Вирок
від 26.09.2022 по справі 932/3415/22
БАБУШКІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Провадження № 1-кп/932/163/22

Справа № 932/3415/22

ВИРОК

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 вересня 2022 року Бабушкінський районний суд м. Дніпропетровська

у складі:

головуючого судді ОСОБА_1

при секретарі ОСОБА_2

за участю:

прокурора ОСОБА_3

захисника ОСОБА_4

обвинуваченого ОСОБА_5

розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні в залі суду в м.Дніпро обвинувальний акт у кримінальному провадженні, зареєстрованому в Єдиному реєстрі досудових розслідувань під № 12022041570000283, угоду про визнання винуватості, відносно:

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,громадянина України,уродженця смт.Солоне,Дніпропетровської області,маючого вищуосвіту,на утриманнімалолітніх дітейне маючого, працюючогов ФОП« ОСОБА_5 », зареєстрованогота мешкаючогоза адресою: АДРЕСА_1 ,раніше несудимого,

у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 358 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_5 , відповідно до запису №2 215 000 0000 002562 від 04.04.2017 про проведення державної реєстрації фізичної особи підприємця ОСОБА_5 , кваліфікаційного сертифіката інженера технічного нагляду серії АТ006482, виданого Всеукраїнською громадською організацією "Гільдія інженерів технічного нагляду за будівництвом об`єктів архітектури" згідно рішення № 22 від 27.12.2016, був внесений до Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, мав спеціальність інженера технічного нагляду і надавав публічні послуги по здійсненню технічного нагляду за будівництвом автомобільних доріг щодо об`єктів будівництва І, ІІ, ІІІ категорії складності, тобто був особою, яка здійснювала професійну діяльність, пов`язану з наданням публічних послуг, вчинив злочин 07.09.2021 за наступних обставин.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про архітектурну діяльність», в редакції закону, який діяв станом на час вчинення злочину, технічний нагляд - здійснення замовником контролю за дотриманням проектних рішень та будівельних норм і правилам, а також контролю за якістю виконаних робіт та їх обсягами під час будівництва або зміни (у тому числі шляхом знесення) об`єкта містобудування.

Відповідно до ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність», під час будівництва об`єкта архітектури здійснюється авторський та технічний нагляд.

Технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають кваліфікаційний сертифікат. Порядок проведення авторського і технічного наглядів установлюється Кабінетом Міністрів України.

Обов`язок щодо здійснення технічного нагляду може бути покладений замовником на спеціалізовану організацію чи спеціаліста з технічного нагляду або на інженера-консультанта, з визначенням у договорі підряду їхніх повноважень. Примірні форми договорів про здійснення технічного нагляду та про надання інженерно-консультаційних послуг у будівництві затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері архітектури.

Згідно ст. 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» громадяни, які пройшли професійну атестацію, одержали відповідний кваліфікаційний сертифікат та які, мають особисту печатку, набувають права на виконання відповідних видів робіт з дня внесення до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва запису про кваліфікаційний сертифікат та несуть відповідальність за неналежне виконання робіт (послуг), право виконання яких визначено кваліфікаційним сертифікатом, та порушення вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: максимальна економія, ефективність та пропорційність; об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Відповідно до норм ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» прийняті наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України №293 від 05.07.2013, який згідно п. 1.2, носить обов`язковий характер при визначенні вартості будівництва об`єктів, що споруджується за рахунок бюджетних коштів, коштів державних та комунальних підприємств, установ та організацій, згідно яких:

п. 6.2.1. ціна пропозиції учасника конкурсних торгів (підрядника) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах необхідних для здійснення проектних рішень по об`єкту будівництва, та поточних цін на них.

п. 6.2.2 Вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат при взаєморозрахунках за обсяги виконаних робіт визначається на підставі фізичних обсягів виконаних робіт, нормативного часу роботи машин та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година), передбаченої в договірній ціні.

п. 6.2.3 ціна пропозиції підрядника формується на підставі вартості підрядних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об`єкту, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків, кошти на покриття додаткових витрат, пов`язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов`язкових платежів.

п. 6.2.8 У ціні пропозиції підрядник враховує економічно обґрунтований прибуток, який він планує отримати від виконання робіт на об`єкт будівництва.

п. 6.3.1 Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.

п. 6.3.2 Договірна ціна може встановлюватись за твердим (тверда договірна ціна) та приблизним (динамічна договірна ціна) кошторисом.

п. 6.3.2.2 Твердий кошторис встановлюється незмінним на весь обсяг будівництва з наданням виконавцем робіт гарантій, в тому числі фінансових, щодо реалізації проектних рішень в установлені строки за фіксовану ціну.

п.6.4.2 При визначенні вартості виконаних обсягів робіт і проведенні взаєморозрахунків за виконані роботи по об`єктах будівництва, зведення яких здійснюється за рахунок державних коштів, застосовуються примірні форми первинних облікових документів «Акт приймання виконаних будівельних робіт» (примірна форма № КБ-2в) і «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати» (примірна форма № КБ-3).

п.6.4.3 за твердої договірної ціни взаєморозрахунки провадяться на підставі виконаних обсягів робіт та їх вартості, визначеної в договірній ціні.

У затвердженій типовій формі № КБ-2в вартість будівельних робіт складається з:

1. Прямі витрати;

2. Загальновиробничі витрати;

3.Кошти на зведення та розбирання тимчасових будівель і споруд;

4. Додаткові витрати при виконанні будівельно-монтажних робіт у зимовий (літній) період.

Відповідно до Настанови щодо визначення прямих витрат у вартості будівництва ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013 (затверджені наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 275 від 02.10.2014):

п. 4.3.1.1 Вартість машино-години в поточних цінах розраховується на підставі нормативних трудових і матеріальних ресурсів та поточних цін на них з додаванням амортизаційних відрахувань на повне відновлення будівельних машин і механізмів, вартості матеріальних ресурсів на заміну частин, що швидко спрацьовуються, ремонт і технічне обслуговування, перебазування, а також податки, збори та обов`язкові платежі, установлені законодавством, що враховуються у вартості машино-години.

п.5.1 Прямі витрати визначаються в локальних кошторисах шляхом множення визначеної за ресурсними елементними кошторисними нормами кількості трудових і матеріально-технічних ресурсів, необхідних для виконання об`ємів робіт, обчислених за проектною документацією або дефектним актом, на відповідні поточні ціни цих ресурсів.

п. 5.4.1 Вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у прямих витратах визначається виходячи з нормативного часу їх роботи, необхідного для виконання встановленого проектною документацією обсягу будівельних робіт, та вартості експлуатації будівельних машин та механізмів за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах.

п. 5.4.2 По об`єктах будівництва, що споруджуються за рахунок державних коштів, вартість машино-години обчислюється з урахуванням показників, рекомендованих центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури.

п. 6.2.1 Вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат підрядник визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах.

п.6.2.1.1 Нормативний час роботи будівельних машин та механізмів визначається на підставі ресурсних елементних кошторисних норм та обсягів робіт, які пропонуються до виконання.

п.6.2.1.2 Вартість машино-години власної будівельної техніки підрядника визначається на підставі ресурсних нормативних показників експлуатації будівельних машин та механізмів, і відповідних поточних цін на них з додаванням амортизаційних відрахувань; витрат на заміну частин, що швидко спрацьовуються; вартості матеріальних ресурсів на ремонт і технічне обслуговування та перебазування машин; інших витрат, пов`язаних з експлуатацією і утриманням будівельних машин та механізмів, що враховуються в складі прямих витрат, а саме: амортизація будівель і споруд дільниць механізації та витрати на їх утримання і експлуатацію; податків, зборів та обов`язкових платежів, установлених законодавством, що враховуються у вартості машино-години власної будівельної техніки підрядника (податок на землю, що її зайнято дільницею механізації, збір за спеціальне використання води, плата за проведення періодичних оглядів вантажопідйомних механізмів в органах виконавчої влади, що забезпечують реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення тощо).

Загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток враховуються в ціні пропозиції в цілому по об`єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні власних машин та механізмів будівельної організації.

6.2.1.3 Вартість машино-години будівельної техніки, що орендується, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні та наближених до нього територіях.

У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні цієї будівельної техніки, не враховуються.

Таким чином, відповідно до чинних нормативних документів у сфері будівництва і згідно з умовами договору про надання послуг №10 від 31.08.2021 включення вартості експлуатації будівельних машин та механізмів до актів форм №КБ-2в здійснюється на підставі виконаних обсягів робіт та окремо від будівельних робіт не допускається.

Також ОСОБА_5 , здійснюючи технічний нагляд за будівництвом мав керуватись вимогами ЗУ «Про архітектурну діяльність» та Положенням про порядок здійснення технічного нагляду над будівництвом об`єктів архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 903 від 11.07.2007, якими передбачено, що особи, які здійснюють технічний нагляд проводять перевірку:

- наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об`єкта, - технічного паспорта, сертифіката, документів, що відображають результати лабораторних випробувань тощо;

- відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів;

- відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації;

- виконання підрядником вказівок і приписів, виданих за результатами технічного нагляду, державного архітектурно-будівельного контролю та державного нагляду;

Крім того особи, які здійснюють технічний нагляд:

- ведуть облік обсягів прийнятих і оплачених будівельно-монтажних робіт, а також будівельно-монтажних робіт, виконаних з недоліками;

- проводять разом з підрядником огляд та оцінку результатів виконаних робіт, у тому числі прихованих, і конструктивних елементів;

-повідомляють підряднику про невідповідність виробів, матеріалів та обладнання вимогам нормативних документів;

- оформляють акти робіт, виконаних з недоліками;

- беруть участь у проведенні перевірки: робочою комісією якості окремих конструкцій і вузлів, будівельно-монтажних робіт усіх видів, відповідності змонтованого спецобладнання, устаткування і механізмів технічним умовам; органами державного нагляду та архітектурно-будівельного контролю;

- виконують інші функції, пов`язані з технічним наглядом на відповідному об`єкті.

Особи, що здійснюють технічний нагляд, мають право вимагати від підрядника: виконання робіт відповідно до проектно-кошторисної та іншої технічної документації, дотримання вимог нормативних документів щодо порядку виконання і прийняття робіт; зупинення робіт у разі застосування ним матеріалів, деталей, конструкцій та виробів, які не відповідають вимогам нормативних документів; проведення лабораторних випробувань матеріалів і конструкцій щодо їх відповідності сертифікатам якості, а обладнання - технічним (технологічним) паспортам та своєчасного повідомлення їм про такі випробування; усунення відхилень від проектних рішень, недоліків (дефектів) та недоробок і повторного пред`явлення робіт для здійснення технічного нагляду; зупинення виконання: робіт до оформлення актів огляду прихованих робіт; будівельно-монтажних робіт у разі виявлення понаднормативної деформації об`єкта або загрози обвалу конструкцій та вжиття невідкладних заходів для запобігання виникненню аварії.

У разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта, та відмови підрядника їх усунути особа, що здійснює технічний нагляд, повідомляє про це замовнику (забудовнику) і відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства.

Так, 31.08.2021 між замовником - Виконавчим комітетом Солонянської селищної ради (код ЄДРПОУ 40204292), в особі селищного голови ОСОБА_7 та виконавцем - ТОВ «Солонянська ШПМК» (код ЄДРПОУ 31523687), в особі ОСОБА_8 , укладено договір про надання послуг №10.

Відповідно до договору про надання послуг №10 від 31.08.2021, а саме:

- до п. 1.1, виконавець зобов`язується на свій ризик (власними і залученими) силами і засобами виконати: Поточний ремонт дорожнього покриття вулиці Мічуріна в с.Малозахарине; ГБН Г.1-218-182:2011; ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь; які передбачені технічними завданням у встановлений строк.

- до п.п. 2.1 та 2.3, загальна сума договору складає 387997,47 грн. без ПДВ; джерелом фінансування є кошти місцевого бюджету.

- до п. 3.11, строк виконання послуг згідно умов Договору протягом 2021 року.

- до п. 3.12, місце надання послуг в с. Малозахарине, вул. Мічурина Дніпропетровської області, згідно технічного завдання.

- до п.п. 4.1 та 4.3, за невиконання своїх обов`язків Замовник та Виконавець несуть відповідальність згідно чинного законодавства. Виконавець відповідно до чинного законодавства, несе відповідальність за збереження, і відповідає за будь-яке упущення чи недоліки (вади), які були допущені Виконавцем під час надання послуг по даному Договору. Виконавець несе відповідальність за нанесення збитків чи пошкодження майна третіх осіб та усуває пошкодження чи відшкодовує вартість пошкодженого майна третіх осіб за власний рахунок.

- до розділу 5, розрахунки проводяться за фактично надані послуги протягом 15-ти календарних днів після підписання Замовником представлених Виконавцем належно оформлених актів виконаних робіт (послуг з поточного ремонту) (Форми КБ-2в) та довідки (Форми КБ-3), рахунку на оплату, шляхом проміжних платежів, та тільки в межах бюджетних призначень та при умові надходження коштів на рахунок Замовника по даному об`єкту . Кінцеві розрахунки здійснюються після надання і приймання всіх передбачених договором послуг, згідно належно оформлених актів виконання робіт (послуг з поточного ремонту) (Форми КБ-2в), довідок (Форми КБ-3) та рахунків на оплату.

- до п. 6.3.1, виконавець зобов`язаний забезпечити якісне надання послуг визначених технічними завданням, згідно встановлених чинним законодавством норм та вимог.

- до п. 8.4, у разі виявлення в процесі приймання-передачі наданих Послуг недоліків, допущених з вини Виконавця (невідповідність наданих Послуг вимогам державних стандартів, ресурсних норм, технічному завданню Замовника та інше), Виконавець зобов`язаний у визначений Замовником строк усунути їх і повторно повідомити Замовника про готовність до передачі наданих Послуг.

07.09.2021 між замовником - Виконавчим комітетом Солонянської селищної ради, в особі селищного голови ОСОБА_7 та виконавцем ФОП ОСОБА_5 , укладено договір про надання послуг з технічного нагляду №58, предметом якого є надання послуг, пов`язаних зі здійсненням технічного нагляду за виконанням будівельних робіт на об`єкті: «Поточний ремонт дорожнього покриття вилиці Мічуріна в с. Малозахарине».

Відповідно до п. 1.1 договору №58 від 07.09.2021 предметом договору є надання послуг, пов`язаних зі здійсненням технічного нагляду за виконання будівельних робіт на об`єкті «Поточний ремонт дорожнього покриття вулиці Мічуріна в с. Малозахарине». Здійснення технічного нагляду за роботами на об`єкті виконується у відповідності з порядком здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єктів архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 № 903.

Відповідно до п. 2.1 договору про надання послуг з технічного нагляду №58 від 07.09.2021 виконавець зобов`язаний:

- якісно, та у встановлені Сторонами терміни виконувати дії, передбачені п.1.1 цього договору;

- при організації технічного нагляду контролювати дотримання під час виконання робіт умов, передбачених Державними будівельними нормами та правилами України;

- виконувати будь-які інші дії, необхідні для виконання зобов`язань за цим Договором;

- повідомляти Замовнику на його вимогу всі відомості про результати виконання Договору;

- забезпечити технічний нагляд за роботами відповідно до вимог затвердженої проектної документації;

- забезпечити контроль якості і об`ємів робіт на Об`єкті;

- щомісячно складати Акт наданих послуг по технічному нагляду;

- мати відповідні дозволи, які дають право здійснювати технічний нагляд за виконанням будівельних робіт відповідно до законодавства на весь час дії даного Договору.

- вести перевірку наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва Об`єкта, - технічні паспорта, сертифікати, документи, що відображають результати лабораторних випробувань, приладів і технологій відповідно до проектної документації, законодавства і граничних показників вартості робіт, тощо.

- брати участь в контрольних обмірах, що проводяться, в перевірках органами державного нагляду, відомчими інспекціями, представляти для цього необхідні документи, а також самостійно проводити контрольні обміри виконаних робіт;

- здійснювати контроль за веденням загального журналу виконання робіт і встановленого зразка;

- брати участь спільно з Замовником та проектною організацією в розгляді пропозицій підрядників та/або Замовника по підвищенню якості, зниженню вартості і скороченню термінів виконуваних робіт;

- брати участь в формуванні пакета документів, а також вчиняти всі інші дії необхідні для отримання Замовником Свідоцтва про відповідність збудованого . Об`єкта проектній документації, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил;

- бути присутнім на виробничих нарадах, що проводяться Замовником.

- Виконавець зобов`язаний також виконувати інші зобов`язання, які у відповідності з цим Договором або законодавством покладаються на Виконавця.

- Виконавець може також виконувати інші зобов`язання, за домовленістю з Замовником.

Відповідно до п. 2.1 договору №58 від 07.09.2021 виконавець має право:

- отримати оплату за надання Послуг згідно з умовами цього Договору;

- вимагати від залучених Замовником до будівництва Об`єкту підрядників виконання робіт відповідно до проектної документації та інших нормативних документів відносно порядку виконання та приймання робіт;

- зупиняти роботи у випадках застосування матеріалів, конструкцій та виробів неналежної якості, чи які не відповідають нормативним документам;

- ставити питання про проведення лабораторних та експертних оцінок відносно відповідності застосованих матеріалів сертифікатам якості;

- зупиняти роботи до оформлення актів на приховані роботи та в разі виявлення місць можливого виникнення недоліків будівельно-монтажних робіт.

Так, особою, матеріали відносно якої виділені в окреме провадження 07.09.2021 за результатами виконання робіт за договором про надання послуг №10 від 31 серпня 2021 року, складено: Акт приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2021 року №1 від 07.09.2021 року форми КБ-2в та Підсумкову відомість ресурсів Об`єкт: Поточний ремонт дорожнього покриття вулиці Мічуріна в с.Малозахарине Дніпропетровської області, в яких містяться недостовірні відомості щодо вартості прямих витрат, а саме: вартість експлуатації будівельних машин та механізмів, а саме: машино-години «Автогрейдери середнього типу, потужність 99 кВт [135 к.с.]» - відповідно до ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013 «Настанова щодо визначення прямих витрат у вартості будівництва» становить 591,04 грн. маш.год. замість зазначеної в документах: 1 687,66 грн. маш.год. та надав на перевірку та засвідчення ОСОБА_5 .

Після чого, ОСОБА_5 , 07.09.2021 року, більш точний час досудовим розслідуванням не встановлено, перебуваючи на об`єкті будівництва в с.Малозахарине по вул. Мічуріна Дніпровського району Дніпропетровської області, реалізуючи свій злочинний умисел на видачу особою, яка здійснює професійну діяльність, пов`язану з наданням публічних послуг завідомо підроблених офіційних документів, діючи умисно, із корисливих мотивів, достовірно знаючи, що в Акті приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2021 року №1 від 07.09.2021 року форми КБ-2в та Підсумковій відомість ресурсів Об`єкт: Поточний ремонт дорожнього покриття вулиці Мічуріна в с.Малозахарине Дніпропетровської області містяться підроблені відомості щодо вартості прямих витрат -вартість експлуатації будівельних машин та механізмів, а саме: машино-години «Автогрейдери середнього типу, потужність 99 кВт [135 к.с.]» - відповідно до ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013 «Настанова щодо визначення прямих витрат у вартості будівництва» становить 591,04 грн. маш.год. замість зазначеної в документах: 1 687,66 грн. маш.год. засвідчив своїм підписом та печаткою, як інженер технічного нагляду, в графі поставив особистий підписи: в графі «Перевірив» та поставив відбитки печатки «Інженер технічного нагляду Реєстраційний номер №6051 ОСОБА_5 » у Підсумковій відомість ресурсів Об`єкт: Поточний ремонт дорожнього покриття вулиці Мічуріна в с.Малозахарине Дніпропетровської області та безпосередньо внизу аркуша та відбитки печатки «Інженер технічного нагляду Реєстраційний номер №6051 ОСОБА_5 » у Акті приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2021 року №1 від 07.09.2021 на суму 387997,47 грн. включаючи єдиний податок за ставкою 5 % на суму 19399,87 грн., таким чином, видав офіційний документ, що містив завідомо неправдиві відомості.

Різниця вартості між зазначеної в актах приймання виконаних будівельних робіт, відомостей ресурсів, та вартості виконаних будівельних робіт по об`єкту: «Поточний ремонт дорожнього покриття вулиці Мічуріна в с.Малозахарине; ГБН Г.1-218-182:2011; ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь» відповідно до норм та вимог ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення будівництва» становить: 31 676,88 грн.

Після чого ОСОБА_5 , 07.09.2021 року, більш точний час досудовим розслідуванням не встановлено, в невстановленому досудовим слідством місці, з метою завершення свого злочинного умислу, маючи обов`язки протягом часу виконання будівельних робіт вести облік обсягів прийнятих і оплачених будівельно-монтажних робіт, відповідності виконаних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів, виконувати перевірку відповідності обсягів робіт актам форми КБ-2В, не здійснивши вказаних дій, видав Акт приймання-передачі наданих послуг №1 від 07.09.2021 по Договору про надання послуг з технічного нагляду №58 від 07.09.2021,за якими Виконавчим комітетом Солонянської селищної ради здійснено перерахування на рахунок ФОП ОСОБА_5 в сумі 7 179, 67 грн.

Умисні дії ОСОБА_5 , що виразилися у видачі особою,яка здійснюєпрофесійну діяльність,пов`язану знаданням публічнихпослуг,завідомо підробленихофіційних документів,які посвідчуютьпевні факти,що маютьюридичне значенняабо надаютьпевні правачи звільняютьвід обов`язків, кваліфікуються за ч. 2 ст. 358 КК України.

26вересня 2022року між прокурором та обвинуваченим при участі захисника ОСОБА_4 була укладена угода про визнання винуватості, згідно з якою обвинувачений беззастережно визнав свою винуватість у вчиненні інкримінованих йому кримінальних правопорушень.

В угоді сторони погодилися на призначення ОСОБА_5 покарання за ч.2 ст. 358 у виді штрафу у розмірі 100 (ста) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто в сумі 1 700,00 грн. (одна тисяча сімсот грн.)

У підготовчому судовому засіданні обвинувачений ОСОБА_5 в присутності захисника вину визнав повністю та пояснив, що він дійсно скоїв зазначене кримінальне правопорушення при обставинах, встановлених в ході досудового розслідування та викладених у обвинувальному акті.

В скоєному щиросердно покаявся.

В ході досудового розслідування примусові заходи фізичного та психологічного характеру з боку робітників поліції до нього не застосувалися.

Йому цілком зрозумілі його права, передбачені ч. 4 ст. 474 КПК України, а також те, що внаслідок укладення та затвердження угоди про визнання винуватості він буде обмежений в праві оскарження вироку згідно з положеннями ст. ст. 394, 424 КПК України. Він повністю розуміє характер обвинувачення, щодо якого визнає себе винуватим, наслідки затвердження угоди, передбачені ст.473 КПК України, а також вид покарання, яке буде застосовано до нього в разі затвердження угоди судом. Угоду щодо визнання винуватості з прокурором він заключив добровільно, в присутності захисника, без насильства, примусу чи погроз та без впливу будь-яких обставин, необумовлених в угоді. Просив суд затвердити укладену між ним та прокурором угоду про визнання винуватості.

Захисник ОСОБА_4 у суді підтвердив добровільність укладення угоди між обвинуваченим та прокурором, вказав, що дана угода укладена в його присутності, без насильства, примусу та погроз.

Прокурор просив затвердити укладену із обвинуваченим ОСОБА_5 угоду про визнання винуватості.

Вислухавши прокурора,обвинуваченого тайого захисника, дослідив матеріаликримінального провадження,суд приходитьдо висновку,що укладенаміж прокуроромта обвинуваченим ОСОБА_5 в присутностізахисника ОСОБА_4 угода про визнання винуватості підлягає затвердженню, з наступних підстав.

При укладенні угоди прокурором враховані обставини, передбачені ст. 470 КПК України.

Так, ОСОБА_5 обвинувачується в скоєнні кримінального проступку, а його дії вірно кваліфіковані органом досудового розслідування за ч.2 ст. 358 КК України.

Умови укладеної угоди не суперечать вимогам КПК та КК України, відповідають інтересам суспільства, не порушують прав, свобод та інтересів сторін по справі та інших осіб. Судом не встановлено обставин, які б вказували на неможливість виконання обвинуваченим взятих на себе за угодою зобов`язань.

ОСОБА_5 провину в скоєнні інкримінованого йому кримінальному проступку визнав повністю та підтвердив обставини його скоєння, викладені в обвинувальному акті.

Дані обставини об`єктивно підтверджуються його показами, даними в судовому засіданні та матеріалами кримінального провадження, а саме:

- висновком експерта № 367-22 від 24.06.2022 (том 1 а.с. 48-65);

- протоколом огляду від 20.01.2022 року з фототаблицею, відповідно до якого оглянуто дорогу по вул. Мічуріна в с.Малозахарине (том 1 а.с. 82-91);

- протоколом огляду від 22.02.2022 відповідно до якого оглянуто дорожнє покриття по вул. Мічуріна в с.Малозахарине з фототаблицею (том 1 а.с. 92-100);

- протоколом слідчого експерименту від 13.06.2022 року з фототаблицею за участю спеціаліста ОСОБА_9 , відповідно до якого було відтворено формування в програмному комплексі АВК моделі Акта № 1 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2021 року від 07.09.2021 по Обєкту: Поточний ремонт дорожнього покриття вулиці Мічуріна в с.Малозахарине Дніпропетровської області (том 1 а.с. 105-108);

- випискою з рахунку (том 1 а.с. 136);

- меморіальним ордером № 6 за вересень 2021 року (том 1 а.с. 140-144);

- меморіальним ордером № 16 авт/б (том 1 а.с. 145-146);

-протоколом огляду від 19.04.2022, відповідно до якого оглянуто веб-сайт «Держзакупівлі.Онлайн», де виявлено процедуру закупівлі «Поточний ремонт дорожнього покриття вул.Мічуріна в с.Малозахарине, Дніпропетровська область» (том 2 а.с. 4-7);

- договором № 58 про надання послуг з технічного стану від 07.09.2021 року укладеного між Виконавчим комітетом Солонянської селищної ради та ФОП ОСОБА_5 (том 2 а.с. 44-45);

- розрахунком № 1 вартості надання послуг з технічного нагляду (том 2 а.с. 46);

- актом № 1 приймання передачі наданих послуг (том 2 а.с. 47);

- платіжним дорученням № 1000 відповідно до якого ВК Солонянської селищної ради перерахувала на рахунок ФОП ОСОБА_5 грошові кошти в сумі 7179,67 (том 2 а.с. 48);

- актом обстеження дорожнього покриття по вул. Мічуріна в с.Малозахарине (том 2 а.с. 49);

- актом № 1 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2021 року (том 2 а.с. 61-62);

-розрахунком загальновиробничих витрат до локального кошторису № 2-1-1 на поточний ремонт (том 2 а.с. 63-64);

- підсумковою відомістю ресурсів (том 2 а.с. 65-66);

-протоколом огляду від 01.06.2022 року відповідно до якого виявлено невідповідність акта № 1 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2021 року (том 2 а.с. 78);

- протоколом отримання зразків для експертизи у ОСОБА_5 (том 2 а.с. 81-91);

- висновком експерта від 13.06.2022 № СЕ-19/104-22/14914-ПЧ (том 2 а.с. 111-118).

За таких підстав, суд вважає повністю доведеним дане обвинувачення

ОСОБА_5 , оскільки докази, які є в матеріалах кримінального провадження, отримані у передбаченому кримінально-процесуальному порядку, є допустимими, належними та достовірними, взаємно узгодженими, підтверджуючими один одного, які мають значення для кримінального провадження та такими, що відповідають фактичним обставинам справи.

Таким чином,суд визнаєобвинуваченого ОСОБА_5 винним у вчиненні вищезазначеного кримінального проступку, а його умисні дії, що виразилися у видачіособою,яка здійснюєпрофесійну діяльність,пов`язану знаданням публічнихпослуг,завідомо підробленихофіційних документів,які посвідчуютьпевні факти,що маютьюридичне значенняабо надаютьпевні правачи звільняютьвід обов`язків, вірно кваліфіковані за ч.2 ст. 358 КК України.

При призначенніпокарання обвинуваченому ОСОБА_5 суд,враховує ступіньтяжкості вчиненогоним кримінальногоправопорушення,яке відповіднодо ст.12КК Українивідноситься докримінального проступку, особу обвинуваченого,який наобліку улікарів психіатра, нарколога не знаходиться, за місцем мешкання характеризується позитивно, його відношеннядо скоєного.

Щире каяття, добровільне відшкодування завданого збитку, суд відносить до обставин, що пом`якшують покарання обвинуваченому ОСОБА_5 .

Обставини, які обтяжують покарання обвинуваченому, судом не встановлені.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне призначити обвинуваченому ОСОБА_5 покарання у видіштрафу, як зазначено в угоді про визнання винуватості, що буде в даному випадку законним та справедливим, відповідатиме загальним засадам призначення покарання та буде необхідним та достатнім для виправлення обвинуваченого та попередження вчинення ним нових кримінальних правопорушень.

Питання про долю речових доказів вирішити відповідно до ч.9 ст.100 КПК України.

Керуючись ст. ст. 314, 368, 370-371, 374, 376, 474-475 КПК України, суд

УХВАЛИВ:

Затвердити укладену26 вересня 2022року угоду провизнання винуватостіміж прокуроромта обвинуваченим ОСОБА_5 при участізахисника ОСОБА_4 .

Визнати ОСОБА_6 винним у скоєнні кримінального проступку, передбаченого ч.2 ст. 358 КК України.

Призначити ОСОБА_10 узгоджену сторонами міру покарання за ч.2 ст. 358 КК України у виді штрафу в розмірі сто неоподаткованих мінімумів доходів громадян, а саме 1 700 гривень.

Речові докази:

-диск (том 2 а.с. 127-128) зберігати в матеріалах кримінального провадження.

Стягнути з ОСОБА_6 накористьдержавидокументально підтвердженівитратиприпроведенні експертизи№367-22у сумі14706грн.92коп. (том 1 а.с. 66).

Стягнути з ОСОБА_6 накористьдержавидокументально підтвердженівитратиприпроведенні експертизи№СЕ-19/104-22/14914-ПЧвід 13.06.2022у сумі1510грн.25коп.,код бюджетноїкваліфікації :24060300 (том 2 а.с. 110).

На вирок суду, з підстав, передбачених ст. 394 КПК України, може бути подана апеляція до Дніпровського апеляційного суду, через Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська, протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі невиконання угоди про визнання винуватості прокурор, має право звернутися до суду, який затвердив таку угоду, з клопотанням про скасування вироку. Клопотання про скасування вироку, яким затверджена угода, може бути подано протягом встановлених законом строків давності притягнення до кримінальної відповідальності за вчинення відповідного кримінального правопорушення.

Копія вироку негайно після його проголошення вручається обвинуваченому та прокурору.

Головуючий суддя ОСОБА_1

СудБабушкінський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення26.09.2022
Оприлюднено24.01.2023
Номер документу106547307
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини проти авторитету органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об'єднань громадян та злочини проти журналістів Підроблення документів, печаток, штампів та бланків, а також збут чи використання підроблених документів, печаток, штампів

Судовий реєстр по справі —932/3415/22

Вирок від 26.09.2022

Кримінальне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Татарчук Л. О.

Ухвала від 28.07.2022

Кримінальне

Дніпровський апеляційний суд

Пістун А. О.

Ухвала від 19.07.2022

Кримінальне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Татарчук Л. О.

Ухвала від 19.07.2022

Кримінальне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Татарчук Л. О.

Ухвала від 08.07.2022

Кримінальне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Татарчук Л. О.

Ухвала від 04.07.2022

Кримінальне

Дніпровський апеляційний суд

Мудрецький Р. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні