Постанова
від 22.06.2023 по справі 380/10067/21
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 червня 2023 рокуЛьвівСправа № 380/10067/21 пров. № А/857/1269/23Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого судді: Запотічного І.І.,

суддів: Глушка І.В., Довгої О.І.,

при секретарі судового засідання: Василюк В.Б.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові, апеляційну скаргу Обслуговуючого кооперативу "Садове товариство "Старі Збоїща" на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 22 вересня 2022 року (суддя Мричко Н.І., ухвалене в м. Львові о 11:17, повний текст складено 03.10.2022) у справі № 380/10067/21 за адміністративним позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до Львівської міської ради , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Обслуговуючий кооператив "Садове товариство "Старі Збоїща" про визнання протиправною та скасування ухвали,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 звернулись в суд з позовною заявою до Львівської міської ради, в якій позивачі просили: визнати протиправною та скасувати Ухвалу 5-тої сесії 8-го скликання Львівської міської ради №843 від 20.05.2021 Про скасування ухвали міської ради від 11.10.2018 №4121 "Про надання громадянам (членам обслуговуючого кооперативу "Садово-городнє товариство "Харчовик на Збоїщах") дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в урочищі Збоїща".

Ухвалою від 13.12.2021 суд першої інстанції залучив до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача обслуговуючий кооператив "Садове товариство "Старі Збоїща", та третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 .

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 22 вересня 2022 року позов задоволено повністю.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції Обслуговуючий кооператив "Садове товариство "Старі Збоїща" подав апеляційну скаргу та з наведених у ній підстав просить скасувати оскаржуване рішення суду та закрити провадження у справі.

В обґрунтування апеляційної скарги, зокрема, зазначає, що матеріалами справи підтверджується, що спірні правовідносини пов`язані із правомірністю отримання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в урочищі Збоїща, який оформлено ухвалою Львівської міської ради 11.10.2018 року №4121, яка перебуває у фактичному користуванні членів Садового товариства «Старі Збоїща» та усуненням перешкод у її користуванні. Тому вважає, що даний спір не належить до юрисдикції адміністративних судів. Також зазначає, що при розгляді цієї справи судом першої інстанції, жодним чином не досліджувались підстави та правосуб`єктність позивачів, як осіб чиї права були порушені. Оскільки належним позивачем у цій справі мас бути відповідно до вимог Закону України «Про Кооперацію» безпосередньо обслуговуючий кооператив «Садово -городнє товариство «Харчовик на Збоїщах» членами якого безпосередньо являються позивачі та треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача. Також вказує, що про наявність спору Обслуговуючий кооператив "Садове товариство "Старі Збоїща" не було відомо.

Позивач- ОСОБА_1 у відзиві на апеляційну скаргу рішення суду першої інстанції вважає законним та просить залишити його без змін.

Апелянт, будучи належним чином повідомленим про час та місце розгляду справи явки уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, що відповідно до ч. 2 ст. 313 КАС України не перешкоджає розгляду справи без його участі.

Представник позивачів- ОСОБА_2 та ОСОБА_1 в судовому засіданні заперечив доводи апеляційної скарги. Вважає, що суд першої інстанції прийняв законне і обґрунтоване рішення, просив в задоволенні апеляційної скарги відмовити.

Представник позивача- Піпської Л.Л. в судовому засіданні заперечив проти апеляційної скарги, просив таку відхилити.

Представник відповідача в судовому засіданні вимоги апеляційної скарги підтримав, просив таку задовольнити.

Треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача у клопотанні яке надійшло на адресу суду 22.06.2023 просять розгляд справи проводити без їхньої участі. Рішення суду першої інстанції вважають законним та просять залишити його без змін.

Протокольною ухвалою суду від 01.06.2023 продовжено строк розгляду справи на 15 днів.

Заслухавши суддю-доповідача, представників учасників процесу, які з`явились в судове засідання, перевіривши матеріали справи, апеляційну скаргу, відзив, суд приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з огляду на наступні підстави.

Як вірно встановив суд першої інстанції та підтверджено матеріалами справи позивачі є членами обслуговуючого кооперативу "Садово-городнє товариство "Харчовик на Збоїщах".

Львівська міська рада на 15 сесії 7-го скликання прийняла Ухвалу "Про надання громадянам (членам обслуговуючого кооперативу "Садово-городнє товариство "Харчовик на Збоїщах") дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в урочищі Збоїща" від 11.10.2018 №4121.

В подальшому, на замовлення обслуговуючого кооперативу "Садово-городнє товариство "Харчовик на Збоїщах" на підставі договору від 03.12.2018 №300-а-18 ТзОВ "Землевпорядний центр "Наділ" виготовило проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок членам обслуговуючого кооперативу "Садово-городнє товариство "Харчовик на Збоїщах" для будівництва і обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки) у м. Львові в урочищі Збоїща.

З матеріалів справи вбачається, що Управління архітектури та урбаністики Департаменту містобудування Львівської міської ради 01.02.2019 затвердило Містобудівельні обмеження та сервітути щодо користування земельною ділянкою №2401-649 (об`єкт - земельні ділянки для будівництва та обслуговування індивідуальних житлових будинків за адресою: урочище Збоїща).

Також з матеріалів справи видно, що відповідно до вимог Закону України "Про державну експертизу землевпорядної документації" Експерт державної експертизи ОСОБА_30 прийняла висновок про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 15.03.2019 №3861/82-19, згідно з яким Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок членам обслуговуючого кооперативу "Садово-городнє товариство "Харчовик на Збоїщах" для будівництва і обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки) у м. Львові в урочищі Збоїща (замовник проекту землеустрою - обслуговуючий кооператив "Садово-городнє товариство " ІНФОРМАЦІЯ_1 "; розробник - ТзОВ "Землевпорядний центр "НАДІЛ"; підстава розробки проекту землеустрою - Ухвала Львівської міської ради від 11.10.2018 №4121, договір про складення проекту землеустрою від 03.12.2018 №300-а-18), згідно з яким підсумкова оцінка проекту землеустрою - погоджується.

Управління архітектури та урбаністики Департаменту містобудування Львівської міської ради 26.03.2019 затвердило висновок про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки №2401-1942, яким погоджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок членам обслуговуючого кооперативу "Садово-городнє товариство "Харчовик на Збоїщах" ( ОСОБА_1 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_4 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_3 , ОСОБА_2 ) в обслуговуючому кооперативі "Садово-городнє товариство "Харчовик на Збоїщах" у м. Львові в приватну власність для будівництва та обслуговування індивідуальних житлових будинків за рахунок земель житлової та громадської забудови.

Як встановлено судом першої інстанції, в подальшому, Голова обслуговуючого кооперативу "Садово-городнє товариство "Харчовик на Збоїщах" звернувся до відповідача із заявою, в якій просив затвердити членам товариства проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок і надати земельні ділянки загальною площею 2,6433 га для будівництва та обслуговування індивідуальних житлових будинків, господарських будівель і споруд в урочищі Збоїща у м. Львові.

Разом з тим, Львівська міська рада на 5-тій сесії 8-го скликання прийняла Ухвалу "Про скасування ухвали міської ради від 11.10.2018 №4121 "Про надання громадянам (членам обслуговуючого кооперативу "Садово-городнє товариство "Харчовик на Збоїщах") дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в урочищі Збоїща" від 20.05.2021 №843.

Позивачі вважаючи вказану ухвалу протиправною, звернулися в суд з позовом.

Приймаючи оскаржуване рішення суд першої інстанції зробив висновок, що оскільки, ухвала Львівської міської ради "Про надання громадянам (членам обслуговуючого кооперативу "Садово-городнє товариство "Харчовик на Збоїщах") дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в урочищі Збоїща" від 11.10.2018 №4121 є індивідуальним (ненормативним) актом органу місцевого самоврядування, враховуючи вичерпання нею своєї дії фактом виконання (виготовлення проекту землеустрою та подання його на затвердження), то Львівська міська рада протиправно скасувала дану ухвалу.

Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваного судового рішення колегія суддів зазначає наступне.

Статтею 26 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" (далі - Закон України № 280/97-ВР) передбачено, що затвердження містобудівної документації віднесено до виключних повноважень сільських, селищних, міських рад.

Частиною 1 статті 73 Закону України № 280/97-ВР передбачено, що акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Відповідно до частин 1, 11, 12 статті 59 Закону України № 280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки. Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених зазначеним Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених зазначеним Кодексом. Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених ЗК України, провадиться один раз за кожним видом використання. Земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

Частинами 6, 7 статті 118 ЗК України передбачено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 вказаного Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 вказаного Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені зазначеною статтею. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 зазначеного Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін. У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 вказаного Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Як вже було зазначено, Львівська міська рада на 15 сесії 7-го скликання прийняла Ухвалу "Про надання громадянам (членам обслуговуючого кооперативу "Садово-городнє товариство "Харчовик на Збоїщах") дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в урочищі Збоїща" від 11.10.2018 №4121.

Відповідно до пунктів 18,19 частини 1 статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України: нормативно-правовий акт - акт управління (рішення) суб`єкта владних повноважень, який встановлює, змінює, припиняє (скасовує) загальні правила регулювання однотипних відносин, і який розрахований на довгострокове та неодноразове застосування; індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.

Відтак суд першої інстанції вірно зазначив, що до нормативно-правових актів відносяться прийняті уповноваженими органами акти, які встановлюють, змінюють норми права, носять загальний чи локальний характер, розраховані на невизначене коло осіб та застосовується неодноразово. Ненормативним (індивідуальним) правовим актам притаманні наступні ознаки: а) спрямовуються на врегулювання конкретних (одиничних) актів соціальної поведінки; б) поширюються лише на персонально визначених суб`єктів; в) містять індивідуальні приписи (веління, дозволи), розраховані на врегулювання лише окремої, конкретної життєвої ситуації, тому їх юридична чинність (формальна обов`язковість) вичерпується одноразовою реалізацією; г) не передбачають повторного застосування одних і тих самих юридичних засобів; д) не мають зворотної дії в часі.

Аналогічна правова позиція щодо визначення поняття нормативно-правового акта викладена у рішеннях Конституційного Суду України від 27.12.2001 № 20-рп/2001 у справі про укази Президії Верховної Ради України щодо Компартії України, зареєстрованої 22.07.1991 (абзац перший пункту 6 мотивувальної частини), від 23.06.1997 № 2-зп у справі про акти органів Верховної Ради України (абзац четвертий пункту 1 мотивувальної частини), від 16.04.2009 № 7-рп/2009 у справі про скасування актів органів місцевого самоврядування (пункт 4 мотивувальної частини).

Відтак, зважаючи на такі ознаки Ухвали Львівської міської ради "Про надання громадянам (членам обслуговуючого кооперативу "Садово-городнє товариство "Харчовик на Збоїщах") дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в урочищі Збоїща" від 11.10.2018 №4121 як: 1) спрямовується на врегулювання конкретних (одиничних) відносин - надання дозволу на розроблення проекту землеустрою; 2) стосується персоніфікованого кола осіб, а саме членів обслуговуючого кооперативу "Садово-городнє товариство "Харчовик на Збоїщах"; 3) юридична чинність (формальна обов`язковість) вичерпується одноразовою реалізацією, а саме фактом виготовлення проекту землеустрою, апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що така ухвала є індивідуальним (ненормативним) актом суб`єкта владних повноважень.

Щодо правомірності скасування Львівською міською радою Ухвали "Про надання громадянам (членам обслуговуючого кооперативу "Садово-городнє товариство "Харчовик на Збоїщах") дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в урочищі Збоїща" від 11.10.2018 №4121, то суд першої інстанції вірно зазначив, що у рішенні 16.04.2009 №7-рп/2009 Конституційний Суд України за результатами системного аналізу положень Конституції і законів України дійшов висновку, що за органами місцевого самоврядування законодавцем закріплюється право на зміну та скасування власних рішень. Таке право випливає із конституційного повноваження органів місцевого самоврядування самостійно вирішувати питання місцевого значення шляхом прийняття рішень, що є обов`язковими до виконання на відповідній території, оскільки вони є суб`єктами правотворчості, яка передбачає право формування приписів, їх зміну, доповнення чи скасування.

Разом з тим, в абзацах 5, 6 пункту 5 рішення 16.04.2009 №7-рп/2009 Конституційний Суд України зазначив, що в Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону). Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб`єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є "гарантією стабільності суспільних відносин" між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення, що узгоджується з правовою позицією, викладеною в абзаці другому пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 13.05.1997 № 1-зп у справі щодо несумісності депутатського мандата. Ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.

Щодо доводів апелянта про те, що Обслуговуючому кооперативу "Садове товариство "Старі Збоїща" не було відомо про розгляд справи в суді першої інтсанції, то колегія суддів зазначає, що в матеріалах справи наявне повідомлення Львівського окружного адміністративного суду про виклик Обслуговуючого кооперативу "Садове товариство "Старі Збоїща" в судове засідання 12.05.2023 о 09:15 (том 2, а.с. 26), а також рекомендовані повідомлення про вручення поштового відправлення з відміткою «відділення зв`язку Укрпошти» про повернення кореспонденції у зв`язку з відсутністю адресата ( том 2, а.с. 34-35, 44-45, 49-50, 58-59), тобто судом першої інстанції було вжито передбачених КАС України заходів для повідомлення Обслуговуючого кооперативу "Садове товариство "Старі Збоїща" про розгляд справи.

Щодо доводів апелянта про те, що даний спір не підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства то апеляційний суд такі відхиляє, оскільки відповідно до п.1 ч.1 ст.19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема у спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

З врахуванням вищевикладеного, та оскільки Ухвала Львівської міської ради "Про надання громадянам (членам обслуговуючого кооперативу "Садово-городнє товариство "Харчовик на Збоїщах") дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в урочищі Збоїща" від 11.10.2018 №4121 є індивідуальним (ненормативним) актом органу місцевого самоврядування, враховуючи вичерпання нею своєї дії фактом виконання (виготовлення проекту землеустрою та подання його на затвердження), колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновком суду першої інстанції, що у Львівської міської ради відсутнє право на скасування такої ухвали.

Враховуючи вищенаведене, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про підставність позовних вимог до задоволення та визнання протиправною та скасування Ухвали 5-тої сесії 8-го скликання Львівської міської ради №843 від 20.05.2021 Про скасування ухвали міської ради від 11.10.2018 №4121 "Про надання громадянам (членам обслуговуючого кооперативу "Садово-городнє товариство "Харчовик на Збоїщах") дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в урочищі Збоїща".

Згідно ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи викладене, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду з наведених вище мотивів, а тому колегія суддів не вбачає підстав для скасування рішення суду першої інстанції.

За правилами статті 139 КАС України, судом не вирішується питання про розподіл судових витрат.

Керуючись ст.ст. 308, 310, 315, 316, 321, 328 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Обслуговуючого кооперативу "Садове товариство "Старі Збоїща" залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 22 вересня 2022 року у справі № 380/10067/21без змін

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття.

На постанову протягом тридцяти днів з моменту набрання нею законної сили може бути подана касаційна скарга безпосередньо до суду касаційної інстанції.

У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя І. І. Запотічний судді І. В. Глушко Повне судове рішення складено 26.06.2023 О. І. Довга

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2023
Оприлюднено29.06.2023
Номер документу111785783
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —380/10067/21

Постанова від 22.06.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 28.04.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 06.04.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 21.02.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 23.01.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Рішення від 22.09.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 26.06.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 13.12.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 29.06.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні