КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 вересня 2022 року м. Київ№ 320/17324/21
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панової Г.В., при секретарі судового засідання Повх І.С.,
за участю представників сторін:
від позивача- Янчук А.А.,
від відповідача- Резнік М.О.,
від третьої особи Горбач А.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1
до Бучанської міської ради,
за участю третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України»
про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До Київського окружного адміністративного суду звернулась ОСОБА_1 з позовом до Бучанської міської ради Київської області, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Бучанської міської ради щодо відмови у видачі будівельного паспорта на здійснення будівництва на земельній ділянці з кадастровим номером 3221080501:01:001:0035 ОСОБА_1 ;
- зобов`язати Бучанську міську раду видати будівельний паспорт на будівництво на земельній ділянці з кадастровим номером 3221080501:01:001:0035 ОСОБА_1 .
В обґрунтування позову позивач зазначила, що відповідно до договору купівлі-продажу земельної ділянки від 28.08.2020 нею придбана земельна ділянка, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер: 3221080501:01:001:0035. Цільове призначення земельної ділянки: для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка). З метою здійснення забудови вказаної земельної ділянки, позивач звернулася до Бучанської міської ради із заявою про видачу будівельного паспорта забудови земельної ділянки з пакетом документів, однак отримала повідомлення про відмову в наданні будівельного паспорта від 15.09.2021 №LC01:3248-2207-7466 з підстави невідповідності намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, зокрема, оскільки земельна ділянка з кадастровим номером 3221080501:01:001:0035 перебувала у межах санітарно-захисної зони магістрального газопроводу високого тиску до ГРС «Блиставиця» Ду300-150 мм.
Позивач вважає, що дії відповідача щодо відмови позивачу у видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, порушують її права як власника земельної ділянки на використання цієї земельної ділянки відповідно до її цільового призначення та не ґрунтуються на нормах законодавства.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 28.12.2021 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання. Також суд витребував докази по справі відповідача.
Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 01.02.2022 суд відклав судове засідання у справі на 15.03.2022.
Відповідач позов не визнав та подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити у задоволенні позову ОСОБА_1 з тих підстав, що належна позивачу на праві власності земельна ділянка з цільовим призначенням для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка) знаходиться в межах санітарно-захисної зони ГРС (газо-розподільна станція) та магістрального газопроводу високого тиску. Оскільки земельна ділянка з кадастровим номером 322108501:01:001:0035 знаходиться у межах зони обмежень санітарно-захисної зони магістрального газопроводу високого тиску ГРС «Блиставиця» ДУ 300-150 мм, то в такому випадку дана територія підлягає реконструкції для організації санітарно-захисної зони. Розміщення нових житлових будинків, дитячих закладів, лікарень на цій ділянці не допустиме. Реконструкція існуючих житлових будинків обмежена.
Судове засідання, призначене у справі на 15.03.2022 знято з розгляду, наступне судове засідання у справі призначено на 19.05.2022.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 19.05.2022 суд відклав судове засідання в адміністративній справі № 320/17324/21 та витребував від ОСОБА_1 : витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо земельної ділянки площею 0,2505 га кадастровий номер №3221080501:01:001:0035.
Крім того, суд викликав в судове засідання інженера-землевпорядника Бучанської міської ради для надання пояснень відносно земельної ділянки щодо якої позивач бажає отримати будівельний паспорт на будівництво на земельній ділянці з кадастровим номером 3221080501:01:001:0035 та справи (їх представників).
Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 05.07.2022 суд відклав розгляд справи на 02.08.2022.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 08.07.2022 суд відмовив у задоволенні клопотання Бучанської міської ради про проведення судового засідання у режимі відеоконференції.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 02.08.2022 суд задовольнив заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України» про залучення до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.
Так, суд залучив до участі у розгляді справи, в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України» (ідентифікаційний код 42795490; 03065, м. Київ, проспект Любомира Гузара, 44).
Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 02.08.2022 суд відклав розгляд справи на 06.09.2022.
У письмових поясненнях щодо позову третя особа зазначила, що відповідно до пункту «б» час. 1 ст. 112 Земельного кодексу України охоронні зони створюються навколо споруд електронних комунікацій, у тому числі базових станцій мобільного зв`язку, земних станцій супутникового зв`язку, уздовж ліній електронних комунікаційних мереж, електропередачі, земель транспорту, навколо промислових об`єктів для забезпечення нормальних умов їх експлуатації, запобігання ушкодження, а також зменшення їх негативного впливу на людей та довкілля, суміжні землі та інші природні об`єкти.
Третя особа зазначила, що уздовж об`єктів газотранспортної системи, до складу яких відносяться магістральні газопроводи та газорозподільчі станції, встановлено охоронні зони, яких обмежують певні види діяльності. Земельна ділянка з кадастровим номером 3221080501:01:001:0035 повністю знаходиться в охоронній зоні ГРС «Блиставиця», а тому на цю земельну ділянку поширюються обмеження, передбачені статтею 22 Закону України «Про правовий режим земель охоронних зон магістральних трубопроводів», зокрема заборона будувати житлові будинки, виробничі чи інші будівлі та споруди, громадські будівлі.
В судове засідання, призначене у справ на 06.09.2022 з`явилися уповноважені представники сторін та третьої особи.
Присутній у судовому засідання представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав викладених у позовній заяві та просив позов задовольнити.
Уповноважений представник відповідача заперечував щодо задоволення позову та просив відмовити у задоволенні позову.
Представник третьої особи зазначив що у задоволенні позову слід відмовити з тих підстав, що спірне рішення, яким відмовлено ОСОБА_1 у наданні будівельного паспорту забудови земельної ділянки з кадастровим номером 3221080501:01:001:0035, відповідає вимогам діючого законодавства, оскільки дана земельна ділянка перебуває в охоронній зоні газорозподільної станції «Блиставиця» та на неї поширюються імперативні приписи статті 22 Закону України «Про правовий режим земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів», які забороняють будівництво житлових будинків, будівель та споруд в межах охоронної зони ГРС.
Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали адміністративної справи та зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні відносини, судом встановлено наступне.
На підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 28.08.2020, посвідченим приватним нотаріусом Бородянського районного нотаріального округу Київської області Королем Р.А., ОСОБА_1 придбано у ОСОБА_2 земельну ділянку загальною площею 0,2505 га, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер: 3221080501:01:001:0035. Цільове призначення земельної ділянки: для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
Згідно із відомостями витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний номер 221852305, земельна ділянка з кадастровим номером 3221080501:01:001:0035 загальною площею 0,2505 га належить на праві приватної власності ОСОБА_1 .
10.09.2021 позивач звернулась до Бучанської міської ради із заявою про надання будівельного паспорта забудови земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , площа 0,2505 га, к.н. 3221080501:01:001:0035. До вказаної заяви позивачем додано: заяву встановлено зразка, засвідчену в установленому порядку копію документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою; копію паспорта позивача та ескізні наміри забудови.
15.09.2021 Відділ містобудування та архітектури Бучанської міської ради прийняв повідомлення про відмову в наданні будівельного паспорта НОМЕР_1 (реєстраційний номер документа LC01: НОМЕР_2 ), яким відмовлено в наданні будівельного паспорта забудови земельної відповідно до пункту 2.4 Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №103 від 05.07.2011, а саме: невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
У примітці повідомлення про відмову в наданні будівельного паспорта зазначено, що відповідно містобудівній документації, а саме Генеральний план с. Блиставиця Схема існуючих планувальних обмежень санітарно-захисна зона магістрального газопроводу високого тиску до ГРС «Блиставиця» ДУ 300-150 мм.
Позивач вважає, що дії відповідача щодо відмови позивачу у видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки порушують її права як власника самостійно господарювати на землі та на використання цієї земельної ділянки відповідно до її цільового призначення та не ґрунтуються на нормах законодавства, а тому звернулась до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.
Так, спірні правовідносини врегульовано Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17 лютого 2011 року № 3038-VI (надалі по тексту-Закон № 3038) та Порядком видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2011 № 103 (надалі Порядок №103).
Відповідно до ч.1 ст. 27 Закону № 3038 забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт).
Будівельний паспорт визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 500 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки.
Згідно ч. 3-4 ст. 27 Закону № 3038 надання будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідної заяви та пакета документів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування. Порядок видачі та форма будівельного паспорта визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Згідно п.1.1 Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, який затверджено Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2011 № 103 цей Порядок розроблений відповідно до статті 27 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» і призначений для використання уповноваженими органами з питань містобудування та архітектури та іншими суб`єктами містобудування при вирішенні питань забудови присадибних, дачних і садових земельних ділянок.
Пунктом 1.2 Порядку № 103 визначено, що будівельний паспорт забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт) визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 500 квадратних метрів, господарських будівель, споруд, гаражів, елементів інженерного захисту, благоустрою та озеленення на земельній ділянці.
Приписами пункту 1.4 Порядку №103 обумовлено, що розроблення будівельного паспорта здійснюється: в межах населених пунктів - відповідно до наявної містобудівної документації на місцевому рівні; за межами населених пунктів - відповідно до детальних планів територій та планувальних рішень проектів садівницьких та дачних товариств.
Видача будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури безпосередньо, через центри надання адміністративних послуг та/або через Єдиний державний портал адміністративних послуг. Будівельний паспорт надається уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження пакета документів, до якого входять: заява на видачу будівельного паспорта зі згодою замовника на обробку персональних даних за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку; засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію; ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об`єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об`єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо); проект будівництва (за наявності); засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову (п.2.1 Порядку № 103).
Відповідно до п. 2.3 розд. 2 Порядку № 103 уповноважений орган містобудування та архітектури на підставі отриманих документів визначає відповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам чинної містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
Пакет документів для видачі будівельного паспорта або внесення змін до нього повертається уповноваженим органом містобудування та архітектури замовнику з таких підстав:
неподання повного пакета документів, визначених пунктом 2.1 або 2.2 цього розділу;
невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
Дослідивши зміст повідомлення про відмову в наданні будівельного паспорта ОСОБА_1 від 15.09.2021 вбачається, що підставою для відмови у видачі будівельного паспорта забудов земельної ділянки 3221080501:01:001:0035 на об`єкт будівництва зазначено невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам, що відповідно містобудівній документації, а саме Генеральний план с. Блиставиця Схема існуючих планувальних обмежень санітарно-захисна зона магістрального газопроводу високого тиску до ГРС «Блиставиця» ДУ 300-150 мм.
Частиною першою статті 17 Закону № 3038 обумовлено, що Генеральний план населеного пункту є одночасно видом містобудівної документації на місцевому рівні та документацією із землеустрою і призначений для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.
Відповідно до Генерального плану с. Блиставиця затвердженого рішенням Блиставицької міської ради Бородянського району Київської області від 27.02.2013, функціональне призначення на земельній ділянці з кадастровим номером 322108501:01:001:0035 - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд присадибна ділянка, при цьому вказана ділянка знаходиться в межах санітарно-захисної зони ГРС (газо-розподільча станція) та магістрального газопроводу високого тиску.
Відносини у сфері містобудівної діяльності регулюються Конституцією України, Цивільним, Господарським і Земельним кодексами України, цим Законом, законами України "Про Генеральну схему планування території України", "Про основи містобудування", "Про архітектурну діяльність", "Про комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду", "Про землеустрій", іншими нормативно-правовими актами.
Відповідно до частини 1, 2 статті 73 Земельного кодексу України до земель трубопровідного транспорту належать земельні ділянки, надані під наземні і надземні трубопроводи та їх споруди, а також під наземні споруди підземних трубопроводів.
Уздовж наземних, надземних і підземних трубопроводів встановлюються охоронні зони.
Згідно з пунктом «е» частини 1 статті 91 Земельного кодексу України власники земельних ділянок зобов`язані дотримуватися правил добросусідства та обмежень, пов`язаних з встановленням земельних сервітутів та охоронних зон.
Відповідно до пункту «б» частини 1 статті 112 Земельного кодексу України охоронні зони створюються уздовж ліній зв`язку, електропередачі, земель транспорту, навколо промислових об`єктів для забезпечення нормальних умов їх експлуатації, запобігання ушкодження, а також зменшення їх негативного впливу на людей та довкілля, суміжні землі та інші природні об`єкти.
Приписами частини другої статті 112 Земельного кодексу України обумовлено, що правовий режим земель охоронних зон визначається законодавством України.
Закон України «Про правовий режим земель охоронних зон магістральних трубопроводів» від 17 лютого 2011 року № 3041-VI (далі по тексту - Закон №3041) визначає організаційні та правові засади встановлення та дотримання правового режиму земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів з метою забезпечення їх безперебійного функціонування, раціонального використання земель у межах встановлених охоронних зон, режиму ведення господарської та іншої діяльності, охорони довкілля та екологічної безпеки, а також безпечної життєдіяльності та захисту населення, господарських об`єктів від впливу можливих аварій (аварійних ситуацій).
Статтею 1 Закону № 3041 визначено, що охоронна зона об`єктів магістральних трубопроводів - територія: обмежена умовними лініями уздовж наземних, надземних і підземних трубо проводів та їх споруд по обидва боки від крайніх елементів конструкції магістральних трубопроводів та по периметру наземних споруд на визначеній відстані, на якій обмежується провадження господарської та іншої діяльності.
Згідно з частиною 1 статті 2 Закону № 3041 основними завданнями цього Закону є, зокрема: здійснення охоронних та інших заходів на території охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів, спрямованих на захист життя та здоров`я людей і навколишнього природного середовища, підтримання належного екологічного стану на території охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів як об`єкта трубопровідного транспорту, а також на забезпечення безперебійного функціонування таких об`єктів.
До складу об`єктів магістральних трубопроводів, уздовж яких встановлюються охоронні зони, належать об`єкти магістральних нафтопроводів, нафтопродуктопроводів, газопроводів, аміакопроводів, етиленопроводів (частина 1 статті 5 Закону України «Про правовий режим земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів»).
Відповідно до частини 3 статті 5 Закону № 3041 до складу об`єктів магістральних газопроводів, розташованих у межах охоронної зони, належать також газорозподільні станції.
Частиною 1 статті 8 Закону №3041 визначено, що на використання власником або користувачем земельної ділянки чи її частину в межах земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів встановлюються обмеження в обсязі, передбаченому цим Законом.
Відповідно до статті 11 Закону України «Про трубопровідний транспорт» до земель трубопровідного транспорту належать земельні ділянки, на яких збудовано наземні і надземні трубопроводи та їх споруди, а також наземні споруди підземних трубопроводів. Уздовж трубопроводів встановлюються охоронні зони. Земля в межах охоронних зон не вилучається, а використовується з обмеженнями (обтяженнями) відповідно до закону або договору. Порядок встановлення, розмір та режим використання охоронної зони об`єкта трубопровідного транспорту визначаються законодавством України.
З огляду на викладене, вбачається, що уздовж об`єктів газотранспортної системи, до складу яких відносяться магістральні газопроводи та газорозподільчі станції, встановлено охоронні зони, в яких обмежується певні види діяльності.
При цьому, згідно з частиною 3 статті 9 Закону України «Про правовий режим земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів» власники або користувачі земельної ділянки, органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства магістральних трубопроводів вживають заходів щодо охорони земель та дотримання встановлених обмежень у використанні земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів.
Для забезпечення безпечної експлуатації вздовж об`єктів магістральних газопроводів, етиленопроводів встановлюються охоронні зони таких розмірів:
І) газопровід І класу, прирівняний до нього етиленопровід (кваліфікований відповідно до будівельних норм і правил для магістральних газопроводів), умовним діаметром:
до 300 міліметрів -100 метрів;
від 300 міліметрів до 600 міліметрів включно - 150 метрів.
4) для газорозподільних станцій та газозбірних пунктів підземних сховищ газу (від огорожі) магістральних газопроводів І класу, умовним діаметром:
до 300 міліметрів - 150 метрів (пункти 1 та 4 частини 2 статті 11 Закону №3041)
Частиною 1 статті 22 Закону №3041 обумовлено, що власники та користувачі земельних ділянок при здійсненні ними господарської та іншої діяльності на землях охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів зобов`язані дотримуватися особливого режиму господарської діяльності та обмежень, які поділяються на загальні обмеження, що діють в охоронних зонах об`єктів магістральних трубопроводів незалежно від внутрішніх зон безпеки, та особливі обмеження, що встановлюються в охоронних зонах об`єктів магістральних трубопроводів залежно від категорії зони безпеки.
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону № 3041 До особливих обмежень, що діють у межах охоронних зон об`єктів магістральних газопроводів, етиленопроводів, належить заборона, зокрема будувати житлові будинки, виробничі чи інші будівлі та споруди, громадські будівлі.
Частиною другою статті 8 Закону № 3041 обумовлено, що обмеження на використання земельних ділянок у межах земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів встановлюються і діють з дня введення відповідного об`єкта магістрального трубопроводу в експлуатацію.
З урахуванням цього, до предмету доказування у цій частині спору належить наявність підстав для надання будівельного паспорта здійснення позивачем забудови земельної ділянки у охоронній зоні об`єкта магістрального газопроводу.
Одним з принципів адміністративного судочинства є змагальність сторін, який у відповідності до частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України полягає у розгляді і вирішенні справ в адміністративних судах на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Цей принцип розкривається у статті 77 того самого Кодексу, згідно з частинами 1, 2 якої кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
На пропозицію суду відповідачем були надані матеріали, що використовувалися ним при прийнятті спірного повідомлення про відмову в наданні будівельного паспорта.
Згідно із приписами частини 4 статті 111 Земельного кодексу України обмеження у використанні земель, безпосередньо встановлені законами та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами, є чинними з моменту набрання чинності нормативно-правовими актами, якими вони були встановлені.
Таким чином, обов`язок власників земельних ділянок дотримуватись охоронних зон магістральних газопроводів встановлено безпосередньо законодавчими актами.
Як було встановлено судом, згідно із відомостями витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний номер 221852305, земельна ділянка з кадастровим номером 3221080501:01:001:0035 загальною площею 0,2505 га належить на праві приватної власності ОСОБА_1 .
10.09.2021 позивач звернулась до Бучанської міської ради із заявою про надання будівельного паспорта забудови земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , площа 0,2505 га, к.н. 3221080501:01:001:0035.
Разом з тим, в ході судового розгляду справи, судом було встановлено, що поряд із земельною ділянкою з кадастровими номером 3221080501:01:001:0035, яка належить ОСОБА_1 , і щодо якої позивач подавала заяву про отримання паспорт на будівництво, розташована газорозподільча станція «Блиставиця», що зокрема підтверджується Ситуаційним планом № 013427-ІВ, який виконано інженером-геодезистом ОСОБА_3 . Так, згідно даного Ситуаційного плану, земельна ділянка ОСОБА_1 з кадастровим номером розташована на відстані 118.9 метрів від газорозподільної станції «Блиставшиця» та повністю перебуває в охоронній зоні цієї газорозподільчої станції.
Згідно із відомостями акта від 29.11.1982 газорозподільча станція «Блиставиця» та газопровід-відвід до неї введено в експлуатацію державною комісією.
При цьому, як було зазначено, відповідно до пункту 4 частини 2 статті 11 Закону України «Про правовий режим земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів» для забезпечення безпечної експлуатації вздовж об`єктів магістральних газопроводів, етиленопроводів встановлюються, охоронні зони таких розмірів для газорозподільних станцій та газозбірних пунктів підземних сховищ газу (від огорожі) магістральних газопроводів І класу, умовним діаметром: до 300 міліметрів -150 метрів
Отже, земельна ділянка з кадастровим номером 3221080501:01:001:0035 повністю знаходиться в охоронній зоні газорозподільчої станції «Блиставиця», а тому на цю земельну ділянку поширюються обмеження, передбачені статтею 22 Закону України «Про правовий режим земель охоронних зон магістральних трубопроводів».
Таким чином, законодавством передбачено повернення пакету документів для видачі будівельного паспорта або внесення змін до нього уповноваженим органом містобудування та архітектури замовнику з таких підстав: невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
Отже, враховуючи ту обставину, що земельна ділянка з кадастровим номером 3221080501:01:001:0035, стосовно якої позивач зверталася про надання будівельного паспорта забудови земельної ділянки, перебуває в охоронній зоні газорозподільної станції «Блиставиця» та на неї поширюються імперативні приписи статті 22 Закону України «Про правовий режим земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів», які забороняють будівництво житлових будинків, будівель та споруд в межах охоронної зони газорозподільчої станції, у відповідача були відсутні правові підстави видавати будівельний паспорт забудови земельної ділянки з кадастровим номером 3221080501:01:001:0035.
З урахуванням наведеного, судом встановлено правомірність прийняття відповідачем оскаржуваної відмови. При цьому, представником позивача в ході судового розгляду не були спростовані доводи відповідача та пояснення третьої особи.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, виходячи з меж позовних вимог, обставин справи, норм чинного законодавства суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовної заяви.
Отже, суд дійшов висновку, що відповідач діяв в межах своїх повноважень та відповідно до чинного законодавства, а тому позовні вимоги ОСОБА_1 не підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення .
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Панова Г. В.
Дата виготовлення і підписання повного тексту рішення- 12 вересня 2022 р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2022 |
Оприлюднено | 15.09.2022 |
Номер документу | 106207254 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панова Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні