ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
щодо розгляду заяви про роз`яснення судового рішення
09 вересня 2022 року м. Київ № 640/21865/21
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Каракашьяна С.К., розглянувши заяву представника відповідача про роз`яснення судового рішення в адміністративній справі
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Східспецремонт»доДержавної податкової служби Українипровизнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.01.2022 у справі №640/21865/21 позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Східспецремонт» задоволено повністю:
- визнати протиправними дії Державної податкової служби України щодо відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 31.05.2021 №26 до податкової накладної від 09.09.2016 №19, від 31.05.2021 №25 до податкової накладної від 21.03.2017 №1, від 31.05.2021 №28 до податкової накладної від 28.12.2017 №8;
- зобов`язано Державну податкову службу України прийняти та зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 31.05.2021 №26 до податкової накладної від 09.09.2016 №19, від 31.05.2021 №25 до податкової накладної від 21.03.2017 №1, від 31.05.2021 №28 до податкової накладної від 28.12.2017 №8 датою їх фактичного надходження.
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 18.07.2022 у справі №640/21865/21 рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.01.2022 залишено без змін.
В подальшому, від представника Державної податкової служби України надійшла заява про роз`яснення судового рішення, в якому заявник просить суд роз`яснити механізм, порядок та спосіб виконання рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.01.2022 у справі № 640/21865/21.
Розглянувши подану заяву про роз`яснення судового рішення, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтується заява, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду заяви і вирішення її по суті, суд зазначає наступне.
Виходячи з положень 254 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), якщо судове рішення є незрозумілим, суд, який його ухвалив, за заявою осіб, які беруть участь у справі, або державного виконавця ухвалою роз`яснює своє рішення, не змінюючи при цьому його змісту.
Суд зазначає, що конкретного і вичерпного переліку критеріїв для визначення рішення незрозумілим Кодекс адміністративного судочинства України не містить, а зі змісту приписів ст. 254 КАС України вбачається, що їх має навести особа, яка звертається із заявою про роз`яснення судового рішення.
В п. 19 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України № 7 від 20.05.2013 "Про судове рішення в адміністративній справі" зазначено, що роз`яснення судового рішення можливе тоді, коли воно є незрозумілим. При роз`ясненні свого рішення суд в ухвалі з цього приводу викладає більш повно і ясно ті частини рішення, розуміння яких викликає труднощі, не вносячи змін у суть рішення і не торкаючись питань, які не були предметом судового розгляду.
Суд вказує на те, що необхідність роз`яснення судового рішення зумовлена його нечіткістю за змістом, коли останнє є незрозумілим як для осіб, стосовно яких воно ухвалене, так і для тих, що повинні здійснювати його виконання.
Згідно п. 6 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України "Про судове рішення в адміністративній справі" №7 від 20.05.2013 зрозумілість судового рішення полягає в логічному, чіткому, переконливому викладенні змісту рішення. Чіткість викладення передбачає, зокрема, що: терміни, вжиті у судовому рішенні, відповідають тому змісту, який вони мають за законодавством України; такі терміни чітко співвідносяться з поняттями, які вони позначають; текст правової норми, застосованої судом, відтворюється без перефразовування і при цьому зрозуміло, де наводиться правова норма, а де суд дає своє тлумачення її змісту. Судове рішення не повинно містити положень, які б суперечили або виключали одне одного, ускладнювали чи унеможливлювали його виконання.
Суд також зазначає, що підставою для роз`яснення судового рішення як засобу усунення недоліків ухваленого судового акта є його неясність, невизначеність. Фактично роз`ясненням судового рішення є зміна форми його викладення таким чином, щоб ті частини судового акта, які викликають труднощі для розуміння, були висвітлені ясніше та зрозуміліше. Водночас суд, роз`яснюючи рішення не вправі вносити будь-які зміни в існуюче рішення. Відтак, процесуальна процедура роз`яснення судового акта виключає можливість будь-яким чином змінювати зміст цього судового рішення.
Незрозумілість судового рішення є оцінним поняттям, а доцільність роз`яснення судового рішення приймається на розсуд суду, який має відштовхуватись від раціональних критеріїв (здоровий глузд, зрозумілість для звичайної розумної людини без юридичної освіти).
Виходячи з системного тлумачення положень статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, вбачається, що механізм, визначений цією статтею, не може використовуватися, якщо хтось із осіб, які беруть участь у справі, не розуміє, наприклад, мотивації судового рішення. У разі незгоди з мотивацією судового рішення особи, які беруть участь у справі, можуть оскаржити це судове рішення, якщо таке право надане Кодексом адміністративного судочинства України.
Водночас, в рішенні Окружного адміністративного суду від 28.01.2022 у справі №640/21865/21 чітко та зрозуміло викладено зміст такого судового рішення, рішення викладено з додержанням норм, передбачених Кодексом адміністративного судочинства.
При виготовленні тексту рішення судом було чітко та змістовно мотивовано підстави такого рішення та зазначено відповідні обґрунтування.
Натомість, заявник просить суд роз`яснити не власне сам текст рішення, а можливість вчинення певних дій, враховуючи прийняте судом рішення, що виключає можливість його роз`яснення в порядку ст.254 КАС України.
Додатково суд звертає увагу заявника, реєстрація податкових накладних (далі - ПН) та/або розрахунків коригування до ПН у ЄРПН здійснюється відповідно до вимог ст. 201 Податкового кодексу України та Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (зі змінами).
Таким чином, на думку суду, з урахуванням раціональності вищезазначених критеріїв доцільності роз`яснення судового рішення, у задоволенні заяви представника відповідача про роз`яснення рішення Окружного адміністративного суду від 28.01.2022 у справі №640/21865/21 необхідно відмовити.
Керуючись ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
В задоволенні заяви представника Державної податкової служби України про роз`яснення рішення Окружного адміністративного суду від 28.01.2022 у справі №640/21865/21 - відмовити.
Ухвала суду набирає законної сили в порядку передбаченому ст.256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена за правилами, встановленими ст.ст.293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя С.К. Каракашьян
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 08.09.2022 |
Оприлюднено | 14.09.2022 |
Номер документу | 106188426 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про роз’яснення судового рішення |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Каракашьян С.К.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Парінов Андрій Борисович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні