Постанова
від 29.07.2010 по справі 2а-2617/10/13/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сім ферополь, Автономна Республі ка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

29.07.10 Справа №2а-2617/10/13/0170

Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі судді Ольшансь кій Т.С., при секретарі Барабан овій А.І. розглянувши у відкри тому судовому засіданні адмі ністративну справу

за позовом Державної подат кової інспекції в м. Євпаторі ї АР Крим

до Громадського формуванн я по охороні громадського по рядку і державного кордону "Ш еріф"

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Департамент Державної слу жби охорони МВС України,

про стягнення грошових кош тів у сумі 160561,48 грн.

за участю представників ст орін:

представника позивача - Добридень О.В., довіреність № 3909/9/10-0 від 25.08.2009;

представника відповідача - Шарапа А.В., довіреніст ь № 21 від 02.03.2010;

представника відповідача - Єрмоленко С.І., протоко л № 1 від 16.02.2007, голова,

Обставини справи: Державна податкова інспекція в м. Євпа торії АР Крим звернулась до О кружного адміністративного суду АР Крим із адміністрати вним позовом до Громадського формування по охороні грома дського порядку і державного кордону "Шеріф" про стягнення грошових коштів у сумі 160561,48 грн .

Позовні вимоги обґрунтова ні встановленим порушенням Д ПІ в м. Євпаторії АР Крим з бок у відповідача вимог податков ого законодавства України.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 26. 04.2010 суд залучив до участі у спр аві в якості третьої особи, як а не заявляє самостійних вим ог на предмет спору на сторон і позивача Департамент Д ержавної служби охорони МВС України.

Представник позивача у суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги у повному обсяз і та просив суд задовольнити позовні вимоги.

Представники відповідача проти заявлених позовних вим ог заперечували у повному об сязі. У свої письмових запере ченнях на позов відповідач з азначає про неправомірність проведення ДПІ в м. Євпаторії АР Крим позапланової виїзно ї перевірки відповідача з пи тань дотримання вимог податк ового законодавства, а також про невідповідність встанов лених порушень дійсним обста винам справи.

Відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС Укр аїни суд вважає можливим роз глянути справу на підставі н аявних доказів.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, розглянувш и подані документи та матері али справи, всебічно і повно з 'ясувавши всі фактичні обст авини, на яких ґрунтуються по зовні вимоги, об'єктивно оц інивши докази, які мають юрид ичне значення для розгляду с прави і вирішення спору по су ті, суд

ВСТАНОВИВ:

Судом встановлено, що Грома дське формування з охорони г ромадського порядку і держав ного кордону «Шеріф» зареєст роване 02.03.2007 виконавчим коміте том Євпаторійської міської р ади АР Крим, про що зроблений з апис у Єдиному державному ре єстрі 11401200000001890, що підтверджуєть ся свідоцтвом про державну р еєстрацію від 02.03.2007 серія А00 №638767.

Підприємство узято на пода тковий облік в органах держа вної податкової служби 26.03.2007 за №2630 у Державній податковій ін спекції в м.Євпаторія, та взят ий на облік у якості неприбут кової установи 18.07.2007 на підстав і рішення №253.

Статус державної податков ої служби в Україні, її функці ї та правові основи діяльнос ті визначені Законом України «Про державну податкову слу жбу в Україні» від 04.12.1990 №509-ХП. Зг ідно до статті 11 вказаного зак ону органи державної податко вої служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, вст ановлених законами України, мають право: здійснювати пла нові та позапланові виїзні п еревірки своєчасності, досто вірності, повноти нарахуванн я і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додер жання валютного законодавст ва юридичними особами. Підст ави та порядок проведення ор ганами державної податкової служби планових і позаплано вих виїзних перевірок своєча сності, достовірності, повно ти нарахування та сплати под атків та зборів (обов'язкових платежів) визначені у статті 11-1 вказаного закону. Так позап лановою виїзною перевіркою в важається перевірка, яка не п ередбачена в планах роботи о ргану державної податкової с лужби і проводиться за наявн ості хоча б однієї з таких обс тавин:

1) за наслідками перевірок і нших платників податків вияв лено факти, які свідчать про п орушення платником податків законів України про оподатк ування, валютного законодавс тва, якщо платник податків не надасть пояснення та їх доку ментальні підтвердження на о бов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робо чих днів з дня отримання запи ту;

2) платником податків не под ано в установлений строк под аткову декларацію або розрах унки, якщо їх подання передба чено законом;

3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податко вій декларації, поданій плат ником податків, якщо платник податків не надасть пояснен ня та їх документальні підтв ердження на обов'язковий пис ьмовий запит органу державно ї податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отр имання запиту;

4) платник податків подав у в становленому порядку скаргу про порушення законодавства посадовими особами органу д ержавної податкової служби п ід час проведення планової ч и позапланової виїзної перев ірки, в якій вимагає повного а бо часткового скасування рез ультатів відповідної переві рки;

5) у разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отри маних від особи, яка мала прав ові відносини з платником по датків, якщо платник податкі в не надасть пояснення та їх д окументальні підтвердження на обов'язковий письмовий за пит органу державної податко вої служби протягом десяти р обочих днів з дня отримання з апиту;

6) проводиться реорганізаці я (ліквідація) підприємства;

7) стосовно платника податкі в (посадової особи платника п одатків) у порядку, встановле ному законом, податковою міл іцією заведено оперативно-ро зшукову справу, у зв'язку з чим є потреба у проведенні позап ланової виїзної перевірки фі нансово-господарської діяль ності такого платника податк ів;

8) у разі, коли вищестоящий ор ган державної податкової слу жби в порядку контролю за дос товірністю висновків нижчес тоящого органу державної под аткової служби здійснив пере вірку документів обов'язково ї звітності платника податкі в або висновків акта перевір ки, складеного нижчестоящим контролюючим органом, та вия вив їх невідповідність вимог ам законів, що призвело до нен адходження до бюджетів сум п одатків та зборів (обов'язков их платежів). Позапланова виї зна перевірка в цьому випадк у може ініціюватися вищестоя щим органом державної податк ової служби лише у тому разі, к оли стосовно посадових або с лужбових осіб нижчестоящого органу державної податкової служби, які проводили планов у або позапланову виїзну пер евірку зазначеного платника податків, розпочато службов е розслідування або порушено кримінальну справу;

9) платником подано декларац ію з від'ємним значенням з под атку на додану вартість, яке с тановить більше 100 тис. гривен ь.

Позапланова виїзна переві рка здійснюється на підставі виникнення обставин, виклад ених у цій статті, за рішенням керівника податкового орган у, яке оформляється наказом.

Судом встановлено, що 22.10.2009 ДП І в м. Євпаторія АР Крим був от риманий лист Державної подат кової адміністрації в АР Кри м від 22.10.2009 №10857/7/23-02, яким її було зоб ов'язане провести позаплан ову перевірку з питання пров едення громадським формуван ня з охорони громадського по рядку та державного кордону «Шериф» господарської діяль ності без наявності ліцензії з надання послуг, пов'язани х з охороною державної та інш ої власності, послуг з охорон и громадян.

23.10.2009 на адресу відповідача б ув спрямований письмовий зап ит №9417/10/23-2.

Наказом начальника ДПІ в м.Є впаторія від 05.11.2009 №914 призначен а позапланова виїзна докумен тальна перевірка позивача з питань дотримання вимог пода ткового, валютного та іншого законодавства за період з 26.03.2 007 по 30.06.2009. 05.11.2009 видані направленн я №930.

Наказом начальника ДПІ в м.Є впаторія від 12.11.2009 №928/23-2 продовже ний термін проведення позапл анової виїзної документальн ої перевірки позивача на 5 роб очих днів. 12.11.2009 видано направле ння №953.

Вказані направлення отрим ані відповідачем, про що свід чить підпис уповноваженої ос оби на примірнику направленн я, копія якого залучена до спр ави.

Відповідно до статті 11-2 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні» пос адові особи органу державної податкової служби вправі пр иступити до проведення плано вої або позапланової виїзної перевірки за наявності підс тав для їх проведення, визнач ених цим та іншими законами У країни, та за умови надання пл атнику податків під розписку :

1) направлення на перев ірку, в якому зазначаються да та його видачі, назва органу д ержавної податкової служби, мета, вид (планова або позапла нова), підстави, дата початку т а тривалість перевірки, поса ди, звання та прізвища посадо вих осіб органу державної по даткової служби, які проводи тимуть перевірку. Направленн я на перевірку є дійсним за ум ови наявності підпису керівн ика органу державної податко вої служби, скріпленого печа ткою органу державної податк ової служби;

2) копії наказу керівника по даткового органу про проведе ння позапланової виїзної пер евірки, в якому зазначаються підстави проведення позапла нової виїзної перевірки, дат а її початку та тривалість.

Ненадання цих документів п латнику податків або їх нада ння з порушенням вимог, встан овлених частиною першою цієї статті, є підставою для недоп ущення посадових осіб органу державної податкової служби до проведення планової або п озапланової виїзної перевір ки.

Судом встановлено, що перев іряючи були допущені відпові дачем до проведення перевірк и, а тому суд робить висновок, що перевірка призначена за н аявністю умов, передбачених законом, проведена у відпові дності до закону, а тому суд ви знає її такою, що відповідає в имогам закону.

За результатами перевірки платників податків службови ми особами органів державної податкової служби складаєть ся акт, а за відсутності поруш ень вимог законодавства - дов ідка, вимоги щодо змісту яких передбачено Порядком оформл ення результатів невиїзних д окументальних, виїзних плано вих та позапланових перевіро к з питань дотримання податк ового, валютного та іншого за конодавства, затвердженим на казом ДПА України від 10.08.2005 N 327, за реєстрованим у Міністерстві юстиції України 25.08.2005 за N 925/11205, зі змінами (далі - Порядок N 327). В ак ті документальної перевірки систематизовано викладають ся виявлені під час перевірк и факти порушень платником п одатків норм податкового, ва лютного та іншого законодавс тва, а також невиконання ним з аконних вимог посадових осіб податкових органів. Акт пере вірки повинен містити вичерп ну інформацію щодо відпрацюв ання конкретних ризиків у ді яльності суб'єкта господарюв ання із посиланням на фактич но перевірені відповідні док ументи бухгалтерського облі ку, первині документи тощо аб о їх відсутність за відповід ний звітний період, а також на слідки щодо впливу цих ризик ів на об'єкт оподаткування. Пр и цьому у відповідних пункта х акта перевірки або додатка х до акта перевірки висвітлю ються показники поданих декл арацій (звітів, інших докумен тів) та показники, встановлен і (невстановлені) при проведе нні перевірки документів бух галтерського обліку суб'єкта господарювання, первинних т а інших документів тощо в ход і опрацювання ризикових опер ацій, виявлених при проведен ні доперевірочного аналізу т а в ході проведення перевірк и.

Судом встановлено, що за рез ультатами перевірки позивач ем 27.11.2009 складений акт №2237/23-2/34969234 пр о результати позапланової ви їзної перевірки Громадськог о формування з охорони грома дського порядку і державного кордону «Шериф» код за ЄДРПО У 34969234 з питань дотримання вимо г податкового законодавства за період з 26.03.2007 по 30.06.2009, валютно го та іншого законодавства з а період з 26.03.2007 по 30.06.2009.

З актом встановлено, що відп овідачем не надані ліцензії на проведення діяльності з о хорони громадського порядку та безпеки (КВЕД 75.24.1) та діяльно сті громадських організацій , не віднесених до інших групу вань (КВЕД 91.33). На підставі нада них до перевірки первинних б ухгалтерських документів (уг оди, акти виконаних робіт, рах унки, банківські документи) в становлено, що ГФ «Шеріф» зді йснювало діяльність по охоро ні громадського порядку на т ериторії санаторіїв, підприє мствах та організацій, а тако ж здійснювало діяльність з о рганізації та практичного зд ійснення на підставі цивільн о-правових договорів заходів , спрямованих на забезпеченн я схоронності, цілісності ви значених володільцем майна н алежних йому будівель, спору д, іншого рухомого та нерухом ого майна з метою відверненн я та/або недопущення безпосе редніх посягань на майно.

У зв'язку з чим відповідач ем робиться висновок, що відп овідач надавав послуги по ох ороні громадського порядку, за надані послуги згідно з ак тами виконаних робіт на акта ми «призведених чергувань» о тримував грошові кошти, тобт о здійснював діяльність, нап равлену на отримання прибутк у та згідно наданих до переві рки угод та інструкцій «з охо рони громадського порядку во лонтерами ГФ «Шеріф» фактичн о здійснював діяльність з ох орони власності санаторіїв т а інших підприємств, організ ацій. Таким чином в період з 26.03 .2007 по 30.06.2009 отримано кошти без ус тановлених законом підстав у сумі 160561,48 грн.

Відповідно до пункту 43 стат ті 9 Закону України "Про ліценз ування певних видів господар ської діяльності" від 01.06.2000 N 1775-III (д алі - Закон) провадження госпо дарської діяльності з наданн я послуг, пов'язаних з охороно ю державної та іншої власнос ті, надання послуг з охорони г ромадян підлягає ліцензуван ню.

Наказом Державного коміте ту України з питань регулято рної політики та підприємниц тва, Міністерства внутрішніх справ України від 14.12.2004. N145/1501, що з ареєстрований у Мін'юсті Ук раїни 31.12.2004 за N 1678/10277, затверджені Ліцензійні умови провадженн я господарської діяльності з надання послуг, пов'язаних з о хороною державної та іншої в ласності, надання послуг з ох орони громадян. Вказаними Лі цензійними умовами надаютьс я визначення:

Охорона майна - діяльність с уб'єктів охоронної діяльност і з організації та практично го здійснення на підставі ци вільно-правових договорів за ходів, спрямованих на забезп ечення схоронності, ціліснос ті визначених володільцем ма йна належних йому будівель, с поруд, іншого рухомого та нер ухомого майна (далі - майно) з м етою відвернення та/або недо пущення безпосередніх посяг ань на майно, припинення не са нкціонованого володільцем д оступу до нього для збережен ня його фізичного стану і заб езпечення здійснення володі льцем цього майна всіх належ них йому повноважень щодо нь ого.

Охорона громадян - діяльніс ть суб'єктів охоронної діяль ності з організації та практ ичного здійснення заходів, с прямованих на забезпечення о собистої безпеки індивідуал ьно визначеної фізичної особ и шляхом відвернення та/або н едопущення негативного безп осереднього впливу факторів кримінального, побутового а бо екологічного характеру на стан її життєдіяльності; осо биста безпека фізичної особи - поточний стан захищеності ї ї життєдіяльності від безпос ередніх загроз її життю, здор ов'ю, тілесній неушкодженост і, а також особистій свободі.

01.01.1997 введений в дію Державни й класифікатор України ДК 009-96 « Класифікація видів економіч ної діяльності» (КВЕД), який за тверджений та введений в дію наказом Держстандарту Украї ни від 22.10.1996 N441. У розділі 75.24. «Охор она та забезпечення громадсь кого порядку й безпеки» наве дений перелік видів діяльнос ті, що підпадає під визначени й клас, а саме: - керівництво та функціонування регулярних т а допоміжних служб охорони с успільного порядку та безпек и, фінансованих державою, а та кож портових служб, прикордо нної охорони, берегової охор они, інших служб спеціальног о призначення, органів міліц ії, що займаються регулюванн ям дорожнього руху, реєстрац ією іноземців, обслуговуванн ям міліцейських лабораторій та веденням карток затриман их.

Разом з тим у класі 74.6. передб ачена «Слідча діяльність та забезпечення безпеки», підкл ас 74.60.0 включає:

- діяльність з розслідуванн я та дізнання

- діяльність приватних дете ктивів

- діяльність з нагляду, охор они та інших видів захисту: пе ревезення грошей та цінносте й, послуги охоронців, вуличне патрулювання, нагляд та охор она житлових будинків, устан ов, підприємств, будівельних майданчиків, готелів, залів д ля глядачів, дискотек, дансин гів тощо; діяльність догляда чів магазинів; нагляд за допо могою механічних та електрич них пристроїв; консультаційн і послуги з питань безпеки в п ромисловості, сім'ї та суспіл ьних установах

- навчання собак-охоронців.

Суд вказує, що громадяни Укр аїни відповідно до Конституц ії України мають право створ ювати в установленому цим За коном порядку громадські об' єднання для участі в охороні громадського порядку і держ авного кордону, сприяння орг анам місцевого самоврядуван ня, правоохоронним органам, Д ержавній прикордонній служб і України та органам виконав чої влади, а також посадовим о собам у запобіганні та припи ненні адміністративних прав опорушень і злочинів, захист і життя та здоров'я громадян, і нтересів суспільства і держа ви від протиправних посягань , а також у рятуванні людей і м айна під час стихійного лиха та інших надзвичайних обста вин (далі - громадські формува ння з охорони громадського п орядку і державного кордону) . Засади організації та діяль ності громадських формувань визначені Законом України « Про участь громадян в охорон і громадського порядку і дер жавного кордону» від 22.06.2000 №1835-Ш. Так у статті 3 вказаного Закон у громадські формування з ох орони громадського порядку і державного кордону створюют ься і діють у взаємодії з прав оохоронними органами, Держав ною прикордонною службою Укр аїни, органами виконавчої вл ади та органами місцевого са моврядування, додержуючись п ринципів гуманізму, законнос ті, гласності, добровільност і, додержання прав та свобод л юдини і громадянина, прав і за конних інтересів юридичних о сіб, рівноправності членів ц их формувань. Повсякденна (оп еративна) діяльність таких ф ормувань організовується, сп рямовується і контролюється відповідними органами внутр ішніх справ, підрозділами Де ржавної прикордонної служби України. Громадські формува ння з охорони громадського п орядку і державного кордону не мають права займатися під приємницькою або іншою діяль ністю з метою одержання приб утку.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 20.12.2000 N1872 затвер джений Типовий статут громад ського формування з охорони громадського порядку і держа вного кордону.

Судом встановлено, що відпо відно до статутних документі в відповідача - ГФ «Шеріф», о сновними заглядання формува ння у сфері охорони громадсь кого порядку є (р.П п.7) надання д опомоги органам внутрішніх с прав у забезпеченні громадсь кого порядку і громадської б езпеки, запобіганні адмініст ративним проступкам і злочин ам, інформування органів та п ідрозділів внутрішніх справ про вчинені або ті, що готують ся, злочини, місця зосереджен ня злочинних угруповань, спр ияння органам внутрішніх спр ав у виявленні і розкритті зл очинів, розшуку осіб, які їх вч инили, захисті інтересів дер жави, підприємств, установ, ор ганізацій, громадян від злоч инних посягань, участь у забе зпеченні безпеки дорожнього руху та боротьби із дитячою б ездоглядністю і правопоруше ннями неповнолітніх.

Згідно до розділу Ш статуту «Права формування» для вико нання своїх завдань формуван ня та його члени мають право б рати участь у забезпеченні о хорони громадського порядку і державного кордону разом з працівниками органів внутрі шніх справ, військовослужбов цями Прикордонних військ, а в сільській місцевості - сам остійно шляхом виконання кон кретних доручень керівникам відповідного органу внутріш ніх справ чи підрозділу Прик ордонних військ. Вживати раз ом з працівниками органів вн утрішніх справ заходів до пр ипинення адміністративних п равопорушень та злочинів. Зг ідно до п.9 розділу Ш формуванн я проводить свою діяльність під контролем органів внутрі шніх справ, підрозділів Прик ордонних військ шляхом спіль ного з працівниками органів внутрішніх справ, прикордонн иками патрулювання і виставл ення постів на вулицях, майда нах, залізничних вокзалах, в а еропортах, морських та річко вих портах, у місцях компактн ого проживання громадян, роз ташування підприємств, устан ов, організацій, навчальних з акладів, а також у місцях можл ивої появи порушників держав ного кордону в межах району, щ о контролюється Прикордонни ми військами, прикордонної с муги; участь в забезпеченні о хорони громадського порядку під час проведення масових з аходів, погоджених у випадка х, передбачених законом, з вик онавчими органами місцевих р ад.

Таким чином, суд робить висн овок, що положення Статуту ві дповідача повністю відповід ають положенням, викладеним у Типовому статуті, затвердж еному Постановою Кабінету Мі ністрів України від 20.12.2000 №1872.

Відповідно до статті 3 Закон у України «Про участь громад ян в охороні громадського по рядку і державного кордону» громадські формування з охор они громадського порядку і д ержавного кордону не мають п рава займатися підприємниць кою або іншою діяльністю з ме тою одержання прибутку. Відп овідно до статті 18 Закону Укра їни «Про участь громадян в ох ороні громадського порядку і державного кордону» підприє мства, установи і організаці ї за поданням керівних орган ів громадських формувань мож уть надавати членам цих об'єд нань заохочення і пільги, виз начені зборами трудового кол ективу, за рахунок власних ко штів.

Відповідно до розділу ІХ Ти пового статут та Статуту ГФ « Шеріф» майно формування може формуватися за рахунок: 1) май на, переданого органами місц евого самоврядування, підпри ємствами, установами і орган ізаціями та фізичними особам и для забезпечення його діял ьності, у тому числі службови х приміщень, необхідного інв ентарю та засобів зв'язку; 2) ко штів, отриманих з місцевих бю джетів, членських внесків, до бровільних внесків юридични х і фізичних осіб, а також інши х джерел, не заборонених зако нодавством. Формування прова дить фінансово-господарську діяльність та веде бухгалте рський облік і звітність в ус тановленому порядку.

Статтею 3 Господарського ко дексу України надається визн ання господарської діяльнос ті - це діяльність суб'єктів го сподарювання у сфері суспіль ного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізац ію продукції, виконання робі т чи надання послуг вартісно го характеру, що мають цінову визначеність. Частина 2 статт і 3 ГК України розподіляє госп одарську діяльність на комер ційну та некомерційну. Крите рієм такого розподілу є мета діяльності - одержання прибу тку. При цьому не вимагається отримання певного результат у у виді прибутку. Мета та види діяльності суб'єкта господа рювання, що забезпечують отр имання прибутку чи неприбутк овість установи, закріплюють ся в установчих документах д ля юридичних осіб. Відповідн о до статті 52 некомерційне гос подарювання - це самостійна с истематична господарська ді яльність, що здійснюється су б'єктами господарювання, спр ямована на досягнення економ ічних, соціальних та інших ре зультатів без мети одержання прибутку. Некомерційна госп одарська діяльність може зді йснюватися суб'єктами господ арювання, яким здійснення го сподарської діяльності у фор мі підприємництва забороняє ться законом. Згідно до статт і 54 ГК України на суб'єктів гос подарювання, які здійснюють некомерційну господарську д іяльність, поширюються загал ьні вимоги щодо регулювання господарської діяльності з у рахуванням особливостей її з дійснення різними суб'єктами господарювання, які визнача ються цим Кодексом та іншими законодавчими актами.

Таким чином суд робить висн овок, що відповідач є суб'єк том господарювання, який має право здійснювати некомерці йну господарську діяльність .

Судом встановлено, що відпо відач отримував листи Євпато рійського міського відділу Г У МВС України в АР Крим з проха нням про надання допомоги в о хороні громадського порядку з метою припинення фактів пр авопорушення та злочинів, у т ому числі санаторіїв «Сакко і Ванцетті», ДП «Таврида», ДП « Центральна курортна поліклі ніка», ВАТ АТП ринок «Привоз» , ДП «Євпаторійський морськи й торгівельний порт» та інши х.

З метою забезпечення охоро ни громадського порядку та б езпеки головою правління від повідача видавалися відпові дні накази про виділення чле нів формування, у тому числі в ід 20.05.2007 №4, від 15.08.2008 №10, від 11.07.2008 №8 та і нші, відповідно до яких в допо могу працівника міліції спря мовувалась відповідна кільк ість волонтерів. Чергування здійснювати як стаціонарним постом так й патрулюванням.

Відповідно до статті 627 Циві льного кодексу України сторо ни є вільними в укладенні дог овору, виборі контрагента та визначенні умов договору з у рахуванням вимог цього Кодек су, інших актів цивільного за конодавства, звичаїв діловог о обороту, вимог розумності т а справедливості. Судом не вс тановлено наявності заборон и на укладення Громадським ф ормування господарських уго д.

Також відповідачем уклада лися угоди з відповідними об 'єктами охорони, у тому числ і з державним підприємством «Євпаторійський морський то ргівельний порт», громадсько ю організацією «Опікунська р ада «Сприяння» гімназії №8», д итячим санаторієм «Сакко і В анцетті» та іншими.

За умовами укладених догов орів відповідач приймав на с ебе обов'язок цілодобової о хорони громадського порядку та безпеки громадян та відпо відній території. З метою вик онання умов договору відпові дач приймав на себе обов'яз ок разом із співробітниками органів внутрішніх справ зді йснювати охорону громадсько го порядку й безпеки громадя н на відповідній території, ч ергування здійснювати патру люванням, організовувати про пускний режим і вести докуме нтацію встановленого зразка , здійснювати інші заходи, спр ямовані на виконання зобов' язань перед поручителем, згі дно затверджених Інструкцій .

З усіма об'єктами були зат верджені сторонами Інструкц ії з охорони громадського по рядку волонтерами ГФ «Шеріф» , за якими передбачалось. що до тримання передбачених заход ів для протипожежної безпеки , стеження за схоронністю тех нічних засобів охорони й клю чами, а так само цілісністю пе чаток на ящиках для зберіган ня ключів, у нічній час період ично здійснювати обхід, пере віряючи закриття дверей, вік он, цілісність печаток.

На виконання вказаних обов 'язків відповідачем затвер джувалися списки волонтерів , що виділяються для спільног о чергування з працівники мі ліції, та графіки спільних че ргувань з працівниками міліц ії по охороні громадського п орядку на відповідних об'єк тах на кожний місяць.

За результатами кожного мі сяця сторонами укладалися ак ти сдання-приймання виконани х робіт.

Відповідно до умов укладен их договорів поручитель брав на себе обов'язок своєчасн о, до 25 числа поточного місяця , відшкодовувати витрати на о хорону громадського порядку в касу, або на розрахункових р ахунок формування. Відповіда чем наданий розрахунок відшк одування витрат за 1 годину ох орони громадського порядку, який складається з заробітно ї плати штатних працівників, податків на заробітну плату , винагороди волонтерів, пода тків, відшкодування витрат з а користування особового тра нспорту, адміністративних ви трат.

Таким чином суд робить висн овок, що діяльність, яку прово див відповідач не може бути в изначена як діяльність з охо рони майна та громадян, а здій снювалась виключно як охорон а громадського порядку - ра зом з працівниками міліції, н а підставі відповідних заяво к та у порядку патрулювання, ш ляхом спрямування членів гро мадського формування, які не відносяться до категорії на йманих працівників, не маючи на меті отримання прибутку, у формі некомерційної господа рської діяльності.

Відповідно до частини 1 ста тті 207 Господарського кодексу України господарське зобов' язання, що не відповідає вимо гам закону або вчинено з мето ю, яка завідомо суперечить ін тересам держави і суспільств а, або укладено учасниками го сподарських відносин з поруш енням хоча б одним із них госп одарської компетенції (спеці альної правосуб'єктності), мо же бути на вимогу однієї із ст орін або відповідного органу державної влади визнано суд ом недійсним повністю або в ч астині.

Наслідки визнання господа рського зобов'язання недій сним передбачені у статті 208 к одексу.

Позивачем заявлені вимоги про стягнення 160561,48 грн., одержа них без встановлених законом підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України, кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення. За ст.69 КАС Ук раїни, доказами в адміністра тивному судочинстві є будь-я кі фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявніс ть або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і за перечення осіб, які беруть уч асть у справі, та інші обстави ни, що мають значення для прав ильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом н а підставі пояснень сторін, т ретіх осіб та їхніх представ ників, показань свідків, пись мових і речових доказів, висн овків експертів.

Суд, керуючись ст.86 КАС Украї ни, оцінює докази, які є у спра ві, за своїм внутрішнім перек онанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному , повному та об'єктивному досл ідженні. Суд оцінює належніс ть, допустимість, достовірні сть кожного доказу окремо, а т акож достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупнос ті. Статтею 71 КАС України визн ачені поняття належності та допустимості доказів, відпов ідно до якої належними є дока зи, які містять інформацію що до предмету доказування. Обс тавини, які за законом повинн і бути підтверджені певними засобами доказування, не мож уть підтверджуватися ніяким и іншими засобами доказуванн я, крім випадків, коли щодо так их обставин не виникає спору .

З урахуванням викладеного суд зазначає, що позивачем не доведена нікчемність правоч инів, що були укладені відпов ідачем на протязі 2007-2009 років, а тому вимоги про стягнення ко штів, одержаних без встановл ених законом підстав не обґр унтовано.

За таких обставин, позовні вимоги задоволенню не підля гають.

Вступну та резолютивну час тину постанови проголошено в судовому засіданні 29.07.2010.

У повному обсязі постанову складено та підписано 30.07.2010.

На підставі викладено, керу ючись ст.ст. 122, 158,160, 162,163, 167 КАС Украї ни,

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністрат ивного позову відмовити повн істю.

Постанова може бути оскарж ена в Севастопольський апеля ційний адміністративний су д через Окружний адміністрат ивний суд АР Крим шляхом пода чі заяви про апеляційне оска рження постанови суду в деся тиденний строк з дня її прого лошення, а в разі складення по станови у повному обсязі - з дн я складення в повному обсязі . Якщо постанову було проголо шено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційн е оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови. Апеляційна скарга на п останову суду першої інстанц ії подається протягом двадця ти днів після подання заяви п ро апеляційне оскарження.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у встановл ений строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.

Суддя Ольшанська Т.С.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення29.07.2010
Оприлюднено09.08.2010
Номер документу10651345
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2617/10/13/0170

Ухвала від 18.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 31.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 06.06.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Єланська Олена Едуардівна

Постанова від 29.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні