П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Справа №300/250/19
Провадження № 3-в/936/12/2022
19 вересня 2022 року смт Воловець
Суддя Воловецького районного суду Закарпатської області Софілканич О.А., розглянувши подання начальника Мукачівського районного сектору філії Державної установи "Центр пробації" в Закарпатській області майора внутрішньої служби Гафинця І.М. про вирішення питання про можливість звільнення ОСОБА_1 від відвідбування адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт за ст.183-1 КУпАП, призначеного постановою Воловецького районного суду Закарпатської області від 27.03.2019 по справі за №300/250/19 у зв`язку із закінченням строків давності виконання судового рішення,
в с т а н о в и л а:
08.09.2022 начальник Мукачівського районного сектору філії Державної установи "Центр пробації" в Закарпатській області майор внутрішньої служби Гафинець І.М. звернувся в суд з поданням про вирішення питання про давність виконання судового рішення зокрема, постанови Воловецького районного суду Закарпатської області від 27.03.2019 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст.183-1 КУпАП та накладення адміністративного стягнення у вигляді 120 годин суспільно корисних робіт.
Подання обґрунтовує тим, що зазначена постанова суду від 27.03.2019 року, що набрала законної сили 09.04.2019 року, залишається без виконання більше трьох років у зв`язку з відмовою КП ВС "Водоканалсервіс" приймати правопорушника для відбування суспільно корисних робіт через відсутність коштів на оплату вказаних робіт. Положення Кодексу України про адміністративні правопорушення не містить поняття строків давності виконання постанови суду про накладення адміністративного стягнення, натомість, дані строки передбачені в Кримінальному кодексі України, зокрема у ст. 80 КК України, яка регламентує звільнення судом від відбування покарання у зв`язку із закінченням строків давності виконання вироку суду.
На підставі наведеного, старший інспектор просить суд вирішити питання про давність виконання постанови Воловецького районного суду Закарпатської області від 27.03.2019 та звільнити ОСОБА_1 від відбування адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт.
У судове засідання начальник Мукачівського районного сектору філії Державної установи "Центр пробації" в Закарпатській області не з`явився, проте надав заяву про розгляд подання без його участі, подання підтримує.
ОСОБА_1 не з`явилася, про час та місце розгляду була повідомлена належним чином.
Дослідивши матеріали справи та подання, суддя приходить наступного висновку.
Згідно з ч.1 ст.303 КУпАП не підлягає виконанню постанова про накладення адміністративного стягнення, якщо її не було звернуто до виконання протягом трьох місяців з дня винесення.
Відповідно до статті 304 КУпАП питання, зв`язані з виконанням постанови про накладення адміністративного стягнення, вирішуються органом (посадовою особою), який виніс постанову.
Враховуючи практику Європейського суду з прав людини (зокрема, mutatis mutandis рішення у справі Озтюрк проти Германії 21 лютого 1984 року, пункт 53), справи про адміністративні правопорушення, для цілей статті 6 ЄКПЛ належать до справ із обвинуваченням у вчиненні кримінального правопорушення. Відтак, на дану категорію справ поширюються гарантії статті 6 ЄКПЛ.
У відповідності до ч.1 ст.2 КУпАП, законодавство України про адміністративне правопорушення складається з Кодексу та інших законів України, а згідно з положеннями ст. 9 Конституції України, ст. 19 Закону України «Про міжнародні договори України» та ст. 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» усталена судова практика Європейського суду з прав людини (далі ЄСПЛ) є частиною національного законодавства та обов`язкова для застосування судами як джерело права.
Європейський суд з прав людини, надаючи автономного значення поняттям, які застосовуються в Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі Конвенція), часто розцінює справи про адміністративні правопорушення саме як «кримінальні» у розумінні норм Конвенції.
Так, ЄСПЛ у своєму рішенні у справі «Надточий проти України» від 15.05.2008 року зазначив, що український уряд визнав кримінально-правовий характер Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Положення Кодексу України про адміністративні правопорушення не містить поняття строків давності виконання постанови суду про накладення адміністративного стягнення, тобто законодавцем залишено поза сферою свого регулювання питання щодо строків виконання таких постанов, створивши при цьому ситуацію безстрокового виконання такого рішення суду. Фактична «безстроковість» виконання таких постанов суперечить принципу правової визначеності, що є складовою принципу верховенства права і широко застосовується ЄСПЛ при оцінці порушень державами- членами Конвенції, а «необмежений строк виконання» своєчасно надісланої постанови суперечить принципу 4 Рекомендації №R(91)1 Комітету міністрів Ради Європи державам-членам стосовно адміністративних санкцій, згідно якого, якщо адміністративний орган влади розпочав адміністративне провадження із застосування санкції, він зобов`язаний діяти залежно від обставин справи з розумною швидкістю. Натомість, дані строки, передбачені в Кримінальному кодексі України, а саме, ст. 80, яка розташована у розділі ХІІ «Звільнення від покарання та його відбування» і регламентує звільнення від відбування покарання у зв`язку із закінченням строків давності виконання обвинувального вироку. Таким чином, порушено інший фундаментальний із принципів права принцип справедливості, оскільки засуджені, які вчинили кримінальне правопорушення, в порівнянні з адміністративним правопорушенням на підставі ст. 80 КК України звільняються судом від відбування покарання у зв`язку із закінченням строків давності виконання вироку суду.
Крім того, КСУ у п.3.4 і 3.6 свого рішення від 11.10.2011 (справа № 10-рп/2011), аналізуючи положення міжнародних актів, наголосив, що «не вбачається різниці між кримінальними та адміністративними протиправними діяннями, оскільки вони охоплюються загальним поняттям «правопорушення», а відмінність адміністративного правопорушення від злочину полягає, насамперед, у тому, що воно є менш суспільно небезпечним». У цьому рішенні Суд поширив певні гарантії кримінального процесу і на процес притягнення особи до адміністративної відповідальності.
Таким чином, суд вважає за можливе до виниклих правовідносин застосувати аналогію закону, а саме норми ст. 80 КК України, яка передбачає звільнення від відбування покарання у зв`язку із закінченням строків давності виконання обвинувального вироку, яка передбачає звільнення від відбування покарання у зв`язку із закінченням строків давності виконання обвинувального вироку (особа звільняється від відбування покарання, якщо з дня набрання чинності обвинувальним вироком його не було виконано в такі строки, зокрема, два роки у разі засудження до покарання менш суворого, ніж обмеження волі).
Дослідивши матеріали особової справи №04/2019, проаналізувавши доводи, викладені у поданні, судом встановлено, що ОСОБА_1 не ухиляється від виконання суспільно корисних робіт, однак КП ВС "Водоканалсервіс" не має можливості надати їй такі роботи у зв`язку із відсутністю коштів для їх оплати.
Крім цього, з часу набрання законної сили постановою суду про призначення ОСОБА_1 адміністративного стягнення у виді 120 годин суспільно корисних робіт, а саме з 09.04.2019 минуло більше, ніж три роки.
На підставі викладеного, виходячи із неможливості виконання постанови про накладення адміністративного стягнення щодо ОСОБА_1 з об`єктивних причин, її слід звільнити від відбування покарання у виді суспільно корисних робіт у зв`язку із закінченням строків давності виконання постанови про накладення адміністративного стягнення.
Керуючись ст.303, 304 КУпАП, суддя,-
постановила:
Подання начальника Мукачівського районного сектору філії Державної установи "Центр пробації" в Закарпатській області майора внутрішньої служби Гафинця І.М. про вирішення питання про можливість звільнення від відвідбування адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт за ст.183-1 КУпАП, призначеного постановою Воловецького районного суду Закарпатськоїобласті від 27.03.2019 по справі за №300/250/19 у зв`язку із закінченням строків давності виконання судового рішення- задоволити.
Звільнити ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешканку АДРЕСА_1 , від відбування адміністративного стягнення у вигляді 120 годин суспільно корисних робіт за ст. 183-1 КУпАП призначеного постановою Воловецького районного суду Закарпатської області від 27.03.2019 року у зв`язку із закінченням строків давності виконання постанови про накладення адміністративного стягнення.
Постанова може бути оскаржена до Закарпатського апеляційного суду через Воловецький районний суд Закарпатської області протягом десяти днів з дня їїухвалення.
Суддя Софілканич О. А.
Суд | Воловецький районний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2022 |
Оприлюднено | 21.09.2022 |
Номер документу | 106319032 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на громадський порядок і громадську безпеку Несплата аліментів |
Адмінправопорушення
Воловецький районний суд Закарпатської області
Софілканич О. А.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Попко Ярослав Степанович
Адмінправопорушення
Воловецький районний суд Закарпатської області
Софілканич О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні