Постанова
від 13.09.2022 по справі 160/5808/21
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

14 вересня 2022 року м. Дніпросправа № 160/5808/21Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Божко Л.А. (доповідач),

суддів: Дурасової Ю.В., Лукманової О.М.,

за участю секретаря судового засідання Новошицької О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31.01.2022 р. (суддя Кучма К.С.) по справі за позовом ОСОБА_1 до Петриківської селищної ради, третя особа ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування рішення

в с т а н о в и В:

14.04.2021 р. ОСОБА_1 звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, що в подальшому уточнювала до Петриківської селищної ради, третя особа ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування рішення, де просила визнати протиправним та скасувати рішення сесії Єлизаветівської сільської ради Петриківського району Дніпропетровської області від 20.10.2020 р. № 2127-75/У11 «Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення».

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31.01.2022 р. в задоволенні позову відмовлено.

Рішення суду мотивоване тим, що позивачем фактично заявлені вимоги на майбутнє, оскільки, отримавши дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, третя особа не набула права власності цієї земельної ділянки.

Не погодившись з рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31.01.2022 р. позивач подала апеляційну скаргу, де просила скасувати рішення суду, прийняти нову постанову про задоволення позовних вимог в повному обсязі.

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушені вимоги матеріального та процесуального права.

На апеляційну скаргу позивача, третя особа подала відзив, де просила апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення без змін.

Дослідивши матеріали справи, докази по справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про залишення без задоволення апеляційної скарги в зв`язку з наступним.

З матеріалів справи вбачається, що 28.09.2020 р. ОСОБА_2 звернувся до Єлизаветівської сільської ради Петриківського району Дніпропетровської області з заявою, де просив надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення орієнтовною площею 0,22 га, розташованої на АДРЕСА_1 між ДМРТ та водозабором птахофабрики. До заяви наданий графічний матеріал, де вказане бажане місце розташування земельної ділянки.

Рішенням сімдесят п`ятої сесії Єлизаветівської сільської ради Петриківського району Дніпропетровської області від 20.10.2020 р. № 2127-75/VІІ, вирішено надати ОСОБА_2 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення орієнтовною площею 0,22 га в АДРЕСА_1 .

Однак, як слідує з позову, на земельній ділянці, на яку відповідачем наданий дозвіл на розробку проекту землеустрою, знаходиться нерухоме майно, що належить позивачу.

Крім того, судом встановлено, що Рішенням Петриківської селищної ради Дніпропетровської області від 07.12.2020 р. №16 «Про реорганізацію сільських та селищних рад, що увійшли до складу новоутвореної Петриківської селищної ради» розпочато процедуру реорганізації наступних сільських та селищних рад шляхом їх приєднання до Петриківської селищної ради (код ЄДРПОУ 04339698), місцезнаходження проспект Петра Калнишевського, 69 смт. Петриківка Дніпровського району Дніпропетровської області 51800: Курилівської селищної ради (код ЄДРПОУ 04339681), місцезнаходження вул. Щаслива, 58 смт. Курилівка 51840, Іванівської сільської ради (код ЄДРПОУ 23642209), місцезнаходження вул. Центральна, 72 с. Іванівка 51812, Єлизаветівської сільської ради (код ЄДРПОУ 04338090), місцезнаходження Центральна площа, 9 с. Єлизаветівка 51831, Лобойківської сільської ради (код ЄДРПОУ 0433881), місцезнаходження вул. Центральна, 86 с. Лобойківка 51830, Чаплинської сільської ради (код ЄДРПОУ 04338173), місцезнаходження провулок Тихий, 7 с. Чаплинка 51820., Шульгівської сільської ради (код ЄДРПОУ 04338189), місцезнаходження вул. Центральна, 102 с. Шульгівка 51810.

Петриківська селищна рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків селищної та сільських рад, зазначених у першому пункті даного рішення.

Статтею 116 ЗК України передбачено, що « 1. Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу.

2. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування».

Відповідно статті 118 ЗК України встановлено, що « 6. Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

7. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. …

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін».

Аналізуючи викладене, суд апеляційної інстанції зазначає, що в отриманому за рішенням Єлизаветівської сільської ради дозволі на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення вказана, лише орієнтована площа 0,22 га земельної ділянки та її орієнтоване місце знаходження в

АДРЕСА_1 земельна ділянка у проекті землеустрою, де є вже інформація щодо конкретних розмірів, меж земельної ділянки, а також місця розташування.

Отже, дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки означає, лише, дозвіл здійснити певні дії на землі власника, аби мати змогу, в подальшому, ідентифікувати на землі власника земельну ділянку, яку ця особа бажає отримати в майбутньому.

Крім того, в постанові від 17.10.2018 р. по справі № 380/624/16-ц Велика Палата Верховного Суду дійшла висновку, що рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою не є правовстановлюючим актом і не гарантує особі чи невизначеному колу осіб набуття права власності чи користування на земельну ділянку.

Дана правова позиція викладена в постанові Великої Палати Верховного Суду від 29.09.2020 р. по справі № 688/2908/16-ц.

Таким чином, судом встановлено, що спірне рішення жодним чином не порушує прав позивача і підстави для його визнання протиправним та скасування відсутні.

Приймаючи до уваги вищевикладене, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про відмову в задоволенні позову, оскільки доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, в зв`язку з чим вважає за необхідне апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - залишити без змін.

Керуючись ст.ст. 315,316,321,322,325 КАС України, суд-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31.01.2022 р. залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повної постанови.

Головуючий - суддяЛ.А. Божко

суддяЮ. В. Дурасова

суддяО.М. Лукманова

Дата ухвалення рішення13.09.2022
Оприлюднено26.09.2022
Номер документу106388129
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин

Судовий реєстр по справі —160/5808/21

Постанова від 13.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Постанова від 13.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 07.07.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 05.07.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 04.07.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 12.04.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 12.04.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Рішення від 31.01.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 19.11.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 20.09.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні