Ухвала
від 06.06.2011 по справі 2а-2617/10/13/0170
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-2617/10/13/0170

06.06.11 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Єланської О.Е.,

суддів Горошко Н.П. ,

Санакоєвої М.А.

секретар судового засідання Плисенко Ф.Ю.

за участю сторін:

представник позивача - Державної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим - ОСОБА_2, довіреність № 9443/10/10-0 від 27.08.2010 року;

представник відповідача - Громадського формування по охороні громадського порядку і державного кордону "Шеріф" - Єрмоленко Сергій Іванович, протокол № 1 від 16.02.2007 року;

представник третьої особи - Департамент Державної служби охорони МВС України у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином та своєчасно, про причини неявки суд не повідомив;

розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Ольшанська Т.С.) від 29.07.10 року у справі № 2а-2617/10/13/0170

за позовом Державної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим (вул. Дм. Ульянова 2/40, м.Євпаторія, Автономна Республіка Крим, 97416)

до Громадського формування по охороні громадського порядку і державного кордону "Шеріф" (вул. Некрасова, 61, м. Євпаторія, Автономна Республіка Крим,97400)

третя особа Департамент Державної служби охорони МВС України (вул. Малопідвальна 5, м.Київ 1, 01001)

про стягнення грошових коштів у сумі 160561,48 грн.

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція в м. Євпаторії АР Крим звернулась до суду із адміністративним позовом до Громадського формування по охороні громадського порядку і державного кордону "Шеріф" про стягнення грошових коштів у сумі 160561,48 грн.

У ході розгляду справи у суді першої інстанції було залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Департамент Державної служби охорони МВС України.

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 29.07.2010 року (суддя Ольшанська Т.С.) у задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим до Громадського формування по охороні громадського порядку і державного кордону "Шеріф", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Департамент Державної служби охорони МВС України про стягнення грошових коштів у сумі 160561,48 грн., було відмовлено.

Не погодившись з зазначеною постановою суду, представник позивача подав на адресу суду апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 29.07.2010 року та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

У судове засідання 06.06.2011 року представник третьої особи не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив.

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 196 КАС України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

Розглянувши справу в порядку статей 195, 196 Кодексу адміністративного судочинства України, заслухавши пояснення представника позивача, заперечення на апеляційну скаргу представника відповідача, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права та відповідність висновків суду обставинам справи, судова колегія встановила наступне.

З матеріалів справи вбачається, що Громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону «Шеріф»зареєстровано 02.03.2007 року виконавчим комітетом Євпаторійської міської ради АР Крим, про що зроблений запис у Єдиному державному реєстрі 11401200000001890, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію від 02.03.2007 року серія А00 №638767 та 26.03.2007 року взято на податковий облік в органах державної податкової служби за №2630 у Державній податковій інспекції в м.Євпаторія, 18.07.2007 року взято на облік у якості неприбуткової установи на підставі рішення № 253.

22.10.2009 року ДПІ в м. Євпаторія АР Крим був отриманий лист Державної податкової адміністрації в АР Крим від 22.10.2009 року №10857/7/23-02, яким її було зобов'язане провести позапланову перевірку з питання проведення громадським формування з охорони громадського порядку та державного кордону «Шериф»господарської діяльності без наявності ліцензії з надання послуг, пов'язаних з охороною державної та іншої власності, послуг з охорони громадян.

23.10.2009 року на адресу відповідача був спрямований письмовий запит №9417/10/23-2.

05.11.2009 року наказом начальника ДПІ в м. Євпаторія за №914 була призначена позапланова виїзна документальна перевірка позивача з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 26.03.2007 року по 30.06.2009 року. 05.11.2009 видано направлення № 930 (а.с.13-15).

12.11.2009 року наказом начальника ДПІ в м. Євпаторія за №928/23-2 був продовжений термін проведення позапланової виїзної документальної перевірки позивача на 5 робочих днів. 12.11.2009 року видано направлення № 953 (а.с.16-18).

Вказані направлення були отримані відповідачем (а.с.15,18) та перевіряючи були допущені відповідачем до проведення перевірки.

Перевіркою було встановлено, що відповідачем не надані ліцензії на проведення діяльності з охорони громадського порядку та безпеки (КВЕД 75.24.1) та діяльності громадських організацій, не віднесених до інших групувань (КВЕД 91.33). На підставі наданих до перевірки первинних бухгалтерських документів (угоди, акти виконаних робіт, рахунки, банківські документи) встановлено, що ГФ по ОГП «Шеріф»здійснювало діяльність по охороні громадського порядку на території санаторіїв, підприємствах та організацій, а також здійснювало діяльність з організації та практичного здійснення на підставі цивільно-правових договорів заходів, спрямованих на забезпечення схоронності, цілісності визначених володільцем майна належних йому будівель, споруд, іншого рухомого та нерухомого майна з метою відвернення та/або недопущення безпосередніх посягань на майно. У зв'язку з чим перевіряючи дійшли до висновку, що ГФ по ОГП «Шеріф» надавав послуги по охороні громадського порядку, за надані послуги згідно з актами виконаних робіт на актами «призведених чергувань»отримував грошові кошти, тобто здійснював діяльність, направлену на отримання прибутку та згідно наданих до перевірки угод та інструкцій «з охорони громадського порядку волонтерами ГФ «Шеріф»фактично здійснював діяльність з охорони власності санаторіїв та інших підприємств, організацій. Таким чином в період з 26.03.2007 року по 30.06.2009 року отримано кошти без установлених законом підстав у сумі 160561,48 грн.

27.11.2009 року за результатами перевірки позивачем був складений акт № 2237/23-2/34969234 про результати позапланової виїзної перевірки Громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону «Шеріф»код за ЄДРПОУ 34969234 з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 26.03.2007 року по 30.06.2009 року, валютного та іншого законодавства за період з 26.03.2007 року по 30.06.2009 року (а.с.19-45).

Отже, відповідно до пункту 43 статті 9 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" від 01.06.2000 № 1775-III (далі - Закон) провадження господарської діяльності з надання послуг, пов'язаних з охороною державної та іншої власності, надання послуг з охорони громадян підлягає ліцензуванню.

Наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, Міністерства внутрішніх справ України від 14.12.2004 року N145/1501, що зареєстрований у Мін'юсті України 31.12.2004 року за № 1678/10277, затверджені Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг, пов'язаних з охороною державної та іншої власності, надання послуг з охорони громадян. Вказаними Ліцензійними умовами надаються визначення:

Охорона майна - діяльність суб'єктів охоронної діяльності з організації та практичного здійснення на підставі цивільно-правових договорів заходів, спрямованих на забезпечення схоронності, цілісності визначених володільцем майна належних йому будівель, споруд, іншого рухомого та нерухомого майна (далі - майно) з метою відвернення та/або недопущення безпосередніх посягань на майно, припинення не санкціонованого володільцем доступу до нього для збереження його фізичного стану і забезпечення здійснення володільцем цього майна всіх належних йому повноважень щодо нього.

Охорона громадян - діяльність суб'єктів охоронної діяльності з організації та практичного здійснення заходів, спрямованих на забезпечення особистої безпеки індивідуально визначеної фізичної особи шляхом відвернення та/або недопущення негативного безпосереднього впливу факторів кримінального, побутового або екологічного характеру на стан її життєдіяльності; особиста безпека фізичної особи - поточний стан захищеності її життєдіяльності від безпосередніх загроз її життю, здоров'ю, тілесній неушкодженості, а також особистій свободі.

01.01.1997 року був введений в дію Державний класифікатор України ДК 009-96 «Класифікація видів економічної діяльності»(КВЕД), який затверджений та введений в дію наказом Держстандарту України від 22.10.1996 року №441. У розділі 75.24. «Охорона та забезпечення громадського порядку й безпеки»наведений перелік видів діяльності, що підпадає під визначений клас, а саме: - керівництво та функціонування регулярних та допоміжних служб охорони суспільного порядку та безпеки, фінансованих державою, а також портових служб, прикордонної охорони, берегової охорони, інших служб спеціального призначення, органів міліції, що займаються регулюванням дорожнього руху, реєстрацією іноземців, обслуговуванням міліцейських лабораторій та веденням карток затриманих.

У класі 74.6. передбачена «Слідча діяльність та забезпечення безпеки», підклас 74.60.0 включає: діяльність з розслідування та дізнання; діяльність приватних детективів ; діяльність з нагляду, охорони та інших видів захисту: перевезення грошей та цінностей, послуги охоронців, вуличне патрулювання, нагляд та охорона житлових будинків, установ, підприємств, будівельних майданчиків, готелів, залів для глядачів, дискотек, дансингів тощо; діяльність доглядачів магазинів; нагляд за допомогою механічних та електричних пристроїв; консультаційні послуги з питань безпеки в промисловості, сім'ї та суспільних установах; навчання собак-охоронців.

Засади організації та діяльності громадських формувань визначені Законом України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону»від 22.06.2000 року №1835-Ш. Так у статті 3 вказаного Закону громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону створюються і діють у взаємодії з правоохоронними органами, Державною прикордонною службою України, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, додержуючись принципів гуманізму, законності, гласності, добровільності, додержання прав та свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб, рівноправності членів цих формувань. Повсякденна (оперативна) діяльність таких формувань організовується, спрямовується і контролюється відповідними органами внутрішніх справ, підрозділами Державної прикордонної служби України. Громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону не мають права займатися підприємницькою або іншою діяльністю з метою одержання прибутку.

Постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.2000 року №1872 затверджений Типовий статут громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону.

Відповідно до Статуту Громадського формування по охороні громадського порядку і державного кордону «Шеріф», основними заглядання формування у сфері охорони громадського порядку є (розділ П, п.7) надання допомоги органам внутрішніх справ у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним проступкам і злочинам, інформування органів та підрозділів внутрішніх справ про вчинені або ті, що готуються, злочини, місця зосередження злочинних угруповань, сприяння органам внутрішніх справ у виявленні і розкритті злочинів, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань, участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьби із дитячою бездоглядністю і правопорушеннями неповнолітніх (а.с.8).

Згідно до розділу Ш статуту «Права формування»для виконання своїх завдань формування та його члени мають право брати участь у забезпеченні охорони громадського порядку і державного кордону разом з працівниками органів внутрішніх справ, військовослужбовцями Прикордонних військ, а в сільській місцевості -самостійно шляхом виконання конкретних доручень керівникам відповідного органу внутрішніх справ чи підрозділу Прикордонних військ. Вживати разом з працівниками органів внутрішніх справ заходів до припинення адміністративних правопорушень та злочинів. Згідно до п.9 розділу Ш формування проводить свою діяльність під контролем органів внутрішніх справ, підрозділів Прикордонних військ шляхом спільного з працівниками органів внутрішніх справ, прикордонниками патрулювання і виставлення постів на вулицях, майданах, залізничних вокзалах, в аеропортах, морських та річкових портах, у місцях компактного проживання громадян, розташування підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, а також у місцях можливої появи порушників державного кордону в межах району, що контролюється Прикордонними військами, прикордонної смуги; участь в забезпеченні охорони громадського порядку під час проведення масових заходів, погоджених у випадках, передбачених законом, з виконавчими органами місцевих рад (а.с.8 звор.бік).

Таким чином, положення Статуту відповідача повністю відповідають положенням, викладеним у Типовому статуті, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.2000 року №1872.

Відповідно до статті 3 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону»громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону не мають права займатися підприємницькою або іншою діяльністю з метою одержання прибутку. Відповідно до статті 18 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону»підприємства, установи і організації за поданням керівних органів громадських формувань можуть надавати членам цих об'єднань заохочення і пільги, визначені зборами трудового колективу, за рахунок власних коштів.

Відповідно до розділу ІХ Типового статут та Статуту ГФ «Шеріф»майно формування може формуватися за рахунок: 1) майна, переданого органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями та фізичними особами для забезпечення його діяльності, у тому числі службових приміщень, необхідного інвентарю та засобів зв'язку; 2) коштів, отриманих з місцевих бюджетів, членських внесків, добровільних внесків юридичних і фізичних осіб, а також інших джерел, не заборонених законодавством. Формування провадить фінансово-господарську діяльність та веде бухгалтерський облік і звітність в установленому порядку.

Статтею 3 Господарського кодексу України надається визнання господарської діяльності - це діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність. Частина 2 статті 3 ГК України розподіляє господарську діяльність на комерційну та некомерційну. Критерієм такого розподілу є мета діяльності - одержання прибутку. При цьому не вимагається отримання певного результату у виді прибутку. Мета та види діяльності суб'єкта господарювання, що забезпечують отримання прибутку чи неприбутковість установи, закріплюються в установчих документах для юридичних осіб. Відповідно до статті 52 некомерційне господарювання - це самостійна систематична господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання, спрямована на досягнення економічних, соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку. Некомерційна господарська діяльність може здійснюватися суб'єктами господарювання, яким здійснення господарської діяльності у формі підприємництва забороняється законом. Згідно до статті 54 ГК України на суб'єктів господарювання, які здійснюють некомерційну господарську діяльність, поширюються загальні вимоги щодо регулювання господарської діяльності з урахуванням особливостей її здійснення різними суб'єктами господарювання, які визначаються цим Кодексом та іншими законодавчими актами.

З урахуванням викладеного, суд першої інстанції правильно дійшов до висновку, що відповідач є суб'єктом господарювання, який має право здійснювати некомерційну господарську діяльність.

З матеріалів справи вбачається, що відповідач отримував листи Євпаторійського міського відділу ГУ МВС України в АР Крим з проханням про надання допомоги в охороні громадського порядку з метою припинення фактів правопорушення та злочинів, у тому числі санаторіїв «Сакко і Ванцетті», ДП «Таврида», ДП «Центральна курортна поліклініка», ВАТ АТП ринок «Привоз», ДП «Євпаторійський морський торгівельний порт»та інших.

З метою забезпечення охорони громадського порядку та безпеки головою правління відповідача видавалися відповідні накази про виділення членів формування, у тому числі від 20.05.2007 року №4, від 15.08.2008 року №10, від 11.07.2008 року №8 та інші, відповідно до яких в допомогу працівника міліції спрямовувалась відповідна кількість волонтерів. Чергування здійснювати як стаціонарним постом так й патрулюванням.

Відповідно до статті 627 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Законодавством не встановлено наявності заборони на укладення Громадським формування господарських угод.

З матеріалів справи також вбачається, що відповідачем укладалися угоди з відповідними об'єктами охорони, у тому числі з державним підприємством «Євпаторійський морський торгівельний порт», громадською організацією «Опікунська рада «Сприяння»гімназії № 8», дитячим санаторієм «Сакко і Ванцетті»та іншими.

За умовами укладених договорів відповідач приймав на себе обов'язок цілодобової охорони громадського порядку та безпеки громадян та відповідній території. З метою виконання умов договору відповідач приймав на себе обов'язок разом із співробітниками органів внутрішніх справ здійснювати охорону громадського порядку й безпеки громадян на відповідній території, чергування здійснювати патрулюванням, організовувати пропускний режим і вести документацію встановленого зразка, здійснювати інші заходи, спрямовані на виконання зобов'язань перед поручителем, згідно затверджених Інструкцій.

З усіма об'єктами були затверджені сторонами Інструкції з охорони громадського порядку волонтерами ГФ «Шеріф», за якими передбачалось, що дотримання передбачених заходів для протипожежної безпеки, стеження за схоронністю технічних засобів охорони й ключами, а так само цілісністю печаток на ящиках для зберігання ключів, у нічній час періодично здійснювати обхід, перевіряючи закриття дверей, вікон, цілісність печаток.

На виконання вказаних обов'язків відповідачем затверджувалися списки волонтерів, що виділяються для спільного чергування з працівники міліції, та графіки спільних чергувань з працівниками міліції по охороні громадського порядку на відповідних об'єктах на кожний місяць. За результатами кожного місяця сторонами укладалися акти сдання - приймання виконаних робіт.

Відповідно до умов укладених договорів поручитель брав на себе обов'язок своєчасно, до 25 числа поточного місяця, відшкодовувати витрати на охорону громадського порядку в касу, або на розрахункових рахунок формування. Відповідачем наданий розрахунок відшкодування витрат за 1 годину охорони громадського порядку, який складається з заробітної плати штатних працівників, податків на заробітну плату, винагороди волонтерів, податків, відшкодування витрат за користування особового транспорту, адміністративних витрат.

З урахуванням викладеного, суд першої інстанції правильно дійшов до висновку, що діяльність, яку проводив відповідач не може бути визначена як діяльність з охорони майна та громадян, а здійснювалась виключно як охорона громадського порядку -разом з працівниками міліції, на підставі відповідних заявок та у порядку патрулювання, шляхом спрямування членів громадського формування, які не відносяться до категорії найманих працівників, не маючи на меті отримання прибутку, у формі некомерційної господарської діяльності.

Керуючись статтями 195, 196, ч. 1 п. 1 ст. 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Ольшанська Т.С.) від 29.07.10 року у справі № 2а-2617/10/13/0170, залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Ольшанська Т.С.) від 29.07.10 року у справі № 2а-2617/10/13/0170, залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 14 червня 2011 р.

Головуючий суддя підпис О.Е.Єланська

Судді підпис Н.П.Горошко

підпис М.А.Санакоєва

З оригіналом згідно

Суддя О.Е.Єланська

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.06.2011
Оприлюднено25.04.2012
Номер документу23639269
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2617/10/13/0170

Ухвала від 18.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 31.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 06.06.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Єланська Олена Едуардівна

Постанова від 29.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні