Рішення
від 22.09.2022 по справі 380/10067/21
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/10067/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 вересня 2022 року місто Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої-судді Мричко Н.І.,

за участі секретаря судового засідання Максимович А.Я.,

представників позивачів Шеіни А.А., Райхеля Р.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до Львівської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача обслуговуючий кооператив Садове товариство Старі Збоїща про визнання протиправною і скасування ухвали, -

встановив:

до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ), ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_2 , місце проживання: АДРЕСА_2 ), ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_3 , місце проживання: АДРЕСА_3 ) до Львівської міської ради код ЄДРПОУ 04055896, місцезнаходження: 79008, м.Львів, пл.Ринок, 1 (далі відповідач), в якій позивачі просять:

- визнати протиправною та скасувати Ухвалу 5-тої сесії 8-го скликання Львівської міської ради №843 від 20.05.2021 Про скасування ухвали міської ради від 11.10.2018 №4121 Про надання громадянам (членам обслуговуючого кооперативу Садово-городнє товариство Харчовик на Збоїщах) дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в урочищі Збоїща.

Ухвалою від 29.06.2021 суддя прийняла позовну заяву до розгляду й відкрила провадження у справі.

23.07.2021 до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву.

Ухвалою від 13.12.2021 суд залучив до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача обслуговуючий кооператив Садове товариство Старі Збоїща (далі третя особа на стороні відповідача) та третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 (далі треті особи на стороні позивача).

Ухвалою від 27.06.2022 суд закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Ухвала Львівської міської ради від 11.10.2018 №4121 Про надання громадянам (членам обслуговуючого кооперативу Садово-городнє товариство Харчовик на Збоїщах) дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в урочищі Збоїща була ненормативним індивідуальним актом, який вичерпав свою дію одразу з моменту надання дозволу та подання позивачами на затвердження ради виготовленого проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Скасувавши ухвалу про надання позивачам дозволу на виготовлення проекту землеустрою Львівська міська рада, тим самим, позбавила їх можливості затвердження розроблених проектів та подальшій реалізації права на отримання відповідних земельних ділянок у власність.

23.07.2021 представник відповідача подала до суду відзив на позовну заяву, в якому проти позовних вимог заперечила. Відзив обґрунтований тим, що за результатами розгляду заяви обслуговуючого кооперативу Садове товариство Старі Збоїща виявлено, що земельні ділянки в урочищі Збоїща загальною площею 2,6 га, щодо яких надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою Садово-городньому товариству « ІНФОРМАЦІЯ_1 », згідно з картографічними матеріалами накладаються на земельні ділянки, які тривалий час знаходяться у фактичному користуванні членів обслуговуючого кооперативу Садове товариство Старі Збоїща. У зв`язку з цим, відповідач правомірно прийняв Ухвалу Про скасування ухвали міської ради від 11.10.2018 №4121 Про надання громадянам (членам обслуговуючого кооперативу Садово-городнє товариство Харчовик на Збоїщах) дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в урочищі Збоїща.

У судовому засіданні представники позивачів позовні вимоги підтримали. Просили суд позов задовольнити повністю.

У судове засідання відповідач явку представника не забезпечив, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи.

У судове засідання треті особи на стороні позивача не з`явились, належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи. Подали до суду заяву про розгляд справи за їх відсутності.

У судове засідання третя особа на стороні відповідача явку представника не забезпечила, належним чином повідомлена про дату, час та місце розгляду справи.

Заслухавши пояснення представників позивачів, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Позивачі є членами обслуговуючого кооперативу Садово-городнє товариство Харчовик на Збоїщах.

Львівська міська рада на 15 сесії 7-го скликання прийняла Ухвалу Про надання громадянам (членам обслуговуючого кооперативу Садово-городнє товариство Харчовик на Збоїщах) дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в урочищі Збоїща від 11.10.2018 №4121.

На замовлення обслуговуючого кооперативу Садово-городнє товариство Харчовик на Збоїщах на підставі договору від 03.12.2018 №300-а-18 ТзОВ «Землевпорядний центр «Наділ» виготовило проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок членам обслуговуючого кооперативу Садово-городнє товариство Харчовик на Збоїщах для будівництва і обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки) у м. Львові в урочищі Збоїща.

01.02.2019 Управління архітектури та урбаністики Департаменту містобудування Львівської міської ради затвердило Містобудівельні обмеження та сервітути щодо користування земельною ділянкою №2401-649 (об`єкт земельні ділянки для будівництва та обслуговування індивідуальних житлових будинків за адресою: урочище Збоїща).

Відповідно до вимог Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації» Експерт державної експертизи ОСОБА_30 прийняла висновок про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 15.03.2019 №3861/82-19, згідно з яким Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок членам обслуговуючого кооперативу Садово-городнє товариство Харчовик на Збоїщах для будівництва і обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки) у м. Львові в урочищі Збоїща (замовник проекту землеустрою обслуговуючий кооператив Садово-городнє товариство ІНФОРМАЦІЯ_1 ; розробник ТзОВ «Землевпорядний центр «НАДІЛ»; підстава розробки проекту землеустрою Ухвала Львівської міської ради від 11.10.2018 №4121, договір про складення проекту землеустрою від 03.12.2018 №300-а-18), згідно з яким підсумкова оцінка проекту землеустрою погоджується.

26.03.2019 Управління архітектури та урбаністики Департаменту містобудування Львівської міської ради затвердило висновок про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки №2401-1942, яким погоджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок членам обслуговуючого кооперативу Садово-городнє товариство Харчовик на Збоїщах ( ОСОБА_1 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_31 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_4 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_3 , ОСОБА_2 ) в обслуговуючому кооперативі Садово-городнє товариство Харчовик на Збоїщах у м. Львові в приватну власність для будівництва та обслуговування індивідуальних житлових будинків за рахунок земель житлової та громадської забудови.

Голова обслуговуючого кооперативу Садово-городнє товариство Харчовик на Збоїщах звернувся до відповідача із заявою, в якій просив затвердити членам товариства проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок і надати земельні ділянки загальною площею 2,6433 га для будівництва та обслуговування індивідуальних житлових будинків, господарських будівель і споруд в урочищі Збоїща у м. Львові.

Львівська міська рада га 5-тій сесії 8-го скликання прийняла Ухвалу «Про скасування ухвали міської ради від 11.10.2018 №4121 Про надання громадянам (членам обслуговуючого кооперативу Садово-городнє товариство Харчовик на Збоїщах) дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в урочищі Збоїща від 20.05.2021 №843.

Вважаючи вказану ухвалу протиправною, позивачі звернулися з відповідним позовом до суду.

При вирішенні спору по суті суд виходив з такого.

Відповідно до статті 26 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні (далі Закон України № 280/97-ВР) затвердження містобудівної документації віднесено до виключних повноважень сільських, селищних, міських рад.

Згідно із частиною першою статті 73 Закону України № 280/97-ВР акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Частиною першою статті 59 Закону України № 280/97-ВР передбачено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

За змістом частин одинадцятої та дванадцятої статті 59 Закону України № 280/97-ВР акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації. Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України Про доступ до публічної інформації, крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.

Відповідно до статті 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених зазначеним Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених зазначеним Кодексом. Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених ЗК України, провадиться один раз за кожним видом використання. Земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

Відповідно до частини шостої статті 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 вказаного Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 вказаного Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені зазначеною статтею.

Згідно із частиною сьомою статті 118 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 зазначеного Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 вказаного Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Як встановив суд, Львівська міська рада на 15 сесії 7-го скликання прийняла Ухвалу Про надання громадянам (членам обслуговуючого кооперативу Садово-городнє товариство Харчовик на Збоїщах) дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в урочищі Збоїща від 11.10.2018 №4121.

Надаючи оцінку аргументам позивачів про протиправне скасування відповідачем вказаної ухвали, оскільки така є ненормативним індивідуальним актом, який вичерпав свою дію, суд зазначає таке.

Відповідно до понятійного апарату Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України):

- нормативно-правовий акт - акт управління (рішення) суб`єкта владних повноважень, який встановлює, змінює, припиняє (скасовує) загальні правила регулювання однотипних відносин, і який розрахований на довгострокове та неодноразове застосування;

- індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.

Отже, до нормативно-правових актів відносяться прийняті уповноваженими органами акти, які встановлюють, змінюють норми права, носять загальний чи локальний характер, розраховані на невизначене коло осіб та застосовується неодноразово.

Ненормативним (індивідуальним) правовим актам притаманні наступні ознаки: а) спрямовуються на врегулювання конкретних (одиничних) актів соціальної поведінки; б) поширюються лише на персонально визначених суб`єктів; в) містять індивідуальні приписи (веління, дозволи), розраховані на врегулювання лише окремої, конкретної життєвої ситуації, тому їх юридична чинність (формальна обов`язковість) вичерпується одноразовою реалізацією; г) не передбачають повторного застосування одних і тих самих юридичних засобів; д) не мають зворотної дії в часі.

Аналогічна правова позиція щодо визначення поняття нормативно-правового акта викладена у рішеннях Конституційного Суду України від 27.12.2001 № 20-рп/2001 у справі про укази Президії Верховної Ради України щодо Компартії України, зареєстрованої 22.07.1991 (абзац перший пункту 6 мотивувальної частини), від 23.06.1997 № 2-зп у справі про акти органів Верховної Ради України (абзац четвертий пункту 1 мотивувальної частини), від 16.04.2009 № 7-рп/2009 у справі про скасування актів органів місцевого самоврядування (пункт 4 мотивувальної частини).

Зважаючи на такі ознаки Ухвали Львівської міської ради Про надання громадянам (членам обслуговуючого кооперативу Садово-городнє товариство Харчовик на Збоїщах) дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в урочищі Збоїща від 11.10.2018 №4121 як: 1) спрямовується на врегулювання конкретних (одиничних) відносин надання дозволу на розроблення проекту землеустрою; 2) стосується персоніфікованого кола осіб, а саме членів обслуговуючого кооперативу Садово-городнє товариство Харчовик на Збоїщах; 3) юридична чинність (формальна обов`язковість) вичерпується одноразовою реалізацією, а саме фактом виготовлення проекту землеустрою, суд погоджується із аргументами позивача про те, що така ухвала є індивідуальним (ненормативним) актом суб`єкта владних повноважень.

Оцінюючи правомірність скасування Львівською міською радою Ухвали Про надання громадянам (членам обслуговуючого кооперативу Садово-городнє товариство Харчовик на Збоїщах) дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в урочищі Збоїща від 11.10.2018 №4121, суд вказує таке.

У рішенні 16.04.2009 №7-рп/2009 Конституційний Суд України за результатами системного аналізу положень Конституції і законів України дійшов висновку, що за органами місцевого самоврядування законодавцем закріплюється право на зміну та скасування власних рішень. Таке право випливає із конституційного повноваження органів місцевого самоврядування самостійно вирішувати питання місцевого значення шляхом прийняття рішень, що є обов`язковими до виконання на відповідній території, оскільки вони є суб`єктами правотворчості, яка передбачає право формування приписів, їх зміну, доповнення чи скасування.

Поряд з цим, в абзацах п`ятому, шостому пункту 5 рішення 16.04.2009 №7-рп/2009 Конституційний Суд України зазначив, що в Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону). Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб`єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є "гарантією стабільності суспільних відносин" між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення, що узгоджується з правовою позицією, викладеною в абзаці другому пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 13.05.1997 № 1-зп у справі щодо несумісності депутатського мандата.

Ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.

Отже, зважаючи на те, що Ухвала Львівської міської ради Про надання громадянам (членам обслуговуючого кооперативу Садово-городнє товариство Харчовик на Збоїщах) дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в урочищі Збоїща від 11.10.2018 №4121 є індивідуальним (ненормативним) актом органу місцевого самоврядування, враховуючи вичерпання нею своєї дії фактом виконання (виготовлення проекту землеустрою та подання його на затвердження), суд констатує відсутність у Львівської міської ради права на скасування такої ухвали.

Частиною другою статті 6 та частиною першої статті 7 КАС України передбачено, що суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, та застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Відповідно до статей 1 та 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» (метою вказаного Закону є впровадження в українське судочинство та адміністративну практику європейських стандартів прав людини) суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.

У пунктах 70-71 рішення по справі «Рисовський проти України» (заява № 29979/04) Європейський Суд з прав людини, аналізуючи відповідність мотивування Конвенції, підкреслює особливу важливість принципу «належного урядування», зазначивши, що цей принцип передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (рішення у справах «Беєлер проти Італії» (Beyeler v. Italy), заява № 33202/96, пункт 120, «Онер`їлдіз проти Туреччини» (Oneryildiz v. Turkey), заява № 48939/99, пункт 128, «Megadat.com S.r.l. проти Молдови» (Megadat.com S.r.l. v. Moldova), № 21151/04, пункт 72, «Москаль проти Польщі» (Moskal v. Poland), заява № 10373/05, пункту 51). Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (див., рішення у справах «Лелас проти Хорватії» (Lelas v. Croatia), заява № 55555/08, пункт 74, «Тошкуца та інші проти Румунії» (Toscuta and Others v. Romania), заява № 36900/03, пункт 37) і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (див. зазначені вище рішення у справах «Онер`їлдіз проти Туреччини» (Oneryildiz v. Turkey), пункт 128, та «Беєлер проти Італії» (Beyeler v. Italy), пункт 119).

Принцип «належного урядування», як правило, не повинен перешкоджати державним органам виправляти випадкові помилки, навіть ті, причиною яких є їхня власна недбалість (див. зазначене вище рішення у справі «Москаль проти Польщі» (Moskal v. Poland), заява № 10373/05, пункт 73). Будь-яка інша позиція була б рівнозначною, inter alia, санкціонуванню неналежного розподілу обмежених державних ресурсів, що саме по собі суперечило б загальним інтересам (там само). З іншого боку, потреба виправити минулу «помилку» не повинна непропорційним чином втручатися в нове право, набуте особою, яка покладалася на легітимність добросовісних дій державного органу (рішення у справі «Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки» (Pincova and Pine v. the Czech Republic), заява № 36548/97, пункт 58). Іншими словами, державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків (див. зазначене вище рішення у справі «Лелас проти Хорватії» (Lelas v. Croatia), заява № 55555/08, пункт 74). Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються (рішення у справах «Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки» (Pincova and Pine v. the Czech Republic), заява № 36548/97, пункт 58, «Ґаші проти Хорватії» (Gashi v. Croatia), заява № 32457/05, пункт 40, «Трґо проти Хорватії» (Trgo v. Croatia), заява № 35298/04, пункт 67).

Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку про те, що Ухвала 5-тої сесії 8-го скликання Львівської міської ради №843 від 20.05.2021 Про скасування ухвали міської ради від 11.10.2018 №4121 Про надання громадянам (членам обслуговуючого кооперативу Садово-городнє товариство Харчовик на Збоїщах) дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в урочищі Збоїща є протиправною та підлягає скасуванню.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України та частини третьої статті 2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами статті 78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що у задоволенні позовних вимог необхідно відмовити повністю.

Відповідно до статті 139 КАС України судові витрати між сторонами не розподіляються.

Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 13, 14, 72-76, 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати Ухвалу 5-тої сесії 8-го скликання Львівської міської ради №843 від 20.05.2021 Про скасування ухвали міської ради від 11.10.2018 №4121 Про надання громадянам (членам обслуговуючого кооперативу Садово-городнє товариство Харчовик на Збоїщах) дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в урочищі Збоїща.

Стягнути з Львівської міської ради (код ЄДРПОУ 04055896, місцезнаходження: 79008, м.Львів, пл.Ринок, 1) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) судовий збір у розмірі 908 (дев`ятсот вісім) грн 00 коп.

Стягнути з Львівської міської ради (код ЄДРПОУ 04055896, місцезнаходження: 79008, м.Львів, пл.Ринок, 1) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_2 , місце проживання: АДРЕСА_2 ) судовий збір у розмірі 908 (дев`ятсот вісім) грн 00 коп.

Стягнути з Львівської міської ради (код ЄДРПОУ 04055896, місцезнаходження: 79008, м.Львів, пл.Ринок, 1) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_3 , місце проживання: АДРЕСА_3 ) судовий збір у розмірі 908 (дев`ятсот вісім) грн 00 коп.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.

Повне рішення суду складене 03 жовтня 2022 року.

Суддя Мричко Н.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.09.2022
Оприлюднено05.10.2022
Номер документу106565347
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —380/10067/21

Постанова від 22.06.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 28.04.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 06.04.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 21.02.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 23.01.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Рішення від 22.09.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 26.06.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 13.12.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 29.06.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні