Козятинський міськрайонний суд Вінницької області
У ХВ АЛ А
справа № 133/2150/22
10.10.2022
Суддя Козятинського міськрайонного суду Вінницької області Пєтухова Н.О., вирішуючи питання про прийняття до розгляду та відкриття провадження у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до провідного фахівця відділу ЗЗПАС у Хмільницькому районі ЦЗДГУ ДСНС України у Вінницькій області майора служби ЦЗ Медведя Богдана Васильовича про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення,-
ВСТАНОВИВ:
До Козятинського міськрайонного суду Вінницької області надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 , в якому він просить скасувати постанову №030324 від 15.09.2022 про притягнення його до адміністративної відповідальності за ст. 77-1 КУпАП та закрити провадження у справі.
Вивчивши позовну заяву, суддя дійшов висновку, що її подано без додержання вимог, викладених у ст. 160, 161 КАСУ.
Згідно з ч. 4ст. 161 КАС України,позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів); відповідно до ч. 7ст. 161 КАС України,до заяви про визнання індивідуального акта протиправним чи адміністративного договору недійсним додається також оригінал або копія оспорюваного акта чи договору або засвідчений витяг з нього, а у разі відсутності акта чи договору у позивача - клопотання про його витребування.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач не додав до позову оскаржуваної постанови (або копії постанови).
Відповідно до ч. 3ст. 161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Проте позивачем при зверненні до суду відповіднихдокументів щодо сплати судового збору не надано.
Статтею 1Закону України"Просудовий збір"від 08.07.2011№3674-VI передбачено, що судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.
Відповідно до положень статей3,5 Закону України «Про судовий збір», особи, які оскаржують постанову у справі про адміністративне правопорушення, не віднесені до кола суб`єктів, які звільняються від сплати судового збору за подання адміністративного позову, а позови з таким предметом не належать до об`єктів, за подання яких судовий збір не справляється.
Відповідно до висновків Великої Палати Верховного Суду в постанові від 18.03.2020 у справі № 543/775/17, у справах щодо оскарження постанов про адміністративне правопорушення у розумінні статей287, 288 КУпАП, як і в інших справах, які розглядаються судом у порядку позовного провадження, слід застосовуватистатті 2-5 Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 № 3674-VI, пільг за подання позовної заяви, відповідних скарг у цих правовідносинах не передбачають. Разом з тим, як зазначено у вказаній постанові, з огляду на необхідність однакового підходу у визначенні розміру судового збору, який підлягає застосуванню у справах щодо накладення адміністративного стягнення та справляння судового збору, він складає за подання позовної заяви 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб встановлюється Законом України «Про державний бюджет» на відповідний календарний рік та станом на 01 січня 2022 року складає 2481 грн.
Таким чином, позивач має сплатити судовий збір за даним позовом у розмірі 496,20 грн та надати суду документ на підтвердження його сплати.
Окрім того суд вважає за необхідне звернути увагу позивача на таке.
Термін «суб`єкт владних повноважень» означає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг (п. 7 ч. 1ст. 4 КАС України).
Згідно зіст. 213 КУпАПсправи про адміністративні правопорушення розглядаються, зокрема, органами Національної поліції, органами державних інспекцій та іншими органами (посадовими особами), уповноваженими на те цим Кодексом.
Так, відповідно до ст. 223 КУпАП, розгляд справ про адміністративні правопорушення, зокрема, які передбачені ст. 77-1 КУпАП, відноситься до компетенції органів Центральний виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки.
Від імені центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки, розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право Головний державний інспектор України з нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки і його заступники, головні державні інспектори з нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення та їх заступники, старші державні інспектори України з нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки, державні інспектори з нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
Частиною третьою статті 288 КУпАП, якою визначено порядок оскарження постанови у справі про адміністративне правопорушення, передбачено, що постанову іншого органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення, постанову по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі можна оскаржити у вищестоящий орган (вищестоящій посадовій особі) або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України, з особливостями, встановленими цим Кодексом.
Отже, відповідні працівники відділів установ не є самостійними відповідачами у таких справах, оскільки належним відповідачем є саме відповідний орган, на який покладено функціональний обов`язок розглядати справи про адміністративні правопорушення, передбачені ч. 1ст. 121 КУпАП.
Аналогічна правова позиція у подібних правовідносинах викладена у постанові Верховного Суду від 26.12.2019 по справі № 724/716/16-а.
У цій справі належний відповідач - це Головне управління ДСНС України у Вінницькій області.
Незважаючи на те, що за правилами адміністративного судочинства суд має можливість замінити неналежного відповідача під час розгляду справи, така заміна може здійснюватися виключно за згодою позивача (ст. 48 КАС України), а відтак заявлення позову до неналежного відповідача призводить до ускладнення розгляду справи.
Таким чином, суд звертає увагу на зазначене вище та роз`яснює позивачу право надати суду позовнузаяву,або іншу окремузаяву звизначеним уточненимколом відповідачів.
Згідно ст. 169 КАС України,суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п'яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, про що повідомляє позивача і надає йому строк для усунення недоліків, який не може перевищувати п`яти днів з дня вручення позивачу ухвали.
Оскільки, позовна заява не відповідає вимогам ст.ст. 160, 161 КАС України, то її необхідно залишити без руху, надавши стороні строк для усунення недоліків, а саме - сплати судового збору і подачі до суду відповідної квитанції, надання позовної заяви у новій редакції або подання окремої заяви із уточненим колом осіб у справі та надання копії або оригіналу оскаржуваної постанови.
Керуючись ст. 160,161,169 КАС України, суд-
УХВАЛИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до провідного фахівця відділу ЗЗПАС у Хмільницькому районі ЦЗДГУ ДСНС України у Вінницькій області майора служби ЦЗ Медвідя Богдана Васильовича про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення - залишити без руху.
Надати позивачу строк не більше десяти днів з моменту отримання копії цієї ухвали, для усунення недоліків позовної заяви.
Роз`яснити позивачу, що в разі, якщо у вказаний строк недоліки позовної заяви не будуть усунуті, позовна заява вважатиметься неподаною і буде повернута позивачеві.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала не підлягає оскарженню окремо від рішення суду.
Суддя Наталя ПЄТУХОВА
Дата документу 10.10.2022
Суд | Козятинський міськрайонний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2022 |
Оприлюднено | 11.10.2022 |
Номер документу | 106673852 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо |
Адміністративне
Козятинський міськрайонний суд Вінницької області
Пєтухова Н. О.
Адміністративне
Козятинський міськрайонний суд Вінницької області
Пєтухова Н. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні