Справа №522/11728/22
Провадження №1-кс/522/5368/22
УХВАЛА
12 вересня 2022 року м. Одеса
Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 ,
за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотанняслідчого в ОВС слідчого відділу Управління СБ України в Одеській області майора юстиції ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Спеціалізованої екологічної прокуратури ОСОБА_4 , про надання тимчасового доступу до речей та документів в рамках кримінального провадження №42021160000000610 від 13.12.2021 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України,
ВСТАНОВИВ:
Слідчий в ОВС слідчого відділу Управління СБ України в Одеській області майор юстиції ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням, погодженим прокурором відділу Спеціалізованої екологічної прокуратури ОСОБА_4 , про надання тимчасового доступу до речей та документів в рамках кримінального провадження №42021160000000610 від 13.12.2021 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, мотивуючи клопотання наступним.
Заступником керівника Одеської обласної прокуратури 12.07.2022 подальше здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні №42021160000000610 від 13.12.2021 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, доручено слідчим СВ УСБУ в Одеській області.
Вказане кримінальне провадження розпочато за матеріалами УСР в Одеській області ДСР НП України щодо неправомірних дій службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 , органів державної влади, у тому числі кадастрових реєстраторів з протиправного заволодіння земельними ділянками держаної власності, розташованими на території Будацької коси Білгород-Дністровського району Одеської області за межами населених пунктів.
Будацька (рос. Будакская) коса природньо утворений піщаний пересип між Чорним морем та Будацьким лиманом (у Білгород-Дністровському районі Одеської області, яка простягається вздовж Чорного моря навпроти смт Сергіївка, с. Чабанське, с. Косівка, с. Попаздра та з`єднує території смт Затока та с. Курортне).
Відповідно до Розпорядження Кабінету міністрів України «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Одеської області» від 12.06.2020 № 720-р визначені території усіх територіальних громад Одеської області, згідно з яким, у тому числі додатком у вигляді Графічної частини (карти Одеської області) територія ІНФОРМАЦІЯ_2 не увійшла в межі жодної з територіальних громад Одеської області.
Відповідно до проекту формування території та встановлення меж сільських, селищних і районних рад народних депутатів Білгород-Дністровського району Одеської області, затвердженого рішенням ІНФОРМАЦІЯ_3 від 30.01.1992 № 137-ХХІ, піщаний пересип Будацька коса Білгород-Дністровського району знаходиться за межами сільських, селищних рад Білгород-Дністровського району Одеської області, про що зазначено у листі ІНФОРМАЦІЯ_4 № 7525/5/01-19/7234/2-21 від 13.08.2021.
Рішенням ІНФОРМАЦІЯ_3 № 279-V від 19.12.2008, затверджено схеми землеустрою Білгород-Дністровського району Одеської області, згідно яких піщаний пересип Будацька коса не входить до меж жодної з ІНФОРМАЦІЯ_5 , у тому числі і ІНФОРМАЦІЯ_6 .
Листом ІНФОРМАЦІЯ_7 від 06.12.2021 №13-15-03-7981/2-21, адресованим ІНФОРМАЦІЯ_8 , із посиланням на проект формування території та встановлення меж сільських, селищних і ІНФОРМАЦІЯ_9 , який затверджений рішенням ІНФОРМАЦІЯ_3 від 30.01.1992 № 137-ХХІ, повідомлено, що Будацька коса не входить до складу жодної територіальної громади і відноситься до земель державної власності у зв`язку з чим, повноваження щодо розпорядження даною територією належать до компетенції державної адміністрації.
Відповідно доч.1ст.84Земельного кодексуУкраїни у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності.
Відповідно до ч. 1 ст. 117 Земельного кодексу України, передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність чи навпаки здійснюється за рішеннями відповідних органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування, які здійснюють розпорядження землями державної чи комунальної власності відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.
У рішенні органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність зазначаються кадастровий номер земельної ділянки, її місце розташування, площа, цільове призначення, відомості про обтяження речових прав на земельну ділянку, обмеження у її використанні.
На підставі рішення органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність складається акт приймання-передачі такої земельної ділянки.
Рішення органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність разом з актом приймання-передачі такої земельної ділянки є підставою для державної реєстрації права власності держави, територіальної громади на неї.
Відповідно до ч. 5 ст. 122 Земельного кодексу України обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, для всіх потреб.
Згідно з ч. 3 ст. 83 Земельного кодексу України, земельні ділянки державної власності, які передбачається використати для розміщення об`єктів, призначених для обслуговування потреб територіальної громади (комунальних підприємств, установ, організацій, громадських пасовищ, кладовищ, місць знешкодження та утилізації відходів, рекреаційних об`єктів тощо), а також земельні ділянки, які відповідно до затвердженої містобудівної документації передбачається включити у межі населених пунктів, за рішеннями органів виконавчої влади передаються у комунальну власність.
Отже, земельні ділянки ІНФОРМАЦІЯ_2 передаватись із державної у комунальну власність лише за рішенням органу виконавчої влади, на підставі затвердженої містобудівної документації, виключно за процедурою, визначеною ч. 1 ст. 84, ч. 1 ст. 117, ч. 5 ст. 122, п.п. 1 ч.3 ст. 186 Земельного кодексу України.
Водночас положеннями п. 24 розділу Х «Перехідних положень» Земельного кодексу України, які набрали чинності з 27.05.2021 на підставі Закону України від 28.04.2021 № 1423-IХ, передбачено перехід у комунальну власність усіх земельних ділянок державної власності, що розташовані за межами населених пунктів, однак у межах територіальних громад.
Абзац 3вказаного пункту«Перехідних положень»Земельного кодексуУкраїни,яким визначено,що іздня набраннячинності вказанимпунктом укомунальну власністьпереходять іншіземельні ділянкита землі,що несформовані уземельні ділянки,також неможе застосовуватисьяк правовапідстава длянабуття правна землю,як ІНФОРМАЦІЯ_10 ,так ібудь-якоюіншою суміжноютериторіальною громадою,виходячи зсистемного тлумаченнянаведених нормта конструкціївведеного доПерехідних положеньЗемельного кодексуУкраїни окремогопункту 24,який регулюєконкретно визначенусферу відносинщодо земельнихділянок, які розташовані за межами населених пунктів, однак у межах територіальних громад.
Поруч із цим, не є пріоритетом у набутті прав на землю Будацької коси і територіальна наближеність територіальних громад, з якою межують та поєднуються щонайменше три територіальні громадами Одеської області, зокрема: Кароліно-Бугазька через смт Затока, Сергіївська, Шабівська.
Не належать до правових підстав, що надають переважне право для набуття прав на землю коси картографічна основа, що застосовується у програмному забезпеченні Державного земельного кадастру та Публічно кадастровій карті України, такі цифрові панелі (Шари), як «Межі територіальної громади», оскільки відповідно до п. 26 Порядку (Надалі Порядку) ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051, кадастровий номер земельної ділянки не відображає її приналежність до будь-якої адміністративно-територіальної одиниці в межах державного кордону.
Таким чином, в структурі кадастрового номера відсутнє юридично закріплене поняття КОАТТУ в значенні Класифікатора об`єктів адміністративно-територіального устрою України ДК 014-96.
Відповідно до п. 35 Порядку кадастрове зонування полягає у встановленні меж кадастрових зон і кварталів шляхом створення індексних кадастрових карт (планів) з урахуванням зокрема принципу незалежності кадастрового зонування від адміністративно-територіального поділу України.
З урахуванням Схем планування території Одеської області та Схем планування територій курортно-оздоровчого та рекреаційного призначення Одеської області, які затверджені рішенням ІНФОРМАЦІЯ_11 від 24.04.2013 № 775-VI та раніше встановлених округів та зон санітарної охорони курорту Сергіївка станом на 1958 та 1982 роки, а також архівних копій протоколів засідання ІНФОРМАЦІЯ_12 від 24.05.1958 року із схемою округів та зон санітарної охорони курорту « ІНФОРМАЦІЯ_13 » Лиманського району Одеської області, а також рішення ІНФОРМАЦІЯ_14 № 629 від 19.10.1982 року із відповідним планом ІНФОРМАЦІЯ_13 , вбачається що з метою збереження унікальних лікувальних властивостей Будацького лиману встановлені зони санітарної охорони.
Відповідно до наукових видань, зокрема Бібліографічного покажчика « ІНФОРМАЦІЯ_15 », виданого у 2015 році вбачається, що у Будацькому лимані знаходяться поклади унікальної лікувальної грязі і ропна вода. Грязі лиману за своїми хімічними та фізичними властивостями подібні до грязей Куяльницького лиману і використовуються з кінця ХІХ століття. Вказаний лиман є однією із найбагатших у біологічному відношенні водойм лагунного типу в Північному Причорномор`ї. Потенційна кормова база риб у ньому дуже велика. У ньому живуть цінні породи риб кефалі, глоси, бички та ін.
Отже формування земельних ділянок, у тому числі визначення цільового призначення земельних ділянок на ІНФОРМАЦІЯ_16 має відбуватись виключно на підставі затвердженої містобудівної документації, в якій вказана територія визначена, як землі водного фонду та їх незначна частина як землі оздоровчого призначення.
Утім, ІНФОРМАЦІЯ_10 на підставі рішення № 2/593-VIII від 29.09.2021 «Про інвентаризацію земель та земельних ділянок комунальної власності ІНФОРМАЦІЯ_6 », за відсутності повноважень щодо формування земельних ділянок на відповідній території, проведено інвентаризацію земель ІНФОРМАЦІЯ_2 . Рішенням вказаної ради від 06.12.2021 №2/761-VIII, затверджено частину складеної землевпорядної документації.
Наразі у Державному земельному кадастрі сформовано 11 земельних ділянок з визначенням категорії земель рекреаційного призначення. Тобто замість земель водного фонду або оздоровчого призначення, які мали б забезпечити збереження цінних властивостей лиману від впливу людини на ІНФОРМАЦІЯ_16 , їх безпідставно віднесено до земель рекреаційного призначення, що надаватиме можливість у подальшому окремій групі депутатів, голові та секретарю ІНФОРМАЦІЯ_6 , якими ініційована вказана протиправна схема набуття прав через ланцюжок підконтрольних їм осіб отримати безоплатно у власність земельні ділянки ІНФОРМАЦІЯ_2 (державної власності) для дачного будівництва, тощо, а також продовжити реалізацію злочинного плану для подальшого їх продажу потенційним заможним покупцям, як елітної нерухомості у першій лінії від Чорного моря.
Щодо однієї з вказаних земельних ділянок (кадастровий номер 5120887700:05:003:0024) 10.12.2021 неправомірно зареєстровано право комунальної власності та визначено власником ІНФОРМАЦІЯ_17 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 .
При цьому, першу частину протиправної схеми із заволодіннями земельними ділянками державної власності на території Будацької коси, що ініційована окремими депутатами ІНФОРМАЦІЯ_6 , вдалось провести шляхом залучення працівників Інституту землекористування ІНФОРМАЦІЯ_18 (далі - ІНФОРМАЦІЯ_19 ), якими під виглядом розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території ІНФОРМАЦІЯ_20 , фактично проведено інвентаризацію земель території ІНФОРМАЦІЯ_2 .
Так, за результатами проведеної переговорної процедури закупівлі (UA-2021-10-28-001749-a) 17.11.2021 року між ІНФОРМАЦІЯ_1 та ІНФОРМАЦІЯ_21 було укладено договір №1/2021 про надання послуг.
Предмет вказаного договору визначений як надання послуг з виконання підготовчих робіт до розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території Шабівської територіальної громади Білгород-Дністровського району Одеської області.
Відповідно до Календарного плану (додаток № 2 до Договору) в графі 5 зазначено, що очікуваним результатом надання послуг є «Звіт з комплексу підготовчих робіт для подальшого розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж території ІНФОРМАЦІЯ_20 ».
Утім, фактично результатом наданих послуг стало розроблення Інститутом землекористування ІНФОРМАЦІЯ_18 11 проектів Технічної документацій із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності в межах Шабівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області, в яких фактично зазначено недостовірні відомості про те, що землі, розташовані на території Будацької коси, є землями комунальної власності в межах Шабівської сільської ради.
Таким чином, предмет закупівлі послуг та предмет договору не відповідають фактичному результату наданих послуг.
На підставі вказаних проектів землевпорядної документації Технічної документацій на початку грудня 2021 року внесені відомості до Державного земельного кадастру про вказані земельні ділянки на території ІНФОРМАЦІЯ_22 :
- площею 5,00 га за кадастровим номером 5120887700:05:003:0017;
- площею 5,00 га за кадастровим номером 5120887700:05:003:0018;
- площею 10,00 га за кадастровим номером 5120887700:05:003:0019;
- площею 10,00 га за кадастровим номером 5120887700:05:003:0020;
- площею 5,00 га за кадастровим номером 5120887700:05:003:0021;
- площею 9,2197 га за кадастровим номером 5120887700:05:002:0032;
- площею 10,00 га за кадастровим номером 5120887700:05:002:0033;
- площею 10,00 га за кадастровим номером 5120887700:05:003:0022;
- площею 10,00 га за кадастровим номером 5120887700:05:003:0023;
- площею 5,00 га за кадастровим номером 5120887700:05:003:0024;
- площею 10,00 га за кадастровим номером 5120887700:05:003:0025.
Таким чином, в період з 01.12.2021 по 10.12.2021 ІНФОРМАЦІЯ_10 на підставі власного рішення № 2/593-VIII від 29.09.2021 «Про інвентаризацію земель та земельних ділянок комунальної власності ІНФОРМАЦІЯ_6 », за відсутності повноважень щодо формування земельних ділянок на відповідній території, під виглядом розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території ІНФОРМАЦІЯ_20 , на території Будацької коси, яка є державною власністю сформовано 11 земельних ділянок, загальною площею 89,2127 га, з яких на земельну ділянку площею 10,00 га із кадастровим номером 5120887700:05:003:0024 зареєстровано право власності за ІНФОРМАЦІЯ_10 , тобто, незаконно передано до комунальної власності землі державної власності.
Так, відповідно до ст.ст. 173, 174, 186 Земельного кодексу України та ст. 46 Закону України «Про землеустрій» для встановлення або зміни меж адміністративно-територіальних утворень розробляються проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж відповідних адміністративно-територіальних утворень. Проекти землеустрою щодо зміни меж населених пунктів розробляються з урахуванням генеральних планів населених пунктів. Проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж сіл, селищ, міст розробляються за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради. Рішення про встановлення і зміну меж районів і міст приймається Верховною Радою України за поданням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, Київської чи ІНФОРМАЦІЯ_23 .
Таким чином, у діях окремих службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 , у тому числі секретаря, голови вказаної ради та окремої групи депутатів, що уповноважені через входження до складу постійної комісії по земельним питанням на здійснення спеціальних повноважень з підготовки проектів рішень, надання висновків та інших повноважень ініціювати та виносити на розгляд засідання сесії ради проекти рішень, підписувати рішення, які діяли шляхом зловживання своїм службовим становищем, протиправно реалізовано першу частину злочинної схеми заволодіння земельними ділянками державної власності, що розташовані на території Будацької коси, на користь третіх осіб - юридичної особи публічного права ІНФОРМАЦІЯ_17 (код НОМЕР_2 ), наявні ознаки складу кримінального правопорушення з попередньою правовою кваліфікацією за ч. 2 ст. 364 КК України.
З метою встановлення істотних обставин, які мають значення та відносяться до предмету доказування, а саме передбачені п. 3 ч. 1 ст. 91 КПК України, визначення правильної кваліфікації, існує обґрунтована потреба в вилучені оригіналів документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_18 (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) та її структурних підрозділах, юридична адреса академії: АДРЕСА_1 , а саме:
-оригінали примірників документації із землеустрою стосовно 11 земельних ділянок загальною площею майже 90 га з кадастровим номерами:
5120887700:05:003:0017, 5120887700:05:003:0018, 5120887700:05:003:0019, 5120887700:05:003:0020, 5120887700:05:003:0021, 5120887700:05:002:0032, 5120887700:05:002:0033, 5120887700:05:003:0022, 5120887700:05:003:0023, 5120887700:05:003:0024, 5120887700:05:003:0025 та інших наявних документів, щодо вказаних земельних ділянок;
-оригінали усієї тендерної документації за результатами застосування переговорної процедури закупівлі (Послуги з підготовчих робіт щодо розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж території Шабівської територіальної громади; Код ДК 021:2015: 71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги; ідентифікатор prozorro: UA-2021-10-28-001749-a), підстави для її застосовування, унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлі, договір про надання послуг укладений між ІНФОРМАЦІЯ_17 та ІНФОРМАЦІЯ_21 за № 1/2021 від 17.11.2021, додатки до нього, документів які підтверджують його замовлення (технічне завдання), а також інші укладені договори між вказаними юридичними особами, листування між замовником та виконавцем послуг, у тому числі електронною поштою, а також акти приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), відомості про проведені розрахунки з оригіналами платіжних доручень.
Також, вищевказані документи необхідно вилучити з метою запобіганню продовження вчинення кримінального правопорушення або вчинення нового.
Щодо підстав вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної юридичної особи.
Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Відповідно до п. 9 ч. 3 ст. 50 вказаного Закону секретар сільської, селищної ради забезпечує зберігання у відповідних органах місцевого самоврядування офіційних документів, пов`язаних з місцевим самоврядуванням відповідної територіальної громади, забезпечує доступ до них осіб, яким це право надано у встановленому порядку.
Відповідно до ч. 3 ст. 59 вказаного Закону, рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням та результати поіменного голосування зберігаються протягом необмеженого. Результати поіменного голосування є невід`ємною частиною протоколу сесії ради.
Відповідно до п.п. 42 ч. 1 ст. 26 та п.п. 5-10 ч. 1 ст. 31 вказаного Закону до відання сесії належить затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації, а до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні повноваження у сфері містобудування: визначених містобудівною документацією; підготовка іподання назатвердження радивідповідних місцевихмістобудівних програм,генеральних планівзабудови населенихпунктів,іншої містобудівноїдокументації; встановлення на відповідній території режиму використання та забудови земель, на яких передбачена перспективна містобудівна діяльність; координація на відповідній території діяльності суб`єктів містобудування щодо комплексної забудови населених пунктів; надання відповіднодо законумістобудівних умові обмеженьзабудови земельнихділянок; проведення громадського обговорення містобудівної документації.
ІНФОРМАЦІЯ_24 (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) - це самоврядна наукова організація, заснована на державній власності, що є державною організацією створеною як неприбуткова державна бюджетна установа та має юридичну адресу: АДРЕСА_1 .
Таким чином, наявно достатньо підстав вважати, що всі документи ІНФОРМАЦІЯ_18 та її структурних підрозділів зберігаються у приміщення вказаної академії та її структурних підрозділах.
Вилучення наступних документів надасть можливість прийняти законне та обґрунтоване рішення у кримінальному провадженні.
Здійснення тимчасового доступу проводитиметься з метою подальшого проведення судової експертизи з питань землеустрою з метою встановлення відповідності вимогам земельного, лісового, природоохоронного законодавства та законодавства з питань землеустрою, судової оціночно-земельної експертизи з метою встановлення ринкової вартості земельної ділянки та встановлення збитків та після отримання висновку експерта щодо наявних порушень, буде використовуватися в якості письмового доказу. При цьому, вищевказані документи та відомості, які в них містяться нададуть можливість прийняти законне та обґрунтоване рішення, їх необхідно оглянути, визнати письмовим доказом та долучити їх до матеріалів кримінального провадження. Станом на сьогоднішній день, є достатньо підстав вважати, що є реальна загроза їх знищення або внесення відомостей, які перешкоджатимуть досудовому розслідуванню тобто є можливість внесення змін.
Враховуючи те, що у даному кримінальному провадженні необхідно провести судову експертизу з питань землеустрою з метою встановлення відповідності вимогам земельного, лісового, природоохоронного законодавства та законодавства з питань землеустрою, провести судову оціночно-земельну експертизу з метою встановлення ринкової вартості земельної ділянки та встановлення збитків, необхідно вилучити вищевказані документи в оригіналах.
Крім цього,у зв`язкуіз існуваннямреальної загрозипередчасного розголошеннявідомостей прообставини,відносно якихпроводиться досудоверозслідування,що можепризвести довтрати можливостіотримати фактичнідані,які можливовикористати якдоказ укримінальному провадженнівнаслідок їхзміни абознищення,слідчий проситьрозглянути данеклопотання безвиклику представника особи, у володінні якої знаходяться перелічені документи.
До суду надійшла заява слідчого, у якій зазначено, що клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів він підтримує, та просить провести розгляд за його відсутності.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 26 КПК України, сторони кримінального провадження є вільними у використанні своїх прав у межах та у спосіб, передбачений цим Кодексом, в зв`язку з чим суд вважає за можливе розглянути клопотання за відсутності слідчого.
На підставі ч. 2 ст. 163 КПК України слідчий суддя визнав за можливе проводити розгляд клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться відомості і документи.
Згідно норми ч. 4 ст. 107 КПК України фіксація за допомогою технічних засобів під час розгляду клопотання слідчим суддею не здійснювалась.
Розглянувши клопотання, вивчивши надані до нього матеріали, вважаю необхідним клопотання задовольнити, з наступних підстав.
Статтею 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, які мають значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, у випадку можливості використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та у разі неможливості іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, а також у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 160 КПК України у клопотанні про тимчасовий доступ до речей і документів повинні бути зазначені підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи.
Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 162 КПК України, зазначені відомості містять охоронювану законом таємницю.
Згідно з п. 1 ч. 5 ст. 163 КПК, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність підстав вважати, що ці речі або документи перебувають чи можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи.
Слідчим суддею встановлено, що слідчим відділом Управлінням Служби безпеки України в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42021160000000610 від 13.12.2021 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що у діях окремих службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 , у тому числі секретаря, голови вказаної ради та окремої групи депутатів, що уповноважені через входження до складу постійної комісії по земельним питанням на здійснення спеціальних повноважень з підготовки проектів рішень, надання висновків та інших повноважень ініціювати та виносити на розгляд засідання сесії ради проекти рішень, підписувати рішення, які діяли шляхом зловживання своїм службовим становищем, протиправно реалізовано першу частину злочинної схеми заволодіння земельними ділянками державної власності, що розташовані на території Будацької коси, на користь третіх осіб - юридичної особи публічного права ІНФОРМАЦІЯ_17 (код НОМЕР_2 ), наявні ознаки складу кримінального правопорушення з попередньою правовою кваліфікацією за ч. 2 ст. 364 КК України.
З метою встановлення істотних обставин, які мають значення та відносяться до предмету доказування, а саме передбачені п. 3 ч. 1 ст. 91 КПК України, визначення правильної кваліфікації, існує обґрунтована потреба в вилучені оригіналів документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_18 (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) та її структурних підрозділах, юридична адреса академії: АДРЕСА_1 , а саме:
-оригіналів примірників документації із землеустрою стосовно 11 земельних ділянок загальною площею майже 90 га з кадастровим номерами:
5120887700:05:003:0017, 5120887700:05:003:0018, 5120887700:05:003:0019, 5120887700:05:003:0020, 5120887700:05:003:0021, 5120887700:05:002:0032, 5120887700:05:002:0033, 5120887700:05:003:0022, 5120887700:05:003:0023, 5120887700:05:003:0024, 5120887700:05:003:0025 та інших наявних документів, щодо вказаних земельних ділянок;
-оригіналів усієї тендерної документації за результатами застосування переговорної процедури закупівлі (Послуги з підготовчих робіт щодо розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж території Шабівської територіальної громади; Код ДК 021:2015: 71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги; ідентифікатор prozorro: UA-2021-10-28-001749-a), підстави для її застосовування, унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлі, договір про надання послуг укладений між ІНФОРМАЦІЯ_17 та ІНФОРМАЦІЯ_21 за № 1/2021 від 17.11.2021, додатки до нього, документів які підтверджують його замовлення (технічне завдання), а також інші укладені договори між вказаними юридичними особами, листування між замовником та виконавцем послуг, у тому числі електронною поштою, а також акти приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), відомості про проведені розрахунки з оригіналами платіжних доручень.
Враховуючи те, що у даному кримінальному провадженні необхідно провести судову експертизу з питань землеустрою з метою встановлення відповідності вимогам земельного, лісового, природоохоронного законодавства та законодавства з питань землеустрою, провести судову оціночно-земельну експертизу з метою встановлення ринкової вартості земельної ділянки та встановлення збитків, необхідно вилучити вищевказані документи в оригіналах.
На думку слідчого судді, наявні у кримінальному провадженні матеріали дають достатні підстави вважати, що вищевказані речі та документи, яка перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_18 (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) та її структурних підрозділах, юридична адреса академії: АДРЕСА_1 , мають суттєве значення для кримінального провадження, оскільки іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, неможливо.
За таких обставин, є підстави, передбачені ст. 159-163 КПК України, для надання тимчасового доступу до зазначених у клопотанні речей та документів.
Керуючись ст.ст. 131- 132, 159-163, 372 КПК України, слідчий суддя
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого в ОВС слідчого відділу Управління СБ України в Одеській області майора юстиції ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Спеціалізованої екологічної прокуратури ОСОБА_4 , про надання тимчасового доступу до речей та документів в рамках кримінального провадження №42021160000000610 від 13.12.2021 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, задовольнити.
Надати слідчим слідчого відділу Управління СБУ в Одеській області: ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , процесуальним керівникам прокурорам групи прокурорів у кримінальному провадженні №42021160000000610 від 13.12.2021, а саме: ОСОБА_4 , ОСОБА_11 або за їх дорученням заступнику начальника відділу УСР в Одеській області ДСР НП України майору поліції ОСОБА_12 (посв. ОДП №023199), старшому оперуповноваженому УСР в Одеській області ДСР НП України капітану поліції ОСОБА_13 (посв. ОДП №018321), оперуповноваженому УСР в Одеській області майору поліції ОСОБА_14 (посв. ОДП №021349), тимчасовий доступ та можливість вилучити оригінали наступних документів:
-оригіналів примірників документації із землеустрою стосовно 11 земельних ділянок загальною площею майже 90 га з кадастровим номерами:
5120887700:05:003:0017, 5120887700:05:003:0018, 5120887700:05:003:0019, 5120887700:05:003:0020, 5120887700:05:003:0021, 5120887700:05:002:0032, 5120887700:05:002:0033, 5120887700:05:003:0022, 5120887700:05:003:0023, 5120887700:05:003:0024, 5120887700:05:003:0025 та інших наявних документів, щодо вказаних земельних ділянок;
-оригіналів усієї тендерної документації за результатами застосування переговорної процедури закупівлі (Послуги з підготовчих робіт щодо розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж території Шабівської територіальної громади; Код ДК 021:2015: 71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги; ідентифікатор prozorro: UA-2021-10-28-001749-a), підстави для її застосовування, унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлі, договір про надання послуг укладений між ІНФОРМАЦІЯ_17 та ІНФОРМАЦІЯ_21 за № 1/2021 від 17.11.2021, додатки до нього, документів які підтверджують його замовлення (технічне завдання), а також інші укладені договори між вказаними юридичними особами, листування між замовником та виконавцем послуг, у тому числі електронною поштою, а також акти приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), відомості про проведені розрахунки з оригіналами платіжних доручень,
які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_18 (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) та її структурних підрозділах (юридична адреса академії: АДРЕСА_1 ), за місцем їх розташування.
Роз`яснити, що у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Встановити строк дії ухвали протягом одного місяця з дня її постановлення тобто до 12.10.2022 року.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Ухвала виготовлена в двох примірниках: примірник № 1 - у матеріалах судового провадження; примірник № 2 та завірену копію ухвали надано слідчому.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2022 |
Оприлюднено | 14.05.2024 |
Номер документу | 106178325 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Приморський районний суд м.Одеси
Єршова Л. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні