Рішення
від 21.09.2022 по справі 460/14603/22
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

21 вересня 2022 року м. Рівне№460/14603/22

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Зозулі Д.П. за участю секретаря судового засідання Минько Н.З. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник Гуль Наталія Віталіївна,

відповідача: представник Форет Майя Сергіївна,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Приватного підприємства "ПРОМ-БУД Компані" доГоловного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -В С Т А Н О В И В:

Приватне підприємство "ПРОМ-БУД Компані" (надалі ПП "ПРОМ-БУД Компані"/позивач) звернулось до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області (надалі ГУ ДПС у Рівненській області/відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 06.12.2021 №1240117000701 про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем: податок на додану вартість на суму 130 434 грн., №1240017000701 про зменшення розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість в розмірі 262 884 грн. по декларації з ПДВ за вересень 2021 р.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що висновки податкового органу про не дотримання позивачем вимог податкового законодавства при декларуванні у декларації за вересень 2021 року від`ємного значення з ПДВ, яке визначено з урахуванням від`ємного значення з ПДВ, задекларованого у попередніх звітних періодах є неправомірними та такими, що не ґрунтуються на фактичних обставинах справи. Позивач вказує, що доводи податкового органу про не використання в господарській діяльності мішків клапанних є безпідставними, а тому висновки про порушення позивачем п.189.1 ст. 189, п.198.1, п.198.3, пп. «г» п.198.5 ст.198, п.200.4 ст. 200, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України не ґрунтуються на вимогах закону. З наведених підстав, просить позов задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою суду від 06.05.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у даній справі за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 06.06.2022. Встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву.

У строк встановлений судом відповідачем подано відзив на позовну заяву. Мотивуючи підстави відзиву, відповідач вказав, що в ході проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП "ПРОМ-БУД Компані" (код ЄДРПОУ 4170694) з питань дотримання податкового законодавства при декларуванні від`ємного значення податку на додану вартість за вересень 2021 року було встановлено порушення п.189.1 ст. 189, п.198.1, п.198.3, п.п. «г» п.198.5 ст.198, п.200.4 ст. 200 Податкового кодексу України, а саме занижено податкові зобов`язання з ПДВ за вересень 2021 на суму 367 231 грн., в результаті чого завищено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду (показник рядка 21 Декларації) у розмірі 262 884 грн. та занижено податок на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 104 347 грн. за вересень 2021 р.; п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, а саме ПП "ПРОМ-БУД Компані" не складено та не зареєстровано податкову накладну в ЄРПН у вересні 2021 на загальну суму 2203389,03 грн., в тому числі ПДВ 367231,50 грн. Оскільки в ході проведення перевірки не надано головних книг, оборотно-сальдових відомостей, інших документів про використання мішків клапанних в господарській діяльності на суму 2203389,03 грн., то висновки податкового органу про неправомірне декларування суми від`ємного значення з ПДВ за вересень 2021 року є правомірними, а податкові повідомлення-рішення винесені на підставі акту перевірки такими, що прийняті на підставі та в межах закону. Просить у задоволенні позову відмовити.

Протокольною ухвалою суду від 06.06.2022 підготовче засідання відкладено до 27.06.2022 р.

Ухвалою суду від 27.06.2022 закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 13.07.2022.

Ухвалою суду від 13.07.2022 відкладено розгляд справи до 27.07.2022.

Ухвалою суду від 27.07.2022 відкладено розгляд справи до 31.08.2022.

Ухвалою суду від 31.08.2022 відкладено розгляд справи до 21.09.2022.

У судовому засіданні 21.09.2022 судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення суду.

Дослідивши позовну заяву, повно та всебічно з`ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими доказами, суд дійшов до наступних висновків.

У період з 02.11.2021 по 05.11.2021 ГУ ДПС у Рівненській області, на підставі наказу від 28.10.2021 №2186-п «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП "ПРОМ-БУД Компані" (код ЄДРПОУ 4170694) з питань дотримання податкового законодавства при декларуванні від`ємного значення податку на додану вартість за вересень 2021 року», із внесеними змінами наказом №2193-п від 01.11.2021 та на підставі направлень №3322/17-00-07-01 від 01.11.2021, була проведена документальна позапланова виїзна перевірка ПП "ПРОМ-БУД Компані" (код ЄДРПОУ 4170694) з питань дотримання податкового законодавства при декларуванні від`ємного значення податку на додану вартість за вересень 2021 року.

За результатами якої складено акт перевірки від 12.11.2021 №7706/17-00-07-01/41170694 (надалі акт перевірки).

Висновками акту перевірки щодо дотримання вимог податкового законодавства при декларуванні у декларації за вересень 2021 року від`ємного значення з ПДВ, яке визначено з урахуванням від`ємного значення з ПДВ, задекларованого у попередніх звітних періодах, встановлено порушення:

п.189.1 ст. 189, п.198.1, п.198.3, пп. «г» п.198.5 ст.198, п.200.4 ст. 200 Податкового кодексу України, а саме занижено податкові зобов`язання з ПДВ за вересень 2021 на суму 367 231 грн., в результаті чого завищено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду (показник рядка 21 Декларації) у розмірі 262 884 грн. та занижено податок на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 104 347 грн. за вересень 2021 р.;

п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, а саме ПП "ПРОМ-БУД Компані" не складено та не зареєстровано податкову накладну в ЄРПН у вересні 2021 на загальну суму 2 203 389,03 грн., в тому числі ПДВ 367 231,50 грн.

На підставі акту перевірки 06.12.2021, ГУ ДПС у Рівненській області прийнято податкові повідомлення-рішення:

№1240117000701 про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем: податок на додану вартість на суму 130 434 грн.;

№1240017000701 про зменшення розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість в розмірі 262 884 грн. по декларації з ПДВ за вересень 2021 р.

Не погодившись із даними податковими повідомленнями-рішеннями, ПП "ПРОМ-БУД Компані" було подано скаргу до Державної податкової служби України.

Рішенням про результати розгляду скарги від 11.02.2022 №2732/6/99-00-06-01-05-06 скаргу позивача залишено без задоволення, а податкові повідомлення-рішення від 06.12.2021 №1240017000701 та №1240117000701 без змін.

Не погодившись із наведеними вище податковими повідомлення-рішеннями, позивач оскаржив їх до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, які склались між сторонами спору, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з пп.14.1.36 п.14.1 ст.14 ПК України, господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Підпунктом 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що податковий кредит - сума, на яку платник податку на дода ну вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Правила формування податкового кредиту платниками податку на додану вартість визначені у ст.198 ПК України.

Відповідно до п.198.3 ст.198 ПК України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з:

придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи);

ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Датою виникнення права платника податку на податковий кредит відповідно до пункту 198.2 статті 198 ПК України вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Підпунктом 198.6 пункту 198 статті 198 ПК України визначено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Пунктом 44.1 статті 44 ПК України встановлено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до ст.201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата складання податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду; й) індивідуальний податковий номер.

Крім того, вимоги до первинних документів викладені у ч.2 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 №996-XIV, а саме: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

Згідно з п.201.10 ст.201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до п.201.8 ст.201 ПК України, право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.

Таким чином, виходячи із приписів вказаних норм Податкового кодексу України, податкова накладна є документом, який підтверджує фактичну сплату покупцем податку на додану вартість у ціні товару, та надає право на формування податкового кредиту платника податків-покупця. І лише придбання товарів (послуг, робіт), які не призначаються для їх використання в господарській діяльності платника податку, відсутність податкової накладної та складання податкової накладної особою, що не зареєстрована як платник податку на додану вартість, позбавляють платника податку права на включення до податкового кредиту сплачених (нарахованих) сум податків у звітному періоді у зв`язку з придбанням товарів (робіт, послуг), вартість яких відноситься до складу валових витрат.

Згідно з п.200.1 ст.200 ПК України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Відповідно до п.200.2 ст.200 ПК України, при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.

Згідно з п.200.4 ст.200 ПК України, при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Таким чином, наявність належним чином оформлених первинних документів, зокрема, податкових накладних є підставою для включення до податкового кредиту платника сум ПДВ за такими накладними.

При цьому, сама по собі наявність або відсутність окремих документів, а так само помилки у їх оформленні не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов`язаннях платника податків у зв`язку з його господарською діяльністю мали місце. Водночас наявність формально складених, але недостовірних первинних документів, відповідність яких фактичним обставинам спростована належними доказами, не є безумовним підтвердженням реальності господарської операції.

Доводи ж податкового органу про не підтвердження реальності здійснення господарських операцій, або не використання товарно-матеріальних цінностей в господарській діяльності мають ґрунтуватись на сукупності доказів, що безспірно підтверджують існування обставин, які виключають право платника, зокрема, на віднесення певних витрат до складу валових витрат з податку на прибуток чи віднесення до складу податкового кредиту певних сум податку на додану вартість.

При дослідженні факту здійснення господарської операції оцінюватися повинні відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку.

Під час розгляду справи судом встановлено, що згідно з податковим повідомленням-рішенням від 06.12.2021 №1240017000701, позивачем завищено від`ємне значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, на загальну суму 262 884грн, з якої: 262884,00 грн - за період вересень 2021 року за встановленою податковим органом нереальністю господарських операцій з придбання мішків клапанних та паперових від ТОВ "Промтех-пак", ТОВ «Промпак-Сервіс», зокрема позивачем не підтверджено факт використання мішків клапанних та паперових у господарській діяльності всього на суму 2203389,03 грн., у т.ч. ПДВ 367231,50 грн.

Зі змісту акта перевірки та матеріалів справи вбачається, що ПП "ПРОМ-БУД Компані" придбало мішки клапанні та паперові у ТОВ "Промтех-пак" (код ЄДРПОУ 36142377) згідно з Договором поставки №3110 від 31.10.2018 на суму 2044194,34 грн., у т.ч. ПДВ 340699,10 грн., у ТОВ «Промпак-Сервіс» (код ЄДРПОУ 42001305) згідно з Договором №1904 від 19.04.2019. Господарські операції з ТОВ "Промтех-пак" та ТОВ «Промпак-Сервіс» відображено в рядку 10.1 податкових декларацій за квітень 2019, червень 2019, липень 2019, серпень 2019 та жовтень 2019 року та в додатку №5 "Розшифровка податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів" зазначеної декларацій на суму ПДВ 367231,50 грн. Дана сума податкового кредиту була перенесена до рядка 21 податкової декларації ПП "ПРОМ-БУД Компані" за вересень 2021 року, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного період (арк.5-6 акта перевірки).

За наслідками проведеної перевірки відповідач дійшов висновку, що представлені до перевірки первинні документи факт використання мішків клапанних та паперових у господарській діяльності всього на суму 2203389,03 грн., у т.ч. ПДВ 367231,50 грн. Вказує, що в підтвердження виробничого процесу на підприємстві до перевірки не представлено жодного документа, у період з 01.01.2019 по 31.12.2019 штатні працівники на підприємстві відсутні. Щодо отримання послуг сторонніх СПД по фасуванню в мішки клапанні та паперові згідно даних ЄРПН та представлених до перевірки документів не встановлено.

Поряд з цим, з долучених до матеріалів справи доказів (а саме: договорів купівлі-продажу №22 від 07.05.2019, №8 від 06.02.2019, видаткових накладних №20306 від 03.06.2019, №12805 від 28.05.2019, №20705 від 07.05.2019, №11007 від 10.07.2019, №11807 від 18.07.2019, №12207 від 22.07.2019, №12903 від 29.03.2019, №22603 від 26.03.2019, №12103 від 21.03.2019, №21303 від 13.03.2019, №10403 від 04.03.2019, №10602 від 06.02.2019, №12009 від 20.09.2019, №11209 від 12.09.2019, №32208 від 22.08.2019, №41208 від 12.08.2019, №20808 від 08.08.2019, №20208 від 02.08.2019, №12307 від 23.07.2019, №21807 від 18.07.2019, №30807 від 08.07.2019, №11305 від 13.05.2019, №21405 від 14.05.2019, №12405 від 24.05.2019, №20406 від 04.06.2019, №30506 від 05.06.2019, №11306 від 13.06.2019, №12404 від 24.05.2019, №21104 від 11.04.2019, №30804 від 08.04.2019, №12108 від 21.08.2019), договору оренди вантажного автомобіля №1 від 02.01.2019, акту прийому-передачі вантажного автомобіля №1 від 02.01.2019, договору оренди вантажного автомобіля №2 від 02.01.2019, акту прийому-передачі вантажного автомобіля №2 від 02.01.2019, договору оренди нежитлового приміщення №3 від 02.01.2019, акту прийому-передачі нежитлового приміщення №3 від 02.01.2019.), судом встановлено, що висновки податкового органу не відповідають фактичним обставинам справи.

Так, зі змісту договору оренди нежитлового приміщення №3 від 02.01.2019 вбачається, що ФОП ОСОБА_1 передав у користування будівлю загальною площею 42.6 кв.м., що знаходиться в АДРЕСА_1 . Приміщення належить ОСОБА_1 на праві приватної власності, що підтверджується договором купівлі-продажу №3251002 від 28 листопада 2008 року. Разом з приміщенням в оренду було передано фасувальну машину турбінного типу для сухих будівельних сумішей, цементу.

З матеріалів справи вбачається, що вказані документи надавались перевіряючими під час проведення перевірки, проте останніми залишені поза увагою.

Суд враховує, що відповідачем не заперечуються обставини продажу ПП "ПРОМ-БУД Компані" портландцементу у мішках тарою 25 кг та 50 кг, що підтверджено на стор. 5 акту перевірки.

Зазначена обставина визнається сторонами, а тому не підлягає доказуванню в силу вимог ч. 1 ст. 78 Кодексу адміністративного судочинства України.

З огляду на вищевикладене, висновки ГУ ДПС у Рівненській області про не використання ПП "ПРОМ-БУД Компані" мішків клапанних та паперових у господарській діяльності суд вважає безпідставними.

Наявність оформлених у встановленому законом порядку видаткових та податкових накладних, враховуючи відсутність заперечень відповідача щодо встановленого факту здійснення повної оплати позивачем за поставлений товар та факт наступного продажу портландцементу у мішках тарою 25 та 50 кг, свідчать про факт отримання позивачем товарно-матеріальних цінностей та здійснення реальної господарської операції із контрагентами щодо продажу фасованого цементу.

Також, норми податкового законодавства не визначають певний обсяг матеріальних та/чи трудових ресурсів у платника податків при здійсненні господарської операції як критерій правового статусу платника податків щодо отримання податкової преференції у формі податкового кредиту чи наміру платника податків отримати певний результат від здійснення господарської операції.

Підпунктом 4.1.4. п.4.1 ст.4 ПК України встановлено принцип презумпції правомірності рішень платника податку, відтак, за умови надання платником податків всіх належним чином оформлених документів, передбачених податковим законодавством, дані податкового обліку вважаються оформленими платником податків правомірно (обґрунтовано).

Такі висновки суду узгоджуються з висновками, викладеними у постановах Верховного Суду від 02.04.2019 у справі №2а-3925/12/2170, від 19.11.2019 у справі №2а-8895/12/2070, від 08.05.2018 у справі №815/3526/17, які в силу вимог ч.5 ст.242 КАС України враховуються судом при прийнятті цього рішення.

У сукупності викладеного, суд дійшов висновку, що відповідачем неправомірно встановлено завищення ПП "ПРОМ-БУД Компані" суми від`ємного значення податкової декларації з ПДВ за вересень 2021 року, яке зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, в розмірі 262884,00 грн, а оскаржувані податкові повідомлення рішення від 06.12.2021 №1240117000701 про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем: податок на додану вартість на суму 130 434 грн., №1240017000701 про зменшення розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість в розмірі 262 884 грн. по декларації з ПДВ за вересень 2021 р. підлягають скасуванню як протиправні.

Згідно з п.189.1 ст.189 ПК України, у разі здійснення операцій відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу база оподаткування за необоротними активами визначається виходячи з балансової (залишкової) вартості, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), а за товарами/послугами - виходячи з вартості їх придбання.

Відповідно до п.198.5 ст.198 ПК України, платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися: а) в операціях, що не є об`єктом оподаткування відповідно до статті 196 цього Кодексу (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 цього Кодексу) або місце постачання яких розташоване за межами митної території України; б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 цього Кодексу); в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів; г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього Кодексу). У разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи в подальшому починають використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, у тому числі переведення невиробничих необоротних активів до складу виробничих необоротних активів, платник податку може зменшити суму податкових зобов`язань, що були нараховані відповідно до цього пункту, на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, зазначеної в абзаці першому цього пункту, зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З метою застосування цього пункту податкові зобов`язання визначаються по товарах/послугах, необоротних активах: придбаних для використання в неоподатковуваних операціях - на дату їх придбання; придбаних для використання в оподатковуваних операціях, які починають використовуватися в неоподатковуваних операціях, - на дату початку їх фактичного використання, визначену в первинних документах, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".

У разі якщо на момент перевірки платника податку контролюючим органом в акті вибіркової (часткової) інвентаризації, проведеної платником податку на вимогу такого органу, виявлено нестачу придбаних таким платником товарів (крім випадку, якщо така нестача обумовлена знищенням внаслідок дії обставин непереборної сили, що підтверджується відповідно до законодавства), для цілей розділу V цього Кодексу такі товари вважаються використаними платником податку в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

З огляду на зазначене та на презумпцію правомірності рішень платника податків, враховуючи наявність та правильність оформлення позивачем усіх первинних документів із зазначених господарських операцій та відсутність будь-яких заперечень відповідача щодо наданих позивачем первинних документів з приводу подальшого продажу портландцементу у мішках тарою 25 та 50 кг, у відповідача відсутні законні підстави, які б свідчили про неправомірність дій позивача щодо завищення від`ємного значення суми ПДВ 262884,00грн за вересень 2021 року та як наслідок заниження податку на додану вартість на суму 130434,00 грн. за господарськими операціями з придбання мішків клапанних та паперових у ТОВ "Промтех-пак" та ТОВ "Промпак-Сервіс".

У сукупності викладеного, суд дійшов висновку, що відповідач не довів правомірності оскаржуваних податкових повідомлень-рішень щодо встановленого завищення позивачем від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового ) періоду на загальну суму 262884,00 грн, та заниження податку на додану вартість на суму 130434,00 грн. за господарськими операціями з придбання мішків клапанних та паперових у ТОВ "Промтех-пак" та ТОВ "Промпак-Сервіс".

Відповідно до ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За наведеного, позовні вимоги підлягають до задоволення повністю.

За правилами частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

За подання позовної заяви позивачем згідно з платіжним дорученням від 27.04.2022 №308 сплачено судовий збір в сумі 5899,78грн.

Отже, суд стягує на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судові витрати зі сплати судового збору в сумі 5899,78 грн.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Позовну заяву Приватного підприємства "ПРОМ-БУД Компані" до Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Рівненській області № 1240117000701 від 06.12.2021 та № 1240017000701 від 06.12.2021.

Стягнути на користь Приватного підприємства "ПРОМ-БУД Компані" за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Головного управління ДПС у Рівненській області судові витрати на суму 5899 (п`ять тисяч вісімсот дев`яносто дев`ять) грн. 78 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасники справи:

Позивач - Приватне підприємство "ПРОМ-БУД Компані" (вул. 8-го Березня, 35,м. Здолбунів,Рівненська область,35705, ЄДРПОУ/РНОКПП 41170694)

Відповідач - Головне управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, 12,м. Рівне,33023, ЄДРПОУ/РНОКПП 43142449)

Повний текст рішення складений 28 вересня 2022 року

Суддя Д.П. Зозуля

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.09.2022
Оприлюднено30.09.2022
Номер документу106485863
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —460/14603/22

Ухвала від 20.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 29.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 31.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 27.04.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 15.03.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 09.01.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Рішення від 21.09.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.П. Зозуля

Рішення від 20.09.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.П. Зозуля

Ухвала від 30.08.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.П. Зозуля

Ухвала від 27.07.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.П. Зозуля

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні