предмет та підстави звернення та встановлено що заявник має надати проект землеустрою, згідно Земельного кодексу України. Тому прошу зобов`язати відповідача надати докази (пояснення) , з якого часу Броварська міська рада набула повноважень змінювати предмет та підстави звернення заявника, та де, коли і ким дані зміни опубліковано;

- забезпечити надання доказів відповідачем-1, враховуючи, що заявник звертався до Броварської міської ради з заявами про пільгове відведення земельної ділянки, як особа з інвалідністю внаслідок війни та прирівняний до інвалідів ВВВ з 1983 року, та також набув права на відведення земельної ділянки як відселений із зони зараження від ЧАЕС в 1990 р. відповідно до вищевказаних Законів, позивач мав надати копію посвідчення та заяву, в той же час заявника позбавили його на звернення згідно ст. 15 Закону України « Про звернення громадян» та ст. 40 Конституції України;

- забезпечити надання доказів відповідачем-1, зважаючи, що згідно ст.. 58 Конституції України Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи;

- забезпечити надання доказів відповідачем-1, зважаючи, що Відповідно ст. 3 Конституції України передбачено що Людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Розглянувши матеріали справи та Заяву, суд зазначає таке.

Відповідно до ст. 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами, висновками експертів, показаннями свідків.

Відповідно до ч. 2 ст. 79 КАС України, особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб, повинні подати докази разом із поданням позовної заяви.

Стаття 80 КАС України зазначає, що учасник справи, у разі неможливості самостійно надати докази, вправі подати клопотання про витребування доказів судом. Таке клопотання повинно бути подане в строк, зазначений в ч. 2 та 3 ст. 79 цього Кодексу.

Частиною 1 ст. 114 КАС України встановлено, що суд за заявою учасника справи або особи, яка може набути статусу позивача, має забезпечити докази, якщо є підстави припускати, що засіб доказування може бути втрачений або збирання чи подання відповідних доказів стане згодом неможливим або утрудненим.

Заява про забезпечення доказів може бути подана до суду як до, так і після подання позовної заяви (ч. 2 ст. 114 КАС України).

Відповідно до ч. 1 ст. 115 КАС України суд забезпечує докази допитом свідків, призначенням експертизи, витребуванням та оглядом доказів, у тому числі за місцем їх знаходження, забороною вчиняти певні дії щодо доказів та зобов`язанням вчинити певні дії щодо доказів.

Згідно ч. 1 ст. 116 КАС України у заяві про забезпечення доказів зазначаються:

- найменування суду, до якого подається заява;

- повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) заявника, його місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштові індекси, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України, номери засобів зв`язку та адреса електронної пошти, офіційна електронна адреса за наявності;

- повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) іншої сторони (сторін), якщо вона відома заявнику, а також якщо відомо відомості, що її ідентифікують: її місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштові індекси, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України, відомі номери засобів зв`язку, адреса електронної пошти, офіційна електронна адреса;

- докази, забезпечення яких є необхідним, а також обставини, для доказування яких вони необхідні;

- обґрунтування необхідності забезпечення доказів;

- спосіб, у який заявник просить суд забезпечити докази, у разі необхідності - особу, у якої знаходяться докази;

- перелік документів, що додаються до заяви.

Отже, забезпечення доказів в адміністративному процесі є своєрідним інститутом, який створений для запобігання втрати чи пошкодження фактичних даних, які містять інформацію, що є важливою для встановлення обставин справи у адміністративній справі, та слугує доказом, що підтверджує ті, чи інші обставини, без яких ухвалити обґрунтоване та справедливе судове рішення буде неможливо. Тобто, суд за заявою учасника справи або особи, яка може набути статусу позивача, має забезпечити докази, якщо є підстави припускати, що засіб доказування може бути втрачений або збирання чи подання відповідних доказів стане згодом неможливим або утрудненим.

Водночас, суд звертає увагу, що заява про забезпечення доказів повинна бути належним чином обґрунтована, з зазначенням конкретних фактів, які не залишаться поза увагою, щодо важливості збереження таких доказів, та зазначенням шкоди та збитків, які може зазнати заявник, у випадку невжиття судом заходів забезпечення доказів у адміністративній справі.

Аналізуючи вказані вище норми, суд дійшов висновку, що заходи забезпечення доказів в адміністративній справі мають вживатись виключно якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача (фізичної або юридичної особи, суб`єкта владних повноважень), яка в майбутньому зробить неможливим їх захист або ускладнить виконання рішення суду у разі невжиття заходів забезпечення доказів.

При цьому, заходи забезпечення доказів повинні обиратися судом з урахуванням дотримання балансу між правами та інтересами позивача, за захистом яких він звернувся, та наслідками впливу таких заходів на права та свободи заінтересованих осіб.

Суд зауважує, що питання про витребування зазначених вище документів вже вирішувалося судом раніше, зокрема 25.11.2021 судом розглянуто клопотання позивача від 28.10.2021 про витребування доказів в даній справі.

У вказаному клопотанні позивач просив суд:

- витребувати від відповідача-2 докази, щодо правомірності надання висновку про погодження двом особам проектів землеустрою, якими Законами це передбачено, чому не було вказано повну адресу земельної ділянки в іншої особи, та чому вилучено документи отримані за заявою позивача щодо стосовно стану земельної ділянки по АДРЕСА_1 та чому долучили їх до заяви іншої особи, та надати всі копії документів до суду та позивачу (п. 1);

- витребувати від відповідача-2 докази, щодо правомірності та правові підстави передачі від КП «Бровари землеустрій» до органів Держгеокадастру проектів землеустрою на погодження та заяву від імені позивача щодо реєстрації земельної ділянки до органів Держгеокадастру, зважаючи що позивач не надавав КП «Бровари землеустрій» довіреності діяти від імені позивача, та строк виготовлення проекту землеустрою закінчився та надати всі копії документів до суду та позивачу (п. 2);

- витребувати від КП «Бровари землеустрій» докази правомірності порушення умов договору щодо виготовлення проекту землеустрою позивачу, підстави передачі документів з проекту землеустрою, отримані за заявою позивача щодо стосовно стану земельної ділянки по АДРЕСА_1 та правові підстави повторного звернення до органів Держгеокадастру стосовно стану земельної ділянки по вул. Дорошенко Петра, 46, підстави тривалого усунення «недоліків» виявлених відповідачем-2, підстави надання недостовірної інформації позивачу та відповідачам у справі, щодо відсутності порушень терміну виготовлення проекту землеустрою надати всі копії документів до суду та позивачу (п. 3);

- витребувати від КП «Бровари землеустрій» докази правомірності дій стосовно передачі до органів Держгеокадастру проектів землеустрою на погодження та заяву від імені позивача, щодо реєстрації земельної ділянки до органів Держгеокадастру, зважаючи що позивач не надав КП «Бровари землеустрій» довіреності діяти від імені позивача, також правові підстави не передання позивачу проекту землеустрою який був погоджений органами Держгеокадастру, зважаючи що проект землеустрою був погоджений органами Держгеокадастру 11.05.2018, а позивачу наданий лише 05.09.2018, правові підстави передачі до органів Держгеокадастру на реєстрацію земельної ділянки непогодженого проекту землеустрою, незважаючи на наявність погодженого проекту землеустрою, правові підстави надання недостовірної інформації позивачу та неповідомлення, що дана земельна ділянка зареєстрована за іншою особою, тривалого чотириразового усунення недоліків проекту землеустрою, поданого до органів Держгеокадастру на погодження та надати всі копії документів до суду та позивачу (п. 4);

- витребувати від відповідача 1 та 2 докази щодо правових підстав порушення терміну затвердження проекту землеустрою поданого позивачем 05.09.2018, докази правомірності відмови відповідачів в перенесенні погодження проекту землеустрою іншій особі стосовно земельної ділянки по вул. Дорошенко Петра, 46, та розгляду двох проектів одночасно, докази правомірності голосування за затвердження проекту землеустрою іншій особі, враховуючи, що частина депутатів підтримала заяву позивача щодо перенесення голосування на інший час та відповідно не було достатньо голосів для затвердження проекту землеустрою іншій особі, також докази правомірності не виконання головою міської ради контролю за діями відповідачів та підпис рішення сесії міської ради яке не було підтримано більшістю голосів та підстави повторного голосування за затвердження проекту землеустрою іншій особі, надати докази правомірно врахування законних інтересів позивача, якому відповідач-1 надав дозвіл на виготовлення і землеустрою, відповідач-2 надав висновок про погодження проекту землеустрою та відповідно позивач мав законні сподівання на отримання у власність земельної ділянки, враховуючи клопотання відповідача-1 до суду у справи №361/4236/17 в якій відповідач-1 просив надати строк для затвердження проекту землеустрою позивачу та надати всі копії документів до суду та позивачу (п. 5);

- витребувати від відповідача-1 докази правомірності розглядати заяву про надання дозволу виготовлення проекту землеустрою іншій особі, разом з документами стосовно стану земельної ділянки по АДРЕСА_1 , отриману за заявою ОСОБА_1 , якими нормами законодавства це передбачено, та надати всі копії документів до суду та позивачу (п. 6);

- рішенням Броварської міської ради від 29.03.2018, відмовлено в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою ОСОБА_2 , в зв`язку з тим, що на місце розташування земельної ділянки позначене на графічному матеріалі вже надано дозвіл на розробку документації іншому громадянину, тому прошу витребувати від відповідача-1 докази правомірності вибіркового надання повторного дозволу чоловіку головного спеціаліста Броварської міської ради, та надати всі копії документів до суду та позивачу (п. 7);

- також рішенням Броварської міської ради відмовлено в наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою ОСОБА_1 та дану заяву відповідач-1 три рази розглядав, та змінював свої рішення, підробляючи підстави відмови також учасникам АТО та іншим особам відповідач-1 перевищив строк розгляду заяв про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою, тому прошу суд витребувати від відповідача-1 докази правомірності ненадання дозволу на виготовлення проекту всім особам, та надати всі копії документів до суду та позивачу (п. 8);

- витребувати від відповідачів Положення про постійні комісії Броварської міської ради, на час розгляду заяв позивача, про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою та відмови в реєстрації земельної ділянки на земельній комісії з повноваженнями якими були наділені постійні комісії Броварської міської ради та чи були виконані дані повноваження при розгляді заяв позивача та надати всі копії документів до суду та позивачу (п. 9);

- витребувати від відповідачів протоколи розгляду заяв позивача про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою та відмови в реєстрації земельної ділянки на земельній комісії та надати копії проектів рішення сесій міської ради, щодо розгляду вищевказаних заяв позивача, також необхідно встановити, ким та коли виготовлявся проект рішення міської ради, щодо заяв позивача, з посиланням на норми законодавства та де, коли і ким опубліковано та надати всі копії документів до суду та позивачу (п. 10);

- зобов`язати відповідача-1 надати докази (або пояснення) щодо відмови виконувати свої повноваження які передбачені пп.2 п.«а» ч.1, пп.6 п.«б» ч.1 ст.34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Якщо пп.2 п.«а» ч.1, пп.6 п.«б» ч.1 ст.34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» не є чинними, то повідомити ким та коли дану норму законодавства скасовано та де, коли і ким дані зміни опубліковано. Також надати докази (інформацію) щодо того на кого зараз покладено обов`язок пільгового відведення земельних ділянок пільговим категоріям громадян (п. 11);

- зобов`язати відповідача надати докази (або пояснення) щодо відмови виконувати свої повноваження, які передбачені абз.2 п. 18 ч. 1 ст.13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», яким передбачено, що органи виконавчої влади, виконавчі комітети місцевих рад зобов`язані подавати допомогу інвалідам війни у будівництві індивідуальних жилих будинків. Земельні ділянки для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва відводяться зазначеним особам у першочерговому порядку. Згідно абз.2. п.15 ч.1 ст.15 органи виконавчої влади, виконавчі комітети місцевих рад зобов`язані подавати допомогу інвалідам війни і сім`ям загиблих військовослужбовців у будівництві індивідуальних жилих будинків. Земельні ділянки для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва відводяться зазначеним особам у першочерговому порядку. Якщо дані норми законодавства не є чинними на території м. Бровари та повідомити ким та коли дану норму законодавства скасовано та де, коли і ким, дані зміни опубліковано (п. 12);

- зобов`язати відповідача надати докази (або пояснення) щодо відмови виконувати свої повноваження які передбачені згідно пп. 2.10 п. 2 додатку 2 до Угода про взаємне визнання пільг і гарантій для учасників та інвалідів Великої Вітчизняної війни, учасників бойових дій на території інших держав, сімей загиблих військовослужбовців» від 15.04.1994, інвалідам Великої Вітчизняної війни, зокрема, того, що «...їм надаються різного роду сприяння у будівництві індивідуальних житлових будинків,..». Якщо дані норми законодавства не є чинними на території м. Бровари то повідомити ким та коли дану норму законодавства скасовано та де, коли і ким дані зміни опубліковано (п. 13);

- зобов`язати відповідача надати докази (або пояснення) щодо відмови виконувати свої повноваження які передбачені п.20 ч.1 ст.20 Законом України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждати внаслідок Чорнобильської катастрофи», що обов`язкове (протягом року після подання заяви) відведення місцевими радами земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва ... також відведення земельних ділянок для будівництва індивідуальних гаражів і дач». У Законі України «Про приєднання України до Віденської конвенції про цивільну відповідальність за ядерну шкоду», держава взяла на себе відповідальність за подолання наслідків Чорнобильської катастрофи. Якщо дані норми законодавства не є чинними на території м. Бровари то повідомити ким та коли дану норму законодавства скасовано та де, коли і ким дані зміни опубліковано (п. 14);

- враховуючи, що заявник звертався до Броварської міської ради із заявами про пільгове відведе земельної ділянки, як особа з інвалідністю внаслідок війни та прирівняний до інвалідів Великої Вітчизняної війни з 1983 року, та також набув права на відведення земельної ділянки як відселений із зони зараження в ЧАЕС в 1990 році, відповідно до вищевказаних Законів, заявник мав надати копію посвідчення та заяву, але на сесіях розглядали не мої заяви, а проекти рішень, в яких змінено предмет та підстави звернення та встановлено, що заявник має надати проект землеустрою, згідно Земельного кодексу України. Зобов`язати відповідача надати докази (пояснення), з якого часу Броварська міська рада набула повноважень змінювати предмет та підстави звернення заявника та де, коли і ким дані зміни опубліковано (п. 15);

- враховуючи, що заявник звертався до Броварської міської ради із заявами про пільгове відведе земельної ділянки, як особа з інвалідністю внаслідок війни та прирівняний до інвалідів Великої Вітчизняної війни з 1983 року, та також набув права на відведення земельної ділянки як відселений із зони зараження від ЧАЕС в 1990 році, відповідно до вищевказаних Законів, позивач мав надати копію посвідчення та заяву, в той же час заявника позбавили його прав на звернення згідно ст. 15 Закону України «Про звернення громадян» та ст. 40 Конституції України, позивач просить зобов`язати відповідача надати докази щодо повноважень відповідача (або пояснення), з якого часу заявник втратив право на звернення до Броварської міської ради із заявами про пільгове відведення земельної ділянки де, коли і ким дані зміни опубліковано (п. 16).

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 25.11.2021 клопотання ОСОБА_1 про витребування доказів в адміністративній справі №320/490/19 задоволено частково.

Витребувано від Броварської міської ради Київської області та Виконавчого комітету Броварської міської ради Броварського району Київської області:

- належним чином завірену копію Положення про постійні комісії Броварської міської ради, яке було чинне на час розгляду заяв позивача, про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою та відмови в реєстрації земельної ділянки на земельній комісії з повноваженнями якими були наділені постійні комісії Броварської міської ради;

- належним чином завірені копії протоколів розгляду заяв позивача про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою та відмови в реєстрації земельної ділянки на земельній комісії та копії проектів рішення сесій міської ради, щодо розгляду вищевказаних заяв позивача, з інформацією ким та коли виготовлявся проект рішення міської ради, щодо заяв позивача, з посиланням на норми законодавства та де, коли і ким опубліковано.

Витребувано від Комунального підприємства Броварської міської ради «Бровари-землеустрій»:

- належним чином завіренні копії документів щодо виготовлення проекту землеустрою позивачу за його заявою стосовно земельної ділянки по АДРЕСА_1 ;

- належним чином завіренні копії документів стосовно передачі до органів Держгеокадастру проектів землеустрою на погодження та заяву позивача, щодо реєстрації земельної ділянки по АДРЕСА_1 до органів Держгеокадастру;

- належним чином завіренні копії документів щодо передання позивачу проекту землеустрою який був погоджений органами Держгеокадастру стосовно земельної ділянки по АДРЕСА_1 ;

- належним чином завіренні копії документів щодо погодження проекту землеустрою земельної ділянки по АДРЕСА_1 іншим особам.

Судом зобов`язано витребувані документи надати до суду до 14.12.2021.

14.12.2021 від Броварської міської ради Броварського району Київської області надійшли до суду витребувані документи. Надсилання зазначених документів позивачу підтверджується фіскальним чеком АТ «Укрпошта» №215600426655 від 13.12.2021.

Позивач 14.12.2021 подав до суду клопотання про витребування доказів з вимогою витребувати ряд документів, а саме:

- витребувати від відповідача-2 докази, щодо правомірності надання висновку про погодження двом особам проектів землеустрою, якими Законами це передбачено, чому не було вказано повну адресу земельної ділянки в іншої особи, та чому вилучено документи отримані за заявою позивача щодо стосовно стану земельної ділянки по АДРЕСА_1 та чому долучили їх до заяви іншої особи, та надати всі копії документів до суду та позивачу (пункт 1);

- витребувати від відповідача-2 докази щодо правомірності та правові підстави передачі від КП «Бровари землеустрій» до органів Держгеокадастру проектів землеустрою на погодження та заяву від імені позивача щодо реєстрації земельної ділянки до органів Держгеокадастру, зважаючи що позивач не надавав КП «Бровари-землеустрій» довіреності діяти від імені позивача, та строк виготовлення проекту землеустрою закінчився та надати всі копії документів до суду та позивачу (пункт 2);

- витребувати від КП «Бровари-землеустрій» докази правомірності порушення умов договору щодо виготовлення проекту землеустрою позивачу, підстави передачі документів з проекту землеустрою, отримані за заявою позивача щодо стосовно стану земельної ділянки по АДРЕСА_1 та правові підстави повторного звернення до органів Держгеокадастру стосовно стану земельної ділянки по вул. Дорошенко Петра, 46, підстави тривалого усунення «недоліків» виявлених відповідачем-2, підстави надання недостовірної інформації позивачу та відповідачам у справі, щодо відсутності порушень терміну виготовлення проекту землеустрою надати всі копії документів до суду та позивачу (пункт 3);

- витребувати від КП «Бровари-землеустрій» докази правомірності дій стосовно передачі до органів Держгеокадастру проектів землеустрою на погодження та заяву від імені позивача, щодо реєстрації земельної ділянки до органів Держгеокадастру, зважаючи що позивач не надав КП «Бровари-землеустрій» довіреності діяти від імені позивача, також правові підстави не передання позивачу проекту землеустрою який був погоджений органами Держгеокадастру, зважаючи що проект землеустрою був погоджений органами Держгеокадастру 11.05.2018, а позивачу наданий лише 05.09.2018, правові підстави передачі до органів Держгеокадастру на реєстрацію земельної ділянки непогодженого проекту землеустрою, незважаючи на наявність погодженого проекту землеустрою, правові підстави надання недостовірної інформації позивачу та неповідомлення, що дана земельна ділянка зареєстрована за іншою особою, тривалого чотириразового усунення недоліків проекту землеустрою, поданого до органів Держгеокадастру на погодження та надати всі копії документів до суду та позивачу (пункт 4);

- витребувати від відповідача-1 та відповідача-2 докази щодо правових підстав порушення терміну затвердження проекту землеустрою поданого позивачем 05.09.2018, докази правомірності відмови відповідачів в перенесенні погодження проекту землеустрою іншій особі стосовно земельної ділянки по вул. Дорошенко Петра, 46, та розгляду двох проектів одночасно, докази правомірності голосування за затвердження проекту землеустрою іншій особі, враховуючи, що частина депутатів підтримала заяву позивача щодо перенесення голосування на інший час та відповідно не було достатньо голосів для затвердження проекту землеустрою іншій особі, також докази правомірності не виконання головою міської ради контролю за діями відповідачів та підпис рішення сесії міської ради яке не було підтримано більшістю голосів та підстави повторного голосування за затвердження проекту землеустрою іншій особі, надати докази правомірно врахування законних інтересів позивача, якому відповідач-1 надав дозвіл на виготовлення і землеустрою, відповідач-2 надав висновок про погодження проекту землеустрою та відповідно позивач мав законні сподівання на отримання у власність земельної ділянки, враховуючи клопотання відповідача-1 до суду у справи №361/4236/17 в якій відповідач-1 просив надати строк для затвердження проекту землеустрою позивачу та надати всі копії документів до суду та позивачу (пункт 5);

- витребувати від відповідача-1 докази правомірності розглядати заяву про надання дозволу виготовлення проекту землеустрою іншій особі, разом з документами стосовно стану земельної ділянки по АДРЕСА_1 , отриману за заявою ОСОБА_1 , якими нормами законодавства це передбачено, та надати всі копії документів до суду та позивачу (пункт 6);

- рішенням Броварської міської ради від 29.03.2018, відмовлено в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою ОСОБА_2 , в зв`язку з тим, що на місце розташування земельної ділянки позначене на графічному матеріалі вже надано дозвіл на розробку документації іншому громадянину, тому прошу витребувати від відповідача-1 докази правомірності вибіркового надання повторного дозволу чоловіку головного спеціаліста Броварської міської ради, та надати всі копії документів до суду та позивачу (пункт 7);

- також рішенням Броварської міської ради відмовлено в наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою ОСОБА_1 та дану заяву відповідач-1 три рази розглядав, та змінював свої рішення, підробляючи підстави відмови також учасникам АТО та іншим особам відповідач-1 перевищив строк розгляду заяв про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою, тому прошу суд витребувати від відповідача-1 докази правомірності ненадання дозволу на виготовлення проекту всім особам, та надати всі копії документів до суду та позивачу (пункт 8);

- витребувати від відповідачів Положення про постійні комісії Броварської міської ради, на час розгляду заяв позивача, про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою та відмови в реєстрації земельної ділянки на земельній комісії з повноваженнями якими були наділені постійні комісії Броварської міської ради та чи були виконані дані повноваження при розгляді заяв позивача та надати всі копії документів до суду та позивачу (пункт 9);

- витребувати від відповідачів протоколи розгляду заяв позивача про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою та відмови в реєстрації земельної ділянки на земельній комісії та надати копії проектів рішення сесій міської ради, щодо розгляду вищевказаних заяв позивача, також необхідно встановити, ким та коли виготовлявся проект рішення міської ради, щодо заяв позивача, з посиланням на норми законодавства та де, коли і ким опубліковано та надати всі копії документів до суду та позивачу (пункт 10);

- зобов`язати відповідача-1 надати докази (або пояснення) щодо відмови виконувати свої повноваження які передбачені пп.2 п.«а» ч.1, пп.6 п.«б» ч.1 ст.34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Якщо пп.2 п.«а» ч.1, пп.6 п.«б» ч.1 ст.34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» не є чинними, то повідомити ким та коли дану норму законодавства скасовано та де, коли і ким дані зміни опубліковано. Також надати докази (інформацію) щодо того на кого зараз покладено обов`язок пільгового відведення земельних ділянок пільговим категоріям громадян (пункт 11);

- зобов`язати відповідача надати докази (або пояснення) щодо відмови виконувати свої повноваження, які передбачені абз.2 п. 18 ч. 1 ст.13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», яким передбачено, що органи виконавчої влади, виконавчі комітети місцевих рад зобов`язані подавати допомогу інвалідам війни у будівництві індивідуальних жилих будинків. Земельні ділянки для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва відводяться зазначеним особам у першочерговому порядку. Згідно абз.2. п.15 ч.1 ст.15 органи виконавчої влади, виконавчі комітети місцевих рад зобов`язані подавати допомогу інвалідам війни і сім`ям загиблих військовослужбовців у будівництві індивідуальних жилих будинків. Земельні ділянки для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва відводяться зазначеним особам у першочерговому порядку. Якщо дані норми законодавства не є чинними на території м. Бровари та повідомити ким та коли дану норму законодавства скасовано та де, коли і ким, дані зміни опубліковано (пункт 12);

- зобов`язати відповідача надати докази (або пояснення) щодо відмови виконувати свої повноваження які передбачені згідно пп. 2.10 п. 2 додатку 2 до Угода про взаємне визнання пільг і гарантій для учасників та інвалідів Великої Вітчизняної війни, учасників бойових дій на території інших держав, сімей загиблих військовослужбовців» від 15.04.1994, інвалідам Великої Вітчизняної війни, зокрема, того, що «...їм надаються різного роду сприяння у будівництві індивідуальних житлових будинків,..». Якщо дані норми законодавства не є чинними на території м. Бровари то повідомити ким та коли дану норму законодавства скасовано та де, коли і ким дані зміни опубліковано (пункт 13);

- зобов`язати відповідача надати докази (або пояснення) щодо відмови виконувати свої повноваження які передбачені п.20 ч.1 ст.20 Законом України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждати внаслідок Чорнобильської катастрофи», що обов`язкове (протягом року після подання заяви) відведення місцевими радами земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва ... також відведення земельних ділянок для будівництва індивідуальних гаражів і дач». У Законі України «Про приєднання України до Віденської конвенції про цивільну відповідальність за ядерну шкоду», держава взяла на себе відповідальність за подолання наслідків Чорнобильської катастрофи. Якщо дані норми законодавства не є чинними на території м. Бровари то повідомити ким та коли дану норму законодавства скасовано та де, коли і ким дані зміни опубліковано (пункт 14);

- враховуючи, що заявник звертався до Броварської міської ради із заявами про пільгове відведе земельної ділянки, як особа з інвалідністю внаслідок війни та прирівняний до інвалідів Великої Вітчизняної війни з 1983 року, та також набув права на відведення земельної ділянки як відселений із зони зараження в ЧАЕС в 1990 році, відповідно до вищевказаних Законів, заявник мав надати копію посвідчення та заяву, але на сесіях розглядали не мої заяви, а проекти рішень, в яких змінено предмет та підстави звернення та встановлено, що заявник має надати проект землеустрою, згідно Земельного кодексу України. Зобов`язати відповідача надати докази (пояснення), з якого часу Броварська міська рада набула повноважень змінювати предмет та підстави звернення заявника та де, коли і ким дані зміни опубліковано (пункт 15);

- враховуючи, що заявник звертався до Броварської міської ради із заявами про пільгове відведе земельної ділянки, як особа з інвалідністю внаслідок війни та прирівняний до інвалідів Великої Вітчизняної війни з 1983 року, та також набув права на відведення земельної ділянки як відселений із зони зараження від ЧАЕС в 1990 році, відповідно до вищевказаних Законів, позивач мав надати копію посвідчення та заяву, в той же час заявника позбавили його прав на звернення згідно ст. 15 Закону України «Про звернення громадян» та ст. 40 Конституції України, позивач просить зобов`язати відповідача надати докази щодо повноважень відповідача (або пояснення), з якого часу заявник втратив право на звернення до Броварської міської ради із заявами про пільгове відведення земельної ділянки де, коли і ким дані зміни опубліковано (пункт 16).

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 26.01.2022 повторно витребувано від Комунального підприємства Броварської міської ради «Бровари-землеустрій»:

- належним чином завіренні копії документів щодо виготовлення проекту землеустрою позивачу за його заявою стосовно земельної ділянки по АДРЕСА_1 ;

- належним чином завіренні копії документів стосовно передачі до органів Держгеокадастру проектів землеустрою на погодження та заяву позивача, щодо реєстрації земельної ділянки по АДРЕСА_1 до органів Держгеокадастру:

- належним чином завіренні копії документів щодо передання позивачу проекту землеустрою який був погоджений органами Держгеокадастру стосовно земельної ділянки по АДРЕСА_1 ;

- належним чином завіренні копії документів щодо погодження проекту землеустрою земельної ділянки по АДРЕСА_1 іншим особам.

Крім того, позивача 21.01.2022 звертався до суду із заявою про забезпечення доказів у даній адміністративній справі у якій зазначив, що з метою повного та всебічного з`ясування обставин справи потрібно забезпечити надання доказів, а саме:

- забезпечити надання доказів відповідачем-2 щодо правомірності надання висновку про погодження двом особам проектів землеустрою, якими Законами це передбачено, чому не було вказано повну адресу земельної ділянки в іншої особи, та чому вилучено документи отримані за заявою позивача щодо стосовно стану земельної ділянки по АДРЕСА_1 та чому долучили їх до заяви іншої особи, та надати всі копії документів до суду та позивачу;

- забезпечити надання доказів відповідачем-2 щодо правомірності та правові підстави передачі від КП «Бровари землеустрій» до органів Держгеокадастру проектів землеустрою на погодження та заяву від імені позивача, щодо реєстрації земельної ділянки до органів Держгеокадастру, зважаючи що позивач не надавав КП «Бровари землеустрій» довіреності діяти від імені позивача, та строк виготовлення проекту землеустрою закінчився та надати всі копії документів до суду та позивачу;

- забезпечити надання доказів КП «Бровари землеустрій» щодо правомірності порушення умов договору, щодо виготовлення проекту землеустрою позивачу, підстави передачі документів з проекту землеустрою, отримані за заявою позивача щодо стосовно стану земельної ділянки по вул. Дорошенко Петра 46 та правові підстави повторного звернення до органів Держгеокадастру стосовно стану земельної ділянки по вул. Дорошенко Петра 46, підстави тривалого усунення «недоліків» виявлених відповідачем 2, підстави надання недостовірної інформації позивачу та відповідачам у справи, щодо відсутності порушень терміну виготовлення проекту землеустрою та надати всі копії документів до суду та позивачу;

- забезпечити надання доказів КП «Бровари землеустрій» правомірності дій стосовно передачі до органів Держгеокадастру проектів землеустрою на погодження та заяву від імені позивача, щодо реєстрації земельної ділянки до органів Держгеокадастру, зважаючи що позивач не надавав КП «Бровари землеустрій» довіреності діяти від імені позивача, також правові підстави не передання позивачу проекту землеустрою який був погоджений органами Держгеокадастру, зважаючи що проект землеустрою був погоджений органами Держгеокадастру 11.05.2018, а позивачу наданий лише 05.09.2018 року, правові підстави передачі до органів Держгеокадастру на реєстрацію земельної ділянки непогодженого проекту землеустрою, незважаючи на наявність погодженого проекту землеустрою, правові підстави надання недостовірної інформації позивачу та неповідомлення, що дана земельна ділянка зареєстрована за іншою особою, тривалого чотириразового усунення недоліків проекту землеустрою, поданого до органів Держгеокадастру на погодження та надати всі копії документів до суду та позивачу

- забезпечити надання доказів відповідачем-1 та відповідачем-2 щодо правових підстав порушення терміну затвердження проекту землеустрою поданого позивачем 05.09.2018, докази правомірності відмови відповідачів в перенесенні погодження проекту землеустрою іншій особі стосовно земельної ділянки по АДРЕСА_1 , та розгляду двох проектів одночасно, докази правомірності голосування за затвердження проекту землеустрою іншій особі, враховуючи що частина депутатів підтримала заяву позивача щодо перенесення голосування на інший час та відповідно не було достатньо голосів для затвердження проекту землеустрою іншій особі, також докази правомірності не виконання головою міської ради контролю за діями відповідачів та підпис рішення сесії міської ради яке не було підтримано більшістю голосів та підстави повторного голосування за затвердження проекту землеустрою іншій особі, надати докази правомірності не врахування законних інтересів позивача, якому відповідач 1 надав дозвіл на виготовлення проекту землеустрою, відповідач-2 надав висновок про погодження проекту землеустрою-та відповідно позивач мав законні сподівання на отримання у власність земельної ділянки, враховуючи клопотання відповідача-1 до суду у справи №361/4236/17 в якій відповідач-1 просив надати строк, для затвердження проекту землеустрою позивачу та надати всі копії документів до суду та позивачу;

- забезпечити надання доказів відповідачем-1 щодо правомірності розглядати заяву про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою іншій особі, разом з документами стосовно стану земельної ділянки по вул. Дорошенко Петра 46 отриману за заявою ОСОБА_1 , якими нормами законодавства це передбачено, та надати всі копії документів до суду та позивачу;

- забезпечити надання доказів відповідачем-1 щодо Рішення Броварської міської ради від 29.03.2018, яким було відмовлено в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою ОСОБА_2 , в зв`язку з тим, що на місце розташування земельної ділянки позначене на графічному матеріалі вже надано дозвіл на розробку документації іншому громадянину;

- забезпечити надання доказів відповідачем-1 щодо рішення Броварської міської ради, яким було відмовлено в наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою ОСОБА_3 та дану заяву відповідач-1 три рази розглядав, та змінював свої рішення, підробляючи підстави відмови також учасникам АТО та іншим особам відповідач-1 в багато разів перевищив строк розгляду заяв про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою;

- забезпечити надання доказів від відповідача-1, щодо Положення про постійні комісії Броварської міської ради, на час розгляду заяв позивача, про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою та відмови в реєстрації земельної ділянки на земельній комісії з повноваженнями якими були наділені постійні комісії Броварської міської ради та чи були виконані дані повноваження при розгляді заяв позивача та надати всі копії документів до суду та позивачу;

- забезпечити надання доказів від відповідачів, це протоколи розгляду заяв позивача про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою та відмови в реєстрації земельної ділянки на земельній комісії, та надати копії проектів рішення сесій міської ради, щодо розгляду вищевказаних заяв позивача, також необхідно встановити, ким та коли виготовлявся проект рішення міської ради, щодо заяв позивача, з посиланням на норми законодавства та де, коли і ким опубліковано та надати всі копії документів до суду та позивачу;

- забезпечити надання доказів відповідачем-1 щодо відмови виконувати свої повноваження які передбачені п 2. п.6, 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»;

- забезпечити надання доказів відповідачем-1 щодо відмови виконувати свої повноваження які передбачені частина 2 п. 18 ст.13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; «Органи виконавчої влади, виконавчі комітети місцевих рад зобов`язані подавати допомогу інвалідам війни у будівництві індивідуальних жилих будинків. Земельні ділянки для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва відводяться зазначеним особам у першочерговому порядку....».

- забезпечити надання доказів відповідачем-1 щодо відмови виконувати свої повноваження які передбачені згідно ст. 2.10 міждержавної угоди «Угода про взаємне визнання пільг і гарантій для учасників та інвалідів Великої Вітчизняної війни, учасників бойових дій на території інших держав, сімей загиблих військовослужбовців», інвалідам ВВВ передбачено; «...їм надаються різного роду сприяння у будівництві індивідуальних житлових будинків,..», А якщо дані норми законодавства не є чинними на території м. Бровари то повідомити ким та коли дану норму законодавства скасовано та де, коли і ким дані зміни опубліковано;

- забезпечити надання доказів відповідачем-1 щодо відмови виконувати свої повноваження які передбачені згідно; Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», яким передбачено; «п.20.ст.20 обов`язкове (протягом року після подання заяви) відведення місцевими радами земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва ... також відведення земельних ділянок для будівництва індивідуальних гаражів і дач». Закон України «Про приєднання України до Віденської конвенції про цивільну відповідальність за ядерну шкоду», Держава взяла на себе відповідальність за подолання наслідків Чорнобильської катастрофи. А якщо дані норми законодавства не є чинними на території м. Бровари то повідомити ким та коли дану норму законодавства скасовано та де, коли і ким дані зміни опубліковано;

- забезпечити надання доказів відповідачем-1, враховуючи, що заявник звертався до Броварської міської ради з заявами про пільгове відведення земельної ділянки, як особа з інвалідністю внаслідок війни та прирівняний до інвалідів ВВВ з 1983 року, та також набув права на відведення земельної ділянки як відселений із зони зараження від ЧАЕС в 1990 р. відповідно до вищевказаних Законів, заявник мав надати копію посвідчення та заяву, але на сесіях розглядали не мої заяви, а проекти рішень, в яких змінено предмет та підстави звернення та встановлено що заявник має надати проект землеустрою, згідно Земельного кодексу України. Тому прошу зобов`язати відповідача надати докази (пояснення) , з якого часу Броварська міська рада набула повноважень змінювати предмет та підстави звернення заявника, та де, коли і ким дані зміни опубліковано;

- забезпечити надання доказів відповідачем-1, враховуючи, що заявник звертався до Броварської міської ради з заявами про пільгове відведення земельної ділянки, як особа з інвалідністю внаслідок війни та прирівняний до інвалідів ВВВ з 1983 року, та також набув права на відведення земельної ділянки як відселений із зони зараження від ЧАЕС в 1990 р. відповідно до вищевказаних Законів, позивач мав надати копію посвідчення та заяву, в той же час заявника позбавили його на звернення згідно ст. 15 Закону України « Про звернення громадян» та ст. 40 Конституції України;

- забезпечити надання доказів відповідачем-1, зважаючи, що згідно ст.. 58 Конституції України Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи;

- забезпечити надання доказів відповідачем-1, зважаючи, що Відповідно ст. 3 Конституції України передбачено що Людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 27.01.2022 у задоволенні заяви ОСОБА_1 про забезпечення доказів відмовлено.

Суд зазначає, що згідно із ст. 45 КАС України учасники судового процесу та їхні представники повинні добросовісно користуватися процесуальними правами. Зловживання процесуальними правами не допускається (ч. 1).

Якщо подання скарги, заяви, клопотання визнається зловживанням процесуальними правами, суд з урахуванням обставин справи має право залишити без розгляду або повернути скаргу, заяву, клопотання (ч. 3 ст. 45 КАС України).

Суд зобов`язаний вживати заходів для запобігання зловживанню процесуальними правами. У випадку зловживання учасником судового процесу його процесуальними правами, суд застосовує до нього заходи, визначені цим Кодексом (ч. 4 ст. 45 КАС України).

Суд констатує неодноразове подання позивачем аналогічних за змістом заяв про забезпечення доказів та про витребування доказів у адміністративній справі №320/490/19, які вже судом були розглянуті та прийнятті відповідні ухвали суду, у зв`язку з чим суд визнає зловживання позивачем процесуальним правом і вважає, що заяву ОСОБА_1 про забезпечення доказів та витребування доказів у адміністративній справі (вх. №18855/22 від 18.08.2022) слід залишити без розгляду.

При цьому суд наголошує, що твердження позивача щодо необхідності забезпечення надання доказів, зокрема щодо правомірності дій, відмови та висновків відповідачів є безпідставними, оскільки оцінку правомірності/неправомірності оскаржуваного рішення чи дій суб`єктів владних повноважень відповідачів надаватиме суд при ухваленні рішення по суті позовних вимог.

Керуючись частиною 3 статті 45, статтями 248, 256 КАС України, суд

у х в а л и в:

1. Заяву ОСОБА_1 про забезпечення доказів та витребування доказів у адміністративній справі залишити без розгляду.

2. Копію ухвали надіслати (надати) учасникам справи (їх представникам), зокрема, шляхом направлення тексту ухвали електронною поштою, факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), телефонограмою.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.

Суддя Щавінський В.Р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.09.2022
Оприлюднено09.09.2022
Номер документу106108204
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —320/490/19

Постанова від 27.09.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Постанова від 27.09.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 30.06.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 30.06.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 30.06.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 05.06.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 24.05.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Рішення від 21.04.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 07.10.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 06.09.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні