Справа №760/18582/21 2-о/760/96/22
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 липня 2022 року Солом`янський районний суд м. Києва в складі
головуючої судді - Усатової І.А.,
за участю секретаря судового засідання - Омелько Г.Т.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Києві цивільну справу за заявою Головного управління ДПС в Одеській області, заінтересовані особи: Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРІНТЕХ ТРАНС ЛТД», Публічне акціонерне товариство Акціонерний банк «УКРГАЗБАНК» про розкриття банком інформації, яка містить банківську таємницю, суд, -
В С Т А Н О В И В:
14.07.2021 Головне управління ДПС у Запорізькій області звернулось до суду із заявою, в якій просить зобов`язати Публічне акціонерне товариство Акціонерний банк «УКРГАЗБАНК» надати до Головного управління ДПС в Одеській оригінали (належним чином засвідчені копії) роздруківок про обсяг та обіг коштів по розрахунковим рахункам ТОВ «ГРІНТЕХ ТРАНС ЛТД» (ЄДРПОУ 43848600) в даній банківській установі із зазначенням сум платежів, дати операцій та призначення платежів за період з 05.02.2021 по теперішній час, а саме: рахунку № НОМЕР_1 , МФО 320478, дата відкриття - 05.02.2021.
В обгрунтування заяви посилається на те, що підставою для звернення із відповідною заявою до суду є здійснення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ «ГРІНТЕХ ТРАНС ЛТД» на предмет додержання вимог податкового законодавства у зв`язку з декларуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень, визначеного в декларації з ПДВ за травень 2021 року, у в`язку з відсутністю первинних документів за перевіряємий період та відсутністю будь-яких посадових осіб за місцем реєстрації юридичної особи. Мета - отримання відповідної інформації наявності або відсутності порушення податкового законодавства з боку ТОВ «ГРІНТЕХ ТРАНС ЛТД», в частині правомірності бюджетного відшкодування підприємству з Державного бюджету України суми ПДВ у розмірі 46 232 679,00 грн.
Вказує, що на підставі п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України для проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ГРІНТЕХ ТРАНС ЛТД» (код ЄДРПОУ 43848600) з питання законності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн. з урахуванням від ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах, було видано наказ Головного управління ДПС В Одеській області від 05.07.2021 № 4620-п «Про проведення відповідно до п.п. 78.1.8. п. 78.1 ст. 78 ПКУ документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ГРІНТЕХ ТРАНС ЛТД». В ході виїзду за податковою адресою: 65048 м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, буд. 17, ТОВ «ГРІНТЕХ ТРАНС ЛТД» було встановлено, що за вказаною адресою відсутні посадові особи платника податку або його законні представники, для проведення перевірки. За податковою адресою знаходиться адміністративний будинок бізнес-центр «ПРИМОРСЬКИЙ».
Зазначає, що вручити направлення на перевірку та розпочати документальну позапланову виїздну перевірку неможливо у зв`язку з тим, що посадові особи ТОВ «ГРІНТЕХ ТРАНС ЛТД» не знаходиться за податковою адресою, місце розташування офісу (кабінет, квартира) не встановлено. По телефонному номеру вказаного в ITC «Податковий блок», а саме: НОМЕР_2 зв`язок директором ТОВ «ГРІНТЕХ ТРАНС ЛТД» - ОСОБА_1 не встановлено. номеру Таким чином, встановити фактичне місцезнаходження посадової особи підприємства ТОВ «ГРІНТЕХ ТРАНС ЛТД» код за - ОСОБА_1 та вручити наказ Головного управління ДПС в Одеській області вiд 05.07.2021 №4620-п та ознайомити з направленнями на перевірку не було можливим.
Враховуючи наведене, проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ГРІНТЕХ ТРАНС ЛТД» код за ЄДРПОУ (43848600) з питань дотримання податкового законодавства при декларуванні за травень 2021 року від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 000 грн. з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах, не є можливим.
Головним управління ДПС в Одеській області складено акт 06.07.2021 №2002/15-32- 07-05/43848600 про відсутність посадових осіб ТОВ «ГРІНТЕХ ТРАНС ЛТД» код за ЄДРПОУ (43848600) за місцем знаходження та неможливість проведення документальної позапланової виїзної перевірки та направлено запит від 07.07.2021 №17263/5/15-32-07-05-06 на встановлення посадової особи платника податку ТОВ «ГРІНТЕХ ТРАНС ЛТД», за податковою адресою або його законних (уповноважених) представників.
У зв`язку з цим, враховуючи, що станом на день подання заяви заінтересованими особами не надано інформацію про рух коштів товариства по рахунках Публічного акціонерного товариства АКЦІОНЕРНИЙ БАНК «УКРГАЗБАНК», підстави перевірки не оскаржені, подано вказану заяву.
У судове засідання 25.07.2022 заявник та заінтересовані особи не з`явилися, про дату та час розгляду справи були повідомлені належним чином, про причину неявки суд до відома не поставили.
Суд, дослідивши письмові докази, наявні у матеріалах справи, всебічно перевіривши обставини, на яких вони ґрунтуються у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин, встановив наступні обставини та дійшов наступних висновків.
З матеріалів заяви встановлено, що 05.07.2021 Головним управлінням ДПС в Одеській області Державної податкової служби України видано наказ №4620-П «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ГРІНТЕХ ТРАНС ЛТД» (ЄДРПОУ 43848600), за яким наказано провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "ГРІНТЕХ ТРАНС ЛТД", код ЄДРПОУ 43848600, щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за травень 2021 року від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн. з урахуванням вiд`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах, з 06 липня 2021 року тривалістю 5 робочих днів.
Згідно акту Головного управління ДПС в Одеській області Державної податкової служби України №2002/15-32-07-05/13848660 від 06.07.2021, вбачається, що під час виходу встановлено, що підприємство ТОВ «ГРІНТЕХ ТРАНС ЛТД» (ЄДРПОУ 43848600) та директор платник податків ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_3 ), за податковою адресою: АДРЕСА_1 , не знаходяться. Відсутня вивіска з режимом роботи. За вказаною адресою знаходиться адміністративний будинок бізнес-центру «Приморський».
Вручити направлення на перевірку та розпочати документальну позапланову виїзну перевірку неможливо у зв`язку з тим, що посадові особа ТОВ «ГРІНТЕХ ТРАНС ЛТД» не знаходяться за податковою адресою, місце розташування офісу (кабінет, квартира) не встановлено.
На телефонний дзвінок за номером телефону вказаного ITC «Податковий блок», а саме: НОМЕР_2 - не встановлено зв`язок з директором ТОВ «ГРІНТЕХ ТРАНС Чабан Романом Сергійовичем.
Встановити фактичне місцезнаходження посадової особи підприємства ТОВ «ГРІНТЕХ ТРАНС ЛТД» - ОСОБА_1 та вручити наказ Головного управління ДПС в Одеській областi вiд 05.07.2021 №4620-п та ознайомити з направленням на перевірку не є можливим.
Враховуючи вищенаведене, проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ГРІНТЕХ ТРАНС ЛТД» з питань дотримання податкового законодавства при декларуванні за травень 2021 від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 000 грн. з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах, не є можливим.
Органи державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (стаття 19 Конституції України).
Згідно з п. 75.1. ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до п. 19-1.1.1 - 19-1.1.2. ст. 19 ПК України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу: здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків; контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.
Для виконання покладених на контролюючі органи функцій їм надані права, що визначені законодавцем та наведені у статі 20 ПК України.
Відповідно до п. 20.1.5 ст. 20 ПК України контролюючий орган має право отримувати безоплатно від платників податків, а також від установ Національного банку України, банків та інших фінансових установ довідки у порядку, встановленому Законом України «Про банки та банківську діяльність» та цим Кодексом, довідки та/або копії документів про наявність банківських рахунків, а на підставі рішення суду - інформацію про обсяг та обіг коштів на рахунках, у тому числі про ненадходження в установлені строки валютної виручки від суб`єктів господарювання, інформацію про договори боржника про зберігання цінностей або надання боржнику в майновий найм (оренду) індивідуального банківського сейфа, що охороняється банком.
Відповідно до п. 73.4 ст. 73 ПК України інформація про наявність та рух коштів на рахунках платника податків надається в обсягах більших, ніж передбачені пунктом 73.3 цієї статті, банками та іншими фінансовими установами контролюючим органам за рішенням суду. Для отримання такої інформації контролюючий орган звертається до суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 1076 ЦК України банк гарантує таємницю банківського рахунка, операцій за рахунком і відомостей про клієнта. Відомості про операції та рахунки можуть бути надані тільки самим клієнтам або їхнім представникам. Іншим особам, у тому числі органам державної влади, їхнім посадовим і службовим особам, такі відомості можуть бути надані виключно у випадках та в порядку, встановлених законом про банки і банківську діяльність.
Статтею 60 Закону України «Про банки та банківську діяльність» поняття «банківська таємниця» визначено як інформація щодо діяльності та фінансового стану клієнта, яка стала відомою банку у процесі обслуговування клієнта та взаємовідносин з ним або стала відомою третім особам при наданні послуг банку або виконанні функцій, визначених законом, а також визначена у цій статті інформація про банк.
Відповідно до ст. 62 Закону України «Про банки та банківську діяльність» інформація щодо юридичних та фізичних осіб, яка містить банківську таємницю, розкривається банками на письмову вимогу суду або за рішенням суду.
З аналізу зазначеної норми вбачається, що на вимогу відповідних уповноважених державних органів банк вправі надати інформацію, яка містить банківську таємницю, у межах і обсягах, визначених цим та іншими законами, тобто банки надають обмежену законом інформацію.
Підставою для розкриття інформації, яка містить банківську таємницю, є необхідність провести перевірку своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів до державного бюджету суб`єктом господарської діяльності.
При цьому своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплата податків та зборів (обов`язкових платежів) здійснюється шляхом проведення органами державної податкової служби планових і позапланових виїзних перевірок, підстави та порядок яких визначені законом.
Саме по собі неподання в установлений строк податкової декларації або їх розрахунків, необхідність перевірки достовірності, повноти нарахування та сплати усіх передбачених Податковим кодексом України податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства тощо є підставою для ініціювання органами державної податкової служби перевірок згідно з процедурою, визначеною главою 8 Податкового кодексу України. В цьому випадку розкриття банківської таємниці можливе в разі доведення органом державної податкової служби обставин, за яких перевірки є неможливими або є інша об`єктивна потреба в розкритті такої таємниці.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 03 квітня 2019 року у справі №761/43384/16-ц.
Відповідно до статті 348 ЦПК України у заяві про розкриття банком інформації, яка містить банківську таємницю, щодо юридичної особи або фізичної особи має бути зазначено, зокрема, обґрунтування необхідності та обставин, за яких вимагається розкрити інформацію, що містить банківську таємницю, щодо особи із зазначенням положень законів, які надають відповідні повноваження, або прав та інтересів, які порушено.
Заявник просив розкрити інформацію, що містить банківську таємницю, посилаючись на неможливість вручити направлення на перевірку та розпочати документальну позапланову виїзну перевірку у зв`язку з тим, що посадові особа ТОВ «ГРІНТЕХ ТРАНС ЛТД» не знаходяться за податковою адресою, місце розташування офісу (кабінет, квартира) не встановлено, а встановити фактичне місцезнаходження посадової особи підприємства, вручити наказ та ознайомити з направленням на перевірку є неможливим.
Разом з тим, судом встановлено, що за наказом №4620-П від 05.07.2021 документальна позапланова виїзна перевірка мала проводитись 5 робочих днів з 06.07.2021.
Таким чином, термін перевірки, встановлений наказом №4620-П від 05.07.2021, сплив, заяву про розкриття інформації, що містить банківську таємницю заявником подано до суду 14.07.2021, а тому підстави для задоволення такої заяви Головного управління ДПС в Одеській області про розкриття Публічним акціонерним товариством Акціонерний банк «УКРГАЗБАНК» інформації, що містить банківську таємницю, відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРІНТЕХ ТРАНС ЛТД», відсутні.
На підставі викладено та керуючись ст. ст. 293, 294, 347-350 ЦПК України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні заяви Головного управління ДПС в Одеській області, заінтересовані особи: Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРІНТЕХ ТРАНС ЛТД», Публічне акціонерне товариство Акціонерний банк «УКРГАЗБАНК» про розкриття банком інформації, яка містить банківську таємницю - відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Київського апеляційного суду.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя: Усатова І.А.
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.07.2022 |
Оприлюднено | 15.09.2022 |
Номер документу | 106171987 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про розкриття банком інформації, яка містить банківську таємницю, щодо юридичних та фізичних осіб |
Цивільне
Солом'янський районний суд міста Києва
Усатова І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні