Ухвала
від 07.10.2022 по справі 279/5511/21
КОРОСТЕНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 279/5511/21

Провадження № 1-кс/279/977/22 У Х В А Л А

іменем України

07 жовтня 2022 року

Слідчий суддя Коростенського міськрайонного суду Житомирської області ОСОБА_1 , з секретарем ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Коростень з розгляду клопотання прокурора Коростенської окружної прокуратури ОСОБА_3 по кримінальному провадженню №42021062350000034 від 01.07.2021 року за ч.2 ст.191, ч.3 ст.191, ч.1 ст.366, ч.2 ст.366, ч.2 ст.367 КК України, про застосування запобіжногозаходу увиді заставивідносно підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с.Велика Олександрівка, Херсонської області, громадянина України, з вищою освітою, працює на посаді начальника Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 раніше не судимого, -

В С Т А Н О В И В :

Прокурор звернувсядо судуз клопотаннямпро застосуваннящодо підозрюваного ОСОБА_4 запобіжного заходу у виді застави для забезпечення виконання обов`язків, визначених КПК України.

В обґрунтування клопотання вказано, що СВ Коростенського РУП ГУНП в Житомирській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42021062350000034 від 01.07.2021 за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2, 3 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України ОСОБА_7 за підозрою у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 367, ч. 2 ст. 366 КК України та ОСОБА_4 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, ОСОБА_4 , на виконання розпорядження міського голови Коростенської міської ради від 08.02.2011 №28-к «Про переведення на посаду начальника УЖКГ ОСОБА_4 » та наказу №90-К з 08.02.2011 приступив до виконання обов`язків начальника управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради код ЄДРПОУ 26279382 (надалі за текстом УЖКГ), місцезнаходження юридичної особи: 11500, Житомирська область, м. Коростень, вулиця Грушевського, будинок 22. Згідно з п. 4.1. Положення про УЖКГ (далі за текстом Положення УЖКГ), яке затверджено рішенням Коростенської міської ради десятої сесії VII скликання від 24.11.2016 №422, управління очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.

Відповідно до п. 4.2. Положення УЖКГ начальник управління:

4.2.1Здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну відповідальність перед міським головою за виконання покладених на управління завдань;

4.2.2Розподіляє обов`язки між працівниками управління та визначає ступінь їх відповідальності;

4.2.3Подає на розгляд міського голови кошторис і штатний розпис управління в межах граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;

4.2.4Видає у межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання;

4.2.5Розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису витрат на утримання управління;

4.2.6Подає міському голові пропозиції про призначення і звільнення з посад посадових осіб управління, керівників комунальних підприємств, що відносяться до сфери діяльності управління;

4.2.7Затверджує за погодженням з профільним заступником міського голови положення про структурні підрозділи і функціональні обов`язки управління;

4.2.8Призначає на посаду і звільняє з посади працівників управління, прийнятих за трудовою угодою;

4.2.9Забезпечує та контролює в Управлінні дотримання працівниками внутрішньо трудового розпорядку, трудової дисципліни, вимог «Інструкції з діловодства у міськвиконкомі», регламенту роботи виконавчого комітету міської ради, знання Правил ділового етикету, Правил та норм охорони праці, техніки безпеки та протипожежного захисту.

Відповідно до п. 5.9 Управління несе повну відповідальність за збереження матеріальних цінностей.

Пунктом 5.10 Доходи управління використовуються виключно для фінансування видатків на своє утримання для реалізації мати (цілей, завдань) та напрямів основної діяльності. Отриманні доходи управління або їх частини не можуть бути розподілені серед засновників (учасників), членів управління працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов`язаних з ними осіб.

Пунктом 5.11 забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників) членів такої організації, працівників крім оплати їхньої праці і нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов`язаних з ними осіб.

Згідно з п. 1.3 посадової інструкції начальника управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради, яку затверджено головою Коростенської міської ради 28.10.2011 (далі по тексту Посадова інструкція ОСОБА_4 ), з якою під підпис ознайомлений ОСОБА_4 28.10.2011, начальник УЖКГ в своїй роботі керується Конституцією України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про звернення громадян», «Про державну службу», «Про засоби масової інформації» та іншими законодавчими та нормативними актами центральних органів виконавчої влади, що відносяться до сфери його діяльності, рішеннями обласної ради, прийнятими в межах її повноважень, розпорядженнями голови облдержадміністрації, актами місцевого самоврядування, Положенням про УЖКГ, Інструкцією по діловодству у міськвиконкомі, Регламентом роботи виконкому та даною інструкцією. Повинен знати правила ділового етикету, Правила та норми охорони праці, техніки безпеки та протипожежного захисту.

Пунктом 1.5 посадової інструкції ОСОБА_4 начальнику УЖКГ підпорядковані: заступник начальника, начальники та посадові особи вказаного управління, працівники управління, інспекції з благоустрою, керівники житлово-комунальних підприємств.

Згідно до пункту 1.6 посадової інструкції ОСОБА_4 обов`язки начальника управління на період його відпустки виконує заступник начальника управління.

Пунктом 2 посадової інструкції ОСОБА_4 на останнього згідно займаної посади покладено наступні завдання та обов`язки:

-начальник управління здійснює керівництво діяльністю відділів УЖКГ виконкому та інспекції з благоустрою та підпорядкованих підприємств;

-забезпечує підготовку проектів рішень міської ради, її виконавчого комітету, розпоряджень міського голови, комплексних регіональних програм, що належать до компетенції Управління;

-видає накази по Управлінню, які обов`язкові до виконання всіх працівників управління та керівників комунальних підприємств;

-визначає компетенцію посадових осіб Управління, розробляє та подає на затвердження міському голові посадові інструкції посадових осіб Управління, затверджує посадові інструкції Управління та положення про структурні підрозділи Управління;

-контролює та оцінює стан справ, трудової та виконавчої дисципліни в Управлінні і підвідомчих організаціях. Подає пропозиції щодо заохочення і накладення стягнень;

-представляє інтереси Управління в усіх установах, організаціях міста;

-розпоряджається майном та коштами Управління, укладає договори, інші угоди для здійснення Управлінням своїх функцій, видає доручення;

-погоджує статути та положення підприємств, які підпорядковуються Управлінню;

-здійснює контроль за виконанням рішень міської ради, виконкому, розпоряджень міського голови всіма житлово-комунальними підприємствами;

-забезпечує дотримання фінансової дисципліни;

-готує пропозиції до проектів міського бюджету щодо фінансування капітального ремонту та реконструкції житлових будинків, програм розвитку житлово-комунального господарства та благоустрою міста, інженерного захисту територій;

-організовує благоустрій міста та здійснює контроль за станом благоустрою міста, виробничих територій, організацією озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створенням місць відпочинку громадян;

-веде контроль за забезпеченням утримання в належному стані кладовищ, інших місць поховання та їх охорони;

-організовує за рахунок бюджетних коштів і на пайових засадах будівництво, реконструкцію і ремонт об`єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, а також шляхів місцевого значення;

-готує та подає пропозиції щодо використання оренди або безоплатної передачі майнових об`єктів, які перебувають у комунальній власності і входять в інфраструктуру міського комунального господарства;

-в узгодженому порядку вносить пропозиції власникам про передачу або продаж у комунальну власність підприємств та інших об`єктів, які належать їм і мають важливе значення для забезпечення житлово-комунальних потреб населення міста. Приймає участь в прийнятті даних об`єктів у власність територіальної громади;

-сприяє створенню об`єднань співвласників багатоквартирних будинків, координує їх діяльність;

-координує діяльність комунальних підприємств, що підпорядковуються Управлінню з питань оплати праці, здійснює контроль за використанням прибутків цими підприємствами. Контролює стан дотримання правил пожежної безпеки та охорони праці;

-заслуховує звіти про роботу керівників житлово-комунальних підприємств;

-організовує технічний нагляд за будівництвом, реконструкцією, капітальним та поточним ремонтом об`єктів житлово-комунального господарства, проведенням робіт по благоустрою міста;

-організовує виготовлення проектно-кошторисної документації на виконання робіт по благоустрою міста, будівництву, реконструкції, капітальному та поточному ремонту об`єктів житлово-комунального та соціального призначення;

-бере участь у визначенні території для складування, зберігання або розміщення виробничих, побутових та інших відходів відповідно до чинного законодавства;

-організовує контроль за додержанням проектних рішень, терміну будівництва, вимог Державних будівельних норм і других нормативних документів при виконанні робіт на об`єктах житлово-комунального господарства;

-організовує в установленому порядку закупівлю товарів, робіт і послуг, необхідних для виконання завдань Управління;

-сприяє підвищенню кваліфікації посадових осіб та працівників управління. Організовує навчання працівників підпорядкованих підприємств;

-готує пропозиції міському голові щодо призначення на посади та звільнення з посад керівників підприємств житлово-комунального господарства;

-забезпечує роботу з ведення діловодства в управлінні;

-здійснює особистий прийом громадян, надає консультацію громадянам, підприємствам, установам, організаціям з питань, що входить в сферу його компетенції;

-постійно працює над підвищенням свого професійного рівня. Своєчасно вивчає зміни в діючому законодавстві, нормативних документах, що стосуються сфери його діяльності;

-координує роботу посадових осіб управління, підпорядкованих підприємств по підготовці інноваційних проектів, проектних пропозицій розвитку та реформування житлово-комунального господарства;

-виконує інші доручення керівництва, якщо вони не перешкоджають виконанню основних обов`язків та не суперечать чинному законодавству;

Таким чином, обіймаючи посаду начальника УЖКГ, ОСОБА_4 здійснює організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, а тому відповідно до ст. 18 КК України є службовою особою.

Досудовим розслідуванням встановлено, що в м. Коростень 07.08.2020 між Управлінням житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради (надалі за текстом Управлінням) в особі виконуючого обов`язки начальника управління ОСОБА_7 як замовника, та ТОВ «Будхауселіт» в особі ОСОБА_6 , як генпідрядника, укладено договір про закупівлю робіт № 70.

Згідно з пунктом 1 договору про закупівлю робіт № 70 від 07.08.2020 замовник доручає, а генпідрядник забезпечує відповідно до проектноi документації та умов договору виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва: ДСТУ Б.Д.1.1-1-2013 «Капітальний ремонт покриття дитячого майданчика по вул. Грушевського біля будiвлi мiської ради в м. Коростень» (ДК 021:2015: 45450000-6 Інші будівельні роботи), адреса розташування об`єкта: 11500, Житомирська обл., м. Коростень, вул. Грушевського, біля будiвлi мiської ради» При цьому склад та обсяги робіт, що доручаються до виконання генпідряднику, визначенi проектною документацією. Склад та обсяги робіт можуть бути переглянуті в процесі будівництва у pusi внесення змін до проектної документації у порядку, зазначеному у п.53 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 року №668 (зі змінами та доповненнями) (далі - Загальні умови).

За умовами п. 2 договору, - договірна ціна робіт визначається на основі твердого кошторису, що є невід`ємною частиною Договору (Додаток 1) і складає 1 140 000,00 грн. (Один мільйон сто сорок тисяч гривень 00 копійок), у тому числі ПДВ - 190 000,00 грн. Уточнення договірної ціни здійснюється у разі виникнення обставин, передбачених у п. 24 Загальних умов та у порядку, визначеному Державними будівельними нормами та іншими законодавчими актами в галузі будівництва та містобудування.

Відповідно до п. 4 договору, генпідрядник зобов`язаний виконати з використанням власних ресурсів та у встановлені строки роботи вiдповiдно до проектної та кошторисної документації, передати замовнику у порядку, передбаченому законодавством договором, закінчені роботи, забезпечити ведення та передачу замовнику в установленому порядку документів про виконання договору, у разі наявності зворотних матеріалів на будівельному майданчику (або об`єкті) передати балансоутримувачу на підставі акту, складеного спеціальною комісією у складі представників замовника, генпiдрядника, матеріально вiдповiдальних осіб балансоутримувача та проектної організації. Виконувати належним чином iншi зобов`язання, передбачені договором Цивільним і Господарським кодексами України, загальними умовами, та іншими законодавства.

Згідно з п. 5 договору, забезпечення робіт матеріалами, устаткуванням та послугами здiйснюється із урахуванням положень загальних умов, забезпечення робіт матерiалами та устаткуванням здійснює генпідрядник, який вiдповiдає за їх якість і відповiднiсть вимогам, установленим нормативними документами та проектною документацією. При цьому генпідрядник зобов`язаний узгоджувати із замовником постачальників матеріалів та устаткування.

Відповідно до п. 10 договору, контроль замовника за якістю робіт, матеріалів, устаткування буде здiйснюватися згідно з нормативними вимогами та положеннями загальних умов. З метою контролю за відповідністю робіт та матеріальних ресурсів установлених вимогам замовник забезпечує здійснення технічного нагляду за будівництвом у порядку, встановленому законодавством. З метою контролю за відповідністю будівельно-монтажних робіт проектній документації замовник забезпечує авторський і технічний нагляд за відповідністю виконаних робіт умовам договору, відповідністю обсягів робіт проекту, кошторису, а матеріалів, конструкцій виробів - стандартам i технiчним умовам вiдповiдно до чинного законодавства. При виявленні відхилень замовник видає генпідряднику розпорядження про їх усунення або призупинення робіт.

Згідно з п. 11 договору, фінансування робіт (будівництва об`єкта) здійснюється за рахунок коштів державного та місцевого бюджету. Зобов`язання сторін щодо фінансування визначаються положеннями загальних умов та планом фінансування робіт, який є невід`ємною частиною договору (Додаток 3).

Відповідно до п. 12 договору, розрахунки за виконані роботи здійснюються із урахуванням положень загальних умов на підставі акту приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2В) та довідки про вартість виконаних будiвельних робіт та витрати (форма КБ-3). Генпідрядник визначає обсяги та вартість виконаних робіт, що підлягають оплаті, готує акти і довідки і подає їх разом з виконавчою документацією для підписання замовнику. Замовник підписує подані генпідрядником документи, що підтверджують виконання робіт або обґрунтує причини відмови їх підписання. Вартість виконаних робіт, що підлягають оплаті, визначається в межах вартості робіт, передбачених договірною ціною, із урахуванням виконаних обсягів робіт та їх вартості за одиницю виміру. При цьому, розрахунки за виконані роботи здійснюються при надходженні коштів з відповідного бюджету на зазначенi цiлi, в межах наявного фінансового ресурсу на єдиному казначейському рахунку протягом 30 календарних днів та на підставі пред`явлених та писаних сторонами форм КБ-3 «Довiдка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати», КБ-2В «Акти приймання виконаних будівельних робіт».

Згідно з п. 13 договору, приймання-передача закінчених робіт (об`єкта будівництва) здійснюється відповідно до вимог загальних умов та інших нормативних актів, які регламентують прийняття закінчених об`єктів в експлуатацію. Передача виконаних робіт генпідрядником і приймання їх замовником оформлюється актом про виконані роботи. Завершення виконання робіт оформлюється актом готовності об`єкта до експлуатації. Оформлення актів, додатків і необхідних документів до них здійснюються генпідрядником.

Відповідно до додаткової угоди № 3 до договору про закупівлю робіт № 70 від 07.08.2020, укладеної в місті Коростень 28.12.2020, в зв`язку з закінченням робіт по об`єкту «Капітальний ремонт покриття дитячого майданчика по вул. Грушевського біля будівлі міської ради в м. Коростені зменшити вартість робіт в 2020 році на 78 514,03 грн., а п 2.1. договору викласти у наступній редакції: «Договірна ціна робіт визначається на основі твердого кошторису, що є невід`ємною частиною договору (Додаток 1) і складає 1 061 485.97 грн. з ПДВ.

Пунктом 1 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» передбачено, що стандарт установлює основні правила визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту та технічного переоснащення будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів, лінійних об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам`яток архітектури та містобудування. Цей стандарт носить обов`язковий характер при визначенні вартості будівництва об`єктів, що споруджуються за рахунок бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ і організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.

Пункт 3.18 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» вказує, що кошторис, який визначає вартість виконаних будівельних робіт за період, встановлений у договорі складається за примірною формою КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт» та примірною формою КБ-3 «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати».

Пункт 6.4.1 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» передбачає, що взаєморозрахунки за обсяги виконаних робіт проводяться за період, встановлений в договорі.

Пунктом 6.3 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» передбачені особливості складання та узгодження договірних цін.

Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.

Договірна ціна може встановлюватись за твердим (тверда договірна ціна) та приблизним (динамічна договірна ціна) кошторисом.

Твердий кошторис (тверда договірна ціна) встановлюється незмінним на весь обсяг будівництва з наданням виконавцем робіт гарантій, в тому числі фінансових, щодо реалізації проектних рішень в установлені строки за фіксовану ціну.

В подальшому, в точно невстановлені досудовим розслідуванням час та місці, начальник управління ЖКГ виконавчого комітету Коростенської міської ради ОСОБА_4 , шляхом зловживання своїм службовим становищем вступив у злочинну змову із директором ТОВ «Будхауселіт» ОСОБА_6 з метою розтрати на користь ТОВ «Будхауселіт» бюджетних коштів, які призначалися для оплати за виконані будівельні роботи по об`єкту «Капітальний ремонт покриття дитячого майданчика по вул. Грушевського біля будiвлi мiської ради в м. Коростень» згідно з умовами договору про закупівлю робіт № 70 від 07.08.2020,.

З метою реалізації свого злочинного умислу, усвідомлюючи протиправність та суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, будучи достовірно обізнаним з умовами договору про закупівлю робіт № 70 від 07.08.2020, у точно невстановлені досудовим розслідуванням час та місці, однак не пізніше 24.09.2020, начальник управління ЖКГ виконавчого комітету Коростенської міської ради ОСОБА_4 , усвідомлюючи, що відомості про вартість використаних матеріалів на проведені роботи, зазначені у актах виконаних робіт та довідках про вартість будівельних робіт та витрати не відповідають дійсності, підписав та скріпив печаткою управління ЖКГ виконавчого комітету Коростенської міської ради акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2020 року необхідні для проведення розрахунку за виконані роботи документи, а саме акти приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2В), та довідки про вартість будівельних робіт та витрати (форма КБ-3).

На підставі вищевказаних офіційних документів, що містили неправдиві відомості щодо вартості матеріалів за проведення «Капітального ремонту покриття дитячого майданчика по вул. Грушевського біля будiвлi мiської ради у м. Коростені», що за адресою Житомирська область, м. Коростень, вул. Грушевського, 22, згідно договору про закупівлю робіт № 70 від 07.08.2020, який укладено між управлінням житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради та ТОВ «Будхауселіт», з розраxункових рахункiв, відкритих управлінням житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради в Головному управлінні Державної казначейської служби України у м. Києві № UA 028201720344251019105026850 та № UA 468201720344201019100026850, перераховано грошові кошти державного та місцевого бюджету платіжними дорученнями №1 від 24.09.2020, №2 та №2 від 25.10.2020, №3 від 28.12.2020 в загальному розмiрi 1 061 485,97 гривень.

Таким чином встановлено, що начальник управління ЖКГ виконавчого комітету Коростенської міської ради ОСОБА_4 , зловживаючи своїм службовим становищем, в порушення вимог п.6.4.4.1 ДСТУ Б Д.1.1-1-2013 «Правила визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіонбуду від 05.07.2013 № 293, до пiдсумкових відомостей ресурсів, актів приймання виконаних будівельних робіт форми № КБ-2В № 1 за вересень, по об`єкту: «Капітальний ремонт покриття дитячого майданчика по вул. Грушевського біля будiвлi мiської ради в м. Коростень» включено завищену вартість матеріалів, внаслідок чого відповідно до комплексної судової будівельно - технічної та товарознавчої експертизи №1034/1146/1558/1559/22-25 від 28.07.2022 року завищено вартість робіт на суму 78 491,40 гривень, тобто здійснив розтрату бюджетних коштів на користь ТОВ «Будхауселіт»

Своїми умисними діями, які виразились у вчиненні розтрати чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, за попередньою змовою групою осіб, ОСОБА_4 вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 191 КК України.

Своїми діями, які виразились у внесенні до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, ОСОБА_4 , вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 366 КК України.

25 серпня 2022 року згідно ст.ст. 111, 112, 278 КПК України ОСОБА_4 повідомлено про те, що він підозрюється у заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненим за попередньою змовою групою осіб, повторному заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненим за попередньою змовою групою осіб, тобто у скоєнні кримінального правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 191 КК України, та у внесенні до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей тобто у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України.

Вина ОСОБА_4 підтверджується зібраними в кримінальному провадженні доказами, а саме:

1.Договір №70 від 07.08.2020 про закупівлі робіт та додатки до нього;

2.Додатково угода №1 до договору №70 від 07.08.2020 про закупівлю. робіт;

3.Рахунок на оплату №18 від 04 вересня 2020;

4.Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат;

5.Актами приймання виконання будівельних робіт;

6.Видаткова накладна № 44 від 19.10.2020;

7.Висновком експертів за результатами проведення комплексної судової будівельно-технічної та товарознавчої експертизи №1034/1146/1558/1559/22-25 від 28.07.2022;

8.Тимчасовим доступу до руху коштів ТОВ «Будхауселіт»;

9.Іншими доказами, які містяться у матеріалах кримінального провадження.

Відповідно до ч. 2 ст. 177 КПК України підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбаченічастиною першоюцієї статті.

Так, під час досудового розслідування виникли підстави вважати, що підозрюваний може здійснити дії, передбаченіп.1,2,3,4.1 ст.177КПК України, а тому виникла необхідність в обранні запобіжного заходу з метою запобігання спробам переховуватися від органів досудового розслідування та суду, незаконно впливати на свідків, знищити, сховати чи спотворити документи, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2,3 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України, найтяжчий з яких згідно ст. 12 КК України відноситься до тяжких злочинів, та відповідно до ч. 3 ст. 191 КК України карається позбавленням волі строком від 3 до 5 років, у зв`язку із чим ОСОБА_4 може переховуватись від органів досудового розслідування та суду з метою уникнення відбування покарання, незаконно впливати на свідків, знищити, сховати чи спотворити документи, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Враховуючи тяжкість злочину, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_4 , наявність ризиків, передбаченихп.1,2,3,4 ч.1 ст.177КПК України, особу підозрюваного та об`єктивні обставини, що встановлені в ході досудового розслідування, вважаю за доцільне обрати підозрюваному запобіжний захід у вигляді застави у 80 розмірів прожиткових мінімум для працездатних осіб (з 01.07.2022 який становить 2600 гривень для працездатних осіб), що становить 208000гривень.

В судовому засіданні прокурор та слідчий підтримали клопотання про застосування до підозрюваного ОСОБА_4 запобіжного заходу у виді застави.

Підозрюваний та його захисник заперечив проти задоволення клопотання.

Заслухавши пояснення прокурора, підозрюваного, захисника дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов наступних висновків.

В судовому засіданні встановлено, що групою слідчих СВ КоростенськогоРУП ГУНПв Житомирськійобласті та слідчим управлінням ГУНП в Житомирській області проводиться досудове розслідування кримінального провадження №42021062350000034від 01.07.2021року зач.2ст.191,ч.3ст.191,ч.1ст.366,ч.2ст.366,ч.2ст.367 КК України.

25.08.2022 року слідчим повідомлено ОСОБА_4 про підозру у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч.3 ст.191, ч.1 ст.366 КК України.

Європейський Суд з прав людини у справі «Фокс, Кемпбел і Гартлі проти Сполученого Королівства» зазначив, що «обґрунтована підозра» передбачає наявність фактів або інформації, які б могли переконати об`єктивного спостерігача у тому, що відповідна особа могла вчинити злочин.

Тобто вирішуючи питання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя виходить не з точки зору їх доведеності, а з точки зору допустимості прийти до висновку, що підозрювана особа могла вчинити кримінальні правопорушення за викладених обставин.

В силу ст.198 КПК України висловлені в ухвалі слідчого судді, суду за результатами розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу висновки щодо будь-яких обставин, які стосуються суті підозри, обвинувачення, не мають преюдиціального значення для суду під час судового розгляду або для слідчого чи прокурора під час цього або іншого кримінального проваджень.

На даній стадії кримінального провадження, слід визнати підозру у вчиненні ОСОБА_4 злочину передбаченого ч.3 ст.191, ч.1 ст.366 КК України обґрунтованою та достатньою для того, щоб прийти до висновку про наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді вважати, що підозрюваний може здійснити дії, передбачені частиною першою ст.177 КПК України, а тому приходить до переконання про необхідність вирішення питання про застосування запобіжного заходу.

Відповідно до ч.1 ст.182 КПК України застава полягає у внесенні коштів у грошовій одиниці України на спеціальний рахунок, визначений в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, з метою забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього обов`язків, під умовою звернення внесених коштів у доход держави в разі невиконання цих обов`язків. Можливість застосування застави щодо особи, стосовно якої застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, може бути визначена в ухвалі слідчого судді, суду у випадках, передбачених частинами третьою або четвертою статті 183 цього Кодексу.

Відповідно до ч.4 ст.182 КПК України розмір застави визначається слідчим суддею, судом з урахуванням обставин кримінального правопорушення, майнового та сімейного стану підозрюваного, обвинуваченого, інших даних про його особу та ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу. Розмір застави повинен достатньою мірою гарантувати виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього обов`язків та не може бути завідомо непомірним для нього.

З врахуванням наведеного, слідчий суддя приходить до висновку, що обрання запобіжного заходу відносно ОСОБА_4 у виді заствави є необгрунтованим, однак вважає, що достатнім та співмірним буде застосування запобіжного заходу у виді особистого зобов`язання, що відповідає кримінально-процесуальному закону та суспільним інтересам, у звязку з чим дане клопотання підлягає частковому задоволенню, з покладенням на підозрюваного передбачених ст.194 КПК України відповідних обовязків.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.176-181, 184, 193-194, 196, 309 КПК України, -

П О С Т А Н О В И В :

Клопотання задовольнити частково.

Застосувати до ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у виді особистого зобов`язаннядо 25.10.2022 року.

Покласти на ОСОБА_4 наступніобов`язки:

-не відлучатися з населеного пункту, в якому він зареєстрований, без дозволу слідчого, прокурора або суду;

-прибувати на виклик слідчого, прокурора, суду та в разі неможливості прибуття завчасно повідомляти слідчого, прокурора, суд;

-повідомляти слідчого, прокурора або суд про зміну місця проживання.

Попередити підозрюваного ОСОБА_4 , що в разі невиконання покладених на нього обов`язків до нього може бути застосовано більш жорсткий запобіжний захід і накладено грошове стягнення в розмірі від 0,25 розміру мінімальної заробітної плати до 2 розмірів мінімальної заробітної плати.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Копія згідно з оригіналом

СудКоростенський міськрайонний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення07.10.2022
Оприлюднено17.01.2023
Номер документу106688983
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів застава

Судовий реєстр по справі —279/5511/21

Ухвала від 15.11.2022

Кримінальне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Недашківська Л. А.

Ухвала від 15.11.2022

Кримінальне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Недашківська Л. А.

Ухвала від 14.11.2022

Кримінальне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Недашківська Л. А.

Ухвала від 01.11.2022

Кримінальне

Житомирський апеляційний суд

Бережна С. В.

Ухвала від 01.11.2022

Кримінальне

Житомирський апеляційний суд

Бережна С. В.

Ухвала від 28.10.2022

Кримінальне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Недашківська Л. А.

Ухвала від 28.10.2022

Кримінальне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Недашківська Л. А.

Ухвала від 25.10.2022

Кримінальне

Житомирський апеляційний суд

Бережна С. В.

Ухвала від 13.10.2022

Кримінальне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Недашківська Л. А.

Ухвала від 07.10.2022

Кримінальне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Недашківська Л. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні