Ухвала
від 16.09.2022 по справі 554/2951/21
ОКТЯБРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ПОЛТАВИ

Дата документу 16.09.2022 Справа № 554/2951/21 Номер провадження 1-кс/554/10642/2022

У Х В А Л А

Іменем України

16 вересня 2022 року м. Полтава

Слідчий суддя Октябрського районного суду м. Полтави ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Полтави клопотання старшого слідчогов ОВСвідділу розслідуванняособливо тяжкихзлочинів СУГУНП вПолтавській області, ОСОБА_3 за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42021170000000019 від 03.03.2021 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 364 КК України про арешт майна ,-

ВСТАНОВИВ:

Слідчий звернувся до суду з вказаним клопотанням посилаючись на те, що слідчими СУ ГУНП в Полтавській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42021170000000019 від 03.03.2021 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 364 КК України КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 1 ЛК України ліси України є її національним багатством і за своїм призначенням та місце розташуванням виконують переважно водоохоронні, захисні, санітарно-гігієнічні, оздоровчі, рекреаційні, естетичні, виховні, інші функції та є джерелом для задоволення потреб суспільства в лісових ресурсах.

Земельні відносини, що виникають при використанні надр, лісів, вод, а також рослинного і тваринного світу, атмосферного повітря, регулюються цим Кодексом, нормативно-правовими актами про надра, ліси, води, рослинний і тваринний світ, атмосферне повітря, якщо вони не суперечать цьому Кодексу (ч. 2 ст. 3 ЗК України).

За основним цільовим призначенням земельне законодавство передбачає виділення в окрему категорію земель лісогосподарського призначення (пункт «е» ч. 1 ст. 19 ЗК України).

Згідно зі ст. 55 ЗК України до земель лісогосподарського призначення належать землі, вкриті лісовою рослинністю, а також не вкриті лісовою рослинністю, нелісові землі, які надані та використовуються для потреб лісового господарства. До земель лісогосподарського призначення не належать землі, зайняті: зеленими насадженнями у межах населених пунктів, які не віднесені до категорії лісів; окремими деревами і групами дерев, чагарниками на сільськогосподарських угіддях, присадибних, дачних і садових ділянках.

До земель лісогосподарського призначення належать лісові землі, на яких розташовані лісовіділянки, та не лісові землі, зайняті сільськогосподарськими угіддями, водами й болотами, спорудами, комунікаціями, малопродуктивними землями тощо, якінадані в установленому порядку та використовуються для потреб лісовогогосподарства (ст. 5 ЛК України).

Відповідно до ст. 56 ЗК України землі лісогосподарського призначення можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності.

Згідно із ч. 1 ст. 20 ЗК України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу (ч. 2 ст. 20 ЗК України).

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляєтьсяв порядку, встановленому законом. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому ст. 186-1 цього Кодексу (ч. 3 ст 20 ЗК України).

Відповідно до ч. 3 ст 186-1 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки лісогосподарського призначення підлягає також погодженню з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, а на території Автономної Республіки Крим - з органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань лісовогого сподарства.

Зміна цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, історико-культурного, лісогосподарського призначення, що перебувають у державній чи комунальній власності, здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України (ч. 7 ст. 20 ЗК України).

Відповідно до ст. 21 ЗК України порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для: в) відмови в державній реєстрації земельних ділянок або визнання реєстрації недійсною.

Використанню лісогосподарських земель за їх цільовим призначенням законодавство надає пріоритет: складовою охорони земель є захист лісових земель та чагарників від необґрунтованого їх вилучення для інших потреб (пункт «б» ч. 1 ст. 164 ЗК України).

Відповідно до пункту 5 розділу VIII «Прикінцеві положення» ЛК України до одержання в установленому порядку державними лісогосподарськими підприємствами державних актів на право постійного користування земельними лісовими ділянками, документами, що підтверджують це право на раніше надані землі, є планово-картографічні матеріали лісовпорядкування.

Планово-картографічні матеріали лісовпорядкування складаються на підставі натурних лісовпорядних робіт та камерного дешифрування аерознімків, містять детальну характеристику лісу.

Перелік планово-картографічних лісовпорядкувальних матеріалів, методи їх створення, масштаби, вимоги до змісту та оформлення, якості виготовлення тощо регламентуються галузевими нормативними документами. Зокрема, за змістом пункту 1.1 Інструкції про порядок створення і розмноження лісових карт, затвердженої Держлісгоспом СРСР від 11 грудня 1986 року, планшети лісовпорядкування належать до планово-картографічних матеріалів лісовпорядкування, а частина друга зазначеної Інструкції присвячен апроцедурі їх виготовлення.

Відповідно до пункту 5 прикінцевих положень розділу VIII ЛК України у редакції за станом на жовтень 2011 року до одержання в установленому порядку державними лісогосподарськими підприємствами державних актів на право постійного користування земельними лісовими ділянками, документами, що підтверджують це право на раніше надані землі, є планово-картографічні матеріали лісовпорядкування.

Чинна редакція пункту 5 прикінцевих положень розділу VIII ЛК України є такою: «До здійснення державної реєстрації, але не пізніше 1 січня 2027 року, державними та комунальними лісогосподарськими підприємствами, іншими державними і комунальними підприємствами та установами права постійного користування земельними ділянками лісогосподарського призначення, які надані їм у постійне користування до набрання чинності Земельним кодексом України, таке право підтверджується планово-картографічними матеріалами лісовпорядкування».

Отже, ліси та землілісового фонду України є об`єктами підвищеного захисту зі спеціальним режимом використання та спеціальною процедурою надання у власність та користування.

Так, розпорядженням Полтавської обласної державної адміністрації № 129 від 13.04.2010 ДП «Новосанжарське лісове господарство» (далі Державне лісогосподарське підприємство) надано дозвіл на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для створення лісових культур та ведення лісового господарства, на території Кунцівської, Писарівської, Сідіївської сільських рад Новосанжарського району.

Після цього розпорядженням Полтавської обласної державної адміністрації № 378 від 10.10.2011 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок для створення лісових культур та ведення лісового господарства і надано у постійне користування Державному підприємству земельні ділянки загальною площею 115,8987 га, із них: 63,4995 га пасовищ; 52,3992 га сіножатей, розташовані за межами населених пунктів на території Кунцівської сільської ради, Новосанжарського району, Полтавськоїобласті.

Водночас через відсутність бланків державний акт на право постійного користування цими земельними ділянками Державному лісогосподарському підприємству не видано й відомості про це до Державного земельного кадастру дотепер не занесено.

Упродовж 2011-2016 років на цих землях Державним лісогосподарським підприємством висаджено однорічні саджанці дубу звичайного та проводились роботи з механізованого доповнення лісових культур.

З метою належної реалізації права постійного користування земельними ділянками на замовлення Державного лісогосподарського підприємства у 2018 році Харківська державна лісовпорядна експедиція Українського державного проектного лісовпорядного виробничого об`єднання «Укрдержліспроект» провела базове лісовпорядкування, розробила проект організації та розвитку лісового господарства (планово-картографічні матеріали лісовпорядкування), відповідно до яких, відведеним земельним ділянкам для створення лісових культур та ведення лісового господарства, а саме земельній ділянці площею 43,3 га, розташованій на території Кунцівської сільської ради, Новосанжарського району, Полтавської області, присвоєно номер кварталу - 72, відділ - 14.

У той же час територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру є Головне Управління Держгеокадастру у Полтавській області (далі Головне Управління), яке утворене як самостійний структурний підрозділ апарату Держгеокадастру, має печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням. На Головне Управління покладено завдання розпоряджатися землями державної власності сільськогосподарського призначенняв порядку, визначеному чиним Земельним законодавством України. Зокрема, виконуючи вказані завдання начальник Головного Управління підписує накази, в межах делегованих повноважень, дає обов`язкові для виконання підлеглими державними службовцями і працівниками доручення.

Так, у зв`язку з відсутністю в Державному земельному кадастрізапису про надання у постійне користування Державного лісогосподарського підприємства земельних ділянок лісогосподарського призначення загальною площею 115,8987 га за результатами інвентаризації земель сільськогосподарського призначення у 2019 році Полтавською регіональною філією Державного підприємства «Центр Державного земельного кадастру» виготовлено технічну документацію із землеустрою та сформовано (виділено в натурі) земельні ділянки, в тому числі розташовані на території Кунцівської сільської ради, Новосанжарського району, Полтавської області (кадастрові номери 5323482200:00:003:0026 та 5323482200:00:003:0044), які накладаються на межі земельної ділянки лісогосподарського призначення площею 43,3 га, кварталу 72, відділ 14, і перебувають у постійному користуванні Державного лісогосподарського підприємства для ведення лісового господарства. Указану технічну документацію затверджено наказом начальника Головного Управління від 16.12.2019 №13449-СГ.

У листопаді 2019 року начальник Головного Управління ОСОБА_5 видав накази від 20.11.2019 №11101-СГ ОСОБА_6 , №11109-СГ ОСОБА_7 , №11110-СГ ОСОБА_8 , №11108-СГ ОСОБА_9 , №11111-СГ ОСОБА_10 , №11112-СГ ОСОБА_11 , №11113-СГ ОСОБА_12 , №11114-СГ ОСОБА_13 , №11115-СГ ОСОБА_14 , №11116-СГ ОСОБА_15 , а також накази від 25.11.2019 №11656-СГ ОСОБА_16 , №11654-СГ ОСОБА_17 , №11653-СГ ОСОБА_18 про надання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення з вказаних вище земельних ділянок (кадастрові номери 5323482200:00:003:0026 та 5323482200:00:003:0044) земельні ділянки у їх власність для особистого селянського господарства в межах норм безоплатної приватизації. При цьому земельні ділянки, які фізичні особи бажали безоплатно отримати у власність, накладаються на межі ділянки лісогосподарського призначення площею 43,3 га, кварталу 72, відділ 14, що перебуває у користуванні Державного лісогосподарського підприємства для ведення лісового господарства.

На виконання цих наказів інженером-землевпорядником для фізичних осіб виготовлено документацію із землеустрою та сформовано 13 земельних ділянок з кадастровими номерами:

5323482200:00:003:0058 площею 1,9356 га;

5323482200:00:003:0060 площею 1,9355 га;

5323482200:00:003:0055 площею 1,93355 га;

5323482200:00:003:0053 площею 1,9355 га;

5323482200:00:003:0059 площею 1,935 га;

5323482200:00:003:0057 площею 1,9355 га;

5323482200:00:003:0062 площею 1,9355 га;

5323482200:00:003:0061 площею 1,9356 га;

5323482200:00:003:0052 площею 2 га;

5323482200:00:003:0051 площею 2 га;

5323482200:00:003:0050 площею 2 га;

5323482200:00:003:0054 площею 1,9355 га;

5323482200:00:003:0056 площею 1,9355 га.

Дізнавшись про це, 27.02.2020 Державне лісогосподарське підприємство повідомило Головне Управління, що сформовані земельні ділянки в загальному масиві перебувають у його користуванні як землі державної власності лісогосподарського призначення.

Також у травні 2020 року перший заступник керівника Кобеляцької місцевої прокуратури звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою в інтересах держави в особі Державного лісогосподарського підприємства до Головного Управління про скасування згаданих наказів.

Як наслідок у період з лютого по квітень 2020 року виконувачі обов`язків начальника Головного Управління ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 видали накази про відмову в затвердженні документації із землеустрою та наданні у власність земельних ділянок ОСОБА_15 , ОСОБА_14 , ОСОБА_10 , ОСОБА_12 , ОСОБА_11 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 .

Не погоджуючись з цими рішеннями, з червня по липень 2020 року вказані громадяни звернулись із позовами до Полтавського окружного адміністративного суду про визнання протиправними та скасування наказів про відмову в затвердженні документації із землеустрою, зобов`язання Головного Управління видати нові накази про затвердження проектів землеустрою та передачу у власність земельних ділянок.

У період з 17.07.2020 по 10.09.2020 за результатами розгляду справ у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження за адміністративними позовами фізичних осіб Полтавським окружним адміністративним судом винесено 10 рішень у справах №440/3389/20 (позивач ОСОБА_10 ) від 01.09.2020, №440/2538/20 (позивач ОСОБА_8 ) від 21.07.2020, №440/2456/20 (позивач ОСОБА_16 ) від 17.07.2020, №440/2958/20 (позивач ОСОБА_12 ) від 24.07.2020, №440/2477/20 (позивач ОСОБА_17 ) від 10.08.2020, №440/2894/20 (позивач ОСОБА_14 ) від 10.08.2020, №440/2959/20 (позивач ОСОБА_6 ) від 13.08.2020, №440/2476/20 (позивач ОСОБА_7 ) від 29.07.2020, №440/2442/20 (позивач ОСОБА_18 ) від 03.09.2020, №440/3644/20 (позивач ОСОБА_11 ) 10.09.2020, якими позови задоволені повністю та зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області затвердити проекти землеустрою щодо відведення у власність громадянам вказаних земельних ділянок із земель сільськогосподарського призначення із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, розташованої на території Кунцівської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області за межами населених пунктів.

Водночас наказом Головного Управління №598-к від 25.08.2020 оголошено наказ Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру № 217-то від 20.08.2020 яким покладено виконання обов`язків начальника Головного Управління на ОСОБА_22

05.10.2020 наказом № 706-к Головного Управлінням оголошено наказ Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, № 255-то від 01.10.2020 про призначення ОСОБА_22 начальником Головного Управління. Цю посаду ОСОБА_22 обіймав до призначення його на посаду заступника Голови Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, на підставі розпорядження Кабінету Міністрів Українивід 29.07.2022 № 663-р.

З 25.08.2020 по 29.07.2022 ОСОБА_22 обіймав посаду пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, а отже був службовою особою. У цейперіод до Головного Управління для виконання надійшли вказані рішення суду. При цьому листом від 11.01.2021 Полтавської обласної прокуратури начальника Головного Управління ОСОБА_22 повідомлено про захист інтересів держави в особі Державного лісогосподарського підприємства щодо оскарження в суді наказів, виданих 20.11.2019 №№11101-СГ, 11109-СГ, 11110-СГ, 11108-СГ, 11111-СГ, 11112-СГ, 11113-СГ, 11114-СГ, 11115-СГ, 11116-СГ, та 25.11.2019 №№11656-СГ, 11654-СГ, 11653-СГ, якими фізичним особам надані дозволи на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для особистого селянськогогосподарства з вищевказаними кадастровими номерами.

Натомість ОСОБА_22 вирішив використати своє службове становище всупереч інтересам служби з метою одержання неправомірної вигоди іншими фізичними особами.Зокрема, порушити спеціальну процедуру надання у власність (користування) земель лісового фонду, що є об`єктамипідвищеного державного захисту, розпорядитися цими землями на власний розсуд. Видати незаконні накази з метою передати землі (неправомірнавигода) лісогосподарського призначення без законних на те підстав у власність фізичних осіб для ведення особистого селянського господарства як землі сільськогосподарського призначення, тобто фактично змінити їх цільове призначення. Розуміючи протиправність свого замислу, ОСОБА_22 вирішив виправдати своє злочинне діяння добросовісним виконанням рішень суду. При цьому ОСОБА_22 знав, що виконати судові рішення законно він не може, оскільки ними не встановлено право власності фізичних осіб на земельні ділянки, а лише зобов`язано вчинити дії щодо передачі їх у власність громадянам. Також ОСОБА_22 усвідомлював, що розпорядження землями державної власності лісового фонду не входить до службових повноважень начальника Головного Управління, а є компетенцією Кабінету Міністрів України.

Для досягнення злочинних цілей ОСОБА_22 , будучи суб`єктом владних повноважень, не став застосовувати свої адміністративні та процесуальні повноваження для захисту інтересів держави та недопущення вибуття з державної власності земель лісового фонду.

Так, 20.01.2021 у м. Полтава ОСОБА_22 , умисно зловживаючи службовим становищем, ігноруючи інтереси держави, достовірно знаючи, що вказані землі лісогосподарського призначення перебувають у користуванні Державного лісогосподарського підприємства, розпоряджається якими виключно Кабінет Міністрів України, прикриваючи злочинне діяння нібито виконанням рішень судів, без законних на те підстав, видав накази про затвердження документації із землеустрою та надання у власність 8 фізичних осіб земельні ділянки (неправомірна вигода) фактично лісогосподарського призначення загальною площею 15,6130 га, а саме: ОСОБА_12 наказ № 262-УБД земельнуділянку з кадастровим номером 5323482200:00:003:0053, площею 1,9355 га, ОСОБА_10 наказ № 264-УБД земельнуділянку з кадастровим номером 5323482200:00:003:0055, площею 1,93355 га, ОСОБА_14 наказ № 254-УБД земельнуділянку з кадастровим номером 5323482200:00:003:0060, площею 1,9355 га, ОСОБА_7 наказ № 268-УБД земельнуділянку з кадастровим номером 5323482200:00:003:0062, площею 1,9355 га, ОСОБА_11 наказ № 260-УБД земельнуділянку з кадастровим номером 5323482200:00:003:0059, площею 1,9355 га, ОСОБА_18 наказ № 256-УБД земельнуділянку з кадастровим номером 5323482200:00:003:0050, площею 2 га, ОСОБА_17 наказ № 258-УБД земельнуділянку з кадастровим номером 5323482200:00:003:0051, площею 2 га, ОСОБА_6 наказ № 265-УБД земельну ділянку з кадастровим номером 5323482200:00:003:0057, площею 1,9355 га. Видаючи накази, ОСОБА_22 свідомо допускав, що внаслідок цього протиправного діяння з державної власності незаконно вибудуть землі лісового фонду, що позбавить Державне лісогосподарське підприємство права постійного користування земельною ділянкою, а її подальше використання для ведення особистого селянського господарства призведе до знищення лісових насаджень.

Унаслідок протиправного діяння ОСОБА_22 на підставі виданих ним наказів державний реєстратор Виконавчого комітету Опішнянської селищної ради Зінківського району Полтавської області з 25.01.2021 по 28.01.2021 зареєстрував право власності фізичних осіб на земельні ділянки, після чого з державної власності вибули землі лісового фонду загальною площею 15,6130 га, чим державним інтересам завдано шкоду (збитки) в сумі 866 328,46 грн.

Окрім того 24.02.2021 власники ОСОБА_14 , ОСОБА_10 , ОСОБА_12 , ОСОБА_11 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 передали вказані земельні ділянки загальною площею 15,6130 га в оренду ТОВ «АГОСТАНДАРТ НАТУРАЛЬНИЙ ПРОДУКТ», які потім розорені і лісові насадження на них знищені, унаслідок чого Державному лісовпорядному підприємству завдано шкоду (збитки) в сумі 1 279 791, 05 грн.

Таким чином, унаслідок зловживання службовим становищем ОСОБА_22 охоронюваним законом інтересам держави спричинено шкоду (збитки) на загальну суму 2 146 119,51 грн. (згідно висновку судової економічної експертизи №2260-2261 від 06.04.2022), яка у більш ніж 250 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян і є тяжкими наслідками.

У вчиненні зазначеного кримінального правопорушення підозрюється: ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженець м. Харків, громадянин України, українець, освіта вища, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , фактично проживаючий за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судимий.

07.09.2022 ОСОБА_22 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 364 КК України.

Відповідно до ч.1 ст.170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.

У відповідності до ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов),чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Згідно ч. 6 ст. 170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.

Згідно ч.6 ст.170 КПК України вартість майна, яке належить арештувати з метою забезпечення цивільного позову або стягнення отриманої неправомірної вигоди, повинна бути співмірною розміру шкоди, завданої кримінальним правопорушенням або зазначеної у цивільному позові, розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою.

Арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна.

У ході досудового розслідування отримано дані про те, що існує реальна загроза, що підозрюваний ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) буде вживати заходи з метою уникнення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення та може розтратити та/або відчужити на користь третіх осіб належне йому майно.

Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно №309569304, №309569401,309569490 від 12.09.2022 встановлено, що підозрюваний ОСОБА_22 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) на праві приватної власності володіє об`єктами нерухомого майна, а саме:

1/2 частка квартири за адресою: АДРЕСА_3 , квартира15 (реєстраційний номер майна:21240847);

квартира АДРЕСА_4 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна:640915063101);

нежитлове приміщення 3-го поверху №№ 17, 18, 19 в житловомубудинку літ. "А-19", загальною площею: 10.3 кв.м., розташованого за адресою: АДРЕСА_5 (реєстраційний номер об єкта нерухомого майна:1283839563101);

машиномісце № 0-34 у підвалі житлового будинку літ. "А-19", загальною площею: 23.6 кв.м., розташованого за адресою: АДРЕСА_5 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна:1283811163101).

Відповідно до інформації з баз даних МВС України підозрюваний ОСОБА_22 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) на праві приватної власності не володіє об`єктами рухомого майна (транспортними засобами).

Відповідно до ч.1 ст.172 КПК України, клопотання про арешт майна розглядається слідчим суддею, судом не пізніше двох днів з дня його надходження до суду, за участю слідчого та/або прокурора, цивільного позивача, якщо клопотання подано ним, підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, і за наявності - також захисника, законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження. Неприбуття цих осіб у судове засідання не перешкоджає розгляду клопотання.

Частиною 2 вказаної статті встановлено, що клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.

Оскільки існує реальна загроза що підозрюваний ОСОБА_22 з метою уникнення покарання та відшкодування завданих збитків буде вживати заходи щодо відчуження майна на користь третіх осіб, в зв`язку з чим є необхідність розгляду клопотання без повідомлення підозрюваного ОСОБА_22 та його захисника (захисників).

Слідчий в судовому засіданні клопотання підтримав, просив його задовольнити з підстав викладених у ньому.

Адвокат в судовому засіданні проти задоволення клопотання заперечував, просив в його задоволенні відмовити.

Заслухавши думку учасників процесу, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя вважає, що клопотання не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2ст. 174 КПК Україниарешт майна може бути скасовано повністю чи частково ухвалою слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження за клопотанням підозрюваного, обвинуваченого, їх захисника чи законного представника, іншого власника або володільця майна, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо вони доведуть, що в подальшому застосуванні цього заходу відпала потреба або арешт накладено необґрунтовано.

СУ ГУНП в Полтавській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42021170000000019 від 03.03.2021 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 364 КК України КК України.

Арешт майна допускається з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи (п.3 ч.2ст.170 КПК України).

Санкція ч.2ст.364 КК України, за якою кваліфіковано кримінальне правопорушення, відомості про яке внесено до ЄРДР за №42021170000000019 , не передбачає покарання у виді конфіскації майна, а відтак посилання слідчого на положення ст.170 КПК Україниє безпідставними.

Окрім цього, згідно із ч. 5 ст.170КПК України у випадку, передбаченому пунктом 3 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.

Також, суд звертає увагу на те, що з самого клопотання вбачається про завдання підозрюваним шкоди кримінальним правопорушенням, однак із врахуванням того, що даний факт може бути підтверджений лише обвинувальним вироком суду, і крім цього з часу пред"явлення підозри до часу розгляду клопотання прокурором цивільний позов не складався.

З врахуванням вищевикладеного, слідчим ОСОБА_3 не доведено необхідність арешту, клопотання є передчасним, необґрунтованим,а тому в його задоволенні необхідно відмовити.

Керуючись ст. 174 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В:

В задоволенні клопотання старшого слідчогов ОВСвідділу розслідуванняособливо тяжкихзлочинів СУГУНП вПолтавській області, ОСОБА_3 за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42021170000000019 від 03.03.2021 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 364 КК України про арешт майна відмовити .

Ухвала може бути оскаржена до Полтавського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення.

Повний текст ухвали буде проголошено 19.09.2022.

Слідчий суддя : ОСОБА_1

СудОктябрський районний суд м.Полтави
Дата ухвалення рішення16.09.2022
Оприлюднено14.05.2024
Номер документу106348906
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —554/2951/21

Ухвала від 16.05.2023

Кримінальне

Полтавський апеляційний суд

Томилко В. П.

Ухвала від 14.12.2022

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Бугрій В. М.

Ухвала від 03.11.2022

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Бугрій В. М.

Ухвала від 13.10.2022

Кримінальне

Полтавський апеляційний суд

Томилко В. П.

Ухвала від 09.09.2022

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Бугрій В. М.

Ухвала від 16.09.2022

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Бугрій В. М.

Ухвала від 16.09.2022

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Бугрій В. М.

Ухвала від 09.09.2022

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Бугрій В. М.

Ухвала від 09.09.2022

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Бугрій В. М.

Ухвала від 12.05.2022

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Бугрій В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні