Справа № 354/691/22
Провадження № 1-кп/354/83/22
УХВАЛА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 вересня 2022 року м. Яремче
Яремчанський міський суд Івано-Франківської області в складі:
головуючої судді ОСОБА_1
за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2
прокурора ОСОБА_3
розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні в м. Яремче клопотання прокурора Окружної прокуратури міста Івано-Франківська ОСОБА_3 про закриття кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12016090110000109 від 05 травня 2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1ст.367 КК України, з підстав, передбаченихп.3-1 ч.1ст.284КПКУкраїни у зв`язку із не встановленням особи, яка вчинила кримінальне правопорушення та закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності,-
в с т а н о в и в:
Прокурор Окружноїпрокуратури містаІвано-Франківська ОСОБА_3 звернувся доЯремчанського міськогосуду Івано-Франківськоїобласті ізклопотанням прозакриття кримінальногопровадження внесеногодо Єдиногореєстру досудовихрозслідувань №12016090110000109від 05травня 2016року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.367 КК України, у зв`язку із не встановленням особи, яка вчинила кримінальне правопорушення та закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності, з підстав, передбаченихп.3-1 ч.1ст.284 КПК України.
Так, згідно клопотання прокурора встановлено, що у провадженні СВ ВП №1(м. Яремче) Надвірнянського РВП ГУНП в Івано-Франківській області перебуває кримінальне провадження внесене до ЄРДР за №12016090110000109 від 05 травня 2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.367 КК України.
Досудовим розслідуванням у даному кримінальному провадженні встановлено, що 04 травня 2016 року з Управління захисту економіки в Івано-Франківській області до Яремчанського ВП Надвірнянського ВП ГУНП в Івано-Франківській області надійшли матеріали перевірки по рапорту оперуповноваженого УЗЕ в Івано- Франківській області ОСОБА_4 в яких зазначено про те, що посадові особи Ворохтянської селищної ради та Карпатського національного природного парку, внаслідок неналежного виконання своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, передали у приватну власність ПП «Керманич» земельну ділянку площею 0, 5600 га, цільове призначення - для будівництва і обслуговування туристично-відпочинкового комплексу за адресою: АДРЕСА_1 , площа якої накладається на територію кварталу № 9 виділу 7 Ворохтянського ПОНДВ Карпатського НПП без вилучення даної земельної ділянки із користування Карпатського НПП, в результаті чого спричинено істотну шкоду державним інтересам.
В ході проведення досудового розслідування у даному кримінальному провадженні встановлено, що рішенням виконавчого комітету Ворохтянської селищної ради №10 від 22 лютого 2002 року Приватній виробничо-комерційній фірмі «Керманич і К» було надано дозвіл на виготовлення Проекту відведення земельної ділянки площею 5600,02 м2 для обслуговування туристично-відпочинкового комплексу в смт. Ворохта по вул. Д. Галицького, Яремчанської міської ради Івано-Франківської області.
На підставі вказаного вище рішення, у 2003 році спеціалістами Карпатського державного підприємства геодезії, картографії та кадастру ПВКФ «Керманич і К» було виготовлено Проект відведення земельної ділянки площею 5600,02 м2 для будівництва і обслуговування туристично-відпочинкового комплексу в АДРЕСА_1 . У вказаному вище Проекті відведення, окрім ряду дозвільних документів, наявний План цієї земельної ділянки на якому серед суміжних землекористувачів також вказаний Карпатський національний природний парк, а також наявна довідка Карпатського НПП №300 від 24 вересня 2003, згідно якої вказана вище земельна ділянка ПВКФ «Керманич і К» відноситься до земель населеного пункту.
21 листопада 2003 року виконком Ворохтянської селищної ради в особі селищного голови ОСОБА_5 та Приватна виробничо-комерційна фірма «Керманич і К» в особі її засновника ОСОБА_6 , уклали нотаріально посвідчений в реєстрі за №2398 Договір оренди земельної ділянки площею 5600,02 м2 для будівництва і обслуговування туристично-відпочинкового комплексу, яка знаходиться на території смт. Ворохта, Яремчанської міської ради, Івано-Франківської області.
Згідно рішення сесії Ворохтянської селищної ради №99-15/2008 від 22 січня 2008 року ПП «Керманич», у зв`язку із зміною назви цього підприємства з ПВКФ «Керманич і К» на ПП «Керманич», було дано дозвіл на виготовлення Технічної документації на орендовану земельну ділянку площею 5600,02 м2 в смт. Ворохта по вул. Д. Галицького, Яремчанської міської ради.
На підставі вказаного вище рішення, у 2008 році спеціалістами ДП «Карпатське підприємство геодезії, картографії та кадастру, ПП «Керманич» було виготовлено Технічний звіт по підтвердженню права користування земельною ділянкою площею 5600,02 кв.м. для обслуговування туристично-оздоровчого комплексу в АДРЕСА_1 . У вказаному вище Технічному звіті, окрім ряду дозвільних документів, наявний План встановлення меж цієї земельної ділянки на якому серед суміжних землекористувачів також вказаний Карпатський національний природний парк.
Рішенням сесії Ворохтянської селищної ради №377-31/2015 від 06 квітня 2015 року вирішено продати у власність ПП «Керманич» земельну ділянку площею 0,5600 га з кадастровим номером 2611040300:20:004:0112, цільове призначення якої - для обслуговування туристично-оздоровчого комплексу в АДРЕСА_1 .
На підставі вказаного рішення, 05 грудня 2015 року Ворохтянська селищна рада в особі селищного голови ОСОБА_7 та ПП «Керманич» в особі його виконавчого директора ОСОБА_8 уклали нотаріально посвідчений в реєстрі за №5315 Договір купівлі-продажу земельної ділянки площею 0,5600 га, з кадастровим номером 2611040300:20:004:0112.
Згідно Висновку експерта № 2113/19-28/2273/2274/20-28 від 07 жовтня 2020 року фактичне місце розташування земельної ділянки площею 0,5600 га з кадастровим номером 2611040300:20:004:0112 накладається на земельні ділянки, які перебувають в постійному користуванні Карпатського НПП і площа цього накладення становить 0,5574 га.
В ході досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12016090110000109, зокрема: проведено огляд місця події, допитано в якості свідків ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 .
Однак, проведеними в ході досудового розслідування слідчими (розшуковими) та процесуальними діями встановити особу, яка вчинила даний злочин не представилось можливим.
Оскільки кримінальне правопорушення, передбачене ч.1 ст.367 КК України відносяться до категорії нетяжких злочинів, з урахуванням положеньст.49 КК України, прокурор просить закрити дане кримінальне провадження на підставі п.3-1 ч.1ст.284 КПК України, у зв`язку із не встановленням особи, яка вчинила кримінальне правопорушення та закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності.
У підготовчому судовому засіданні прокурор клопотання підтримав та просив його задовольнити, вказав, що в ході досудового розслідування встановлено, що колишні керівники Карпатського НПП ОСОБА_22 та ОСОБА_23 померли, що зумовило неможливість провадження подальших слідчих дій та повідомлення про підозру у даному кримінальному провадженні.
Проаналізувавши і дослідивши клопотання та матеріали кримінального провадження, суд приходить до наступного висновку.
За приписами ст.2 КПК України завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Згідно зі ст.7 КПК України, кримінальне провадження здійснюється на засадах, в тому числі, верховенства права, згідно якої людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави, законності, згідно якої під час кримінального провадження суд, слідчий суддя, прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий, інші службові особи органів державної влади зобов`язані неухильно додержуватися вимог Конституції України, цього Кодексу, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, вимог інших актів законодавства.
Відповідно до положень ч.2 ст.9 КПК України, прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, виявити як ті обставини, що викривають, так і ті, що виправдовують підозрюваного, обвинуваченого, а також обставини, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень.
Стаття 25 КПК України визначає, що прокурор, слідчий в разі надходження заяви (повідомлення) про вчинення кримінального правопорушення зобов`язані в межах своєї компетенції вжити всіх передбачених законом заходів для встановлення події кримінального правопорушення та особи, яка його вчинила.
Згідно з ч.4 ст.38 КПК України, орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.
Відповідно до ч.1 ст.219 КПК України, строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.
Аналіз вищенаведених положень КПК України дає підстави для висновку, що рішенню про закриття кримінального провадження за будь-якою із підстав, що визначені у ч. 1 ст. 284 КПК України має передувати повне, всебічне та неупереджене дослідження усіх обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні.
Відповідно до вимог ч.1 ст.26 КПК України, сторони кримінального провадження є вільними у використанні своїх прав у межах та у спосіб, передбачених цим Кодексом.
Згідно з положеннями п.4 ч.1 ст.91 КПК України, у кримінальному провадженні підлягають доказуванню, зокрема, обставини, які є підставою закриття кримінального провадження.
Відповідно до ст.92 КПК України обов`язок доказування обставин, передбачених ст. 91 КПК України покладається на слідчого, прокурора, та у встановлених цим Кодексом випадках - потерпілого.
Відповідно до ч.2 ст.93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
У контексті наведеного, всебічність дослідження обставин кримінального провадження означає, по-перше, висунення і дослідження всіх можливих версій щодо характеру події, що має ознаки кримінального правопорушення та винуватості особи, а по-друге, однаково ретельне встановлення і перевірку як обставин, що викривають, так і тих, що виправдовують особу.
Повнота дослідження обставин кримінального провадження означає встановлення всього кола фактичних обставин, що можуть суттєво вплинути на рішення у кримінальному провадженні, використання такої сукупності доказів, яка обґрунтовує зроблені висновки як такі, що не залишають місця сумнівам.
У пункті 42 рішення Європейського суду з прав людини від 13.01.2011 року у справі «Михалкова та інші проти України» зазначено, що за статтею 1 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод держава зобов`язана «гарантувати кожному, хто перебуває під її юрисдикцією, права і свободи, визначені у Конвенції», що також опосередковано вимагає наявності будь-якої форми ефективного розслідування. Розслідування має бути ретельним, безстороннім і сумлінним. Розслідування повинне забезпечити встановлення винних осіб та їх покарання. Органи державної влади повинні вжити всіх заходів для отримання всіх наявних доказів, які мають відношення до події, показань очевидців, доказів експертиз. Будь-які недоліки у розслідуванні, які підривають його здатність встановити відповідальну особу, створюють ризик недодержання такого стандарту.
Як зазначив Європейський суд з прав людини по справі «Євген Петренко проти України» (заява № 55749/08 від 29.01.2015 року) п. 65 «...для того, щоб розслідування могло вважатися «ефективним», воно має в принципі призвести до встановлення фактів у справі та встановлення і покарання винних. Державні органи повинні вживати усіх розумних і доступних їм заходів для збереження доказів, що стосуються події, включаючи показання свідків, висновки судових експертиз тощо. Будь-які недоліки розслідування, які підривають його здатність до встановлення причин заподіяння ушкоджень або винних осіб, ставлять під сумнів дотримання цього стандарту та вимог оперативності й розумної швидкості».
Закриття кримінального провадження - це закінчення досудового розслідування, яке відбувається в силу наявності обставин, що виключають кримінальне провадження або за наявності підстав для звільнення особи від кримінальної відповідальності.
Прийняття рішення про закриття кримінального провадження можливе лише після дослідження всіх обставин кримінального провадження та безпосереднього дослідження та оцінки слідчим, прокурором показань, речей і документів, які стосуються цього провадження, у їх сукупності.
Як зазначено у п.3-1 ч. 1 ст. 284 КПК України кримінальне провадження закривається, якщо не встановлено особу, яка вчинила кримінальне правопорушення, у разі закінчення строків давності притягнення до кримінальної відповідальності, крім випадків вчинення особливо тяжкого злочину проти життя чи здоров`я особи або злочину, за який згідно із законом може бути призначено покарання у виді довічного позбавлення волі.
Згідно з ч. 4 ст. 284 КПК України закриття кримінального провадження з підстави, передбаченої пунктом 3-1 частини першої цієї статті, здійснюється судом за клопотанням прокурора. При цьому за змістом ст. 284 КПК України умовами для закриття кримінального провадження за вказаною підставою є невстановлення особи, яка вчинила кримінальне правопорушення, закінчення строків давності притягнення до кримінальної відповідальності (крім випадків вчинення особливо тяжкого злочину проти життя чи здоров`я особи або злочину, за який згідно із законом може бути призначено покарання у виді довічного позбавлення волі) та наявність відповідного клопотання прокурора. До того ж, за наявності вказаних умов закриття кримінального провадження на підставі пункту 3-1 ч. 1 ст. 284 КПК України є обов`язком суду.
Відповідно до ч.1 ст.49 КК України, особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею кримінального правопорушення і до дня набрання вироком законної сили минули такі строки: 1) два роки - у разі вчинення кримінального проступку, за який передбачене покарання менш суворе, ніж обмеження волі; 2) три роки - у разі вчинення кримінального проступку, за який передбачено покарання у виді обмеження волі, чи у разі вчинення нетяжкого злочину, за який передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк не більше двох років; 3) п`ять років - у разі вчинення нетяжкого злочину, крім випадку, передбаченого у пункті 2 цієї частини; 4) десять років - у разі вчинення тяжкого злочину; 5) п`ятнадцять років - у разі вчинення особливо тяжкого злочину.
З представлених матеріалів вбачається, що прокурор звернувся до суду з клопотання про закриття кримінального провадження №12016090110000109 від 05 травня 2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1ст.367КК України у зв`язку із невстановленням особи, яка вчинила кримінальне правопорушення та закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності на підставі п. 3-1 ч.1 ст.284 КПК України.
У ході розгляду клопотання встановлено, що 05 травня 2016 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості та розпочато досудове розслідування у кримінальному провадженні за №12016090110000109 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.367 КК України, за фактом неналежного виконання своїх службових обов`язків посадовими особами Ворохтянської селищної ради, через несумлінне ставлення до них, що призвело до передачі у приватну власність ПП «Керманич» земельної ділянки площею 0,5600 га, цільове призначення-для будівництва і обслуговування туристично-відпочинкового комплексу за адресою: АДРЕСА_1 , частина площі якої накладається на територію кварталу №9 виділу 7 Ворохтянського ПОНДВ Карпатського НПП без вилучення даної земельної ділянки із користування Карпатського НПП, в результаті чого спричинено істотну шкоду державним інтересам.
Дослідженням матеріалів кримінального провадження №12016090110000109, встановлено, що досудове розслідування у даному кримінальному провадженні здійснювалось у період з травня 2016 року по червень 2022 року.
Під час досудового розслідування встановлено, що рішенням виконавчого комітету Ворохтянської селищної ради №10 від 22 лютого 2002 року Приватній виробничо-комерційній фірмі «Керманич і К» було надано дозвіл на виготовлення Проекту відведення земельної ділянки площею 5600,02 м2 для обслуговування туристично-відпочинкового комплексу в АДРЕСА_1 .
24 вересня 2003 року ІНФОРМАЦІЯ_1 за підписом директора ОСОБА_22 була видана довідка про те, що земельна ділянка в АДРЕСА_1 (оздоровчий комплекс) відноситься до земель інших користувачів(землі населеного пункту).
Директором ІНФОРМАЦІЯ_2 також було погоджено План встановлення меж земельної ділянки, долучений до звіту про експертну грошову оцінку, земельної ділянки,яка знаходиться в оренді ПП «Керманич», виконаного експертом-оцінювачем ОСОБА_24 у 2014 році.
Виконавчим комітетом Ворохтянської селищної ради за підписом сільського голови ОСОБА_5 26 вересня 2003 року була видана довідка за №1376, в якій зазначено про те, що на земельній ділянці, що відводиться для будівництва відпочинкового комплексу ПВКФ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » до 1990 року знаходилося сміттєзвалище Ворохтянського лісокомбінату.
21 листопада 2003 року між виконавчим комітетом Ворохтянської селищної ради в особі селищного голови ОСОБА_5 та ПВКФ «Керманич і К» в особі засновника фірми ОСОБА_6 був укладений договір оренди земельної ділянки площею 5600,02 кв.м. для будівництва і обслуговування туристично-відпочинкового комплексу, що знаходиться на території АДРЕСА_1 .
Відповідно до висновку відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Яремчанської міської ради №326 від 21 лютого 2006 року за підписом головного архітектора ОСОБА_25 за результатами розгляду клопотання ПП «Керманич» про погодження технічної документації на земельну ділянку в АДРЕСА_1 . Галицького зазначено, що дана ділянка згідно генплану смт. Ворохта знаходиться в межах населеного пункту.
06 квітня 2015 року Ворохтянська селищна рада прийняла рішення №377-31/2015 «Про продаж земельних ділянок у приватну власність для здійснення підприємницької діяльності» відповідно до якого вирішила продати у власність ПП «Керманич» земельну ділянку площею 0,5600 га для обслуговування туристично- відпочинкового комплексу по АДРЕСА_1 .
Як вбачається із матеріалів кримінального провадження на момент прийняття даного рішення селищним головою був засновник ПВКФ «Керманич і К» та батько директора ПП «Керманич»- ОСОБА_6 .
Допитані в ході досудового розслідування 11.07.2017 року начальник Ворохтянського ПОНДВ ОСОБА_9 , 17.07.2017 року інспектор з охорони ПЗФ ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_10 , 20.07.2017 року інженер землевпорядник Ворохтянської селищної ради ОСОБА_11 , вказали, що у 2003 році директор Карпатського НПП ОСОБА_22 та у 2008 році директор Карпатського НПП ОСОБА_23 погодили межі зазначеної земельної ділянки від імені суміжних землекористувачів.
17 листопада 2017 року у даному кримінальному провадженні призначено комплексну судову земельно-технічну та земельно-оціночну експертизу, яка залишена без виконання у зв`язку із невиконанням клопотання судового експерта про надання додаткових матеріалів.
03 січня 2018 року старшим слідчим СВ Яремчанського ВП Надвірнського ВП ГУНП в Івано-Франківській області ОСОБА_26 надано доручення оперативному підрозділу на проведення слідчих(розшукових) дій зокрема-детально допитати в якості свідків осіб, які станом на 06 квітня 2015 року на момент прийняття рішення №377-31/2015 «Про продаж земельних ділянок у приватну власність для здійснення підприємницької діяльності» були депутатами Ворохтянської селищної ради.
Разом з тим вказане доручення було виконано лише частково, оскільки із 26 депутатів селищної ради список яких долучено до матеріалів кримінального провадження були допитані лише 11 депутатів, а саме: 23.01.2018 року селищний голова ОСОБА_7 та 31.01.2018 року- депутати ОСОБА_12 , ОСОБА_27 , ОСОБА_14 ОСОБА_15 ОСОБА_16 ОСОБА_17 , ОСОБА_18 ОСОБА_19 ОСОБА_20 ОСОБА_28
07 березня 2018 року у даному кримінальному провадженні була призначена комплексна судова земельно-оціночна експертиза, яка залишена без виконання у зв`язку із ненаданням відповіді на клопотання слідчого щодо погодження строків виконання експертизи та невиконанням клопотання експерта про надання додаткових матеріалів.
15 лютого 2019 року у даному кримінальному провадженні була призначена судова земельно-технічна експертиза.
З висновку якої №247/1955/19-28 від 22 листопада 2019 року вбачається, що земельна ділянка площею 0,5600 га з кадастровим номером 2611010300:20:004:0112, що знаходиться в АДРЕСА_1 повністю накладається на земельні ділянки, які перебувають в постійному користуванні Карпатського НПП, а саме: на територію Ворохтянського ПНДВ, квартал №9 виділ №7.
Постановою слідчого від 11.12.2019 року вказану земельну ділянку визнано речовим доказом у кримінальному провадженні та відповідно до ухвали слідчого судді Яремчанського міського суду Івано-Франківської області від 214.12.2019 року накладено на неї арешт.
Постановою слідчого від 19 грудня 2019 року у даному кримінальному провадженні в черговий раз призначено судову земельно-технічну експертизу.
З висновку експерта №2113/19-28/2273/2274/20-28 від 07 жовтня 2020 року вбачається, що фактичне місце розташування, конфігурація, проміри та площа земельної ділянки площею 0,5600 га з кадастровим номером 2611010300:20:004:0112 не відповідають місцю розташування, конфігурації, промірам та площі, вказаним у Технічній документації і правовстановлюючих документах на вказану земельну ділянку. Фактичне місце розташування земельної ділянки площею 0,5600 га з кадастровим номером 2611010300:20:004:0112 накладається на земельні ділянки, які перебувають в постійному користуванні Карпатського НПП, площа накладання становить 0,5574 га.
З моменту отримання висновку експерта у період з жовтня 2020 року до червня 2021 року будь-які слідчі(розшукові) дії у даному кримінальному провадженні не проводились.
04 червня 2021 року допитано в якості свідка провідного інженера відділу державної охорони природно-заповідного фонду Карпатського НПП ОСОБА_29 , який вказав, що у 2008 році директор Карпатського НПП ОСОБА_23 погодив План встановлення меж земельної ділянки площею 0,5600 га, з кадастровим номером 2611010300:20:004:0112 при виготовленні ПП «Керманич» Технічного звіту по підтвердженню права користування цією земельною ділянкою для обслуговування туристично-оздоровчого комплексу, який був необхідний для подальшого укладення між ПП «Керманич» і Міністерством охорони навколишнього природного середовища договору оренди цієї земельної ділянки, яка станом на 2008 рік та на даний час знаходиться у зоні регульованої рекреації і до 2009 року її можливо було передати в оренду. Однак ПП «Керманич» вказаний договір оренди з Міністерством охорони навколишнього природного середовища не уклало, оскільки такий договір був укладений з Ворохтянською селищною радою.
У період злипня 2021року дочервня 2022року жодніслідчі діїу кримінальномупровадженні непроводились,а 27червня 2022року направлено клопотаннядо судупро закриттякримінального провадження на підставі п. 3-1 ч. 1 ст. 284 КПК України.
Аналізуючи досліджені матеріали кримінального провадження суд приходить до висновку, що слідчим не проведено всіх необхідних слідчих дій для встановлення дійсних обставин правопорушення та осіб, які його скоїли, що в розумінні КПК України не може вважатися ефективним (повним) досудовим розслідуванням.
Так в ході досудового розслідування були отримані докази що свідчать про причетність до вчинення даного кримінального правопорушення як посадових осіб Ворохтянської селищної ради, так і посадових осіб Карпатського НПП, разом з тим дана інформація належним чином не була перевірена і їй не було надано відповідної правової оцінки.
Слідчим небуло вжитовідповідних заходівспрямованих навстановлення тадопит осібз числапосадових осібЯремчанської міськоїради тавідповідного ВідділуДержгеокадастру, якимиздійснювалось погодженняпитання щодопередачі ПП«Керманич» воренду земельноїділянки,що знаходиться всмт.Ворохта по вул.Д.Галицького,188, змоменту отриманнявідповідної інформаціїне допитаноколишнього керівникаКарпатського НПП ОСОБА_23 яким булопогоджено тапідписано Планвстановлення межспірної земельноїділянки відімені суміжногоземлекористувача,не допитанозасновника ПВКФ «Керманич і К» ОСОБА_6 , який у 2015 році виконував обов`язки Ворохтянського селищного голови та під чиїм безпосереднім головуванням селищною радою 06 квітня 2015 року було прийняте рішення №377-31/2015 про продаж у власність ПП «Керманич» земельної ділянки площею 0,5600 га для обслуговування туристично-відпочинкового комплексу по АДРЕСА_1 та не надано відповідної оцінки його діям.
З моменту отримання висновку експерта про те, що земельна ділянка площею 0,5600 га з кадастровим номером 2611010300:20:004:0112 повністю накладається на земельні ділянки, які перебувають в постійному користуванні Карпатського НПП не вирішено питання про залучення даної юридичної особи до участі у кримінальному провадженні як потерпілого.
Із урахуванням викладеного суд приходить до висновку, що вказане досудове розслідування не може вважатись ефективним, ретельним, безстороннім, сумлінним та таким, що спрямоване на виконання завдань кримінального провадження.
Окрім цього, відповідно до вимог п.1-1 ч.2 ст. 284 КПК України кримінальне провадження закривається судом з підстави, передбаченої п. 3-1 частини 1 цієї статті якщо не встановлено особу, яка вчинила кримінальне правопорушення, у разі закінчення строків давності притягнення до кримінальної відповідальності, крім випадків вчинення особливо тяжкого злочину проти життя чи здоров`я особи або злочину, за який згідно із законом може бути призначено покарання у виді довічного позбавлення волі.
Тобто, вказані норми кримінального процесуального закону пов`язують можливість закриття кримінального провадження виключно із наявністю одночасно двох підстав: не встановлення особи, яка вчинила кримінальне правопорушення та закінчення строків давності притягнення до кримінальної відповідальності. Водночас, як вбачається з матеріалів кримінального провадження органами досудового розслідування не в повному обсязі проведено всі слідчі (розшукові) дії, для встановлення винних осіб, а відтак передчасним є висновок, що особу, яка вчинила кримінальне правопорушення, неможливо встановити.
Посилання прокурора у судовому засіданні на те, що колишні керівники Карпатського НПП ОСОБА_22 та ОСОБА_23 померли є додатковим свідченням того, що в ході досудового розслідування були отримані відомості, які вказували на можливу причетність даних осіб до вчинення зазначеного кримінального правопорушення, разом з тим ця інформація не була в установленому порядку перевірена та оцінена, а витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про смерть були надані прокурором безпосередньо в ході судового розгляду клопотання про закриття кримінального провадження.
Тому, доводи прокурора про те, що під час проведення досудового розслідування у кримінальному провадженні слідчим проведено низку слідчих та процесуальних дій, спрямованих на встановлення особи, яка вчинила кримінальне правопорушення, однак встановити таку особу не видалось за можливе і, тому письмове повідомлення про підозру не складалось та не вручалось жодній особі, в судовому засіданні не знайшли свого підтвердження.
Суд приходить до висновку про те, що слідчим не проведено належних процесуальних заходів для встановлення осіб, які вчинили кримінальне правопорушення.
А тому, твердження прокурора про те, що органом досудового розслідування не зібрано достатніх доказів для повідомлення підозри вказаним особам не є достатньою підставою для закриття кримінального провадження на підставі пункту 3-1 ч. 1 ст. 284 КПК України.
При цьому суд враховує також те, що предметом кримінального правопорушення у даному випадку є земельна ділянка площею 0,5600 га, яка згідно висновку експерта повністю накладається на земельні ділянки, які перебувають в постійному користуванні Карпатського НПП, тобто земельна ділянка, що відноситься до категорії земель природно-заповідного фонду, що мають особливу цінність, є обмежено оборотоздатними та перебувають під особливим захистом держави, а незаконне відчуження даної ділянки на користь приватного підприємства всупереч встановленій законодавчо визначеній процедурі вилучення завдає значної шкоди державним інтересам.
Відмова прокурору у задоволенні клопотання про закриття кримінального провадження не позбавляє його можливості повторного звернення до суду із зазначеним клопотанням після проведення повного та всебічного досудового розслідування відповідно до норм КПК України.
На підставі викладеного та керуючись п. 3-1 ч. 1, ч. 4 ст. 284, ст. ст. 372, 376 КПК України, суд,-
п о с т а н о в и в :
У задоволенні клопотання прокурора Окружної прокуратури міста Івано-Франківська ОСОБА_3 про закриття кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12016090110000109 від 05 травня 2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1ст.367 КК України, з підстав, передбаченихп.3-1 ч.1ст.284КПКУкраїни у зв`язку із не встановленням особи, яка вчинила кримінальне правопорушення та закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності-відмовити.
Матеріали кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12016090110000109 від 05 травня 2016 року - повернути прокурору для прийняття рішення згідно КПК України.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги ухвала суду, якщо її не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана протягом семи днів з дня її оголошення до Івано-Франківського апеляційного суду через Яремчанський міський суд Івано-Франківської області.
Повна ухвала суду складена 03 жовтня 2022 року.
Головуючий суддя: ОСОБА_1
Суд | Яремчанський міський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2022 |
Оприлюднено | 17.01.2023 |
Номер документу | 106594965 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Службова недбалість |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні