ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
28 липня 2010 року 17:05 № 2а-4684/10/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Григорови ча П.О. при секретарі судового засідання Очколясу О.В. розг лянувши у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Шарлес б ізнес-сервіс"
до Державної податкової інс пекції у Дарницькому районі міста Києва
про визнання протиправними ді й щодо анулювання реєстрації платника ПДВ, скасування А кту від 24.02.2010р. №2366
За участю представників:
від позивача : Киценко О.П. (довіреність від 17.03.2010р.)
від відповідача : Хмельницький С.Ю. (довіре ність №5 від 11.01.2010р.)
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні 28.07.20 10р. проголошено вступну та рез олютивну частини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн улося Товариство з обмеженою відповідальністю «Шарлес Бізнес - Сервіс»з позовом д о Державної податкової інспе кції у Дарницькому районі м. К иєва про визнання дій протип равними, визнання незаконним та скасування акту №2366 від 24.02.2010 р. про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість, зобов' язання внест и зміни до Реєстру платників ПДВ та поновити реєстрацію з дати скасування реєстрації платника податку на додану в артість.
В судовому засіданні 20.07.2010р. п редставником позивача подан о уточнення до адміністратив ного позову та просить суд ск асувати акт про анулювання р еєстрації платника ПДВ ТОВ « Шарлес Бізнес-Сервіс»№2366 від 24.02.2010р.; зобов' язати поновити с відоцтво про реєстрацію плат ником податку на ПДВ з момент у анулювання.
В обґрунтування позовних в имог зазначає, що позивач був зареєстрований платником по датку на додану вартість у ві дповідності до п. 2.2 ст. 2, п.п. 9.4 ст . 9 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР про що було видане сві доцтво від 16.10.2007р. №100231903. Відповід ач незаконно анулював реєстр ацію ТОВ «Шарлес Бізнес - Сервіс»як платника податку н а додану вартість з 24.02.2010р. шлях ом прийняття акту №2366. Позивач посилається на порушення по датковим органом вимог п. 9.8 ст . 9 закону України «Про податок на додану вартість»та на від сутність жодних підстав для анулювання реєстрації в якос ті платника податку на додан у вартість.
Відповідач проти по зову заперечує, та вказує на т е, що за результатами проведе ного аналізу податкових декл арацій з податку на додану ва ртість, поданих ТОВ «Шарлес Бізнес Сервіс», встановлен о, що підприємством подано де кларації з ПДВ за лютий 2009 року та січень 2010 року (тобто протяг ом дванадцяти послідовних мі сяців), які свідчили про відсу тність оподатковуваних пост авок, що є підставною для анул ювання реєстрації платника п одатку на додану вартість, пр о що ДПІ у Дарницькому районі м. Києва складено Акт №2366 в ід 24.02.10р.
Розглянувши подані позив ачем і відповідачем документ и і матеріали, заслухавши поя снення представників сторін , всебічно і повно з' ясувавш и всі фактичні обставини, на я ких ґрунтується позов, оціни вши докази, які мають значенн я для розгляду справи і виріш ення спору по суті, Окружний а дміністративний суд м. Києва , -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмежено ю відповідальністю «Шарле с Бізнес - Сервіс»(код ЄДРПО У 35426255) адреса реєстрації: 02088, м. Ки їв, вул. Дяченка, буд. 12 та згідн о п.п. 2.2 ст. 2, п. 9.4 ст. 9 Закону Украї ни «Про податок на додану вар тість» було зареєстроване як платник податку на додану ва ртість, про що ДПІ у Дарницько му районі м. Києва видане свід оцтво №100231903, початок дії якого 1 6.10.2007 року та присвоєно індивід уальний податковий номер 354262526 514.
Відповідно до наказу Держа вної податкової інспекції у Дарницькому районі м. Києва в ід 23.07.2009р. №133 та змін відповідно до наказу №190 від 06.11.2009р. була ств орена комісія, якою встановл ено, що ТОВ «Шарлес Бізнес - Сервіс»подає податковому о ргану декларації з податку н а додану вартість за період з 1 лютого 2009 року по 31 січня 2010 рок у, які свідчать про відсутніс ть оподатковуваних поставок протягом дванадцять послідо вних податкових місяців (обс яг оподатковуваних операцій 0 грн.), що підтверджено п. 9.8 ст. 9 З акону України «Про податок н а додану вартість», про що був складений Акт від 24.02.2010 р. № 2366 про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість ТОВ «Шарлес Бізнес - Сервіс».
У зв' язку з цим комісія вир ішила анулювати реєстрацію п латника податку на додану ва ртість з 24.02.2010р. та зобов' язала позивача повернути податков ому органу Свідоцтво та всі й ого засвідчені копії разом і з супровідним листом протяго м двадцяти календарних днів від дня прийняття рішення пр о анулювання.
Проаналізувавши матеріали справи, заслухавши поясненн я представників сторін, суд п риходить до висновку про те, щ о позовні вимоги є обґрунтов аними та підлягають задоволе нню з наступних підстав.
Відповідно до п.1.1 ст. 1 Закону України “Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ” від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ, платники по датків - юридичні особи, їх філ ії, відділення, інші відокрем лені підрозділи, що не мають с татусу юридичної особи, а так ож фізичні особи, які мають ст атус суб'єктів підприємницьк ої діяльності чи не мають так ого статусу, на яких згідно з з аконами покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові п латежі), пеню та штрафні санкц ії.
Як встановлює п. 2.1, 2.2 та п.п. 2.3.1 п . 2.3 ст. 2 Закону України “Про под аток на додану вартість”, пла тником податку є будь-яка осо ба, яка:
а) здійснює або планує здійс нювати господарську діяльні сть та реєструється за своїм добровільним рішенням як пл атник цього податку;
б) підлягає обов'язковій реє страції як платник цього под атку;
в) імпортує товари (супутні послуги) в обсягах, що підляга ють оподаткуванню цим податк ом згідно з нормами цієї стат ті.
Будь-яка особа, яка за своїм добровільним рішенням зареє струвалася платником податк у.
Особа підлягає обов'язкові й реєстрації як платник пода тку у разі, коли загальна сума від здійснення операцій з по ставки товарів (послуг), у тому числі з використанням локал ьної або глобальної комп'юте рної мережі, що підлягають оп одаткуванню згідно з цим Зак оном, нарахована (сплачена, на дана) такій особі або в рахуно к зобов'язань третім особам, п ротягом останніх дванадцяти календарних місяців сукупно перевищує 300 000 гривень (без ура хування податку на додану ва ртість).
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом , Товариство з обмеженою відп овідальністю «Шарлес Бізн ес - Сервіс»(код ЄДРПОУ 35426255) ад реса реєстрації: 02088, м. Київ, вул . Дяченка, буд. 12 та згідно п.п. 2.2 ст. 2, п. 9.4 ст. 9 Закону України «Пр о податок на додану вартість »було зареєстроване як платн ик податку на додану вартіст ь, про що ДПІ у Дарницькому рай оні м. Києва видане свідоцтво №100231903, початок дії якого 16.10.2007 рок у та присвоєно індивідуальни й податковий номер 354262526514.
Відповідач вказує в акті в ід 24.02.2010 р. за №2366, що підставою для анулювання свідоцтва платни ка ПДВ ТОВ «Еко-ініціатива»є п.п. “ ґ” п. 9.8 ст. 9 Закону України “Про податок на додану варті сть”, в зв' язку з виявленням факту подання декларацій (по даткового розрахунку), яка (як ий) свідчить про відсутність оподатковуваних поставок пр отягом двадцяти послідовних податкових місяців.
Суд не погоджується з даним висновком, виходячи з наступ ного.
Так, підстави анулювання ре єстрації платника податку на додану вартість визначені в п.9.8 ст. 9 Закону України “Про по даток на додану вартість”, зг ідно з яким реєстрація діє до дати її анулювання, яка відбу вається у випадках, якщо:
а) платник податку, який до м ісяця, в якому подається заяв а про анулювання реєстрації, є зареєстрованим згідно з по ложеннями підпункту 2.3.1 пункт у 2.3 статті 2 цього Закону більш е двадцяти чотирьох календар них місяців, включаючи місяц ь реєстрації, та має за останн і дванадцять поточних календ арних місяців обсяги оподатк овуваних операцій, менші за в изначені зазначеним підпунк том;
б) ліквідаційна комісія пла тника податку, оголошеного б анкрутом, закінчує роботу аб о платник податку ліквідуєть ся за власним бажанням чи за р ішенням суду (фізична особа п озбувається статусу суб'єкта господарювання);
в) особа, зареєстрована як п латник податку, реєструється як платник єдиного податку а бо стає суб'єктом інших спрощ ених систем оподаткування, я кі визначають особливий поря док нарахування чи сплати по датку на додану вартість, від мінний від тих, що встановлен і цим Законом, чи звільняють т аку особу від сплати цього по датку за рішенням суду або з б удь-яких інших причин;
г) зареєстрована як платник податку особа обирає відпов ідно до цього Закону спеціал ьний режим оподаткування за ставками, іншими, ніж зазначе ні у статті 6 та статті 81 цього З акону;
ґ) особа, зареєстрована як п латник податку, не надає пода тковому органу декларації з цього податку протягом двана дцяти послідовних податкови х місяців або подає таку декл арацію (податковий розрахуно к), яка (який) свідчить про відс утність оподатковуваних пос тавок протягом такого період у, а також у випадках, визначен их законодавством стосовно п орядку реєстрації суб'єктів господарювання.
Анулювання реєстрації на п ідставах, визначених у підпу нкті "а" цього пункту, здійснює ться за заявою платника пода тку.
Анулювання реєстрації на п ідставах, визначених у підпу нктах "б" - "ґ" цього пункту, здій снюється за ініціативою відп овідного податкового органу або такої особи.
У разі анулювання реєстрац ії платник податку позбавляє ться права на нарахування по даткового кредиту та отриман ня бюджетного відшкодування , але у строки, визначені закон ом, є зобов'язаним погасити су му податкових зобов'язань аб о податкового боргу з цього п одатку, що виникли до такого а нулювання, за їх наявності, не залежно від того, чи буде така особа залишатися зареєстров аною як платник цього податк у на дату сплати такої суми по датку, чи ні.
У разі якщо за наслідками ос таннього податкового період у особа має право на отриманн я бюджетного відшкодування, таке відшкодування надаєтьс я протягом строків, визначен их цим Законом, незалежно від того, чи буде така особа залиш атися зареєстрованою як плат ник цього податку на дату отр имання такого бюджетного від шкодування, чи ні. Це правило н е поширюється на осіб, зазнач ених у підпункті "в" цього пунк ту.
Податковий орган не може ві дмовити в анулюванні реєстра ції у разі існування підстав , визначених у підпунктах "а" - "б " цього пункту, та зобов'язаний прийняти самостійне рішення про анулювання реєстрації н а підставах, визначених у під пунктах "в" - "г" цього пункту.
Рішення про анулювання реє страції за заявою платника п одатку приймається у строки, визначені цією статтею для п одаткової реєстрації.
Платник податку зобов'язан ий повернути податковому орг ану реєстраційне свідоцтво:
якщо анулювання реєстраці ї здійснюється за ініціативо ю платника податку, - разом із наданням заяви про таке анул ювання;
якщо анулювання реєстраці ї здійснюється за ініціативо ю податкового органу, - протяг ом двадцяти календарних днів від дня прийняття рішення пр о анулювання. У цьому випадку затримка у поверненні таког о свідоцтва прирівнюється до затримки у наданні податков ої звітності з цього податку .
При анулюванні реєстрації останнім податковим періодо м вважається період, який роз починається від дня, наступн ого за останнім днем поперед нього податкового періоду, т а закінчується днем такого а нулювання.
Платник податку, в обліку як ого на день анулювання реєст рації знаходяться товарні за лишки або основні фонди, стос овно яких був нарахований по датковий кредит у минулих аб о поточному податкових періо дах, зобов'язаний визнати умо вний продаж таких товарів за звичайними цінами та відпов ідно збільшити суму своїх по даткових зобов'язань за насл ідками податкового періоду, протягом якого відбувається таке анулювання.
Згідно п.п. 25.2.1 Положення орг ани державної податкової слу жби здійснюють постійний мон іторинг платників податку на додану вартість, які включен і до Реєстру, та приймають ріш ення про анулювання реєстрац ії відповідних платників под атку на додану вартість у раз і існування підстав, визначе них у підпунктах «б», «ґ»пунк ту 25 цього Положення. Такі ріш ення можуть бути прийняті за наявності відповідних підтв ердних документів (відомосте й), зокрема, довідки про резуль тати документальної невиї зної перевірки на підставі поданих податкових декл арацій з податку на додану ва ртість, складеної підрозділо м оподаткування юридичних аб о фізичних осіб, яка свідчить про відсутність у платника п одатку оподатковуваних пост авок протягом дванадцяти пос лідовних податкових місяців .
Як встановлено судом, Ак т №2366 про анулювання свідоцт ва платника податку на додан у вартість ТОВ «Шарлес Бізн ес - Сервіс»складений коміс ією, створеною відповідно до наказу ДПІ у Дарницькому рай оні м. Києва від 23.07.2009р. №133 та змі н відповідно до наказу №190 від 06.11.2009р.
При цьому, передбачена п.п. 25. 2.1 Положення довідка про резул ьтати документальної невиїз ної перевірки на підставі по даткових декларацій з податк у на додану вартість, яка скла дається підрозділом оподатк ування юридичних осіб, та сві дчить про відсутність у плат ника податку оподатковувани х поставок протягом дванадця ти послідовних податкових мі сяців, та є відповідним підтв ерджуючим документом, за ная вності якого приймається ріш ення про анулювання реєстрац ії платника податку на додан у вартість, не складалась.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про недотрим ання відповідачем процедури прийняття рішення про анулю вання реєстрації платника по датку на додану вартість, виз наченої п. 9.8 ст. 9 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість», п.25 Положення «Про реєс трацію платників податку на додану вартість»та п.2 Порядк у проведення інвентаризації платників податку на додану вартість.
Разом з тим, як встановлено судом, позивачем систематичн о протягом дванадцяти послід овних місяців протягом з 1 лют ого 2009 року по 31 січня 2010 року вкл ючно подавались до ДПІ у Дарн ицькому районі податкові дек ларації з податку на додану в артість, в яких зазначались о податковані операції з придб ання послуг, що підтверджуєт ься копіями прийнятих відпов ідачем податкових деклараці й з податку на додану вартіст ь.
Так, як свідчать матеріали с прави, 31 серпня 2009 року позивач ем було здійснено операцію, в результаті якої отримано пр аво власності на нерухоме ма йно на підставі договору куп івлі-продажу нежилих приміще нь, посвідченого державним н отаріусом Першої Київської д ержавної нотаріальної конт ори та зареєстрованого в реє стрі за №2-1900.
Відповідно до п. 1.4 ст. 1 Закону України «Про податок на дода ну вартість»поставка товарі в - будь-які операції, що здійс нюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, постав ки та іншими цивільно-правов ими договорами, які передбач ають передачу прав власності на такі товари за компенсаці ю незалежно від строків її на дання, а також операції з безо платної поставки товарів (ре зультатів робіт) та операції з передачі майна орендодавц ем (лізингодавцем) на баланс о рендаря (лізингоотримувача) згідно з договорами фінансов ої оренди (лізингу) або постав ки майна згідно з будь-якими і ншими договорами, умови яких передбачають відстрочення о плати та передачу права влас ності на таке майно не пізніш е дати останнього платежу. По ставка послуг - будь-які опера ції цивільно-правового харак теру з виконання робіт, надан ня послуг, надання права на ко ристування або розпорядженн я товарами, у тому числі немат еріальними активами, а також з поставки будь-яких інших, ні ж товари, об'єктів власності з а компенсацію, а також операц ії з безоплатного виконання робіт, надання послуг. Постав ка послуг, зокрема, включає на дання права на користування або розпорядження товарами у межах договорів оренди (лізи нгу), поставки, ліцензування а бо інші способи передачі пра ва на патент, авторське право , торговий знак, інші об'єкти п рава інтелектуальної, в тому числі промислової, власност і.
Тобто, за підсумовуючим ана лізом зазначених правових но рм до оподаткованих поставок належить як надання так і при дбання послуг (поставка това рів, купівля-продаж).
Враховуючи те, що операція, спрямована на отримання пози вачем права власності на об' єкт нерухомості є операцією поставки та підлягає оподатк уванню податком на додану ва ртість, то позивач в декларац іях з ПДВ за ІІІ квартал 2009 року відобразив податковий креди т на суму 90 485 грн.
А відтак, у податкового орга ну були відсутні підстави дл я анулювання свідоцтва платн ика податку на додану вартіс ть ТОВ «Шарлес Бізнес - Се рвіс»у зв'язку з відсутністю оподаткованих поставок.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС Ук раїни суд при вирішенні спра ви керується принципом закон ності, відповідно до якого ор гани державної влади, органи місцевого самоврядування, ї хні посадові і службові особ и зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України, органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов' язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією України та законами України.
Оскільки у позивача наявні докази неправомірності скас ування реєстрації платника п одатку на додану вартість ТО В «Шарлес Бізнес - Сервіс» , суд дійшов висновку про наяв ність підстав для скасування акту №2366 від 24.02.2010р. про анулюван ня реєстрації платника подат ку на додану вартість.
Враховуючи, що судом встано влені підстави для задоволен ня вимог щодо скасування Ак ту №2366 від 24.02.2010р., суд вважає за необхідне зобов' язати орга н державної податкової служб и поновити свідоцтво №100231903 пла тника податку на додану варт ість ТОВ «Шарлес Бізнес - Сервіс» з дати анулювання - 24.02.2010р.
Згідно з ч.3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження ріш ень, дій чи бездіяльності суб ' єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни: на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України; з використанням пов новаження з метою, з якою це по вноваження надано; обґрунтов ано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення (вчинен ня дії); безсторонньо (неупере джено); добросовісно; розсудл иво; з дотриманням принципу р івності перед законом, запоб ігаючи несправедливій дискр имінації; пропорційно, зокре ма з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); з ур ахуванням права особи на уч асть у процесі прийняття ріш ення; своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона по винна довести ті обставини, н а яких ґрунтується її вимоги та заперечення крім випадкі в, встановлених статтею 72 цьог о Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС У країни в адміністративних сп равах про протиправність ріш ень, дій чи бездіяльності суб ' єкта владних повноважень о бов' язок щодо доказування п равомірності свого рішення, дії чи бездіяльності поклада ється на відповідача, якщо ві н заперечує проти адміністра тивного позову.
Всупереч наведеним вимог ам відповідач, як суб'єкт влад них повноважень, не надав суд у достатніх та беззаперечних доказів правомірності анулю вання свідоцтва №100231903 платник а податку на додану вартість ТОВ «Шарлес Бізнес - Серв іс».
Розглянувши подані сторо нами документи і матеріали, з аслухавши пояснення предста вників сторін, всебічно і пов но з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтують ся позовні вимоги, оцінивши д окази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адмін істративний суд м. Києва вваж ає, що позовні вимоги ТОВ «Ш арлес Бізнес - Сервіс»підля гають задоволенню.
Враховуючи викладене та к еруючись ст.ст. 9, 69-71, 158-163 КАС Украї ни, Окружний адміністративни й суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовол ьнити повністю.
2. Скасувати Акт ДП І у Дарницькому районі м. Киє ва про анулювання реєстраці ї платника податку на додану вартість Товариства з обмеж еною відповідальністю «Ша рлес Бізнес - Сервіс»№2366 від 24.02.2010р.
3. Поновити свідоцт во про реєстрацію платника п одатку на додану вартість То вариства з обмеженою відпові дальністю «Шарлес Бізнес - Сервіс»з 24.02.2010р.
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, встановлено го Кодексом адміністративно го судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщ о було подано заяву про апеля ційне оскарження, але апеляц ійна скарга не була подана у в становлений строк постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції протягом десяти днів з за правилами, встановленим и ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інс танції апеляційної скарги.
Суддя П.О. Григорович
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.07.2010 |
Оприлюднено | 16.08.2010 |
Номер документу | 10668351 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Григорович П.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні